Käsittämätön puhelu

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 07 Loka 2012, 19:01

Anyara~Esse kirjoitti:Minusta on periaatteessa ihan mahdollista, että tuo johtuu jostain taajuus-jutuista tai vastaavista. Kuulostaa kyllä etäisesti ihan ihmisen puheelta, joka on jotenkin hieman katkeilevaa ja peittyy jonkun vahvan "äänivallin" taakse, mikä voi johtua juurikin siitä, että jostain syystä teidän puhelunne aikana jotain meni vialle linjoissa. Ehkä teidän puhelunne päälle sekoittui jonkun toisen puhelua, mutta koska sitä ei oltu teidän linjoillenne tarkoitettu, se kuulostaa aika vääristyneeltä.

Mulle sattui itelleni kerran samantapainen juttu, kun soitin kaverilleni, ja yhtäkkiä puhelimesta alkoi kuulua ihan käsittämättömiä ääniä. Siinä oli paljon rätinää, mutta päällisin puolin jotain epäinhimillisiä huutoja ja taustalla kuului joku matala, voimistuva ääni. Olin tietenkin ihan että mitä ihmettä, soitinko mä nyt johonkin helvettiin. :D Katkaisin puhelun ja soitin kaverilleni uudestaan, ja hän kertoi että oli itsekin kuullut ihan samantapaista. Eli todennäköisesti oli linjat menneet jotenkin ristiin, kuulin todennäköisesti muiden ihmisten sen hetkisiä (tai aikaisempiakin jopa?) puheluita päällekäin, mikä voi kuulostaa aika demonimaiselta. Jäi se hetkeksi vaivaamaan, mutta uskon kyllä, että mitään sen kummempaa tuossakaan ei ollut kuin nykyteknologian hetkellinen kaatuminen.


Hmm, en tiedä kuinka paljon tiedät matkapuhelimista tai verkoista ja puheluiden välittämisessä käytettävästä tekniikasta. Puheluiden sekoittumista päällekkäin ei tapahdu eikä muut linjat "kuulu" läpi. Puhelu voi välittyä väärään paikkaan tai olla välittymättä lainkaan mutta kaksi puhelua ei mene päällekkäin. Kun soitat toiselle menee rimpsu suunnilleen näin: puhelu lähtee tukiasemalle josta se välittyy matkaviestinkeskukseen joka välittää sen verkosta toiseen tai sitten puhelimeen.


Linjoissa siis voi olla häiriöitä, ne voi pätkiä ja vingahdella mutta tällainen ei johdu kyllä itse verkosta tai laitteesta. Tai jos johtuisikin sitä kävisi myös muiden puheluiden aikana, vai mikä on mahdollisuus siihen että vain meidän kahden puhelun välillä käy 4kk välein samajuttu mutta ei koskaan kenekään muun kanssa ole samoilla laitteilla ja verkoilla häiriöitä? Ennemminkin kyse on jostain ulkopuolelta tulevasta häiriöstä mutta siinäkin on ongelma se että pitäisi tietää aina millä taajuudella mikäkin laite lähettää ja vastaanottaa. En väitä että olen soittanut helvettiin enkä ufohon :D mutta mielenkiinnosta haluan kyllä tämän selvittää!

Ja törmäsin kyllä toisella foorumilla samantapaiseen juttuun, tosin äänet ei kuullosta minun korvaan samalta.
http://www.youtube.com/watch?v=yeWaM-NBiRo&feature=youtu.be
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

velho
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:17

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja velho » 10 Marras 2012, 16:25

Yritin saada jotain selvää puheelta kuulostavista pätkistä. Parhaan tuloksen sain, kun käänsin äänen väärin päin (loogista?) ja vähän siivosin. Sain silloin selville, että demoniääni sanoisi keskivaiheilla: "... Hei. Vain huomen' ... (örinää!) ... haukka ..." :D Tarkoittaako tämä mitään teille? En kyl taua millä logiikalla siinä olis väärinpäin puhetta, mutta ei sitä koskaan tiedä, kun ottaa huomioon paranormaalit mahdollisuudet. :)

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 10 Marras 2012, 21:45

Jos bakcmaskingilla lähtee leikkimään, foneettinen rakenne voi muuttua niin radikaalisti, että sieltä voi kuulla mitä tahansa soopaa kun oikein mielikuvitusta käyttää.
Varsinkin tämä aihealue on niitä pahoja paikkoja, että on liian helppo lähteä keksimään kaaoksen seasta tunnistettavia muotoja.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

velho
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:17

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja velho » 10 Marras 2012, 22:54

Joo, kyllä ne oli aika haun takana. Suurin osa äänestä oli ihan tasaista lumisadetta/häiriöääntä/demoniörinää. Oli kuitenkin mielenkiintoista tutkia, ja hauska hieman mielikuvitusta käyttäen löytää sieltä jotakin. Oikein päin soitettuna äänestä en ainakaan itse saanut suomen tai muiden tuntemieni kielien sanoja selville.

RedSonja
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Marras 2012, 15:27

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja RedSonja » 15 Marras 2012, 16:41

Itse käytän myös mielelläni sanaa selvittämätön kuin yliluonnollinen, ja olen skeptinen uskoja. Toisin sanoen tarvitsen todisteita.

Kaksi vuotta sitten äitini alkoi kuulemaan näitä samanlaisia ääniä kuin Serafin äänitteestä oli havaittavissa. Tämä on tapahtunut kuutisen kertaa tähän mennessä. Otin myös huomioon youtube-linkin ääninäytteen ja siinä esiintyy tietynlaista "lotinaa", joka on myös tuttu efekti. Minkäänlaista viserrystä sen sijaan ei puheluissa ole kuulunut, toisin kuin kyseisessä äänitteessä.

Meille on myös kerrottu, ettei puhelut voisi mennä päällekkäin. Ja näitä puheluita onkin soitettu ja vastaanotettu hieman eri alueilla. (Viereisessä kaupungissa [15km säde]). Tällä kertaa kiinnostuin asiasta kun olin itse toinen osapuoli puhelusta. Puhuimme pitkään aivan normaalisti kunnes kuului Serafin äännitteestä myös ilmikäyvä voimakas "tuulahdus". Tämä tuulahdus pyyhkäisi kahdesti puhelinlinjaa, jonka jälkeen molemmat kysyimme että kuulitko? Mikä se oli?. Tämän jälkeen emme kuulleet toisiamme kun kuulin linjalta tiheämpään näitä samoja tuulahduksia ja lopuksi tv-tyyppistä kahinaa. -Puhelu katkesi.

Soitin äidilleni uudestaan ja hän kertoi kuulleensa hyvin raskasta huohotusta sekä puhetta, josta ei saanut selvää. lopuksi puhe oli noussut pieneksi hetkeksi kimakaksi. Lähetin äidilleni Serafin äänitteen ja hän totesi äänet täysin samoiksi. Tunnistin itse myös hieman "tuulahtavaa" ääntä. Äitini kertoi huokailun ja puheen vain kuulostaneen paljon selkeämmältä kuin aiemmissa omissa puheluissaan sekä Serafin äänitteessä.

Vaikuttaako näihin asioihin esim. jonkin rajavartiolaitoksen laitteet? Jos vaikuttaa, miksei molemmat kuule silloin samaa ääntä? Vaikuttaako siihen etäisyys mahdollisesta häiriön lähteestä? Huomioon tahdottiin myös ottaa ihan silkka energinen sielullinen läsnäolo. Voiko se energia kulkea aaltoja pitkin tai ihan vain olla läsnä, joka täten häiritsisi yhteyttä? Selvyys olisi tarpeen :)

RedSonja
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Marras 2012, 15:27

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja RedSonja » 15 Marras 2012, 16:43

Äskeiseen vielä lisätäkseni. Ääni kuulostaa hyvin pahoinvoivalta. Ja tosiaan nämä puhelut on soitettu/vastaanotettu eri puhelimista joissa on eri operaattorien liittymät.

HoweaForster
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Marras 2012, 14:37

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja HoweaForster » 17 Marras 2012, 14:42

Jos jaksat vielä lähetellä niin (jukki10@gmail.com)

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 25 Marras 2012, 20:36

HoweaForster kirjoitti:Jos jaksat vielä lähetellä niin (jukki10@gmail.com)


Siellä lepää :)
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 25 Marras 2012, 20:44

RedSonja kirjoitti:Vaikuttaako näihin asioihin esim. jonkin rajavartiolaitoksen laitteet? Jos vaikuttaa, miksei molemmat kuule silloin samaa ääntä? Vaikuttaako siihen etäisyys mahdollisesta häiriön lähteestä? Huomioon tahdottiin myös ottaa ihan silkka energinen sielullinen läsnäolo. Voiko se energia kulkea aaltoja pitkin tai ihan vain olla läsnä, joka täten häiritsisi yhteyttä? Selvyys olisi tarpeen :)


Meillä kuuli molemmat saman äänen emmekä kuulleet lainkaan toisiamme ennen kuin puhelu katkaistiin ja aloitettiin uudelleen. Mielenkiintoista on että teilläkin on kuulunut samankaltaisia ääniä.
Juttu on edelleen täysin auki, on mennyt paljon aikaa evp nauhoitteiden tutkimisessa mutta se onkin sitten jo ihan täysin eri juttu :)
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

kid
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Syys 2011, 22:33

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja kid » 06 Helmi 2013, 20:26

Mulle tuli mieleen heti kastunut mikki/kuuloke puhelimessa, olen itse yrittänyt keskustella puhelimeen joka oli maannut lätäkössä hetken aikaa ja yritin siis soittaa puhelimen omistajalle. Saman tapaista sekoilua sieltä kuului, mutta jos tosiaan sekä sinä että miehenne kuulitte äänen, voisin kuvitella että kyseessä on joku linjahäiriö, esim. että puheluihin on jotenkin onnistunut kytkeytymään "kolmas linja", hehe :mrgreen:

orgonisaatio
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Touko 2014, 08:04

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja orgonisaatio » 13 Touko 2014, 08:13

Mitenkäs semmoinen kun suljettuna oleva puhelin soi yöllä, näytössä lukee vain "soittaa.." ja kun vastaa, kuuluu vain hiljaisuutta ja on tunne kuin joku todellakin "kuuntelisi"...
:mrgreen:

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 13 Touko 2014, 10:54

Serafi kirjoitti:Heti alkuun pyydän anteeksi jos löytyy samaa aihetta käsittelevä ketju, mutta en ainakaan itse löytänyt vaikka hain ja hain. Foorumin jumalat lukitkoon ketjun ja laittakoon minut pannaan jos olen epäonnistunut surkeasti :)

Huhtikuussa 2012 puhelimeni soi ja mieheni soitti minulle. Avasin linjan mutta toisesta päästä ei kuulunutkaan mieheni ääni vaan joku täysin kummallinen, kenties mielikuvituksella tulkittuna, "ei tästä maailmasta" oleva ääni. Puhelu jatkui muutamia minuutteja ja kuuntelin tätä kovaa, kamalaa ääntä. Mieheni oli kuullut saman äänen kuin minä. Onneksi hänellä raksutti ja huomasi laittaa puhelunnauhoituksen päälle. Olemme itse yrittäneet tätä tulkita, vääntää ja kääntää ohjelmilla mutta mitään järkevää selitystä ei näille äänille ole löytynyt. Olisin halunnut liittää viestiin kylkiäiseksi äänitteen mutta en saa pakattua sitä tarpeeksi pieneen kokoon. Jokainen joka äänitteen haluaa huutaa hep ja minä lähetän sen sähköpostilla heti joko mp4 tai wav muodossa. Tai jos joku osaa neuvoa jos tuota kokorajoitusta pystyy kiertämään jotekin helposti. Olisin erittäin iloinen jos joku tämän mysteerin selvittäisi!

Nauhoittetta kuunneltaessa voi kuulla kun mieheni kävelee pihalla, askeleet tiellä kuuluu välillä hyvin. Minä en niitä puhelun aikana kuullut. Puhelu lähti Oulusta, Oysin pihalta. Äänite on nauhoitettu Nokian E7 puhelimella ja äänitys loppuu siihen kun minä olen katkaissut linjan.

Täysin poissuljettua ei ole se että häiriö on johtunut ihan teknisestä häiriöstä. Itsekkin olen ollut neljällä kotimaisella operaattorilla duunissa ja kerran sattui niin, että eräs herra soitti numerooni joka oli salainen. Kysyin häneltä mistä oli saanut numeroni ja kaveri vastasi soittaneensa tutulleen jonka numero oli tallennettu hänen kännykkäänsä, eikä numero ollut lähellekkään samanlainen mitä oli tuo oma liittymäni numero. Soittaja asui jossakin pohjois-suomessa, samoin hänen kaverinsa jolle tuolloin soitti mutta puhelu ohjautui minulle tänne etelä-suomeen.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 17 Touko 2014, 07:01

orgonisaatio kirjoitti:Mitenkäs semmoinen kun suljettuna oleva puhelin soi yöllä, näytössä lukee vain "soittaa.." ja kun vastaa, kuuluu vain hiljaisuutta ja on tunne kuin joku todellakin "kuuntelisi"...
:mrgreen:


Vaikuttaa viranomaisten suorittamalta puhelin paikannukselta, oletko "harrastanut" jotain lakimielessä kyseenalaista?
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 19 Touko 2014, 15:54

portinetsija197 kirjoitti:
orgonisaatio kirjoitti:Mitenkäs semmoinen kun suljettuna oleva puhelin soi yöllä, näytössä lukee vain "soittaa.." ja kun vastaa, kuuluu vain hiljaisuutta ja on tunne kuin joku todellakin "kuuntelisi"...
:mrgreen:


Vaikuttaa viranomaisten suorittamalta puhelin paikannukselta, oletko "harrastanut" jotain lakimielessä kyseenalaista?

Tervetuloa joukkoon. Monesti on käynyt myös näin että kun juttelet tiettyjen henkilöiden kanssa puhelimessa, niin viimeistään seuraavana aamuna et pääsekkään enää nettiin kun yhteys on poikki. Sitten soitat operaattorillesi ja teet vikailmoituksen, johon he vastaavat aina näin että kaikki näyttäisi olevan aivan kunnossa, tsekkaappa omat laitteesi kyllä vika täytyy olla siellä, vaikka satavarmasti tiedät että omat koneet on kondiksessa. Mulla netti on ollut poikki usein 2-3 vrk ja muutamaan otteeseen viikon verran.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 19 Touko 2014, 21:09

Muistetaan restartata ne routerit aina kun nettiyhteys katkeaa, varsinkin jos ISP on Sonera.
ZyXELin vehkeet eivät ole mitään parhaimpia, varsinkaan nuo mitä heitetään nettiliittymien mukaan.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 26 Touko 2014, 10:58

OSITutkimusseura kirjoitti:Muistetaan restartata ne routerit aina kun nettiyhteys katkeaa, varsinkin jos ISP on Sonera.
ZyXELin vehkeet eivät ole mitään parhaimpia, varsinkaan nuo mitä heitetään nettiliittymien mukaan.

Kaikkea on tuolloin kokeiltu, mutta nettiyhteyttä ei vaan tuolloin ole kuitenkaan muodostunut.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron