Koulu & Opiskelu

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 09 Loka 2008, 20:44

Eli tuntipalkka on noin 12€ + Pyhälisät, yölisät ja muut mukavat.
Sen ainakin tiedän, että vaatii aika hyvää kuntoa (varsinkin jaloilta), kun seisomatyö on. Muisti on syytä myös olla suht. hyvä, ettei mene juomat sekaisin.
Huonoina puolina voin mainita esim. melun ja ärsyttävät asiakkaat.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Regendos » 01 Joulu 2008, 18:06

Tonza133 kirjoitti:Sanokaas jotain hyviä ammatteja, missä tarvitsee matikkaa?

Lentokoneasentajat tarvitsevat sitä. Tosin, se on aika rääkkiä, että minä en siellä pärjäisi. Matematiikkapää on aika surkea.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Ali G- » 01 Joulu 2008, 20:02

Tonza133 kirjoitti:
Jaarno kirjoitti:Khyllä khyllä. Minkäslainen palkka baarimikoilla on yleensä? En googlesta näin äkkiseltään löytänyt.

Riippuu aika paljon siitä onko töissä pyhinä, päivällä vai yöllä ja niin edespäin, mutta veikkaisin hyvällä säkällä tuollaiset 2000-3000€ kuukaudessa, mutta vaihtelua on paljon.



Miinus verot :D
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Joulu 2008, 21:55

Nyt olen vähän kallistunut sähköpuolelle menemisestä. Luultavasti Elektroniikka-asentajaksi. Ei mikään mahtava työ tuokaan mutta eiköhän tuollakin elä.

Onkos täällä muita sähköpuolella olleita/olevia/meneviä?
Viimeksi muokannut Jaarno, 02 Joulu 2008, 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja viltsu » 02 Joulu 2008, 15:04

Ens vuonna olisi tarkoitus mennä lukioon ja siitä jatkaa lääkikseen. Ammatikseni olen jo kauan ajatellut lääkäriä.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Zrud » 02 Joulu 2008, 21:41

itse en ole kouluista koskaan liiemmin välittänyt, ja koulut lopetin tykkänään heti ylä-asteelta päästyäni. oma näkemykseni tästä nykyihmiskunann elämästä on tämä noin pääpiirteittäin:

1. Synny.
2. vartu lapsuus kunnet pääset mahd kerhoon.
3. mene kouluun.
4. opiskele koko lapsuutesi ja nuoruutesi ajan oppilaitoksissa.
5. mene töihin ja tee työtä eläkeikään asti.
6. jää eläkkeelle ja odota kuolemaa.

noin pitäisi asiat mennä suurinpiirtein että olisit normaali lammas yhteiskunnan riveissä.
itse kun en oikeen elämääni tuollatavalla haluaisi raiskata aniin elän elämäni miten haluan.
tarvittavat rahat ruokaan ja asuntoon saan tältä todella loistavalta hyvinvointivaltioltamme suomelta. rahaakaan en muuhun tarvitse kun en muuta tarvitse kuin ylläpitää elintoimintoni.
ja moni ihminen on minulta kysynyt: miten ihmeessä voit elää noin?.
siis... miksi en voisi? ja miksi minun pitäisi olla kuin kaikkimuutkin ja elää samalla tavalla kuin kaikki muutkin?. Ei minun elämäni muiden elämästä varmaan niin paljoa poikkea ellei tuota raada työtä eläkeesseen asti lasketa. Työ ja raha ei tuo omastamielestäni onnea.
afrikkalaiset alkuasukkaat pampunputki nakin ympärillä ja yöt olkimajassa nukkuen. ja todella niukalla ruoalla pärjäävät ihmiset voivat silti olla onnellisia niin vähin vaatimuksin.
JOTEN miksi minä en voisi olla onnellinen omaan elämääni sellaisena kuin se on jos hekiv voivat.
tämä nykyyhteiskunta on menossa iha sinne missä aurinko ei paista.
Feel the LOVE

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Gitarre » 02 Joulu 2008, 23:09

Zrud kirjoitti:itse en ole kouluista koskaan liiemmin välittänyt, ja koulut lopetin tykkänään heti ylä-asteelta päästyäni. oma näkemykseni tästä nykyihmiskunann elämästä on tämä noin pääpiirteittäin:

1. Synny.
2. vartu lapsuus kunnet pääset mahd kerhoon.
3. mene kouluun.
4. opiskele koko lapsuutesi ja nuoruutesi ajan oppilaitoksissa.
5. mene töihin ja tee työtä eläkeikään asti.
6. jää eläkkeelle ja odota kuolemaa.

noin pitäisi asiat mennä suurinpiirtein että olisit normaali lammas yhteiskunnan riveissä.
itse kun en oikeen elämääni tuollatavalla haluaisi raiskata aniin elän elämäni miten haluan.
tarvittavat rahat ruokaan ja asuntoon saan tältä todella loistavalta hyvinvointivaltioltamme suomelta. rahaakaan en muuhun tarvitse kun en muuta tarvitse kuin ylläpitää elintoimintoni.
ja moni ihminen on minulta kysynyt: miten ihmeessä voit elää noin?.
siis... miksi en voisi? ja miksi minun pitäisi olla kuin kaikkimuutkin ja elää samalla tavalla kuin kaikki muutkin?. Ei minun elämäni muiden elämästä varmaan niin paljoa poikkea ellei tuota raada työtä eläkeesseen asti lasketa. Työ ja raha ei tuo omastamielestäni onnea.
afrikkalaiset alkuasukkaat pampunputki nakin ympärillä ja yöt olkimajassa nukkuen. ja todella niukalla ruoalla pärjäävät ihmiset voivat silti olla onnellisia niin vähin vaatimuksin.
JOTEN miksi minä en voisi olla onnellinen omaan elämääni sellaisena kuin se on jos hekiv voivat.
tämä nykyyhteiskunta on menossa iha sinne missä aurinko ei paista.

Saattaisit sinäkin asua jossain pahvilaatikossa ellei olisi noita sinun kaavaasi noudattavia veronmaksajia, jos kaikki olisivat tuollaisia sosiaalipummeja kuin sinä (älä nyt suutu) niin maailmantalous romahtaisi nopeammin kuin ehtisit kissaa sanoa....

Itsellä on jo suunnitelmat valmiina aikuis iälle. Haen johonkin musiikkia alalle (en tiedä vielä minne) teen opiskelut loppuun, teen töitä ja säästän paljon rahaa. Sitten muutan johonkin ulkomaille esim. Thaimaaseen ja elelen siellä huoletonta elämää muutaman vuoden... Ja sitten siinä vajaa kolmekymppisenä alkaisin väsäämään perhettä, ydinperhe olisi haaveena (mökki, penskoja, koira jne jne.) Tuollainen olisi minun täydellinen kaavani elämässä. Mutta olen 90% varma ettei aivan noin tapahdu mutta tuohon tähtään. :)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Regendos » 02 Joulu 2008, 23:35

Gitarre, annan sinulle pienen vinkin ja liutan omia mielipiteitäni. Jos musiikkibisneksellä aijot saada itsellesi vakaan elannon, on keinot hieman vähissä. Esimerkiksi bändien jäsenet joutuvat myös tekemään muuta työtä kuin keikoilla kiertelemistä. Toinen vaihtoehto onkin kasata soittimia epäergonomisessa asennossa tai myydä niitä tiskin takana. Kyllä minäkin musiikista ja sen tekemisestä olen aina pitänyt, mutta en ole koskaan harkinnut tehdä siitä työtä. Siilloin siitä lähtee koko hohto, ellei se ole kunnon harrastus.

Kannattaa harkita ammatti jolle on paljon ammattitaitoisen työväen kysyntää. Silloin palkka ja työpaikka ovat taattu.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Zrud » 03 Joulu 2008, 16:41

ja tottakai minäkin diilaan tavaraa. etsin halvalla myyn kalliimmalla.
se o iha loogista... ja ei tarvi töitä tehä.
Feel the LOVE

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Gitarre » 03 Joulu 2008, 17:40

Regendos kirjoitti:Gitarre, annan sinulle pienen vinkin ja liutan omia mielipiteitäni. Jos musiikkibisneksellä aijot saada itsellesi vakaan elannon, on keinot hieman vähissä. Esimerkiksi bändien jäsenet joutuvat myös tekemään muuta työtä kuin keikoilla kiertelemistä. Toinen vaihtoehto onkin kasata soittimia epäergonomisessa asennossa tai myydä niitä tiskin takana. Kyllä minäkin musiikista ja sen tekemisestä olen aina pitänyt, mutta en ole koskaan harkinnut tehdä siitä työtä. Siilloin siitä lähtee koko hohto, ellei se ole kunnon harrastus.

Kannattaa harkita ammatti jolle on paljon ammattitaitoisen työväen kysyntää. Silloin palkka ja työpaikka ovat taattu.

En meinannutkaan että johonkin bändiin tai roudariksi menisin. Ajattelin lähinnä managerin tai miksaajan hommia.... Voisitko (voisitteko) neuvoa joitain hyviä tuon tyylisiä ammatteja ja mihinkä kouluun kannattaisi hakeutua jos niihin ammatteihin tahtoisi. :)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Koulu & Opiskelu

ViestiKirjoittaja Zrud » 03 Joulu 2008, 18:13

elämän kouluun. suosittelen.
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron