Turhien aiheiden turha aihe

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 10 Marras 2009, 16:31

No nythän niitä se 5 on.
On kyllä melko outoa kun luokassakaan ei ole kuin pari täysin tervettä. Tuntuu että kaikilla on vähintään pientä normiflunssaa.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Gitarre » 10 Marras 2009, 18:39

Itseäni kyllä on jo kauan himottanut se mustaraamattu, ei ole vain tullut hankituksi... Jos ei muuta niin olisihan siinä hyvää paskalukemista ;)
I'd rather regret doing something than not doing something.

WM_

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja WM_ » 10 Marras 2009, 21:02

Löytyy ainakin Tampereen kaupungin pääkirjastosta :P

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 10 Marras 2009, 21:08

Ottakaa huomioon myös netistä ladattavat versiot. :)
Jos jaksaa koneelta lukea niin helppo ratkaisu tuokin.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Gitarre » 10 Marras 2009, 21:17

En jaksa alkaa koneelta lukemaan. Voisihan sitä käydä vilkaisemassa tuolla paikallisessa kirjastossa mutta veikkaan, että ei löydy. Semmoinen tuppukylä tämä on : /
I'd rather regret doing something than not doing something.

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 11 Marras 2009, 00:39

Nykyään Mustaa raamattuakin on melko helppo löytää melkein mistä tahansa, verrattuna siihen tilanteeseen, joka vallitsi ennen melko tuoretta uusintapainosta. En ole sitä vielä lukenut, mutta olen itsekin kuullut jonkinlaisia anekdootteja siitä, kuinka lukiessa tai lukemisen jälkeen on alkanut tapahtua kaikenlaista epätavallista.

Ja jos ei tuppukylien kirjastoista löydy, niin kai sitä kirjakaupoista saa vähintäänkin tilattua.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja carcass » 11 Marras 2009, 01:15

Kyllä sen mustan raamatun pitäisi löytyä lähes jokaisesta kirjastosta, sekä sen varmasti saa tilattua kirjakauppojen kautta, Joko netistä tai sitten suoraan tiskiltä. Näyttävät hinnatkin olevan 14-22€ useammissa paikoissa, joten ei kirjasta paljoa köyhdykkään.
Itse omistan kys. teoksen ja se on ihan mielenkiintoista luettavaa jos lukija pitää esoterian kirjallisuudesta joka on suurimmaksi osaksi hidaslukuista. (jos kirjalta odottaa jotain voimallista salatiedettä, tai vauhdikkaita juonenkäänteitä, voi kirja olla pettymys)
-Eikä tuohon kirjaan liity sen kummemmin mitään pahuutta, kuin paranormaaliakaan.. yhtä hyvin se on minun kirjahyllyssä pysynyt kuin Crowleyn "Liber AL vel Legis", tai vaikkapa Väinö Linnan "Täällä Pohjantähden alla"

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 11 Marras 2009, 15:46

Musta Raamattu? Haluaisin tietää enemmän, mikäli joku jaksaisi selittää.

Sikainfluenssarokotteet tulevat niin myöhässä. Jos me koululaiset/lukiolaiset/yms. saadaan ne vasta parin viikon päästä ja sen vaikuttaessa menee se toinen kaksi viikkoa, niin eihän me mitenkään ehditä saada suojaa tuota lenssua vastaan. Hoho, no ollaan sitten kipeitä kaikki. Eniten vain huolestuttaa, kun omassa perheessä on kaksi säännöllistä lääkitystä tarvitsevaa astmaatikkoa, eikä kumpikaan ole vielä rokotetta voinut saada.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Gitarre » 11 Marras 2009, 15:59

I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 11 Marras 2009, 17:15

Musta raamattu on keskiajalla kyhätty kabbalistinen teos eikä todellakaan mikään 6 ja 7 mooseksen kirja. kabballa perustuu babylonialaiseen ja egyptiläiseen mystiikaan joka sekoittui Jumalan juutalaisille antamaan oppiin kun Israelilaiset olivat vanhan testamentin aikana babylonian pakkosiirtolaisuudessa,Jeesuksen aikaiset fariseukset ja saddukeukset olivat näitä kabbalistijuutalaisia ja oikein Jeesus heistä sanoikin:

Matteuksen evankeliumi:
3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Heille ei kevannut Jeesus messiaana vaan he halusivat vapaamuurarimessiaan ihan samalla tavalla kuin kabbalistijuutalaiset tänäkin päivänä odottavat vapaamuurari kristusta Maitreyaa,joka saattaa vallitseviksi okkultistiset mysteerit(babylonian,egyptin,kaldean tähtioppi,magia)

Vaikka Mooses olikin egytissä Faaraon hovissa ja siellä oli maagikkoja ja faaraon taikureita niin Mooses oli uskollinen Jahvelle.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Marras 2009, 22:01

Matteuksen evankeliumi:
3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?


Yep yep... taas tätä samaa vanhaa.... Jos et usko kuin minä niin olet tuomittu ikuiseen kadotukseen ja kärsimykseen manalan syövereissä pla pla pla.... Ketä kiinostaa... käsi ylös ???..... nii... sitähä minäkin...
Feel the LOVE

WM_

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja WM_ » 11 Marras 2009, 22:10

Zrud kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?


Yep yep... taas tätä samaa vanhaa.... Jos et usko kuin minä niin olet tuomittu ikuiseen kadotukseen ja kärsimykseen manalan syövereissä pla pla pla.... Ketä kiinostaa... käsi ylös ???..... nii... sitähä minäkin...


Kyse kyllä oli mustasta raamatusta.. Mutta totta, joku niin suuri ja hieno asia kuin Jumala tai Jumalanpoika ja nakkeleevat porukkaa helvettiin kuin heinää..

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 11 Marras 2009, 22:46

Sun kannattaa Wm tutkia ennenkuin hutkit.Näillä mystikoilla on sama henki kuin heidän odottamallaan vapaamuurari messiaalaankin,fariseuksethan ristiinaulitsivat Jeesuksen,he huusivat pontius pilatujselle kun hän kysyi kumman päästää vapaaksi barabbaan(murhaajan) vai jeesuksen,niin fariseukset huusivat,että barabbaan,mitä jeesukselle,ristiinaulitse.


Matteuksen evankeliumi:
27:17 Kun he nyt olivat koolla, sanoi Pilatus heille: "Kummanko tahdotte, että minä teille päästän, Barabbaanko vai Jeesuksen, jota sanotaan Kristukseksi?"
27:21 Ja maaherra puhui heille ja sanoi: "Kummanko näistä kahdesta tahdotte, että minä teille päästän?" Niin he sanoivat: "Barabbaan."
27:26 Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.


He ristiinaulitsivat jumalan,koska hän ei kelvannut heille ja he halusivat toisenlaisen messiaan.Tänä päivänäkin ihmiset juoksevat kaiken maailman gurujen perässä koska Jeesus Messias ei kelpaa heille.

Pontius pIlatus pesi kätensä ettei olisi syypää jumalan risstiinaulitsemiseen:

Matteuksen evankeliumi:
27:24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."



Mikä on tämän päivän henki,ihmiset eivät tahdo tulla Jeesuksen luokse,että pelastuisivat,ja sitten sanovat jumalalle,että Jumalan pitäisi olla heille mieliksi ja pelastaa heidän jollain toisella tavallla vaikka Jumalalle tämä pelastus maksoi hänen poikansa hengen.





Ja mitäs se Jeesus sanoikaan siellä ristillä:

Luukkaan evankeliumi:
23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät." Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.

WM_

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja WM_ » 12 Marras 2009, 06:19

Kyse on siitä miten asiaan uskoo, en pidä vanhaa kirjaa niin vakuuttavana.

Tuostakaan naulitsemispäätöksestä, luultavasti ihan normaalia, että jos joku herättää kohua ja käy perinteisiä sääntöjä vastaan valtakunnassa, se halutaan nopeasti eliminoida, Jeesus kun puhui heille niin paljon uusia asioita, vallankumouksellisia oppeja. Ihmiset olivat meinaa aika.. raakoja, "kehittymättömiä"..

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Marras 2009, 06:21

Rabi... Tämän oikeasti nyt revin itsestäni ihan hyvää hyvyyttäni...

JOS ! Sinä haluat että ihmisiä kiinostaisi vitunkaa vertaa mitä sä tänne kirjotat...
Niin voisitko puhua omasta päästäsi. Etkä vain siteerata raamattua ??? Vai liekö moinen edes mahdollista.
Osaatko edes käyttäytyä kuin oman järjen omaava ihminen ?

Tämä on kriittinen... Koska sinun vastaus tähän kysymykseesi tai se että et edes vastaa, niin on hyvin paljastava sinun omasta persoonallisuudestasi tai siitä että sinulla ei edes ole omaa persoonaa.
Feel the LOVE

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Trauma » 12 Marras 2009, 15:27

Zrud kirjoitti:Rabi... Tämän oikeasti nyt revin itsestäni ihan hyvää hyvyyttäni...

JOS ! Sinä haluat että ihmisiä kiinostaisi vitunkaa vertaa mitä sä tänne kirjotat...
Niin voisitko puhua omasta päästäsi. Etkä vain siteerata raamattua ??? Vai liekö moinen edes mahdollista.
Osaatko edes käyttäytyä kuin oman järjen omaava ihminen ?

Tämä on kriittinen... Koska sinun vastaus tähän kysymykseesi tai se että et edes vastaa, niin on hyvin paljastava sinun omasta persoonallisuudestasi tai siitä että sinulla ei edes ole omaa persoonaa.

Näin välikommenttina, etkö poistunut foorumilta vielä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Marras 2009, 15:31

no en minä täältä voi poistua... en mie teitä yksin tänne Rabin kanssa voi jättää. Joten pysyn vasedeskin täälä luoti muurina.
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 12 Marras 2009, 16:06

Hehheh. :)

Mutta itse olen kyllä näkenyt parannusta Rabin viesteissä. Ennen ne olivat 99% raamatun siteerauksia mutta nyt kyllä enemmän on tullut omaakin tekstiä. Tottakai myös raamatun siteerauksia mutta ihan hyvissä määrin. Ikäänkuin "lähteeksi".

Fenrir
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 15:13

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Fenrir » 12 Marras 2009, 17:00

Itsellä oli vielä joku aika sitten mustan raamatun uusin painos. Myin sen sitten yhden lukukerran jälkeen kaverille. Eiköhän mistä vaan uskonnollisesta tms. kirjasta voi seota jos liian tosissaan lukee. Omasta mielestä kyllä melkoisen kuivaa tekstiä.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Turhien aiheiden turha aihe

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Marras 2009, 17:50

Nimenomaan... "mustasta raamatusta voi seota".... Ja montakohan hullua jeesustelijaa käppäilee kaduillamme ? :D
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa