Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Tumppi
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Elo 2012, 22:40

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Tumppi » 16 Tammi 2013, 06:54

------------------------------
Viimeksi muokannut Tumppi, 16 Syys 2015, 05:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johan
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Loka 2012, 17:37

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Johan » 17 Tammi 2013, 10:49

Sinikello kirjoitti:
Niinhän sitä luulisi. :D Ei vais. Kun tuo puheensorina alkoi, se alkoi tosi vaimeana. Luulin ensin, että rapussa (asun kerrostalon 5. kerroksessa) on jotain porukkaa. Usein varsinkin bileseurueilla on tapana mölytä aika kovaäänisestkikin rappukäytävissä, kun menevät/tulevat paikasta X. Kun se sitten tuntui voimistuvan, ja tajusin ettei se tullutkaan rapusta, ajattelin että jätin television päälle. Kuulostelin kasvavaa meteliä sängyssä istuen, ja mielessä kävi kyllä siinä hetkessä että "Noniin, nyt olen tullut hulluksi, koska eihän täällä oikeasti voi kuulua mitään puheensorinaa." Voimistuttuaan todella voimakkaaksi se lakkasi, ennen kuin olin ehtinyt kerätä tarpeeksi rohkeutta mennäkseni katsomaan, jätinkö sen television todella päälle. Kuka ties olenkin tulossa/tullut hulluksi?

Kun tuo pauke ja muu meteli alkoi, jähmetyin kauhusta. Oli se sen verran helvetillistä. Juuri tämän kauhu-kokemuksen -ja yleensäkin ääniaistimuksen- vuoksi ajattelin, että kyse on ollut varmasti jostakin unihäiriöstä, esim. unihalvauksesta. Mutta kun en ollut halvaantunut! Eikö se kuitenkin ole aika oleellinen osa unihalvausta. Mutta ehkä joku muu unihäiriö. Toivottavasti. Muuten olen ehkä tulossa hulluksi. :mrgreen:


Tänään aamuyöllä en saanut unta jostain syystä. Heräsin klo 05 ja valvoin ainakin tunnin.. olin aina vaipumassa uneen mutta en van saanut nukutuksi. Siinä unen rajamailla pyöriessäni kuulin ovikellon soivan ja vielä kaksi kertaa.. Säikähdin ja katselin kelloa ja se oli 05.50. En kumminkaan noussut ylös sängystä enkä todellakaan mennyt ovelle.. Vähän tämän jälkeen nukahdin. Katselin heti aamulla että onko oven takana käynyt joku ja lumijälkä ei näkynyt. Kysyin vielä "varmuuden vuoksi" vaimoltani, että soiko ovikello aamuyöllä eikä hän tosiaan ollut kuullut mitään. Kyllä koko ajan tiesin, että se ovikellon soitto liittyi unenrajamailla olevaan tilaan, vaikka sen selvästi kuulinkin. Tätä on sattunut aika usein, mutta yleensä kuulen jonkin sanovan oman nimeni kun olen nukahtamassa.

Avatar
starling
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 13:30

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja starling » 17 Tammi 2013, 18:34

Kirjoittelin tuossa aiemmalla sivulla tajuttoman kovasta paukahduksesta eteisessäni jonka jälkeen naapuriin tuli ambulanssi. No selitys ambulanssille, mutta ei toki kuulemalleni äänelle selvisi tässä hiljattain. Naapurin mummo oli kaatunut omassa eteisessään pahasti lyöden päänsä :? Ja taloillamme siis kuitenkin on ihan kunnolla välimatkaa, (eikä isonkaan mummon kaatuminen edes omassa eteisessäni saisi tuollaista ääntä aikaan). Melkoisen pelottavaa, etenkin kun se huone josta ääni kuului oli niin selvästi juuri eteinen.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Tenkku » 31 Tammi 2013, 15:31

Tänään huomasin jotain todella omituista. Olen noin. yhdeksänvuotiaasta asti kuullut ja myöhemmin myös nähnyt kahta henkilöä, keitä toiset ei nää/kuule. Psykologini mukaan he ovat mieleni kehittämiä hahmoja, jotka kehitin tuossa iässä seurakseni ja suojelemaan, kun kärsin alituisesta pelkotilasta. Hahmothan ovat sitten jääneet vaikka pelosta pääsinkin eroon. Ja olen tietoinen, että he ovat mieleni luomia eivätkä oikeita, ja uskon niiden olevan harhaa (lapsena uskoin että he ovat suojelusenkeleitä tms. olisivat olemassa kuitenkin).

Ihan huvikseni katselin tänään netistä millaisiksi horoskoopiltaan neitsyitä kuvaillaan (olen itse neitsyt) ja ihmettelin kuinka napiin kaikki osui, onnenvärikin oli vihreä joka on lempivärini. Tsekkasin sitten myös näiden seuralaistenikin horoskoopit heidän kertomiensa syntymäpäivien mukaan, ja todellakin ihmetyin siitä miten nämäkin pitivät täysin paikkansa. En siis ole aiemmin tutkaillut tämmösiä horoskooppijuttuja. Aika ihmeellinen sattuma minusta. Sai ajatteleman taas, että jos ne sittenkin ovat jotain muuta kuin pelkkää mielen luomaa harhaa.

Nii aika hupsu juttu. Olen muistaakseni kerran hoksannut kysyä toiselta heistä "Ootteko te olemassa?" ja vastaus oli Mitäs itse luulet?. Minullehan ne tietenkin ovat olemassa, harhaa tai ei, joten kysymys oli aika typerästi muotoiltu.
Fabulous babe

KatieMicaela

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 04 Helmi 2013, 12:40

Tenkku kirjoitti:Tänään huomasin jotain todella omituista. Olen noin. yhdeksänvuotiaasta asti kuullut ja myöhemmin myös nähnyt kahta henkilöä, keitä toiset ei nää/kuule. Psykologini mukaan he ovat mieleni kehittämiä hahmoja, jotka kehitin tuossa iässä seurakseni ja suojelemaan, kun kärsin alituisesta pelkotilasta. Hahmothan ovat sitten jääneet vaikka pelosta pääsinkin eroon. Ja olen tietoinen, että he ovat mieleni luomia eivätkä oikeita, ja uskon niiden olevan harhaa (lapsena uskoin että he ovat suojelusenkeleitä tms. olisivat olemassa kuitenkin).

Ihan huvikseni katselin tänään netistä millaisiksi horoskoopiltaan neitsyitä kuvaillaan (olen itse neitsyt) ja ihmettelin kuinka napiin kaikki osui, onnenvärikin oli vihreä joka on lempivärini. Tsekkasin sitten myös näiden seuralaistenikin horoskoopit heidän kertomiensa syntymäpäivien mukaan, ja todellakin ihmetyin siitä miten nämäkin pitivät täysin paikkansa. En siis ole aiemmin tutkaillut tämmösiä horoskooppijuttuja. Aika ihmeellinen sattuma minusta. Sai ajatteleman taas, että jos ne sittenkin ovat jotain muuta kuin pelkkää mielen luomaa harhaa.

Nii aika hupsu juttu. Olen muistaakseni kerran hoksannut kysyä toiselta heistä "Ootteko te olemassa?" ja vastaus oli Mitäs itse luulet?. Minullehan ne tietenkin ovat olemassa, harhaa tai ei, joten kysymys oli aika typerästi muotoiltu.


Mielenkiintoista :) Itte koittaisin tuollasia pikku kavereita avuksi sellaseen meediointiin. Pyytäisin jota kuta kaveria avuksi siihen ja koittaisin niiden pikku kavereitten avulla saada selvitettyä tuosta kaverista jotain sellaista jota en itse varmasti tiedä. Sitten tarkistus menikö nappiin :D

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 08 Maalis 2013, 09:16

kuulkaapa voiko olla mitenkään mahdollista että vaikka itse huoneessa ei mitään näy että kuvajainen tulee kuitenkin ikkunaan?? eli siis otin siskoni kämpästä kuvan muutoin huoneessa ei kummempia ollut mutta kun tarkastelin kuvaa näytti kun ikkunassa olisi seissyt pieni poika. ja monet joille näytin sen olivat sitä mieltä että kyllä juu ihan kun pieni poika.

yksi jopa säikähti niin että sanoi minun tehneen jotakin kuvalle mutta eipä ei mitään en ko kuvalle ole tehnyt :D
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 08 Maalis 2013, 10:04

Heijastavien pintojen kuvaamisessa on aina se riskinsä, että niihin tulee mitä hilpeimpiä heijastuksia eri asioista ja eri kulmista. Me onnistuimme ottamaan kerran tutkimusreissulla kuva, jossa ikkunaan oli piirtynyt punaiset vihaiset kasvot. Jos asia oltaisiin otettu pureskelematta vastaan, olisi siitä voitu vääntää vaikka mitä hassua, mutta lopullinen syy olikin toisen heijastavan pinnan ja taustalta tulleen punaisen värisävyn yhteistyö. Ulkona oli kuvaushetkellä pimeää, eli heijastuksen mahdollisuus kasvaa hyvin paljon ja salamavalon käyttö nostaa hassujen kuvien riskiä entisestään.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Tenkku » 08 Maalis 2013, 10:23

aava kirjoitti:kuulkaapa voiko olla mitenkään mahdollista että vaikka itse huoneessa ei mitään näy että kuvajainen tulee kuitenkin ikkunaan?? eli siis otin siskoni kämpästä kuvan muutoin huoneessa ei kummempia ollut mutta kun tarkastelin kuvaa näytti kun ikkunassa olisi seissyt pieni poika. ja monet joille näytin sen olivat sitä mieltä että kyllä juu ihan kun pieni poika.

yksi jopa säikähti niin että sanoi minun tehneen jotakin kuvalle mutta eipä ei mitään en ko kuvalle ole tehnyt :D


Olisikohan mitään chanssia että voisit postata kuvan tänne...?
Ehkä saisit vähän tarkempia vastauksia.
Fabulous babe

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 08 Maalis 2013, 16:01

katsotaan että onnistuiko vai oliko kuva liian iso..
Liitteet
074.jpg
katsotaan onnistuiko lähetys:)
074.jpg (20.69 KiB) Katsottu 16240 kertaa
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 08 Maalis 2013, 16:02

aava kirjoitti:katsotaan että onnistuiko vai oliko kuva liian iso..


tässä alkuperäinen toinen oli vaalennettu.
Liitteet
069.jpg
alkuperäinen
069.jpg (18.75 KiB) Katsottu 16240 kertaa
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 08 Maalis 2013, 16:10

syy siis miksi ylipäätään kuvailin minulle tuli tunne että en ole ihan yksinäni tilassa (toki kuva voi olla joku heijastuma jostain pinnasta) mutta kyseisessä talossa on tapahtunut kaikenmoista mielenkiintoista. eli keskellä päivää näkynyt varjomaisia hahmoja siskoni minä ja myös siskon naapurilla ja hänen perheellään on kokemuksia noista varjoista siskon kämpässä näkyy paljon pientä lasta oli lihava nainen ja yläosan siluetti näkynyt. keittiöstä makkariin mennyt.

sitten kun kuvasin videon noin tunnin mittaisen kuullosti että joku olisi nimeni sanonut. muutakin pientä kivaa kuului mutta suuri osa on kyllä ihan ulkosilla tekijöillä selitettävissä ja mitään fyysistä ei näkynyt ko videolla mutta ajattelin jatkaa kumminkin pienimuotoista tutkiskeluani. koska tää ei ole tuon alueen ainoo kämppä jossa on jotakin mielenkiintosta. :)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 08 Maalis 2013, 22:05

Kuva näyttää mielenkiintoiselta. Kokeiles joskus pyöräyttää parin tunnin EVP sessio ja katsoa sattuuko siihen tallentumaan mitään. Ko. session voisit suorittaa vaikkapa heti kun on tullut viitteitä siihen, että varjoja olisi näkynyt jossain tai olotila olisi otollinen moiseen.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 09 Maalis 2013, 08:44

OSITutkimusseura kirjoitti:Kuva näyttää mielenkiintoiselta. Kokeiles joskus pyöräyttää parin tunnin EVP sessio ja katsoa sattuuko siihen tallentumaan mitään. Ko. session voisit suorittaa vaikkapa heti kun on tullut viitteitä siihen, että varjoja olisi näkynyt jossain tai olotila olisi otollinen moiseen.


kokeilin yhtenä toisena päivänä ottaa videokuvaa kun lähdettiin siskon kanssa ulos kyllä silloinkin pikkasen häivähteli siellä täällä mutta videolla lähinnä (mielenkiintoisimmat yksityiskohdat oli se että kuullosti että nimeni olisi sanottu aika selkeesti ja saunan ovi lyöty kiinni ja kävelyaskelia ja ihan joitakin pieniä muminoita vaikka ketään ei ollut paikalla) mutta tän videon pilasi kumminkin hiukan sekin että esim ikkuna oli auki joten iso osa äänistä luultavasti pihalta ja väliovi oli auki että ei voi varmaksi sanoa että kävelyaskeleet eivät olleet rappukäytävästä ja myös välillä kuului sellainen terävä ääni mutta kissakin oli paikalla joten voi olla että leikki jollain.

mutta sanoinkin siskolle että otetaan videokuvaa jossain vaiheessa kunhan häiriötekijät olis ehkä minimissä:) kamerapuhelimessani on aika hyvä tuo äänitys hommeli. joten sillä onkin ihan hyvä yrittää saada noita ääniä ja muita hommia:)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 09 Maalis 2013, 18:37

Yrittäkää nauhoittaa yöllä kun muu normaali melu on minimissään ja ulkona ei muutenkaan hirveästi liiku ihmisiä.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 09 Maalis 2013, 21:27

juu se on totta että yö voisi olla hyvää aikaa tutkailulle vaikka haaveena olis saada päivänkin-näöllä noita tapahtumia talteen:) mutta kyllä tuokin oli ihan mielenkiintosta vaikka olikin häiriö tekijöitä niin vaikka kukaan ei kotona ollut kaikenmoista ääntä joka ei nyt varmaan ollu noista häiriötekijöistä lähtösin:D

ja sekin että yleensä akku kestää aika hyvin puhelimessani mutta alle tunnin ehti kuvaamaan ja sitten sammu onneksi automaatti tallennus:) (voi toki olla että tuntia pitempää ei akku kuvaamista kestä ehkä tiedä häntä).

enskerralla varaan laturin ja komijalan mukaan :D
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Tumppi
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 03 Elo 2012, 22:40

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Tumppi » 09 Maalis 2013, 22:00

---------------------------------------
Viimeksi muokannut Tumppi, 16 Syys 2015, 05:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 10 Maalis 2013, 00:44

Tuota kuvaa kun nyt kerrankin jaksoin katsoa tarkemmin, näkyy perus silmien ja aivojen yhteistyö, eli tunnetun muodon löytäminen kaaoksesta. Verratkaas tuon "pojan" ääriviivoja muihin varjoihin joita tulee ikkunan useista lasikerroksista. Useampi heijastuma saa kohdan näyttämään tummemmalta. Silmät saadaan samalla asialla aikaiseksi lieden säätönapeista.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 10 Maalis 2013, 09:07

tuossa voisi olla kyllä ihan järkeä:D mutta ajattelin kuitenkin viellä vähän tutkiskella ko paikkaa koska naapurilla hänen perheellä:) samoja kokemuksia kun siskollani. ja itsellä on omakohtasia kokemuksia myös:) mutta olisihan se mukava saada viellä jotakin vähän lisää selville. koska talossa ei lienee ketään kuollut mutta ehkä sitten ympäristössä 8)

lappeenrannassa (kuulin tutulta) oli kerrostalo jossa oli aika voimakastakin toimintaa ja siltä alueelta löydettiin se joukko-hauta jossa kyseinen talo sijaitsi.

mutta täytyy viellä tutkailla tilannetta:)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aava » 12 Maalis 2013, 08:12

aava kirjoitti:tuossa voisi olla kyllä ihan järkeä:D mutta ajattelin kuitenkin viellä vähän tutkiskella ko paikkaa koska naapurilla hänen perheellä:) samoja kokemuksia kun siskollani. ja itsellä on omakohtasia kokemuksia myös:) mutta olisihan se mukava saada viellä jotakin vähän lisää selville. koska talossa ei lienee ketään kuollut mutta ehkä sitten ympäristössä 8)

lappeenrannassa (kuulin tutulta) oli kerrostalo jossa oli aika voimakastakin toimintaa ja siltä alueelta löydettiin se joukko-hauta jossa kyseinen talo sijaitsi.

mutta täytyy viellä tutkailla tilannetta:)


sanotaan että itse olisin tyytyväinen jos videolla näkys jotakin kun noita ääniä jo jonkin verran parilla videolla mutta kuten sanoin liikaa häiriö tekijöitä:D vaikka selkeesti oli kyllä ihan jotakin muutakin:) ääntelyä mutta tutkailen tilaa ja tilannetta kun kerkiin:D
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 13 Maalis 2013, 19:31

Muutama viikko sitten oli aamusta lähössä käytään koiria ulkona, kun menin rappukäytäväåän ja hissin luo, niin en kerennyt painaa nappi kun se syttyi ja hissi alkoi tuleen ylös mun kerrokseen. Ekana aatelin että joku oli tulossa hissillä, mutta hissi oli tyhjä eikä alhaltakaan kuulunut ääniä. ihan kuin olisin hissin tilanut ajatuksen voimalla. muutenkin se hissi toimii joskus erikoisella tavalla... mikä lie sitten aiheutanut tuomosen tapahtuman. :ghost:
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa