Omat kummitus- ja henkihavainnot.

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 16 Elo 2009, 10:57

Mielenkiintoista. Oliko taulu kuinka vanha ja kuka mahdollisesti oli ollut maalarina?
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

J-e-nn-a
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Elo 2009, 16:04
Paikkakunta: kotka

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja J-e-nn-a » 16 Elo 2009, 22:39

päätinpä rekisteröityä tänne.

Oma kokemukseni tapahtui -00 elokuun alkupuolella,viikko-pari isäni hautajaisten jälkeen.
Pappamme (isänisä) oli meillä ja katseli olohuoneessa tv:tä,pikkuveljeni seuranaan.
Olin omassa huoneessani,kuuntelin musiikkia ja piirtelin paperille..hämärän tultua suljin verhot (vedin rullaverhon alas)
Menin kirjoituspöytäni ääreen ja ajattelin isääni..mietin vielä että: "iskä,jos sä kuulet mua niin antaisitko siitä merkin"?

Ei mennyt aikaakaan kun verho sitten avautui! pelästyin niin pahasti että huusin veljeäni nimeltä ja apua!
Veljeni oli huoneessaan ja katsoi telkkua,kysyin:" etkö sä kuullut kun mä huusin sua"?!
veli ei ollut kuullut mitään..eikä kyllä pappammekaan.

Nyt taas vuosia myöhemmin muutimme vanhaan omakotitaloon (mieheni ja lapsiemme kanssa 1½v sitten)
syksyn ja hämärän tultua aloin kammoksua yläkerran säilytystiloja..kuopuksemme oli huono nukkuja ja aina öisin oli hirveää mennä lohduttamaan/nukuttamaan lasta,aina kun poikamme huoneen oven avasi,aukesi myös säilytystilan ovi..
mieheni selitti sen vaihtuvalla ilmanpaineella tms..

Talven tultua huomasin että keittiön ikkunoiden kahvat aukesivat yön aikana itsestään.Kysyin mieheltäni että oletko TAAS avannut ikkunoita ja vastaus oli aina EI..

ystäväni joka näkee "näkyjä" sanoi sen tarkoittavan että joku haluaa talostamme ulos :shock:

Itse pelkään kuollakseni kaikkea,henkiä,kummituksia ym.


Tuli vielä mieleeni toissaöinen..joskus n.klo:03.40 katsoin kelloa enkä saanut enää unta,menin tupakalle ja huomasin tyttäreni tulevan huoneestaan mutta tyttö pysähtyikin oven rakoon..tupakan poltettuani menin laittamaan lapsen maate,tytär sitten sanoi "äiti,mun peitto on hävinny" koitin katsella missä se on,en löytänyt sitä itsekkään mistään..sängyn alta EN uskaltanut edes katsoa.

Seuraavan päivänä peitto sitten löytyi lastenhuoneen ikkunan edesta,nukkekodin takaa joka oli lattialla.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja aavenainen » 17 Elo 2009, 15:49

j-e-nn-a onko kukaan kuollut talossanne? entäs onko käynyt mielessä ehkä kutsua jotain manaajaa meediota pappia? yksi kyllä on mitä itse voi tehdä jos joku haluaa eteenpäin kehottaa häntä menemään valoon vaikka ajatuksella ääneen jne ja talon historia kannattaa selvittää.

siskoni sanoi kerran että kuulee askeleita kotontaan myös minä kuulin ne :D ja totesin että jos toveri vaan kävelee eikä aiheuta mitään pahaa antaa kävellä :ghost: tuo pelon tunne voi olla pelkästään sitäkin että jos joku edesmennyt on ollu hiukan erakko hän vaan "ärhentelee pelottelee" kuten et välttämättä viihdy ihmisen seurassa josta aistii että hän ei tahdo olla tekemisissä kanssasi :D koita ottaa se vaikka noin mennessäsi ullakolle tms jos ei mitään fyysistä tapahdu.
toisen roska voi olla toisen aarre.

J-e-nn-a
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Elo 2009, 16:04
Paikkakunta: kotka

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja J-e-nn-a » 17 Elo 2009, 23:16

en tiedä talon historiaa juurikaan..viime keväänä muutimme sitten pois sieltä.
talo on rakennettu joskus 1940 muistaakseni.

viikonloppuna ystäväni oli meillä kylässä ja kertoi että nyt viime kesäkuussa jolloin oli meillä lastenvahtina (kun olimme mieheni kanssa laivalla) hän kertoi pelänneensä täällä muttei osannut kuitenkaan sanoa että mitä pelkäsi.

jotain hän mainitsi lastenhuoneesta.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja aavenainen » 18 Elo 2009, 15:42

J-e-nn-a kirjoitti:en tiedä talon historiaa juurikaan..viime keväänä muutimme sitten pois sieltä.
talo on rakennettu joskus 1940 muistaakseni.

viikonloppuna ystäväni oli meillä kylässä ja kertoi että nyt viime kesäkuussa jolloin oli meillä lastenvahtina (kun olimme mieheni kanssa laivalla) hän kertoi pelänneensä täällä muttei osannut kuitenkaan sanoa että mitä pelkäsi.

jotain hän mainitsi lastenhuoneesta.


juu herkkä ihminen voi aistia jos jotakin ikävää on tapahtunut. juu kyllähän näissä 20-40 luvun asunnoissa varmaan yksi jos toinen tavannut kohtalonsa että sinänsä ei ihme jos paranormaalia toimintaa mieheni sukulaisten asunnossa tapahtui erittäin fyysisiä ja näkyviä ilmiöitä ja ääniä..
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Frost
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Elo 2008, 18:28
Paikkakunta: Turku

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Frost » 26 Elo 2009, 10:25

Onko mahdollista, että jotkin henget (tai jotkin muut olennot) voisivat satuttaa ihmisiä fyysisesti?
Ihmettelen vain, sillä minulle ilmestyi jalkaan verinen ruhje tässä yks yö....sinänsä ei olisi niin outoa, mutta koska siinä ruhjeessa oli muutamia pisteitä, joista pystyi erottamaan kolmio kuvion.
I'm blessed, yet damned, I'm fallen, yet resurrected

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja aavenainen » 26 Elo 2009, 13:21

Frost kirjoitti:Onko mahdollista, että jotkin henget (tai jotkin muut olennot) voisivat satuttaa ihmisiä fyysisesti?
Ihmettelen vain, sillä minulle ilmestyi jalkaan verinen ruhje tässä yks yö....sinänsä ei olisi niin outoa, mutta koska siinä ruhjeessa oli muutamia pisteitä, joista pystyi erottamaan kolmio kuvion.


minulla itselläni on fyysisiä kokemuksia ollut jonkin verran.. ja äidilläni myös (henki avasi ovet ihan näkyvästi ja ihan kuten olis oikea ihminen pamahtanut sisään että näin) itselläni käsivarteen koskeminen "hyvästely tarkoituksessa" ja 3koputusta tummalta hahmolta.. siinä fyysisimmät..

että onhan se mahdollista MUTTA! punnitse muitakin vaihtoehtoja ellei sinulla ole jotakin joka haluaa pahaa sinulle tai räyhähenkeä tai joku kuollut kämpässä jne.. muuta en osaa sanoa kun että voi ne aika fyysisiäkin olla :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
louhikärmes
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 14:34

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja louhikärmes » 26 Elo 2009, 13:36

OSITutkimusseura kirjoitti:Mielenkiintoista. Oliko taulu kuinka vanha ja kuka mahdollisesti oli ollut maalarina?



Ei hajuakaan. Muistan taulun lapsuudestani, "se on aina ollut siellä". Enkä ole asiaa sen kummemmin tutkinut, kahdesta syystä:

1. Mummoni oli dementikko ja varsinkin loppuvaiheessa todella sekaisin, mikä ei rohkaise pohtimaan hänen juttujaan kovinkaan vakavasti.
2. Jos tapaus oli totta, henki lähti kommennuksesta. Se on poissa, joten taulussa ei enää ole muuta mielenkiintoista kuin siinä hahmottuvat kasvot. (Ilmiö nimeltään pareidolia/simulacrum.)
Elämästä ei hevillä selviä, mutta kuuntelenpa kuitenkin.

"No need to hear the things that they say, life's for my own to live my own way."

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 26 Elo 2009, 17:10

Frost kirjoitti:Onko mahdollista, että jotkin henget (tai jotkin muut olennot) voisivat satuttaa ihmisiä fyysisesti?
Ihmettelen vain, sillä minulle ilmestyi jalkaan verinen ruhje tässä yks yö....sinänsä ei olisi niin outoa, mutta koska siinä ruhjeessa oli muutamia pisteitä, joista pystyi erottamaan kolmio kuvion.


Jospa tipahdit sängystä tai satutit jotenkin muuten itsesi kun olit unessa?
Ihminen unissaan ei välttämättä edes tajua sitä, jos on satuttanut itsensä. Itse tipuin kerran kerrossängystä ja aamulla huomasin vain hirmuisen mustelman kädessä, mutta mitään en muistanut. :D
Ja kyllä minullekin on ruhjeista tullut niitä "pisteitä".

Harkitse vaikka noita vaihtoehtoja tai jotain muuta, mutta jos tuollaista tapahtuu usein ja siinä on jonkinlaisia merkkejä yliluonnollisesta, niin sitten kai kyseessä voisi olla jokin henkiolento.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Frost
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Elo 2008, 18:28
Paikkakunta: Turku

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Frost » 28 Elo 2009, 10:23

On niitä muitakin vaihtoehtoja punnittu :D mutta ruhjeen paikka on kovin outo, se on aivan polven alapuolella pohkeessa. minulla on myös ennen ollut vastaavia kokemuksia, esim. joskus minulle oli ilmestynyt paljon punaisia haavoja selkään, niitä meni selässä ristiinrastiin :? lisäksi minulla on oli joskus puoli vuotta sitten tullut yöllä ranteen ympärille punaisia renkaita, näyttivät hiukan palovammoilta.

Mutta enpä tiedä mitään meidän talon historiasta, muuta kuin että se on noin 60-70 vuotta vanha. Olen nähnyt jo muutamaan otteeseen mustia hahmoja ympäri taloa. Minun huoneestani on lisäksi kuulunut matalaa murnnaa.
I'm blessed, yet damned, I'm fallen, yet resurrected

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 28 Elo 2009, 16:59

Frost kirjoitti:On niitä muitakin vaihtoehtoja punnittu :D mutta ruhjeen paikka on kovin outo, se on aivan polven alapuolella pohkeessa. minulla on myös ennen ollut vastaavia kokemuksia, esim. joskus minulle oli ilmestynyt paljon punaisia haavoja selkään, niitä meni selässä ristiinrastiin :? lisäksi minulla on oli joskus puoli vuotta sitten tullut yöllä ranteen ympärille punaisia renkaita, näyttivät hiukan palovammoilta.

Mutta enpä tiedä mitään meidän talon historiasta, muuta kuin että se on noin 60-70 vuotta vanha. Olen nähnyt jo muutamaan otteeseen mustia hahmoja ympäri taloa. Minun huoneestani on lisäksi kuulunut matalaa murnnaa.


Hmm kuulostaa kyllä aika mielenkiintoiselta..
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Art » 04 Loka 2009, 21:00

Tänään oli kyllä aikamoinen päivä... Ja siitäpä siis ajattelinkin kertoa tässä.

Kerronpa tässä ensin, että ystävälläni on ollut viime aikoina hieman nukkumisvaikeuksia, minkä takia hän sitten tänäänkin joskus aamuyöstä oli ollut lukemassa minun huoneeni viereisessä huoneessa. Palattuaan sieltä hän kertoi minulle, kun olin puolinukuksissa, että hän siellä ollessaan sen huoneen ikkuna oli yhtäkkiä auennut itsestään. Olin tosiaan siinä vaiheessa vielä puoliksi unessa, joten päätin kysellä asiasta lisää sitten myöhemmin aamulla. Kun minä sitten joskus yhdentoista maissa kunnolla heräsin, ja kävin alakerrassa vessassa, huomasinkin, että ikkuna tosiaan oli auki. Menin sitten takaisin omaan huoneeseeni ystäväni luo, ja puhuimme sitten ikkunan aukeamisesta lisää. Hän sanoi että oli ennen sen ikkunan aukeamista kuullut outoa raksuntaa ja kolketta. Hän kertoi kuinka hän oli nähnyt sen aukeavan, mutta hän kuitenkin sanoi että ulkona tuuli, ja se saattoi sen takia aueta (ikkuna nimittäin ei ollut "lukossa" (en tiedä että miksi sitä sanotaan, kun ikkuna laitetaan ihan siitä kahvasta kiinni), vaan se oli vain laitettu kiinni). Ystäväni sanoi kuitenkin "lukinneensa" ikkunan sen jälkeen. Minä sitten sanoin, että kyllä se ikkuna äsken oli taas auki kun tulin alhaalta. Hän sanoikin sitten että oli kuullut taas sitä outoa raksuntaa ja kolketta ja sen kuinka ikkuna aukesi, mutta hän ei ollut uskaltanut mennä enää katsomaan oliko se todella auennut. Että sitä ei sitten pystyttykään enää tuulella selittämään. :'D Kävimme sitten pistämässä taas ikkunan lukkoon tämän jälkeen, eikä se onneksi enää auennut.

No, sitten ystäväni kertoi myös siitä, kuinka huoneeni ovi oli myös ollut auki, kun hän oli ensimmäisen kerran kahdelta herännyt, vaikka olimme laittaneet sen illalla nukkumaan mennessä kiinni (huoneessani on siis semmoinen jännä liukuovi, joka ikäänkuin taittuu kokoon). Kysyin äidiltäniki, olisiko hän käynyt joskus yöllä huoneessani, mutta eipä ollut.

Sitten tapahtui vielä yksi asia, kun olimme ystäväni kanssa huoneessani. Aioimme siinä alkaa pelata pleikkarilla, kun yhtäkkiä jostain läheltä alkaa kuulua musiikkia. Ajattelin ensin, että äiti kuuntelee alhaalla radiota, mutta kun menin viereiseen huoneeseen, huomasin, että radio oli mennyt itsekseen päälle. Äiti sanoi, että jos vaikka siinä oli herätys päällä, mutta kuka sen herätyksen siihen sitten olisi laittanut? En ainakaan minä, ja tuskin kukaan muukaan, kun se radio on minun, ja eikä yläkerrassa ollut koko päivänä (tai edellisenäkään) käynyt kuin minä, ystäväni ja äitini. Ja olimme isteasiassa juuri puhuneet siitä ystäväni kanssa, kun kerran (tästä tapauksesta on sitten jo melkein vuosi aikaa) se radio oli mennyt yhtäkkiä itsestään päälle, kun me olimme olleet ihan siinä vieressä.

Että sellaista outo taas tänä päivänä.
"It's completely fake world we live in."

Avatar
Yukari::
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Marras 2009, 19:29
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Yukari:: » 28 Marras 2009, 20:49

Mulla ei ole hirveästi kokemuksia, mutta kerran n. puoli vuotta sitten heräsin yöllä kun kuulin naisen puhuvan. Puoliunessa kuuntelin ja heräsin katsomaan mikä ääni se oli. Telkkari oli päällä vaikka muistin vielä että olin sammuttanut sen! En yöllä ehtinyt reagoimaan mitenkään, suljin telkan ja menin takaisin nukkumaan. Aamulla sitten olin kertonut äidille tapahtuneesta, mutta hän sanoi että näin vain unta :? ... Kertokaa mitä olette mieltä, näinkö unta vai en. Itse olen vahvasti sitä mieltä etten nähnyt unta
The only thing necessary
for the triumph of evil is
for good men to do nothing
-Edmund Burke

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 29 Marras 2009, 09:41

Todennäköisin selitys on yleensä tosi, eli olet unissa lyönyt telkkarin päälle tai vain yksinkertaisesti unohtanut sammuttaa sen. Eli ei mitään yliluonnollista tuossa.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Anyara~Esse
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 10 Syys 2009, 09:06

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Anyara~Esse » 29 Marras 2009, 14:16

Onhan niitä tultu koettua.

En yleensä luota silmiini ja siihen, mitä "näen" tai olen kuulevinani melko hämärässä huoneessa, väsyneessä mielentilassa ja jo valmiiksi hieman säikkynä. Olenhan minä olevinani nähnyt asioita, muta jälkeenpäin mietittynä niihin on mahdollista löytää järkeenkäypä selitys aistiharhojen tai väsymyksen tiimoilta. Kuitenkin talossamme on melko varmasti edes jonkunlaista energiaa liikkellä. Niihin aikoihin, kun tonttiamme kaavoitettiin ja tyhjennettiin siihen kasvaneista puista, maasta löytyi lukuisia luukätköjä. Suurinosa taisi olla lehmien tai muiden suurien kotieläinten, mutta ne taisivat olla yli 100 vuotta vanhoja. Joko näillä tienoin oli kauan sitten ollut maatila tai vain vaeltava karjalauma, muttei se tietenkään mitenkään kovin eriskummallista ole. Kun talomme oltiin juuri rakennettu ja vanhempani asuivat täällä parivuotiaan isoveljeni kanssa, he kuulivat usein raskaita paukahduksia ja askelia katolta, sekä talon sisältä. Talomme on suuren L-kirjaimen muotoinen, ja sen "kärjestä", jossa sijaitsee kylpy- ja kodinhoitohuone sekä keittiö, on aina kuulunut outoja ääniä. Vähän aikaa sitten heräsimme yöllä valtavan kovaan paukaukseen keittiöstä, ja se kuulosti siltä, kuin joku olisi raivoissaan viskannut ainakin kourallisen metalliastioita lattialle. Heräsimme tähän koko perhe ja menimme arvatenkin katsomaan - ei mitään tai ketään, ja astiat olivat hyvässä järjestyksessä kaapeissaan. Eikä tämä ole kuin esimerkkitapaus. Autotallistamme, kodinhoitohuoneestamme ja keittiöstä näitä ääniä kaikkein eniten kuuluu, mutta outoa on se, miten tavattoman kovia ja raskaita ne ovat; eivät mitään sellaista, mitä kukaan voisi päästään tempaista.

Talossamme on aina ollut paljon eri näkö- ja kuulohavaintoja, milloin vieraat ovat sanoneet, että näkivät mustakaapuisen miehen takan edessä tai tunsivat jonkun hengenvedon poskellaan. Itsellenikin on muutama tapaus sattunut, mutta kuten aiemmin sanoin, en menisi vannomaan tällaisten havaintojen aitoudesta. Kuitenkin sen tiedän, että täällä on aina katoillut paljolti tavaraa. Ollessani päiväkoti-ikäinen todistin oudon tapahtuman, kun tekemäni paperilintu lähti yöllä lentoon ja oli aamulla kadonnut jäljettömiin. Kuulostaa mielipuoliselta, mutta voisin vaikka vannoa, että tiedän mistä puhun. Muidenkin asukkaiden tavarat ovat aina tavanneet vaihtaa itsekseen paikkaa. Esimerkiksi itse löysin raadellun näköisen bussikorttini läheisestämme metsästä, jossa en ollut vuosiin käynyt, enkä ollut edes tietänyt hukanneeni sitä - no, kunnes tietenkin löytäessäni sen. Kotieläimiä meillä ei sisällä ole, mutta bussikortin muovipintaa on raadeltu pitkillä kynsillä ja joku sen on minulta vienyt. Samaten muitakin tavaroita on katoillut paljon. Etenkin elektroniikkalaitteet eivät tunnu täällä säilyvän. Meiltä on hajonnut selittämättömästi yli 6 tietokonetta, iPodini valitsevat ahdistavia kappaleita itsekseen keskellä yötä ja sekoilevat alati akkunsa kanssa (joskus täysi pakki voi kestää 20 tuntia, joskus 3 minuuttia), kaiuttimet ja vahvistimet eivät yksinkertaisesti toimi kunnolla (veljeni on HIFI-harrastaja, mutta joka kerta, kun toistajista kuuluu outoja ääniä ja hän vie ne korjattavaksi, asiantuntijat sanovat laitteiden olevan täysin kunnossa) ja yksi ilta sattui niinkin, että 4 laitetta sekosi samanaikaisesti. Olimme juuri laittamassa isäni kanssa elokuvaa soittimeen, kun aivan yhtäkkiä kaikki sekoaa: DVD-laite jumittaa, televisio ei mene päälle, digiboksi ei reagoi mitenkään mihinkään ja kaiuttimista alkaa kuulua outoa kiminää. Ja lamppumme tuntuvat posahtelevan _aivan_ jatkuvasti. Olivat ne sitten kuinka uusia tahansa, jos olen yksin kotona voin olla täysin varma siitä, että edes yksi niistä alkaa väreillä tai poksahta täysin arvaamatta.

Minulla on karjalaista verta äitini puolelta, ja olen nähnyt pari kertaa elämässäni enneunia. Tapahtumat eivät ole kovin isoja tai merkittäviä, mutta näen ne tarkasti unessani ja tiedän, mitä joinakin päivinä tulee pääpiirteissään tapahtumaan ja kuinka monesta junasta tulen myöhästymään. Näen myös poikkeuksellisen paljon unia, painajaisia etenkin, mutta olen tottunut satoihin uniini vuosien varrella.

Muutoin minua eivät nämä tapahtumat ole koskaan niin kovin haitanneet, mutta yksi asia häiritsee kaikista eniten: se tunne, että joku katselee. Yömyöhällä ihmisen vaistot heräävät ja pakenemisreaktio lähtee käyntiin, eikä siis ole ihme, että saattaa tuntua jännittyneeltä. Tiedän tämän tunteen, kuten kuka tahansa muukin, mutta joskus se tulee poikkeuksellisen vahvana ja ahdistavana. Jos olen esimerkiksi juuri ennen nukkumaanmenoa katsonut kauhuelokuvan, saatan aluksi olla hieman herkkä kaikelle, mutta nukahdan kuitenkin pian. Joskus kuitenkin minulle tulee kamalan vahva tunne siitä, että joku on ihan varmasti huoneessa kanssani, vaikken olisi valmiiksi mitenkään erityisessä mielentilassa tai edes väsynyt. Vähän aikaa sitten tämä tunne tuli minulle taas, ja voin sanoa, että sinä yönä heräsin ainakin kolmisen kertaa läpimärkänä ja hengästyneenä siitä, että huoneeseeni tullut energia tuntui siirtyvän uniini. Se tunne läsnäolosta on joskus niin tajuttoman vahva, etten uskalla edes sulkea silmiäni moneen tuntiin, sillä tiedän jonkun seisovan aivan takanani. Jostain syystä erityisesti vanhempieni makuuhuone on aina ollut minulle paikka, jossa en pysty olemaan yksin ollenkaan. Siellä tunnen tämän saman energian niin vahvasti, että välttelen huonetta aina, kun huomaan jääneeni taloon yksin. Siellä jos missä voisin vannoa, että legioonan kokoinen ihmisjoukko seisoisi ympärilläni ja tuijottaisi hiljaa. Kuulostaa karmivalta, mutta tuntuu aivan yhtä hirveältä. Isovanhempieni talossa on myös aina tapahtunut kaikkea enemmän tai vähemmän selittämätöntä, mainittakoon poltergeist ja nurkissa seisoskelevat, tummat hahmot, mutta olen siellä yksinollessani kuullut vain askelia. Sana "vain" kuulostaa tässä yhteydessä hieman oudolta, mutta talon historian tuntien olen onnellinen, etten sen kummempaa. Että kyllä, onhan näitä jonkinverran omalle kohdalle sattunut, mutta eipä näitäkään voi mitenkään vedenpitävästi todistaa.

Avatar
jadaz
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Marras 2009, 17:32

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja jadaz » 29 Marras 2009, 19:19

No mulle on ainaki sattunu jonku verran outoja tapahtumia, no en nyt tiiä onko mitään paranormaalia mutta tehän voitte kertoa mitä mieltä ootte. No kerran, ku olin mun sukulaisen kodissa, joka on semmone vanha talo. No mä sit olin yksikseni semmosella entisellä ullakolla, jota on kunnostettu, että se on tavallaan yläkerta. Niin siinä oli sitte semmone pöytä ja nojasin vaa siihen ja olin iha ajatuksissani. Sitte kohta mä ajattelin että miten mun käsi tärisee näin kauheesti sitte, nostin käen sillai erillai siihen pöyälle ja huomasin, ettei mun käsi tärise vaan se pöytä tärisee. En nyt oo ihan varma, ku siitä on jo aikaa, et tärisikö pelkkä pöytä vai koko lattia ja huone, kun siitä on jo aikaa. Mut ajattelin sillon että oonko tullu hulluksi ku se oli jotenki semmonen outo tunne. Eikä ollut kyse ainakaan siitä, että juna olisi mennyt ohi, koska kysyin myöhemmin sukulaiseltani siitä, että voisiko se olla juna, mutta sehän oli jo asunut siellä aika kauan ja junia menee päivittäin ja nukkuu kyseisessä huoneessa, joten se ei olisi ollut mitenkään mahdollista. No mitäs olette tuosta mieltä ?

Sitten olen ollut kaverillani, ne asuvat vanhassa koulussa. Mulle ei siellä oo tapahtunu paljon mitään erikoisempaa, kuin että oon kuullu siellä kaikenlaisia ääniä esimerkiksi kerran olin toisessa rakennuksessa ja aika kaukana muista yhdessä huoneessa, oli aika hiljaista, mutta yhtäkkiä kuulin selvästi pienten lapsien naurua. Ajattelin, sitten että ne on tietenkin niitä niiden perheen lapsia ja luulin että he olivat tulleet kotiin koska eivät olleet siellä, mutta kohta ilmeni etteivät he olleet vielä tulleet, eikä lähistöllä ole kauheasti mitään lapsiperheitä ja tontti on suuri, joten en usko, että mistään kauempaan olisi kukaan tullut sinne, enkä nähnyt ketään kun katsoin ikkunasta ulos. Siellä rakennuksissa on tapahtunut paljon muutakin, mutta en kaikkea ala selittämään, koska kaverini taitaa kertoa ne itse tänne ja saa itse kertoakin, kun asuukin siellä. On tapahtunut siellä, niin paljon, etten edes muista kaikkea nyt :o Kerron jos tulee vielä mieleen, mutta kertokaa vapaasti mitä mieltä olette, onko vain joku selitys, vai paranormaalia ?

Sitten meidän talossa ei tapahdu kauheesti mitään, mutta tää on jo vanha talo ja tietenkin narisee. No kuitenki kerran olin tässä koneella ja isä ja äiti nukku ja veli oli toisessa huoneessa koneella, sitten kuulu selvästi että meidän ulko ovi olis paiskattu kiinni, isä ja äitikin jopa heräsivät siihen ja kysyivät että kuka tuli, mutta kukaan ei tullut, eikä voinut edes lähteä, oli ilta ja mulla on semmonen tunne että se ovi oli lukossa, mutta en nyt muista vaan. Sitten monesti kyllä kuuluu kaikkia ääniä, mutta ne ei oo niin selviä ja kerran olin yksin kotona kuulosti kuin yksi meidän ovi olisi mennyt kiinni tai auki kun se aina tökkää lattiaan niin siitä kuuluu selvästi semmonen ääni. Mutta enpäs sitten tiiä.

Sitten vielä lisään, että kerran olin kotona ja yhtäkkiä vain mp3:ni alkoi soida itsestään. En voinut koskea siihen mitenkään, eikä se voinut painautua mihinkään että menisi päälle, koska sitä pitää painaa aika kovaa ja kauankin että se lähtee päälle. Sitten myös veleni kerto mulle, että oli yhtenä yönä huomannut että se oli soinut yksikseen, mutta olen varma etten jättänyt sitä päälle soimaan. No tietenkään ei voi noihin laitteisiin luottaa, jos se menee itsestään päälle, ettei se niin kamalaa ole, mutta lisäsin aivan huvikseni vaan. En tietenkään luota itseasiassa edes siihen että se voisi olla mitään, mutta kuka tietää :ghost2:
Viimeksi muokannut jadaz, 30 Marras 2009, 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" When aliens fly into your butt! "

Avatar
Nokikettu
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Marras 2009, 16:15
Paikkakunta: Muhos

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Nokikettu » 29 Marras 2009, 19:48

Taidanpa itekki tänne kirjotella nuita omituisia tapahtumia. :------)

-Oon muutamia kertoja kuullu lasten naurua ulkoa. Ensimmäisellä kerralla oli päivä ja olin yksin kotona.
Oiskohan kello ollu jtn kaks, koska olin sillon laittamassa hevosille vettä ja heinää.
Toinen kerta oli talviyö. Ensin ajattelin, että meidän pienet ne vaan siellä leikkii.. Kunnes tajusin kellon olevan puoli yksitoista..

-Meillä on vanha talo joten tottakai kuuluu kaikkea napinaa ja ratinaa mutta joskus ullakolta saattaa kuulua todella kovia tömähdyksiä. Niin kovia, että niiden voimasta jopa kattovalot helisee.
En valitettavasti oo uskaltanu mennä heti rymähdyksien jälkeen kattomaan mikä se ois voinu olla. o_o'
Pitäs jokus kerätä rohkeutta ja rynnistää sinne tömähdyksien jälkeen D----:

-Tästä on jo jonkun aikaa. Olin yksin kotona. Muut oli käymässä mummolassa. Datailin siinä sitten omassa huoneessa ja menin hakemaan jotain evästä keittiöstä. Televisio oli päällä vaikka olin sammuttanu kaikki valot ja television.
Kipittelin sitten äkkiä takaisin omaan huoneeseeni. Järkevänä tottakai jätin telkkarin päälle. :'--D
Hetken päästä menin kattomaan takaisin keittiöön ja telkkari oli kiinni.
Sitä telkkaria ei saa kaukosäätimellä aukin joten tuskin kissat ois ollu asialla.

-Pelailin omassa huoneessa läppärillä ja kuuntelin samalla radiota. Siellä alko sitten joku visailu joten sammutin radion ku en semmosia jaksa kuunnella. Parin minuutin kulutta radio napsahti itsetään takaisin päälle. Ensin en ajatellu sitä ollenkaan ja ajatuksissani sammutin radion uudestaan. Sitten välähti, että mitä hittoa.. o_o
Sen radion on/off nappi on aika jäykkä ja tuskin se itestää menis ylöspäin.

Ainiin joo. Me asutaan noin sata vuotta vanhassa talossa ja tää on myös entinen koulu.
we're from america, it's where jesus was born

Skyggeboy
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Marras 2009, 09:51

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Skyggeboy » 17 Joulu 2009, 01:33

Eilen sattui yksi mielenkiintoinen juttu...

Tulin kaupasta kämpille ja sitten kun olin astumassa hissiin, niin olin näkevinäni silmäkulmalla jonkin vaalean läpinäkyvän hahmon peilin kautta. Se muistutti kasvoja ja aivan kuin sillä olisi ollut jonkinlainen ruumis, mutta en tiedä sitten. Saattoi olla valon aiheuttama harha tai sitten peilin likaisuudesta johtuva.

Oon aika 50-50 tuon suhteen. Saattoi olla jotain tai sitten ei. Sen verran vahvalta ne piirteet näyttivät, että en oikein usko että se mitään peilin likaa oli. Mutta tiedä häntä. Vähän säikäytti, kun mietin asiaa kun kämppään pääsin sisälle. :P

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Yugata » 25 Joulu 2009, 02:06

aavenainen kirjoitti:j-e-nn-a onko kukaan kuollut talossanne? entäs onko käynyt mielessä ehkä kutsua jotain manaajaa meediota pappia? yksi kyllä on mitä itse voi tehdä jos joku haluaa eteenpäin kehottaa häntä menemään valoon vaikka ajatuksella ääneen jne ja talon historia kannattaa selvittää.

siskoni sanoi kerran että kuulee askeleita kotontaan myös minä kuulin ne :D ja totesin että jos toveri vaan kävelee eikä aiheuta mitään pahaa antaa kävellä :ghost: tuo pelon tunne voi olla pelkästään sitäkin että jos joku edesmennyt on ollu hiukan erakko hän vaan "ärhentelee pelottelee" kuten et välttämättä viihdy ihmisen seurassa josta aistii että hän ei tahdo olla tekemisissä kanssasi :D koita ottaa se vaikka noin mennessäsi ullakolle tms jos ei mitään fyysistä tapahdu.

Just näin, j-e-nn-a. Mielestäni sinun täytyisi ajatella, että kyseessä on VAIN ihmissielu. Se on vain ihminen niinkuin sinä ja minä ja muutkin.
Jos kyseinen henkilö alkaa pahoinpidellä teitä öisin (poltergeist), niin EHDOTTOMASTI etsi käsiisi pappi, joka ei sano manaamista hölynpölyksi. Tai muuttakaa talosta pois.
En sano tätä "vittuiluna", ihan tosissani.

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Yugata » 25 Joulu 2009, 03:10

Tämä ei ole varsinainen havainto, mutta asun mieheni kanssa vanhassa kerrostalossa (opiskelijoille tarkoitettuja soluja, yksiöitä ja perheasuntoja) Tässä 500m x 500m alueella on muistaakseni 6-8 tällaista kerrostaloa. Kaikki muut (paitsi tämä meidän talo) on ulkoakin peruskorjattu (omamme on vain sisältä. muissa on jopa parvekkeet ja tässä meidän talossa ei)
Tämä selittää sen, että muut talot on halutumpia kuin tämä, missä me asutaan. Eniveis, meidän talossa ei asu paljoa porukkaa. Monesti kuulen kolahteluita pitkin päivää ja öitä, olen kuullut myöskin rajuja riitoja asunnoista, joiden ovissa (tai niiden vierustoilla) ei ole sukunimiä. Talossamme jokainen asukas laittaa sukunimensä asuntonsa oven vieressä olevaan metallilaattaan, jossa on myöskin asunnon numero...
Meillä on kolme kissaa, joilla ei ole yöaikaan asiaa makuuhuoneeseemme (syynä se, etten siedä sitä kissojen "leipomista", varsinkaan kun nuo tykkää käyttää kynsiään siinä. :'D) Yleensä laitan kolahtelut ja muut äänet kissojen piikkiin.

Kissoille on pitkin yötä tarjolla vettä, raksuruokaa ja märkäruokaa/lihaa.
SILTI joinakin öinä kissat tulee yhden min. sisällä jokaikinen naukumaan tuohon makuuhuoneen oven eteen sellaista valitusnaukumista. Yleensä öisin tässä koneella, makuuhuoneessa istuskellessani kuulen samalla, kun kissat leikkivät olohuoneessa, kuuluu kolinaa ja hypähtelyä. Ihan normaalia siis. Mutta silloinkun nämä kaikki kolme innostuvat valittamaan oven edessä öisin, ei ole kuulunut taustalla ollutta leikkimistä. Tuntuu kuin ne olisivat kaikki kolme heränneet johonkin ja samantien tulleet minulle siitä itkemään.

Ja tuo nuorin kissamme aina makuuhuoneeseen päästessään menee takatassuilleen kaappia vasten, katselee ylöspäin. Kaapin päällä on tyhjää tilaa. Tämä toistuu monesti. Kissa kurkottautuu kaapin yläosaa kohti ja maukuu haukahtelevasti monta kertaa. Aina se maukuu kun tuo toistuu. D: Välillä valittavaan äänensävyyn. Joko se haluaa kaapin päälle tai sitten (jos villimpi idea heitetään) se näkee siellä jotain, mitä minä en näe.

Haamuja en ole nähnyt enkä henkiä, mutta mieheni on, hänen vanhempansakin ovat nähneet, ja hänen isänsä (eli minun appiukkoni) on kuulemma herännyt yöllä siihen, että hänen oma, KUOLLUT isänsä (mieheni isoisä) on tullut appiukkoni makuuhuoneeseen, aineellistunut näkyväksi, ja alkanut puhumaan tuttavallisesti ja kuulumisia kysellen appiukolleni.

Näistä olen kaiketi jo kertonutkin jossain täällä.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron