Matkailu

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Matkailu

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 24 Heinä 2009, 01:34

Oletko maailmanmatkaaja vai samoiletko pitkin Suomea?
Missä maissa olet käynyt, missä vielä haluaisit vierailla ja miksi?

Itse en ole vielä päässyt ulkomaita ihmettelemään Ruotsin rajaa kauemmaksi, mutta suunnitelmissa olisi Portugalin matka tälle syksylle/talvelle. Kyseessä on kaupunkiloma Lissabonissa joka tarkoittaa lähinnä paikallisiin nähtävyyksiin ja kulttuuriin tutustumista. Pidemmän ajan haaveena olisi vierailla Egyptissä Gizan pyramideilla, Perun Machu Picchulla, Meksikon Mayakaupunkien raunioilla (esim. Chichén Itzá) sekä Intiassa. En niinkään välitä pelkistä aurinkomatkoista tai yleensäkään siitä että matkustetaan etelään ruskettumaan, vaan haluan oppia mahdollisimman paljon paikallisesta kulttuurista ja tavoista. :)

Nyt heitän pallon teille. Kaikki matkusteluun liittyvä keskustelu sallittua!

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Wespa » 24 Heinä 2009, 01:54

Ruotsissa ja Virossa on tultu käytyä. Viron Pärnussa oleva linna/sen rauniot oli hieno.

Meksikoon, Egyptiin ja Amazonin viidakkoon olisi haave joskus päästä. Juurikin nuo pyramidit ym. nähtävyydet kiinnostaa. Niin ja tuo mainitsemasi kulttuuriin tutustuminen myös, vaikka kyllä se rannallakin makaaminen ihan kivaa on. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 24 Heinä 2009, 01:57

Varmasti onkin mukavaa, mutten lähtisi lomailemaan pelkän auringon perässä. :D Varsinkaan ku tämä minun iho sattuu olemaan mitä on. Suomen auringossaki palaa vaikka aurinkorasvaa on purkillinen iholla. Toivoton tapaus.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Jaarno » 24 Heinä 2009, 11:03

Eipä ole kuin Ruotsissa ja Espanjassa tullut käytyä.
Espanjan reissu oli kyllä hieno, Välimeren rannalla Fuengirolassa. Helvetin lämmin ja isot aallot. :P
Kyllähän tuo tekisi mieli lähtä johonkin lämpimään maahan.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Trauma » 24 Heinä 2009, 20:11

Itsekin olen käynyt vain Ruotsissa ja Virossa. Tarkoitus olisi kyllä matkustaa vielä Turkkiin, Indonesiaan, Brasiliaan, Australiaan, Yhdysvaltoihin, ja Portugaliin.. noin alkajaisiksi. Ja parhaassa tapauksessa muuttamaan johonkin edelläolevista, Yhdysvaltoja lukuunottamatta. :P

Olen vain niin tavattoman kiinnostunut eri kulttuureista, että olisi pakottava tarve nähdä maailmaa. Minkäs teet kun näin kansainvälinen ihminen on.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Heinä 2009, 12:25

Rikas mies jos oisin :-( Nii lähtisin heti Sctolantiin vetämää Wiskiä ja örisemää sanoja jota kukaa ei tajua.
Feel the LOVE

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 25 Heinä 2009, 14:56

Sounds like a plan, Zrud. ;)

Itselläkin tulevaisuudessa häämöttää ulkomaille muutto, ja nimenomaan Portugaliin.. poikaystävän perässä. :) Mutta jos nyt ensinnä kävisi siellä lomailemassa ja tutustumassa paikalliseen menoon ennen kuin päättää mitään suurempia.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Gitarre » 26 Heinä 2009, 15:17

Itse rakastan matkailua, etenkin ulkomaille. Tähän mennessä olen käynyt Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Kanarian Saarilla, Bulgariassa, Turkissa, Espanjassa sekä Thaimaassa. Haaveena olisi sitten aikuisena muuttaa Australiaan, Aasiaan (Varmaan Thaimaaseen..), Amerikkaan taikka sitten eteläamerikkaan. Ensi talvena menemme varmaan Espanjaan viikoksi.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Sentimiento
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 14:39

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Sentimiento » 26 Heinä 2009, 19:15

Matkailu on aivan mahtava harrastus! Tahtoisin vielä käydä listalla on mm. Nepali, Japani, Kroatia, Uusi-Seelanti, Vietnam, Tansania, Marokko, Venezuela ja Peru. Tähän mennessä Eurooppaa on tullut kierrettyä aika paljon sekä USAssa ja Kanadassa olen käynyt. Yhteensä noin 19 maata kierretty (siksi "noin" koska unohdin kuitenkin jonkun laskuista). Asunut olen Suomen lisäksi kahdessa muussa maassa. Autoilu on ehkä paras tapa kiertää Eurooppaa, omalla matkatahdilla ja ilman mitään suunnitelmia, koska ne kuitenkin tekee uusiksi moneen kertaan matkan varrella. Siten pääsee myös sellaisiin paikkoihin, joihin turistit eivät yleensä eksy ja pääsee syömään oikeasti paikallista ruokaa :) Monesti joutunut tilaamaan listalta ruokaa vain hinnan perusteella, koska yhteistä kieltä tarjoilijan kanssa ei ole löytynyt. Perustana se, että liha on yleensä kalliimmasta päästä joten sellaisia uskaltaa tilata kun on kova nälkä. Joskus tietysti saanut sitten jotain monen ihmisen erikoissafkaa, mutta sellaisista tilanteistahan ne parhaat matkajutut syntyykin :D

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Trauma » 27 Heinä 2009, 21:28

Kiinnostaako ketään Interrailaaminen? Ideana on yksinkertaisesti se, että yhdellä junalipulla pääset matkustamaan missä tahansa junassa, missä vain Eurooppaa tietyn ajan, kortista riippuen.

Enemmän täällä.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 27 Heinä 2009, 21:57

Seuraavalla kerralla kun käyn taas Englannissa piipahtamassa, niin ajattelin yhdistää huvin ja hyödyn, eli saada tutkimuslupia joihinkin kohteisiin missä viimekerralla tuli käytyä. Hyvänä esimerkkinä Chislehurstin kalkkikiviluolat. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Elo 2009, 09:49

Noh... emt kai tätä voi ny matkailuks sanoa :P
Mut kävin paripäivää sitte Vääksyssä siinä lahden kupeessa.
Todella mukavan oloinen pikkukaupunki :-3 ja iso järvi het kupees.
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Regendos » 10 Elo 2009, 10:22

Suomen metsissä käyn retkillä. Tälläiset leiritulihetket ovat minulle tärkeitä.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Elo 2009, 10:23

Luontoon on kyllä kiva päästä.... Itse kyllä ehkä kaipaan enemmän veden ääreen...
En tiedä miksi.
Feel the LOVE

Avatar
Die
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:07
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Die » 10 Elo 2009, 10:27

Itse matkustelin vielä vuosi sitten paljonkin kotimaassa, kun toisen pikkusiskon isällä on matkailuvaunu, niin tuli sitä aina välillä lähdettyä vaikka minne päin Suomea, lähinnä reissattiin etelä ja keskisuomessa. Lemppari paikka oli kyllä ehdottomasti Evon retkeilykeskus. Nykyään ei enää oikeastaan reissata niin paljoa vaunulla kun löytyy mökki Joutsasta, pienen lutakon rannalta, siitä lutakosta irtoo muuten hyviä 'mörköahvenia' on meinaa sen verta isoja kun tähän asti ovat saaneet elellä rauhassa, kun ei siinä oikeastaan muut kalastele ku meittin jengi.

Ulkomaillaki on tultu reissattua, viimesin kohde oli Mallorcan Alcudia. Ja toissa vuonna oltiinkin sitten Bulgarian Obzorissa. Ja viime kesänä tuli piipahdettua Tallinnassa.
Kuka täällä komentaa?
ketä täällä totellaan?
Kahta suurta jumalaa,
ahneutta ja rahaa.
Joiden temppeleinä toimivat pörssit ja ilotalot,
markkinat, marketit, kaupunkien värivalot.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Matkailu

ViestiKirjoittaja Zrud » 10 Elo 2009, 10:29

nii. ja ny ku kouluuki pääsis nii varmaa tulis reissattua enemminki... ku matkat on 50% halvempia junilla ja busseilla.
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa