ViestiKirjoittaja Riesa » 03 Kesä 2009, 15:55
Päivää vaan kaikille, vihdoin ja viimein sain rekisteröityä tänne. Kerron vaikka esittäytymispuolella enemmän taustoja, mutta olen aina nähnyt enneunia, saanut etiäisiä ja paljon selittämätöntä on tapahtunut, tätä esiintyy kaikilla sukumme naisilla äidin puolelta.
Ihan ensimmäisenä copy-pastea joulukalenterissa julkaistusta jutustani, joka tapahtui mummolleni.
Sukumme naisia sanotaan noidiksi, koska meillä kaikilla on kyky nähdä enneunia ja saada “etiäisiä”, myös minulla. Tämä tapahtui kuitenkin mummolleni hänen ollessaan pieni.
Mummoni nukkui silloin veljensä kanssa samassa sängyssä. Keskellä yötä hän heräsi siihen kun hänen oma mummonsa(sanotaan häntä vaikka Hildaksi) tuli huoneeseen. Hildalla oli päässään suuri ja erikoinen hattu, joka kilisi. Hilda oli tanssinut sängyn vieressä kunnes oli alkanut viikata peittoa pois mummoni veljen päältä. Tässä vaiheessa mummoni oli alkanut huutaa äitiään huoneeseen: “Äiti Hilda on täällä ja koittaa viedä veljeä”. Tässä vaiheessa mummoni äiti oli tullut huoneeseen ja Hilda katosi. Mummon äiti oli selittänyt, jotta illalla oli tullut tiedo, jotta Hilda on kuollut, rauhoitellut mummoani, jottei Hilda ole voinut olla siellä, mummoni on nähnyt vain unta. Huoneeseen oli sytytetty valot mummoni pyynnöstä ja silloin oli huomattu, jotta mummoni veljen päältä peitto oli viikattu sängyn jalkopäähän.
Toinen tarina, joka tapahtui minulle ja kahdelle ystävälleni:
Olimme silloin n.14vuotiaita ja kaikilla oli vilkas mielikuvitus, joten juttu voi selittyä joukkohallusinaatiolla.
Olimme aamuyöllä 04-06 aikaan ulkona, olimme menossa kaverini luokse ja reitti kulkee kirkon vierestä (ihan normi kävely/pyörätie), kirkolla on mäki, jota nokkelasti kutsutaan kirkon mäeksi ja mäeltä näkee suoraan sillalle.
Olimme juuri lähteneet kävelemään alaspäin kirkon mäkeä, jolloin kaikki pysähdyimme kuin seinään, kyselimme vain toisiltamme näkeekö kaikki saman ilmiön, kaikki kolme näimme ihan selvästi sillalla nuoren tytön, vaalea ja läpi kuultava, jolla oli vaalea mekko päällä. Tyttö seisoi jonkin aikaa sillalla, kunnes lähti kävelemään kaidetta kohti, kiipesi kaiteen ylitse ja katosi. Jouduimme itse ylittämään sillan paniikin hiipiessä niskaan, sillan kohdalla oli viileämpää, mutta se selittyy joella joka kulkee alta, usvaa ei ollut, joten usvaa näkemämme hahmo ei ollut.
Kuten sanoin niin joukkohallusinaatiota itse epäilen kovasti. Mutta vieläkin tulee kylmät väreet kun asiaa ajattelee.
Harmi kun toiselle paikkakunnalle muuton vuoksi yhteydenpito jäi, niin en voi enää 13vuotta myöhemmin kysellä asiaa heiltä..
Lisätään nyt vielä hieman juttuja etiäisistä:
Nuorempana säikyttelin aina kavereita sanomalla, jotta kohta soi puhelin/ovikello, kohta tapahtuu hyvää/pahaa jne, tiesin tällaiset jutut etukäteen.
Näin enneunen kaverini kuolemasta, tiesin missä tapahtuu ja miten, mutten tiennyt kuka kuolee.
Monen vuoden ajan "kummitus" seurasi minua, siis muutti perässäni asunnosta toiseen, lähinnä asuinnoissa kuului kolinaa, kaapin ovet avautuivat ja kuului askelia, "kummitus" oli pitkään pois, mutta nyt on taas alkanut kolisemaan, kivaa! Mä tykkään.
Lapsuuden kodissani on aina kummitellut minulle ja myöhemmin talon nykyiselle omistajalle, vanhempani eivät sitä vieläkään usko, koska talossa ei ole koskaan tapahtunut mitään ja se on meidän rakentama ja vain alle 50vuotta vanha.
Radio lähtee itsekseen päälle, TV sammuu kesken katselun ja lähtee takaisin päälle, joku kävelee toisessa huoneessa, availee ovia jne jne perussettiä.
Nuorempana sänkyni alkoi täristä keskellä yötä, menen siitä vaikka takuuseen, mutta siitäkin voi syyttää teini-ikää..