Sähköhäirikkö

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Salezi
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:11
Paikkakunta: Southern Finland

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Salezi » 19 Huhti 2009, 03:57

Salezi kirjoitti:Omalle kohdalle ei ainakaan muistaakseni ole sattunut mitään toistuvaa sähköongelmaa - toistuvalla tarkoitan että aina kun minä käytän niin jokin laite/lamppu tms. lakkaa toimimasta.

Mikä on ihan hyvä, sillä inhoan kaikkia laitevikoja, raivostuttavaa. :|

Dodih - vähän sen jälkeen kun tämän viestin kirjoitin, nämä sähköongelmta ovat nyt sitten alkaneet.

Eli seuraavanlaisia ongelmia alkoi heti kun kirjoitin tuon viestin:
Näytöstä lähtee virrat, yhtäkkiä äänet lähtee, TV sammuu, valot sammuu ym.

Hiukan kummallista ja karmistuttaa - samalla myös ärsyttää, kuten edellisessä viestissäni kirjoitin tälläiset ongelmat ja viat ärsyttävät suunnattomasti!
Eipä kovin huvita täällä käydä, lähinnä johtuu siitä ettei juttuja oteta tosissaan.. ainakaan IRCin puolella, joten tuskinpa täälläkään.

Avatar
Dee
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 00:50
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Dee » 26 Huhti 2009, 20:06

Pakko päästä kertomaan tänne omatkin kokemukset tästä sähköjutusta.

Lamput tuntuu räpsyvän välillä itsekseen, ei sammu, mutta himmenee ja kirkastuu itsekseen. Tätä tapahtuu vain satunnaisesti, mutta kun se alkaa, sitä kestää pitkään.

Ja läppärini jumittelee aina kun pitempään teen tällä jotain, sen verran uudehko kone ettei itsekseen varmasti sekoile ja minä en tietääkseni ihan rähmäräpylä ole. :D
Tämä pirkuleen kone toimii ihan normisti muiden käytössä, sama vanhan läppärin kanssa, muilla toimi, minulla ei.

Joskus myös kahvinkeitin tuntuu vihoittelevan mulle vonkumalla hirmusesti ollessani sen lähettyvillä..
Nurkka - kaikkea muttei mitään.

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Dezil » 27 Huhti 2009, 21:56

J. Doe kirjoitti:Onko muilla kokemuksia esim: että radio ottaa häikkää?
Mun kohdalla jopa katulamput on reakoinut niin että, kun olen suunnilleen kohdalla niin se sammuu ja kun olen ohi se syttyy taas

Mul oli on ollu ihan sama juttu joskus. Tyyliin ku jossai mettätiellä kävelet keskellä yötä ja ei nää mitää ku lamppu menee niin kyl siin kovallakin kundilla karvat nousee. :ghost:

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 28 Huhti 2009, 07:58

Regendos kirjoitti:
Ulwoja kirjoitti:Se siinä siis on kummallista kun muut perheejäsenet eivät kärsi tästä.

Pistä se sitten sattuman piikkiin. Sitäpaitsi, mistäs tiedät kuinka toiset käyttää tietokonetta tai mitä he sillä kokevat? Tuskin kukaan menee heti ensimmäiseksi huutelemaan jostain blackoutista.


Koska kerran kysyin iskältä miksi tämä näin tekee. Se kerto tuon lisäksi myös ettei sillä oo koskaan niin käyny tällä tietokoneella.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Avatar
Blacky
Kummitus
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 22:16
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Blacky » 28 Huhti 2009, 09:23

Ihminen tiedettävästi johtaa sähköä, mutta sitä minun on vaikea uskoa, että se riittäisi katkaisemaan kokonaisten katulamppujen sähköt. Itse tosin olen ollut koomisessa tilanteessa, jossa kokonaisesta metsästä on äkkiä monesti kadonnut sähköt samalla kun henkilö koskee minuun. Kyseessä tosin on ollut puolisattuma, koska olemme olleet liikkeellä aikaan, jolloin valot normaalistikin sammuvat.

Olen itsekin kokeillut saada radion toimimaan paremmin olemalla kauempana tai lähempänä sitä. Se, toimiiko temppu vaihtelee satunnaisesti, mutta selkeä yhteys kosketuksella on kuitenkin ollut. Olen satunnaisesti saanut myös "sähköiskuja" esineistä, joilla ei varsinaista sähkölatausta pitäisi tietojeni mukaan olla. Vai osaako joku sattumalta kertoa mikä on kvartsin sähkönjohtavuus ja paljonko staattista energiaa sellainen saa kerättyä itseensä?
Se siivekäs aivan takanasi

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Huhti 2009, 18:43

Itselle on myös käynyt samantapaisesti kuin Siivekkäälle. Kavereiden kanssa jossain pyörinyt ja juuri esim. koskenut koulun pihalla olevaan lamppuun ja kaikki valot ovat sammuneet. :)

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 29 Huhti 2009, 21:09

Itse muuten aina saan kaikista metalliesineistä sähköiskuja. Esim. en voi ikinä koskea auton oven metalliseen osaan, koska saan aina siitä sähköiskun.

Avatar
Dee
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 00:50
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Dee » 06 Touko 2009, 13:10

Tonza133 kirjoitti:Itse muuten aina saan kaikista metalliesineistä sähköiskuja. Esim. en voi ikinä koskea auton oven metalliseen osaan, koska saan aina siitä sähköiskun.


Mulla on myös sama ongelma, onneksi sukulaiset ja kaverit on tottuneet jo siihen että autosta noustessani heitän ilmaan muutaman ärräpään saadessani kunnon sähkärit ovesta. ;)
Nurkka - kaikkea muttei mitään.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 12 Touko 2009, 11:56

Autosta sähköiskun saaminen johtuu siitä, kun laitat jalan ensin maahan ja sitten kosket oven metalliosiin. Kokeiles seuraavalla kerralla koskea ensin oveen, sitten vasta maahan. Eli ei mitään epänormaalia tuossa.
Myöskin usein sattuvat staattiset sähköpurkaukset koskettaessa jotain metallista johtunee esim. vaatetuksesta jota pidät päälläsi.
Kokeiles joskus kiskaista jalkaan kunnon kumipohjaiset lenkkarit ja niskaan villapaita, hypi vähän aikaa paita päällä ja mene sen jälkeen koskemaan vaikkapa kaveria.
Eli perus staattinen sähkö kerääntyy hyvinkin arkipäiväisistä esineistä ja staattisia sähköpurkauksia tuskin kannattaa lähteä paranormaalin sattuman puolelle vetämään.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Jaarno » 12 Touko 2009, 16:02

Tonza133 kirjoitti:Itse muuten aina saan kaikista metalliesineistä sähköiskuja. Esim. en voi ikinä koskea auton oven metalliseen osaan, koska saan aina siitä sähköiskun.


Tuonhan nyt kuitenkin voi kuitenkin selittää ihan perus fysiikalla. :)
Vaikka tuskin tarkoititkaan että tuo jotenkin paranormaalia olisi.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 12 Touko 2009, 17:20

Jaarno kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:Itse muuten aina saan kaikista metalliesineistä sähköiskuja. Esim. en voi ikinä koskea auton oven metalliseen osaan, koska saan aina siitä sähköiskun.


Tuonhan nyt kuitenkin voi kuitenkin selittää ihan perus fysiikalla. :)
Vaikka tuskin tarkoititkaan että tuo jotenkin paranormaalia olisi.

En tarkoittanutkaan. Mainitsin vain, että saan niitä sähköiskuja järjettömän helposti...

Avatar
Sankari
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Touko 2009, 01:41

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Sankari » 23 Touko 2009, 02:51

Tonza, mulla täysin sama. Tai ei autosta vielä ole tullut, mutta esim mikintelineistä ja lampuista kylläkin.
"En tiedä millä aseilla kolmas maailmansota soditaan, mutta neljäs maailmansota tullaan sotimaan kepeillä ja kivillä."

Avatar
GhostRider
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2009, 16:41

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja GhostRider » 24 Touko 2009, 17:09

Minulla on myös kokemuksia siitä, että katulamput sammuvat, kun kävelen niiden ohi. Joskus ne alkavat vain välkkymään...
[url=http://dragcave.net/view/iJbX][img]http://dragcave.net/image/iJbX.gif[/img][/url]
Klikkaisitko??

Shadowbeast
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Touko 2009, 02:37

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Shadowbeast » 25 Touko 2009, 02:49

Itse olen kokenut saman:
Kävelin Korkalovaaraan päin, ja siinä on pitkä mäki ylös, lamput sammuivat kun tulin niiden kahdalle, syttyivät kun olin ohittanut. Muistaakseni 3-4 lamppua parhaimmillaan.
Kerran kävi näin, ajattelin huvikseni kävellessäni ja katulampun nähdessäni jotain tyylii:
"TSÄDÄÄM! SYTY LAMPPU" :D :D Ja pentele sehä sytty :D

Avatar
Navras
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 02:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Navras » 13 Kesä 2009, 00:48

Minulle käy myös tuota katulamppujen sammumista. Viimeaikoina sammumista ei ole juurikaan tapahtunut, mutta yhteen aikaan (varsinkin muutettuani mieheni kanssa uuteen kaupunkiin) ilmiöt tihentyivät ja yhden matkan aikana näitä sammumisia ja syttymisiä saattoi tapahtua monta kertaa. Mieheni alkoi myös huomata tämän, kun ilmiö toistui kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja monen kuukauden ajan. Nykyään mieheni on sähköhäirikköjä seuratessaan tullut siihen tulokseen etten ilmeisesti tule kovin hyviin minkään elektronisen laitteen kanssa. Kännykkäni ja tietokoneeni menevät nopeasti heikkoon kuntoon, vaikka olen aika näppärä erityisesti tietokoneiden kanssa, televisio oikuttelee läheisyydessäni jne. Lisäksi saan todella helposti voimakkaita sähköiskuja yllättävistäkin paikoista, mutta se johtunee siitä, että haron hiuksiani paljon jolloin saatan vahingossa "ladata" käteni tai vaatteeni voivat olla helposti sähköstyvää materiaalia. Katulamppujen jatkuva sammuminen tosin alkoi tuntua ihan joltain muulta kuin sattumalta.
"Let the might of your compassion arise to bring a
Quick end to the flowing stream of the blood and tears."

2 paranormaalia
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:47

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja 2 paranormaalia » 15 Kesä 2009, 13:54

Musta ja mun kaverista tuntuu, että kyseessä olisi jonkilainen poltergeist (räyhänhenki) se ei ole aivan pahan laatuinen, mutta kuten varmaan huomaatkin ei myöskään kovin hyvä. Eli vähän alle keskiverron poltergeistin??? Se iskee erityisesti murrosikäisiin tai muuten 12-16 vuotiasiin nuoriin. Yritä hillitä (hallita) negatiivisia tunteitasi eli suomeksi: surua, vihaa, pettymystä ja masennusta älä pelkää Pelko on tuossa tilanteessa pahinta. ;)

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Tenkku » 15 Kesä 2009, 17:15

2 paranormaalia kirjoitti:Musta ja mun kaverista tuntuu, että kyseessä olisi jonkilainen poltergeist (räyhänhenki) se ei ole aivan pahan laatuinen, mutta kuten varmaan huomaatkin ei myöskään kovin hyvä. Eli vähän alle keskiverron poltergeistin??? Se iskee erityisesti murrosikäisiin tai muuten 12-16 vuotiasiin nuoriin. Yritä hillitä (hallita) negatiivisia tunteitasi eli suomeksi: surua, vihaa, pettymystä ja masennusta älä pelkää Pelko on tuossa tilanteessa pahinta. ;)


En ole ihan varma, mutta eikö tuo sepitys ole ollut jossain fiktiivisessä TV-ohjelmassa? Sellainen muistikuva minulla on tosta hommasta.
Fabulous babe

Jehabi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 16:43

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Jehabi » 12 Heinä 2009, 00:35

Atomipommi kirjoitti:Alkaa ottamaan entistäkin enemmän päähän nuo stereoni.

Niin, kyse on siis siitä että ne nostavat äänenvoimakkuutta täysin oman mielensä mukaan. Sitä ei ollut nyt tapahtunut ties kuinka moneen kuukauteen mutta eilen taas WAAAAHH!!! Ja hyppäsin suunnilleen kattoon.

Aluksi ongelma loppui sillä, että poistin patterit kaukosäätimestä, enkä käyttänyt langattomia kuulokkeita stereoiden kanssa. Arvelin äänen nousemisen siis johtuvan näistä langattomista systeemeistä, että joku niistä olisi rikki, (Tai stereoiden se "sensori" mikä lie joka ottaa sen säteen, olisi jotenkin hajonnut.) koska stereoni eivät tämän jälkeen tehneet tuota pitkään aikaan.

Mutta nyt se alkoi taas. Ensin se nostaa vähän "varoitukseksi" ja sitten BOOM se on yhtäkkiä jossain kahdessaviidessä ja kaikilta on korvat rikki. Kerran se teki sen myös toisinpäin, eli väänsikin äänet kokonaan mutelle. (Mieluummin kyllä niin päin.)

Voi olla, että ne(kin) ovat yksinkertaisesti hajalla, mutta pakko nurista kun säikähtelen tuota äänennostelua... :D Olisi vain kiva tietää mistä moinen johtuu.

Takuuta ei tietenkään ole jäljellä... -_-



Millaisessa talossa asut. :lol:

Avatar
Anzkuuuuuh
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 06 Heinä 2009, 09:57

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Anzkuuuuuh » 24 Heinä 2009, 12:17

Ihmisessäkin ON sähköä,mutta en usko että niin voimakasta joka saisi katulampun sammumaan.
No totta hemmetissä mä olen oikeassa!

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 30 Heinä 2009, 14:52

Anzkuuuuuh kirjoitti:Ihmisessäkin ON sähköä,mutta en usko että niin voimakasta joka saisi katulampun sammumaan.

Olihan jossain juttua pojasta, joka sai tietokoneet sekoamaan, kun oli niin magneettinen. Ja ei katulamppujen sammuttamiseen välttämättä edes tarvitsisi suurta sähkövirtaa.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa