Sikarit

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Sikarit

ViestiKirjoittaja Regendos » 14 Syys 2009, 21:41

Piti näistä innostuttuani tehdä aihe. Olen tässä reilun neljä päivää kuluttanut parinkymmenen sikarin peltirasiaa sellaisella yhden viiva kahden sikarin päivätahdilla. Maistuvat todella hyvälle varsinkin kun juo kahvia samalla. Sikarit ovat Café Crème minisikareita. Tarkalleenottaen näitä:
http://www.henriwintermans.com/packshot ... ack_UK.gif

Ajattelin, jos aloittaisi pienimuotoisen sikariharrastuksen ja lähtisi kokeilemaan erillaisia pössyköitä, kun näillä kuulemma on erojakin. Pidän harrastusta terveellisempänä kuin tupakointia, sillä savua ei hengietetä keuhkoihin eikä sikareita poltella yhtä usein kuin tupakkaa.

Kiinnotuneelle tässä on ohjeet sikarin polttamiseen ja polton valmisteluun:
http://www.sikarikerhohaiku.fi/sikariti ... minen.html

Minkäslaisia sikarikokeumuskia muilla on?

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Gitarre » 14 Syys 2009, 21:43

Vaikka itse en tupakkaa poltakkaan niin kyllä aina olen sikaria maistanut kun mahdollisuus tullut! (Yleensä alkoholin vaikutuksen alaisena..) Muistaakseni olen noita vanilja-sikareitakin joskus maistellut ja jäi hyvä muistikuva. Haaveena olisi päästä pössyttelemään jotain oikein kallista kuubalaista siggeä. 8-)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Perkala
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 07 Syys 2009, 13:02

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Perkala » 14 Syys 2009, 22:14

Kavereiden kanssa tulee noita syöpäpötkylöitä polteltua. Brasialaisia sikareita on tullut poltettua eniten, ja Kuubalainen sikari siintää haaveissa.

Sikari tuppaa pistämään kurkkuun, jos sitä polttelee kuin sätkää, ja alku oli pientä opettelua. Sikari todellakin maistuu vahvemmin kuin tupakka.

En koe itseäni mitenkään harrastajaksi vaan pikemmin satunnaiseksi nautiskelijaksi.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Trauma » 14 Syys 2009, 22:49

Itsellenikin menee sikarit nykyään, tupakkaan en ole vieläkään ajatellut koskea. Tulikin juuri tilattua vaniljasikarirasia frendin kautta. :P

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Jaarno » 14 Syys 2009, 23:30

Itsekään en tupakkia polta edes päissään. Sikareita kylläkin silloin tällöin.
Voi sitä tunnetta kun kuuntelee musiikkia, istuu kesän ilta-auringossa, polttaa isoa sikaria ja juo viskiä kaikessa rauhassa...

penalty
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Touko 2009, 01:27

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja penalty » 15 Syys 2009, 02:43

Regendos kirjoitti:Piti näistä innostuttuani tehdä aihe. Olen tässä reilun neljä päivää kuluttanut parinkymmenen sikarin peltirasiaa sellaisella yhden viiva kahden sikarin päivätahdilla. Maistuvat todella hyvälle varsinkin kun juo kahvia samalla. Sikarit ovat Café Crème minisikareita.
--
Ajattelin, jos aloittaisi pienimuotoisen sikariharrastuksen ja lähtisi kokeilemaan erillaisia pössyköitä, kun näillä kuulemma on erojakin.


Onhan niissä eroja, varsinkin oikeiden sikarien ja tuollaisten rouhetupakoiden välillä. Macanudo on kohtuuhintaisista mielestäni paras, ja Cohiba varsinkin hintaan suhteutettuna yliarvostettu historiansa takia. Katsokaapa tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/Macanudo_(cigar_brand) . Ascot on hyvä melko pieni sikari, maksaa tupakkakaupoissa ehkä 3e/kpl ja Petit Corona reilusti suurempi mutta molemmissa on samankaltainen pehmeän sävykäs maku.

Ongelmana sikariharrastuksessa on se ettei missään kaikille avoimessa sisätilassa saa nykyään polttaa tupakkatuotteita. Hyvää sikaria ei todellakaan imetä muutamassa minuutissa tupakkakopissa tai kadulla.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Regendos » 15 Syys 2009, 15:20

Osuit naulan kantaan, penalty. Olen hieman harmissani siitä, kun ei ole liijemmin mitään paikkaa missä voisi rauhassa nauttisa sikarinsa. Kesäaika on erikseen, sillä pihalla rentoutuminen on aina vaihtoehto, mutta talvisin tämä osoittautuu hieman ongelmallisemmaksi. Minisikarit ovatkin tästä kovin käteviä, kun poltto menee nätisti alta kymmenen minuutin. Isompia halkoja en edes aijo polttaa ellei ole paikkaa missä olla rauhassa monta tuntia.

Perkala, sikari kitkeröityy jos sitä polttaa liian nopeaa tahtia. Kun sikareita aloittelin polttelemaan tuli heitettyä useampi jo puolessavälissä pois huonon maun takia. Nyttemmin pystyn nautiskelemaan niistä paljon enemmän.

Yllättävän harva loppupeleissä tietää, että sikarista otetaan vain poskisauhuja. Ystävien kanssa jutustelessani tajusin heidänkin tietämättömyyden asian suhteen. Olen jopa nähnyt ihmisten polttavan sikaria vetämällä sitä henkeen.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja carcass » 15 Syys 2009, 17:55

Regendos kirjoitti:Yllättävän harva loppupeleissä tietää, että sikarista otetaan vain poskisauhuja. Ystävien kanssa jutustelessani tajusin heidänkin tietämättömyyden asian suhteen. Olen jopa nähnyt ihmisten polttavan sikaria vetämällä sitä henkeen.

Itsellä tapana sikaria poltettaessa vetää pari henkosta kitusiin, menee muuten hyvä sikari harakoille.
-Kuitenkin asiaan kuuluvasti itsekkin polttelen sikarit enimmäkseen poskisavu tekniikalla.
backwoodsin sikareissa on mielestäni aromit kohdillaan ja maku on pehmeä.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 15 Syys 2009, 19:23

Yllättävän harva loppupeleissä tietää, että sikarista otetaan vain poskisauhuja. Ystävien kanssa jutustelessani tajusin heidänkin tietämättömyyden asian suhteen. Olen jopa nähnyt ihmisten polttavan sikaria vetämällä sitä henkeen.

Tai puoliposkareita. Ainakin tällasseet pienemmät sikarit mitä saa mistä tahansa kaupasta pitkälti, en sitten mistään kunnon kuubalaisista tiedä, voi polttaa/ poltetaan puoliposkareina.

Mun mielestä sikarit on mukavalla tavalla erilainen kokemus kun tupakan poltto. Sitä kuuluu nautiskella ja polttaa hitaasti, tupakka menee parissa minuutissa hiisatessa hyvä jos reilu minuutti koko hommaan.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Regendos » 16 Syys 2009, 16:20

Ai että, olin äsken sikarilla ja aivan mielettömän miellyttävä maku jäi suuhun. Tekisi mieli heti perään ottaa toinen, mutta hillitsen itseni.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Zrud » 18 Syys 2009, 19:55

ite yleensä ostan noita HOFFNAR'in Half coronia. vähä yli 5e 5kpl. iha hyvii sikaareit, ku viel ommaa sikaari leikkurin.
Feel the LOVE

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Tenkku » 19 Syys 2009, 22:11

Minä en meinaa ikinä sikaria polttaa. Pelkkä haju jo on niin paha että huhhuh. Lisäksi olen tosi tarkka terveydestäni, enkä halua saastuttaa keuhkojani yhdelläkään imauksella.
Fabulous babe

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Regendos » 20 Syys 2009, 00:27

Tenkku kirjoitti:Minä en meinaa ikinä sikaria polttaa. Pelkkä haju jo on niin paha että huhhuh. Lisäksi olen tosi tarkka terveydestäni, enkä halua saastuttaa keuhkojani yhdelläkään imauksella.


Sanoo ihminen joka ei tiedä kuinka sikaria poltetaan. Näin ensialkuun voin sanoa, että sikaria nautitaan maun eikä nikotiinin vuoksi. Toiseksi sanon, että sikaria ei hengitetä keuhkoihin. Siitä poltetaan poskisavuja.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Tenkku » 20 Syys 2009, 01:33

^ Kyllä oikeastaan tiesin, mutten varmaan ite sitä osaisi.
Fabulous babe

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Jaarno » 20 Syys 2009, 01:40

Jos Reg tuohon terveyskysymykseen vastasit että "sikareita poltetaan vain keuhkoihin joten siitä ei ole haittaa" tyylillä niin kyllä sikareista poskisyöpää voi tulla. Tosin todella harvoinhan tätä tulee.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Gitarre » 20 Syys 2009, 10:11

Mutta poskisyöpä ei ole niin vaarallinen kuin keuhkosyöpä,eh ?
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 20 Syys 2009, 11:21

Gitarre kirjoitti:Mutta poskisyöpä ei ole niin vaarallinen kuin keuhkosyöpä,eh ?


Syöpä mikä syöpä. Onhan siinäkin kai niitä pesäkkeitä, että se voi siitä sitten levitä, luulen näin.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Regendos » 20 Syys 2009, 11:49

Ei, en vastannut terveyskysymykseen vaan sikarin polttotyyliin. Sikarit ovat siinä missä muutkin päihteet haitallisia terveydelle, mutta jos miettii, että ihminen, joka on polttanut 20 tupkkaa per päivä saa vasta 20-40 vuoden päästä syövän, niin on syytä miettiä milloin syövän saa ihminen, joka vetää muutaman sikarin viikossa. Jos tupakan ja sikarin väliltä pitäisi haitallisin valita se olisi silloin tupakka. En ole kuullut vielä yhdestäkään ohjelmasta, oppitunista tai lapusta joka kehottaisi olemaan polttamatta sikareita niiden vaarallsuuden vuoksi. Tupakka on se massamurhaaja.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Syys 2009, 22:29

joten tyhmempikin ihminen joka omaa edes hitusen maalaisjärkeä "loogista järjenkäyttöä" tajuaa että Sikaroitsijat sairastuvat syöpään pienemmällä prosenttuaalisellam ahdollisuudella kuin aktiiviset tupakoitsijat.

Itsehän wen tupakan kaltaiseen paskaan köyhän miehen hupiin koske :mrgreen:
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Sikarit

ViestiKirjoittaja Regendos » 20 Syys 2009, 22:49

Ei minuakaan enää tupakka jaksa kiinnostaa kun yläysin sen olevan helvetin haitallinen jo pienellä aikavälillä enkä saanut siitä mitään hyötyä Mitä nyt tekemistä joskus.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa