Onko homous mielestäsi luonnollista?

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 17 Heinä 2009, 16:45

WM_ kirjoitti:
ShadowPeople kirjoitti:
WM_ kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Aivan, kaikki on suhteellista, mutta käsitteenä normaali on silti eri kuin luonnollinen. Tosin kai tuokin johtuu määrittelijästä. :P


Ja syntyyhän jotkut vammaisinakin, mutta on oma päätös pitääkö tätä "normaalina".. Surullista kyllä silti.


Mutta tähän vaikuttaa asiat raskauden aikana.
Aiheeseen: Itse tunnen henkilökohtaisesti yhden homoseksuaalin, todella rento kaveri ja hauska, ei sellainen stereotypinen jolla on pinkit laukut jne.. Hän ei itse pidä näistä oikein "hintti hinteistä" eikä siedä heitä lainkaan. Tosin hän on kyllä ehkä enemmän biseksuaali kuin täysi homoseksuaali. Itselläni ei ole mitään tälläisiä ihmisiä vastaan.


Hatun nosto sille sitten! Itseäni vaan niin ärs just stereotypiset homot, miksi pitää oikein yrittää näyttää homolta ja puhua silleen ärsyttävästi?
Miksi miksi miksi?


Itseäni ärsyttää tuollainen myös.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Wespa » 17 Heinä 2009, 18:49

Itseäni taas ei ärsytä. Itseasiassa mukavaa vaihteua he ovat. Humoristista katsella sellaisia ainakin television välityksellä, vaikeampaa sanoa miten kävisi IRL, kun en ole sellaisia kohdannut.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Heinä 2009, 23:07

Wespa kirjoitti:Itseäni taas ei ärsytä. Itseasiassa mukavaa vaihteua he ovat. Humoristista katsella sellaisia ainakin television välityksellä, vaikeampaa sanoa miten kävisi IRL, kun en ole sellaisia kohdannut.


Minua nyt sattuu koska vaan ärsyttämään mikä vaan, varsinkin näyttely, esittäminen sekä koko aikainen roolin veto. Ja varsinkin ihmiset jotka hölöttävät kovaan ääneen tai ovat hitaita, mutta tämä sopisi pikemminkin osioon "nyt kyllä ärsyttää" -vai mikä se lie oli?

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 18 Heinä 2009, 00:28

Jeps, no se on vähän ristiriitaista, että ollaan niin kaapista ulostulleita ja vapautuneita, että pitää vetää kauhia oon-niin-homo roolia päälle samantien, ettei vain jäis kellekään epäselväksi. Fanatismi! :D

Muttajuu, enpä minä oikeasti voi tietää että tuleeko nämä homomaneerit ihan automaattisesti joillekin, mutta tuntuu pikemmin harjoitetuilta statussymboleilta, eleet, puhetapa jne. Joita juuri näillä stereotypiahomoilla tuntuu olevan. Vähän niin kuin kyseessä olisi pientä uhmaikää nyt kun oikein luvan kanssa saa kaapista tulla ulos: "In your face, and there's nothing you can do about it!".. mutta kukin tyylillään.

Homoseksuaaleja vastaan ei itsessään mitään ole, muuta kuin hieman fobinen olen asian suhteen.. mutta fanatismia vastaan meinaa vähän joka asiassa pientä kitkaa olla. Tämä ei tunnu tekevän poikkeusta.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 21 Heinä 2009, 14:06

Voi hyvää päivää.

Jospa annettaisiin ihmisten olla sellaisia mitä ovat. Ja jos jokainen ihminen pystyy hyväksymään toisensa sellasena mitä on, niin elämä olisi paljon helpompaa. Enkä tarkoita, että kaikista ihmisistä tarvitsisi pitää eikä tarvitse tykätä homoseksuaalien tavasta osoittaa kiintymystään, mutta kaikki täytyy hyväksyä sellaisena mitä on.

Ja kyllä, homous on luonnollista. Sehän on ihan tavallista eläintenkin keskuudessa.
Mutta entä ovatko kristityt jotka tuomitsevat muita ihmisiä luonnollisia? Kristittyjenhän pitäisi elää rakkaudessa eikä tuomita muita. "Niin kuin itse tuomitset, niin sinutkin tuomitaan."

Annetaan homojen olla sellaisia mitä ovat. Eivät ne sitä itse päätä eivätkä valitse.

WM_

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja WM_ » 21 Heinä 2009, 15:26

Tähtiensusi kirjoitti:Annetaan homojen olla sellaisia mitä ovat. Eivät ne sitä itse päätä eivätkä valitse.

Vähintään ne voi päättää millaisia ovat homoina. Miksi kaikesta pitää aina etsiä ääripää!? :D

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 23 Heinä 2009, 19:49

Homous on yhtä luonnollista kuin heterous, homoja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Rakkaus ei tunne rajoja eikä katso sukupuolta, ikää, ihonväriä, aikaa tai paikkaa. Ihmisiä ovat hekin siinä missä muutkin, ei yhtään enempää tai vähempää "syntisiä" kuin keskivertoheterotkaan. Toisten sukupuolielämä ei muille kuulu ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvia tulisi kunnioittaa sen perusteella millaisia he ovat ihmisinä, ei sen perusteella että mitä heidän makuuhuoneessaan tapahtuu.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Zrud » 23 Heinä 2009, 23:48

Mutta eivät nämä tyhmät ja sokeat kiihko uskovaiset sellaista tule koskaan ymmärtämään.
Noudatetaan sokeasti satukirjaan kirjoitettuja sanoja ja kielletään se oieka totuus kokonaan.
Feel the LOVE

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 24 Heinä 2009, 00:04

No enpä menisi sanomaan ketään tyhmäksi.. mutta joskus voisi tosin jättää raamatun opit ulkopuolelle ja kysyä itseltään että mitä haittaa homoseksuaaleista on minulle tai yhteiskunnalle yhtään sen enempää kuin heteroistakaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Zrud » 24 Heinä 2009, 00:36

mutta onko se viisautta väittää että homot eivät ole ihmisiä ja he eivät ole normaaleja ja he ansaitsevat kuoleman ja ikuisen kärsimyksen manalan liekeissä ???.... Ei ... enpä usko että tuota voi viisaudeksi sanoa.
Feel the LOVE

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 24 Heinä 2009, 00:47

En sitä sanonutkaan, eihän se totisesti ole viisautta. En vain halua arvostella ja nimittää ketään tyhmäksi vaikka oudolla tapaa seksuaalivähemmistöihin suhtautuvatkin. :P On vain hyvä muistaa joskus miettiä omillakin aivoilla eikä rakentaa elämäänsä ja uskomuksiaan sokeasti kirjan varaan.

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 24 Heinä 2009, 02:06

Ja tulipas vielä mieleen yksi asia... Jos kerta homoseksuaalisuus on verrattavissa johonkin mielenterveyshäiriöön (niinkuin Rabiljuksen selityksistä saattaa ymmärtää) niin tuskin asiaa parantaa se että pelotellaan helvetillä ja sanotaan että jumala rankaisee? Homoseksuaalisuus on yksinkertaisesti jotain mistä ei voi oppia pois.
Alkuviestin autontankkausvertaus oli lievästi sanottuna outo koska päällimmäisenä kyseessä on kuitenkin rakkaus eikä seksi, eikä minusta rakkaus ole väärin jos se on molemminpuolista eikä se satuta ketään.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 28 Heinä 2009, 23:36

Infrequentia kirjoitti:Ja tulipas vielä mieleen yksi asia... Jos kerta homoseksuaalisuus on verrattavissa johonkin mielenterveyshäiriöön (niinkuin Rabiljuksen selityksistä saattaa ymmärtää) niin tuskin asiaa parantaa se että pelotellaan helvetillä ja sanotaan että jumala rankaisee? Homoseksuaalisuus on yksinkertaisesti jotain mistä ei voi oppia pois.
Alkuviestin autontankkausvertaus oli lievästi sanottuna outo koska päällimmäisenä kyseessä on kuitenkin rakkaus eikä seksi, eikä minusta rakkaus ole väärin jos se on molemminpuolista eikä se satuta ketään.


Fiksuja sanoja, toveri! :)
:angel2:

Odotan sen hetken saapumista maailmassa, kun kaikkia ihmisiä voidaan pitää tasavertaisina ja yhtä arvokkaina... vain ihmisinä.
Mutta ken tietää, tapahtuuko niin koskaan.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Heinä 2009, 02:49

Ei tuu niin koskaan tapahtumaan... ainakaan niinkauan kun ihmisiä on olemassa.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Wespa » 29 Heinä 2009, 03:12

Positiiviseen suuntaan ollaan menossa. Yksilöitähän me kuitenkin ollaan, joukosta löytyy hyväksyviä ja vähemmän hyväksyviä. Onneksi kuitenkin evoluutio on nähtävissä myös henkisessä kehityksessä. Nykyään mm. hengiltä kivittäminen ei ole hyväksyttävää jne. Etiikka on mennyt paljon eteenpäin. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 01 Elo 2009, 15:55

Kyllä todellakin, ihmiset ovat paljon suvaitsempia nyt kuin 50 vuotta sitten. Odotetaan vielä toiset 50 vuotta. Ehkä siinä ehtii taas tapahtumaan.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
A.A.O.Neli
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Marras 2009, 20:38
Paikkakunta: Hollola

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja A.A.O.Neli » 05 Marras 2009, 21:38

No tohon ei muuta voi sanoo kun: Jokainen 18 v. täyttänyt saa tehdä kuten haluaa ja kenen kans halut vaatii; Ei toista ihmistä voi arvostella seksi suuntauksen mukaan, ihminen on paljon muutakin kuin "alakertaa" :D

Avatar
Mosku
Kummitus
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Maalis 2009, 16:03

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Mosku » 07 Marras 2009, 01:24

Minä inhoan homoutta.

Minulta on kysytty monesti aggressiivisesti:
- Miksi inhoat homoja?
- Miksi pelkäät homoja?
- Mitä pahaa on homoissa?

Aivan ensimmäiseksi painotan: minä en inhoa homoja, vaan homoutta heissä. Ne ovat kaksi eri asiaa. Homot ovat ihmisiä ja homous on ihmisen piirre siinä missä musiikkimakukin. Homouden inhoaminen on tietellisesti todettu täysin normaaliksi yleisimmäksi heteromiehen luonteenpiirteeksi. Sama kuin jotkut eivät pidä kanasta ja jotkut toiset eivät pidä kalasta. Tässä oikeastaan tulikin kaikki asia, eikä vastaan voida väittä. Tai jos voi, niin väittäkää?

Minulla ei ole homofobiaa, eli en pelkää homoja enkä homoutta. En myöskään vihaa homoja tai homoutta, joten en pidä itseäni rasistina. Jos joku sanoo minua rasistiksi niin sanokoon, jos haluaa minut lokeroida. Ainoastaan inhoan homoutta.

Jos joku tulee minulle sanomaan että ei homoudelle voi mitään niin minä sanon: ei homouden inhoamiselle voi mitään. Ei heteroudelle voi mitään.

Jokainen voi myös miettiä: jos saisit itse päättää, onko maailmassa olemassa homoutta, niin miten päättäisit?

Tieteelliset argumentit synnynnäisen heterouden todellisuudesta ovat mielestäni faktoja. En ole vakuuttunut niistä väitteistä, jotka väittää joidenkin olevan homoja väistämättä jo syntyessään. Paljon vakuuttavampia ovat tutkimustulokset, jotka todistavat homouden olevan ympäristön psykologinen vaikutus. Jos joku arvelee minun olevan väärässä, tulkoon kertomaan asian oikea laita. Huomatkaa: mitä enemmän homouteen liittyviä aiheita on mediassa, sitä helpommin mediaa seuraavat lapset ottavat vaikutteita ja kasvavat homoiksi. Myös suuri osa homoparien adoptoimista lapsista ovat viimeistään murrosiässä homoja. Tämä ei ole harvinaista myöskään yksinhuoltajaäidin lapsilla, jotka ovat käyneet kasvatuksensa läpi ilman isällistä rakkautta. Poikkeuksia toki löytyy kaikista tapauksista.

Minun eräs tuttavani on homo ja hän ymmärtää kantani hyvin.
"Niille, jotka haluavat nähdä, on riittävän valoisaa. Niille, jotka eivät halua, on riittävän pimeää."

- Blaise Pascal

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 07 Marras 2009, 04:30

Kyllä mielestäni homofobialle jo jotain voi tehdä. Itselläkin pienimuotoinen on ollut mutta lähimmäisen tapauksen paljastettua olen siihen tottunut ja en näe siinä enää mitään pahaa. Kuhan vain tietenkin pysyy minusta erossa.

En ymmärrä miten ympäristön psygolokinen vaikutus niin paljon tekisi. Miten tehdään ihmisestä homoseksuaali painostamalla?
Itsellä on vieläkin se käsitys että se vain tapahtuu. Ei ihminen sille mitään voi kuten sanoit. Toiset tykkää mansikka- toiset suklaajäätelöstä.

Homofobiaan auttaa se että todella on tekemisissä homoseksuaalien kanssa.

Saisinko muuten kysyä mikä siinä on niin "pahaa" että joku tykkää samaa sukupuolta olevasta ihmisestä? Mikä sinua siinä inhottaa? Miksi inhoat rakkautta saman sukupuolta olevien kanssa.
Ei siinä vaikeahan tuohon on varmasti vastata. En itsekään siihen olisi pystynyt muutama vuosi sitten.
Nyt voisin sanoa että se oli se että se ällöttää itseäni. Mutta mitä sitten? En minä siihen mitenkään kuulu jos jotkut näin "tekevät". Antaa mennä vaan.


E: Voi olla tosiaan todella sekavaa tekstiä väsyneenä ja laskuhumalassa.

Avatar
Mosku
Kummitus
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Maalis 2009, 16:03

Re: Onko homous mielestäsi luonnollista?

ViestiKirjoittaja Mosku » 07 Marras 2009, 05:22

Jaarno kirjoitti:Kyllä mielestäni homofobialle jo jotain voi tehdä. Itselläkin pienimuotoinen on ollut mutta lähimmäisen tapauksen paljastettua olen siihen tottunut ja en näe siinä enää mitään pahaa. Kuhan vain tietenkin pysyy minusta erossa.

Tuo repliikkisi kuulostaa siltä kuin olisin sanonut omaavani homofobian ja väittäneeni etten voi sille mitään ja että olisit vastannut siihen.

Juurihan sanoin: "Minulla ei ole homofobiaa, eli en pelkää homoja enkä homoutta. En myöskään vihaa homoja tai homoutta, joten en pidä itseäni rasistina."

Miten minulla voisi olla homofobia jos tulen ihan normaalisti toimeen homojen kanssa? Ihmisiähän he vain ovat. Vähän sama kun vihaan kommunismia mutta minulla on hyvä ystävä, joka kannattaa kommunismia ja tulen toimeen hänen kanssaan.

Miten määrittelet homofobian?

Minä vain toivon että mielummin homoutta ei olisi. Se inhottaa kuten heteroa kuuluukin inhottaa. Haluaisin että homot paranisivat homoudesta. Aivan, käytän PARANTUA -sanaa koska moni homo on muuttunut heteroksi ja myöntänyt, että se muutos on ollut seksuaalinen parantuminen ja ettei homoudessa rakkaus ole niin syvää aina.

Jaarno kirjoitti:En ymmärrä miten ympäristön psygolokinen vaikutus niin paljon tekisi. Miten tehdään ihmisestä homoseksuaali painostamalla?
Itsellä on vieläkin se käsitys että se vain tapahtuu. Ei ihminen sille mitään voi kuten sanoit. Toiset tykkää mansikka- toiset suklaajäätelöstä.

No ruoka- ja musiikkimaku vertaukseni on ehkä sittenkin eri asia. Kyllä olen vakuuttunut siitä että nimenomaan ympäristö sen homouden tekee koska siitä on kirjoittanut moni tiedelehti ym. Painostamisestahan siinä ei ole kyse vaan "kaiken suvaitsevasta median ihanuudesta". Olen lukenut aiheesta sen verran että minulla on kokonaiskuva.

- Ihmisillä ei ole minkäänlaista homogeeniä. Jokainen on syntynyt heteroparista.

- Homoparien ja yksinhuoltajaäitien yllättävän suuri homolapsien määrä on todiste kasvuympäristön vaikutuksille.

- 80 luvulla Suomessa oli vain muutama "julkihomo", eikä mediassa kerrottu homoudesta lähes mitään. Mitä enemmän homoaiheet mediassa lisääntyy, sitä helpommin kasvavista lapsista tulee homoja. Nykyään mediassa on homoutta päivittäin ja niin homoja myös tulee lisää päivittäin. Luvut ovat niin suuria, etten usko 80 luvulla olleen yhtä paljon edes "kaappihomoja". Sekin on todiste kasvuympäristön vaikuttamiselle asiaan.

Ympäristön vaikutus vaiko teoria: "se vain tapahtuu"? Kumpaan on enemmän todisteita?

Jaarno kirjoitti:Saisinko muuten kysyä mikä siinä on niin "pahaa" että joku tykkää samaa sukupuolta olevasta ihmisestä? Mikä sinua siinä inhottaa? Miksi inhoat rakkautta saman sukupuolta olevien kanssa.
Ei siinä vaikeahan tuohon on varmasti vastata. En itsekään siihen olisi pystynyt muutama vuosi sitten.
Nyt voisin sanoa että se oli se että se ällöttää itseäni. Mutta mitä sitten? En minä siihen mitenkään kuulu jos jotkut näin "tekevät". Antaa mennä vaan.

Kuten sanoin, homouden inhoaminen on heterouden yleinen piirre (poikkeuksiakin löytyy toki vähän).

Ja sitten on tietysti tämä maailmaa sävähdyttävä, raivostuttava ja naurattava Raamattu, johon uskon. Minä en kyseenalaista Raamattua ja Raamatussa on sanottu:

"...miespuoletkin, luopuen luonnollisista yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa... vaikka vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaista tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät." (Room 1:26-32)

"Ettekö tiedä... eivät homoseksuaalit, varkaat, juomarit... peri Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte jotkut teistä..." (1. Kor. 6:9-11)

Jaarno kirjoitti:E: Voi olla tosiaan todella sekavaa tekstiä väsyneenä ja laskuhumalassa.

Eipä kovin kovassa humalassa kirjoitetulta ainakaan näyttänyt ;I
"Niille, jotka haluavat nähdä, on riittävän valoisaa. Niille, jotka eivät halua, on riittävän pimeää."

- Blaise Pascal


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa