Oma käsitykseni on, että tummat hahmot eivät ole hyviä. Jos eivät niin pahojakaan niin ainakin neutraaleja. Näissä asioissa kannattaa olla varovainen. Kristityn nyrkkisääntö on jos näkee mustan (tai valkeankin) hahmon, pyytää yksinkertaisesti sitä lausumaan uskon tunnustuksen. Tai lausuu sitten itse. Se on varma tapa nähdä onko ko. henki hyvä vai paha. Huomauttakoon, että valkoisiakin hahmoja on saatu rääkymään uskontunnustuksella. Jopa näitä newage-ihmisten "enkeliystäviä". Mikä enkeli se sellanen enkeli on joka katoaa ja huutaa jos lausuu uskontunnustuksen? Joten niin ku sanoin. Kannattaa olla melko varpaillaan.
Ite nään lähinnä mustia hahmoja. Oon nähnyt niitä kauan ja erityisesti lapsena pelkäsin niitä. Nyt kun oon muutaman vuoden ollu uskossa mulla ei ole tarvetta välittää niistä. Eikä niitä kauheesti ole enää näkynytkään. Silloin kun näin eniten niitä mustia ilmassa leijuvia möykkyjä ja varjoja, olin melkosen röykytyksen kohteena. Mua kiskottiin öisin hiuksista kun koitin nukkua, askeleet seuras mun takana ja mulle jopa puhuttiin äitini äänellä. Myös koira oli ihan sekasin kun näitä sattui.. Murisi ja niskakarvat pystyssä. Lohdutuksekseni olen kokenut paljon hyvääkin. Laittaisin tänne sellasen kuva jos vain löytäisin sen jostain.. Joka on otettu yhesta suomalaisesta kirkosta - jonka nimee en nyt muista kirveelläkään, täysyy kysyä isältä - jossa on alttarin ympärille kokoontuneena kymmenisen valkoista hahmoa. Eikä ole muokattu. Sen otti sellanen 50-60 vuotias täti joka ei tasan osaa käyttää mitää photoshoppeja.

ainakin ne mun kohdalla on vain olet ohikulku matkalla eikä aiheutanut harmia, muuta kuin vähän säikähdin niitä