Omat kummitus- ja henkihavainnot.

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Verninia » 21 Touko 2010, 23:32

OSITutkimusseura kirjoitti:
Verninia kirjoitti:Tänä yönä on auennut ikkuna itsestään ja tavaroita tippunut seiniltä. Taidan painella nukkumaan ennen kun tapahtuu mitään muuta. En jaksa nyt alkaa pelkäämään. Löydän kyllä kaikelle loogisen ja järkevän selityksen.


Onko looginen selitys jo löytynyt, vai kävikö tällekkin tapahtumalle perinteisesti, eli tarina jää elämään/paisumaan ilman suurempia tutkimuksia?


Looginen selitys löytyi sitä kautta, että unohdin tapahtuneen, tai lähinnä poistin sen arkimuististani. Oikeita syitä varmasti löytyy, jos alkaa miettimään. Olin varmasti sulkenut ikkunan huolimattomasti, ja tuuli aukaisi sen ryminällä. Huonosti seinän nauloihin kiinnitetyt taulut voivat myös lähteä itsekseen liitelemään sen kummemmita selityksittä. Huolimaton ripustus esimerkiksi. Tai sitten se oli jotain muuta. Tuo nyt ei ollut sellainen juttu, josta riittää miettimistä vuosiksi. Näitä sattuu ja ne pitää ohittaa, ettei sekoa joka kerta kun jotain tapahtuu. Järkeilyn ja uskomisen tasapainoilua? Ehkä.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 22 Touko 2010, 00:34

Etköhän sinä jo tuossa perustellut asiat niin hyvin, että niistä katosi kaikki "kummitus ja henkihavainnot" kategoriaan liittyvät asiat. Eli teit juuri niinkuin pitkin kun tuli eteen asioita jotka aluksi tuntuivat oudoilta. :)
Jälleen kerran huomattiin, että puhtaalla maalaisjärjen käytöllä voidaan kertasattumia korjata nätisti talteen ja heittää turhat ajatukset romukoppaan.
Mutta sitten jos moiset asiat alkavat toistumaan niin, että niiden järkiperäiset syyt vähenevät ja vähenevät, voidaan alkaa mukaan ottamaan pieni paranormaali aspekti, mutta sitäkään ei voi todistaa ilman kunnollisia todisteita.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Charoi
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Maalis 2010, 21:05

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Charoi » 12 Kesä 2010, 14:04

Ensiksikin, olen "ystävä", jonka juttuja Art on jo tainnut kertoa joskus aikaisemmin. Kerron tässä muutaman jutun, joita se on ehkä jo kertonut, kun en tiedä mitä mun juttuja se on täällä levitellyt :p

Artilla yökylässä ollessa on sattunut kaikenlaista, mutta kerron niistä jutuista lyhyesti. Oon kuullut kerran askelia Artin huoneessa sängyn edestä ja muutaman kerran, kun Artin huoneeseen vievistä portaista kuuluu askelia, kun joku kävelee yläkertaan, mutta sieltä ei kuitenkaan tule ketään. Muutaman kerran oon ollut valveilla paljon kauemmin kuin Art ja saatan silloin mennä lukemaan viereeseen huoneeseen, jonne ne portaat vievät. Kerran luin siellä omassa rauhassani, kun aloin kuulemaan outoa kolinaa vierestäni ikkunan luota. Katsoin sinne, mutta en nähnyt mitään ja jatkoin lukemista. Sitten huomasin, että joku liikahti mua kohti ja näin, että ikkuna oli auennut. Katsoin sitä kai hetken ja päätin, että okei, nyt on aika mennä nukkumaan. Ulkona tuuli paljon ja ajattelin, että se olisi saattanut saada ikkunan aukeamaan ja laitoin sen haan kiinni, ettei se aukea enää uudestaan. Kun me molemmat oltiin kunnolla hereillä aamulla, niin kerroin kunnolla koko jutun ja Art kertoi, että se ikkuna oli ollut taas auki. Kukaan ei ollut siihen koskenut. Samana yönä Artin huoneen ovi oli auennut jossain välissä, vaikka me pidetään se aina kiinni, kun mennään nukkumaan.
Erään kerran, kun olin lukemassa viereisessä huoneessa, kuulin ensin selvästi portaiden alhaalta jotain pientä "kahinaa", ei sellaista kankaista johtuvaa vaan enemmänkin hiipimisestä. Sitten kuului, kun joku käveli portaita ylös, mutta mitään en nähnyt, kun katsoin.

Meillä kotonakin tapahtuu. Joskus kuusi- tai seitsemän vuotta sitten, kun oltiin menossa saunaan pikkusisaruksien ja äidin kanssa, ja olin tulossa alas. Avasin eteiseen vievän oven ja olin törmätä johonkuhun. Se käveli portaisiin ja sieltä alakertaan päin kiroten samalla "ennen oli hiljaisempaa" ja mutisi jotain. Seisoin vain paikallani ja mietin, että nyt ne mun sisarukset ovat suututtaneet äitin perin pohjaisesti sinä lyhyenä aikana, kun olin poissa. Menin sitten olohuoneeseen, mutta kappas, kaikki, äiti mukaan lukien, odotti siellä mua niiden mukaan. En oikeasti tiedä, että miksi ajattelin, että se-mikä-lie-olikin, olisi ollut äiti, koska äiti ei kiroa sillä tavalla ja se ei oikeastaan näyttänyt äidiltä. En erottanut mitään yksityiskohtia, se oli hieman "sumea ja tumma". Ajattelin kai, että äiti olisi laittanut tummansinisen saunatakin päälleen.
Mää nukun nykyään meidän talon yäkerrassa, jonka yläpuolella on vielä vintti. Onhan sieltä aina kuulunut ääniä, kun vanha talo elää talvisin ja kesäisin siellä asustaa hiiri- ja lintuyhdyskuntia, mutta viime viikkoina sieltä on alkanut kuulua aivan järjetöntä meteliä, mitä eläimet yksin ei varmasti voi saada aikaan. Art on nyt tullut yöksi ja päätettiin mennä yläkertaan kuuntelemaan niitä kolinoita ja raahausääniä. Haluaisin laittaa kameran sinne, mutta en pysty, koska en pääse vintille ja en voi nauhoittaa ääniäkään, koska kameran äänennauhoitus ei syystä tai toisesta toimi. Minkäs teet, vaikka oishan se mukava saada vähän muitakin todiesteita.

Avatar
Che
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Kesä 2010, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Che » 15 Kesä 2010, 00:02

Tämmöinen itselle on tapahtunut:
Olin menossa isän kanssa isän työpaikalle kun näin ikkunasta naisen joka käveli isän työpaikasssa, no kun menimme niin naista ei näkynyt missään ja kysyin mihin se nainen katosi, isä kysyi mikä nainen ja sanoi ettei ollut nähnyt mitään naista. Jos nainen olisi mennyt ulos niin olisin kyllä huomannut koska olin oven vieressä ja työpaikassa oli vain 1 uloskäynti eikä mitään huoneita mihin nainen olisi voinut mennä.

niin ja on toinenkin ilmiö tapahtunut:
aikaa n.kuukausi tai kaksi....
Katselin ilalla televisiota kun muut menivät nukkumaan ja äiti käski sammuttaa valot, sammutin ne aivan varmasti mutta silti ne olivat aamulla päällä, niin kävi taas parin päivän päästä uudestaan mutta nyt ei enää käy niin. Saattaahan siinä olla käynyt niin että joku on käynyt vessassa ja jättänyt valot päälle yön aikana.
Ganja in my meditation, Ganja in my brain,
Ganja will take away my stress and strain,
Ganja in my meditation, Ganja in my brain,
Marijuana take away my stress and pain,

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 15 Kesä 2010, 10:37

Che kirjoitti:Saattaahan siinä olla käynyt niin että joku on käynyt vessassa ja jättänyt valot päälle yön aikana.


Todennäköisin teoria on yleensä totta ja varsinkin tuollaisessa tapauksessa.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Syringa
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Kesä 2010, 00:28

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Syringa » 17 Kesä 2010, 14:55

yksi tapaus sattui tässä hieman vajaa vuosi sitten. Olin töissä eräässä hotellissa Suomen ulkopuolella.
Erityiseseti hotellin baarissa sattui outoja asioita. Baarissa oli pesukone, joka saatiin käyntiin nappulasta, jota piti painaa ja kiertää. Eli pelkkä painaminen tai kiertäminen yksistään ei riittänyt. Joten oli täysin mahdotonta, että sen olisi itse voinut vahingossa painaa päälle. Kuitenkin muutamana iltana kone oli mennyt päälle enkä minä tai työkaverini ollut koskenutkaan koneeseen, koska se ei ollut edes puolillaan.

Toinen tapaus oli hotellin aamiaisen aikaan, jolloin ravintolasalin vieressä oleva baari ei edes ollut auki. Noin puolessa välissä aamiaista baarin valot olivat päällä. Kaikki ovet baariin olivat lukossa, eikä kukaan huoltomies käy ilmoittamatta tai muutenkaan baarissa ennen kymmentä aamulla. Eikä kukaan muukaan.

Sain sitten kuulla eräältä vakituiselta työntekjältä, että hotellissa oli kauan sitten sattunut onnettomuus eräälle pariskunnalle. Muistaakseni nainen oli kaatunut pahasti portaissa ja kuollut. En muista mitä naisen miehelle kävi, mutta tämä sama hotellin työntekijä sanoi nähneensä naisen haamun joskus baarin aulassa sulkemisajan jälkeen illalla, kun hän oli siivonnut pöytiä. Kuulemma vain kolme muuta hotellin vanhinta työntekijää olivat myös nähneet naisen, mutta kukaan uudempi tai nuorempi ei. Ilmeisesti myös mies joskus näyttäytyi, mutta paljon harvemmin kuin tyttöystävänsä.

Myös hotellin kahvikone oli arvoitus itsessäään. Sen ongelmat saattoivat toki johtua myös tekniikan toimimattomuudesta, mutta välillä tuntui, että sitäkin oli joku muukin vääntelemässä kuin hotellin henkilökunta.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 17 Kesä 2010, 17:23

Syringa kirjoitti:joten oli täysin mahdotonta, että sen olisi itse voinut vahingossa painaa päälle. Kuitenkin muutamana iltana kone oli mennyt päälle enkä minä tai työkaverini ollut koskenutkaan koneeseen, koska se ei ollut edes puolillaan.


Uskoisin, että ette olleet kahdestaan hotellissa töissä, joten todennäköistä on, että joku muu on sen käynyt päälle laittamassa.

eikä kukaan huoltomies käy ilmoittamatta tai muutenkaan baarissa ennen kymmentä aamulla. Eikä kukaan muukaan.


Useiden ihmisten työpaikassa monikin tekee sellaista mitä "kukaan ei tee", eli todennäköisintä tuossakin on se, että joku on käynyt aikaisemmin paikanpäällä jotain tekemässä ja unohtanut valot päälle. Sillä en usko, että kukaan vartioi paikkaa 24/7 ja ilmoita aina kun siellä piipahdetaan outoina aikoina.

Kuulemma vain kolme muuta hotellin vanhinta työntekijää olivat myös nähneet naisen, mutta kukaan uudempi tai nuorempi ei.


Tuossa on vähän vedätyksen makua vanhempien konkareiden osalta. Mikäs sen mukavempaa kuin saada uudet työntekijät varpailleen muutamalla hyvällä kummitusjutulla. :)

Myös hotellin kahvikone oli arvoitus itsessäään. Sen ongelmat saattoivat toki johtua myös tekniikan toimimattomuudesta, mutta välillä tuntui, että sitäkin oli joku muukin vääntelemässä kuin hotellin henkilökunta.


Todennäköisesti se tekniikka tai joku muu satunnainen käyttäjä.

Pahoittelut että kuulostan kauhean skeptiseltä, mutta yleensä noissa on ihan normaalit selitykset takana ja yliluonnollisen vivahteen saa ainoastaan ihmisten oma mielikuvitus.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Syringa
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Kesä 2010, 00:28

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Syringa » 17 Kesä 2010, 17:52

Kahvikoneesta olen samaa mieltä, samoin myös tuosta, ettei kukaan muu kuin nuo kolme ihmistä ole nähnyt heitä. En oikein itsekään sitä jaksanut uskoa silloin ja vieläkin vähän epäilen. Koska olisi liian sopivaa, että vain vanhimmat duunarit ovat aaveet nähneet. Mutta jotain siellä kyllä oli meneillään.
Tuo pesukone on siis baaritiskin takana eikä baarin auki ollessa kukaan muu kuin sen hetken työntekijät siinä pyöri. Ja jos siihen joku muu tulisikin, jompi kumpi töissä olevista kyllä huomaisi. Henkilökuntaa oli niin vähän, että baarissa oli tosiaan kaksi ihmistä, ravintolassa kolme ja keittiön puolella kolme. Ja baaritiski(pesukone) oli baarin aukioloaikoina aina jonkun valvovan silmän alla, joten olisi mahdotonta, että joku hlökunnasta olisi päässyt yllättämään.

Ja tuo valojutussa taas outoa todella on se, että kukaan ei tosiaan ennen viittä iltapäivällä tuota baaria käyttänyt. Eivätkä siis huoltomiehet tehneet siellä mitään, jos ei ensin viittä kertaa erikseen pyydetty. Eikä aina silloinkaan. Lisäksi huoltotoimenpiteissä huoltomiehien seurana oli yleensä aina joku ravintolan/baarin henkilökunnasta selittämässä ja seuraamassa toimenpiteitä. Lisäksi hotelli oli muuten niin valoista =isot ikkunat, että valojen päälle laittamiselle ei olisi ollut mitään syytä siihen aikaan aamusta.

Voihan toki olla, että joku järkevä selitys olisi olemassa, mutta nähtyäni, miten asioita siellä hotellissa hoidettiin, ei sieltä olisi löytynyt ainoatakaan ihmistä, joka olisi vapaa-ajallaan/ennen työaikansa alkua/työaikana huvikseen tullut käymään baarissa. Ehkä asioille löytyy selitys ja valoille uskon vielä löytyvän jonkun järjellisen selityksen, mutta tuo pesukone kyllä vaivaa mieltäni aika lailla.

Yenene
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 22:56

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Yenene » 21 Kesä 2010, 08:29

Mulla näitä havaintoja riittää jo monelta menneiltä vuosilta. Ehkä oudoin tapaus on kun nykyisellä koululla (ns. sisäoppilaitos) eräs kiharatukkainen kummitus poika kutsui mua äidiksi. Lisäksi huoneessani mua ahdisti eräs naishenki aina öisin niin etten saanut nukutuksi. Toivottavasti huoneen vaihdos auttais ensi syksyllä. :ghost:
Maailmankaikkeus koostuu tarinoista, ei atomeista.

Every animal knows more than you do. - Nez Perce

What is life? It is the flash of a firefly in the night. It is the breath of a buffalo in the wintertime. It is the little shadow which runs across the grass and loses itself in the sunset. - Blackfoot

Tietovirus
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Syys 2009, 20:10

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Tietovirus » 03 Heinä 2010, 19:38

-----
Viimeksi muokannut Tietovirus, 31 Elo 2016, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Dents » 05 Heinä 2010, 09:36

Yenene kirjoitti:Mulla näitä havaintoja riittää jo monelta menneiltä vuosilta. Ehkä oudoin tapaus on kun nykyisellä koululla (ns. sisäoppilaitos) eräs kiharatukkainen kummitus poika kutsui mua äidiksi. Lisäksi huoneessani mua ahdisti eräs naishenki aina öisin niin etten saanut nukutuksi. Toivottavasti huoneen vaihdos auttais ensi syksyllä. :ghost:


Mistä tiedät havainnot kummituksiksi?
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Yenene
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 22:56

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Yenene » 17 Heinä 2010, 16:22

No en tietenkään varma asiasta voi olla, mutta haluan uskoa niin. Niin tymältä kuin se voikin kuulostaa.
Maailmankaikkeus koostuu tarinoista, ei atomeista.

Every animal knows more than you do. - Nez Perce

What is life? It is the flash of a firefly in the night. It is the breath of a buffalo in the wintertime. It is the little shadow which runs across the grass and loses itself in the sunset. - Blackfoot

Avatar
Faceless
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Heinä 2010, 16:56

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Faceless » 19 Heinä 2010, 18:36

Tämä tapahtui ollessani 11-12 vuotias ja asuin vielä maalla vanhempien kanssa. Mentiin saunaa ja siinä hetken istuin lauteilla ja vanhemmat heitti löylyä. Yhtäkkiä kaikki sumeni ja en nähny enää saunaa/löylyhuonetta edessä, vaan pelkkää mustaa ja miehen kasvot ja pitkät vaaleat hiukset. Kasvoja en erityisesti erottanu, vaan se oli periaattessa pelkkä "pää" ilman kasvoja. Tätä kesti 5-10 sekuntia kunnes näin taas saunan ja pää oli kadonnu. Selitystä en tiedä, mutta scary fiilis siitä tuli.

Toinen tapahtuma sattui kun olin 13-14 vuotias. Katsoin yöllä klo 22-23 jalkapallon finaalia. Alkoi erätauko ja olin hakemassa ruokaa jääkaapilta. Katsoin ikkunasta ulos takapihalle kun näin naisen pään jonka kasvot oli kaiverrettu pois sisuksineen. Katsoin sitä hetken jonka jälkeen räpäytin silmiä ja näky oli poissa.

Olin kaverini kanssa pyöräilemässä päivällä mäkeä ylös. Kuulin ja näin takana valkoisen auton tulevan meidän takaa. varotin tietty kaveria. Odotettii siinä että auto menee ohi, mutta mitään autoa ei koskaan tullut. Auto ei voinut kääntyä, koska tie ei haarautunut mihinkään. Siinä mietin hetken että mitä olin nähnyt.

Edit: Muokkasin yksityiskohtia tarkemmaksi

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Verninia » 22 Heinä 2010, 20:34

Viime yönä heräsin hämärässä vaaleaan harsomaiseen valoilmiöön, joka leijaili sänkyni ympärillä suunnilleen ihmisen pään korkeudessa. En jäänyt sitä tuijottelemaan, vaan pistin valot päälle ja painelin peittojen ja tyynyjen kanssa toiseen huoneeseen nukkumaan.

Pari yötä sitten peilin kautta vilahti myös musta hahmo, ikäänkuin vilkuttaen. Saattoi olla näköharha ja saatoin kuvitella kaiken: en jaksa tehdä tästä nyt numeroa. Ei jää vaivaamaan mielenterveyttäni, mutta pidän kaikki mahdollisuudet auki.

Jos elää pelkästään rationaalisessa maailmassa jossa on numeroita ja teorioita, ei välttämättä tule kokeneeksi asioita. Tahdon pitää silmäni auki. Toisaalta taas jos on hörhö joka hyppelehtii kukkien keskellä ilman kenkiä ja halailee kilvan koivuja ja mäntyjä ja leijuu jossain omissa svääreissään rakkauden energioiden keskellä: en tiedä onko sekään ihan järkevää. Liika järkevyys on järjetöntä ja liika järjettömysskin on järjetöntä. Keskitie hakusessa!
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Heinä 2010, 22:15

Verninia kirjoitti:Jos elää pelkästään rationaalisessa maailmassa jossa on numeroita ja teorioita, ei välttämättä tule kokeneeksi asioita. Tahdon pitää silmäni auki. Toisaalta taas jos on hörhö joka hyppelehtii kukkien keskellä ilman kenkiä ja halailee kilvan koivuja ja mäntyjä ja leijuu jossain omissa svääreissään rakkauden energioiden keskellä: en tiedä onko sekään ihan järkevää. Liika järkevyys on järjetöntä ja liika järjettömysskin on järjetöntä. Keskitie hakusessa!

Ymmärtäväisenä persoonana varmaan suonet anteeksi seuraavan suorasukaisen lähestymistapani.

Elän tässä kutsumassasi "rationaalisessa maailmassa jossa on numeroita ja teorioita" olisin valmis sanomaan, että koen asioita ihan yhtä lailla kun sinä. Jos olisi hyvä putki menossa tänään sanoisin, että koen ehkäpä monipuolisemmin sinä. Osaan arvostaa asioiden tavallisuutta luultavasti paremmin kuin hän, joka sanoo "mitä ihmeellistä maailmassa on jos kaikki on vain tavallista; numeroita ja teorioita".
Nuo nimenomaiset numerot ja teoriat ovat hämmästyttävän kauniita, ja kun niitä osaa soveltaa niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin huurteeseen nurmikolla, joka pakkasaamu saa hämmästyttävän ja henekäsalpaavan kokemuksen todellisuuden ihmeellisyydestä.
Kuten Tim Minchin toteaa yhdenksänminuuttisessa runossaan "Storm":

Isn’t this enough?

Just this world?

Just this beautiful, complex
Wonderfully unfathomable, NATURAL world?
How does it so fail to hold our attention
That we have to diminish it with the invention
Of cheap, man-made Myths and Monsters?
If you’re so into Shakespeare
Lend me your ear:
“To gild refined gold, to paint the lily,
To throw perfume on the violet… is just fucking silly”
Or something like that.
Or what about Satchmo?!
I see trees of Green,
Red roses too,
And fine, if you wish to
Glorify Krishna and Vishnu
In a post-colonial, condescending
Bottled-up and labeled kind of way
Then whatever, that’s ok.
But here’s what gives me a hard-on:
I am a tiny, insignificant, ignorant lump of carbon.
I have one life, and it is short
And unimportant…
But thanks to recent scientific advances
I get to live twice as long
As my great great great great uncleses and auntses.
Twice as long to live this life of mine
Twice as long to love this wife of mine
Twice as many years of friends and wine
Of sharing curries and getting shitty


Hm?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Verninia » 22 Heinä 2010, 23:44

Aqua vitae kirjoitti:Elän tässä kutsumassasi "rationaalisessa maailmassa jossa on numeroita ja teorioita" olisin valmis sanomaan, että koen asioita ihan yhtä lailla kun sinä. Jos olisi hyvä putki menossa tänään sanoisin, että koen ehkäpä monipuolisemmin sinä. Osaan arvostaa asioiden tavallisuutta luultavasti paremmin kuin hän, joka sanoo "mitä ihmeellistä maailmassa on jos kaikki on vain tavallista; numeroita ja teorioita".
Nuo nimenomaiset numerot ja teoriat ovat hämmästyttävän kauniita, ja kun niitä osaa soveltaa niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin huurteeseen nurmikolla, joka pakkasaamu saa hämmästyttävän ja henekäsalpaavan kokemuksen todellisuuden ihmeellisyydestä.

En tarkoittanut viestilläni sinua. Enkä tarkoittanut sitäkään, että sinä olisit pelkkiin numeroihin hukkunut ihminen. Tottakai ihmisellä voi olla monenlaista tietoa ja elämänkokemusta, mutta äskeisellä lähinnä tarkoitin ääriesimerkkejä, koska niitäkin tästä maailmasta löytyy.

Hyvä, jos elät tasapainossa ja pystyt sutvimaan asiat niin, että kykenet näkemään ympärilläsi pieniä ihmeitä. Oma ennakkokäsitys saattaa johtua puhtaasti kateudesta: en ymmärrä numeroita! Ne eivät kerro minulle mitään! Kieroutuvat silmien edessä ja kun ne liittäytyvät yhteen, en saa niistä mitään selvää. Yhtälöt ja neliöjuuret ja potenssit ja kaavat. Kissanpierut!

Ihailen sellaisia ihmisiä, joilla on teoreettisen ja numeraalisen ymmärtämiskykynsä lisäksi myös kyky tuntea. Itseltä löytyy kyky havainnointiin ja tuntemiseen, mutta tieteellisesti perustelemaan minusta ei ole. Ne, joilla tämä taito on, eivät nouse ylemmäksi muita ihmisiä,kuten ei kukaan muukaan. Älykkyyttä voi olla monenlaista: senhän olemme oppineet jo peruspsykologian tunneilla.

Aqua vitae kirjoitti:Ymmärtäväisenä persoonana varmaan suonet anteeksi seuraavan suorasukaisen lähestymistapani.

Suonen. Kovinkin tässä tapauksessa yritän olla. Kimpaannun helposti mutta sen verran sinusta tiedän, että riitelemään en ala. (Häviäisin kuitenkin.) :-----)
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

elias
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Marras 2010, 21:01

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja elias » 04 Marras 2010, 21:42

no olin kaverilla me leikitiin hippaa :P ja no seoli talvi 2009 ja me siis leikimme hipaa ja minä lähdin juoksemaan taka pihalle ja samassa katsoin ``hylätyille taloille``se oli kauan sitten hylätty talo jossa oli kuulemma löydetty kissan raato,kuollut koira,ja sisällätalossa kesken jätetty lounas hampaita enenpää entiedä olenkuulut no minä katsoin sinne ja näin HARMAAN hahmon se näytti aivan viikate mieheltä ja no viikate puutui ja sen päässä oli huppu joten en tiedä tarkaan sen kasvoja :?: mutta hupun alta hehkui sininen valo :ghost: ja minä vain ajatelin vilkaista sinne ja katsoin nopeaa sinne ja käänsin pääni takaisin ja pysähdyin ja katsoin sinne uudestaan ja en nähnyt mitään :o ja kaverini tuli kerroin koko jutun ja menin kaverilleni juusolle meitä oli jos minut kin lasketaan me yritetiin et siä tietoa siitä ja on kulunut jo vuosi siitä kun se tapah tui minulle ja kun löysin tämän sivun ajatelin mainita tämän jos jokumuukin on koke nut saman kokemuksen kertokaa jos suikin olette :mrgreen: ja jos löydätte kirjoitus virheitä niin pyydän anteeksi :P tämä on oikeasti ta pahtunut :ghost:

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Regendos » 04 Marras 2010, 22:21

Anteeksi vain, mutta tuskinpa tuota kukaan uskoo.

Ernest
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 30 Loka 2010, 15:59

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Ernest » 05 Marras 2010, 17:34

elias kirjoitti:no olin kaverilla me leikitiin hippaa :P ja no seoli talvi 2009 ja me siis leikimme hipaa ja minä lähdin juoksemaan taka pihalle ja samassa katsoin ``hylätyille taloille``se oli kauan sitten hylätty talo jossa oli kuulemma löydetty kissan raato,kuollut koira,ja sisällätalossa kesken jätetty lounas hampaita enenpää entiedä olenkuulut no minä katsoin sinne ja näin HARMAAN hahmon se näytti aivan viikate mieheltä ja no viikate puutui ja sen päässä oli huppu joten en tiedä tarkaan sen kasvoja :?: mutta hupun alta hehkui sininen valo :ghost: ja minä vain ajatelin vilkaista sinne ja katsoin nopeaa sinne ja käänsin pääni takaisin ja pysähdyin ja katsoin sinne uudestaan ja en nähnyt mitään :o ja kaverini tuli kerroin koko jutun ja menin kaverilleni juusolle meitä oli jos minut kin lasketaan me yritetiin et siä tietoa siitä ja on kulunut jo vuosi siitä kun se tapah tui minulle ja kun löysin tämän sivun ajatelin mainita tämän jos jokumuukin on koke nut saman kokemuksen kertokaa jos suikin olette :mrgreen: ja jos löydätte kirjoitus virheitä niin pyydän anteeksi :P tämä on oikeasti ta pahtunut :ghost:


Erikoinen on historia tolla talolla :roll:. Minkähän ikäinen kirjoittaja on :D

Avatar
Hutsinda
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Kesä 2010, 21:04
Paikkakunta: Kellotorni
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Hutsinda » 07 Marras 2010, 19:26

Ernest kirjoitti:
elias kirjoitti:no olin kaverilla me leikitiin hippaa :P ja no seoli talvi 2009 ja me siis leikimme hipaa ja minä lähdin juoksemaan taka pihalle ja samassa katsoin ``hylätyille taloille``se oli kauan sitten hylätty talo jossa oli kuulemma löydetty kissan raato,kuollut koira,ja sisällätalossa kesken jätetty lounas hampaita enenpää entiedä olenkuulut no minä katsoin sinne ja näin HARMAAN hahmon se näytti aivan viikate mieheltä ja no viikate puutui ja sen päässä oli huppu joten en tiedä tarkaan sen kasvoja :?: mutta hupun alta hehkui sininen valo :ghost: ja minä vain ajatelin vilkaista sinne ja katsoin nopeaa sinne ja käänsin pääni takaisin ja pysähdyin ja katsoin sinne uudestaan ja en nähnyt mitään :o ja kaverini tuli kerroin koko jutun ja menin kaverilleni juusolle meitä oli jos minut kin lasketaan me yritetiin et siä tietoa siitä ja on kulunut jo vuosi siitä kun se tapah tui minulle ja kun löysin tämän sivun ajatelin mainita tämän jos jokumuukin on koke nut saman kokemuksen kertokaa jos suikin olette :mrgreen: ja jos löydätte kirjoitus virheitä niin pyydän anteeksi :P tämä on oikeasti ta pahtunut :ghost:


Erikoinen on historia tolla talolla :roll:. Minkähän ikäinen kirjoittaja on :D


Kirjoitusvirheiden merkittävä määrä ja kirjoituksen sävy saavat minut epäilemään kirjoittajaa joko ala-asteikäiseksi tai ihan vain trolliksi.
All's well that ends well!


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa