Tahdonvoima ja sen seuraukset?

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Postludium
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2008, 16:15

Tahdonvoima ja sen seuraukset?

ViestiKirjoittaja Postludium » 26 Marras 2008, 05:48

Nuoruusiälläni koin aika hämmentävän kokemuksen koskien vanhan ahkuni, eli mummoni poismenon aikoja. Eli, mummoni oli sairaalassa 98-vuotiaana, ja isäni lähti häntä katsomaan. Itselläni oli hieman flunssainen olo, joten jäin kotiin muun perheen kanssa. Sitten yhtäkkiä, melkein kuin salama kirkkaalta taivaalta minulle nousi kuume, eikä mikään pieni kuume. Äitini mittasi kuumeen, ja tulos oli 41 astetta :o . Ei koskaan ennen ollut ollut tuollaista kuumetta. No, pystyin kuitenkin laittamaan nukkumaan, ja nukuinkin houraten aamuun. Aamulla kuumetta ei enää ollutkaan, jäljellä oli vain sellainen "tyhjä" olo. Isä sitten kertoi aamulla suru-uutisen: Mummoni oli kuollut edellisenä iltana. Kuultuaan kovasta kuumeestani, isäni sanoi ohimennen, että olipa hyvä ettet joutunut "sauvaksi"... Ihmettelin tietenkin, että mikä "sauva"? Isäni kertoi sitten, että ennen kuolemaansa mummoni oli sanonut ottavansa minut ja serkkuni "sauvaksi" taivaaseen. No, hautajaiset oli ja meni. Kuukauden päästä mummoni kuolemasta oli serkkuni ryyppäämässä. Se oli aika kylmä ilta, pakkasta oli 35 astetta. Oli jäänyt taksista pois kylästelemään, ja löytyi aamulla kuolleena ulkoa :? . Kengät ja sukat oli ottanut pois, ja asetellut ne hienosti riviin siihen maahan, johon jäätyi kuoliaaksi. Ajattelin sitten sen jälkeen, että mummoni ei saanut minua "sauvaksi" sinne taivaaseen, niin otti serkkuni. Ja päivälleen vuosi siitä mummoni kuolemasta, toinen serkkuni ajoi moottoripyörällä itsensä hengiltä. Ihmeellistä, mutta totta...
Viimeksi muokannut Postludium, 27 Marras 2008, 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikista asioista voi keskustella kaikkien kanssa, mutta kaikkien kanssa ei voi keskustella kaikista asioista...

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tahdon voima ja sen seuraukset?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Marras 2008, 12:09

Oli kyllä ihan mielenkiintoista tekstiä. Sain kyllä mummostasi vain vähän ikävän kuvan. Ottaa nyt väkisten mukaansa kaksi serkkuasi. Mutta pidän kyllä tätä vain sattumana. En kyllä osaisi sanoa jos nämä serkkusi kuolemat olisivat tapahtuneet pienessä aikavälissä mummosi kuolemasta. Ja kun ottaa vielä huomioon kuolintavat.
En tietenkään tiedä miltä sinusta tuntuu ja uskon että jos tämä itselle olisi sattunut ajattelisin melko varmasti samalla tavalla kuin sinä.

(Pakollinen pilkunviilaus: Tahdon voima=Tahdonvoima. Elikkäs yhdyssana.)

Avatar
Postludium
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2008, 16:15

Re: Tahdonvoima ja sen seuraukset?

ViestiKirjoittaja Postludium » 27 Marras 2008, 00:37

No niin. Nyt on otsikko sitten korjattu vastaamaan Jaarnon käsitystä oikeasta kirjoitusasusta :D . Kyllä tämä tapaus vieläkin ihmetyttää, vaikka aikaa tuosta kyllä on jo aika paljon. Ehkä kyse on sattumien summasta, tai sitten maailmankaikkeudessa todellakin on asioita, joita ei voi järjellä selittää? En ole edes itsekkään varma, kumpaan suuntaan kallistuisin :? . Ja oikeassa olet tuossa, että kannattaa sitä joskus tosiaan miettiä niitä kirjoitusvirheitä... (Pilkut tuovat ihmeesti lisää ymmärrettävyyttä lauseisiin ;) )
Kaikista asioista voi keskustella kaikkien kanssa, mutta kaikkien kanssa ei voi keskustella kaikista asioista...

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Tahdonvoima ja sen seuraukset?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 01 Marras 2009, 13:02

minulla on sellasia kokemuksia tosta tahdonvoimasta että olen ajatellut 3:men ikävän ihmisen kohdalla että sietäisi saada opetuksen itse kukin näistä ilkeistä tapauksista yhdelle tuli ei toivottu raskaus ja tietäähän se mihin se päättyy (abortti) yhden kissa koki kovia ja yhdeltä pasahti polvi ja painonsa takia tuskin todellakaan parantuu..

mutta siis monesti ihmiset jotka ovat olleet minulle läheisilleni ilkeitä ovat itse kokeneet kovia. mutta kuten mummostani olen sanonut hän oli kova tahtoinen nainen (isäni joka tuskin paljoo näihin asioihin uskoo on kyllä sanonut että hänen äitinsä vahtii meitä haudan takaa) eli moni ihminen kuka on myös isälleni halunnut pahaa on kohdannut jopa kuoleman..

tietyllä tavalla olen itse ajatellut että joko: karmanlaki, meidän mummo, tai sitten itsekkin on niin vahvatahtoinen manailija että viesti kyllä menee perille... (koska onhan radioaaltoja muita säteily energia jne muotoja miksi ajatuksen voimakin ei olisi olemassa onhan siitäkin jotakin dogumentteja ja erityisesti luulempa että voimakkaat ajatukset voi saada halutun lopputuloksen aikaan). vaikka kyllä sitä sitten mietityttää onko se pahasta vai onko ne ikävät ihmiset saanut sen minkä ovat ansainneet? (vai voiko jonkin sorttisia noita-akkoja olla olemassa :D )
toisen roska voi olla toisen aarre.

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Tahdonvoima ja sen seuraukset?

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 04 Marras 2009, 22:17

Kyllä tahdonvoimalla tuntuu olevan joskus jotakin yhteyttä tapahtumiin, eikä kaikkea aina uskaltaisi tai haluaisikaan kuitata sattumana.
Muistelisin hämärästi kuulleeni/lukeneeni jostakin, että esimerkiksi Crowley (älkää nyt ihan outona minua pitäkö kuitenkaan) olisi aikoinaan tutkinut ilmiötä ja saanut aikaan jonkinlaisia tuloksiakin. Juttuhan taisi mennä niin, että hän demonstroi tuttavalleen, kuinka pystyy vaikuttamaan tuntemattoman ihmisen toiminaan ikään kuin tahdonvoimalla. Eli he kävelivät kadulla, ja mr Crowley alkoi jäljitellä kauempana kulkevan random-henkilön liikkumista, mutta lisäsi sitten omiin liikkeisiinsä kompastumisen. Ja niin myös tämä tuntematon henkilö kompastui. Kenties sattumaa.

Näitähän tapahtuu kuitenkin aika paljon, että ensin ajatellaan esimerkiksi pahaa ja sitten jotakin tapahtuu oikeasti. En usko, että kaikissa tapauksissa kyseessä olisi sattuma.

aavenainen kirjoitti:
tietyllä tavalla olen itse ajatellut että joko: karmanlaki, meidän mummo, tai sitten itsekkin on niin vahvatahtoinen manailija että viesti kyllä menee perille... (koska onhan radioaaltoja muita säteily energia jne muotoja miksi ajatuksen voimakin ei olisi olemassa onhan siitäkin jotakin dogumentteja ja erityisesti luulempa että voimakkaat ajatukset voi saada halutun lopputuloksen aikaan). vaikka kyllä sitä sitten mietityttää onko se pahasta vai onko ne ikävät ihmiset saanut sen minkä ovat ansainneet? (vai voiko jonkin sorttisia noita-akkoja olla olemassa :D )


Mutta jos kerran ajatukset voisivat saada halutun lopputuloksen aikaan, niin miksi toisille pitäisi sitten ajatella jotakin pahaa siksi, että he ansaitsisivat sen?

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Tahdonvoima ja sen seuraukset?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 05 Marras 2009, 10:59

hopeapaju juu-u kyllä juuri siksi voipi olla että ajatuksena tai tiettynä karman lakina jotkin ihmiset saa sen minkä ansaitsevat.. ei ehkä välttämättä tahdonvoimalla välttämättä ole mitään tekemistä noiden kanssa ja tai sitten jos on niin ehkäpä kun miettii että jos joku sinua piinaisi vuosikaudet haukkuisi tahtoisi pahaa ottasitko sen vaan silleen että juu kaikkea hyvää sinulle :D

no itse en sinällään välitä tuollaisesta mutta kyllä aina automaattisesti toivon että ko henkilö saa itsekkin takaisin mitä ansaitsee :)

mutta pääasiassa itse yritän olla muille ystävällinen ja elämäni on ollut suht onnellista. (toki näitä naama norsun reijällä olevia ihmisiä on kyllä ympärilläni ja myös varmaan muidenkin ja ehkäpä tästä on elämässä jotakin opittava:D) kun kohtaa noita täydellinen välinpitämättömyys esim tuollasiin ihmisiin olisi todella mainio jos sen taidon joskus oppis ;)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Tahdonvoima ja sen seuraukset?

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 05 Marras 2009, 18:34

^^ Juu, tottahan tuokin on. Tahdonvoima tuntuu olevan sen verran kaksipiippuinen juttu, että toisaalta sitä tietysti ajattelee, että henkilöt, jotka sanovat tai tekevät jotakin kielteistä, myös ansaitsevat itse tulla kohdelluksi samalla tavalla.

Eli en välttämättä puhuisi kuitenkaan Karman laista tahdonvoiman yhteydessä, sillä tahdonvoima tapaa yleensä olla subjektiivinen, kun taas tämä tekojen tasapainoon pyrkivä laki on enemmänkin objektiivinen.

Arveluttavaahan se kuitenkin on, että tahdonvoimalla saa kaikenlaista aikaiseksi.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron