Yläasteella seiskaluokalla löysin lakanastani viiltojälkiä, ihan kuin joku olisi veitsellä vedellyt sitä rikki. Ja en tiedä ketään kuka olisi voinut tehdä niin. Eikä minulla ollut kyllä niin pitkiä kynsiäkään!
Mutta jotenkin tuo tuntuu vähän sellaiselta että saattaisi olla jopa vain untakin.
Sitten yläasteella kuulin keskellä yötä keittiön ikkunan alta raapimisääntä. Heh, taisi olla sama tyyppi joka (oletettavasti) silpoi lakanani! Kuulin saman raapimaäänen tätini luona, paitsi tällä kertaa ääni oli selvästi aggressiivisempi ja se kesti kauemmin. Hauskan tuosta tekee se, että olin tuolloin toisessa kerroksessa... Ja ääni kuului siis myös ikkunan alta. En sitten tiedä jos tuo olisi ollut jokin elukka...
Sitten kerran olin (muistaakseni marraskuussa ja vuosi taisi olla 2007) keskellä yötä takapihalla (en jaksa selittää miksi). Kuulin askelia alle metrin päästä minusta ja ne askelet tulivat minua kohti! Silloin oli ilmeisesti hiukan lunta tms. maassa koska ne askeleet kuuluivat todella hyvin. Ja olin varmasti yksin silloin enkä nähnyt ketään kuka olisi tullut minua kohti. Lähdin sitten aika liukkaasti sisälle...
Ja sama ilmiö toistui kun olin kavereideni kanssa samaisella takapihalla (taas yöllä!) talvella. Typeriä päähänpistoja meilläkin... Mutta kuitenkin, ne askelet kuuluivat taas ja kaikille tuli jonkinlainen pieni paniikki päälle. Meillä oli myös taskulamppu mukana ja yksi kavereista väittikin että oli nähnyt jonkin tumman menevän taskulampun valokeilassa. Ja taas tuli lähtö sisälle... paitsi että takaovi oli lukossa :') Koputtelimme hädissämme keittiön ikkunaa (se on takaoven vieressä) että kaksi sisällä olevaa kaveria avaisivat sen oven. He eivät aluksi uskoneet että meillä oli jokin hätä. Luulivat että vitsailimme tai jotain. Mutta pääsimme sisälle ja kerroimme sitten heillekin mitä kauheuksia olimme kohdanneet takapihalla ;D Jotenkin tuokin vähän naurattaa nykyään mutta silloin ei yhtään.
Sitten kuulin kerran oudon äänen ulkoa. Tällä kertaa etupihalta, hehe! Se oli kuin jokin ihmisen ja eläimen huudon risteytys, sellainen kimeä "njäh njäh"in kaltainen. Kuulostaa hassulta mutta aika WTF-olon se sai aikaan. Äitinikin kuuli sen ja koirakin höristeli korviaan. Joku lintubongari tietenkin tietää että se oli jokin yöllinen lintu tai jotain. Itse en tiedä mikä
hitto voisi päästää sellaisen äänen.
Sitten kerran yöllä kuulin kuinka joku mukamas tuli katokseemme pyörällä. Sitten sen jälkeen kuului puhetta, josta ei kyllä saanut sanoista selvää. Taas koirakin kuuli sen. Ja kerran olin vessassa (?!) ja samantapainen juttu tapahtui. Kuului puhetta katoksestamme. Silloin koirakin jopa haukkui.
Ja yhtenä kesänä näin kummallisen valon taivaalla. En muista oliko se oranssi vai valkoinen. Se liikkui nopeasti alhaalta ylös. En väitä että olisin nähnyt ufon tai jotain, mutta jotenkin se ei vaikuttanut tavalliselta komeetalta tai muulta semmoiselta.
Ja huoneessani on tapahtunut myös outoja. Yhdestä seinästä kuuluu joskus sellaista kuin joku hakkaisi nyrkillä siihen. Ei siis rystysillä, vaan kämmenen syrjällä, että siis kuuluu sellainen pehmeä tömisevä ääni. Sitten olen myös joskus herännyt, vähän kääntynyt ja nähnyt kuinka sänkyni vieressä oli joku henkilö tölläämässä naama aika lähellä minua. Jostain syystä käännyin takaisin ja jatkoin uniani
Sitten seuraava kerta olikin vähän kammottavampi: heräsin taas ja näin kuinka joku mukamas oli kyykyssä sänkyni vierellä. Tuohon kyllä liittyi vähän unihalvauksen kaltainen tila joten en laskisi tuota aivan yliluonnolliseksi. Olen myös tuntenut kuinka joku koskee minuun nukkuessani. Tunnen sen kosketuksen ja puoliunessa liikun ja yritän saada sen lopettamaan. Ehkä tämäkin on enemmän unihalvausjuttuja...
Sitten kuulimme kavereiden kanssa aivan tässä lähiaikoina kuinka ovi kävi ja me olimme aivan keskenämme silloin eikä kukaan ollut tullut.
Siinä oli ainakin jonkin verran. En ole varma unohdinko jonkun jutun tuosta mutta...
Eiköhän tämä nyt riitä.