Uskonnot

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Mihin uskontoon kuuluut?

Olen Ateisti
19
37%
Kristinusko
11
21%
Islam
0
Ei ääniä
Buddhalaisuus
3
6%
Juutalaisuus
0
Ei ääniä
Hindulaisuuteen
0
Ei ääniä
Johinkin muuhun?
19
37%
 
Ääniä yhteensä: 52

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Uskonnot

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 09 Touko 2009, 15:25

Kun nyt sattui olemaan niin paljon keskustelua uskonnoista niille kuulumattomilla alueilla, niin päätin tehdä tämän aiheen, jossa voi vapaasti keskustella uskonnosta.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Touko 2009, 15:58

Rebelliuksen oma satu osio :P
iha hyvä et tän tänne kyhäsit.

Ja tässä saatte vähän esimerkkiä siitä kuinka hienoa porukkaa tämä Islamin Muslimit oikeen ovat:

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=58235

Itse en ymmärrä miten ihminen voi oikeasti ajatella tolla tavalla ???
Uskontonsa luomassa totuuden syrjäyttävässä taika kuplassa....
Voi iha suoraa sanoa että tuota kun katteli nii alko jopa vituttamaan.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Wespa » 10 Touko 2009, 18:15

En kuulu mihinkään uskontoon, mutta en ole myöskään ateisti (henkilö joka ei usko Jumalaan). Itseasiassa olen Panteisti, eli henkilö, joka uskoo, että Jumala on kaikki.

Lähimpänä noista on kuitenkin Buddhalaisuus, joten valitsin sen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Jaarno » 10 Touko 2009, 18:45

En nyt tiedä minkä valita koska kristitty olen mutta en kyllä varsinaisesti usko Jumalaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Touko 2009, 20:04

Eihän se tee niin. Itsekkin olin lapsesta asti "kristitty" vain koska oli pakko olla. Vanhemmat eivät antaneet minun erota kirkosta. Joten Erosi sitten kun 18 täytin. Usko tekee Kristityn... ei se että maksat kirkollis veroa :P
Feel the LOVE

Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 11 Touko 2009, 19:28

Kirkosta erosin heti 18 täytettyäni enkä koskaan ole mihinkään jumaliin uskonut. Agnostikosta ateistiksi olen oppinnut/kasvanut/kehittynyt.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja DS8 » 11 Touko 2009, 20:55

En ole kristitty, en ole muslimi, en ole ateisti, buddhisti, hindu tai muukaan vastaava. Omat uskomuskäsitykseni olen muodostanut monien valmiiden oppien pohjalta, lisäten kaikkeen oman näkemyksen ja käsityksen. Voisin yrittää kuvata tätä käsitystäni joillakin sanoin, mutta pitkälti kaikki perustuu magiaan (Magick) & omiin käsityksiini kaikkeudesta.
Tätä kirjoittaessa ymmärsin, etten voi pitää käsityksiäni uskontona, sillä uskonto vaatisi Jumalahahmon/-hahmoja , joita itselläni ei periaatteessa ole.
Setin temppeli, Thelema, kaaos, kuolema, energiat... Osia sieltä, osia täältä.

Kirkosta erosin siinä 15-vuotiaana.
Täälläkin todennäköisesti monia "kristittyjä", jotka on kastettu ev. lut. kirkkoon, jotka eivät kristilliseen Jumalaan usko, mutta jotka eivät koe tarpeelliseksi erota kirkosta. Kysyisin nyt teiltä (joita äsken kuvailin), pidättekö itseänne kristittyinä?
"So this is life?"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Touko 2009, 20:59

Ite en ole koskaan kristitty ollutkaan vaikka kirkkoon kuuluinkin.
TOSIN olisi mielenkiintoista alkaa opettelemaan teologiaa / papiksi.
Ja hankkimaan "ns" lisää tieto ja todisteita tästä kuuluisasta satuhahmosta Jeesuksesta.
vain sillä syyllä että niillä tiedoilla saisi kapuloita kristittyjen rattaisiin :P
Feel the LOVE

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 24 Heinä 2009, 00:28

En kuulu mihinkään uskontoon, en ole koskaan kuulunut kristilliseen kirkkoon eikä minua ole yritetty valaa mihinkään tiettyyn uskomukseen - tästä olen äärimmäisen kiitollinen vanhemmilleni. Olen saanut kasvaa vapaasti ja etsiä totuutta itsestäni. Jos jokin uskonto täytyisi valita, niin buddhalaisuus olisi lähinnä omia näkemyksiäni.

Luterilaiseen kirkkoon kuuluu suurin osa suomalaisista mutta en uskalla mennä edes veikkaamaan kuinka monet näistä on pelkkiä tapauskovaisia. Olen muutamaan kertaan kuullut sen että joku on liittynyt kirkkoon "saadakseen kastettua lapsensa" tai "pitääkseen kirkkohäät", ja jos varsinaista uskoa kysytään niin mennään hiljaiseksi. Itse en liittyisi kirkkoon tällaisten tapojen vuoksi koska mielestäni tulee ajatella mitä suurempaa niiden tapojen takana oikein on, mikä on niiden merkitys ja onko se oikein minulle ja uskomuksilleni. Henkilökohtaisesti minulla ei ole paljoa hyviä kokemuksia Suomen luterilaisesta kirkosta; mainittakoon esimerkkinä se, että kirkkoherra uhkasi minua odottavaa äitiäni sekä minua (syntymätöntä lasta) helvetillä kun tämä meni eroamaan kirkosta. Kyseinen tapahtuma olisi voinut järkyttää ihmismieltä niinkin pahasti että se olisi johtanut keskenmenoon...
Helvetti minua odottaa, mutta odottakoon. En usko helvettiin sen enempää kuin taivaaseenkaan - ainakaan samalla tavalla kuin kristinusko opettaa.

Avatar
Sentimiento
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 14:39

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Sentimiento » 24 Heinä 2009, 10:35

Itse olen "muu", lähinnä kai agnostikko. Jumalan olemassaolon todistaminen tai todistamatta jättäminen ei juuri hetkauta omaa elämääni mihinkään suuntaan. Usko itsessään voi olla henkilökohtaisena asiana ihmiselle todella hyväkin asia, mutta kun uskosta rakennetaan ihmisen voimin uskonto, alkaa se mätiä jo alkuvaiheessa.

Kannattaa muuten kattoa leffa Religulous, jos vaan sen saatte jostain käsiinne. Oikein hauska ja opettavainen pätkä. Kiihkouskovaisten kannattaa ehkä jättää väliin, siinä vedetään alta lipan niin kristittyjä kuin musulmaanejakin.

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 31 Heinä 2009, 15:41

Enpä usko jumalaan tai mihinkään muuhun vaikka kristitty olenkin. Ei oikein huvita ajatus että joku heppu tuolla ylhäällä suuttuessaan valitsee vaikka jonkun jonka littää sormella koska vituttaa, eli että joku muu päättäisi elämästäni. ehen.
NOTHING LASTS FOREVER

WM_

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja WM_ » 31 Heinä 2009, 21:56

Sanniwiuh kirjoitti:Enpä usko jumalaan tai mihinkään muuhun vaikka kristitty olenkin. Ei oikein huvita ajatus että joku heppu tuolla ylhäällä suuttuessaan valitsee vaikka jonkun jonka littää sormella koska vituttaa, eli että joku muu päättäisi elämästäni. ehen.


Tässä täydellinen esimerkki siitä miten kristinusko turmelee ihmisten "henkisyyden". Ateistitkin USKOO kristinuskon Jumalaan, eli jos sanoo sanan Jumala, ne ajattelee heppua pilven reunalla. Miten Jumala voi ollla vaan heppu!?

Sanni, oletko itse pohtinut asiaa, vai punninnut vain kahta vaihtoehdoa: heppu taivaassa tai totaalinen kieltäminen? :P

Haluan siis tietää miettiikö kukaan oikeasti itse mitään vai käytetään valmiita "kaavoja" uskoa?
Hyvä kysymys siis olisi "millainen on tai olisi täydellinen Jumala?"

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 02 Elo 2009, 18:28

WM_ kirjoitti:
Sanniwiuh kirjoitti:Enpä usko jumalaan tai mihinkään muuhun vaikka kristitty olenkin. Ei oikein huvita ajatus että joku heppu tuolla ylhäällä suuttuessaan valitsee vaikka jonkun jonka littää sormella koska vituttaa, eli että joku muu päättäisi elämästäni. ehen.


Tässä täydellinen esimerkki siitä miten kristinusko turmelee ihmisten "henkisyyden". Ateistitkin USKOO kristinuskon Jumalaan, eli jos sanoo sanan Jumala, ne ajattelee heppua pilven reunalla. Miten Jumala voi ollla vaan heppu!?

Sanni, oletko itse pohtinut asiaa, vai punninnut vain kahta vaihtoehdoa: heppu taivaassa tai totaalinen kieltäminen? :P

Haluan siis tietää miettiikö kukaan oikeasti itse mitään vai käytetään valmiita "kaavoja" uskoa?
Hyvä kysymys siis olisi "millainen on tai olisi täydellinen Jumala?"


Punninnut olen, ja päädyin siihen että en usko ennen kuin minulle tieteellisesti todistetaan että jumala on olemassa .
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 02 Elo 2009, 22:04

kyllä tieteellisen todistuksen kautta ''usko Jumalaan voi syntyä'' mutta se ei ole sitä uskoa mitä Jumala haluaa.
Jumala on persoonallinen Jumala jolla on nimi Yahweh ja joka lähetti poikansa Yeshuan maailmaan,sinä voit oppia tuntemaan Jumalan henkilökohtaisesti,ei vaan jonkinlaisena mysteerinä,kasvottomana Jumalana.

Se taas vaatii henkilökohtaisen uskoontulon ja Pyhän Hengen saamisen jonka Yeshua lupasi antaa niille jotlka tulevat hänen luokseen.

Kyllä maailmassa on paljon ihmisiä jotka uskovat ''jumalan'' olemassaoloon,mutta ei se vaikuta syvällisesti näiden ihmisten elämään koska Jumala on vain teoria heidän päässään.

Pyhän Hengen kautta voit saada suhteen Jumalaan koska Jumala on henki.

Mitä se siis sua hyödyttää vaikka saisit kaikki tieteelliset todistukset Jumalasta,mutta et minkäälaista sisäistä suhdetta häneen,hän olisi sinulle vain mielikuva jota voit muokata suuntaan jos toiseen.

Saanko kysyä onko WM:llä henkilökohtainen suhde Jumalaan,vai elääkö Jumala mielikuvana hänen päässään.

Kuinka monta kertaa päivässä Wm rukoilee Jumalaa ja vastaako Jumala hänelle,vai elääkö Jumala hänen elämänsä taustalla kaiken muun hälinän keskellä.

Onko hän kasvoton voima jossain tuolla kaukana jota WM kuumeisesti meditoimalla yrittää tavoittaa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 02 Elo 2009, 22:14

nimenomaan... aj kyseistä asiaa kun ei tule koskaan tapahtumaan niin en voi kuin nauraa niiden typerien ihmisten puolesta jotka vielä satuihin uskoo...

Aikuinen ihminen jolla on mielikuvitus kavereita niin se ei todellakaan ole hyvä asia.
Feel the LOVE

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 02 Elo 2009, 23:48

Niin ateisti joka ei usko Pyhän Hengen olemassaoloon vaan pitää tätä satuhahmona,niin hän kieltää myöskin tuhannet ja tuhannet parantumisihmeet,toki lustetta on myös vehnän joukossa ja on lavastettuja ''parantumisihmeitä''
Mutta se ei tee kaikkia parantumisihmeitä tyhjäksi.

Jos tehdään vaikka niin,että pidä sinä Zrud parantumistilaisuus jossa koitat parantaa sairaita peter panin nimessä niin katsotaan kuinka monta sairasta paranee.Ei yhtään koska Peter pan on satuhahmo eikä hänen nimessään siksi ole voimaa.
Yeshua taas on ylösnoussut Jumalan poika joka elää ja vaikuttaa tänä päivänä.

Yeshuan nimessä on voima ajaa ulos riivaajia,parantaa sairaita jne..

Hengelliset on tutkittava hengellisesti eli hengen kautta,mutta ateisti joka ei näe henkeä eikä siksi usko henkeen
niin hänen kanssaan väittely on hedelmätöntä,saman ympyrän kiertämistä.

Raamattu ilmoittaa,että ihminen on ruumis,sielu ja henki.
EI pelkästään ruumis tai ruumis ja sielu(psyyke,mieli,tunteet,vaan myös henki.
Ruumista ja sielua voimme tutkia tieteellisesti mutta emme henkeä emmekä henkimaailmaa.
Ja juuri ihmisen henki pystyy olemaan yhteydessä Jumalaan joka on henki.
Ymmärykselläsi(sielu)et voi olla yhteydessä Jumalaan.

Vaikka kuollut henkilö tulisi todistamaan Yeshuan olemassaolosta ja ateisti näkisi tämän,niin ateisti jolla on vankka
pohja elämällään,että yliluonnollista ei ole olemassa pitäisi itseään hulluna ja varaisi ajan psykiatrille koska näkee
näkyjä tämä siksi,että hän ei pysty mielessään(sielu) käsittämään tätä,ksoka se menee yli ymmärryksen.

Tämä vain todistaa sen,että ihmisellä ei ole Jumalan henkeä sisimmässään eikä siksi henkilökohtaista suhdetta Jumalaan.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 03 Elo 2009, 00:04

Eikös raamattu myös opeta varomaan vääriä profeettoja, jotka tekevät ihmetekoja jumalan nimeen...

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 03 Elo 2009, 00:30

Puhuu kyllä:

2.Timoteuksen kirje:
3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

Ja Jeesuksen omin sanoin:

Matteuksen evankeliumi:
7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Monet käyttävät Kristinuskoa keppihevosena koska se on hyvä vallan väline,näemme tämän esim tällaisessa amerikkaistyylisessä menestysteologiassa(tv-saarnaajat) jotka keräävät rahaa ihmisiltä monin tavoin.

Jos rahaa kerätään,niin sen pitää mennä Jumalan valtakunnan työhön,eikä saarnaajan hienoihin taloihin,autoihin ja rolexeihin.

Tässä eräs tällainen huijari jonka James Randi paljasti:






Tällaiset ihmiset ovat juuri näitä susia lammasten vaatteissa joista Yeshua ennusti 2000 vuotta sitten,he toimivat täysin Yeshuan opetuksia vastaan.


Matteuksen evankeliumi:
6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Jaarno » 03 Elo 2009, 00:55

Täytyy kyllä sanoa että opin arvostamaan kristinuskoa hitusen enemmän taas. :)
Oli Hesassa häät ja sulhanen oli ortodoksi. Joten kahdessa kirkossa oltiin. Ensin ortodoksisessa ja sitten kristillisessä.
Ortodoksien seremoniat on kyllä aivan ihme jodlaamista. Ihme äänellä ja puhetavalla pitää kaikki lausua ja vielä kolme kertaa. Kaiken lisäksi pitää seistä koko seremonian ajan. Voitte kuvitella, pieni tila, ihme jodlaamista ja vitusti ihmisiä..

Toisessa kirkossa sentään penkit ja pappikin keskittyi puhumaan rakkaudesta yms. eikä vain jeesustellut kuten ortodoksisessa. :)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Zrud » 03 Elo 2009, 01:43

Sairasta touhua -_-
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa