Kaiuttimista ääntä

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Tenkku » 19 Helmi 2009, 10:06

Meillä kuuluu telkkarista joskus semmoosta vähän niinku röhisevää hengitystä. Se on varmaa iha luonnollista, muttaku ekan kerran sen kuulee yöllä nii kyllä se vähäsen aluksi karmii. Se on vähän semmoosen kuulosta, että aluksi vedettäs henkeä iha normisti, sitten tosi äkkiä ulos.
Fabulous babe

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja thebel » 20 Helmi 2009, 00:24

Paras keino suojautua näiltä venäläisiltä radiokanavilta on sijoittaa kaiuttimensa Faradayn häkkiin. Ei tule ulkopuolisia häiriöitä.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

hannah
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Maalis 2009, 01:12

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja hannah » 03 Maalis 2009, 01:37

Oli pakko heti rekisteröityä ja alkaa kirjottaa ku huomasin tän keskustelun.. Mulla on kans näitä kaiutinkokemuksia ollu lähiaikoina, ja kerran meinasin noitten äänien takia saada halvauksen ku säikähdin niin. Siis muutaman kerran on kuulunu sellane "wawawawaaaaaa..", ihan ku jossai pelissä, ku häviät. Muuten ihan hyvä, mut mulla ei ollu sillo netti päällä eikä edes nettitikku koneessa ja kone oli näytönsäästäjätilassa.
Sit tää toinen ääni: Olin kavereitten kans istumassa iltaa ja yllättäen alko kuuluu kajareista niinku vanhan oikee jykevän puuoven narina ja ihan ku joku pikkulapsi olis huutanu "maaaaamiiiiiii..". Sillon täällä oli onneks kämppä täynnä porukkaa, mut silti pelotti ku ikkunat laitoin kiinni ja netin laitoin kiinni, niin se ääni kuulu niin kauan et kone sammutettiin. Ja toisen kerran tää sama ääni, sillo ku myöhää illalla yksin istuin kotona ja katoin tvtä. Pimeessä. Kyllä siinä kohtaa tuli äitiä ikävä. :mrgreen:
Tietokonehommista paljon ymmärtävä ystäväni sano et voi olla kosteutta kaiuttimissa tai sit joku virus, mut ku ei tässä pitäis mitää viruksia olla ku ne on tarkistettu monta kertaa..
Ei siinä, yritän yleensä ajatella kaikki asiat niin järjellä ku mahdollista, mut ku kaveritki sano et oli pirun karmee ääni. Ja lisää ne pelottelee sillä ku tässä talossa missä asun, nuori mies puukotti tyttöystävänsä. Siitä on kyl jo aikaa ja tää ei liity mitenkään kaiuttimiin enää, mut tollaset asiat pistää mielikuvituksen liikkeelle, oli sitte kyse kaiuttimista tai mistä vaan "epänormaalista". :lol:

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Regendos » 03 Maalis 2009, 07:14

Käsittääkseni (myös) kaijuttimet voivat vastaanottaa radiosignaalia. Ääntä siis kuuluu niin kauan kun kaijuttimissa on virtaa, ei itse tietokoneen tilalla pitäisi olla väliä. Oudot äänen taitavat tulla siitä kun radioaallot sekaantuvat keskenään. Täälläkin päin tuli kerran outoja ääniä kajareista, mutta ilmeisesti nuo eivät vedä radioaaltoja puoleensa niin paljoa, jotta sitä olisi jo toistamiseen tapahtunut. Äänet taitavat hävitä kajareiden vaihdolla.

Fenu
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Maalis 2008, 23:42
Paikkakunta: Raisio

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Fenu » 05 Maalis 2009, 09:55

Mulla kuului kuulokkeista kerran aika demonista ääntä ja kuin joku olisi yrittänyt manata yms. ja tietty hiukan aloin ihmettelee mistä se voisi johtua ja kävin koneen kaikki säädöt läpi yms ja lopuksi otin liittimen irti ja aloin tarkistaa kuulokkeiden kuntoa niin kuuloke liittimessä oli hieman kosteutta kun ilmeisesti tyttäreni oli läikyttänyt kuulokkeen liittimelle mehua niin sen kuivattua demoni ääni katosi.. Hiukan olin pettynyt mutta löysin syyn. :demonbunny:

Avatar
turi
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 30 Marras 2008, 16:28
Viesti:

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja turi » 07 Maalis 2009, 17:28

Tietyllä taajuudella kaiuttimet ottavat lähetyksiä vastaan, herkimmin kai Logitechit. Vähän vastaava tapaus sattui joskus eäällä radiopuhelimen kanssa. Siitä alkoi kuulua jotain puhetta. Vieressä oli kyllä meneillään jokin korjaus tai rakennustyö tms, joka selittää tuon.

Jehabi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 16:43

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Jehabi » 14 Heinä 2009, 03:23

GhostHunter kirjoitti:Onhan noita muitakin ilmiöitä tullut kuultua että vanhan koulukunnan Amalgaamipaikat ovat ottaneet vahvaa radiosignaalia ja suusta on kuulunut radiolähetystä :lol:


Myytinmurtajissa oli tosta juttua, ne ei saanut edes kuulemaan yksinkertaisesta virityksestä signaalia, olikohan se lyijykynä partaterä ja jotain muuta sälää... sori offropic

Tässä kesällä innostuin vähän rikkinäistä radiota ränxläämään kuuntelin eka FM lähetyksiä ja vaihdoin AM:ään siellä kuulu jotain tärkeän kuuloista venäjänkieltä joku nainen ja mies puhu joko oli TARINA MENOSSA tai ARMEIJAN SALAINENKANAVA hahah:D :lol:

Avatar
Anzkuuuuuh
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 06 Heinä 2009, 09:57

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Anzkuuuuuh » 24 Heinä 2009, 12:15

Iiiks... himodataajan painajainen :D
No totta hemmetissä mä olen oikeassa!

Avatar
Aavikkosusi
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Elo 2009, 08:36

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Aavikkosusi » 04 Elo 2009, 12:05

Venäjä on salaliitossa Ranskan kanssa ja he kuuntelevat meitä nytkin :roll:
Barack Obama kirjoitti:It's not that we have to change the humans.
We've gotta change the world.


You spin me right round, baby right round!
Like a record, baby. Round, round right round!

tepeh
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Touko 2008, 17:57

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja tepeh » 21 Syys 2009, 21:10

Fysiikan opettaja sanoi kerrna, että oli kuunnellut naapurin radiopuhelinkeskusteluja niin, että oli laittanut sammutetut kaiuttimet tietylle etäisyydelle toisistaan tai jotain. En muista tarkkaan mutta jotenkin noin se meni.
Ei sitä koskaan tiedä...

Avatar
Saagai
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 09 Loka 2008, 18:10

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Saagai » 23 Syys 2009, 17:44

No tulipa tähänkin asiaan kerralla ratkaisu, kun löysin tämän topicin. On nimittäin kaivellut jo parisen vuotta yksi kaiutin"kummitus" -tapaus. En tosin ole missään vaiheessa osannut pitää sitä mitenkään yliluonnollisena juttuna, vaan ajattelin tehneeni jotain väärin jonka takia sain tietokoneen puhumaan jotain outoa kieltä - kuulosti vähän venäjältä. Se oli juuri sellaista radiohöpötystä, josta edellisissä viesteissä puhuttiin.

Kiitos valaisusta. :D

Skyggeboy
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Marras 2009, 09:51

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Skyggeboy » 27 Marras 2009, 14:29

Regendos kirjoitti:Käsittääkseni (myös) kaijuttimet voivat vastaanottaa radiosignaalia. Ääntä siis kuuluu niin kauan kun kaijuttimissa on virtaa, ei itse tietokoneen tilalla pitäisi olla väliä. Oudot äänen taitavat tulla siitä kun radioaallot sekaantuvat keskenään.


Pitää paikkaansa. Jotkut merkit/mallit ovat herkempiä kuin toiset. Itselläni on Logitechin Z4 kaiuttimet. Ainakaan vielä ei ole pahemmin radioaalloista tullut häiriötä. Joskus satunnaisest on kuulunut yhtäkkiä kajareista korkeaa "UUUU" ääntä, joka muistuttaa vähän tuulen ujellusta. Nämä äänet johtuvat todennäköisesti mikrofonista, se kun herkästi aiheuttaa kajareihin häiriötä.

Kyllähän tuota on pari kertaa tullut säikähdettyä kunnolla, mutta nopeasti huomasin, että kajareista tuo ääni tulee ja mikki sen aiheuttaa. :P

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Dents » 03 Joulu 2009, 18:19

Meilä oli joskus ollu 2x Radiopuhelimia, kun jostain kirjakerhosta tuli lahjaksi. Sitten niistä alko kuulua jotain höpinää. Saatto johtua vieressä olleesta rakennustyömaasta, jossa käytetään radiopuhelimia.
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 26 Tammi 2010, 00:50

Hyi saakeli :S Tulee mieleen mun vanha radio (ihan perus mankka missä oli cd ja kasettisoitin ja radio) josta kuulu aina tiettyyn aikaan vuodesta ja tiettyyn aikaan päivästä outoa ääntä kun se oli KIINNI (joo siis todellakin kiinni, muttei sähköttömänä). Ääni oli sellasta tosi matalaa ja pelottavaa :o , ja se yleensä alko kuulumaan illalla ja jatku yöhön. Sit se taas loppu ja saatto jatkua seuraavana iltana.. Ja sitä saatto kestää viikon, kunnes se taas hävis puoleks vuodeks :S Tosi omituista mutten usko tuon olevan yliluonnollista, kuhan vaan radio sai häiriötä jostain..

Avatar
Hutsinda
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Kesä 2010, 21:04
Paikkakunta: Kellotorni
Viesti:

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Hutsinda » 19 Kesä 2010, 21:11

Tämä tapahtui 16.5.2010, kello neljän maissa. Olin ihan normaalisti koneella muokkaamassa kuvia. Media Player ja muut musiikkisoittimet olivat pois päältä, en ollut netissä, messenger pois päältä ja etc. Vain Gimp oli sillä hetkellä auki. Myöskään radio tai televisio eivät olleet päällä tämän aikana. Siis, muokkailin omakuvaani galleriaa varten. Yhtäkkiä kaiuttimista päsähti kuulumaan kohinaa ja korkeaa vinkumista. Puhettakin kuului, mutten saanut kohinalta ja vingunnalta selvää. Luulen, että ääni kuului kolmissakymmenissä olevalle miehelle. Ääntä jatkui noin neljän sekunnin ajan, minkä jälkeen lakkasi kuin seinään. En kiinnittänyt tähän sen enempää huomiota, sillä uskoin kaiuttimissa olevan häikkää. No, jatkoin Gimpillä leikkimistäni, kun ääni kuului taas, pari minuuttia ensimmäisen EVP:n jälkeen (siksihän niitä kutsutaan, selittämättömiä ääniä elektroniikkalaitteista?). Tällä kertaa kohinaa ei ollut niin paljon ja vinkuminen kuului selvästi vaimeammin. Tällä kertaa mies puhui selvemmin ja kovemmalla äänellä, joten saatoin saada puheesta selvää (hän siis puhui englantia). Äänen alkuvaiheilla kuului siis ensinnäkin kohinaa ja vaimeaa vinguntaa, mutta myös karmeaa huutoa. Se ääni siis todellakin oli aivan vertahyytävä, kuin päätä olisi irti leikattu. Huutoa jatkui vain vähän aikaa, minkä jälkeen mies ymmärtääkseni sanoi: "Please help me, let me out of here! It's so cold here, I'm suffocating" ja todella ahdistuneella ja pelokkaalla äänensävyllä. Eli suomennos menisi "Pyydän, auta minua, päästä minut ulos täältä! Täällä on niin kylmä, minä tukehdun". Tämän jälkeen vielä pari niskavillat pystyyn nostavaa ulvahdusta ja täydellinen hiljaisuus. Suljin koneen välittömästi ja tarkistin, olivatko kenties televisio tai radio päällä. No, eiväthän muuten olleet. Ääni tuli mitä ilmeisimmin juuri tämän samaisen koneen kaiuttimista. Tapauksen aikaan olin yksin kotona, enkä näin ollen itse keksi loogista selitystä kokemukselleni.
All's well that ends well!

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 29 Syys 2010, 08:53

Muistan aikanaan armeijassa ollessani ihmetelleen kavereiden kanssa vanhoja venäläisiä prikaatiradioita kun niistä kuului hiljaista venäjänkielistä puhetta (sama puhe toistui syklisesti) vaikka radio ei ollut edes päällä. Tuntui kuin radioon olisi tallentunut niiden neuvostoliittolaisten puhetta jotka olivat radioita käsitelleet ennen niiden tuloa suomeen.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Allied
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 18:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja Allied » 09 Loka 2010, 19:11

Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla mitä tarkalleen ne siellä Venäjällä puhuvat. Venäläinen nyt kun olen ja venäjän kieltä kun siis tietenkin ymmärrän.

Harmi kun kukaan täällä tuskin pystyy minulle millään tavalla selventämään mitä siellä puhutaan.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja thebel » 21 Marras 2010, 14:34

Joo, selväähän siitä puheesta ei saa, sillä se on erittäin hiljaista. Ja tätä tapahtuu todella harvoin.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

KatieMicaela

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 13 Heinä 2011, 20:13

Aikoinaan vuosia sitten tietokoneen kaiuttimet teki vastaavaa. Uusi tietokone ja kaikki kaiuttimista lähtien siis uutta. Sellaista hiljaista epäselvää miehen puhetta alkoi kaiuttimista kuulumaan, jäin sitä sitten kuuntelemaan ja kummastelemaan mutta mitään selväähän siitä ei saanut. Muinakin päivinä teki samaa. Se kuulosti siltä kuin joku olisi ollut puhelimessa, se ääni välillä kuittaili lyhyesti ja väliin sanoi kokonaisia lauseita. Vaikka sitä sattui harvemmin oli se kuitenkin senverran häiritsevää että piti kaiuttimet sammuttaa. Mitään näistä ymmärrä en mutta ajattelin että nyt on jotain häikkää jonkun puhelimessa tms :) .
Miehen metelöinti lopullisesti onneksi loppui kaiuttimissani yhtäkkiä niinkuin oli ilmestynytkin, riesa hävisi itsekseen.
Kiva kuulla näin ekan kerran että muillakin samanlaisia kokemuksia ja että mistä tuo voisi johtua.

Kaverini järkyttyivät tuolloin aiheesta kyl enempi kuin itse, pelkäsivät kait just jotain mörköä joka juttelee :mrgreen:

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Kaiuttimista ääntä

ViestiKirjoittaja aava » 15 Heinä 2011, 09:26

meille kävi tuossa yhtenä iltana miehen kanssa niin että kaijuttimesta kuului niinkun puhetta minun mielestä mies luuli että lapsi itkee ja meidän digi telkku meni iteksiään päälle (lataili hetken jotain ja sammui) eikä siis pitänyt käynnistys ääntä ollenkaan kun sytty ja sammu.

tiedän kyllä että noissa töllöissä on se vika että menee päälle itekseen mutta yleensä se näyttää jotakin ohjelmaakin?? ja ilmiö kesti vaan hetken niin ääni kun töllön aukiolo mustalla ruudulla jolla oli lataus palkki... samaan aikaan nuo molemmat kävi. tuli ja hävis.

joten osaiskohan antaa joku jotakin mielenkiintosta selitystä noihin?? itse epäiltiin energia-piikkiä tms mutta muualla talossa ei kyl mitään tona aikana tapahtunu. (kyseltiin lapsilta jotka valvo viel) se oli vähän vaille kolmen yöllä/aamuyöstä.

väillä kaijuttimesta kuuluu myös lapsen itkua ja kun mene katsomaan tenava nukkuu.. toki voip olla jostakin naapuristakin tuo häikkä mut tiedä häntä. :?
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron