Uskonnot

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Mihin uskontoon kuuluut?

Olen Ateisti
19
37%
Kristinusko
11
21%
Islam
0
Ei ääniä
Buddhalaisuus
3
6%
Juutalaisuus
0
Ei ääniä
Hindulaisuuteen
0
Ei ääniä
Johinkin muuhun?
19
37%
 
Ääniä yhteensä: 52

seamrog
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2010, 13:10
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja seamrog » 30 Loka 2010, 13:40

Täältä löytyy pesunkestävä pakana.
Freedom has a meaning for me.

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Jopelius » 30 Loka 2010, 19:42

Eniten kallistunee uskoni muinaisjumaliin...
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Hea-Ateist
Kummitus
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 02:05
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Hea-Ateist » 13 Marras 2010, 22:28

Pastafari.
Thou shalt not underestimate the power of the bright side.

PixieMyy
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Marras 2010, 16:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja PixieMyy » 14 Marras 2010, 21:05

Olen tällä hetkellä hieman sekaisin uskoni kanssa. Ennen oli helppoa, sille tuntui olevan nimi: wicca.
Nyt koen, että olen kuitenkin laajentanut näkemystäni wiccan opeista. Lienenkö sitten eklektinen pakana vaiko mikä. Mutta luonnonuskova ehdottomasti. Äiti Maa on jotakin niin konkreettista.

Toisaalta myös buddhalaisuuden opit puhuttelevat minua, mutta sepä ei estä pakanuutta.
Ykseys, se tuntuu vahvana. Ja samoin rakkaus.

Navus
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Marras 2010, 18:56

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Navus » 15 Marras 2010, 20:05

Ateisti tai Agnostikko, riippuu näkemyksiäni arvioivan ihmisen omista mielipiteistä. Taidan kuitenkin kallistua itse ateistin puolelle, vaikka uskonkin ihmisen omaan voimaan ja kykyyn tehdä asioita.

Uskonnot ovat mielestäni ihmisten luomia asioita ja jokainen on muokattu silloin vallitsevien käsitysten mukaiseksi. Ne eivät ole sovellettavissa nykymaailmaan ja niitä tulisi käsitellä historiallisena ja filosofisena koulukuntana ennemmin kuin ihmisten elämää ohjaavina absoluuttisina totuuksina. En myöskään pidä tiedettä lähtökohtaisesti ainoana totuutena, koska tieteelliset faktatkin ovat ihmisten kehittämiä laskumenetelmiä yms käyttämällä hankittuja. Tällä tarkoitan, että ne voivat olla virheellisiä kunnes toisin joku keksii todistaa. Tieteellä on kuitenkin se etu, että se uudistuu eikä tiedon määrä ole tuhansia vuosia sitten kirjoitettu vakio.

Loppujenlopuksi taidan siis olla agnostikko. Uskonasiat ovat aina vain määritelmistä kiinni ja en kyllä osaa näkemyksiäni tarkasti lokeroida.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa