Keräilykohteet.

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu
Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja aavenainen » 18 Kesä 2008, 17:47

tuputhy kirjoitti:Keräilen eri maiden rahoja. Mitä vanhempia, sen parempi.
Minulla on tsaari Nikolai toisen leimalla varustettuja kolikoita vuodelta 1817!
Toinen asia, mitä kerään, on kivet, ne menevät hyötykäyttöön esim. suihkulähteen koristeeksi tai johonkin lasimaljaan.


tuli noista sinun keräilykohteista mieleen vaikka en mitään keräilyjä harrasta minulla on suomalaisia vanhoja (mutta ei mitään yyber vanhoja mutta 60-80lvn välisiä rahnoja jokunen kappale ja pari vanhaa suomen seteli markkaa :D ) hassua katsella niitä nytten kun miettii miten tuo rahakin on muotoansa muuttanut tässä omankin elämän aikana jo muutamaan otteeseen.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Mya_ » 20 Kesä 2008, 19:17

Minä olen keräillyt lähes kaikkea kynsistä sulkien kautta postimerkkeihin ja pullonkorkkeihin :D

Nojuu siis. Marmorinkuulat (niitä on vieläkin, varmaan yli 200..), postimerkit (.. ehdin kerätä jopa 50 erilaista... .'D), bichon-kuvat eri lehdistä (niitä tuli vähän liikaakin Koiramme-lehdistä), pullonkorkit (olutpullojen etenkin. keräilin niitä siskoni kanssa pitkään, ja kun viimein kokoelmalle oli 'valmis', teimme korkeista pelin, joka on vieläkin tallella jossakin :D), kivet (siskolla on vieläkin mahtava kokoelma rumia, eri järvien pohjista sukellettuja, normaaleja kiviä), sulat, käsikorut (ah mahtava kokoelmani, normaaleja helmikoruja siis), koiralelut (sellaiset kovat. näitä on meillä varmaan nelisensataa..), koirien taudeista/lääkkeistä kertovat esitteet (apteekista. tästä kokoelmasta on oikeasti hyötyäkin!) simpukat (keräilin näitä joskus Espanjassa.), eri maiden rahat (isäni tämän taisi aloittaa..), pokemonkortit (ainuttakaan en ostanut, sain pojilta :D), Gogot, hevos- ja koirakortit, kinder-munista saatavat lelut, kävyt, lasihelmet, eläinten luut, ATC-kortit (artist trading cards, sellaisia pikkukortteja jotka koristelet itse ja joita voi vaihdella sitten kavereiden kanssa ::D) jnejnejne ovat kaikki jossakin välissä kuuluneet keräilykohteisiini :D yleensäkin tykkään keräillä kaikkea turhaa, mitä ei mihinkään tarvitsisi.

Nykyään vain käsikorut, sulat ja suitsukkeet ovat keräilyn alla :) eläinten luitakin aina satunnaisesti nappaan matkaani.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 23 Kesä 2008, 23:10

Olen keräilijäluonne.

Kerään lasiesineitä, erityisesti sinisiä. Ja antiikkia, tosin budjetti ei tässä kohtaa anna hirveästi periksi. Kokoelmani rajoittuu lähinnä vanhoihin postikortteihin, lehtiin ja valokuviin.

Kalevalakoruja on tullut kanssa keräiltyä. Olen saanut niitä lahjoiksi teini-ikäisestä lähtien, joten niitä on jo aika läjä. Lisää on tulossa.

Kirjoja kerään myös. Vanhoja romaaneja ja muinaista Egyptiä käsitteleviä kirjoja erityisesti. Niitä on koko kämppä täynnä. Satoja. Suurin osa liittyy jotenkin opiskeluun, mutta on siellä hömppääkin joukossa. :)

Lisäksi minulla on pienimuotoinen Hello Kitty -addiktio, ollut ihan penskasta saakka. 80-luvulla sitä tavaraa ei juuri täältä saanut, mutta nykyään saa. Ja sitäkin on kertynyt.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
minna78
Valaistunut
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 20:05
Paikkakunta: Kuru

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja minna78 » 27 Kesä 2008, 17:47

On tullut keräiltyä paljon sälää mm. seepra-aiheisia tavaroita. kenkiä myös kertyy kaappeihin ja vöitä. Suurempi villitys sitten onkin vanhoihin polkupyöriin, joista vanhin taitaa olla saksalainen Adler 30-40 luvun taittesta. Ihan priimakunnossa se ei ole, mutta polkemaan kyllä pystyy. Myös vanhoja sota-aikasia veitsiä ym. on tullut keräiltyä. Partaveitsiäkin meidän perheestä löytyy.. Ja niillä jopa joillakin tulee hiukset ja parta ajeltuakin.
Jos tahdot hallita, pidä itsesi järjestyksessä.

Avin
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 19:46

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Avin » 02 Heinä 2008, 14:31

Keräilen kirjoja. Ostan niitä sekä uutena että käytettynä kirpputorilta yms. Kerään tietokirjoja lähinnä liittyen psykologiaan (olen kiinnostunut eniten lapsiin ja kehitykseen liittyvästä psykologiasta), luontoon, luonnontieteisiin, historiaan jne. Yksi erityissuosikkini on etenkin peruskoulun oppikirjat ja lasten tietokirjat. Ja innokkaana kokkina ja leipurina myös keittokirjoja ja leivontakirjoja tulee ostettua ja soittajana myös nuotteja. Romaaneja ym. ostan vähemmän, mutta suurimmat suosikkini löytyy hyllystä. Keräilen myös tiettyjä sarjoja. En kyllä osta kaikkia vastaantulevia kirjoja vaan sellaiset, mistä pidän erityisesti.

Koko talossa meillä on kirjoja varmaan lähemmäs 1000, koska äitini ennen osti kirjoja myös kamalasti. Oma hankkimani kokoelma on pienempi, mutta on huoneeni siltä aivan täynnä niitä.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Gitarre » 06 Heinä 2008, 13:12

Olen keräillyt vaikka mitä.... Alkuun Pokemon kortteja, sitten gogoja, Duelmaster kortteja, Aku Ankan taskukirjoja, joitakin beiblaydejä (en muista miten kirjotetaan mutta se on se tyhmä hyrrä),lasipullon korkkeja, nyt kun diggailen niin paljon eri bändejä niin on noita levyjäkin kertynyt mutta niitä en varsinaisesti keräile vaan ostan sen takia että tykkään siitä bändistä.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
B-note
Kummitus
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 20:12

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja B-note » 29 Heinä 2008, 11:17

Aku Ankan taskukirjoja on kaapit täynnä. Numerosta 272 lähtien olen ostanut kaikki, eli 71 kirjaa. Ja tämä jatkuu vielä pitkälle.
ORANJE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Regendos » 29 Heinä 2008, 14:30

Ensimmäisellä luokalla keräilin pokemonkortteja ja ala-asteen loppupuolella jossain siinä viidennen ja kuudennen välillä sain kasaan jotain duelmastersseja. Oli niillä kuitenkin hauska pelata, että osasivat ne viihdyttää. Itseasiassa tällaiset korttipelit on todella mukavia, vaikka vievät aivan sairaasti rahaa.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 14 Elo 2008, 11:17

Olen tässä kesän aikana alkanut kerätä pieniä rasioita, esim. korujen säilytystä varten. Minulla on niitä jo hurjat kolme kappaletta. Yhden huusin netistä, kaksi olen hankkinut antiikkikaupoista. Pikkuhiljaa pitää kerryttää näitä lisää, sillä kaikki kauneimmat ovat aina myös ne kalleimmat.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
villeje
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2008, 23:26
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja villeje » 14 Elo 2008, 22:44

Joskus pienempänä keräilin pullon korkkeja, pokemon-kortteja, kiviä ja yms. krääsää. :D
Nykään keräilen leffoja ja ostan aina ko rahaa tulee jostain. <:

Avatar
chrissy666
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 27 Helmi 2008, 14:41

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja chrissy666 » 18 Elo 2008, 10:46

enpä tiedä voiko tätä keräilyksi sanoa, mutta juu, viherkasveja :) niitä tulee hommattua vähän liiankin paljon ja liian usein.. tällä hetkellä vasta n.30 kpl kaikennäköisiä ja kokoisia kasveja...
Kotoba wa iranai Kimochi ga aru kara
[Emme tarvitse sanoja Koska meillä on tunteet]

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 18 Elo 2008, 13:12

chrissy666 kirjoitti:enpä tiedä voiko tätä keräilyksi sanoa, mutta juu, viherkasveja :) niitä tulee hommattua vähän liiankin paljon ja liian usein.. tällä hetkellä vasta n.30 kpl kaikennäköisiä ja kokoisia kasveja...



Kuva löytää sielunsisko tähänkin.. Minulla on aivan liikaa kasveja, ne eivät oikein mahdu minnekään. Tutuilta ja sukulaisilta saaduista aluista kasvatettuja suurin osa. Aina, kun näen jonkin upean kasvin kaupassa, pitää nykyään oikein pinnistellä vastaan, ettei se tartu mukaan, kun tilaa ei ole. :) Nyt yritän itsepäisesti idättää siemenistä jalapeñoja, suurin taimi on jo liki kymmensenttinen. Kasvavat vain vähän laiskahkosti, vaikka lannoitteet ym. kunnossa.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 29 Elo 2008, 19:04

ValkeaLeidi kirjoitti:
chrissy666 kirjoitti:enpä tiedä voiko tätä keräilyksi sanoa, mutta juu, viherkasveja :) niitä tulee hommattua vähän liiankin paljon ja liian usein.. tällä hetkellä vasta n.30 kpl kaikennäköisiä ja kokoisia kasveja...



Kuva löytää sielunsisko tähänkin.. Minulla on aivan liikaa kasveja, ne eivät oikein mahdu minnekään. Tutuilta ja sukulaisilta saaduista aluista kasvatettuja suurin osa. Aina, kun näen jonkin upean kasvin kaupassa, pitää nykyään oikein pinnistellä vastaan, ettei se tartu mukaan, kun tilaa ei ole. :) Nyt yritän itsepäisesti idättää siemenistä jalapeñoja, suurin taimi on jo liki kymmensenttinen. Kasvavat vain vähän laiskahkosti, vaikka lannoitteet ym. kunnossa.

Mun äiti harrastaa tota. Ei saa ees joulukuusta olkkariin kun huone täynnä rehuja. X) Ei pahalla. :oops: :lol:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

tonzka313
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Syys 2008, 20:35

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja tonzka313 » 15 Syys 2008, 00:38

Tässä minun keräilyjäni:
-Olut tölkki kokoelma on alakerrassa hyllyillä, tuttuni kiertävät eurooppaa ja muita paikkoja ja tuovat sieltä aina monia kasseja ulkomaalaisia tölkkejä on niitä joku monta sataa erilaista jo :mrgreen:

- Olutpullojen ulkomaalaisia ja kotimaisia kruunukorkkeja joita on monta isoa lasipurkkia täynnä.

- repäisy korkkeja monta isoa lasipurkkia (niitä vanhan ajan vedettäviä) limsa,olut yms

- 60 luvun tulitikku askeja täysi iso pahvilaatikollinen

- Sytkäreitä on iso kulho täynnä

Tuossa ne mitä tällä hetkellä muistan keränneeni :P

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 19 Syys 2008, 08:56

Mulla on koko ikäni ollut ihme hinku keräillä pieniä lasi/posliinieläimiä ja muuta vastaavaa rihkamaa, jota hyllyni nyt sitten tursuaa. Täytyy sanoa, että tuo pölyjen pyyhkiminen on aika viehättävää hommaa, kun pitää ensin tyhjentää kaapinpäällys niistä rojuista. :D

Pokémon kortteja keräilin pienenä, niitä mulla on kansiollinen vieläkin tuolla jossain.

Ja Nightwishin levyjä. Ei niitä vielä paljoa ole, ja nyt ei varmaan vähään aikaan tule lisääkään, kun hirvittää tuo rahan meno muutenkin. :D

Tässä kuva.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Joulu 2008, 22:15

Joskus pienempänä keräsin jääkiekko-, ja pokemonkortteja ja vielä pienempänä pullonkorkkeja.
Ja joskus noiden välissä jopa hammastikkuja. Jotain 400-500 hammastikkua löytyy jostaki lelupurkista. :)

En kyllä tajua mikä noissakaan innosti. Kai se että ravintolat saivat ostaa aina uusia hammastikkuja kun nyysin ne.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja viltsu » 02 Joulu 2008, 14:51

Korkeajännityksiä keräilen. Uudenpia numeroita (2000-2008) löytyy noin 35 kappaletta ja vanhempia (1955-1990) löytyy joku 70. Vanhimmat "korkkarini" löytyvät jostain 1958.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Zrud » 02 Joulu 2008, 21:43

itse keräilen kaikensorttisia terä-aseita.
puukkoja, miekkoja, kirveitä, jne jne. kaikki missä on terä.
:-3 tykkään vaa terä-aseista.
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Wespa » 26 Kesä 2009, 19:38

Kerään kristalleja, sekä erilaisia kiviä. Löytyy mm. Ametisti, Tiikerinsilmä ja vuorikristalli (varmaan ne yleisimmät) ym. Sitten on vähän erikoisempiakin. Osa on pienen kiven muotoisia ja osa on palloksi hiottuja. Isoin on tuo kristallipallo, joka on n. nyrkin kokoinen.

Ebaysta olen kaikki tilannut ja kristallipallo mm. tuli Kiinasta asti.

Tästä vähän kuvia:
http://koti.mbnet.fi/wespa/kristallikivi%e4.jpg
http://koti.mbnet.fi/wespa/kristallipal ... ivi%e4.jpg

Jännästi sai tuo salamavalo kristallipallon hohtamaan sinisenä. Se on siis normaalisti ihan läpinäkyvä, eikä sinisenä hohtava. :)

Mukavasti parantavat nämä ilmapiiriä ja sopivat hyvin vaikka sisustuselementiksi. ;)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Keräilykohteet.

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Kesä 2009, 19:46

Itse keräilen erilaisia puukkoja.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Truther&image_id=37184581

Tuossa vähän esimerkkiöä mitä on hallusani jo.
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa