Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 23 Kesä 2009, 22:57

Jellon postaus kuulosti erittäin mielenkiintoiselta! :O Olisi mielenkiintoista kuulla asiasta lisää.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 24 Kesä 2009, 23:25

Aurelia kirjoitti:
Vic Rattlehead kirjoitti:Itseäni ei mitkään meediot vakuuta, mutta tietysti voi jokin vastaavakin asia olla mahdollista. Evrythin´ is possible..

Kuinka monta meediota olet tavannut henk koht? Arvelen ettet yhtään. ;) Jos olet niin ei sitten mitään, en itsekään uskonut ennenkuin kuulin heiltä asioita joita ei voi mitenkään arvata.

Olen tavannut joskus mukulana ja asiasta en muista mitään mutta äitini kävi sellaisella mummon tj. kanssa ja eivät ole sen koommin käyneet mikä kertoo jo jotain..

Taitavan meedion esittäminen ei vaadi muuta kuin taitavaa todennäköisyys laskentaa ja onnekkaita veikkauksia.

Wespalle: eihän sitä välttämättä tarvi nähdä kun se pimeä ja synkkä kuja kun jotkut pelästyvät ja päättävät kiertää toista kautta. Jos siinä samassa kujassa sattumalta raiskataan joku ja kuulet siitä, ei se ole mitään muuta kun puhdas sattuma. Itsesuojelu vaiston piikkiin menee sekin.

En usko oikeen millään asteella tällaiseen, että oikeasti kuulee jonkun äänen päässään joka varoittaa asioista. Se on skitsofreniaa tai jotai muuta mielisairautta todennäköisemmin kuin mitään sen yliluonnollisempaa. Tietysti on sekin mahdollisuus, "että en tunne tätä ilmiötä enkä ole sitä kokenut niin en halua uskoa sitä ja sönköti sönköti" mutta kyllä joku mielenvikaisuus kuulostaa pahasti uskottavammalta kuin yliluonnollisuudet.

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 26 Kesä 2009, 11:16

Vic Rattlehead, miten sitten se kolari? Se meinaa todella kuulemma tapahtui. Ja tulipalo..

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 26 Kesä 2009, 20:07

WM_ kirjoitti:Vic Rattlehead, miten sitten se kolari? Se meinaa todella kuulemma tapahtui. Ja tulipalo..

Yksinkertaista. Sattumaa. Kuten kaikki tässä universumissa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Kesä 2009, 20:16

Hyvä esimerkki on tälläinen. Kun äitini kuoli ilmestyi juuri sillä hetkellä valtava sateenkaari taivaalle.

Sattumaako ?... aika varmasti.
Feel the LOVE

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 26 Kesä 2009, 21:25

Vic Rattlehead kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Vic Rattlehead, miten sitten se kolari? Se meinaa todella kuulemma tapahtui. Ja tulipalo..

Yksinkertaista. Sattumaa. Kuten kaikki tässä universumissa.

Ja vain yhdelle tästäkin porukasta sattunut noin paljon sattumaa?
Ja joo, sattuma (lue tapahtumahan) tuo olikin että varoitetaan kolarista. Ja tulipalosta.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Wespa » 26 Kesä 2009, 21:45

WM_ kirjoitti:
Vic Rattlehead kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Vic Rattlehead, miten sitten se kolari? Se meinaa todella kuulemma tapahtui. Ja tulipalo..

Yksinkertaista. Sattumaa. Kuten kaikki tässä universumissa.

Ja vain yhdelle tästäkin porukasta sattunut noin paljon sattumaa?
Ja joo, sattuma (lue tapahtumahan) tuo olikin että varoitetaan kolarista. Ja tulipalosta.


Aivan, aika kovaa sattumaa on, kun sattuu kuulemaan äänen juuri silloin kuin niin tapahtuu. Mielestäni on eri asia jos noita ääniä tulisi kokoajan ja olisivat 99% väärässä, niin sitten osuessa voisi laskea sattumaksi.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Kesä 2009, 23:01

sattumaa sattumaa :-) kunnes toisin todiestetaan.
Feel the LOVE

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 26 Kesä 2009, 23:05

Zrud kirjoitti:sattumaa sattumaa :-) kunnes toisin todiestetaan.

Sinä siis kuulet ääniä ja tehdessäsi niiden mukaisesti, mitään vahinkoa ei tapahdukaan?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Kesä 2009, 23:14

Sitä kutsutaan Logiikaksi. Maailais järjeksi. Itsesuojeli vaistoksi.
Feel the LOVE

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 26 Kesä 2009, 23:34

Zrud kirjoitti:Sitä kutsutaan Logiikaksi. Maailais järjeksi. Itsesuojeli vaistoksi.

Keskellä yötä heräämiseen ja kas, talo palaa? Käsky turvavöistä ja sitten rysähtää? :P Toimisipa minunkin logiikkani, maalaisjärkeni sekä itsesuojeluvaistoni noin!

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Kesä 2009, 23:45

Hidas älyisinkin ihminen voi haistaa talonsa palavan.
JA Turvavyön laitto on puhtaasti vain itsesuojelu vaistoa.

Itse olin jossain +10v kolarissa. istuin oelkääjän puoleisella penkillä. isä ukko ajoi jotain 80 km/h.
ja joku vatipää tulee eteen kolmion takaa. Automme pysähtyy kuin seinään. minulla ei ollu turva vöitä.
Mutta hädintuskin edes liikuin penkillä törmäyksen aikana... Mistähän moinen johtuu ?
sitä en vieläkään osaa selittää.

Mutta Edelleenkin. Kun ihminen nukkuu. ei se tarkoita ettäkö hänen aistinsa olisivat kuolleet.

Ja ainoastaan tyhmät ihmiset eivät käytä turvavöitä liikenteessä.
Feel the LOVE

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 27 Kesä 2009, 00:24

Zrud kirjoitti:Hidas älyisinkin ihminen voi haistaa talonsa palavan.
JA Turvavyön laitto on puhtaasti vain itsesuojelu vaistoa.

Itse olin jossain +10v kolarissa. istuin oelkääjän puoleisella penkillä. isä ukko ajoi jotain 80 km/h.
ja joku vatipää tulee eteen kolmion takaa. Automme pysähtyy kuin seinään. minulla ei ollu turva vöitä.
Mutta hädintuskin edes liikuin penkillä törmäyksen aikana... Mistähän moinen johtuu ?
sitä en vieläkään osaa selittää.

Mutta Edelleenkin. Kun ihminen nukkuu. ei se tarkoita ettäkö hänen aistinsa olisivat kuolleet.

Ja ainoastaan tyhmät ihmiset eivät käytä turvavöitä liikenteessä.


Tapauksesi oli mielenkiintoinen ja argumenttisi laajoja!
Jos uskotaan todeksi tuo että ääni käski tehdä jotain, se pois sulkee aika rankasti puhtaan sattuman. Minä en ääniä päässäni valitettavasti tai onneksi kuule, mutta jos ne pelastaisivat henkeni, kuuntelisin niitä jatkossakin enkä laittaisi sattuman piikkiin.
Itseasiassa en edes usko sattumaan, mutta väittelen silti annetuilla eväillä :P

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 27 Kesä 2009, 12:49

Zrud kirjoitti:Sitä kutsutaan Logiikaksi. Maailais järjeksi. Itsesuojeli vaistoksi.

Nimenomaan.

En ymmärrä näitten parahörhöjen tarvetta tehdä kaikesta ja siis oikeasti ihan kaikesta niin mystistä ja yliluonnollista.

Tahdotte sitä myöntää tai ette, se on puhdasta itsesuojeluvaistoa kun kävelette jossakin ja ja synkän kujan kohdalla päätätte vaihtaa reittiä. Se lisää siihen sattuman jos myöhemmin kuulette, että kyseisellä kujalla oli tapahtunut jotakin. Ei ole mitään syytä olettaa, ei mitään mikä todistaisi, että se että päätit vaihtaa reittiä, pistää turvavyön, tai mikä tahansa tapaus kyseessä onkin, olisi tapahtunut meedion taitojesi takia.

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 27 Kesä 2009, 13:02

Vic Rattlehead kirjoitti:
Zrud kirjoitti:Sitä kutsutaan Logiikaksi. Maailais järjeksi. Itsesuojeli vaistoksi.

Nimenomaan.

En ymmärrä näitten parahörhöjen tarvetta tehdä kaikesta ja siis oikeasti ihan kaikesta niin mystistä ja yliluonnollista.

Tahdotte sitä myöntää tai ette, se on puhdasta itsesuojeluvaistoa kun kävelette jossakin ja ja synkän kujan kohdalla päätätte vaihtaa reittiä. Se lisää siihen sattuman jos myöhemmin kuulette, että kyseisellä kujalla oli tapahtunut jotakin. Ei ole mitään syytä olettaa, ei mitään mikä todistaisi, että se että päätit vaihtaa reittiä, pistää turvavyön, tai mikä tahansa tapaus kyseessä onkin, olisi tapahtunut meedion taitojesi takia.


Teistä en tiedä, mutta minun itsesuojeluvaisotoni, logiikkani tai edes maalaisjärkeni ei puhu minulle juuri ennen jotain ennalta-arvaamatonta onnettomuutta! Jos teillä on näin niin hyvin mielenkiintoista. Te taas laitatte kaiken sattuman piikkiin, vaikkei se tässä mihinkään kohtaan sopinutkaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Kesä 2009, 13:50

Sanotaan vain että olen sellainen persoona että minua ei johdateta kuin pientä sikaa narussa.
En usko murto osaankaa kaikesta mitä minulle tuputetaan.
Uskon kun saan omaa persoonaani miellyttävän todisteen...
Ja pelkät SANAT eivät riitä minun vakuuttamiseksi.

Oli kyse yli-luonnollisista asioista tai ei.
Feel the LOVE

WM_

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja WM_ » 27 Kesä 2009, 13:58

Zrud kirjoitti:Sanotaan vain että olen sellainen persoona että minua ei johdateta kuin pientä sikaa narussa.
En usko murto osaankaa kaikesta mitä minulle tuputetaan.
Uskon kun saan omaa persoonaani miellyttävän todisteen...
Ja pelkät SANAT eivät riitä minun vakuuttamiseksi.

Oli kyse yli-luonnollisista asioista tai ei.


Jep, puhut asiaa. Yleensä kinaan aina vain vastaan. Varsinkin jos joku asia lyödään heti sepitykseksi, haen syytä siihen että miksi on näin. Ei sillä että minäkään kaikkea uskon, en, vaikka haluaisinkin. Mutta asoita pitää katsoa eri näkökulmista. Lisään keskusteluun vain sen "entä jos sittenkin" -kulman.
En halua siksi kuulla itseäni sanottavan hörhöksi, kuten jo tapahtui..

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Wespa » 27 Kesä 2009, 16:51

Vic Rattlehead kirjoitti:
Zrud kirjoitti:Sitä kutsutaan Logiikaksi. Maailais järjeksi. Itsesuojeli vaistoksi.

Nimenomaan.

En ymmärrä näitten parahörhöjen tarvetta tehdä kaikesta ja siis oikeasti ihan kaikesta niin mystistä ja yliluonnollista.

Tahdotte sitä myöntää tai ette, se on puhdasta itsesuojeluvaistoa kun kävelette jossakin ja ja synkän kujan kohdalla päätätte vaihtaa reittiä. Se lisää siihen sattuman jos myöhemmin kuulette, että kyseisellä kujalla oli tapahtunut jotakin. Ei ole mitään syytä olettaa, ei mitään mikä todistaisi, että se että päätit vaihtaa reittiä, pistää turvavyön, tai mikä tahansa tapaus kyseessä onkin, olisi tapahtunut meedion taitojesi takia.


Noniin no niin. Tämä on parafoorumi, joten tuollaisia tapauksia tulet vielä useasti kohtaamaan. Jokainen kuitenkin näkee asiat eri tavalla, laskee yhteen asiat ja sitten päättää mitä mieltä on, joillekkin kaikki on sattumaa, kuin joillekkin se pelkkä äänen kuuleminen (eri asia kuin normaali suojeluvaisto) itsessään on jo riittävää. Itseni vakuutti se, että ääni oli oikeassa + muut kokemukset.

Jos mietin, niin kyllä yleensä jos vaihdetaan reittiä aina joskus (esim. pimeä kuja), mutta ei silloin kyllä mitään ääntä kuulla, niin reitin valinta on johtunut ihan siitä ns. "normaalista" (johtuu taas miten määrittelee normaalin) itsesuojeluvaistosta. Harvemmin kuitenkaan kuulee tuon jälkeen, että alueella olisi jotain tapahtunut tms. vaikka joskus voi näinkin olla.

Omissa ajatuksissani äänen kuuleminen kuitenkin eroaa jo itsesuojeluvaistosta ja varsinkin tuossa Hartsan tapauksessa oli mielenkiintoinen.

Joillekkin 1/9999999 osumakin on sattumaa. Näin toki voi päätellä jos haluaa, mutta itse lasken asiat yhteen ja lisään siihen oman maailmankuvani ja kokemukset, josta omaan lopputulokseeni päätyn.

Se on kuitenkin hienoa, että ihmiset ovat erilaisia, tässäkin keskustelussa näkyy hienosti dualistisuus ja kaksi eri maailmankuvaa. Jatketaan jatkossakin samalla linjalla. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 28 Kesä 2009, 17:05

No mielestäni nimenomaan epätodennäköisen asian sattuessa sen voi pistää sattuman piikkiin. Vai onko mielestänne yliluonnollista voittaa vaikka lotossa?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ääniä päässä. Hulluusko iskemässä?

ViestiKirjoittaja Zrud » 28 Kesä 2009, 19:07

Ja ihmisessä on se rasittava luonteen piirre muutenkin.

Uskovaiset pistävät kaikki vähän normaalista eroavat asiat jumalan ihmeen piikkiin.

Paranormaaliblogilaiset :D Pistävät kaikki vähän normaalista poikkeavat heti paranormaaliuden piikkiin.

jne jne. I Beleave cos i want to beleave nanananan.

We're no strangers to love
You know the rules and so do I
A full commitment's what I'm thinking of
You wouldn't get this from any other guy
I just wanna tell you how I'm feeling
Gotta make you understand
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa