Omat kummitus- ja henkihavainnot.

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Aurelia
Maahinen

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Aurelia » 17 Loka 2008, 13:20

Kiva saada vaihteeksi tällainenkin vastaanotto eikä sitä perinteistä "olet hullu, mene hoitoon" -osastoa. :)

Toki ystävistäni valtaosa uskoo minua ja nykyinen elämänkumppanikin on joutunut vasten tahtoaan myöntämään ettei ihan kaikki ole kohdallaan meidän perheessä. Hän vakuuttui näistä poikkeavuuksista enneunieni vuoksi. Hänen kanssaan ollessani olen nähnyt pari tällaista voimakkaampaa unta ja ensimmäisen jälkeen jäin odottelemaan jotain pahaa tapahtuvaksi ja olin todella levoton siihen asti (reilun viikon) että sain suruviestin että kaverini kaksoslapset olivat syntyneet ennen aikojaan ja kuolleet. Seuraavassa unessa tapoin humalassa teiniremuamisillan päätteksi oman poikaystäväni ja olin hyvin ahdistunut ja järkyttynyt siitä. Siitä viikon kuluttua tapahtui kotimme lähellä 15-vuotiaan tytön murha.

Olin vihainen itselleni kun en ollut voinut tehdä asialle mitään enkä toisaalta ole koskaan voinut todistaa yhtään mitään vedenpitävästi. Valitettavasti yhteys jonkun tapahtuman ja unen välillä selviää vasta kun jotain todella on tapahtunut ja tämän vuoksi valtaosa ihmisistä toteaakin että minkä tahansa unen voi tulkita jälkikäteen liittymään mihin vain...en voi väittää vastaankaan vaikka tunnen toisin.

Silloin kun kotonamme oli poltergeist, sähkötyöt käytiin tarkistamassa muutamaan otteeseen koska meiltä hajosi paljon sähkölaitteita sinä aikana ja huoneeni käytiin tutkimassa koska se oli lämmityksistä huolimatta aina kolmisen astetta kylmempi kuin muut huoneet. Talo oli siis ihan uusi, olimme ensimmäiset asukkaat siellä. Ainoa asia joka siellä sai luonnollisen selityksen oli seinän sisältä kuuluva rapina, sen aiheutti oravapoikue joka oli mieltynyt juuri minun huoneeni seinällä kiipeilyyn. Helpotus oli valtava kun raapivan äänen aikana ikkunan takaa kurkistikin orava. :D
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Spiff
Kummitus

ViestiKirjoittaja Spiff » 17 Loka 2008, 14:39

Whoa! Niin mielenkiintosta. Musta tällanen kyky on vaan rikkautta, mutta tottakai valtavan ikävää jos ja ilmeisesti kun joutuu tekemisiin pahantahtoistenkin ilmiöiden kanssa. Mielenkiintoista toi että talo on uus. Mä oon jotenkin ollu aina siinä käsityksessä että näitä juttuja tapahtuu vaan rakennuksissa millä on muisti - siis vanhoissa taloissa.
Milläköhän jonkun räyhänhengenkin saa pois... :? Luulis että joku osais auttaa.
Et ole ikinä koittanu saada näitä juttuja tallennettua videolle tai nauhurille?
Hey ho let's go!

Korvapuikko
Meedio

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 17 Loka 2008, 18:27

Hienoja kokemuksia juu ja olisi niin hienoa kumota ne mutta jätän nyt väliin tällä kertaa
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Tonza133
Aivan UFO

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 17 Loka 2008, 18:46

Korvapuikko kirjoitti:Hienoja kokemuksia juu ja olisi niin hienoa kumota ne mutta jätän nyt väliin tällä kertaa

Tuo kumoaminen on nyt täysin turhaan, voit antaa selityksiä, mutta et kumota kokemuksia, sillä ihmiset tietävät, mitä ovat nähneet.

Spiff
Kummitus

ViestiKirjoittaja Spiff » 17 Loka 2008, 19:58

Korvapuikko kirjoitti:... kuinka totta se oma näkemä on

Se on totta itselle. Jos mä sanon että nään jotain, niin sillon se on mun todellisuus. Sä et näe, mutta se ei olekkaan sun todellisuutta. Mistä sä tiedät mikä on totta ja mikä ei. Mistä sä tiedät ettet itse nää omias "kun et nää". Kaikki on subjektiivista.

Korvapuikko kirjoitti:...ja tietysti ja että puhuuko totta ollenkaan...

Jos lähtökohta on toi niin mitä mieltä on olla täällä jos kaikki valehtelee?
Hey ho let's go!

Tonza133
Aivan UFO

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 17 Loka 2008, 20:08

Korvapuikko kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Hienoja kokemuksia juu ja olisi niin hienoa kumota ne mutta jätän nyt väliin tällä kertaa

Tuo kumoaminen on nyt täysin turhaan, voit antaa selityksiä, mutta et kumota kokemuksia, sillä ihmiset tietävät, mitä ovat nähneet.

Totta, ihmiset tietävät mitä ovat mahdollisesti "nähneet" mutta eri asiahan on tietysti että kuinka totta se oma näkemä on ja kuinka paljon mahdollisesti aivot teettävät vääriä muistoja ja tietysti ja että puhuuko totta ollenkaan...

Eli sinä et puhu nyt totta ollenkaan?
Ja se, että olet lukenut, että aivot teettävät harhamuistoja, onkin harhamuisto?

Spiff
Kummitus

ViestiKirjoittaja Spiff » 17 Loka 2008, 20:34

Korvapuikko kirjoitti:Voi hyvänen aika, kaikki mitä näkee itse ei tarkoita automaattisesti sitä että se mitä näkee on totta,

Mistä kukaan sen tietää. Mä en ainakaan tunnusta tietäväni kuin pienen murto-osan todellisuudesta ja sekin vain omastani.

Korvapuikko kirjoitti:hallusinaatiot on aivan tuttu ja tunnettu ilmiö mutta näitä ihmisiä tuntuu olevan jotka haluaisivat kieltää sen selityksenä käyttämisen. Ja että mistäkö tietää mikä on totta ja ei, aika helppoa jos vain itse näkee jonkun jutun mitä muut eivät näe se ei luultavasti ole totta.

Mä en halua kieltää mitään enkä pitää mitään absoluuttisena totuutena. Pidän vain mieleni avoimena.
"jos vain itse näkee jonkun jutun mitä muut eivät näe se ei luultavasti ole totta."
Aivan, luultavasti. Se ei poista sitä mahdollisuutta että se olisi totta.

Korvapuikko kirjoitti:Lähtökohtanako pitäisi olla että kaikki puhuu totta ja silloin ehkä valehtelee jos sen pystyy todistamaan valehteluksi. Tämä on internet, täällä ei voi olettaa kenenkään puhuvan kokoajan totta.

Ei, ei tarvitse olla lähtökohtana että kaikki on totta. Edelleen lähtökohtana täällä kannattaisi olla se että pitää mielen avoimena. Jos automaattisesti ajattelee että kaikki valehtelee, niin mä en ymmärrä miksi viettää aikaa täällä? Siis se että mikä tässä paikassa silloin kiinnostaa. Haluat lukea ihmisten juttuja mihin et usko? Jos et usko niin miksi se edes kiinnostaa?
Ei mua häiritse että olet täällä, kuhan ihmettelen.
Hey ho let's go!

ridikulous
Demoni

ViestiKirjoittaja ridikulous » 18 Loka 2008, 12:59

Todella mielenkiintoinen tapaus! Aurelia, olisi muutama tarkentava kysymys, jos siis viitsit/haluat vastailla :P

Aurelia kirjoitti:Mummolassa ollessani kuljin ympyrää pellolla ja äitini isoäiti käveli vierelläni. Hän kertoi mm mitä kasveja saa syödä ja mitä ei ja puhui paljon eläimistä ja paikoista joihin en saa mennä. Minulle selvisi vasta vuosia myöhemmin, että kyseinen ihminen ei tuolloin ollut enää elossa.

Olitko tavannut isoisoäitisi silloin, kun hän oli vielä elossa? Opitko siis nuo asiat häneltä (tai hänen haamultaan), vai olitko ehkä kuullut niistä jo aikaisemmin jotain muuta kautta?

Aurelia kirjoitti:Totean sen verran että itselläni oli "mielikuvitusystävä" lukioikäiseksi asti ja hänen lähdettyään asunnossamme oli poltergeist-tapaus joka oli viedä mielenterveyteni täysin.

Tarkoitatko ihan puhtaasti mielikuvitusystävää, vai sellaista, jonka näit oikeasti? Miksi hän lähti ollessasi lukioikäinen?

Hirveästi heräsi kysymyksiä tarinaasi lukiessa, mutta utelen myöhemmin lisää... :P
yes, it may seem ridiculous.

Phantom
Demoni

ViestiKirjoittaja Phantom » 18 Loka 2008, 13:30

Tonza133 kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti: HAAMUJA ON OLEMASSA ENKÄ HALUA ETTÄ SITÄ PYSTYTÄÄN KUMOAMAAN NÄIN!!!)

Mistä tiedät, että haamuja ei ole olemassa?
En tietenkään tarkoita, että haamut olisivat välttämättä kuolleita henkiä, mutta sen tapaisia olentoja?
Esim. voivathan ne olla jotain läpinäkyviä olentoja?

En sanan mukaisesti tiedä että haamuja ei olisi olemassa mutta tieteen puitteissa ne ei ole mahdollisia eikä yhtäkään haamu tapausta ole tullut vastaan mitä ei pystyisi mitenkään selittämään.

Mutta mistä tiedät, että ne selitykset ovat oikeita, kun kaikki selitetään tyyliin "näit näkyjä".

EI v*ttu TOPIKISSA LUKEE OMAT KUMMITUS JA HENKIHAVAINNOT....eikä mikään saatanan väittely klubi osaatteko lukea....sorry avautuminen mut alkaa vituttaa ku aina samat jätkät kinastelee joka topikin alla.....
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Wespa
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wespa » 18 Loka 2008, 15:41

No niin. Turhat väittelyviestit poistettu. Pidetään topic edes lähellä aihetta. Korvapuikko ja kumppanit voisivat jättää aiheeseen liittymättömän väittelyn muihin ketjuihin. Pitää ilmeisesti ruveta niitä banneja jakelemaan, jos hommaan ei tule muutosta.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Tonza133
Aivan UFO

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 18 Loka 2008, 16:24

No joo. Itse tunnen välillä, että talossa liikkuu joku muukin kuin minä. Välillä ovet aukeilevat itsestään, ja lattia narisee, ja kuuluu askeleen tapaisia ääniä. Tosin talo on aika vanha, joten ovet saattavat aukeilla vedon takia.

Phantom
Demoni

ViestiKirjoittaja Phantom » 18 Loka 2008, 17:29

Tonza133 kirjoitti:No joo. Itse tunnen välillä, että talossa liikkuu joku muukin kuin minä. Välillä ovet aukeilevat itsestään, ja lattia narisee, ja kuuluu askeleen tapaisia ääniä. Tosin talo on aika vanha, joten ovet saattavat aukeilla vedon takia.

Samoin vanhoissa taloissa on tapana että puu elää lämmön vaihtelusta...joten tämä voi ehkä selittää ylimääräset äänet.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

SHap
Alieni

ViestiKirjoittaja SHap » 20 Loka 2008, 00:41

Phantom kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:No joo. Itse tunnen välillä, että talossa liikkuu joku muukin kuin minä. Välillä ovet aukeilevat itsestään, ja lattia narisee, ja kuuluu askeleen tapaisia ääniä. Tosin talo on aika vanha, joten ovet saattavat aukeilla vedon takia.

Samoin vanhoissa taloissa on tapana että puu elää lämmön vaihtelusta...joten tämä voi ehkä selittää ylimääräset äänet.

Tämä täysin totta.
Vanhemmissa taloissa asuessaan kylä tottuu kaikkeen ylimääräiseen kolinaan ja kilinään. :)
Tosin viimeaikoina olen ihmetellyt jääkaapin ihmeellistä paukahtelua.. jospa tuohonkin kohta tottuisi.. tai kait sitä pitää käydä mutka kodinkone liikkeen kautta.
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

tuputhy
Velho / Noita

ViestiKirjoittaja tuputhy » 20 Loka 2008, 00:47

Uudemmat, luontoystävällisemmät kodin kylmäkoneet pitävät kovempaa ääntä toimiessaan, kuin vanhat. Lisäksi näitä ei voi edes laittaa metelöimään mihinkään varastoon, koska alin lämpötila, missä niitä voi pitää, on 16 astetta plussalla.

Terveisin: nimim. "uuden metelöitsijän omistaja,-lähes hermoheikko.."
Jalat maassa, pää pilvissä

SHap
Alieni

ViestiKirjoittaja SHap » 20 Loka 2008, 01:11

No voi.. pitää rahdata tuolta varastosta 70-luvulta peräisin oleva kylmäkaappi tilalle. :mrgreen:
Tosin saattaa sähkönkulutus pompata taivaisiin..
Mutta tosiaan ihme ääntä pitää välillä tuo nykyinen kaappi.. sellaista napsahtelua välillä kuuluu nuista muoviosista. Onhan tuo jo jonkun aikaa vuotanukki..
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 05:50

tästä nyt o jo pari vuotta aikaa... mutta voin vannoa että näin kärsivän haamun peilissä lauantai aamuna joulukuussa... perjantaina lähdin ryyppäämään... vedin perseet olalle nini sanotusti....
kunnes olin niin lärvit että steppasin kotiin... aamulla herättyäni katsoin peiliin ja näin tämän hirveän kummituksen... se oli ihan kalpea... punertavat silmät. tummat silmänaluset. ja hiukset haroti jokasuuntaan .... :-/ meinas jättää tuossa kohdassa sydän parilyöntiä välistä.
Feel the LOVE

Brecle
Maahinen

ViestiKirjoittaja Brecle » 20 Loka 2008, 15:22

Zrud kirjoitti:tästä nyt o jo pari vuotta aikaa... mutta voin vannoa että näin kärsivän haamun peilissä lauantai aamuna joulukuussa... perjantaina lähdin ryyppäämään... vedin perseet olalle nini sanotusti....
kunnes olin niin lärvit että steppasin kotiin... aamulla herättyäni katsoin peiliin ja näin tämän hirveän kummituksen... se oli ihan kalpea... punertavat silmät. tummat silmänaluset. ja hiukset haroti jokasuuntaan .... :-/ meinas jättää tuossa kohdassa sydän parilyöntiä välistä.

Siis, oliko se siinä peilissä kiinni?
Vai oli jossain sun takana ?
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.

Sharpened Mind With Steeled Back

JD Matthew
Henkiparantaja

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 20 Loka 2008, 17:28

Brecle kirjoitti:
Zrud kirjoitti:tästä nyt o jo pari vuotta aikaa... mutta voin vannoa että näin kärsivän haamun peilissä lauantai aamuna joulukuussa... perjantaina lähdin ryyppäämään... vedin perseet olalle nini sanotusti....

Siis, oliko se siinä peilissä kiinni?
Vai oli jossain sun takana ?

Taisi Zrud nähdä sitten ittensä peilistä. :D
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

scottie
Jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja scottie » 20 Loka 2008, 19:12

Omia kokemuksia ei ole, enkä varmasti osaa sanoa pitäisikö uskoa kaverini tarinaa, mutta ajattelinpa vain kertoa sen. Kaverini vanhemmat olivat kokeneet tämän:

Kuulemani mukaan oli alkusyksy ja juuri satanut. Kaverini vanhemmat olivat tulleet saunasta ja istuskelivat terassilla ja joivat perinteisesti saunakaljoja. Yhtäkkiä he rupesivat huomaamaan savua läheltä taloa, jossa he asuivat. Nämä vanhemmat sitten lähtivät katsomaan mistä savu tuli, koska kulottamista se ei voinut olla siihen aikaan illalla. No, he huomasivat sitten mukavan kokoisen roihun erään, kauan tyhjillään olleen, talon pihassa. Kukaan ei olisi voinut sitä sytyttää ja juosta pakoon, koska talo on peltojen piirittämä ja tie, joka kulkee talon ohi on peltojen välissä. Olisi siis nähnyt, jos tulella leikkijät olisivat juosseet pakoon...

Ja talon taustaa:
Kaveri kertoi, että talossa oli asunut kaksoset, vanhoja piikoja molemmat monta kymmentä vuotta sitten. He olivat eristäytyneet, eivät omistaneet puhelinta, ei paljon sukulaisiakaan. Toinen kaksosista oli sairastunut ja kuollut, toinen kaksosista ei ollut kertonut asiasta kenellekään. Kukaan ei tiennyt että kaksosia oli enää yksi. Lopulta toinen kaksosista oli tappanut itsensä sisarensa viereen. Tämä sukulainen, joka oli heihin pitänyt yhteyttä kirjeitse oli huolestunut kun ei ollut saanut vastausta. Hän oli mennyt katsomaan talolle ja löytänyt hieman jo haiskahtavat kaksoset...

Että silleen... Säikähdin kun kaveri kertoi siitä ajellessamme hänen kotikylässään ajankuluksi, mielikuvitusta mulla on ihan muillekin asti (saa ostaa jos haluaa!) että säikyn pelkästä kuvittelemisestakin... Nyt on harkinnan varassa että uskonko vai en... Mielikuvitus huutaa "usko!" ja järki huutaa "älä!" koska itse en ole kokenut.... Että tiärä häntä...
Oisko mielipiteitä? (Niin ja mulla on tapana kirjoittaa silleen, ett ajatus häiriintyy... oon niin innokas kirjottamaan kun mieleen muistuu jotakin, että ajatus ja kädet menee ihan eri tahtia :D)
elämä hymyilee, minä en

Aurelia
Maahinen

ViestiKirjoittaja Aurelia » 20 Loka 2008, 19:27

Spiff kirjoitti:Whoa! Niin mielenkiintosta. Musta tällanen kyky on vaan rikkautta, mutta tottakai valtavan ikävää jos ja ilmeisesti kun joutuu tekemisiin pahantahtoistenkin ilmiöiden kanssa. Mielenkiintoista toi että talo on uus. Mä oon jotenkin ollu aina siinä käsityksessä että näitä juttuja tapahtuu vaan rakennuksissa millä on muisti - siis vanhoissa taloissa.
Milläköhän jonkun räyhänhengenkin saa pois... :? Luulis että joku osais auttaa.
Et ole ikinä koittanu saada näitä juttuja tallennettua videolle tai nauhurille?

Mielenkiintoista ehkä, mutta enimmäkseen rasite. Tuo ei siis ole talosta kiinni, tapahtumia on missä ikinä itse olen. Nykyään kuitenkin paljon harvemmin kuin ennen. Olen huomannut, että mitä huonommassa kunnossa olen henkisesti, sitä enemmän alkaa tapahtua. Vallankin sähkölaitteisiin tulee kummallisia vikoja erityisesti silloin kun olen suuttunut. Esimerkiksi töissä on ollut useampia ihmisiä paikalla kun vaikkapa vetolaite onkin yllättäen puristanut leuat yhteen ja mennyt oikosulkuun kun tulen huoneeseen suuttuneena. (voisi olla sattumaa ellei tällaisia olisi niin usein ja vain silloin kun en ole onnellinen ja tyyni) Jollei tapauksilla olisi muitakin näkijöitä, kuvittelisin tietenkin automaattisesti olevani vain niin sekaisin että kuvittelen juttuja.

Eräs magnetismia tutkiva tuttavani mittaili ja totesi minun olevan huomattavasti magneettisempi kuin ihmiset yleensä muttemme saaneet siinäkään mitään hälyyttävää muutosta aikaan vaikka koetinkin suuttua mittarin lähellä. :) Osa ilmöistä siis selittyy tällä ominaisuudellani, ei kuitenkaan kaikki. Luulisin että ainakin saamani sähköiskut todennäköisesti ovat vain omista kentistäni johtuneita. (olen siis saanut kolme isompaa sähköiskua)

Koitin ennen saada kasetille nauhoitettua ääniä, mutta niissä nyt oli lähinnä halvan mankan kohinaa ja joitakin kolahduksia millä ei oikeastaan mitään voi todistaa. Videokameraa en ole koskaan omistanut, mutta kavereiden kanssa on suunnitteilla että pidetään marraskuussa jonkinlainen haamujenmetsästysiltama josko saataisiin jotakin talteen. Ja siis siinä seurueessa on vain yksi minun lisäkseni joka näihin juttuihin uskoo, muut ovat ehdottoman skeptisiä. Toivottavasti jotain saadaan tallennettuakin...
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”