vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Danae
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 13:54

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Danae » 18 Joulu 2008, 17:05

aavenainen kirjoitti:itse olen törmännyt tälläiseen ilmiöön jo muutaman kerran. (eli itse en ole huudellut :D mutta minulle on kyllä huudeltu). ensinnäkin meille opetettiin kotona toisten ihmisten kunnioitus ja että kohtelias olisi oltava.

---tapaus (2) tyttö tien toisellapuolella teini huutaa "hyi v***u mikä akka" eikä minulla sillonkaan mitään erikoista vaatetus tms ollut päälläni.. (meinasin todeta että ei hitto millainen itsetunto)

mietinkin tässä että eikö nykyään opeteta käytöstapoja vai onko se niin että nuorilla on niin huono itsetunto että täytyy tuntemattomalle ihmiselle käydä huutamaan tyhmyyksiä?

MUTTA en yleistä kyllä ne vanhatkin osaa..


Se on kyllä mielestäni kummallista, että halutaan tahallaan pahoittaa toisen mieli huutamalla jotain ilkeää. Vastaantulija kun on vielä tuntematon, eikä ole tehnyt tälle huutajalle mitään pahaa. (samaahan tietysti koulukiusaaminenkin voi olla, tosin uhri on yleensä tutumpi.)

Itse olen melko vähän joutunut kuulemaan tällaista, mutta tuntuu, että pojat/miehet saavat enemmänkin huutelua osakseen. Ainakin poikakaverilleni ja veljelleni ja miespuolisille kavereille on huudeltu, niin teinit kuin vanhat juopotkin.

Itse jouduin huuteluhuomion kohteeksi muutama vuosi sitten, kun mulla oli uusi pitkä talvitakki, jossa oli reunus tekokarvaa. Joku n. 12-vuotias poika istuskeli kauppakeskuksen penkillä ja huusi kun kävelin ohi: "Luuleksä olevas joku kauniskin?" En ole mitenkään tavallista erikoisemman näköinen. Pahoitin mieleni, ja olisi tehnyt mieli mennä kysymään pikkujätkältä, että mitä se sillä oikein tarkoitti. En sitten mennyt kun häkellyin niin kovin.
Two things are infinite: the universe and human
stupidity; and I'm not sure about the universe.

-Albert Einstein-

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 18 Joulu 2008, 17:22

veljeni kertoi, että kun hän oli menossa oottamaan bussia, niin siihen vastaan tuli sellanen vanha juoppo, joka katsoi veljeäni tuimasti. Kun veljeni sitten vilkaisi häntä, niin tämä juoppo oli sitten siihen sanonut : " Vandaali!" :D

Minulle ei ole kai koskaan mitään huudeltu, jos nyt tarkkaan muistan... 8-)
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 23 Joulu 2008, 23:01

Itselle harvon tullut vastaan mitään erikoisempaa vastaan ja jos joku joskus harvon alkaa rupatella niin ihan mukavaa tekstiä on tullut.

Sen sijaan katseita on tullut joskus, esim. kerran jossain ostoskeskuksessa olin siskoni seurana ja joku vanha patu kyttäs oikeen pitkään ja epäilevästi kuin olisin jotain varastamassa ollut tj. (Nahkatakki ja pitkä letti varmaan luo jotain ennakkoluuloja, mutta silti..)

Ja usein muutenkin vanhemmat ihmiset katsoo vähän pitkin nenäänsä. Vaikka on niitä mukaviakin vanhuksia tullut tavattua ei siinä mitään...

Pahin mitä oon saanut kuulla, ellen sitten kuvitellut koko juttua, oli eräs vanha, pultsahtava naishenkilö, joka ohi mennessään melkein korvani vieressä tokaisi jotain tyyliin: "Hyi helvetti mikä tyyppi", mutta tästä en ole yhtään varma, mutta ajattelin vaan, ettei kaikkia voi miellyttää.

Itse yritän aina olla kohtelias ja ajatella muita, mutta joskus vaan ei jaksa kun tuntuu itteä kohtaan tulevan aina kohtis törkeää ja ajattelematonta käytöstä, että tekee sitä itsekkin joskus vetää vähän ranttaliksi.

Kannattaa vaan suhtautua silleen, että toisesta korvasta sisään toisesta ulos... Silleen elämä on helpompaa.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Phantom » 31 Joulu 2008, 15:46

aavenainen kirjoitti:itse olen törmännyt tälläiseen ilmiöön jo muutaman kerran. (eli itse en ole huudellut :D mutta minulle on kyllä huudeltu). ensinnäkin meille opetettiin kotona toisten ihmisten kunnioitus ja että kohtelias olisi oltava.

mutta tapaus (1) teinipoika tulee 2:den tytön kanssa ja tietenkin kun olin vasta lapseni saanut en ehkäpä ihan ykkösiin pukeutunut :D no toveri siinä kommentoi "tuo akka pukeutuu kun mies".. jaa-a mitähän järkeä tossakin oli? eikö jokainen saa pukeutua kuten tahtoo? (tässä tilanteessa olisin normaalisti kyllä takaisin sanonut jotakin ivallistakin) mutta koska lapsi mukana niin en halunnut lastani asettaa vaaraan (koska teini lauma kun hurjistuu siinähän sitten yrität lastasi suojella).

tapaus (2) tyttö tien toisellapuolella teini huutaa "hyi v***u mikä akka" eikä minulla sillonkaan mitään erikoista vaatetus tms ollut päälläni.. (meinasin todeta että ei hitto millainen itsetunto)

mietinkin tässä että eikö nykyään opeteta käytöstapoja vai onko se niin että nuorilla on niin huono itsetunto että täytyy tuntemattomalle ihmiselle käydä huutamaan tyhmyyksiä?

MUTTA en yleistä kyllä ne vanhatkin osaa..


Minä olisin haistattanu vi*ut moisille räkänokille. Ja jos olisivat kiinni käyneet niin oisin pistäny näköön. Silläkin uhalla että itse saan pataani. Olen itsekin joskus törmännyt kännisiin vittuileviin teini ihquihin. Olen Käskenyt imeä herkkuaan tms tms, joka on yleensä hiljentänyt vunderbaum pojan/tytön. Ei pidä olla liian nöyrä!! Jos eivät osaa käyttäytyä,niin sitä on turha ruveta niille opettamaan vaan samalla mitalla takas. Omalle pojalleni opetan samoja oppeja, Eikä ainakaan oon vielä koulussa kiusattu. TÄMÄ OLI SITTEN VAIN MINUN MIELIPIDE asiasta!!!
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja aavenainen » 03 Tammi 2009, 10:34

muuten olisi ollut ihan hyvä huudellakkin takas mutta molemmilla kerroilla tenava ollut mukana :D ei häntä kehtaa vaarantaa. (mutta voin kyllä sanoa että eipä ne huutelijatkaan mitään miehelle/naiselle taivaan lahjoja ollut) ;) pitää vaan toivoa että saa omalle tenavalle paallljjjooon järkeä päähän ettei moiseen syyllisty :D (tuntemattomille huuteluun).
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Jussiaani
Kummitus
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Jussiaani » 04 Tammi 2009, 07:03

Jokainen on täysin vastuussa omista tekemisistään ja siitä antaako näiden säälittävyyksien pilata mielialaansa.

Elämä on kuin autoimmuunisairaus. Mitä vähemmän puolustuskyvyllä on tekemistä, sen herkemmin se hyökkää turhuuksien kimppuun. Nykyinen sosiaalirakenne tylsistyttää vanhukset ja siksi nykyisin on niin paljon kiilaajamummoja sekä kyttääjäpapparaisia. Tämä pätee myös nuoriin. Mitä vähemmän mielekästä tekemistä nuorilla on, sen herkemmin ruvetaan etsimään kaikesta typerästä jotain kiksiä.

Yleensä huutelijan saa hiljaiseksi sanomalla hänelle jotain ihan odottamatonta. "Mitäs se äidin kultamussukka sillä tarkoittaa?" tai papparaiselle "Kertoisiko se kiltti setä minkälaista mallia setä antaa Suomen nuorisolle?"
..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus...

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja aavenainen » 06 Tammi 2009, 12:41

Jussiaani kirjoitti:Jokainen on täysin vastuussa omista tekemisistään ja siitä antaako näiden säälittävyyksien pilata mielialaansa.

Elämä on kuin autoimmuunisairaus. Mitä vähemmän puolustuskyvyllä on tekemistä, sen herkemmin se hyökkää turhuuksien kimppuun. Nykyinen sosiaalirakenne tylsistyttää vanhukset ja siksi nykyisin on niin paljon kiilaajamummoja sekä kyttääjäpapparaisia. Tämä pätee myös nuoriin. Mitä vähemmän mielekästä tekemistä nuorilla on, sen herkemmin ruvetaan etsimään kaikesta typerästä jotain kiksiä.

Yleensä huutelijan saa hiljaiseksi sanomalla hänelle jotain ihan odottamatonta. "Mitäs se äidin kultamussukka sillä tarkoittaa?" tai papparaiselle "Kertoisiko se kiltti setä minkälaista mallia setä antaa Suomen nuorisolle?"


ihan asiaa haastat kun ajattelee että nuorilla 13-17v harvemmin löytyy mitään ajanvietto paikkaa. kuten aikuisilla on baarit aikuisten tanssipaikat jne.. kyllä se on totta että nuorille pitäisi saada joku oma puuha harrastelu paikka esimerkiksi.

voisipa se jopa ehkä vähentää noita nuorten ryyppy reissujakin kylmässä jne.

no juu eipähän tuollaisesta kannattane välittää jos joku leikkii typerää ja nolaa siten itsensä.. itse katson näitä kovistelijoita "hiukan säälien" mamman pikku poika lähtee muille maille ja koittaa näet päteä sillä :D jne..
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
HenkiMaailma
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 04:46

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja HenkiMaailma » 07 Tammi 2009, 04:47

Itse en näe mitään järkeä huudella vieraille ihmisille minkäänlaisia törkeyksiä. Pientä läppää tykkään aina silloin tällöin kyllä heittää esim. keskustelun aloitukseksi, mutta tarkoitukseni ei ole mennä henkilökohtaisuuksiin. Tee niin kuin toivot itsellesi tehtävän. :)

Itselleni ei ole pahemmin huudeltu, enkä ainakaan nyt muista yhtään sellaista tilannetta.

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Phantom » 07 Tammi 2009, 15:14

[/quote]ihan asiaa haastat kun ajattelee että nuorilla 13-17v harvemmin löytyy mitään ajanvietto paikkaa. kuten aikuisilla on baarit aikuisten tanssipaikat jne.. kyllä se on totta että nuorille pitäisi saada joku oma puuha harrastelu paikka esimerkiksi.

voisipa se jopa ehkä vähentää noita nuorten ryyppy reissujakin kylmässä jne.

no juu eipähän tuollaisesta kannattane välittää jos joku leikkii typerää ja nolaa siten itsensä.. itse katson näitä kovistelijoita "hiukan säälien" mamman pikku poika lähtee muille maille ja koittaa näet päteä sillä :D jne..[/quote]

Aijaa ja mitäköhän? suurin osa noista ei halua muuta tehdäkkään kun ryypätä Perjantain ja Lauantain kavereiden kanssa. Ja ne jotka haluavat jotain muuta esim:sählyä, harrastavat sitä. Jos esim järjestetään joku nuoriso disko/kahvila, niin ei sinne kukaan tule koska siellä on luultavasti 0 promille raja. Itekkään en olis menny mihkään limu diskoihin 17v eli vuonna -96. Kyllä se kalja maistu itsellekin siinä iässä että en syyllistä. Mutta en vittuilut ohikulkijoille.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Jaarno » 07 Tammi 2009, 16:24

"ihan asiaa haastat kun ajattelee että nuorilla 13-17v harvemmin löytyy mitään ajanvietto paikkaa. kuten aikuisilla on baarit aikuisten tanssipaikat jne.. kyllä se on totta että nuorille pitäisi saada joku oma puuha harrastelu paikka esimerkiksi.

voisipa se jopa ehkä vähentää noita nuorten ryyppy reissujakin kylmässä jne."


Kyllähän niitä paikkoja löytyy. Esim. omalta paikkakunnalta nuoppari. Sielä kyllä käy paljo ihmisiä mutta ei se ryyppyreissuja kylmässä vähennä. Paitsi jos ei sitä promillerajaa ole mutta semmoista julkista paikkaa en taidakaan tietää. (Siis alaikäisille.)

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Tammi 2009, 18:10

Se on tyhmää, että jos juo alkoholia esim. 16 vuotiaana sinua pidetään idioottina ja alkoholistina, mutta jos oletkin 18 vuotta ja vedät alkoholia pitkät päivät olet vain normaali ihminen.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja DS8 » 08 Tammi 2009, 18:43

Minä olen 18-vuotta. Juon suunnilleen kerran/kaksi viikossa, ja sen perusteella "olen alkoholisti", -näin terveydenhoitajan ym. vastaavien mukaan. Ei se siitä iän kanssa paljoa muutu. Toisaalta, kun 16-vuotiaana vetää samanverran kuin vaikkapa 18-vuotiaana, se on 16-vuotiaalle laitonta ja se luo oman paheksuntansa asiaan.

No, sitten itse asiaan.

Jouduinpahan itsekin tälläiseen tilanteeseen. Odotin bussia kauppatorilla turussa. Seisoin bussipysäkin vieressä. Aikani kuluksi pistin tupakaksi, ja kävelin vielä muutaman metrin päähän pysäkistä, jolla oli muitakin ihmisiä joiden mahdollista tupakoimattomuutta halusin kunnioittaa sillä etten pakota heitä haistelemaan savujani väkisin. No, siinä sitten poltettuani kävelin takaisin pysäkille. Tässä vaiheessa olin tupakkani jo tumpannut, enkä savuja tuonut mukanani. Nojailin bussipysäkin seinämään ja kastoin suuntaan josta bussin pitäisi tulla, kun kuulen miehen äänen mun vierestäni. "Kaikenlaisia narkkareita sitä täälläkin pyörii. Jos mulla olisi lupa, vetäisin turpaan jokaista tollaista hippiretkua, s*atana!" Ajattelin ensin että tuskinpa hän musta puhui. Jatkoin rentoa oleskeluani. Sama ääni jatkoi; "v*ttu kun pitää sitä röökiä tulla polttelemaan tähän keskelle ihmislaumaa.." Tässä vaiheessa käännyin ja tajusin miehen katsovan suoraan mua kohden. Hän oli ilmeisesti vaimolleen selittänyt musta. Kysyin että tarkoittiko mies minua. Vastasi tarkoittavansa. Sitten kysyin että miten hän sai mun tupakansavuja yhtään mistään, kun kävin tupakalla kuitenkin kauempana. Mies totesi että kauempanakin on ihmisiä, ja että savu leviää. Koitin kohteliaasti pahoitella sitä etten viitsinyt mennä toiselle puolelle toria tupakalle. Mies tuhahti ja jatkoi vaimonsa kanssa puhumista. En tässä vaiheessa enää pahemmin heitä kuunnellut. Bussiin mennessä oviaukossa oli jono. Jonossa menin jonon perälle, enkä pitänyt mitään kiirettä jonoon menemisessä. No, tämä saatanan tolvana tulee sitten jonoon mun perälle, ja bussiin mennessäni hän TÖNÄISEE mut sivuun, jotta pääsee itse ensin. Tässä vaiheessa mulla sitten loppui ymmärtäväisyys. Totesin kyseiselle miehelle kuolemattomia lausahduksia kuten "painu vittuun siitä tönimästä" sekä "jos sä kosket muhun vielä, tirvasen nenäs poskelles." No, itse matka sujui rauhallisesti, eikä kyseinen mies bussissa jatkanut enää musta mitään. (Eipä ainakaan suoraan mulle.)
Bussista poisjäädessäni, tajusin että kyseinen mies vaimoineen oli jäämässä samalla pysäkillä pois. Eipä hänellä enää kuitenkaan asiaa tuntunut olevan.
Huuteluahan tämä ei varsinaisesti ollut, mutta uskomattoman törkeää käytöstä. Varsinkaan kun en käsitykseni mukaan mitenkään häiritsevästi ollut käyttäytynyt.
"So this is life?"

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja viltsu » 08 Tammi 2009, 20:10

Aika paheksuvaa käytöstä. Minulle on aivan sama, vaikka joku polttaisi vieressäni, mutta olisi se suotavaa mennä muualle. Jos olisin ollut asemassasi DS8 olisin varmaan ja mennyt hiljentämään sen hemmon piipityksen.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja DS8 » 08 Tammi 2009, 20:39

Se kävi mullakin mielessä. Kuitenkin täälläpäin oikeus toimii useimmiten sen vanhemman sanojen mukaan, eli jos minä olisin vaikka ottanut ensimmäisen iskun, lyönyt takaisin ja matsi olisi ollut siinä, olisi todennäköisesti mulle tullut ongelmia. Varsinkin kun edellinen juttu vasta mennyt... Huhhuh. Rauhaa ja rakkautta.
"So this is life?"

Avatar
HenkiMaailma
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 04:46

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja HenkiMaailma » 08 Tammi 2009, 20:54

Ironista, mutta mielestäni hyvin toimii seuraava kikka. Voit kokeilla joskus vastaavanlaisessa tilanteessa jos kiinnostaa: Rupeat todella miellyttäväksi (vaikka sitten olisi näyttelyä mielestäsi). Sanot alkuun vaikka, että "Kiitos mielipiteestäsi, nyt opin varmasti paljon uusia asioita. Vanhoilta ja kokeneilta on aina mukava saada oppia. Oletko muuten itse koskaan polttanut? Oliko sinulla silloin vastaavanlaisia ongelmia?". Tuosta keskustelusta voi saada paljonkin selville hänen pahan olon syitä ja sitä miksi hän tykkää tiuskia muille. Samalla voit auttaa häntä ehkä ymmärtämään tiuskimisen turhuutta ja täten auttamaan häntä. Ehkä hän on aikoinaan ollut pahakin polttamaan ja sitten hän on saanut aina kuulla savusta ja nyt koittaa siirtää omaa pahaa oloaan eteenpäin...

Minua on baarissa kerran tönäisty ja en ole mennyt lyömään, vaan kysynyt rauhallisesti tönäisyn syytä. Lopulta selvisi, että oli kyse väärinkäsityksestä ja asia sovittiin.

Ei ollut kuitenkaan mitenkään tarkoitus sanoa, että olisit tehnyt tilanteessa mitenkään väärin, vaan tarkoitukseni oli kertoa toinenkin tapa, vaikka se voi tuntua vaikealta varsinkin tuollaisessa tilanteessa.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Regendos » 09 Tammi 2009, 00:02

Se on silti valitettavaa, että on myös niitä ihmisiä jotka haluavat tehdä pahaa ihan muutenvain. Tälläisille riitaa metsästävilel ihmisille on turhaa mennä järkeilemään.

Avatar
HenkiMaailma
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 04:46

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja HenkiMaailma » 09 Tammi 2009, 03:20

Regendos kirjoitti:Se on silti valitettavaa, että on myös niitä ihmisiä jotka haluavat tehdä pahaa ihan muutenvain. Tälläisille riitaa metsästävilel ihmisille on turhaa mennä järkeilemään.

Totta tuokin voi olla kyseessä. Tällaiset ihmiset ovat mielestäni kuitenkin aika harvassa, ellei sitten puhuta syntymästä asti "psykopaateista". Vihan takana on yleensä pelko ja sen takana on yleensä jokin syy mistä se on tullut. Vaikea puhua tietystä tapauksesta, mutta varmaan moni psykologi olisi sitä mieltä, että kärttyisyydelle ja kiusaamiselle on aina jokin syy. Se voi olla oma sairauskin, jota purkaa toisiin vihan kautta, koska näkee heillä jotain mitä itse on menettänyt. Koulukiusaamisen takanakin on mielestäni yleensä lähes aina koulukiusaajan huono itsetunto, pelkää että ei ole tarpeeksi cooli tms. ja yleensä pahimpien koulukiusaajien kotiolot ovatkin huonot (riitaisuutta kotona jne.).

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja Hartsa » 09 Tammi 2009, 10:35

HenkiMaailma kirjoitti:Ironista, mutta mielestäni hyvin toimii seuraava kikka. Voit kokeilla joskus vastaavanlaisessa tilanteessa jos kiinnostaa: Rupeat todella miellyttäväksi (vaikka sitten olisi näyttelyä mielestäsi). Sanot alkuun vaikka, että "Kiitos mielipiteestäsi, nyt opin varmasti paljon uusia asioita. Vanhoilta ja kokeneilta on aina mukava saada oppia. Oletko muuten itse koskaan polttanut? Oliko sinulla silloin vastaavanlaisia ongelmia?". Tuosta keskustelusta voi saada paljonkin selville hänen pahan olon syitä ja sitä miksi hän tykkää tiuskia muille. Samalla voit auttaa häntä ehkä ymmärtämään tiuskimisen turhuutta ja täten auttamaan häntä. Ehkä hän on aikoinaan ollut pahakin polttamaan ja sitten hän on saanut aina kuulla savusta ja nyt koittaa siirtää omaa pahaa oloaan eteenpäin...

Minua on baarissa kerran tönäisty ja en ole mennyt lyömään, vaan kysynyt rauhallisesti tönäisyn syytä. Lopulta selvisi, että oli kyse väärinkäsityksestä ja asia sovittiin.

Ei ollut kuitenkaan mitenkään tarkoitus sanoa, että olisit tehnyt tilanteessa mitenkään väärin, vaan tarkoitukseni oli kertoa toinenkin tapa, vaikka se voi tuntua vaikealta varsinkin tuollaisessa tilanteessa.


Hyvä hyvä, mukava saada tällainenkin lähestymistapa vaihteluksi sen nyrkin heilautuksen kaveriksi. Kyllähän tämä vaikuttaa esimerkkitapaukselta jossa kaveri purkaa omaa pahaa oloaan muihin, kunhan pienikin ärsyke jostain irtoaa. (tai sitten omaa vastaavaa kokemustaan jakaa eteenpäin, kuten HM ehdotti) Nyrkin heilautuksella toki miehen olisi voinut hiljentää tällä kertaa, kasvattaa hänen huonoa oloaan, ja siirtää seuraavalle uhrille vielä tukalammat oltavat. Eipä sillä että DS8 mitenkään törkeästi tilanteessa käyttäytynyt, 'uhrihan' hän tässä oli. Mutta silti, tällaisista random encounttereista voi saada hyvääkin irti kun ei ota itseensä ja antaa tuon tyylisten kommenttien valua ohi, samalla miettien että mikä saa ihmisen käyttäytymään noin.. Toki helpoin, ja tyypillisin tapa on vastata tuleen tulella kasvattaen sitä entisestään.. mutta veden käyttäminen tekisi pysyvämmän vaikutuksen.

Voi olla että hänellä oli vain huono päivä, jolloin kyseisellä kohtaamisella ei ollut pitempiaikaista merkitystä hänelle (mutta DS8lle sitä vastoin saattoi olla), tai sitten tosiaan kyseessä oli joku syvempi tunnevamma, joka ei ainakaan turpaan tirvaisemalla tai takaisinkeljuilulla tee muuta kuin pahenee.. kunnes vastaan tulee kaveri jolta löytyy erilaisia trikkejä pussistaan, tai mies itse ymmärtää tehdä itsensä eteen jotain.

Toki harva mieltää omaksi tehtäväkseen koettaa auttaa tuntematonta ihmistä joka syyttä suotta tulee huutelemaan hänelle. Mutta vaikka testin vuoksi on virkistävää joskus unohtaa oma itsensä ja miettiä tekojen/sanojen perimmäisiä syitä. Tuntemattomalla ihmisellä kun ei voi olla mitään henkilökohtaista sinua vastaan, niin turha ottaa ikäviä kommentteja henkilökohtaisuuksina.

Tietysti jos päihteillä on tekemistä tilanteessa, niin silloin voi olla aivan sama mitä sanoo ja toinen hiiltyy vain entisestään..

...Random encounttereista pitää vielä mainita, että uskon niiden olevan jokaiselle yksilölle tarjoiltuja kustomoituja mahdollisuuksia henkiseen kasvuun/suurempaan ymmärrykseen. Jos olette huomanneet, niin tietynlaisia tapahtumia tuppaa sattumaan aina samoille ihmisille: "Miksi aina mulle tulee noi idiootit?" jne. kunnes tarjoiltu tilaisuus käytetään hyväksi ja ymmärretään toimia uudella tavalla, jolloin tilanne tarjoaakin jonkun tärkeän (tai vähemmän tärkeän) opetuksen.
"I reject your reality and substitute my own"

terminator
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Joulu 2008, 15:21

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja terminator » 09 Tammi 2009, 17:31

Minullekkin on käynyt noin monesti, mutta joskus on tuttuja huutelijat, kuten ne sellaiset "wannabe" kovis/teini pennut, jotka ovat yleensä jtn.2-3 luokkalaisia..

On huudettu mulle kun vilkaisin ketä kävelee tiellä,että vit*uako mulkkaat vit*n H*mo!!!
Toinen tapaus oli, että jotkut kovis penikat huus perään et Läskiperse, silloin kyllä huusin takaisin vaikka mitä jänskää...

Joskus skeittaamassa ollut niin kaikki vanhemmat ihmiset kahtoo niinku ei skeittaria olis ennen nähny ja luulee kaikenmaailman huligaaniks vaikken mitää oo tehny

Pulsutkin huutelee myös kaikkea jännää.

Kun on skeittaamassa jotkut vanhemmat huutelee oikeen piruillaan, et ekkö osaa? ja näyttelee keskisormea yms..

Alkaa nuo huutelut ärsyttää aika paljon. :demoni:

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: vieraille ihmisille törkeyksien huutelu.

ViestiKirjoittaja viltsu » 09 Tammi 2009, 18:59

Olen aika kuumaverinen, että jos joku rupee aukoon päätä voin hyvinkin huitaista ensimäisenä, mutta jos joku rupee tuuppiin(jota mun kanssa ei kannata tehä)huitasen takasin silmänräpäyksessä. On tullut todistettua tuo asia monta kertaa koulussa.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa