Tupakointi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 21 Loka 2008, 18:05

Paha ja paskamainen tapa joka on hyvin monen ihmisen kuolema. Itse olen lopettamassa tuakointia ja uskon, että tällä kertaa onnistun, sillä löysin hyvän syyn sen lopettamiseen. Keuhkoahtauma. Vaikka olenkin polttanut aktiivisesti vain noin 2-3kk, niin silti kähin huomattavan paljon. En tiedä sitten miksi, mutta sillä on yhteys keuhkoahtauman saamiseen, joten tämänpäiväinen tupakkani taisi jäädä viimeiseksi.

Kuinkas te muut? Tupakoitteko paljonkin? Onko lopettaminen piipahtanut mielessä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Loka 2008, 18:51

njoo. ite oon sitä mieltä että tota tupakointia yli reagoidaan. mun isä vaari ja mummo. ovat kaikki polttaneet noin 12v asti. ja mitään ongelmia ei ole. keuhkot toimii täydellisesti.
Tosin... oha se huono tapa koska siinä palaa rahaa... joten itse suopsittelem että ostatte tupakka puskan :D ja teette 100% luomu tupakkaa. tosin paperit pitää ostaa erikseen... samoin filtterit jos niitä käyttää... Tai halvemmalla pääset jos revit paperit virsikirjasta tahi raamatusta..
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 21 Loka 2008, 19:18

Ei se tupakointi välttämättä kaikille tuo mitään oireita mukanaan. Jotkut saattavat pystyä polttamaan ja elämään terveellisesti. Itse olen kuitenkin huomannut lisääntyneen limanerityksen jota on havaittavissa räkäisinä yskäisyinä lähes päivittäin. Yksi ensioireista keuhkoahtauman kanssa. Olen ajatellut vakavasti harkita koulun terveydenhoitajalla poikkeamista, sillä jos minulla on edes pieni syy epäillä, että keuhkoissani on jotain vikana, niin ravaan niin kauan tutkituttamassa itseäni kun kunto kestää.

Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Laamanni » 21 Loka 2008, 19:19

Nuorisollahan tuo on yleensä pelkkää leuhkimista. Röökiä aina koulun välitunneilla, siten pääsee mukaan porukkaan.

Itselleni on jäänyt mieleen mahtava tapahtuma, jossa tyyppi tarjosi mulle tupakkaa. Otin tupakan, sytytin sen ja tukahdutin sen jäbän käteen. Ja olen varma, että teollani matkin jotakin televiosio-elokuvaa :lol:
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 21 Loka 2008, 19:24

Tupakointi. Yksi maailman turhimmista asioista. Meidänkin koulussamme on monia jotka polttavat, vain siksi, että se on "kovaa". itse en aio ikinä polttaa. Tulee paha olo, jo pelkästä tupakan hajusta.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Trauma » 21 Loka 2008, 19:28

En ole polttanut enää reiluun puoleen vuoteen, kun silloinen tyttöni pyysi minua lopettamaan. Eikä tullut sen jälkeen jatkettua. Vaikka vain epäsäännöllisesti 1 - 3 tupakkaa viikossa poltinkin, korkeintaan muutaman kuukauden ajan.

Eräs frendini polttaa vieläkin säännöllisesti, mutta hänellä ei ole mitään ongelmaa lopettaa sitä, kuten ei ollut minullakaan. On se jännää miten hehkutetaan sitä, että tupakkaan jää koukkuun pakostakin, vaikka näin ei ole käynyt. :roll:

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 21 Loka 2008, 23:34

Minulla on juuri nyt todella vaikea tilanne, jokainen kaverini polttaa tupakkaa, tarkoitan JOKAINEN.
Hyvin usein on tilanne että kun olemme siinä porukassa huomaan että kaikki muut polttavat paitsi minä.... Yhteen aikaan maistelin päivittäin eli olin jo passiivinen tupakoitsija mutta sitäkään en ole harrastanut aikoihin.
En ala polttamaan koska olen nähnyt liikaa kuolemaa tupakan takia, enollani on syöpä, mummoni sisaruksista ainakin 4 on kuollut syöpään, ukillani oli syöpä ja lista vain jatkuisi....
Nyt minä vain pelkään sitä kun isäni on jo kuollut (kuoli aivoveren vuotoon ollessani 7 tai 8) ja äitini polttaa tupakkaa, on polttanut päälle 30 vuotta! Pelkään siis sitä että hänellekkin tulee syöpä ja sitten minulla ei olekkaan enään vanhempia :(
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 22 Loka 2008, 10:03

Olen saanut karsittua tupakointini niin, että poltan enää vain kaljotellessa ja silloin, jos hermostun TODELLA. Eli selvinpäin olen vuoden aikana polttanut alle 10 kappaletta, siis ei askia.

Aloitin 15-vuotiaana, kun vaarini kuoli ja masennuin täysin. Joku neropatti sitten tarjosi tupakkaa, koska se rauhoittaa. Kylläpä tuo on kaduttanut, että tuli mokoma taito opiskeltua.. Vaari ei varmaan pilven reunalla ole ollut kamalan ylpeä, hän itse onnistui lopettamaan piiputtelun noin viisikymppisenä 30 vuoden jälkeen.

Mielestäni edistyn tässä karsimisessa hyvin, koska nytkin kaapissani on muutama vajaa aski kaljoittelureissuilta, eikä tee mieli polttaa niitä, itseasiassa koko ajatus inhottaa. Seurakunnalla, missä kaikki muut työntekijät polttavat, en ole polttanut ensimmäistäkään tänä vuonna. Kaikki muuttuu kun korkkaan jotain alkoholipitoista.. Onneksi juon kohtuu harvoin, edellisestä kerrasta alkaa olla kuukausi. Olen ajatellut, että otan mukaani seuraavalle reissulle vain noin viisi tupakkia, enkä anna itselleni lupaa enempään. Saa nähdä sitten pitääkö se vai pummaanko minkä kerkiän.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Spiff
Kummitus
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Touko 2008, 14:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Spiff » 22 Loka 2008, 12:26

Oon poltellu ja lopetellu vaikka kuinka kauan. En ole koskaan poltellu paljon. Enimmillään meni joskus 3-4 / päivä ja totakin kesti vaan muutama kk. Siltikin ton heti huomas. Limaa tunkee heti kurkusta.
Lopettaminen on aina ollu helppoa. No eihän se sinänsä "pitänyt" ole koska poltan edelleen, mutta oon tehnyt rauhan itseni kanssa sen suhteen että en ota ressiä. Eikä tarvitsekkaan koska nykyään poltan vaan jos tulee otettua jotain, enkä välttämättä edes sillon. Viimeks 2 viikkoa sitten mökillä tupruttelin pari sikaria. Sitä aikasempaa en edes muista. Tämä nykyinen taso on pysyny jo monta vuotta ja en oikeestaan ole mitenkään huolestunu.

Tupakka ei edes oikeen maistu ja mielummin ostan joko pikkusikareita tai sitten jotain kalliimpaa. Cohiba on ehdottomasti parasta tähän saakka. Kallista ku mikä, mut ne onkin hienompiin tilaisuuksiin.
Hey ho let's go!

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 22 Loka 2008, 12:36

en polta, enkä aijo ikinä polttaakkaan, sama koskee myös juomista muttei ehkä näin kovilla ehdoilla, koska olen nuorenakin juonut alkoholijuomia, mutten sillee ikinä ett tulisin humalaan.
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Spiff
Kummitus
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Touko 2008, 14:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Spiff » 22 Loka 2008, 12:43

JD Matthew kirjoitti:... koska olen nuorenakin juonut alkoholijuomia,...


Ja olet 14? :?

uuuhhh, sori. Oon kai vaan vanha...
Hey ho let's go!

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 22 Loka 2008, 15:26

Spiff kirjoitti:Oon poltellu ja lopetellu vaikka kuinka kauan. En ole koskaan poltellu paljon. Enimmillään meni joskus 3-4 / päivä ja totakin kesti vaan muutama kk. Siltikin ton heti huomas. Limaa tunkee heti kurkusta.
Lopettaminen on aina ollu helppoa. No eihän se sinänsä "pitänyt" ole koska poltan edelleen, mutta oon tehnyt rauhan itseni kanssa sen suhteen että en ota ressiä. Eikä tarvitsekkaan koska nykyään poltan vaan jos tulee otettua jotain, enkä välttämättä edes sillon. Viimeks 2 viikkoa sitten mökillä tupruttelin pari sikaria. Sitä aikasempaa en edes muista. Tämä nykyinen taso on pysyny jo monta vuotta ja en oikeestaan ole mitenkään huolestunu.

Tupakka ei edes oikeen maistu ja mielummin ostan joko pikkusikareita tai sitten jotain kalliimpaa. Cohiba on ehdottomasti parasta tähän saakka. Kallista ku mikä, mut ne onkin hienompiin tilaisuuksiin.


Jos nyt saanen kysyä tuosta limanerityksestä, että onko sinulla tosiaan ollut sellaista kähimistä tupakoinnin aikana (ja lopettamisen jälkeen - ainakin väliaikaisesti) että limaa tuppaa tunkemaan pihalle niin, että päivittäin saa kähiä? Itselläni on juuri tällaista tällä hetkellä. Eilen poltin yhden enkä tänään ole polttanut lainkaan ja nyt sitten lima tuppaa kiipeämään kurkkuun ja sitä kautta pihalle. Todella ilkeätä, kun en tiedä, miten tähän pitäisi suhtautua. Toivottavasti ohimenevää, sillä ellei, niin kyse on jostain vakavammasta. Tosin sellaista vakavaa vauriota tuskin on tapahtunut, kun vuoden olen polttanut epäsäännöllisesti ja 2-3kk säännöllisesti, noin 5-10 tupakkaa päivässä.

Sikarit erikseen. Ne ovat maun ja aromin takia meitä viihdyttämässä, ei nikotiinin. Itselleni minäkin sallin sikarit, sillä niitä ei hengitetä, jotenka ne eivät pääse aiheuttamaan henkitorven ärsytystä ja sitäkautta sitten liman eritystä.

Avatar
Spiff
Kummitus
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Touko 2008, 14:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Spiff » 22 Loka 2008, 15:48

Ei polton aikana ollut mitään ikinä. Joskus satunnaisesti ja ainakin silloin kun lopettelin, mutta se ei kestänyt kauan. Aika usein varsinkin tulisen ruon jälkeen putki toimi liukkaasti.
Hey ho let's go!

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja aavenainen » 24 Loka 2008, 22:12

sekin taitaa olla ihan jostakin ihme jutuista kiinni kelle tuo syöpäkääryle sopii ja kelle ei.. meillä terveystieto opettaja kertoi joskus että hänen ukillaan vaikka vanhaksi eli tupakoinnista huolimatta oli keuhkot kun 2nahkarukkasta ja kuoleman syy oli sinänsä "tervaan hukkuminen" et nuin..

valitettavasti passiivinen tupakoija olen joutunut olemaan lapsuuteni ja höpöä se ei keuhkoille ole tehnyt.. :cry: mutta itse en ole edes kokeillut tupakkaa koska jo 13vee päätin että ei ikinä.. btw olin jo raskausaikana tuo passiivinen tupakoija :D *vitsiä pukkaa vakavasta aiheesta*..
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja SHap » 24 Loka 2008, 23:09

aavenainen kirjoitti:n tupakoija olen joutunut olemaan lapsuuteni ja höpöä se ei keuhkoille ole tehnyt.. :cry: mutta itse en ole edes kokeillut tupakkaa koska jo 13vee päätin että ei ikinä.. btw olin jo raskausaikana tuo passiivinen tupakoija :D *vitsiä pukkaa vakavasta aiheesta*..

Yleisesti ottaen passiiviset tupakoijat lapsuudessa ajautuvat aikuisiässä aktiivisiksi tupakoijiksi.
Niin kävi ainakin minulle. Olen tosin pariin ja useampaakin otteeseen yrittänyt päästä irti.. aina tule jokin syy miksi taas alan tupakoimaan.
Sinä oletkin poikkeus, onnittelut! ;)
Olin tosin 12-16 iässä on-off tupakoitsija..
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Avatar
Terope
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Loka 2008, 17:52
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Terope » 25 Loka 2008, 13:41

Minäkin olen sillä kannalla, että tupakointi on maailman turhin asia.
Allekirjoittanut opiskelee siis ammattikoulussa, jossa 98 % oppilaista tupakoi. Tämän takia en siis käy välitunneilla ollenkaan, ihan vain omia keuhkojani suojellakseni... Oksennus nousee väkisinkin kurkkuun jos joku tupruttelee lähistöllä. :|
Itse en ole koskaan polttanut, enkä tule ikinä polttamaan.
Will-o'-the-wisp

Calira
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 16:21

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Calira » 25 Loka 2008, 18:47

Jaahas, pakko työntää nenä tähänkii aiheeseen :D
alunperin poltin ainoastaan jos olin ottanut jotain.
Sitten koitin ihan huvin vuoksi poltella yhden selvinpäin, nyt
siitä on tulossa jo tapa. On nii hankalaa kieltäytyä jos kamu tarjoaa,
koska tiiän kuinka hyvää se on...hyväksyn iteltäni kyllä sen jos silloin
tällöin poltan pari. Mutta vakituisesti en ikinä ala polttaa, se on vaa niin typerää,
en itseänikään ymmärrä miksi poltan ees sillointällöin.
Älkää lukeko vain kirjoista.
Vaan menkää.
Ja.
Kokekaa se.

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Tiia » 25 Loka 2008, 19:07

Jaa a, joskus tulee poltettua. Lähinnä satunnaisesti.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja Regendos » 26 Loka 2008, 13:13

Kaadoin kuppia tuossa viikonloppuna ja ratkesin taas polttamaan. Maanantaina aloitan taas uuden lakkokokeilun. Silloin ainakin on viikonloppuun aikaa ja silloin pitäisi olla himot hieman laantuneet.

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tupakointi

ViestiKirjoittaja JeiBei » 26 Loka 2008, 15:07

--
Viimeksi muokannut JeiBei, 16 Kesä 2017, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa