Kannabiksen laillistaminen

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Pitäisikö kannabis laillistaa?

Kyllä
51
62%
Ei
19
23%
En osaa sanoa
12
15%
 
Ääniä yhteensä: 82

jackdanieels
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Touko 2010, 01:46

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja jackdanieels » 22 Touko 2010, 16:35

Antaa trollien trollata ja provosoida ei niistä kannata välittää, mutta sen verran voin kerta, että kun noin 16-17 vuotiaana tuli polteltua kesällä monta kertaa viikossa pilveä ja koulut kun alkoivat kesän jälkeen, niin olo oli kyllä aika jumittava ja töhö, eikä ihan mukana menossa :D. Alkoholin kanssa sitten toinen juttu kun tuli juotua yhden kerran noin 3 kk mukava putki niin eipä ollu jumitus olo tai muutenkaa töhö fiilis. Naama kyllä oli turvonnu ja pari kiloa lisää mutta ei muuta, no ehkä maksa arvot korkeat. Kannabiksen käyttö viikonloppuisin tai harvemmin niin tuskin mitään isompaa haittaa paitsi aina kun televisiosta tulee näitä "experttejä" kertomaan miten kannabiksen polttaminen on vaaratonta, niin tulee aina katsottua vähä tarkemmin tyyppiä silmiin niin pakosti näkee että on mies tainut poltella itsekkin normaalia enemmän xD luulen että vakituinen pilvenpoltto näkyy naamasta :) samoin kuin alkoholin

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Exitium » 23 Touko 2010, 16:40

jackdanieels kirjoitti: luulen että vakituinen pilvenpoltto näkyy naamasta :)



En allekirjoita tuota väitettä.
Telecvovim!

jackdanieels
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Touko 2010, 01:46

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja jackdanieels » 25 Touko 2010, 15:31

Tuli mieleen että voisi jossai vaiheessa vaikka tossa ensi syksynä alkaa kasvattamaan kannabista. Sellaset 5 kasvia sisäkasvatukseen ilman mitään lamppu/ilmastointi systeemejä tai no lampun varmasti tarvitsee,
jos syksyllä kasvattaa, mutta en ole mitään high tech kasvatus järjestelmää rakentamassa. Kuinka moni teistä kasvasttaa tai on kasvattanut kukkaa ?

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Exitium » 26 Touko 2010, 07:49

.
Viimeksi muokannut Exitium, 01 Marras 2012, 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Telecvovim!

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 26 Touko 2010, 16:09

Aqua vitae kirjoitti:
Shakaali kirjoitti:
Exitium kirjoitti:
Ja mikäli haluat jatkaa väittelyä niin tule sivulle http://www.hamppu.net/forum jakamaan näkemyksiäsi, näin ollen ehdotankin tämän aiheen lukitusta.

EDIT: Saako noita OSIT:in kirjotuksia mitenkään ignoroitua ettei mun tarvitse lukea sen äärettömän naurettavia väitteitä?


Näinhän se toimii. Jos joku uskaltaa olla eri mieltä, ni aihe lukkoon.

Hahahha, amen brother.

Heh, tulee vähän se kuva, että exitium on taas pössyttelijäpuolella vastaava tapaus kuin OSIT sillä vastapuolella. Omien näkemystensä orja.

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Exitium » 27 Touko 2010, 15:43

-
Viimeksi muokannut Exitium, 01 Marras 2012, 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Telecvovim!

WM_

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja WM_ » 27 Touko 2010, 17:48

Sitä se on, että jos joku on vastoin omia näkemyksiä niin se toinen on omien näkemystensä orja..
Minä ainakin nostan sinulle hattua

jackdanieels
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Touko 2010, 01:46

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja jackdanieels » 27 Touko 2010, 17:49

joo kyllä noita foorumeja on tullu luettua useamman kerran xD Ei se kasvattaminen kovin vaikeaa puuhaa ole, kokemusta kun siitä on. Mutta mutta ajattelin viskata tässä kesän aikana pihalle kourallisen siemeniä ja katsoa jos vaikka lähtis kasvamaan :) ei huumeeksi vaan huvin ja urheilun vuoksi xD siinä voivat naapurit ihmetellä ja poliisit kummastella :D jos ruohot repivät irti niin voivat sitten samalla ajaa minun nurmikon kun kerran ruohon leikkaus hommiin alunperin tulivat xD nojoo kattelin että euroopassa on 3 maata missä kannabis on laillista ja vissiin 8 maata missä dekriminalisoitu.. espanjassa kuulemma hyviä kokemuksia laillistamisen jälkeen. mutta suomessa mennään perse edellä puuhun :P

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 27 Touko 2010, 22:17

WM_ kirjoitti:Sitä se on, että jos joku on vastoin omia näkemyksiä niin se toinen on omien näkemystensä orja..
Minä ainakin nostan sinulle hattua

Väärin. Mulla ei ole "omia näkemyksiä, kuten jo aikaisemmin ilmaisin.

Miten niin olen omien näkemysten orja? Ai siksi kun seison tieteellisten faktojen puolella? vai siksikö kun tiedän mistä puhun? Pitäisikö minun nyt siis luopua perustelluista näkemyksistäni?

Mitä "tieteellisiä faktoja" sä tässä olet pahemmin näyttänyt? Ei mun silmääni ainakaan heti osunut montaa linkkiä johonkin tehtyihin tutkimuksiin tai kokeisiin. Jos väität jotain, prove it or it´s not true. Ei se riitä "tieteelliseksi faktaksi", että sää sanot jonkin olevan tieteellinen fakta.

Kokemukset on aika merkityksetön argumentti koska ne ovat noh...kokemuksia. Se miten sinä koet sen, ei millään asteella välttämättä takaa toisen ihmisen kokevan sen samalla tavalla. Esim. mitä jos minä koenkin sen ahdistavaksi, että naureskelen jollekkin seinälle 3 tuntia putkeen sohvalla löhöttäessä ja aamulla vetelen jääkaapin tyhjäksi? Kokemus on suhteellinen asia, eli ei mun mielestä millään asteella merkitsevä "todiste" sen väitteen paikkaansa pitävyydestä tai se ei mitenkään nosta sen argumentin arvoa luotettavammaksi.

Omien näkemyksien orjalla tarkoitan sitä, kuinka oot itselles vakuuttanut päässäsi, että kannabis on ok, no matter what, vain koska omat kokemuksesi on olleet hyviä. Yhtäläillä kuin OSIT on vakuuttunut kannabiksen vaarallisuudesta, koska hänet on peloteltu niin uskomaan. Mutta entä jos tosiaan se kannabis ei olekkaan ihan niin hyvä asia kun sää sen näet, saati niin paha kuin OSIT sen näkee? Tää on se pointti mitä mä nyt tolla hain takaa. Molemmat osapuolet tuntuu olevan tavalla tai toisella puolueellisia.

Sellasseet argumentit on hyviä, jotka perustuu oikeasti johonkin tutkimukseen, varsinkin jos kohtis luotettava taho sen tutkimuksen on tehnyt(esim. jonkun Pohjois-Korean tutkimuksiin en välttämättä luottaisi). Tuo joku missä dekriminalisoitiin kaikki huumeet ja seurauksena enimmäkseen positiivisia asioita on loistava esimerkki argumentista, jolla on potentiaalia jopa vaikuttaa sen lukijan mielipiteisiin.

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Exitium » 28 Touko 2010, 19:10

.
Viimeksi muokannut Exitium, 01 Marras 2012, 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Telecvovim!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Touko 2010, 19:31

Vic Rattlehead kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Sitä se on, että jos joku on vastoin omia näkemyksiä niin se toinen on omien näkemystensä orja..
Minä ainakin nostan sinulle hattua

Väärin. Mulla ei ole "omia näkemyksiä, kuten jo aikaisemmin ilmaisin.

Miten niin olen omien näkemysten orja? Ai siksi kun seison tieteellisten faktojen puolella? vai siksikö kun tiedän mistä puhun? Pitäisikö minun nyt siis luopua perustelluista näkemyksistäni?

Mitä "tieteellisiä faktoja" sä tässä olet pahemmin näyttänyt? Ei mun silmääni ainakaan heti osunut montaa linkkiä johonkin tehtyihin tutkimuksiin tai kokeisiin. Jos väität jotain, prove it or it´s not true. Ei se riitä "tieteelliseksi faktaksi", että sää sanot jonkin olevan tieteellinen fakta.

Kokemukset on aika merkityksetön argumentti koska ne ovat noh...kokemuksia. Se miten sinä koet sen, ei millään asteella välttämättä takaa toisen ihmisen kokevan sen samalla tavalla. Esim. mitä jos minä koenkin sen ahdistavaksi, että naureskelen jollekkin seinälle 3 tuntia putkeen sohvalla löhöttäessä ja aamulla vetelen jääkaapin tyhjäksi? Kokemus on suhteellinen asia, eli ei mun mielestä millään asteella merkitsevä "todiste" sen väitteen paikkaansa pitävyydestä tai se ei mitenkään nosta sen argumentin arvoa luotettavammaksi.

Omien näkemyksien orjalla tarkoitan sitä, kuinka oot itselles vakuuttanut päässäsi, että kannabis on ok, no matter what, vain koska omat kokemuksesi on olleet hyviä. Yhtäläillä kuin OSIT on vakuuttunut kannabiksen vaarallisuudesta, koska hänet on peloteltu niin uskomaan. Mutta entä jos tosiaan se kannabis ei olekkaan ihan niin hyvä asia kun sää sen näet, saati niin paha kuin OSIT sen näkee? Tää on se pointti mitä mä nyt tolla hain takaa. Molemmat osapuolet tuntuu olevan tavalla tai toisella puolueellisia.

Sellasseet argumentit on hyviä, jotka perustuu oikeasti johonkin tutkimukseen, varsinkin jos kohtis luotettava taho sen tutkimuksen on tehnyt(esim. jonkun Pohjois-Korean tutkimuksiin en välttämättä luottaisi). Tuo joku missä dekriminalisoitiin kaikki huumeet ja seurauksena enimmäkseen positiivisia asioita on loistava esimerkki argumentista, jolla on potentiaalia jopa vaikuttaa sen lukijan mielipiteisiin.

This has my whole support.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Paroni
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2009, 09:13
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Paroni » 24 Kesä 2010, 16:00

joku taisi sanoa vetävänsä mielummin pään sekasin alkolla kun ganjabiksella. ite olin ensin samaa mieltä mutta ekan kerran jälkeen ,ja nyt noin vuosi siitä eteenpäin ganjabis on avartanut omaa maailmankatsomustani valtavasti. joten ihmiset poltelkaa ja tehkää omat johtopäätöksenne. älkää uskoko kaikkea mitä valtamedia teille kannabiksesta kertoo vaan tehkää omat johtopäätösenne :)

Paroni
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2009, 09:13
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Paroni » 24 Kesä 2010, 16:07

Paroni kirjoitti:joku taisi sanoa vetävänsä mielummin pään sekasin alkolla kun ganjabiksella. ite olin ensin samaa mieltä mutta ekan kerran jälkeen ,ja nyt noin vuosi siitä eteenpäin ganjabis on avartanut omaa maailmankatsomustani valtavasti. joten ihmiset poltelkaa ja tehkää omat johtopäätöksenne. älkää uskoko kaikkea mitä valtamedia teille kannabiksesta kertoo vaan tehkää omat johtopäätösenne :)

pään sekasin vetämisestä piti sanoa vielä että en tunne ketään joka polttaisi pilveä sen takia että saisi päänsä sekasin

Jeppis
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 14:57

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Jeppis » 24 Kesä 2010, 21:04

Shakaali kirjoitti:Ei voikaan, jos yliannos tarkoittaa vaan kuolemaa. Rottakokeilla oli muistaakseni testattu että ihmisen pitäisi poltaa pari kiloa hasista ennen yliannosta. Tarkoitinkin lähinnä muita ikäviä oireita. Tämä on taas näitä omia kokemuksia mitä et ilmeisesti arvosta, mutta yksi ihminen poltteli täällä allekirjoittaneen luona liikaa ja pääsi johonkin ihme tilaan jossa luuli kilpikonnaa krokotiiliksi ja selitti jostan apinasta katossa, ja oli muutenkin aika muissa maailmoissa.


Itse muistan lukeneeni, että pitäisi polttaa 13kg kannabista yliannostuksen aiheuttamiseksi, hasis ja kannabis lienee samaa tavaraa eri nimellä(?)
Yliannostus voi tulla jo ensimmäisestä poltetusta / oraalisesti otetusta kerrasta. Suomessa on n. 5.4milj. asukasta, joista 66% on 15-64 vuotiaita, joka tarkoittaa n. 3.5 milj. asukasta, 3.5milj. erilaista ihmistä, erilaisine kehoineen, olettaen, että kyseinen ikäluokka polttaa ja loput on ilman, eihän 12pack kaljaa aiheuta suurimalle osalle yliannostusta, mutta silti on niitä, jotka eivät voi elämässään ottaa alkoholia, esim. vanha luokkakaverini, jonka maksa sanoo 'poks' toisen kaljapullon jälkeen, vaikkei hän eläessään ole alkoholia nauttinut, en muista miten asia ilmeni kaverilleni, mutta näin on.
_______________________________________________________________________________________________________

Tuskin keuhkot kiittää polttajia siitä, että saavat ylimääräistä savua sinne pyörimään.
Itse en ole kannabista polttanut, mutta muutama kaveri kyllä, joista eräs sanoi vielä ajaneensa autolla kannabispäissään, oli kuulemma 80km/h vauhti tuntunut ''jäätävän hitaalta'' sekä ''kun piti kääntyy, tuntu silt ettei käsi ois liikkunu, vaa sitä sai oikee heilauttaa'', eli, onnettomuuksien välttämiseksi, jos kannabis laillistetaan, pitäisi ainakin ajoneuvoilla ajo kriminalisoida kannabiksen vaikutuksen alaisena, mutta taas on 3.5milj. erilaista ihmistä, erilaisine vaikutuksineen ja jälkivaikutuksineen ja kun lehdissä kirjotettaisiin ''Kannabis laillistettu'' ihmiset innostuisivat, eivätkä ajattelisi ajokieltoa, koska siitä ei kirjoitettu, siitä ei välitetty tai se unohtuu ''kannabis laillistettu'' tohinan huumassa, jolloin ajeltaisiin roimia ylinopeuksia ja tehtäisiin ajovirheitä jne, koska vauhti ei tunnu 50km/h:lta ja kädet eivät tunnu tottelevan käskyjä, jolloin niitä saa riuhtoa.

Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet.

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Exitium » 24 Kesä 2010, 21:41

.
Viimeksi muokannut Exitium, 01 Marras 2012, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Telecvovim!

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Marras 2010, 16:27

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/105627- ... a%E2%80%9D

Ottaa todella pahasti päähän tälläinen vainoaminen. Kannabisken kasvattajat ovat TODELLA harmitonta väkeä verraten esimerkiksi raiskaajiin tai murhaajiin. Olisi mukavaa, jos joskus ajateltaisiin hieman ja jahdattaisiin niitä rikollisia ensisijaisesti, jotka ovat yhteiskunnalle vaaraksi. Todella pöyristyttävää. Sitten kun vielä tarkastellaan noita tuomioita, joita kasvattajat ovat saamassa ja verrataan niitä pedofiilien tai raiskaajien tuomioihin, jotka ovat olleet ehdollisia ja pieniä sakkoja, pistää mittimään mihinköhän sitä ollaan menossa ja minnekköhän ne verorahat katoavat.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 10 Marras 2010, 00:10

Pakko lisätä noihin aikaisempiin muinais postauksiin vielä, että eihän jumalankaan olemassa olon todistamiseksi riitä ainakaan meikäläiselle toisen ihmisen tunne, "kokemus" siitä että jumala on.. ;) Mutta se joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään.

Tuo vainoaminen on kyllä surullista samaa vainoamis asennetta tuntuu olevan kehittymässä tupakoitsijoitakin kohtaan.

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 14 Tammi 2011, 10:43

oon vaihtanu mielipidettä, kyllä vois laillistaa. oon vähän lukenut aiheesta, ja kyllä se pitää laillistaa jos RVD'kin on sitä mieltä ! :peukku:
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Tammi 2011, 14:25

Nimeoomaan. Jos et ole lukenut aiheesta mitään ja tiedät vain kannabiksesta sen mitä median pelottelu uutiset on sulle tuputtanu. On sun turha alkaa argumenttaamaa kenenkään kanssa aiheesta.
Feel the LOVE

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Kannabiksen laillistaminen

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 17 Tammi 2011, 13:51

Mistä tuo tieto noista dokumentoiduista kannabiksen yliannostuksista löytyy? Kannabiksen yliannostus vaatii arvioiden mukaan keskimäärin 13 kg annoksen. En löytänyt mistään yhtään raporttia vuodelta 1999 jossa olisi mainittu kannabis yliannostuksista.

Muutamassa jutussa missä oli verrattu eri aineita keskenään esim. aspiriini oli aiheuttanut 180 yliannostusta ja kannabis 0 kpl. Tupakan kohdalla lukema oli muutamia satojatuhansia.


"1999 vuonna oli raportoitu 187 dokumentoitua kannabiksen yliannostusta joissa henkilöt eivät olleet käyttäneet muuta aineita kuin kannabista"
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa