Omat kummitus- ja henkihavainnot.

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Jopelius » 01 Maalis 2011, 12:36

Päinvatsoin, minä ainaki haluaisin saada kuvattua ja dokumentoitua mahdolliset paranormaalit tapahtumat, kuten meidän talossa tapahtuvat ja metsästä kuuluvat kirkaisut. Tai muut oudot mekaaniset hurinat ja kolinat.

Pelottaa, kyllä. Mutta jos niistä saa tietoa niin ei pelota enää, ainakaan niin paljoa.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Hartsa » 02 Maalis 2011, 00:11

Meistähän on moneen junaan, mutta luulisin että useimmat suhtautuu tällaisiin asioihin, kun sattuvat odottamatta omalle kohdalle, juuri kun MadMax, haluaisi saada ne vaan loppumaan. Jos intoa on tutkia asiaa, niin sitten mennään asioikseen tutkimaan jonnekin muualle. Ja hommasta pääsee kätevästi eroon ihan heti kun tahtoo, lähtemällä vain pois. Tilanne on toinen jos homma tapahtuu kotona, jatkuvasti ja odottamattomasti. Sitten ei enää päästäkään karkuun tuosta vain, ja ilmiö muuttuu mielenkiintoisesta kenties ahdistavaksi ja pelottavaksi.

Ihanteellinen tilannehan olisi, että jonkun tutkijajantterin kotona rupeaisi näitä tapahtumaan, mutta kun suurin osa haluaa vaan elää elämäänsä, niin todennäköisyys tähän lienee kohtuu pieni. Mutta tosiaan, tässä taas yksi asia johon ei tunnu paljon myötätuntoa tutkijajanttereilta tippuvan. Joskus olisi hyvä ymmärtää että kaikki eivät välttämättä ole samanlaisia kaikessa.

Mielenkiintoinen yksityiskohta tuossa tarinassasi, madmax, tosiaan tuo ristin vaikutus ilmiöihin. Kyllähän nämä tavalla tai toisella "pahaksi" yleensä mielletään, mutta silti jollain tapaa yllättävä juttu minulle ainakin. Tietysty siinä vaiheessa jos tulee tuolla ilmiöllä leikittyä muutenkin, niin sittenhän siihen lienee on sama ottaa kamera leikkiin mukaan. Vai mitä olet mieltä?
"I reject your reality and substitute my own"

MadMax227
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 20:52

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja MadMax227 » 02 Maalis 2011, 00:21

Leikitettly oli ehkä väärä termi kuvaamaan tapahtumaa. Kokeilin veljeni neuvomaa keinoa lopettaa ilmiötä ja aikani saunan pukkarissa sitä kokeiltuani keräsin kamppeeni ja lähdin juoksemaan takaisin kotiin. Voitko kuvitella kuinka kammottavaa on huomata, että ilmiö reagoi johonkin tuollaiseen asiaan? Tiedän, että kaikilla olisi palava halu nähdä kuvamateriaalia asiasta, mutta en ainakaan tuosta vain uskalla kameralla alkaa LEIKKIMÄÄN. Niin naurettavalta kuin se ehkä tuntuukin niin paranormal activityn katsoneena ei yhtään huvita alkaa leikkimään näillä asioilla.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Hartsa » 02 Maalis 2011, 00:26

Minä ymmärrän kyllä, moni ehkä ei.

Voidaan vaikka privana jatkaa keskustelua, jos se tuntuu paremmalta. Siinä tapauksessa ei ainakaan tarvitse kanssakeskustelijoiden epäilyjä, todistelujen vaatimuksia ja muista ahdisteluja kuunnella.

Muutamia juttuja tulee mieleen mitä voisi kokeilla, mutta myös haluaisin tarkemmin kuulla taustoja vähän kaikesta.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 02 Maalis 2011, 14:51

MadMax227 kirjoitti:Niin naurettavalta kuin se ehkä tuntuukin niin paranormal activityn katsoneena ei yhtään huvita alkaa leikkimään näillä asioilla.


Heitä ajatusleikkinä sellainen, että millä todennäköisyydellä ko. entiteetti olisi vihamielinen?
Elokuvissahan kaikki kummitukset ovat melkein poikkeuksetta vihaisia ja haluavat vahingoittaa ympäristöään, mutta monessako tosielämän kerrotussa tilanteessa moinen on asian laita?

Kuulostan rikkinäiseltä levyltä sanoessani taas seuraavaa, mutta jos kummitukset ovat edesmenneiden ihmisten sieluja/energiaa, niin millä todennäköisyydellä ko. ihminen on ollut oikeasti paha elämänsä aikana?
Ja tuolla periaatteella kun asiaa katsoo, niin moneenko oikeasti pahaan ihmiseen olet törmännyt elämäsi aikana? Jos satut törmäämään kummitukseen joka on todella paha, voit vetää samantien lottoa kupongin verran ja katsoa miten seitsemän oikein napsahtelee lauantaina. :)
Tietysti mahdollisuudet ovat puoleen ja toiseen, mutta todennäköisyyksillä pelatessa homma tuskin on vaarallista... Varsinkin jos pelot tulevat elokuvakokemusten pohjalta.

Ja jos kertomasi on totta, niin ilmiön interaktio ihmisten kanssa kuulostaa älylliseltä kummittelulta, eli "vastapuoli" ymmärtää ympäröivän maailmansa ja pystyy siihen halutessaan vaikuttamaan.
Tällä tiedolla voit siis lähteä kokeilemaan asian lopettamista ja pyytää kiltisti ilmiötä olemaan hiljaa ja/tai lopettamaan toiminnan kokonaan.
Kerrot oman mielipiteesi ilmiöistä ja perustelet kaiken mahdollisimman tarkasti miksi homma käy hermoillesi.
Jos vastapuoli hoksaa idean ja sattuu olemaan "fiksu", homma jää toivottavasti siihen ja asia on bueno.
Eli ei muuta kuin testaamaan asiaa käytännössä oman mielenrauhan vuoksi.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Laura » 11 Huhti 2011, 22:17

Laitanpa nyt tänne oman kertomukseni parin päivän takaa, henkihavaintoon liittyen. Meinasin laittaa unialueelle, mutta ei se unessa ollessa tapahtunut.

Olin keskiyön aikaan käynyt nukkumaan, vasta kolmen jälkeen nukahtanut. Näin selkeitä unia siinä välissä, kunnes heräsin jo kuuden aikaan aamulla, ilman mitään selvää syytä. Nukun aina sikeästi, en herää pieniin ääniin jne.. enintään painajaiset saattaa herättää kesken unien. Uni loppui siihen paikkaan kun aloin heräämään ja heti sen loputtua kuulin kuinka koirani piti aivan oksennusrefleksin kuuloisia ääniä, kakomista ja mahanesteet velloi.. No ajattelin että "voi ei :S ei kai se nyt oksentele siellä, pakko mennä heti kattomaan mitä tapahtuu"
Heti tämän lyhyen ajatuksen jälkeen kuulin kuinka kaksi "tyyppiä" (en tiedä,ketä tai mitä ne olivat, oletettavasti henkiä/suojelijoita, mitä lie..) kävivät lähekkäin hyvin vaimeasti vilkasta/kiivasta keskustelua eteisessä(siellä missä koiranikin oli); aivan kuin miettien mitä niiden pitäisi tehdä :O. Toisen ääni oli ainakin miehen, mutta toisesta en tiedä kumman oli.. Mies kuului selkeämmin. Mutta en saanut keskustelusta selvää tai edes kielestä! Saattoi olla suomeakin mutta äänen vaimeuden ja lyhyen keston takia oli vaikea selvittää. Sitä kuului n.1-2sekuntia. Tuntui siltä kun olisin vahingossa kuullut jotain mikä ei ollut tarkoitettu kuultavaksi. Heti sen jälkeen kun olin äkännyt että täällä oli muitakin, keskustelu loppui. Olin varmaan hetken herättyäni sellaisella "taajuudella" että kuulin ennemmän kuin normaalielämässä kuulisin.
Nousin heti tämän jälkeen ylös, laitoin valoja päälle ja menin eteiseen katsomaan koiraa; se ei ollut vielä oksentanut. "Tyypeistä" ei ollut mitään havaintoja tämän tapahtuman jälkeen. Epäilen, että niiden/jonkun ansiosta kumminkin heräsin katsomaan koiraa, joka ei voinut hyvin.

Äänet eivät voineet olla naapureiden, koska nämä olivat niin erilaisia ja olin täysin hereillä ne kuultuani, en harhaillut. Tunnistaisin kyllä jos äänet olisi tulleet kaikuen rappukäytävästä tai naapuristani.
Ne kuuluivat ihan omasta eteisestäni.

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja yenn » 22 Kesä 2011, 16:15

Näitä luettuani päätin kertoa myös omista kokemuksistani vuodelta 2008. Tämä on ehkä merkittävin "rykelmä", mutta asioita on tapahtunut myös ennen tätä ja tämän jälkeen. Asioille voi olla täysin luonnollinenkin selitys, mutta pisti kyllä karvat pystyyn.. myös silloiselta mieheltäni joka ei uskonut missään määrin yliluonnolliseen ennen näitä juttuja. Tai no.. ei uskonut ennen vuotta 2007 jolloin alkoi epäillä että ympärillämme tapahtuu jotain "outoa", mutta tämän jälkeen alkoi hänkin uskoa jossain määrin.

Muutimme uuteen asuntoon (2kerroksinen rivitalo,melko uusi rak.2004) kesällä 2008, tyttömme oli silloin vuoden ikäinen ja odotin silloin poikaamme. Kesä meni ihan kivasti, mutta hiljattain poikamme syntymän jälkeen (elokuu 2008) asunnossamme alkoi tapahtua outoja asioita.
Joka ilta kun menimme nukkumaan kuulimme seinän sisältä(?) ihmeellista napsutusta/koputusta/nakutusta mitä lie.. tuntui että sillä olisi ollut jokin tietty rytmi, mutta en saanut siitä vain kiinni. Pohdittiin jo että soittaako seinänaapuri jotain cd:tä joka ilta, mutta ei se tuntunut kovin järkevältä.
Minun ollessa jossain ystäväni kanssa ja mieheni oli kotona lasten kanssa, keittiön kaapista oli tippunut maljakko lattialle omia aikojaan vaikka molemmat lapset olivat isänsä kanssa olohuoneessa. Ja siis... en ole mikään viherpeukalo, olin laittanut jo muutossa maljakon kaapin ylähyllylle ja kumpikaan meistä ei siihen ollut koskenut sen jälkeen.
Marraskuussa tilanne alkoi pahentua.. en nyt muista järjestystä tarkalleen, mutta minulla lukee kotona vihkossa kaikki, korjaan myöhemmin jos tarve vaatii tai jotain merkittävää unohtuu.
Tyttömme oli jo nukkumassa ja syötimme alakerrassa poikamme ennenkuin veimme nukkumaan. Jätin tyhjän tuttipullon tuolille siksi aikaa että veimme poikamme yläkertaan. Tullessamme takaisin alas tuttipullo olikin lattialla.. ihmettelin sitä hetken, ja mieheni kuittasi sen vielä siinä vaiheessa vähän vitsikkäästi että eikö se sanonutkin että siellä kummittelee. :P
Kävimme tupakalla ja sammuttelimme telkkarin ja muut laitteet, menimme ylös nukkumaan.
Heräsin yöllä syöttämään poikamme ja koko asunto oli pimeänä.. luonnollisesti kun oltiin kaikki laitteet ja valot sammutettu.
Aamulla heräsimme siihen että alakerrasta kuului ääntä, ja menimme yhdessä katsomaan että mistä se kuuluu... kappas, telkkarimme oli mennyt päälle omia aikojaan.
En muista nyt oliko kyseessä sama päivä, mutta lähipäivinä alkoi taas "tapahtua"..
Istuin olohuoneessa tietokoneella yhtäkkiä takapihan ulompi ovi pamahti voimalla auki. Yleensä laitan sen todella huolella kiinni lasten takia, mutta en tiedä olinko silloin ollut huolimaton. Kävin laittamassa sen kiinni ja menin viemään tyhjän kahvikuppini keittiöön.
Laitoin kupin normaalisti tiskipöydälle, kunnes sivusilmällä huomasin että kolmannella pöytätasolla pyöri juustohöylä.. katsoin kunnolla, ja siinä se pyöri, monia sekunteja silmieni edessä. Säikähdin julmetusti ja juoksin takapihalle tupakalle soittamaan kaverilleni. Puhelun aikana menin takaisin keittiöön tutkimaan tasoja, että onko ne kiinni toisissaan, jos tärähdyksen voimasta höylä olisi pyörinyt. Tasojen kiinnityskohdissa oli vajaan sentin väli, mutta samalla seinämällä ne oli. Hakkasin nyrkkiä/nokkamukia/kahvikuppia tiskipöytään, eikä mikään hievahtanut tasolla jolla juustohöylä oli. Noh, se nyt saattoi olla herkässä kohdassa, en tiedä.
Menin käymään tupakalla ja tulin takaisin sisälle, olohuoneen lamput alkoivat välkkyä ihan kunnolla.. siis ei pientä räpsimistä, vaan välkkyi kunnolla ja pitkään. Silloin tyttöni osoitti sormellaan portaikkoomme ja hoki "Täti..Täti..Täti.." Ja siis ymmärrän tyttöni puhetta että todella sanoi "täti", eikä sotkenut sanaa kun tuo oli ns.tuttua sanastoa. Sen jälkeen välkkyminen loppui.
Soitin kaverilleni joka asui ihan vieressä että välkkyikö niillä valot, voisko johtua tuulesta tms. Totesi vaan että ihan normaali ilma tuolla on, että ei heillä valot välky.
Pyysin kaverini tulemaan luokseni, koska en vain uskaltanut enää olla asunnossa yksin.

Tässä kohtaa sanon vain että en ole uskovainen, en rukoile tms, ja en usko mihinkään jumalaan. Mieheni vielä vähemmän. :|

Kaverini tullessa luokseni koiransa kanssa olimme hiukan ihmeissämme.. koira oli kuin peloissaan(tai jotain sinnepäin), vaikka kyseessä oli tuttupaikka niin käyttäytyi todella oudosti, meni keittiön pöydän alle, oli siellä korvat luimussa eikä tullut pois. Soitin miehelleni töihin ja mietin että mitä hemmettiä tässä tekis, JOS asunnossa olisikin jotain ihmeellistä. Otimme asian melko todesta, koska aiemminkin oli tapahtunut selittämättömiä juttuja ja alkoi vähän pelottamaan että mitä jos tuo pahenee.
Tulimme yhdessä siihen tulokseen että soitan perhetutulleni joka on pappi. (..oi kyllä, papille. :D )
Olin luonnollisesti hieman nolona soittaessa tälläisesta "ongelmasta", mutta enemmäkin ihmeissäni kun minut otettiin todesta.. Pappi sanoi tulevansa jo samana iltana "katsomaan" asian, että pitää asiaa kiireellisenä.
Siinä sitten kaverini kanssa oltiin vähän että miten tähän pitäisi suhtautua.. vähän ennen kun mieheni tuli töistä olimme tupakalla takapihalla ja sisempi oli alkoi liikkua edestakaisin. Oletin tyttöni liikuttavan sitä, mutta kaverini meni katsomaan ja totesi että ovi liikkuu omia aikojaan että tyttöni on olohuoneen toisessa päässä.

Mieheni pääsi töistä ja ilmoitti ettei kehtaa olla alhaalla papin ollessa, kun ei tiennyt miten asiaan suhtautua. Papin tullessa sanoin aivan suoraan etten mielelläni rukoilisi tms (kun en usko itse jumalaan), että mielelläni vain olisin ja antaisin hänen hoitaa hommansa rauhassa. Oli jotenki todella kiusaantunut/nolo olo..
Mieheni meni ylös ja jäin kaverini kanssa alakertaan.
Pappi pystytti ristit olohuoneen pöydälle ja alkoi lukea juttujansa. Alkuun ei tapahtunut mitään, mutta manauksen(?) aikana kynttilän liekki heitti ihan häränpyllyä ja heitteli miten sattuu, papin lopetellessa puhettaan keittiöstä kuului aivan mieletön pamaus jonka alkuperä ei ole vieläkään selvillä.

Jutun ollessa ohi kiittelin pappia vielä ulkona, ja muistan elävästi kun pappi sanoi "jos tämä ei nyt lopu, niin soita heti uudestaan ja otetaan järeämmät keinot käyttöön!" :D

No, ilmiöt loppuivat (pariksi vuodeksi) ja seinästä ei kuulunut sitä naputusta enää koskaan joka oli piinannut meitä joka ilta ennen tuota... :o Olen muuttanut jo pois tuosta asunnosta.

En oikein osaa selittää kuinka molemmat olimme niin peloissamme että jouduimme pappiin turvautumaan.. silloin se vain tuntui ainoalta vaihtoehdolta.
Onhan nuo kaikki järjellä selitettävissä.. (sähköissä vikaa,tyttö selittää omiaan jne,..) ...MUTTA..

Sitä kun ei voi koskaan tietää. ;)
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
Kesämies
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Syys 2010, 12:39
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Kesämies » 22 Kesä 2011, 18:54

Hyvä juttu kaikenkaikkiaan! :peukku:
Rajatiedon tutkimusta..

[url]AfterLifeReflex.com[/url]
[url]facebook.com/AfterLifeReflex[/url]

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja yenn » 23 Kesä 2011, 14:16

Kiitoksia!

Kertoilen myöhemmin vielä lisää näitä juttuja, mitä tapahtui esim.kesällä/syksyllä 2010.
En olisi ikinä uskonut jakavani näitä asioita netissä, mutta toisaalta on kiva jakaa kokemuksia kun muillekin näitä asioita näyttää tapahtuvan. :)
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja aava » 23 Kesä 2011, 14:41

tuli mieleeni että oliskohan edelliset asukit pelannut spiritismiä ja jättänyt leikin kesken?? koska yksi tuttu sanoi että olivat kaverinsa lasta menneet hoitamaan ja jossain vaiheessa iltaa seinällä oli näkynyt pääkalloa muistuttava varjo ja kuulunut kovaa ääntä ihan yhtäkkiä. sitten kaveri oli tullut viihteeltä pois ja he ketoivat hänelle mitä oli tapahtunut toveri oli todennut kokeiltiin spiritismiä ja mitään kun ei tapahtunut lopetettiin kesken. (eli siis tuttu ja hänen kaveri oli toverinsa lasta menneet vahtimaan :D ).
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja yenn » 23 Kesä 2011, 15:08

Jos Aava viittasit tohon mun juttuun, niin niitä on tapahtunu mun aiemmassakin asunnossa v.2007 ja kesällä 2010 kun muutin jo tuosta asunnosta pois. [Nuorempana myös, mutta niitä en pidä enää niin merkittäviä. Lähivuosien jutut mietityttää.]
Aiemmat ei ollu niin pelottavia, mutta kesän 2010 jutut kyllä aika karmaisevia.

Itse kyllä oon nuorempana pelaillu spiritismiä, mutta en halua edes muistella niitä enää... nyttekin tulee vedet silmiin ja tukala olo kun mietin kokemuksia. :?

Kavereilla on monia teorioita, viime kesänä "kartoitettiin" tilannetta ja kirjoitettiin kaikki oudot tapahtumat paperille aika järjestyksessä ja yritettiin miettiä mikä olis voinu nuo laukaista, jos nyt niin voi sanoa.

En sitten tiedä voisko nuoruuden aikaiset spiritismit vaikuttaa noin, mitä mieltä olette?
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja aava » 23 Kesä 2011, 15:17

yenn kirjoitti:Jos Aava viittasit tohon mun juttuun, niin niitä on tapahtunu mun aiemmassakin asunnossa v.2007 ja kesällä 2010 kun muutin jo tuosta asunnosta pois. [Nuorempana myös, mutta niitä en pidä enää niin merkittäviä. Lähivuosien jutut mietityttää.]
Aiemmat ei ollu niin pelottavia, mutta kesän 2010 jutut kyllä aika karmaisevia.

Itse kyllä oon nuorempana pelaillu spiritismiä, mutta en halua edes muistella niitä enää... nyttekin tulee vedet silmiin ja tukala olo kun mietin kokemuksia. :?

Kavereilla on monia teorioita, viime kesänä "kartoitettiin" tilannetta ja kirjoitettiin kaikki oudot tapahtumat paperille aika järjestyksessä ja yritettiin miettiä mikä olis voinu nuo laukaista, jos nyt niin voi sanoa.

En sitten tiedä voisko nuoruuden aikaiset spiritismit vaikuttaa noin, mitä mieltä olette?


juu tarkoitin sinun juttuja:) no olen kyllä sellaisenkin kuullut että joku nainen oli käynyt ns meedio kurssin läpi ja oppi näkemään henkiä ja oli sitten kirkossa ollessaan nähnyt kun erään naisen takana oli roikkunut ns "ilkeän näköinen nainen" ja se oli huomannut tämän ja hyökännyt ko naisen näkökenttään vähän niinkun varotuksena että "kerroppa ja kärsi" eli ei mikään ihme jos voimakkaitakin tapahtumia ollu spiritismin muun aikana jos joku olis mukana tullutkin. MUTTA! toki voit olla vaan niin herkkä:)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja yenn » 23 Kesä 2011, 15:30

aava kirjoitti:
yenn kirjoitti:Jos Aava viittasit tohon mun juttuun, niin niitä on tapahtunu mun aiemmassakin asunnossa v.2007 ja kesällä 2010 kun muutin jo tuosta asunnosta pois. [Nuorempana myös, mutta niitä en pidä enää niin merkittäviä. Lähivuosien jutut mietityttää.]
Aiemmat ei ollu niin pelottavia, mutta kesän 2010 jutut kyllä aika karmaisevia.

Itse kyllä oon nuorempana pelaillu spiritismiä, mutta en halua edes muistella niitä enää... nyttekin tulee vedet silmiin ja tukala olo kun mietin kokemuksia. :?

Kavereilla on monia teorioita, viime kesänä "kartoitettiin" tilannetta ja kirjoitettiin kaikki oudot tapahtumat paperille aika järjestyksessä ja yritettiin miettiä mikä olis voinu nuo laukaista, jos nyt niin voi sanoa.

En sitten tiedä voisko nuoruuden aikaiset spiritismit vaikuttaa noin, mitä mieltä olette?


juu tarkoitin sinun juttuja:) no olen kyllä sellaisenkin kuullut että joku nainen oli käynyt ns meedio kurssin läpi ja oppi näkemään henkiä ja oli sitten kirkossa ollessaan nähnyt kun erään naisen takana oli roikkunut ns "ilkeän näköinen nainen" ja se oli huomannut tämän ja hyökännyt ko naisen näkökenttään vähän niinkun varotuksena että "kerroppa ja kärsi" eli ei mikään ihme jos voimakkaitakin tapahtumia ollu spiritismin muun aikana jos joku olis mukana tullutkin. MUTTA! toki voit olla vaan niin herkkä:)


Hrrrr... kammottavaa. :/
Itse en ikinä menisi millekään kurssille, mielummin sulkisin portin noihin yhteyksiin täysin... :o


Itsellä melkein kaikissa kokemuksissa tullu todella epämukava/uhattu olo, ja se "uni"(?) mistä kerroin tuolla aiemmin tuntui juurikin joltain hyökkäykseltä/varoitukselta. Tosin oon alkanut itse jo olla sitä mieltä että se oli unta, koska en halua uskoa että näitä asioita tapahtuu ja en keksi miksi kukaan olisi siellä paikassa yht äkkiä minulle "ilmestynyt" ja aiemmin siellä oli mukava olo. Unihalvaus tosin on poissuljettu koska pystyin kumminkin karjua ja liikkua. Vai pystyykö silloin liikkua/huutaa? En ole perehtynyt asiaan kummemmin.

Viime kesänä epäilen nähneeni 2 hahmoa (eri päivinä), ja molemmilla kerroilla olo oli aivan kamala ja koirani reagoivat asiaan melko voimakkaasti. Kirjoitan toisen kokemuksen tähän kun olen hakenut lisää kahvia. ;)
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja yenn » 23 Kesä 2011, 15:59

Kesällä 2010 sattui seuraavaa.. aikaväli tais olla kesäkuu-heinäkuu.

Olimme kesällä silloisen mieheni vanhemmilla vierailulla, jo asuntoon mennessä mulle tuli tosi tukala olo ja tuntui että haluan sieltä vain pois ja pian. Mutta kyseessä oli kumminkin pidempi reissu niin siellä oli pakko olla.

[Taustatietona kerrottakoon että tuon miehen pikkuveli 18v. ei ole vuosikausiin kyennyt nukkua omassa huoneessaan, vaan on nukkunut vierashuoneessa/olohuoneessa silloin kun on kotona. Alkuun väitti kuulevansa ääniä ja näkevänsä asioita, mutta kun häntä ei uskottu ja tungettiin päätutkimukseen (joista vikaa ei löytynyt) niin väitti ilmiöiden loppuneen.]

Tosiaan mulla oli jo asuntoon mennessä todella tukala olo ja nukuin siellä tosi huonosti.
Tätä en itse muistanut ennenkuin mieheni kertoi asiasta, mutta olin yhtenä yönä nähnyt järkyttävää painajaista.. mieheni oli saanut minut hereille jonka jälkeen olin jatkanut nukkumista.
Hänen kerrottuaan asiasta seuraavana iltana muistin unen. Unessa pahat henget yrittivät saada minut kiinni, mustat hahmot jahtasivat minua ja juoksin siinä henkeni edestä karkuun. Juuri kun minut oltiin saamassa kiinni heräsin.

Seuraavana iltana olin tupakalla pihalla ja asunnossa ei ollut muita kuin minä, kun mieheni oli lenkillä yhden koiramme kanssa.
Katselin hänen pikkuveljensä ikkunasta sisään, ja yhtäkkiä näin selvästi että n.2m pitkä mieshahmo seisoi ikkunan takana huoneessa ja katsoi minuun(kasvoja ei ollut???), näin sen näyn muutaman sekunnin ja katsoin taakseni että seisoiko siellä joku ja ketään ei ollut takana.
Sain jonkin ihme paniikkireaktion, hypin ja pompin ulkona hetken kun en uskaltanut mennä sisälle koska minun piti kulkea sen huoneen ohi.. loppujen lopuksi kumminkin rohkaisin itseni ja juoksin huoneen ohi yläkertaan odottamaan miestäni. Sisällä oli todella tukala olla silloin eikä olo helpottunut edes kun mieheni tuli sinne takaisin. Kerroin tapahtumasta ja soitin myös hyvälle ystävälleni jolle en ollut koskaan puhunut näistä asioista. (Kuulin silloin mielenkiintoisia asioita, niistä myöhemmin.)
Tänä iltana ja yönä koiramme olivat aivan sekaisin, haukkuivat alas rappusiin,kävivät katsomassa monta kertaa onko siellä joku ja vauhkosivat ympäri asuntoa haukkuen/vinkuen.

Kuten edellinenkin, tämäkin voi olla puhtaasti mielikuvituksen tuotetta, harhanäkyjä ja ylireagointia kun tarkkailin koirien käytöstä... hmmm...

Seuraavat asiat tapahtuivatkin vajaa kuukausi tästä, toisessa paikassa.
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja aava » 23 Kesä 2011, 16:03

minullakin on muuten paljon kirjotuksia täällä jouduin vaan nimimerkin vaihtamaan kun unohdin salasanani:D ja viestikin oli kadoksissa mistä olis voinu sen vaihtaa :D (eli aavenainen) nimellä aijemmin kirjottelin kokemuksitani ja niitä on nyt tullunna lisää xD juu lueskelinkin sitä uni juttua.. ja voin sanoa että minulla oli kerran semmoinen että näin jotain ahdistavaa unta ja unen läpi kuulin nimeni mainittavan. (tyyliin no olkoo nimi vaikka marja "marja! en herännyt sitten MARJA!! en herännyt.. lopuksi tuli viellä erittäin kovaa nimen mainita ja ihan kun sähköiskusta olin herännyt ja nousin ylös sängystä ja kävelin keittiöön. tuolloin olin viellä teini. lautanen seinällä alkoi täristä kun tulin sen kohdalle mutta loppui kun äitin tuli kysymään että mikä hätänä että näytän ihan säikähtäneeltä.. että enpä tiedä joskus unen ja valveen rajamail tuntuu käyvän muuta kun unihalvaus:)

mutta se on minun mielipide omien kokemusten kohdalla koska kaikkea on sattunut mutta ikinä en ole ollut tilanteessa jossa en voisi liikkua esim. :)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja yenn » 23 Kesä 2011, 16:28

aava kirjoitti:minullakin on muuten paljon kirjotuksia täällä jouduin vaan nimimerkin vaihtamaan kun unohdin salasanani:D ja viestikin oli kadoksissa mistä olis voinu sen vaihtaa :D (eli aavenainen) nimellä aijemmin kirjottelin kokemuksitani ja niitä on nyt tullunna lisää xD juu lueskelinkin sitä uni juttua.. ja voin sanoa että minulla oli kerran semmoinen että näin jotain ahdistavaa unta ja unen läpi kuulin nimeni mainittavan. (tyyliin no olkoo nimi vaikka marja "marja! en herännyt sitten MARJA!! en herännyt.. lopuksi tuli viellä erittäin kovaa nimen mainita ja ihan kun sähköiskusta olin herännyt ja nousin ylös sängystä ja kävelin keittiöön. tuolloin olin viellä teini. lautanen seinällä alkoi täristä kun tulin sen kohdalle mutta loppui kun äitin tuli kysymään että mikä hätänä että näytän ihan säikähtäneeltä.. että enpä tiedä joskus unen ja valveen rajamail tuntuu käyvän muuta kun unihalvaus:)

mutta se on minun mielipide omien kokemusten kohdalla koska kaikkea on sattunut mutta ikinä en ole ollut tilanteessa jossa en voisi liikkua esim. :)



Heh, itseasiassa kävin jo lukemassa sun esittelyn ja aloin bongailee sun vanhoja tekstejä. :D :peukku:
Mä yritän tässä juuri pohtia että onko mulle käynyt muita unijuttuja kun nuo 2 jotka on mieleenpainunut...
Muistinpa juuri että ajalla kesäkuu2010-elokuu2010 hahmonäkyjä olikin 3, ja kaikki eri asunnoissa ja viimeisintä todisti samainen mies kenen vanhemmilla oltiin kesällä aiemmin. Tuon näyn kohdalla jonka muistin juuri, olin juuri herännyt ja mennyt alakertaan juomaan eli olin hereillä kyllä tuossa, mutta mies heräsi siihen että joku tuijotti häntä. Siinä yössä ei kyllä ollut mitään erikoista muuten, ja en kokenut oloa uhkaavaks, eli tämäkin voipi olla myös unisen harhanäkyä :) . Voisin selittää sen tähän...

Eli heräsin yöllä aivan normaalisti ja kipitin alakertaan jääkaapille mehua juomaan. Muistan että seisoin jääkaapilla ja näin vasemmalla puolellani sivusilmällä tumman viuhahduksen joka meni alakerran wc:n suunnasta yläkertaan päin. Jotenkin en reagoinut asiaan ja kävelin normaalisti ylös tuon jälkeen.
Yllätyksekseni mies sängyssäni olikin hereillä ja näytti aaveen nähneeltä kun menin huoneeseen.
Kysy et mitä hittoa, missä mä olin.. totesin että alhaalla juomassa, kuinka niin? Sano vaan että mä olin selkeesti seisonu sängyn vieressä ja tuijottanu sitä, mutta kun tulin huoneeseen niin "minä" katosin siitä sängyn vierestä. Raukkaparka oli saanu paskahalvauksen kun tulinkin huoneeseen ja se tajus etten ollu siinä seissy. :D
Toi on sellanen juttu joka lähinnä huvittaa mua, en oo oikeen laskenu sitä sellaseks tapahtumaks joka ois pitäny jotenkin noteeraa... :)
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja aava » 23 Kesä 2011, 16:37

tuossahan oli samantapane käyny yhdelle opiskelija ryhmälle. en nyt muista missä mutta yksi tyttö joka oli ollut yläkerrassa tuli alas ja toverit kyseli että etkös just äsken ollu tos alhaalla olit vaan kääntyny pois ja lähteny kun oltiin sulta kysytty jotain. että kyllä tuossa minusta ainankin on paljon kyllä ihan että ei kyllä voi uneksi pelkästään tulkita :D

itse olisin halunnut olla näkemässä tilanteen josta kirjoitin aijemmin kun äitini kohtasi edesmenneen anoppinsa silmästä silmään.. koiratkin haukku jne muistan vaan kun äitini nosti isäni ylös ja meuhkas et siun äitis on täällä. :D myöhemmin kuulin koko tapahtuman. samassa mökissä on kyllä ollu kaikenlaista toimintaa.. (meidän serkut ei edes koko talos uskaltanu yöpyä):D että ihan konkreettisia nuo hahmo havainnot kyllä on jos useempi kuulee näkee saman.
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja yenn » 23 Kesä 2011, 16:54

aava kirjoitti:tuossahan oli samantapane käyny yhdelle opiskelija ryhmälle. en nyt muista missä mutta yksi tyttö joka oli ollut yläkerrassa tuli alas ja toverit kyseli että etkös just äsken ollu tos alhaalla olit vaan kääntyny pois ja lähteny kun oltiin sulta kysytty jotain. että kyllä tuossa minusta ainankin on paljon kyllä ihan että ei kyllä voi uneksi pelkästään tulkita :D

itse olisin halunnut olla näkemässä tilanteen josta kirjoitin aijemmin kun äitini kohtasi edesmenneen anoppinsa silmästä silmään.. koiratkin haukku jne muistan vaan kun äitini nosti isäni ylös ja meuhkas et siun äitis on täällä. :D myöhemmin kuulin koko tapahtuman. samassa mökissä on kyllä ollu kaikenlaista toimintaa.. (meidän serkut ei edes koko talos uskaltanu yöpyä):D että ihan konkreettisia nuo hahmo havainnot kyllä on jos useempi kuulee näkee saman.


Muistelen itekki kuuleeni ennenki noita "justhan sä olit tässä"-juttuja... karmivaa. Ja ne missä kokijoita on enempi kuin yksi, ei kyllä mene harhanäkyjen kategoriaan...
Laitatko mulle vaikka privaviestillä linkin siihen anoppijuttuun? [ettei tähän muodostu mtn kamalaa "ohi-aiheen-chattia :) ] Vai oliko se se missä anoppi suoristi verhoja tms? Muistan lukeneeni sellaisen jutun jossain välissä, mutta en muista kenen kirjoittamana.
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

antsa
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Kesä 2011, 17:25

Kuva nuotiosta juhannuksena 2011

ViestiKirjoittaja antsa » 28 Kesä 2011, 21:21

Istuimme kaverini kanssa nuotiolla mökillä juhannuksena 2011 ja ajattelin, että otampa kuvan nuotiosta. Rupesin jälkeenpäin katsomaan kuvia kännykästä ja yksi pisti silmään heti kun sitä katsoi. Nyt kun olen aikana kuvaa katsellut niin siinähän näkee kaikenlaista kummallista. En väitä, että kuvassa on kummitus tai mitään muutakaan yliluonnollista, mutta erikoinen kuva silti.

Mainittakoon vielä, että samankaltaisia kuvia tuli useita.

http://imageshack.us/f/5/25062011089.jpg/

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 28 Kesä 2011, 21:24

Kannattaa muistaa, että aivot hakevat aina kuvainformaatiosta tunnistettavia muotoja, eli näinkin monipuolisessa kuvassa on hyvät edellytykset hahmontunnistuksella sekoilla. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron