"kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
kartanonrouva
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 15:21

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja kartanonrouva » 29 Loka 2010, 19:15

Toi ääni on sellanen "kierroksia ottava" eli jos on kuullut joskus metron lähtevän asemalta, saman tyyppinen, mutta se oli selvästi joku muu. Useimmat asukkaat yhdisti sen johokin pesukoneeseen ja valitti, kun se ääni kuuluu yölläkin... Se ääni kuuluu meillä kylppärissä parhaiten ja nyt kun uudet putkien linjat oli auki ja näin reijästä kellariin, tajusin, että putket oli aivan sen koneen vieressä. Mutta siis kone oli muovissa, eikä käytössä. Käytin tuota linkoa eka kerran rempan jälkeen ja siinä meni kylmät väreet, kun se ääni alkoi kuulua ja tajusin, et tää se on.

Avatar
kartanonrouva
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 15:21

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja kartanonrouva » 29 Loka 2010, 19:20

Lisäyksenä vielä, että juuri kun tajusin, että tää on se ääni, lingon kolme pulttia lähti lattiasta irti ja jouduin tekeen syöksyn hätäkatkaisijalle, ettei kone olisi lentänyt takaseinään. Pultit oli uusia ja laitettu uuteen lattia valuun. Kyllä siinä oli remppaäijillä ihmettelyä, kun meni sanoo, että tää mamma sai lingon pulteista irti :o

Avatar
Mursu
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 23 Joulu 2009, 01:36

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Mursu » 29 Marras 2010, 03:57


Avatar
minna78
Valaistunut
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 20:05
Paikkakunta: Kuru

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja minna78 » 02 Joulu 2010, 21:23

Jep, eikä tuo vaikuttanut edes pötypuheeltakaan. nauratti nuo kommentit missä väitettiin tarinan olevan pötypuhetta. no jos heidän kohalle sitte sattuu liftari, joka yllättäen katoaa niin.... veikkaan että tulee löysät housuun ;)
Jos tahdot hallita, pidä itsesi järjestyksessä.

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 09 Joulu 2010, 01:15

Adurodiel kirjoitti:Helsingin itäpuolelta tiedän kaksi kohdetta. Toinen on Vartiokylän ja Puotilan rajalla sijaitseva vanha asuintalo (kolmi kerroksinen, kaksi rappuinen) jossa äitini asui vielä noin 3 kuukautta sitten. Hän näki kolme kertaa saman havainnon: kaksi pientä tyttöä (tumma ja vaalea) kävelivät käsikädessä keittiöstä parvekkeen ovelle. Hän havaitsi myös kahdella eri kerralla mustan kauniin kissan. Jos joku on kiinnostunut ko. paikasta voin ottaa selville osoitteen. Itse vietin (Vain) yhden yön asunnossa enkä nähnyt mitään, tosin näin tuona yönä erittäin outoa unta (olen muutenkin todella herkkä kaikenlaisille muutoksille).


Tähän sitten päivitystä. Ne pikkutytöt seuras mun mutsia sen uuteen kotiin, ja samalla tullut uusi ilmiö: lasten peitto. Äiti siis näki sellaisen värikkään peiton missä oli erilaisiä eläinhahmoja, ja kuulemma selkeästi itse tehty (eli vähän sinne päin hahmot ym.). Ja tytöt kulkee edelleen parvekkeen ovea kohti, mikä on nyt ihan maantasolla. Äiti oli käyny heidät nähtyään vessassa, ja keittiössä juomassa, eikä näky ollut kadonnut :?

nennuska
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 11:54
Paikkakunta: Kajaani

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja nennuska » 28 Tammi 2011, 11:58

Kajaanissa riittää ainakin autiotaloja, joihinkin liittyy enempi tai vähempi sit juttuja.

Availija
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Maalis 2011, 15:47

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Availija » 08 Maalis 2011, 16:15

Tutkiskelen autiokohteita ja olen törmännyt noin 3 paranormaali tai sinneppäin ilmiöön.
1 On niistä autio tehdas
2 kohde on autio väestönsuoja sota-ajalta
3 On autio sairaala

Kohteessa 1 olemme törmänneet mm tapettuun kettuun ja noin 5 min kuluttua outoja ääniä rupesi kuulumaan kellarista. Pistimme välittömästi juoksua sen kuultua ja noin 50 m kauempana kohteesta olisin nähnyt jonkun olevan ikkunassa tai ovella katsomassa meitä uhkailevasti :o

2 Kohteessa kaverilleni sattui epilepsia kohtaus yllättäen ja eikä hän suostunut poistumaan huoneesta, hän vain tuijotti yhtä kohtaa (Kaveri on kyllä aikaisemminkin sairastellut epilepsiaa)

3 Kohteessa olen kuullut omituisia ääniä ja muihinkin kummalliseen paranormaali ilmiöön olen törmännyt samassa rakennuksessa.
Kun kellariin meni lampuista alkoi pikku hiljaa häipyä virtaa ja palasimme takaisin pois kellarista jonka jälkeen ne taas toimisivat. 2 kerroksesta pysähdyin kaverini kanssa ja olin kuulevani miehen joka huusi kivusta, mutta en tiedä onko mielikuvitus ollut niin luja :D 3 Kerroksessa olen tainnut nähdä haamun joka oli epämääräisen näköinen, mutta päätellen se taisi olla nais hahmo. 3 Kerroksesta myös löytyy jalan jäljet jotka on tehty "paskomalla lattialle"

Nuo kolme kohdetta löytyy Turusta, tosin Sairaala on jo maantasalla. Mutta sairaalasta puhuttiin, että "kun sinne joutuu ei paluuta ole" :?

Avatar
Scarlett
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 09:42
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Scarlett » 11 Maalis 2011, 20:28

Availija kirjoitti:3 Kohteessa olen kuullut omituisia ääniä ja muihinkin kummalliseen paranormaali ilmiöön olen törmännyt samassa rakennuksessa.
Kun kellariin meni lampuista alkoi pikku hiljaa häipyä virtaa ja palasimme takaisin pois kellarista jonka jälkeen ne taas toimisivat. 2 kerroksesta pysähdyin kaverini kanssa ja olin kuulevani miehen joka huusi kivusta, mutta en tiedä onko mielikuvitus ollut niin luja :D 3 Kerroksessa olen tainnut nähdä haamun joka oli epämääräisen näköinen, mutta päätellen se taisi olla nais hahmo. 3 Kerroksesta myös löytyy jalan jäljet jotka on tehty "paskomalla lattialle"

Nuo kolme kohdetta löytyy Turusta, tosin Sairaala on jo maantasalla. Mutta sairaalasta puhuttiin, että "kun sinne joutuu ei paluuta ole" :?


"Paskomalla lattialle"? Jestas että hajosin tuolle. :oops: Ensimmäinen mikä minulle tästä tulee mieleen (varmasti monelle muullekin) on että joku spuge on käynyt vääntämässä kyykkykakat sinne ja kävellyt päältä. Siitä ne "paskaiset" jäljet on todennäköisesti syntyneet. En usko että kummituksilla on öhm...sellaista ruumiintoimintoa sillä heillä ei ole fyysistä ruumistakaan. Toki sinne on voinut joku muukin elävä, eläin tai ihminen käydä kakkimassa ja joku on talsinut päältä jättäen "paskaiset" jäljet. Ties vaikka olisit itse tepastellut päältä.

No, nyt lopetan. Tämä oli vaan hauska juttu lainausmerkkeineen kaikkineen. Anteeksi :oops:
Uskominen on hyvin tylsää, epäileminen on vallan mukaansa tempaavaa, valppaana oleminen on elämistä, turvallisuuteen vaipuminen kuolemista.

-Oscar Wilde

Availija
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Maalis 2011, 15:47

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Availija » 14 Maalis 2011, 17:23

Scarlett kirjoitti:
Availija kirjoitti:3 Kohteessa olen kuullut omituisia ääniä ja muihinkin kummalliseen paranormaali ilmiöön olen törmännyt samassa rakennuksessa.
Kun kellariin meni lampuista alkoi pikku hiljaa häipyä virtaa ja palasimme takaisin pois kellarista jonka jälkeen ne taas toimisivat. 2 kerroksesta pysähdyin kaverini kanssa ja olin kuulevani miehen joka huusi kivusta, mutta en tiedä onko mielikuvitus ollut niin luja :D 3 Kerroksessa olen tainnut nähdä haamun joka oli epämääräisen näköinen, mutta päätellen se taisi olla nais hahmo. 3 Kerroksesta myös löytyy jalan jäljet jotka on tehty "paskomalla lattialle"

Nuo kolme kohdetta löytyy Turusta, tosin Sairaala on jo maantasalla. Mutta sairaalasta puhuttiin, että "kun sinne joutuu ei paluuta ole" :?


"Paskomalla lattialle"? Jestas että hajosin tuolle. :oops: Ensimmäinen mikä minulle tästä tulee mieleen (varmasti monelle muullekin) on että joku spuge on käynyt vääntämässä kyykkykakat sinne ja kävellyt päältä. Siitä ne "paskaiset" jäljet on todennäköisesti syntyneet. En usko että kummituksilla on öhm...sellaista ruumiintoimintoa sillä heillä ei ole fyysistä ruumistakaan. Toki sinne on voinut joku muukin elävä, eläin tai ihminen käydä kakkimassa ja joku on talsinut päältä jättäen "paskaiset" jäljet. Ties vaikka olisit itse tepastellut päältä.

No, nyt lopetan. Tämä oli vaan hauska juttu lainausmerkkeineen kaikkineen. Anteeksi :oops:

No paikasta löytyi ties mitä kummallista löydettävää jolle sai oikein nauraa :D Kellarista on seinältä oikein löydetty verta ja kaikkea. :roll:

Avatar
Scarlett
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 09:42
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Scarlett » 14 Maalis 2011, 18:24

Aika mielenkiintoinen kohde kyllä. :roll: Löydetty kettukin varmaan kuollut matoihin. Vaikka itse vankasti paranormaaliin uskon, niin tästä en keksi yhtään asiaa jotka eivät olisi täysin selitettävissä muuten. Toki kyseiset kohteet voivat ollakin otollisia paranormaalille toiminalle kenties, mutta tässä kohtaa on vedetty aika hätiköityjä johtopäätöksiä. Mutta onhan se kiva, että sellaisiakin kummitustaloja on, joissa saa nauraa eikä aina vaan pelätä :tapu:

Mutta asiaan, Tampereen Teatterihan on hyvinkin aktiivinen paikka vaikkei nyt asumaton rakennus olekaan. Siellä työskennelleet ihmiset ovat kertoneet aika mielenkiintoisia juttuja paikasta ja itsekin olen useasti paikassa vieraillut. Niin esityksiä katsomassa kuin muuten tutustumassa paikkaan. Alaportaikkoon on sisällissodan aikana ammuttu nuori punakaartilainen ja hänet on tavannut tavalla tai toisella liki jokainen teatterin työntekijä. Kuuluu askeleita ja ovet käyvät - ketään ei näy. Kaikkea muuta selittämätöntä tapahtuu, etenkin lavastamon puolella. Tavarat vaihtavat paikkaa, hissit liikkuvat itsekseen ja valot sekoilevat. Hänet on myös nähty useasti. Toki jokaisella teatterilla on kummituksensa, mutta tämä nuorukainen on pystytty tunnistamaan.

Eräs paikassa työskentelevä henkilö kertoi minulle, että oli taloon tullessaan ollut sitä mieltä, että pelottelua ja huuhaata koko henki, mutta myöhemmin joutunut itse todistamaan tämän touhuja ja joutunut myöntämään erehtyneensä. Hyväntahtoinen tämä henki tuntuu kuitenkin olevan, aika harmitonta kiusaa tekee. Mutta mielenkiintoinen rakennus kaikin puolin tuo teatteri!
Uskominen on hyvin tylsää, epäileminen on vallan mukaansa tempaavaa, valppaana oleminen on elämistä, turvallisuuteen vaipuminen kuolemista.

-Oscar Wilde

Justroudkill
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Loka 2009, 15:32

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Justroudkill » 23 Maalis 2011, 19:34

Scarlett kirjoitti: Mutta asiaan, Tampereen Teatterihan on hyvinkin aktiivinen paikka vaikkei nyt asumaton rakennus olekaan. Siellä työskennelleet ihmiset ovat kertoneet aika mielenkiintoisia juttuja paikasta ja itsekin olen useasti paikassa vieraillut. Niin esityksiä katsomassa kuin muuten tutustumassa paikkaan. Alaportaikkoon on sisällissodan aikana ammuttu nuori punakaartilainen ja hänet on tavannut tavalla tai toisella liki jokainen teatterin työntekijä. Kuuluu askeleita ja ovet käyvät - ketään ei näy. Kaikkea muuta selittämätöntä tapahtuu, etenkin lavastamon puolella. Tavarat vaihtavat paikkaa, hissit liikkuvat itsekseen ja valot sekoilevat. Hänet on myös nähty useasti. Toki jokaisella teatterilla on kummituksensa, mutta tämä nuorukainen on pystytty tunnistamaan.

Eräs paikassa työskentelevä henkilö kertoi minulle, että oli taloon tullessaan ollut sitä mieltä, että pelottelua ja huuhaata koko henki, mutta myöhemmin joutunut itse todistamaan tämän touhuja ja joutunut myöntämään erehtyneensä. Hyväntahtoinen tämä henki tuntuu kuitenkin olevan, aika harmitonta kiusaa tekee. Mutta mielenkiintoinen rakennus kaikin puolin tuo teatteri!


No hyvä tietää.... olen siellä nyt työssäharjoittelemassa... ja olen siellä kaikkein pisimpään aina. Siivoojakin tuli kertoon parista kummituskokemuksesta siellä, yks oli vielä lähellä mun työpistettä ja kaik tapaukset on sattunu sillon kun tyyppi on ollu paikalla yksin. Ja tunnistaisin ton sotilaspojan vielä yhteen tapaukseen minkä siivooja minulle kerto. Joku yläkerrassa ollut työntekijä kun oli takaansa kuullut oven käyvän ja askeleita mitkä päättyivät aivan hänen taakseen ja kun kääntyi katsomaan kuka siellä takana oli niin ketään ei näkynyt. Mutta tämä siivoojaa häirinnyt kummitus lieni joku näyttelijätär joka myös kummitteli talossa. Tää sotilas tais sitten olla juuri se mitä se siivooja sano että sen n'äyttelijättären lisäks siellä kummitteli mutta kukaan ei ole kertonu hälle siitä sen enempää...

Kali
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 11:24
Paikkakunta: Tampere

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Kali » 17 Huhti 2011, 11:44

Tervehdys kaikille. Kasasin control+c tekniikalla vähän lisätietoa tästä itseäni kauan kiinnostavasta talosta Tampereen ytimessä. Tässä paikassa on ainakin histroriallista toimintaa ollut ja paljon.

Milavida

Milavidan palatsin rakennutti Finlaysonin puuvilatehtaan johtajan poika Peter von Nottbeck. Hänen perheensä asui siellä vajaan vuoden, jonka jälkeen perheen äiti Olga menehtyi vuonna 1898 Baden-Badenissa synnytettyään kaksoset. Seuraavana vuonna isä Peter menehtyi umpisuolentulehdukseen Pariisissa. Orvot lapset (neljä tytärtä) asuivat huoltajansa kanssa Näsilinnassa jonkin aikaa, mutta koska rakennus oli kolkko ja kylmä, se myytiin Tampereen kaupungille. Von Nottbeckin perheessä on ollut muutenkin epäonnea. Wilhelm von Nottbeckin perheeseen syntyi seitsemän poikaa, joista lähes jokainen kuoli traagisesti. Yksi pojista kuoli jo heti ennen kastetta. Alexander kuoli veljensä Peterin tavoin umpisuolentulehduksee, vuosi Peterin kuoleman jälkeen vuonna 1899. Alexanderille rakennutettiin Finlaysonin palatsi ja myös se jäi tyhjilleen omistajansa kuoltua. Mystisimmän kohtalon koki perheen kuopus Ernst, joka puukotettiin Näsijärven jäällä joulunpyhänä 1885, kun hän oli menossa veljensä luo kylään Lielahden kartanoon, eikä surmaa saatu koskaan selvitettyä. Nykyään Milavidan palatsia asuttaa kummitus. On huhuttu, että perheen äiti Olga olisi jäänyt vaeltelemaan palatsin kolkkoihin, yksinäisiin huoneisiin, saatuaan asua siellä eläessään niin lyhyen aikaa.

Museon työntekijä on kertonut miten kovapohjaisten saappaiden askeleet olivat nousseet kiviportaita, hänen työskennellessään yhdessä palatsin huoneista. Äänet loppuivat huoneen ovelle, eikä niiden aiheuttaja koskaan selvinnyt. Selvää ei ole kummitteleeko palatsissa Olga von Nottbeck vai teloitettu punakaartilainen. Palatsin marmorilattialla pitäisi näkyä myös verijälkiä muistona sisällissodasta ja telotettujen punaisten vankien kohtalosta. Tampereen sisällissodan aikoihin Näsilinna oli vallattu puolin sun toisin.

Kaiken kaikkiaan palatsi on vaikuttava näky. Ulkoa se näyttää hylätyltä, sisällä taas huokuu yksinäisyys ja hiljaisuus. Koristeelliset lattiat narisevat askelten alla ja nenässä tuoksuu vanha talo ja museo. Seinässä olevasta putkesta kuuluu veden lorina ja kun laittaa korvansa aivan putkeen kuuluu muutakin. Ääni on hyvin vaimea ja metallinen, aivan kuin tuulen henkäys syksyn kylmässä. Rakennuksen seinät ovat täynnä tarinoita ja jos sulkee silmänsä ja kuuntelee hyvin tarkkaan, kuulee hiljaisuuden alta kuiskauksia. Palatsilla on niin paljon tarinoita kerrottavanaan, osa niistä hyvin surullisia. Seinät ovat imeneet kaikki historian äänet; valitukset, tuskan huudot ja ahdistuksen. Mutta ne ovat todistaneet myös paljon kaunista. Onnellinen nainen astelee salissa ja ihailee uutta ylhäistä kotiaan, palatsia. Sellä on joskus kuulunut myös lasten juoksun äänet ja askelten töminä, ilon kiljahdukset. Mutta siitä on jo niin monta vuotta aikaa, että muistaako talo vielä käden hellän kosketuksen oven pielessä tai sen liukuessa kaiteella. Miltä ihmisvartalo tuntuu, kun se painautuu seinää vasten odottaen, uneliaan jännittyneenä. Koska se on viimeksi tuntenut rakkautta sisällään, musiikkia huoneissaan ja onnellista hyräilyä. http://salaisuus75.blogit.fi/milavidan-palatsi/

Kuva

Kuva

Kaupunkiin ammuttiin viitisen tuhatta laukausta tykeillä ja keskusta vallattiin kortteli korttelilta. Ankaria taisteluja käytiin Sorinahteella, missä punaisilla oli konekiväärejä, sekä Näsinlinnan luona. Näsinkalliolla oleva Hämeen museo vaihtoi omistajaa peräti kolme kertaa. Erik Gunnar Melinin komentama valkoinen komppania onnistui ensimmäisenä tunkeutumaan punaisen Tampereen sisuksiin. Joukko kahakoi punaisten kanssa, ylitti Tammerkosken Neulapatoa pitkin ja eteni tappioita kärsien Satakunnankatua pitkin Esplanadille (nyk. Hämeenpuisto) ja siitä Näsinkalliolle[27].. Melinin komppania onnistui valtaamaan Näsinlinnan, ja otti joukon punaisia vankeja joista ainakin 27 ammuttiin yhteen kasaan rakennuksen itäpäädyssä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tampereen_taistelu

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Dezil » 19 Huhti 2011, 22:32

Hittokun olis hieno joskus mennä tutkii jotain taloa jossa väitettäs kummittelevan.. Kuka o messissä? :mrgreen:

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 24 Huhti 2011, 15:01

Dezil kirjoitti:Hittokun olis hieno joskus mennä tutkii jotain taloa jossa väitettäs kummittelevan.. Kuka o messissä? :mrgreen:


Onko minkälaiset varusteet ko. hommaan? Ettei ne mahdolliset ilmiöt jää vain tarinoiden asteelle.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Chici
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 27 Huhti 2011, 13:40
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Chici » 28 Huhti 2011, 21:00

Itse olin joskus tutkimassa kavereideni kanssa meidän koulun liikuntasalia ,koska sieltä kuului outoja ääniä,kuten askelia ja kolinaa. Kävimme siellä useasti välitunneilla (salaa) ,mutta usein reissu päätyi siihen ,että aloimme pelätä turhia ääniä niin paljon kuin olla ja voi.Seuraava vaihe oli: Kiljuen ulos koko salista ja ei takas!Aina sitten vain palattiin ja sama toistui.

Yksi merkittävä juttu oli samasta asiasta ,kun kerran sinne palattiin. Aluksi minä olin liikuntasalin keskellä ja katsoin lavalle. Huomasin läpinäkyvän hahmon joka oli sen reunassa.En kiinnittänyt huomiota ,koska ajattelin sen olevan verho. :S Ystäväni katsoi varaston oven ali ,joka oli kiinni ja huusi:Apua!Tuolta meni joku! (Tiedättekö siis kun toisessa huoneessa on valot ja joku menee huoneesta sen varjo näkyy oven alta..) Eli joku oli seissyt lavalla ja mennyt varaston autta pois. :S

Painauduimme toisiamme vasten ja pelkäsimme hämärässä salissa. (miksei kukaan olisi voinut laittaa valoja päälle? :roll: ) Lähdimme juosten pois ,kun minä aloin kävellä sillä jonkun askeleet seurasivat itseäni.

Uskoimme aina sen olevan haamu tai jotain luokkalaisten pilaa. :D (ehkä mieliuvitustakin...)

Tosi epäselvä selitys ,mutta olimme "lievästi" paniikissa ja en kerro edes tässä ratkaisevia yksityiskohtia.
On paljon mahdollisempaa ,että avaruudessa on elämää ,kuin voittaa lotossa XDD

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 24 Touko 2011, 15:02

Täällä Raumalla päin on muutamiakin paikkoja joista olen kuullut tarinoita.

Millään tavalla vahvistamattomiin tarinoihin kuuluu että yhdessä kolmekerroksisessa kerrostalossa Rauman vanhan kaupungin, Vanhan Rauman, keskellä kummittelisi yläkerrassa. Kaverini setä on joskus siellä asunut ja yläkerta on kuulemma ollut asuttamaton kauan jostain syystä, mutta sieltä on kuulemma silti kuulunut askelia ja kovaa melua vaikka siellä ei koskaan ketään ole nähty.
Toinen vahvistamaton tarina on että jossain päin lähellä Meri-Raumaa, harvakseltaan asutettua pääasiassa metsäistä aluetta on tie jonka varrella olisi kummitus joka paiskoisi ohikulkijoita kivillä, eli olettaen että on otta olisi kaiketi sitten poltergeisti. Luin myös paranormaali.comista vastaanlaisesta tapauksesta joka tapahtui joskus Englannissa mutta asutetulla kadulla.

Ns. "vahvistettuihin" tarinoihin kuuluu Eurassa sijaitsevan Kauttua Klubin valkoinen neito. Aikoinaan kun talo oli vielä yksityisomistuksessa taloon saapui nuori taloudenhoitaja tai vastaava työskentelemään, mutta talon isäntä oli hänestä kiinnostunut ja jahtaili kuulemma välillä naista ympäri taloa. Kerran sitten tämä nainen sai tarpeekseen ja hyppäsi ikkunasta kuolemaansa, ja nyt paikan työntekijät ja vierailijat ovat kertoneet että siellä voi nähdä joskus valkoisen naismaisen hahmon ja että sieltä kuuluu askelia ja ääniä, sekä naisen laulua ja pianonsoittoa.
Jotkut myös kuulemma tuntevat ahdistusta ja vastaavia tunteita siellä ollessaan.
Itse olen käynyt kyseisessä paikassa mutta en nähnyt tai tuntenut mitään ihmeellistä, tosin olin häissä joten ei varmaan mikään ihme. Kuulemma paikan läheisyydessä on myös jokin metsäalue missä turisteja ja muita käy kävelemässä ja katselemassa, ja siellä pitäisi sähkölaitteiden akut sun muut tyhjentyä vaikka ne olisivat täynnä.

Myös Eurajoella on vanha Vuojoen kartano joka toimii hotellina, ja sielläkin on väitetty kummittelevan rakennuksen sisällä ja sen mailla. Vaikka työntekijät ja vieraat ovatkin väittäneet kokeneensa paikassa kummia, ovat myös jotkut urpot kirjoitelleet että kartanon pellolla voi yöllä kuulla kuolleiden hullujen kuiskailuja ja siellä kuulemma vaeltaa päätön ratsumies. Olen myös täällä käynyt kaverinieni kanssa, tosin vain ajanut autolla pihan läpi, ja vaikka mitään emme ainakaan tällöin kokeneet, voin sanoa että kartanon ulkonäkö pimeällä varmasti voi herättää herkempien mielikuvituksen.

Vanhassa Raumassa sijaitsee myös Pyhän Ristin kirkko, jonka kellotornissa on entinen nukkumapaikkana käytetty huone, jossa väitetään entisen yksisilmäisen kellonsoittajan kummituksen majailevan. Myös Rauman torin laidalla on Vanha Raatihuone jonka ylimmässä kerroksessa ja pienessä tornissa, tai tapulissa, väitetään kummittelevan, mutta nämä luultavasti ovat vain tarinoita, nimittäin noista Raatihuoneen kummituksista on tehty raumalainen lastenkirjakin jonka omistan.

Siinä on kaikki mitä tiedän Raumalta ja sen lähi-alueilta, mutta Rauman kaupungin ulkopuolella, kunnan raja-alueilla eli Eurassa ja Eurajoella sijaitsee suhteellisen paljon vanhoja muinaishautoja, joten nämä voisivat olla potentiaalisia paikkoja paranormaalille toiminnalle.
Rauma on myös Suomen kolmanneksi vanhin kaupunki ja koska Vanha Rauma on alkuperäinen Rauma jonka ympärille sitten kaupunki myöhemmin kunnolla rakentui, siellä on erittäin paljon potentiaalia paranormaalille toiminnalle, Vanhan Rauman talot on nimittäin kokonaan rakennettu puusta ja sen lisäksi että siellä on monet sukupolvet asuneet ja kuolleet, se on myös palanut useaan kertaan, varsinkin 1500-luvulla ja tuskinpa kaikki ovat paloista hengissä selvinneet.
"There's something out there and it ain't no man"

krista.
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Heinä 2011, 12:39

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja krista. » 07 Heinä 2011, 12:50

Vaasan kummituspaikoista on tehty jonkinlainen sivusto:
http://www.aaveet.com/

Itse olen pienellä kaveriporukalla käynyt yöllä hautuumaalla, mutta hiljaista oli. Muut paikat olisi mielenkiintoista tutkia, mutta suuri osa on sisätiloissa, joihin ei noin vain pääse. Vaasassa on myös eläinten hautuumaa, jossa kuulemma öisin esiintyy huutava/itkevä nainen, monet tutut ovat kokeneet saman. Eläinten hautuumaa sijaitsee metsikössä ja on aika laaja alue.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 07 Heinä 2011, 15:04

krista. kirjoitti:Muut paikat olisi mielenkiintoista tutkia, mutta suuri osa on sisätiloissa, joihin ei noin vain pääse.

Kannattaa muistaa hankkia AINA ne luvat jos johonkin suljetulle alueelle haluaa päästä tutkimaan.
Kiva selitellä sitten poliisille/vartiointifirman edustajalle laitonta tunkeutumista alueelle ja vieläpä pilata kaikkien muiden paratutkijoiden maine.
Eli luvat kuntoon jos paikka ei ole julkinen alue. :peukku:
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Shakaali » 07 Heinä 2011, 17:10

OSITutkimusseura kirjoitti:Kannattaa muistaa hankkia AINA ne luvat jos johonkin suljetulle alueelle haluaa päästä tutkimaan.
Kiva selitellä sitten poliisille/vartiointifirman edustajalle laitonta tunkeutumista alueelle ja vieläpä pilata kaikkien muiden paratutkijoiden maine.
Eli luvat kuntoon jos paikka ei ole julkinen alue. :peukku:


Onko teitin porukka joutunu paljon lupia hankkimaan? Mietin vaan että kuinka suopeasti yleensä niitä antavat? Sivulla näkyvistä tutkimuksista ainakin kolmeen uskoisin tarvinneen sellaisen.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 07 Heinä 2011, 22:04

Shakaali kirjoitti:Onko teitin porukka joutunu paljon lupia hankkimaan? Mietin vaan että kuinka suopeasti yleensä niitä antavat? Sivulla näkyvistä tutkimuksista ainakin kolmeen uskoisin tarvinneen sellaisen.


Noin 90% tutkimistamme kohteista on vaatinut tutkimusluvan kohteiden omistajilta/haltijoilta.
Loput kohteista ovat olleet julkisen alueen piirissä, mutta toki hyvien tapojen puitteissa niidenkin kohteiden haltijoilta voi tekemisilleen lupaa pyytää.

Lupien saamiseen auttaa ehkä eniten tutkivan ryhmän luotettavuus ja yleinen habitus. Ensivaikutelma on ehkäpä aina se tärkein asia, mutta tietysti eri kohteiden profiilit vaikuttavat myös lupien heltiämiseen.
Esimerkiksi tokkopa kovin moni saisi lupaa kohteisiin joissa säilytetään jotain todella arvokasta tai ne pitävät sisällään arkaluontoista dokumentaatiota jne.
Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta ja kannattaa niitä lupia spämmätä niin paljon, että se vastaus tulee.
Yllättävän moni jättää jopa vastaamatta lupien kysymiseen. En tiedä mistä se tarkalleen ottaen johtuu, mutta onko paratutkimuksella sitten niin "hörhö" maine, etteivät jaksa edes asiaan vastata... Tai sitten vaikkapa se sähköpostin spämmifiltteri on väännetty kaakkoon. :D

Sivuillamme ja foorumillamme ei ole kaikki tutkimuksia lueteltu. Osa on jäänyt päivittämättä ja osalle emme ole saaneet lupaa julkiseen näyttämiseen. Tässäkin tapauksessa se luotettavuus tulee suureen osaan toiminnassa.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron