"kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 20 Joulu 2011, 10:36

Mawerick kirjoitti:Google on ystävä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyt%C3%A4j%C3%A4n_kartano

Enpä nyt siitä synkästä menneisyydestä tiedä. Pärähtänyt kartanonherra joka tappaa kolme nuorta retkeilijää, vaikka traagista onkin, kuuluu tuonne kummitustalojen menneisyyksien kevyempään päähän. Voipi olla että tuo tapahtuma ja kartanon ulkonäkö ja kunto vain saavat ihmiset tuntemaan olonsa pelokkaaksi ja oudoksi paikan päällä jolloin mielikuvitus varsinkin aiheuttaa kaikenlaista kokemusta. Se että koirasi ei tullut ulos autosta voi viestiä tietenkin hengen läsnäolosta, mutta myös siitä että talossa on saattanut oikeasti olla joku tyyppi tai enemmänkin ihmisiä kyseisellä hetkellä vain oleilemassa ja koirasi näki jonkun heistä vilaukselta, tai siellä on voinut olla eläimiä tai alueella on voinut olla jonkinlaisen eläimen, vaikka karhun tuoksu joka on saanut koiran jäämään autoon
"There's something out there and it ain't no man"

Nereidi
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Joulu 2011, 23:41

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Nereidi » 20 Joulu 2011, 22:12

Kaaosjumala kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:Google on ystävä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyt%C3%A4j%C3%A4n_kartano

Enpä nyt siitä synkästä menneisyydestä tiedä. Pärähtänyt kartanonherra joka tappaa kolme nuorta retkeilijää, vaikka traagista onkin, kuuluu tuonne kummitustalojen menneisyyksien kevyempään päähän. Voipi olla että tuo tapahtuma ja kartanon ulkonäkö ja kunto vain saavat ihmiset tuntemaan olonsa pelokkaaksi ja oudoksi paikan päällä jolloin mielikuvitus varsinkin aiheuttaa kaikenlaista kokemusta.


Vankilasta vapautumisen jälkeen tämä kartanonherra (kolmoissurmaaja) ampui itsensä Kytäjällä. Hän ei ole myöskään ainut kartanonomistajista joka on päättänyt päivänsä siellä oman kätensä kautta. Lisäksi vuonna 2003 mies ampui naisen omassa huoneessaan kartanon henkilökunnan asuntolassa. Sekä surmaaja että uhri työskentelivät Kytäjän kartanossa eläintenhoitajina. Olen myös kuullut paikallisilta muutamista itsemurhista, jotka ovat tapahtuneet melko hämärissä olosuhteissa kartanon ympäristössä. Tämän perusteella paikkaa ei voi pitää menneisyydeltään kovinkaan tavanomaisena ja olenkin kuullut puhuttavan Kytäjän kirouksesta.

Nykyinen omistaja on autokaupias Laakkonen ja tilan päärakennus on juhlakäytössä (vuokrattavana), mutta kukaan ei enää asu siellä. Lieneekö kartanon muiden asuinrakennusten rappiotilan syynä se ettei kukaan jostain syystä halua asua niissä?

En ole enää ihan nuori ja kokematon ihminen näissä asioissa ja tuo paikka on ilmapiiriltään yksi sävähdyttävimmistä joissa olen käynyt. Muutamia vastaaviakin on tullut kyllä eteeni, mutta niitä ei niin yleisesti tunneta.

Nereidi
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Joulu 2011, 23:41

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Nereidi » 20 Joulu 2011, 22:19

Kaaosjumala kirjoitti:Nereidi, voisitko nyt kuitenkin vähän kertoa tuosta Kytäjän kartanosta? Kaikki eivät asu siellä päin. Missä päin se sitten onkaan, et maininnut missä se sijaitsee. Olisi myös mukavaa jos kertoisit edes vähän kokemuksistasi näissä paikoissa jotta henkilöt jotka saattaisivat niissä itse käydä voisivat saada vahvistusta kokemuksillesi tai kokeilla keksiä järkevää selitystä tapahtumille tutkimalla paikkoja. Ymmärrän tietenkin jos jotain on tapahtunut joka on vähän peläyttänyt sen verran että ei välttämättä halua niistä puhua tai luulee että muut luulevat hulluksi tai vastaavaa


Kytäjästä tulikin asiaa jo tuossa edellä. En kertonut omista ja muiden kokemuksista ihan tarkoituksella, koska en halunut liikaa johdatella. Ajattelinkin, että olisi mielenkiintoisempaa kuulla jonkun toisen omista havainnoista näihin paikkoihin liittyen.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 20 Joulu 2011, 23:16

Nereidi kirjoitti:Lieneekö kartanon muiden asuinrakennusten rappiotilan syynä se ettei kukaan jostain syystä halua asua niissä?


Itse löisin syyn piikkiin niinkin maallisen asian kuin kustannukset. Esimerkiksi lämmitykset ja muut ylläpidolliset toimet eivät ole mitään halpoja, varsinkin jos rakennukset sattuvat olemaan huonosti eristettyjä ja vuotavat lämpöä harakoille.
Sitten on myös mahdollisuus sisäilmaongelmista ja homeista, tosin pistäisin rahani likoon ensimmäisen syyn piikkiin.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Nereidi
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Joulu 2011, 23:41

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Nereidi » 21 Joulu 2011, 00:18

OSITutkimusseura kirjoitti:
Nereidi kirjoitti:Lieneekö kartanon muiden asuinrakennusten rappiotilan syynä se ettei kukaan jostain syystä halua asua niissä?


Itse löisin syyn piikkiin niinkin maallisen asian kuin kustannukset. Esimerkiksi lämmitykset ja muut ylläpidolliset toimet eivät ole mitään halpoja, varsinkin jos rakennukset sattuvat olemaan huonosti eristettyjä ja vuotavat lämpöä harakoille.
Sitten on myös mahdollisuus sisäilmaongelmista ja homeista, tosin pistäisin rahani likoon ensimmäisen syyn piikkiin.


No siis siellähän kasvatetaan ja valmennetaan hevosia ja tilalla on täysimittainen maneesikin. Lisäksi paikka sijaitsee Kytäjärven rannassa. Jos sitten katsoo lomarenkaan vuokrattavia, pelkästään kesäasumiseen tarjottavia mökkejä ja vertaa niihin, niin ei sen rakennuksen kovin kummoinenkaan tarvitsisi olla sellaisessa vuokrakäytössä.

Jos Suomessa kiellettäisiin asuminen rakennuksissa joissa on hometta tai sisäilmaongelmia, niin tässä maassa olisi todella paljon kodittomia ja huutava asuntopula. Kaikki on tietysti suhteellista ja Suomessa on suhteellisen hyvä rakennuskanta jos sitä vertaa moniin muihin maihin. Nykyinen rakentamista ohjaava politiikka on puolestaan jokseenkin järjetöntä. Kaikkihan alkoi 60-luvun betonirakentamisbuumista, jonka piti olla alkujaan tilapäinen ratkaisu silloisiin tarpeisiin. Käytön aikainen energiatehokkuus on mennyt ihmisten terveyden edelle. Väittäisin että perinteisillä rakennustavoilla sekä rakenteilla ja luonnonmukaisilla, uusiutuvilla rakennusmateriaaleilla (kuten vaikkapa hirsi) päästäisiin tehokkaampaan lopputulokseen rakennuksen koko elinkaaren ajalta jos vaakakupissa painaisivat myös ihmisten terveyteen liittyvät kustannukset sekä rakennusmateriaalien valmistuksen ympäristökuormitukset. Lisäksi hirsitalossa hiili on sidottuna seinään eikä leiju vapaasti ilmakehässä.

Tämä meni nyt vähän OT ja anteeksi vuodatukseni. ;)

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 21 Joulu 2011, 01:44

Minä ainakin nautin keskustelusta sekä Kytäjän että rakennuspoliittisen atmosfäärin osalta.

Kyllä minäkään en ole vähäisellä mielikuvituksella pilattu enkä silti ole pelkäämättä paikoissa, joissa ihmisen tulisikin pelätä. Osa ihmisistä ei aisti mitään, mutta minun käytössäni pyykinpesukoneellakin on 6th sense. Really! :D

Paikassa on mielestäni kirous tai portti noille alemman taajuuden hengille. En pitäisi mahdottomana sitäkään, että paikan halutaan pysyvän tyhjänä, jotta tietty taho saisi toimia häiriöttä. Siellähän käytetään ihmisiä välineinä pääsemään toisista eroon. Menkääs nyt joku tutkimaan se paikka kunnolla. Tai ehkä ei, pääsette vielä kaikki hengestänne.

Kuvan kartano ainakin näytti niin huonokuntoiselta, etten itse sinne haluaisi vaikka maksettaisi. Siis lomalle tms. Onkohan siellä kidutettu ihmisiä?

Huomasin kartasta, että lähistöllä on koulu ja ammattioppilaitos. Lasten ja nuorten läheisyydessä on omanlaisensa energia. Olisi mielenkiintoista tietää onko noissa kouluissa ollut normaalia enemmän levottomuutta tms. Lapset ja nuoret aistivat luonnostaan "henkimaailman" asioita paremmin. Lainausmerkeissä siksi, että kyseessä on sama maailma.

Paikka on katkaisin. Pitääpä kysellä jos saisin lisää tietoa, mitä se tarkoittaa...

Onko alueella kadonnut ihmisiä?

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 21 Joulu 2011, 09:47

Teresia_ kirjoitti:Paikassa on mielestäni kirous tai portti noille alemman taajuuden hengille. En pitäisi mahdottomana sitäkään, että paikan halutaan pysyvän tyhjänä, jotta tietty taho saisi toimia häiriöttä. Siellähän käytetään ihmisiä välineinä pääsemään toisista eroon. Menkääs nyt joku tutkimaan se paikka kunnolla. Tai ehkä ei, pääsette vielä kaikki hengestänne.

Kuvan kartano ainakin näytti niin huonokuntoiselta, etten itse sinne haluaisi vaikka maksettaisi. Siis lomalle tms. Onkohan siellä kidutettu ihmisiä?


Ei millään pahalla, mutta miten voit väittää että paikassa on kirous ilman koskaan käymättä paikassa? Muutamat tarinat ja itsemurhat eivät omasta mielestäni riitä vielä mihinkään muihin johtopäätöksiin kuin siihen että ihmiset voivat käydä siellä tappamassa itsensä koska ovat paikasta kuulleet ja jotkut ihmiset vain ovat sellaisia että eivät pysty tappamaan itseänsä asunnossaan tai ihmisten keskellä. Hyvin mahdollista myös että joku henkilö on saattanut tappaa pari ihmistä ja lavastaa ne itsemurhiksi tuolla ajatellen että paikan maineen tuntien ihmiset heti ajattelevat juuri tuollaista että paikka on kirottu. Liian usein ajatellaan yliluonnollista ja selittämätöntä eikä ihmisen luonnetta ja ajattelutapaa.

Mistä myös tuon kidutuskysymyksen repäisit? Eihän huonokuntoinen rakennus millään tavalla tarkoita että siellä on kidutusta ollut.
"There's something out there and it ain't no man"

Nereidi
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Joulu 2011, 23:41

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Nereidi » 21 Joulu 2011, 11:53

Teresia_ kirjoitti:Minä ainakin nautin keskustelusta sekä Kytäjän että rakennuspoliittisen atmosfäärin osalta.


Hah, pidetään mielessä. :D

Teresia_ kirjoitti:Paikassa on mielestäni kirous tai portti noille alemman taajuuden hengille. En pitäisi mahdottomana sitäkään, että paikan halutaan pysyvän tyhjänä, jotta tietty taho saisi toimia häiriöttä. Siellähän käytetään ihmisiä välineinä pääsemään toisista eroon. Menkääs nyt joku tutkimaan se paikka kunnolla. Tai ehkä ei, pääsette vielä kaikki hengestänne.


Niin, kartanoon varmasti pääsee "pientä" maksua vastaan pidemmäksikin ajaksi. Olen ammattini puolesta siinä "onnellisessa" asemassa, että olen päässyt moniin vanhoihin ja mielenkiintoisiin rakennuksiin, joihin muutoin olisi ollut jokseenkin vaikeaa päästä vierailemaan. Moniin paikkoihin on liittynyt "kummitustarinoita", mutta suurin osa niistä taitaa olla vailla mitään todellisuuspohjaa. Joitakin rakennuksia tosin on joissa en kovinkaan mielelläni yöpyisi yksinäni. Pitäisiköhän kerätä tänne jonkinlainen lista niistä paikoista, joissa on jotain selittämätöntä todistetusti tapahtunut. Pyrin aina löytämään tapahtumille jonkinlaista luonnollista selitystä, mutta siinä vaiheessa kun olen yksin huoneessa ja kiskotaan hiuksista tai heitellään esineillä, niin katson yleensä parhaimmaksi poistua paikalta sen enempää ilmiötä pohtimatta.

Teresia_ kirjoitti:Kuvan kartano ainakin näytti niin huonokuntoiselta, etten itse sinne haluaisi vaikka maksettaisi. Siis lomalle tms. Onkohan siellä kidutettu ihmisiä?


Tuo on vanha konttorirakennus joka on kartanon puistoon johtavan tien varrella. Sopivan luontaantyöntävän näköinen kuva tälle foorumille.

Teresia_ kirjoitti:Huomasin kartasta, että lähistöllä on koulu ja ammattioppilaitos. Lasten ja nuorten läheisyydessä on omanlaisensa energia. Olisi mielenkiintoista tietää onko noissa kouluissa ollut normaalia enemmän levottomuutta tms. Lapset ja nuoret aistivat luonnostaan "henkimaailman" asioita paremmin.


Tunnen erään ihmisen joka asui lapsena seudulla ja kävi koulunsa siellä. Hänen opettajansa hirtti itsensä.

Teresia_ kirjoitti:Onko alueella kadonnut ihmisiä?


Tästä minulla ei ole tietoa, mutta en yhtään ihmettelisi jos niin on käynyt.

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 21 Joulu 2011, 15:05

Kaaosjumala kirjoitti:
Teresia_ kirjoitti:Paikassa on mielestäni kirous tai portti noille alemman taajuuden hengille. En pitäisi mahdottomana sitäkään, että paikan halutaan pysyvän tyhjänä, jotta tietty taho saisi toimia häiriöttä. Siellähän käytetään ihmisiä välineinä pääsemään toisista eroon. Menkääs nyt joku tutkimaan se paikka kunnolla. Tai ehkä ei, pääsette vielä kaikki hengestänne.

Kuvan kartano ainakin näytti niin huonokuntoiselta, etten itse sinne haluaisi vaikka maksettaisi. Siis lomalle tms. Onkohan siellä kidutettu ihmisiä?


Ei millään pahalla, mutta miten voit väittää että paikassa on kirous ilman koskaan käymättä paikassa? Muutamat tarinat ja itsemurhat eivät omasta mielestäni riitä vielä mihinkään muihin johtopäätöksiin kuin siihen että ihmiset voivat käydä siellä tappamassa itsensä koska ovat paikasta kuulleet ja jotkut ihmiset vain ovat sellaisia että eivät pysty tappamaan itseänsä asunnossaan tai ihmisten keskellä. Hyvin mahdollista myös että joku henkilö on saattanut tappaa pari ihmistä ja lavastaa ne itsemurhiksi tuolla ajatellen että paikan maineen tuntien ihmiset heti ajattelevat juuri tuollaista että paikka on kirottu. Liian usein ajatellaan yliluonnollista ja selittämätöntä eikä ihmisen luonnetta ja ajattelutapaa.

Mistä myös tuon kidutuskysymyksen repäisit? Eihän huonokuntoinen rakennus millään tavalla tarkoita että siellä on kidutusta ollut.



"Hyvin mahdollista myös että joku henkilö on saattanut tappaa pari ihmistä ja lavastaa ne itsemurhiksi tuolla ajatellen että paikan maineen tuntien ihmiset heti ajattelevat juuri tuollaista että paikka on kirottu."

Niin? Minähän sanoin, että paikka on kirottu tai että siellä käytetään ihmisiä välineinä. ;) Jos minun kirousselitykseni kuulostaa fantasialta, niin sinun selityksesi kuulostaa vainoharhaiselta. :mrgreen: Muutaman selityksen yli kulkevat selitykset ovat harvemmin oikeassa kuin se kaikkein ilmeisin. Toki poikkeuksiakin on, kuten esim. minä ja olemukseni ja se, miten sitä tulkitaan. Mutta tuo sinun selityksesi ei vain mitenkään edelleenkään kumoa sitä, mistä kirjoitin!

Ilmeisimpiä selityksiä ei vain haluta pitää niin uskottavana, koska jouduttaisiin myöntämään sellaisen olemassaoloa, jota ei itse koeta tai ymmärretä, mikä taas tarkoittaisi, että ihminen joutuisi myöntämään, että ettei tiedä kaikkea - ja että kaikkea ei vielä pidetä totuusarvoisena vaikka pitäisi, mikä johtaisi jo jonkinasteiseen kriisiin siitä, mitä kaikkea maailma pitääkään sisällään. Absoluuttisen tietämisen tavoittelu taas on jo sinällään paradoksaalista, sillä kukapa kaikkea tietäisi.

"Liian usein ajatellaan yliluonnollista ja selittämätöntä eikä ihmisen luonnetta ja ajattelutapaa."

Niin2? Ja mitäköhän kaikkea kuuluu luonnolliseen ja ihmisen luonteeseen ja ajattelutapaan? Se, mikä jollekin on yliluonnollista voi olla aika monelle luonnollista. Minusta yliluonnollisena voisi pitää sitä, että ihminen kykenee rajoittamaan jopa realiteetteja löytääkseen olon tai tilan, jossa hän voi vähäåisellä järjellään selittää kaiken niin kuin asia lapsille selitettäisiin, jotta lapsi ei joutuisi kohtaamaan todellisuutta. Se on taitolaji, jossa tehdään kaikkein parhaimmat akrobaattitemput.

"Muutamat tarinat ja itsemurhat eivät omasta mielestäni riitä vielä mihinkään muihin johtopäätöksiin kuin siihen että ihmiset voivat käydä siellä tappamassa itsensä koska ovat paikasta kuulleet"

En minä ainakaan ajattele käyväni tekemässä ko. paikassa itsemurhaa vaikka siitä nyt kuulinkin. Ihminen voi tehdä itsemurhan tai murhan myös paikassa, josta ei ole kuullut. Muutamat tarinat ja itsemurhat ovat muutamia tarinoita ja itsemurhia - en ymmärrä, mihin tuolla kommentilla pyrit.

"ja jotkut ihmiset vain ovat sellaisia että eivät pysty tappamaan itseänsä asunnossaan tai ihmisten keskellä."

Mitä tuo nyt todistaa? Jotkut ovat sellaisia, etteivät pysty tappamaan itseänsä. Piste. Minusta mielenkiintoisempaa olisi miettiä, miksi joku pääsee tässä rakkaassa yhteiskunnassamme tilaan, jossa todella haluaa kohdata loppunsa oman käden kautta. Ja miksi sitä on alettu pitää luonnollisena asiana, kun se minusta on mitä yliluonnollisinta. Voi myös esittää kysymyksen niin, että mikä on se tekijä, tai kuka, mikä saa ihmisen lopettamaan itsensä... Tai toisen ihmisen.

Ihmisten keskellä itsensä tappaminen on joskus ollut varmasti haasteellista, sillä varmasti aika moni olisi yrittänyt estää tilanteen. Nykyään se varmasti onnistuisi eikä kukaan kiinnittäisi välttämättä siihen mitään huomiota, sillä sille asteelle on yleinen välinpitämättömyys mennyt.

"Ei millään pahalla, mutta miten voit väittää että paikassa on kirous ilman koskaan käymättä paikassa?"

En kyllä käyttänyt ilmaisua väitän vaan ilmaisua mielestäni. Ja kuka niin sanoi, etten ole käynyt paikassa?

Muuan tuntematon sanoi minulle joskus: "Avartavin matka on matka omaan itseensä."


"Mistä myös tuon kidutuskysymyksen repäisit? Eihän huonokuntoinen rakennus millään tavalla tarkoita että siellä on kidutusta ollut."

Miten niin ei millään tavalla tarkoita? Jos minä olisin rakennus ja minun sisälläni kidutettaisiin ihmisiä, niin aivan varmasti menisin huonoon kuntoon suorastaan yliluonnollisen nopeassa tahdissa. Ja toisekseen, enhän minä tuota talon kuntoa ja kiduttamista toisiinsa mitenkään liittänyt. Sinä liitit, mikä on varsin mielenkiintoista, mielestäni. ;) Ja... mistäkö toiset repäisevät asioita? Sitä sopii miettiä, mutta repäiseminen kyllä tarkoittaa, että jotain otetaan pois jostain ja se siis vaihtaa paikkaa. Ehkä minä vain jaoin jotain, ei osiin vaan ottamalla osaa.


Toivottavasti vastasin siihen, mitä halusit tiedustella. Jos on vielä jotain, niin pistähän kysymystä taululle.

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 21 Joulu 2011, 15:33

Nereidi kirjoitti:
Teresia_ kirjoitti:Minä ainakin nautin keskustelusta sekä Kytäjän että rakennuspoliittisen atmosfäärin osalta.


Hah, pidetään mielessä. :D

Teresia_ kirjoitti:Paikassa on mielestäni kirous tai portti noille alemman taajuuden hengille. En pitäisi mahdottomana sitäkään, että paikan halutaan pysyvän tyhjänä, jotta tietty taho saisi toimia häiriöttä. Siellähän käytetään ihmisiä välineinä pääsemään toisista eroon. Menkääs nyt joku tutkimaan se paikka kunnolla. Tai ehkä ei, pääsette vielä kaikki hengestänne.


Niin, kartanoon varmasti pääsee "pientä" maksua vastaan pidemmäksikin ajaksi. Olen ammattini puolesta siinä "onnellisessa" asemassa, että olen päässyt moniin vanhoihin ja mielenkiintoisiin rakennuksiin, joihin muutoin olisi ollut jokseenkin vaikeaa päästä vierailemaan. Moniin paikkoihin on liittynyt "kummitustarinoita", mutta suurin osa niistä taitaa olla vailla mitään todellisuuspohjaa. Joitakin rakennuksia tosin on joissa en kovinkaan mielelläni yöpyisi yksinäni. Pitäisiköhän kerätä tänne jonkinlainen lista niistä paikoista, joissa on jotain selittämätöntä todistetusti tapahtunut. Pyrin aina löytämään tapahtumille jonkinlaista luonnollista selitystä, mutta siinä vaiheessa kun olen yksin huoneessa ja kiskotaan hiuksista tai heitellään esineillä, niin katson yleensä parhaimmaksi poistua paikalta sen enempää ilmiötä pohtimatta.

Teresia_ kirjoitti:Kuvan kartano ainakin näytti niin huonokuntoiselta, etten itse sinne haluaisi vaikka maksettaisi. Siis lomalle tms. Onkohan siellä kidutettu ihmisiä?


Tuo on vanha konttorirakennus joka on kartanon puistoon johtavan tien varrella. Sopivan luontaantyöntävän näköinen kuva tälle foorumille.

Teresia_ kirjoitti:Huomasin kartasta, että lähistöllä on koulu ja ammattioppilaitos. Lasten ja nuorten läheisyydessä on omanlaisensa energia. Olisi mielenkiintoista tietää onko noissa kouluissa ollut normaalia enemmän levottomuutta tms. Lapset ja nuoret aistivat luonnostaan "henkimaailman" asioita paremmin.


Tunnen erään ihmisen joka asui lapsena seudulla ja kävi koulunsa siellä. Hänen opettajansa hirtti itsensä.

Teresia_ kirjoitti:Onko alueella kadonnut ihmisiä?


Tästä minulla ei ole tietoa, mutta en yhtään ihmettelisi jos niin on käynyt.



Minusta(kin?) rakentaminen sillä tavoin kehittyneenä, kun se on palvellut rakennusta itseään ja sen asujaa, ympäristöä mahdollisimman vähän kuormittaen ja riistäen, on huomattavasti luonnollisempaa ja luonnonmukaisuutta edistävämpää kuin rakentaminen ja kehittäminen vastaamassa yksinomaan yhteiskuntakoneiston tarpeisiin. Huom. koneiston, ei yhteiskunnan, jonka pitäisi olla ihmiset, sivilisaatio, ja jota se ei ole.


Viitisentoista kilometriä kotoani on paikka, vanha rakennus, aika lähellä tietä. Jossain vaiheessa jouduin ajamaan siitä ohi aika ajoin ja se talo suorastaan huokui ympäristöönsä negatiivista energiaa. Tajusin sen ja muistin sen rakennuksen aina siinä vaiheessa, kun oloni kävi tympeäksi, jollain tapaa ahdistuneeksi ja itse rakennus ei ollut vielä edes näköpiirissä. En tiedä talon tai sen rakennuspaikan historiasta mitään eikä talo ole sen kummemman näköinen, varsinaisesti, kuin mikään muukaan samaan tyyliin rakennettu punainen hirsitalo. Ehkä joku voisi pitää sitä jopa perinteisen näköisenä ja kansallisromanttisia viboja herättävänä, mutta minulle se yksinkertaisesti vain huokuu pahaa ja lohduttomuutta. Eikä minulla ole siihen minkäänlaisia kytköksiä tai muita haluja "pitää" sitä pahana.

Olen sanonut täällä aiemminkin, että kaikki ihmiset hakevat ensin selityksiä arkipäiväisistä asioista. Kuitenkin ne ihmiset, jotka ovat jo avautuneet tiedostamaan enemmän eivät enää käy tätä kierrosta läpi vaan he alkavat tunnistaa tapahtumista ne piirteet, jotka erottavat sen arkielämästä. Ja onpahan niitä jo paljon ihmisiä, joille nämä "selittämättömät" asiat ovat jo niin arkipäivää, etteivät he enää kiinnitä niihin huomiota vaan turtuvat ja automatisoituvat niiden suhteen aivan niin kuin yleensä ihminen tekee ja tottuu kaiken suhteen. Tällaista herkkyyttä kuitenkin ylläpitämällä voi niitä ovia päästä availemaan aina enemmän ja enemmän ja vaikka ihminen pelkäisi, että kohta kaikki jännittävä loppuu, niin ihmisellä on vielä niin paljon tekemistä, että ei se jännä kesken lopu jos vain haluaa matkaa jatkaa. Elämään tylsistyminen, niille pienille herkille asioille, on se, mikä tekee ihmisestä kuolleen. Ei liike tai sen puuttumattomuus.

Nyt voi taas kysyä, mistä minä tuonkin revin... :D

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 25 Joulu 2011, 20:13

Iloista, rauhallista ja armollista Joulua kaikille!

Tuohon edelliseen viestiini liittyen:

Ajelin eilen paikan ohi koska piti siirtyä paikasta toiseen. Jälleen katselin talon piirteitä ja ihmettelin, mikä siinä voi olla sellaista niin tympeää minulle. Noh, takaisin tullessani aistin jälleen talon ja sen ympäristöönsä levittämän oudon ilmapiirin. Noin kolme km. talon jälkeen tulee paha mutka. Kiinnitin mutkaan normaalia enemmän huomiota, pohdin sitäkin ja katselin taivasta, jossa upea valoilmiö (aurinko) teki taikojaan pilvien kanssa. Mieleeni tuli pakostakin ajatus Luojasta ja hänen suojaavista käsistään. Ja välittömästi kuulin mielessäni virren, joka minun oli pakko laulaa ääneen. En ollut ollenkaan virittynyt virsitunnelmiin ennen tuota auringon ja pilvien muodostamaa hienon hienoa ja fantastista työtä, en myöskään niitä niin kauhean tavanomaisesti laulele, vaikkakin monet ovat hyvin kauniita enkä aivan täydellisen vieras ole niiden kanssa. En silti taida muistaa yhdenkään sanoja. Noh, virsi soi ja minä lauloin. Jäin sitäkin ajattelemaan, mutta heti kohta oli pakko laulaa se uudelleen. Tai oikeammin lauloin kummallakin kerralla vain mahdollisesti 1. säkeistön tai jtn. Sen jälkeen pakonomainen tunne helpotti, mutta toki ihmettelin näitä tuntemuksia ja pakonomaisuuksia. Tänään siinä mutkassa oli sattunut yksi lievempi ja toinen paha onnettomuus. En kuitenkaan usko kironneeni noita paikkoja mitenkään vaan muutoin aistineeni tulevaa. Noiden tapahtumien aikana minä nukuin, oli aivan pakko ottaa päivällä unet, sillä niin väsynyt olin. Kävin aamulla myös joulukirkossa ja yllätyksekseni erään virren eräässä virsikirjani kohdassa kiersi pienen pieni oudon näköinen hyttyseläin rinkiä, siis ympyrää, muutaman kierroksen, kunnes pyyhkäisin sen pois kirjalta. Täällä ei enää ole pyörinyt aikoihin minkään näköisiä lentäviä otuksia, sillä sen verran kylmää kuitenkin on.

Ne sanat, jotka lauloin menivät näin:

"Sun kätes Herra voimakkaat on ollut turva Suomen maan,
niin sodassa kuin rauhassa, ja murheen onnen aikana."

Todennäköisesti sanat eivät oikeasti mene noin, mutta noin minä lauloin kaksi kertaa ja sanat tulivat jostain etäisestä muistista.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Koalani » 25 Joulu 2011, 23:55

Teresia_ kirjoitti:
Kaaosjumala kirjoitti:
Teresia_ kirjoitti:

"Hyvin mahdollista myös että joku henkilö on saattanut tappaa pari ihmistä ja lavastaa ne itsemurhiksi tuolla ajatellen että paikan maineen tuntien ihmiset heti ajattelevat juuri tuollaista että paikka on kirottu."

Niin? Minähän sanoin, että paikka on kirottu tai että siellä käytetään ihmisiä välineinä. ;) Jos minun kirousselitykseni kuulostaa fantasialta, niin sinun selityksesi kuulostaa vainoharhaiselta. :mrgreen: Muutaman selityksen yli kulkevat selitykset ovat harvemmin oikeassa kuin se kaikkein ilmeisin. Toki poikkeuksiakin on, kuten esim. minä ja olemukseni ja se, miten sitä tulkitaan. Mutta tuo sinun selityksesi ei vain mitenkään edelleenkään kumoa sitä, mistä kirjoitin!

Ilmeisimpiä selityksiä ei vain haluta pitää niin uskottavana, koska jouduttaisiin myöntämään sellaisen olemassaoloa, jota ei itse koeta tai ymmärretä, mikä taas tarkoittaisi, että ihminen joutuisi myöntämään, että ettei tiedä kaikkea - ja että kaikkea ei vielä pidetä totuusarvoisena vaikka pitäisi, mikä johtaisi jo jonkinasteiseen kriisiin siitä, mitä kaikkea maailma pitääkään sisällään. Absoluuttisen tietämisen tavoittelu taas on jo sinällään paradoksaalista, sillä kukapa kaikkea tietäisi.

"Liian usein ajatellaan yliluonnollista ja selittämätöntä eikä ihmisen luonnetta ja ajattelutapaa."

Niin2? Ja mitäköhän kaikkea kuuluu luonnolliseen ja ihmisen luonteeseen ja ajattelutapaan? Se, mikä jollekin on yliluonnollista voi olla aika monelle luonnollista. Minusta yliluonnollisena voisi pitää sitä, että ihminen kykenee rajoittamaan jopa realiteetteja löytääkseen olon tai tilan, jossa hän voi vähäåisellä järjellään selittää kaiken niin kuin asia lapsille selitettäisiin, jotta lapsi ei joutuisi kohtaamaan todellisuutta. Se on taitolaji, jossa tehdään kaikkein parhaimmat akrobaattitemput.

"Muutamat tarinat ja itsemurhat eivät omasta mielestäni riitä vielä mihinkään muihin johtopäätöksiin kuin siihen että ihmiset voivat käydä siellä tappamassa itsensä koska ovat paikasta kuulleet"

En minä ainakaan ajattele käyväni tekemässä ko. paikassa itsemurhaa vaikka siitä nyt kuulinkin. Ihminen voi tehdä itsemurhan tai murhan myös paikassa, josta ei ole kuullut. Muutamat tarinat ja itsemurhat ovat muutamia tarinoita ja itsemurhia - en ymmärrä, mihin tuolla kommentilla pyrit.

"ja jotkut ihmiset vain ovat sellaisia että eivät pysty tappamaan itseänsä asunnossaan tai ihmisten keskellä."

Mitä tuo nyt todistaa? Jotkut ovat sellaisia, etteivät pysty tappamaan itseänsä. Piste. Minusta mielenkiintoisempaa olisi miettiä, miksi joku pääsee tässä rakkaassa yhteiskunnassamme tilaan, jossa todella haluaa kohdata loppunsa oman käden kautta. Ja miksi sitä on alettu pitää luonnollisena asiana, kun se minusta on mitä yliluonnollisinta. Voi myös esittää kysymyksen niin, että mikä on se tekijä, tai kuka, mikä saa ihmisen lopettamaan itsensä... Tai toisen ihmisen.

Ihmisten keskellä itsensä tappaminen on joskus ollut varmasti haasteellista, sillä varmasti aika moni olisi yrittänyt estää tilanteen. Nykyään se varmasti onnistuisi eikä kukaan kiinnittäisi välttämättä siihen mitään huomiota, sillä sille asteelle on yleinen välinpitämättömyys mennyt.

"Ei millään pahalla, mutta miten voit väittää että paikassa on kirous ilman koskaan käymättä paikassa?"

En kyllä käyttänyt ilmaisua väitän vaan ilmaisua mielestäni. Ja kuka niin sanoi, etten ole käynyt paikassa?

Muuan tuntematon sanoi minulle joskus: "Avartavin matka on matka omaan itseensä."


"Mistä myös tuon kidutuskysymyksen repäisit? Eihän huonokuntoinen rakennus millään tavalla tarkoita että siellä on kidutusta ollut."

Miten niin ei millään tavalla tarkoita? Jos minä olisin rakennus ja minun sisälläni kidutettaisiin ihmisiä, niin aivan varmasti menisin huonoon kuntoon suorastaan yliluonnollisen nopeassa tahdissa. Ja toisekseen, enhän minä tuota talon kuntoa ja kiduttamista toisiinsa mitenkään liittänyt. Sinä liitit, mikä on varsin mielenkiintoista, mielestäni. ;) Ja... mistäkö toiset repäisevät asioita? Sitä sopii miettiä, mutta repäiseminen kyllä tarkoittaa, että jotain otetaan pois jostain ja se siis vaihtaa paikkaa. Ehkä minä vain jaoin jotain, ei osiin vaan ottamalla osaa.


Toivottavasti vastasin siihen, mitä halusit tiedustella. Jos on vielä jotain, niin pistähän kysymystä taululle.


Mainiosti vastattu, Teresia! Mä oon kuullut satoja, ellen enemmän, edellisten elämien kokemuksia ja oon jutellut satojen henkien kanssa ja kuullut niiden tarinan. Suuressa enemmistössä -yli 90% tapauksista- kun on murha tai itsemurha, on takana vihainen henki, mustaa magiaa tai muutenkin pimeitä entiteettejä. Ne vaikuttavat ihmisten psyykkeeseen ja taivuttavat niitä tuhottaamaan muita tai itsensä. Voi olla, että siinä talossa tehtiin joskus kauan sitten pimeitä rituaaleja joilla negatiivinen energia kasaantui. Tai yksinkertaisempi selitys olisi se, et sodassa kuolleet eivät pysty rauhoittumaan ja kostavat kuolemaansa muita tappamalla. Jos kuoleman hetkellä on negatiivisia tunteita, eikä anna anteeksi murhaajalleen, pysyy näiden negatiivisten tunteiden vankina.

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 27 Joulu 2011, 09:45

Kun tuossa aikaisemmin kerroin noista kahdesta paikasta täällä Raumalla ja siitä että olisi niissä tarkoitus käydä vähän kaverien kanssa tutkiskelemassa jossain vaiheessa, niin ilmeisesti kaverit kävivät ulkona ollessaan päähänpistosta tuolla kaatopaikalla, jossa he ensin eivät meinanneet löytää sielläpäin olevaa vanhaa kaatopaikkaa ja eläinten hautausmaata, mutta sitten löysivät sinne hautausmaan aidalle, jossa sitten yhtäkkiä alkoivat kuulemaan epätasaisia, ihmismäisiä askeleita ja kilinää, kuin kaksi pulloa olisi lyönyt toisiinsa. Sitten ääni kuulemma alkoi tulla metsästä heitä päin, jolloin he lähtivät kävelemaan tietä pisin takaisin autolle, jolloin äänet kuulemma seurasivat heidän tahdissaan metsän reunaa ja loppuivat hetken päästä kun olivat päässeet jonkun verran poispäin hautausmaalta.

Heillä oli mukanaan taskulamppu mutta sillä metsään päin sohimalla ei näkynyt mitään, eikä mikään siellä reagoinut valolla sohimiseen. Kun keskusteltiin asiasta ja etsittiin sille ensin normaalia selitystä, se ei voinut olla eläin koska sen olisi pitänyt olla tarpeeksi iso jotta oksat katkeilivat maassa, eikä täällä päin sellaisia ole kuin jotkut peurat ja niitäkään ei niin lähellä ihmisasutuksia ole ennen täällä nähty. Ehdotin että metsässä olisi ollut joku pulsu (kilinän takia), mutta paikassa oli kuulemma täysin hiljaista askeleita lukuun ottamatta eikä metsässä tosiaan näkynyt mitään valon kanssa katsottuna, joten kaverini ovat sitä mieltä että he kokivat jotain paranormaalia ja itse uskon heitä, koska toinen kavereistani on erittäin paljon tieteellisten selitysten perään ja muutenkin on suhteellisen rauhallinen kummitusjuttujen ja vastaavien suhteen, mutta väittää että se oli jotain paranormaalia ja että oli itsekin jonkun verran pelästynyt äänen takia.

Nyt on siis tarkoitus odottaa että minulta päättyy työt tammikuun alussa jolloin menemme jossain vaiheessa parina päivänä tutkimaan aluetta ja kartoittamaan sitä jotta tietää sitten pimeällä mitä missäkin on. Sitten menemmä sinne illemmalla ja yöllä taskulamppujen ja kameran kanssa ja yritetään ainakin jostain saada nauhuri hankittua mahdollisten äänten taltioimista varten. Videokamera olisi myös kiva, mutta kenelläkään ei meillä sellaista ole joten se taitaa jäädä.
"There's something out there and it ain't no man"

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 27 Joulu 2011, 22:29

Jos kyseessä on eläin, niin se ei liiku, jos sitä valolla häikäisee, vaan nimenomaan jähmettyy paikoilleen. Kilinä taas voisi olla jonkun luonnonhengenkin aiheuttama.

Videokameran puute minuakin harmittaa, sillä mielelläni kuvailisin kotonani vaikka joka yö, jotta näkisi ja kuulisi, mitä kaikkea täällä oikein on meneillään. Videokameralle tallentumattomuus ei silti todista mitään siitä, etteikö tapahtumia voisi olla ja tapahtua.

Jossain vaiheessa kerroin erääseen lasiruutuun ilmestyneestä kädenjäljestä. Olen edelleen sitä mieltä, että se saattaa olla myös lasteni kädenjälki, mutta epäilen sitä, sillä se on aika pieni ja se tarkoittaisi, etten olisi pessyt ko. lasiruutua ainakaan...öö... 4-5 vuoteen. Hassua olisi, jos tuo kohta olisi säilynyt niin kauan siivoamatta. Ei se tietenkään täysi mahdottomuuskaan ole. Hankasin sitä osin pois eikä se ole eheytynyt. Mutta vielä on kummallista, mitä en aiemmin tajunnut ajatellakaan, on se, että lasissa on myös käsivarren jälkeä pitkä matka ja kun on kuitenkin kyseessä noin polvista ylöspäin oleva lasialue pitäisi lapsen pitää kättään hyvin oudossa asennossa, jotta siihen saisi käsivarttakin mukaan. Tutkin myös tuota ainetta, mikä ruudussa siis näkyy valkoisena ja mieleeni tuli aine nimeltä ektoplasma. Aine on kuin maitomaista jauhetta, mikäli tuo nyt mitään kertoo. Mutta se taas voisi puhua nimenomaan hengen puolesta. Kun taas lapsia ajatellen en keksi mitään sellaista ainetta, missä he olisivat käsiään uittaneet liki kyynärpäitä myöten ja sitten painaneet jäljen lasiruutuun. Mutta tämä tästä. Tulipahan vain mieleen. :)

Kertokaahan sitten niistä kilinöistä. Jos kyseessä oli vaikka ilves, joka oli ottanut saaliikseen kissan, jolla oli kulkunen kaulapannassa? ;) Ilves on suht raskas eläin, joka osaa piiloutua ja seistä vaikka puoli vuorokautta liikkumatta. Taskulampun valo taas ei ole kovin hyvä valonlähde paljastamaan mitään aivan paria metriä kauempana olevaa.

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 28 Joulu 2011, 09:47

Teresia_ kirjoitti:Jos kyseessä on eläin, niin se ei liiku, jos sitä valolla häikäisee, vaan nimenomaan jähmettyy paikoilleen. Kilinä taas voisi olla jonkun luonnonhengenkin aiheuttama.

Kertokaahan sitten niistä kilinöistä. Jos kyseessä oli vaikka ilves, joka oli ottanut saaliikseen kissan, jolla oli kulkunen kaulapannassa? ;) Ilves on suht raskas eläin, joka osaa piiloutua ja seistä vaikka puoli vuorokautta liikkumatta. Taskulampun valo taas ei ole kovin hyvä valonlähde paljastamaan mitään aivan paria metriä kauempana olevaa.


Mutta kun ne askeleet eivät loppuneet kun valolla sohittiin. Ne jatkuivat niin kauan kunnes he olivat kauempana hautausmaasta. Ja askeleet olivat kuulemma loppupuolella kokemusta ihan tien reunassa, tuskin yli kahden metrin päässä. Askeleet olivat kuulemma myös sen verran raskaita että ne vaikuttivat ihmisten askeleilta ja ilves on kuitenkin suhteellisen kevyt ihmiseen verrattuna. Myöskään en ole koskaan kuullut että kukaan olisi täällä päin nähnyt ilveksiä sekä kyseinen alue on myös asutuksen lähellä. Kaverini väittävät että kyseessä ei ole ollut eläin ja sitä tässä ollaan mietitty sen verran että kyllä eläimen voisi pois sulkea. Se nähdään sitten myöhemmin että tuleeko lisää kokemuksia vai löydetäänkö jonkun eläimen koti joka nämä äänet voisivat aiheuttaa.

EDIT: Niin kuin tuossa aikaisemmin sanoin, kilinä oli enemmänkin kahden lasipullon lyöminen toisiaan vasten, ei kulkusmainen.
"There's something out there and it ain't no man"

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 28 Joulu 2011, 15:02

Aivan, anteeksi, luin aika kiireellä tarinasi.

Ilveksiä taas kyllä voi olla asutuksen läheisyydessäkin, aivan kuten mitä tahansa petoja, eikä se ole edes niin poikkeuksellista kuin yleisesti annetaan ymmärtää. Ihmisen haju on tätä nykyä aivan kaikkialla ja kun pedot ovat uskaltautuneet ihmisten läheisyyteen vuosikymmeniä sitten, niin miksei nyt. Mutta selkeästihän vaikuttaa siltä, ettei kyseessä siis ole ollut eläin vaan henki. Se oliko kyseessä kuolleen ihmisen henki vai luonnonhenki on myös mielenkiintoinen tutkimiskohde teille. Jotain asiaa hänellä on varmaan ollut tai hän on yrittänyt jopa johdattaa ystäviäsi johonkin suuntaan. Varoittaminenkaan ei ole poissuljettua, kun on noin lähelle tullut.

Mieleen tulee myös vaihtoehto, ettei henki ymmärrä olevansa kuollut ja on yrittänyt liittyä seuraan. Ja voi olla liittynytkin! Oletko kysellyt ystäviltäsi onko mitään normaalista poikkeavaa ollut ko. reissun jälkeen? Henget eivät ole sidottuja paikkaan, jos eivät itse siitä jostain syystä halua pitää kiinni. Mielestäni. :D

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 29 Joulu 2011, 11:58

En ole kysynyt että onko mitään outoa tapahtunut jälkeen päin mutta kyllä ne aika varmasti olisi kertonut jos olisi
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
Yavanna
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 12:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Yavanna » 31 Joulu 2011, 13:07

Mua taas ihmetyttää se, että paikkoja pitää mennä aina yöllä tutkimaan, jollon kuka tahansa voi tehdä tutkijoille kiusaa, jos vaan tuntee alueen tarpeeksi hyvin (siis piilot jne paikat, ettei osu valokeilaan tahi kameraan vahingossakaan), voidakseen seurata sopivan välimatkan päästä.

Miksi ei koskaan kukaan tutki niitä paikkoja valoisaan aikaan? Jos jossain paikassa kummittelee, niin tuskinpa se kummitus/henki/mikä lie sieltä valoisaksi ajaksikaan mihinkään menee.
Täytyis itse ottaa selkoa, että liittyykö tälle seudulle mitään kummitusjuttuja tahi rakennuksia. Helsingin Myllypurosta, en nyt muista (joo oon koko ikäni asunu siellä, ennen kuin muutin pois opiskelujen perässä ensin hämeenlinnaan ja sieltä myöhemmin takaisin helsinkiin, mut pihlajiston suuntaan) oliko siellä mitään erityistä kummituspaikkaa, mut ala- ja ylä-asteen takaisessa metsässä kun oli pururata ja sen läheisyydessä vanhoja bunkkereita, niin niissä tuli pentuna joskus käytyä. Vähän pelottavaahan se oli, lähinnä siksi, että joskus laitapuolen kulkijat nukku niissä. Tosin ne on kai nyt peitetty niin huolella, ettei sinne enää mistään pääse sisälle olemaan.

En myöskään tiedä, olisko täällä Pihlajistossakaan mitään erityistä kummituspaikkaa, mut 79, 71 bussin varrella malmille päin menevän reitin varrella on kyllä yks hieno hiidenkirnu. En tiedä onko siellä koskaan mitään sattunut, mut on kyllä huvin aidattu, ettei penskat mene sinne riekkumaan, kun sieltä voi olla vähän vaikea päästä pois, jos sinne alas putoaa.

Pitäs varmaan mutsilta kysyä, että liittyykö tänne Pihlajistoon tai Pihlajamäkeen, jossa mutsi siis asui lapsuutensa, mitään erityisiä kummitustarinoita. Jengitappeluita oli kuulemma läheisillä alueilla joskus 60-70 luvulla.
Mummilta ei valitettavasti voi kysyä, vaikka sillä aikoinaan olikin jos jonkinlaista tarinaa kerrottavanaa, kun se on nyt jo toista vuotta kuolleena.
Jaa mut joo Malmin hautausmaalla vois ollakin tarinoita, kun se on aikas vanha alue ja vanhimmat haudat taitavat olla 1800-luvun loppupuolelta.
On sitä tullu pimeän aikaankin tuolla tullu käytyä. Viimeks just ennen jouluaattoa, kun kävin kaverin kanssa viemässä hänen sukulaistensa haudalle kynttilöitä ja samalla mummin haudalle ja isolle ristille vein kynttilöitä. Aika rauhallinen tunnelma tuolla oli, vaikka täytyy sanoa, etten mä sielä välttämäti kovin myöhäseen viitsisi pyöriä.
En hengistä tiedä, mutta mulla on kyllä välillä vähän turhankin vilkas mielikuvitus, joten osaan pelotella itseäni vähän liiankin hyvin.
People once believed that when someone dies, a crow carries their soul to the land of the dead.
But sometimes, something so bad happens that a terrible sadness is carried with it and the soul can't rest.
Then sometimes, just sometimes, the crow can bring that soul back to put the wrong things right.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 31 Joulu 2011, 13:40

Yötutkimiseen liittyy niin paljon mystiikkaa ja tuhansia vuosia vanhoja uskomuksia, että se on melkeimpä ns. "varmanpäälle" pelaamista. Ja kuinka moni kummitushavainto on tehty yöllä? Aika harvassa on päivisin tapahtuneet jutut.
Tietysti voidaan ajatella käänteiseltä kannalta yötoimintaa, että ihminen on väsynyt ja helpommin aistii harhoja, mutta jostain kumman syystä öisin tulee eniten tapahtumia ilmi.
Jokainen toki voi miettiä, mistä yöaktiviteetit paranormaalien ilmiöiden kohdalla johtuu. Onko syynä nämä noidan-/sudenajat, vai Kristuksen ristiinnaulitsemisen päinvastainen ajankohta. Eli mystiikkaa ja tuhansia vuosia vanhoja uskomuksia. :)

Mutta yössä on käytännön puolena parasta se, että ihmiset ovat yleensä rahoittuneet yöpuulle ja esimerkiksi turhat taustametelit jäävät vähemmälle. Eli "työrauha" on aika hyvin taattu.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 01 Tammi 2012, 01:41

Mm. ektoplasma tarvitsee muodostuakseen pimeän. Mieluiten absoluuttisen. Mutta aivan normaalitoiminnassa, kuten vaikka henkien kohtaamisessa ei vuorokaudenajalla ole itsessään merkitystä. Sillä taas on, millainen henki tai ilmiö on persoonaltaan sekä sillä onko kummitusbongaaja tai ympäristö millaisessa olotilassa. Iltaisin ja oisin rauhoittuminen tapahtuu luonnostaan.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa