Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Wespa » 28 Kesä 2009, 19:52

Ja te palvotte Jumalaanne sattumaa. ;D
Hieno näkökulma sekin.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 28 Kesä 2009, 20:28

Eeei minä olen realisti. 99% kaikkeen mitä maanpäällä tapahtuu on jokin looginen selitys.
ne loput 1% on niitä asioita mitä emme huomaa / näe ja mitä ei koskaan tapahdu.

PS: Ja Sattumaa ei voi palvoa koska se on jokin joka voi tai ei voi tapahtua.
Paranormaalius on asia mihin voi uskoa koska se on ja voi olla totta.
Samoten kuten uskonnot.
Vaikka itse olen sitä mieltä että uskonnot ovat puhtaasti fiktioita ja elämäntapoja.
Feel the LOVE

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 28 Kesä 2009, 21:54

Mutta tässä mennäänkin taas katsomuseroihin. Minä taas uskon että 100% tapahtumista maan päällä(ja kaikkeudessa) on looginen selitys, mutta mielestäni ei ole järkevää olettaa että omaamme vielä kaikkea tarvittavaa tietoa ja sen mukanaan tuomaa logiikkaa kaikkiin maailmankaikkeuden tapahtumiin.. joten osa tapahtumista on tämän hetkisten työkalujemme ulkopuolella olevia loogisia tapahtumia.

Onhan se kuitenkin tavallaan sattuman palvomista, jos tapahtumat jotka toistuvasti tapahtuvat monen eri ihmisen kontolla, pistetään sattuman piikkin, vaikka todennäköisyys sille että kaikki nämä olisivat sattumaa menisi äärettömän pieneksi. Eihän tilastotieteellisessäkään todistelussa tarvita kuin yleensä 95% todennäköisyys että kyseessä ei ole sattuma, jonka jälkeen julistetaan "faktoiksi" vaikka mitä seikkoja. Esimerkkinä vaikkapa joku tyyliin "tupakoivat kuolevat nuorempina". Yhteyksiä keuhkosyövän(+muiden sairauksien) ja tupakoinnin välillä tutkitaan mm. tilastotieteellä, ja 100% varmuutta ei varmastikaan ikinä olla mistään tutkimuksesta saatu. Riittää että suurin osa porukasta osoittaa tietyn suuntaista edistystä, ja tutkimisessa on käytetty tarpeeksi suurta otosta, jolloin voidaan tehdä päätelmä tietyllä todennäköisyydellä. Luonnollisesti moni ymmärtää tämän seikan ja osaa katsoa että minkänlaisella todennäköisyydellä toteamukset on tehty, ja minkänlaisilla koejärjestelyillä, mutta suurin osa väestöstä todennäköisesti ei osaa tai ymmärrä kyseenalaistaa tilastotieteen tuloksia. Kyseessähän ei periaatteessa ole kuin galluppi, jonka tulee täyttää muutamat minimivaatimukset. En minä ainakaan gallupin tulosta ultimaattisena totuutena pitäisi, miksi siis mitään tutkimustakaan. Helpottaa toki elämää, ettei kaikkea kyseenalaista liian pitkälle, koska muuten ei muuta kerkiäisi tekemäänkään.

Loppujen lopuksi melkeinpä missä tahansa on kysymys vain sattuman hallinnasta.. mikä on se kynnys jolloin sattuma ei enää olekaan sattumaa.. se on jokaisen itse päätettävissä. Mikä tekee "paranormaaleista" asioista sellaista sattumaa että siitä on hankala tilastotieteellisiä toteamuksia tehdä, on se että syitä tapahtumien takana ei vielä tarkemmin tiedetä(tai sopivat olosuhteet on mahdoton testiolosuhteissa luoda), jolloin tilastojen teko useimmissa tapauksissa on vielä toistaiseksi mahdotonta. Mutta se ei automaattisesti tarkoita, että ihmiset olisivat valehtelijoita. Jos he eivät ole valehtelijoita, niin sitten kyseessä voi luonnollisesti olla kaikkivoipa illuusio, mikä selittää minkä tahansa, tai kenties taustalla on looginen selitys, johon eivät nykyisen logiikan eväät vielä riitä.

Jos tekisin tietokoneohjelman, joka arpoisi luvun 1-100 välillä sattumanvaraisesti, olisi selvää että luku 100 tulee 1% todennäköisyydellä. Jos tämä luku tulisi ensi yrittämällä, kysymys olisi todennäköisesti sattumasta. Luku 100 on yhtä todennäköinen kuin kaikki muutkin luvut. Jos tämä luku tulisi melkein jokaiselle yrittäjälle ensikerralla, voisi kysymys olla edelleen sattumasta, mutta todennäköisyys tälle pienenisi melkoista vauhtia. Tuhannenkin yrityksen jälkeen kuka tahansa voi edelleen väittää, että kyseessä olisi sattuma(vaikka joukkoon tulisi muutama eri lukukin ensi yrittämällä), koska sitä ei voi poissulkeakaan, mutta eikö todennäköisempää olisi että taustalla on looginen selitys, kuten ohjelmointivirhe? Tällaisessa tapauksessa on mielestäni kyseessä jo Wespan mainitsemasta sattuman palvonnasta. Ja paranormaalit tapahtumat on kenties rinnastettavissa tähän kärjistettyyn esimerkkiin jollain tasolla, ellei kaikki kyseisiä kokemuksia omaavat ihmiset ole valehtelijoita.

Unohtamatta luonnollisesti selitystä alitajuisesta havainnoinnista yms. Mutta on tilanteita jolloin ei ole enää perusteltua pistää tapahtumia alitajuisen havainnoinni piikkiin. Kuten tapahtumat eri kaupungeissa tms, ellei lasketa mukaan alitajuiseen havainnointiin kuudetta aistia, jota ei vielä oltaisi todettu. Jos lasketaan mukaan, että on olemassa kuudes aisti ja se on vaikkapa jonkin telepatia, niin tällöin tämä kokemus muuttaa paranormaalista loogiseksi. Alitajuiseksi havainnoksi. Hienoa.

Mielestäni ainut tapa selittää kaikki vastaavat tapahtumat pois onkin joko sattuma, tai että ihmiset ovat todellakin valehtelijoita. Perimmäinen ero mahtaakin olla siinä, että ette usko ihmisten kuvaamien tapahtumien oikeasti tapahtuneen. Tai että kyseessä ei olisi aina jokin "unohdat kaikki ei-toteutuneet varoitukset" -juttu.. mikä tarkottaisi, että ihmiset joko tarkoituksellisesti tai tarkoituksettomasti vääristelisivät tapahtumien kulkua (=ovat valehtelijoita, kenties tiedostamattaan). Kun taas 'parahörhöt' pitävät osaa ihmisten kokemuksista totena ilman moisia vaikutteita. Ja siihenhän ei tosiaankaan isoa osaa tarvita, että todennäköisyys sattumalle menisi 'yleisen' sattumarajan ulkopuolelle..
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 29 Kesä 2009, 17:51

Zrud kirjoitti:Eeei minä olen realisti. 99% kaikkeen mitä maanpäällä tapahtuu on jokin looginen selitys.
ne loput 1% on niitä asioita mitä emme huomaa / näe ja mitä ei koskaan tapahdu.

PS: Ja Sattumaa ei voi palvoa koska se on jokin joka voi tai ei voi tapahtua.
Paranormaalius on asia mihin voi uskoa koska se on ja voi olla totta.
Samoten kuten uskonnot.
Vaikka itse olen sitä mieltä että uskonnot ovat puhtaasti fiktioita ja elämäntapoja.

Sama asia itellä. Ja kuten tuossa sanoitkin aikasemmin, uskovaiset pistää jumalan piikkiin jne. se on totta ja niin perhanan sappeani kiehuttavaa joskus...

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 29 Kesä 2009, 18:10

Vic Rattlehead kirjoitti:
Zrud kirjoitti:Eeei minä olen realisti. 99% kaikkeen mitä maanpäällä tapahtuu on jokin looginen selitys.
ne loput 1% on niitä asioita mitä emme huomaa / näe ja mitä ei koskaan tapahdu.

PS: Ja Sattumaa ei voi palvoa koska se on jokin joka voi tai ei voi tapahtua.
Paranormaalius on asia mihin voi uskoa koska se on ja voi olla totta.
Samoten kuten uskonnot.
Vaikka itse olen sitä mieltä että uskonnot ovat puhtaasti fiktioita ja elämäntapoja.

Sama asia itellä. Ja kuten tuossa sanoitkin aikasemmin, uskovaiset pistää jumalan piikkiin jne. se on totta ja niin perhanan sappeani kiehuttavaa joskus...


Onneksi sattuma ei ole läheskään niin ärsyttävää :)

Avatar
Jello
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Elo 2008, 17:04

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Jello » 30 Kesä 2009, 20:31

Vic Rattlehead kirjoitti:
Olen mm. säästynyt melko varmasti raiskaukselta, selvinnyt autokolarista suhteellisen vähäisillä vammoilla ja estänyt tulipalon.

Tuota "ääntä" sanotaan myös itsesuojeluvaistolksi... Lähes kaikilla on se, ei tuossa ole mitään yliluonnollista.


Miksi itsesuojeluvaisto ilmoittaisi vaarasta n. 15 min ennen tapahtumaa, kun kaikki on vielä ihan tavallista/turvallista eikä ole mitään syytä olla varuillaan? Ja miksi se kuuluisi "äänenä päässä"?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Kesä 2009, 23:07

No jos hänellä oikeasti on jakautunu persoona että joku toinen puhuu hänelle.
(joka on 100% puhtaasti vain ja ainoastaan tämän kyseisen henkilön aivossa tapahtuva asia)

Niin Joko hän on hullu.

Tai kyseisen tarinan selittäjä liioitteli... (niinkuin ihmiset tuppaavat tekemään)

Että Saahan niitä tarinoita selitellä mutta ei se siitä FAKTAA tee ei vaikka kuinka selittäis.
Sitten voin uskoa jos kyseiselle henkilölle laitettaisiin aivo kayrien mittaus kotsa siihen asti että saataisiin jotain tuloksia.

Muutoin siihenasti pidän kyseistä juttua B*ll S*ittinä.


PS: Ben & Teller FTW
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Wespa » 01 Heinä 2009, 00:10

Kyllä itsekkin olisin mielelläni hullu, jos se pelastaisi henkeni. :)

Kaikki on suhteellista...

PS. Aika hauska keskustelu. Päätelmä on vaihtunut sattumasta valehteluun ja hulluuteen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 01 Heinä 2009, 01:47

Wespa kirjoitti:Kyllä itsekkin olisin mielelläni hullu, jos se pelastaisi henkeni. :)

Kaikki on suhteellista...

PS. Aika hauska keskustelu. Päätelmä on vaihtunut sattumasta valehteluun ja hulluuteen.


Mielenkiintoiselta tosiaan näin vierestäkatsojana näyttää. Sormet ihan syyhyää päästä typettämään jo.
Mutta, mind if I join you after couple of weeks? ;D
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

metele
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Marras 2008, 12:10

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja metele » 09 Heinä 2009, 03:27

äänet on yleensä ihan mukavia, näyt ne on jotka ei naurata yhtään..

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 03:42

Eilen aamulla (ellen ole nyt päivistä sekaisin kun on yö) kuulin ensimmäistä kertaa (muistaakseni) elämässäni äänen joka tuli tavallaan pääni sisältä tai hieman yläpuoleltani (vaikea sanoa). Ääni kutsui minua nimeltä. Aika hassua, sillä se kuulosti aika paljon minulta itseltäni. :D

Tuosta äänestä ja sen jälkeen tapahtuneesta ihmeestä kerroinkin lisää tuolla Enneunet aiheessa. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja viltsu » 09 Heinä 2009, 22:20

Nykyään tuossa aamulla kun pitäisi mennä nukkumaan alkaa oikea orkesteri päässä. En saa selvää mitä höpöttää, mutta kohta oon jo unessa.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 22:33

siis HÄH ?!?!?! Voitko selittää selvemmin pliz ?
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 09 Heinä 2009, 22:45

viltsu kirjoitti:Nykyään tuossa aamulla kun pitäisi mennä nukkumaan alkaa oikea orkesteri päässä. En saa selvää mitä höpöttää, mutta kohta oon jo unessa.


Siis kuulet ääniä päässäsi? Ja useita etkä saa niistä mitään selvää?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 23:01

Jotai toho tyylii mäki ymmärsin mut aika.... sekavasti kirjotettu.
Feel the LOVE

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja viltsu » 10 Heinä 2009, 04:18

Jaarno kirjoitti:
viltsu kirjoitti:Nykyään tuossa aamulla kun pitäisi mennä nukkumaan alkaa oikea orkesteri päässä. En saa selvää mitä höpöttää, mutta kohta oon jo unessa.


Siis kuulet ääniä päässäsi? Ja useita etkä saa niistä mitään selvää?


Just noin.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 10 Heinä 2009, 14:38

Okeei. Koita pysyä hereillä ja saada selvää sanooko "ne" mitään järkevää. :)
Jos nyt pitempään jatkuu ja häiritsee nukkumaanmenoasi niin koita etsiä jostain apua tohon.

Avatar
Jakkivanukas
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 14:15
Paikkakunta: Imatra

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Jakkivanukas » 12 Heinä 2009, 22:49

JOku päivä ruokalassa oltiin kavereitten kanssa sleittämässä innokkaasti jostakin viisaasta asiasta ja sitten alkoi miun päässä kuulumaan jotakin kuiskauksen tapaista, miehen matalaa ääntä muistuttavaa ääntä joka hoki jotakin tiettyä lausetta useita minuutteja, mutta en saanut siitä mitään selvää. Se olisi voinut olla ehkä osa jonkinlaista laulua ilman musiikkia, mutta en ole kyllä kuullut sellasita aiemmin missään. Outoa se vähän oli, mutta tavallaan aika huvittavaa, kurkin olkapäitteni yli ja kääntelin päätni kuin pöllö kun mietin että jos jollakin olisi ollut mp3 soimassa hiljaa ;)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 13 Heinä 2009, 00:32

Tänää kävi kyll aika hassu. Olin lähtemässä fillarilla isä ukolta kylästä. kun kuulin että nimeäni huudettiin. huusin takaisi net mitä. kun luulin et ukko huus. mut vastaus ttaks ei tullu... sit mietin et mitähä se siel huus. tarakstin taskut etten unohtannu mitn. ja olinki unohtannu kännykän. menin sit ylös hakee sitä, ja kysyin et miks et vastannu ku huusin. nii ukko vaa sano että en mie mitn oo kuullu tao huutannu... :P tuuria.
Feel the LOVE

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 13 Heinä 2009, 00:52

Zrud kirjoitti:Tänää kävi kyll aika hassu. Olin lähtemässä fillarilla isä ukolta kylästä. kun kuulin että nimeäni huudettiin. huusin takaisi net mitä. kun luulin et ukko huus. mut vastaus ttaks ei tullu... sit mietin et mitähä se siel huus. tarakstin taskut etten unohtannu mitn. ja olinki unohtannu kännykän. menin sit ylös hakee sitä, ja kysyin et miks et vastannu ku huusin. nii ukko vaa sano että en mie mitn oo kuullu tao huutannu... :P tuuria.


Tuuria ehkä että taskuista puuttui joku, mutta ei minun pääni tuurilla puhu :D


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa