Eläinkin kummittelee

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
hiekkakirppunen
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Heinä 2011, 14:45

Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja hiekkakirppunen » 16 Heinä 2011, 12:59

Onkohan kukaan sattunut seuraamaan You tubesta Robert Hardyn juontamaa sarjaa The castle ghosts of Enland, - Scotland, - Ireland ja castle Ghots of Wales. Jos ei vielä, niin minä suosittelen katsomaan.
Suosikkini Skotlannista oli hyedottomasti Druntrunen linna. Irlannista Leap linna, Englanti? Ehkä Chillingham.
Mutta voiton vie kuitenkin Kummitukset Gwyrdir linnasta, Walesista.

Eräs tarinoista tässä: Kuolinvuoteellaan, linnanherra, sir John Winn tunnusti vietelleensä nuoren palvelijatytön, tyttö kolautti päänsä muuriin ja kuoli. Sir John, joka 1500-luvun loppupuolella oli mahtimies, pelästyi ja antoi muurata ruumiin muurin sisään, hän jopa myöhemmin liitti uuden tornin haudan päälle.
Linnan nykyiset omistajat ja siellä vierailevat ovat joutuneet kokemaan useita paranormaaleja ilmiöitä. En lähde tässä nyt kaikkia kuvailemaan, käykää itse katsomassa, mutta yhden mielenkiintoisimmista kerron tässä.

Sattui ilmeisesti niin, että juuri tuon tornin tyrmässä oli tulva, vesivahinko, tai, jotain sellaista, kun linnanomistaja Peter, siivosi aluetta, hän huomasi veden nostaneen maalattiasta luunkappaleita. Uskoen vihdoinkin löytäneensä lisätodisteita palvelijatytön surmasta. Peter keräsi luut talteen ja toimitti tutkittavaksi, luunsiruja kertyi kaikkiaan noin 200 kpl.

Peterillä ja Juliella on kaksi koiraa, eräänä päivänä naapuri pistäytyi kylässä ja alkoi utelemaan. Olivat Peter ja Julie ostaneet kolmannenkin koiran?
Nainen oli kuulemma nähnyt suuren harmaan koiran leikkivän isäntäväen puutarhassa.
Seuraavaksi, tullessaan eräänä päivänä olohuoneeseen, Julie näki suuren harmaan koiran loikoilemassa takan edessä.
- Se oli kiinteä, elävä koira! Julie videolla vakuuttaa.

Kun he vihdoin saivat kuulla rikoslaboratoriosta tulokset löydetyistä luista, oli se hätkähdyttävä!
Luut eivät olleet peräisin ihmisestä, Kuten Peter oli epäillyt. Luut olivat suuren koiran, koiran, joka oli ollut kuolleena vuosisatojen ajan...
Kun tyrmän maalattia oli saatu taas kuivaksi, Peter päätti haudata luut takaisin. Koiraa ei ole nähty enää sen jälkeen linnan alueella, vaikkakin, isäntäväki toivookin koiran vielä palaavan.

Tämä teille, jotka olette kenties menettäneet lemmikkinne, karvakuonokaverimme ovat yhä uskollisesti läsnä.

KatieMicaela

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 16 Heinä 2011, 17:19

Kyllähän ne "kummittelevat".
Kun asetin taannoin edesmenneestä lemmikistäni kuvan lempiesineensä kanssa seinälle alkoi vaalea hännän pää vilahtelemaan oviaukoista. Räväkintä mitä tapahtui oli että pallot lattialla alkoivat pyörimään itsestään.

Omaa reaktiotani kummastelin, että miksei se säikäyttänyt. Lemmikin näyttäytymisen mukana tuli sellainen kiva fiilis siitä että toinen on taas läsnä, rakkaus ja lämpö.

Sitten tää vain hävisi, yks kaks niinkuin oli tullutkin.

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja aava » 16 Heinä 2011, 23:45

meilläkin kuului edesmenneen haukun tassuttelua tuli aina viereen nukkumaan ja kerran näinkin sen aijemmassa kodissa. sitten yhden koiran en edes tienny kuolleen jouduin luopumaan toisesta (antamaan pois) otin sitten yhteyttä uusiin omistajiin jotka kertoi sen kuolleen ja olin sitä ennen nähnyt unta että toveri palasi luokseni. että kyllähän noikin putkahteloo kun on tullakseen;)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

hiekkakirppunen
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Heinä 2011, 14:45

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja hiekkakirppunen » 18 Heinä 2011, 08:02

Kiinnostuin tuosta Gwyrdir linnasta, niin paljon, että aloin googlettaa sit. :) Ilmeisesti isäntäväki ei ole hyväksynyt sinne sisään mitään haamun metsästäjä joukkoja tvkameroineen. Robert Hardyn tyylikästä dokumenttia lukuunottamatta. Ainoat pätkät näyttivät olevan harrastelijaryhmien salaa kuvaamia. Mutta, kun sitten stekkasin vikipediaa linnasta, niin sen sivustoilla, kuten myös mainoksissa, oli maininta, että Gwyrdir linnassa kummittelee myös koira.
Eli vaikuttaa siltä, että haukku onkin palannut ja vartioi edelleen vanhaa kotiaan? :demonbunny: Suloista, mutta samalla kertaa myös surullista? Taidanpa, joskus, kun mahdollista on, käydä viettämässä yön Gwyrdirin linnassa. Näytti erittäin mielenkiintoiselta ja kauniiltakin paikalta. :) Snowdonin vuoriston lähellä. Isäntäväki järjestää siellä B&B majoitusta.
Aivan, olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Myös omat kissani 17 vuotiaana ja 8 vuotiaana kävivät luonani. Ja myös jättämässä hyvästinsä unessa n. puolen vuoden kuluttua, ehkä heidän oli aika siirtyä eteenpäin?

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Koira kahdessa paikkaa samanaikaisesti?!

ViestiKirjoittaja Laura » 19 Heinä 2011, 21:43

En löytänyt ihan sopivaa loosia tälle jutulle, mutta laitoin tänne koska kyse on eläimestä ja...tavallaan kummittelusta, mutta eläin, oma koirani on täysin elämänsä hengissä :D Tää outo juttu tapahtu tänään, eikä edes mulle.

Olin koirani, (1v3kk vanha) ja kaverini kanssa kaverin luona. Koira torkkui aamupäiväunia lenkin jälkeen ja itsekin taisin torkkua vielä kun olin herännyt niin aikaseen. Kaverille soitti sen äiti metsämökiltään (missä me kaikki ollaan oltu välillä ja koirani nauttii mielettömästi aina kun pääsee siellä vapaana juoksemaan) No sen äiti soitti ja kerto että näki mun koiran siellä mökin pihapiirissä juoksevan (yhteen suuntaan) mutta ei tullut uudestaan. Ja se siis soitti kysyäkseen, että ollaanko me tultu mökille ilmottamatta. Kaveri oli ihan ihmeissään että "ei :D tossahan toi koira nukkuu meiän kanssa! :D"
Siinä vaiheessa tais sen äidillä mennä suu pyöreeks... Se ei nimittäin usko mihinkään ns. yliluonnolliseen, opettaa matikkaa, fysiikkaa yms. koulussa. Ja mökillä oli vielä sen oma terrieri pihalla, joka ei mitenkää reagoinut siihen, että mun koira juoksi siellä! Äiti oli mökin sisällä ja oli nähnyt tapahtuman ikkunasta. Kertoi, että sillä oli kaulapantakin. Ja siis aivan mun koiran näkönen, se ei edes yrittäny selittää että mikä muukaan koira se ois voinu olla. Ja mun koira on sekarotuinen, 4 eri rotua, eli toista sen näköstä ei tule vastaan. (sen veljet/siskotkaa ei oo samannäkösiä) Ja siellä on muutenkin tosi vähän asutusta kun on vähän korvessa ja metikössä toi mökki.

Onkohan koirani uneksinut paikasta tietoisesti vai sattumalta nähnyt unta ja tullut näkyviin siellä sitten?? kellään mitään vastaavia kokemuksia tai mahdollisia teorioita?

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja yenn » 20 Heinä 2011, 12:58

Heipä vain taas... :)
Mulla on kone hajonnu niin en oo päässy lueskelemaan kirjoittamaan, mutta ens viikolla tilanne pitäs parantua ja pääsen taas avaamaan sanaisen arkkuni. :D

Ite uskon vahvasti tuohon että eläinkin voi "kummitella"..
Tosiaan edesmennyt koirani on nähty myös juoksentelemassa mökillä jossa elämänsä aikana paljon oli.
Muistan vielä että vajaa viikko koiran poismenon jälkeen mökkinaapuri kilometrin päästä soitti että "täällä se teijän koira taas juoksenteli meijän pihamaalla..." olin hetkosen että mitäs hittoa, ei kyseistä koiraa enää ole. :o
Kyseessä tosin oli Samojedi, sellanen täysin valkonen turrikka joita varmasti on enempikin liikkeellä, mutta siellä päin ei muita sammareita ollu... jännä yhteensattuma. :)
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Koira kahdessa paikkaa samanaikaisesti?!

ViestiKirjoittaja aava » 21 Heinä 2011, 20:14

Laura kirjoitti:En löytänyt ihan sopivaa loosia tälle jutulle, mutta laitoin tänne koska kyse on eläimestä ja...tavallaan kummittelusta, mutta eläin, oma koirani on täysin elämänsä hengissä :D Tää outo juttu tapahtu tänään, eikä edes mulle.

Olin koirani, (1v3kk vanha) ja kaverini kanssa kaverin luona. Koira torkkui aamupäiväunia lenkin jälkeen ja itsekin taisin torkkua vielä kun olin herännyt niin aikaseen. Kaverille soitti sen äiti metsämökiltään (missä me kaikki ollaan oltu välillä ja koirani nauttii mielettömästi aina kun pääsee siellä vapaana juoksemaan) No sen äiti soitti ja kerto että näki mun koiran siellä mökin pihapiirissä juoksevan (yhteen suuntaan) mutta ei tullut uudestaan. Ja se siis soitti kysyäkseen, että ollaanko me tultu mökille ilmottamatta. Kaveri oli ihan ihmeissään että "ei :D tossahan toi koira nukkuu meiän kanssa! :D"
Siinä vaiheessa tais sen äidillä mennä suu pyöreeks... Se ei nimittäin usko mihinkään ns. yliluonnolliseen, opettaa matikkaa, fysiikkaa yms. koulussa. Ja mökillä oli vielä sen oma terrieri pihalla, joka ei mitenkää reagoinut siihen, että mun koira juoksi siellä! Äiti oli mökin sisällä ja oli nähnyt tapahtuman ikkunasta. Kertoi, että sillä oli kaulapantakin. Ja siis aivan mun koiran näkönen, se ei edes yrittäny selittää että mikä muukaan koira se ois voinu olla. Ja mun koira on sekarotuinen, 4 eri rotua, eli toista sen näköstä ei tule vastaan. (sen veljet/siskotkaa ei oo samannäkösiä) Ja siellä on muutenkin tosi vähän asutusta kun on vähän korvessa ja metikössä toi mökki.
Onkohan koirani uneksinut paikasta tietoisesti vai sattumalta nähnyt unta ja tullut näkyviin siellä sitten?? kellään mitään vastaavia kokemuksia tai mahdollisia teorioita?

tuolla ruumiista irtautumis puolella on ihmisten kokemuksia joten en pidä mahdottomana että miksipä ei eläimetkin:D ja omaakin kokemusta on ko aiheesta:)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja Laura » 24 Heinä 2011, 23:55

No on aika etevä koira mulla sitten :D Onkohan ihan tarkotuksellaan mennyt vai "vahingossa".. Kun vaan tietäs mitä sen päässä liikkuu :D

Avatar
Alex
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Loka 2011, 19:34

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja Alex » 20 Loka 2011, 20:45

Parhaan ystäväni 14-vuotias samojedinpystykorva kuoli tämän vuoden heinäkuussa sydänkohtaukseen kesän hellejaksolla. Sain itkuisen puhelun ystävältäni ja siltä istumalta lähdin polkemaan hänen luokseen lohduttamaan. Ystäväni omakotitalon pihaan päästyäni hämmästyin kovasti, sillä siinä hänen pihallaanhan se koira edelleen leikki omaan tuttuun liekaansa kytkettynä, minuakin haukahti tervehdykseksi pari kertaa. Laskin yhteen yksi plus yksi sillä tiedän ystäväni olevan melkoinen keppostelija ja käytännönpiloja harrastava neitokainen. Sen kummemmin koiraa tervehtimättä saapastelin sisälle ja huutelin kenkiä riisuessani eteisestä ystävälleni, että "se Musti mitään kuollut ole, on sulla nainen taas otsaa".

Hämmästys tietenkin oli suuri, kun kävelin olohuoneeseen ja löysin sieltä ystäväni ja tämän siskon kuollutta turrea paijaamassa. Pihalle katsoessani oli koiran lieka tyhjä.

Noin kuukausi koiran kuoleman jälkeen ystäväni soitti minulle jälleen kerran, hieman nolona ja empivänä. Vaivalloisesti hän sai selitettyä minulle, että tuntee öisin kuinka jonkin pehmeä ja karvainen hyppää hänen sänkyynsä ja nukkuu kerällä jalkopäässä, aivan kuin edesmennyt koira teki eläessään (ystävälläni ei ole toista koiraa eikä pieniä lapsia). Lisäksi koiran lempipallo tuppaa tuon tuosta ilmestymään olohuoneen lattialle, vaikka palloa säilytetäänkin nykyisin komerossa kannellisessa laatikossa koiran muiden tavaroiden kanssa. Joskus hän myös sanoo kuulevansa kevyttä tassutusta talosta, ja pihamaalle on aina välillä ilmestynyt hänen mukaansa "kuopsutusjälkiä", aivan kuten vanha koira teki lieassa ollessaan. Itse en ole aivan varma miten tähän suhtautua, mutta ystäväni on varma että vanha koira on jäänyt kummittelemaan ja tuntuu olevan hyvin huolissaan tästä - hän pelkää ettei koiralla ole "tuonpuoleisessa" kaikki hyvin.


Itselläni kokemus tuosta koiran "kummituksesta" on jäänyt vain siihen ilmestykseen pihamaalla. En ole varma miten siihenkään pitäisi suhtautua, vaikka kokemus tuntui kyllä hyvin todelliselta ja voimakkaalta.

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 21 Loka 2011, 09:41

Alex kirjoitti: ystäväni on varma että vanha koira on jäänyt kummittelemaan ja tuntuu olevan hyvin huolissaan tästä - hän pelkää ettei koiralla ole "tuonpuoleisessa" kaikki hyvin.

Sano kaverillesi että koira on luultavasti vain ollut sen verran kiintynyt häneen että on jäänyt mieluummin viettämään aikaa hänen kanssaan
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
Alex
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Loka 2011, 19:34

Re: Eläinkin kummittelee

ViestiKirjoittaja Alex » 21 Loka 2011, 12:55

Kaaosjumala kirjoitti:Sano kaverillesi että koira on luultavasti vain ollut sen verran kiintynyt häneen että on jäänyt mieluummin viettämään aikaa hänen kanssaan


Tätä vaihtoehtoa olen itsekin ajatellut. Taidanpa laittaa hänet ihan lukemaankin tätä foorumia, niin saisi itselleen rauhan!


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa