Tupakointi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Huhti 2009, 14:50

Näinpä. Kaverin kans joulun ja uudenvuoden aikana polteltiin silloin tällöin vaniljasikareita ja melko paskaahan ne loppujen lopuks oli. Jos niitä todella harvoin polttaa niin ehkä maistuu.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 26 Huhti 2009, 15:00

Vielä ärsyttävämpää oli se, että ne sikarit onnistuivat ärsyttämään kurkunpäätäni. Mitäpä tupakka sitten mahtaisi tehdä, hm? Ei ole minun juttuni ei...

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 26 Huhti 2009, 20:56

Itse tahtoisin joskus maistaa jotain todella kallista ja hyvää esim kuubalaista sikaria.. Mutta vakituisesti en ala pössyttelemään ikinä.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Navras
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 02:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Navras » 27 Huhti 2009, 14:49

Tupakointi on todella ruma tapa. Minulle on ihan sama jos joku välttämättä haluaa tuhota terveyttään sillä, mutta se pistää keittämään, että on olemassa esimerkiksi niin vastuuttomia vanhempia jotka polttavat sisällä tai autossa lastensa läsnäollessa. Tupakointi häiritsee muita ihmisiä ja siihen joutuvat väistämättä välillä osalliseksi nekin, jotka eivät oikeasti haluaisi olla missään tekemisissä tupakansavun kanssa. Itse olen ihan kurkkuani myöten täynnä tupakoitsijoita, sillä asun kerrostalossa, jossa jotkut idiootit polttavat sisällä ja savu tunkee minun ja avomieheni kämppään keittiön liesituulettimen kautta. Pieni altistuminen savulle kaupungilla ja baareissa ei haittaa ollenkaan, mutta silloin kun savua on omassa kämpässä alkavat kaikki vaatteet ja hiukset haista. Savusta tulee myös aika ihana päänsärky jos sitä joutuu pitkään haistelemaan. Myös lemmikkieläimet kärsivät savusta.

Kerran olen joskus nuorempana maistanut tupakkaa eikä sen jälkeen ole tehnyt mieli. Pysyn mieluummin kauniina, terveenä, nuoren näköisenä ja hyväntuoksuisena.
"Let the might of your compassion arise to bring a
Quick end to the flowing stream of the blood and tears."

Avatar
Salezi
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:11
Paikkakunta: Southern Finland

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Salezi » 27 Huhti 2009, 15:13

Navras kirjoitti:...että on olemassa esimerkiksi niin vastuuttomia vanhempia jotka polttavat sisällä tai autossa lastensa läsnäollessa.


Tosi on, pitäisi ajatella hiukan omia lapsiaankin, sillä passiivinen tupakointihan on vaarallisempaa kuin 'normaali' tupakointi.
Tupakkaanhan on tungettu varmaan kaikkia maailmasta löytyiä myrkkyjä, ja kun ne pääsee savuna ilmaan, niin siinä on 4000 erilaista ainetta, joista yli 40 on syöpää aiheuttavia..

Alla lueteltu pari:
- Ammoniakki
- Asetoni
- Bentseeni
- Bentsopyreeni
- Ddt
- Elohopea
- Formaldehydi
- Hiilimonoksidi (häkä)
- Kromi
- Metanoli
- Nikkeli
- Nikotiini
- Nitrosoamiinit
- Radioaktiivinen polonium-210
- Sinkki
- Syanidi
- Tolueeni
- Typen oksidit

Salainen lähteeni oli http://sun.ylojarvi.fi/mutala/projektit ... upakka.htm , vaikka suuren osan tästä tiesinkin jo ulkoa. :shock:
Eipä kovin huvita täällä käydä, lähinnä johtuu siitä ettei juttuja oteta tosissaan.. ainakaan IRCin puolella, joten tuskinpa täälläkään.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 27 Huhti 2009, 15:47

Salezi kirjoitti:sillä passiivinen tupakointihan on vaarallisempaa kuin 'normaali' tupakointi.


Näin ei ole. Vaikutusta toki on, mutta sitäkin vähän. Yleinen harhaluulo, mutta todellisuudessa vain liioiteltu pelote.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 27 Huhti 2009, 16:05

Itselläkin pisti silmään tuo että passiivinen tupakointi olisi vaarallisempaa kuin aktiivinen(?).
Monet kaveritkin näin luulevat. Haluaisin kyllä kuulla perusteluja tälle.
Kavereilla se meni kutakuinkin näin: "No kun me imetään sitä ventin läpi nii siinä suodattuu kaikki paska mut sää sitte hengität sitä suoraa ilmasta."

Voi että kun sai nauraa. :)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Huhti 2009, 18:51

JA kehtaavat jotkut väittää että tupakoitsijat olisivat rumia ja haisisivat paskalle.
näin ei todellakaan ole asia. on niitä rumia paskanhajuisiakin ihmisiä jotka eivät polte tupakkaa.
Ja se on juuri tätä säälittävää nykyyhteiskunnan pakkomiellettä että ihminen ei saisi vanhentua,
vaan keinolla millä hyvänsä on näytettävä ja pysyä nuoren näköisenä.
Se vain on niin säälittävää. itse polttelen sikaareita, ja en todellakaan häpeä sitä että ikä muokkaa ulkonäköä.
Eikä pitäisi haitata ketään muutakaan.
Mutta onhan näitä teini pissis naisia jotka käyvät leikkauksissa, käyttävät kalliita kosmetologia tuotteita ja elävät kuplassa,
vain ja ainoastaan sen takia että he pelkäävät vanhentua... joka on säälittävää, en edes vaivaannu puhua tai haaskata aikaa sen kaltaisille ihmisille.

Ja tottahan tuo että näillä massatuotannossa olevilla tupakoilla on suurehkot määrät sitä turhaa ja vaarallista ainetta.
Mutta kyllä sitä "ns" terveellisimpiäkin tuotteia on.
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 27 Huhti 2009, 21:32

Sikari ja tupakka ovat asia erikseen. Tupakan kaikki myrkky kasaantuu keuhkoihin ja osa menee sitä kautta verenkiertoon. Sikarin savu imetään suuhun ja tietääkseni kaikki paska pystyy myös poistumaan sieltä paremmin kuin keuhkojen rakuloista. Sikareitakaan ei voi poltella yhtä useasti kuin tupakkaa ja tuskin kukaan ohittaa sikarin poltossa tupakoitsijan jos mietitään itsellensä aiheuttamaa vahinkoa. Ovat ne sikaritkin vaarallisia, mutta tupakka ohittaa ne reilusti vaarallisuudessaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Huhti 2009, 23:31

samaa mieltä... kukaan tuskin polttelee 20 sikaaria päivässä. tai enemmin.
itse polttelen tollasia "half Corona" sikaareitaa Hoffnarrilta noin 1-2 kpl / vko.
kyytipoikana Jack Danielssia.

Ja onhan niitä sitten vieläkin "terveellisempiä" vaihtoehtoja,,,
kuten nämä Knaster vai mitä ne olikaan... ns yrtti sekoitukset.
niissä ei ole mitn ylimääräisiä kemikaaleja tai nikotiinia.
niitä voi tilata muistaakseen osoitteesta http://www.piippu.com
Feel the LOVE

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 26 Touko 2009, 11:15

kannattaako edes polttaa? Mitä järkeä anyway? Pilaa vaan keuhkot ja kunnon ja tämmösen. Kannattaa lopettaa ennenkuin seuraava sauhu jää viimeiseksi!
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja DS8 » 26 Touko 2009, 17:05

Poltan, ja poltan n. 15 tupakkaa päivässä. Pääosin tätänykyä itse käärimiäni.

slipknotrulez, oletko koskaan miettinyt asiaa niinpäin, että entäs jos tupakoitsijat nauttisivat siitä tupakan polttamisesta? Ja epäilen myöskin, että hyvin harvaa tupakoitsijaa kiinnostaa ne terveyshaitat pidemmän päälle.

Mulla palaa kiinni nopeasti jos kuulen joltakulta "maailmanparantajalta" kommentteja siitä miten pitäisi lopettaa ja että se on vaan mulle parhaaksi ja muuta. En polta kenenkään tupakoimattoman lähellä (ellei sitä sitten jossakin kaupungilla/yleisellä paikalla tule oltua), enkä tyrkytä tapojani muille.
"So this is life?"

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 26 Touko 2009, 17:24

No enkyllä ole :) Tuo avasi uuden näkemyksen minulle asiasta. En kyllä itse aio polttaa, mutta polttakaa te ihan rauhassa :D live fast, die young!

edit: >Tarkoituksena oli siis puhua semmoisista yhä nuorempana tupakointia aloittavista tupakoitsioista... Se on tyhmää
Viimeksi muokannut slipknotrulez, 26 Touko 2009, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja DS8 » 26 Touko 2009, 17:57

... Toisaalta tuskin yksikään tupakoitsija tupakoi juuri niiden terveyshaittojen takiakaan.

Mitäs olette mieltä tästä uudesta lakiehdotuksesta (ellei peräti jo laista...)? Ideahan olisi se, että tupakkatuotteet piiloon, ja jostakin listasta olisi tarkoitus valita mitä haluaa.
Tiedä sitten miten paljon tuokaan vaikuttaa tupakoinnin aloittamiseen/tupakointiin yleisesti. Ainoa mitä tuosta seuraa, on tupakkahyllyjen katoaminen kaupoista.
Kyllä ne poliitikot osaa.
"So this is life?"

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Touko 2009, 20:07

Nimenomaan. En ymmärrä mitä järkeä tuossa on että "piilotetaan" tupakit. Luuleeko ne että nuoret ei sitten tiedä että mitä tuo tupakka. Sanoisin jopa että voisi pahentaa asiaa. "Mikä kielletään, sitä halutaan"

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 27 Touko 2009, 23:24

Ei se piilottaminen mitään auta, kun aina löytyy niitä täysi-ikäisiä jotka hakevat tupakkaa nuoremmillekkin. Itsestä se tuntuisi vaan vähän hölmöltä mennä vaikka kaupan kassalle "joo morjesta mää otan Smartin sinisen maxi askin" ja sitten tää kassatyyppi joutuu sen askin sieltä säilöstä hakemaan. Nykyinen automaatti systeemi ja kiskalta hyllyltä otto toimii ihan hyvin. Ei se piilottelu mitään auta, oon tästä 100 prosentin varma.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 27 Touko 2009, 23:33

Jollain tavalla on hallituksenkin näyettävä olemassa olonsa. Sitten he tekevät tälläisiä epätoivoisen typeriä päätöksiä, jotta Suomessa olisi edes vähän puhuttavaa.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 28 Touko 2009, 15:10

Ja itseä nauratti kanssa kun luin jostain iltasanomista tai lehdestä jonkun mielipidekirjoituksen, joka kannatti jonkun Vanhasen vai kenen se nyt oli tunnetun poliitikon ehdotusta tupakan jostain ympäristöhaittojen pienentämisestä, koska(lähes suora lainaus) "tupakoitsijoilla tuntuu olevan joku oikeus heitellä niitä tupakantumppeja ihan minne sattuu". Siis kamoon, kehtaan väittää vaikka asiasta en mitään oikeen tiedäkkään, että se että poltat askin tupakkaa päivässä ei saastuta yhtään sen enempää ilmastoa kuin se, että ajat autolla vaikka lähikauppaan ostoksille.

Toki tupakan viljely kuulemma on luonnolle aika raskasta, mutta asia on niin, että siitä viljelystä tuskin päästään eroon koska on niin suuret markkinat kumminkin kyseessä ja tupakoitsijoita kyllä löytyy, eikä todellakaan kauhean moni ole valmis lopettamaan siksi, että sen viljely saataisi lopetettua ja luontoa täten pelastettua.

Joten mun mielestä on tekpyhää hakea tupakasta jotain syytä ympäristöhaittoihin kun kansanedustajakin varmasti itse ajelee kalliilla autoillaan ihan minne sattuu niin paljon kuin huvittaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Touko 2009, 15:23

Vic Rattlehead kirjoitti:Ja itseä nauratti kanssa kun luin jostain iltasanomista tai lehdestä jonkun mielipidekirjoituksen, joka kannatti jonkun Vanhasen vai kenen se nyt oli tunnetun poliitikon ehdotusta tupakan jostain ympäristöhaittojen pienentämisestä, koska(lähes suora lainaus) "tupakoitsijoilla tuntuu olevan joku oikeus heitellä niitä tupakantumppeja ihan minne sattuu". Siis kamoon, kehtaan väittää vaikka asiasta en mitään oikeen tiedäkkään, että se että poltat askin tupakkaa päivässä ei saastuta yhtään sen enempää ilmastoa kuin se, että ajat autolla vaikka lähikauppaan ostoksille.

Toki tupakan viljely kuulemma on luonnolle aika raskasta, mutta asia on niin, että siitä viljelystä tuskin päästään eroon koska on niin suuret markkinat kumminkin kyseessä ja tupakoitsijoita kyllä löytyy, eikä todellakaan kauhean moni ole valmis lopettamaan siksi, että sen viljely saataisi lopetettua ja luontoa täten pelastettua.

Joten mun mielestä on tekpyhää hakea tupakasta jotain syytä ympäristöhaittoihin kun kansanedustajakin varmasti itse ajelee kalliilla autoillaan ihan minne sattuu niin paljon kuin huvittaa.


En ole lukenut artikkelia. Joten jos nyt auon päätäni turhaan, saa minulle aukoa takaisin. ;]
Mitä tekstisi pohjalta luin, olisin itse ainakin välittömästi olettanut, että kyseinen henkilö puhuu roskaamisesta. Sekin on ympäristöhaitta. Ja en minäkään siitä pidä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 28 Touko 2009, 15:35

Ainoa asia jonka voin tupakoinnista sanoa positiiviseksi on se, että se työllistää ihmisiä. Moni ihminen jäisi työttömäksi jos tupakkaa ei saisi enää missään valmistaa.

Minäkin ihmettelin samaa Aqua Vitaen kanssa.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa