mitä seuraavaksi?

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
murderdoll
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Loka 2009, 14:02

mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja murderdoll » 26 Joulu 2009, 20:58

Muutimme nykyiseen asuntoomme 8 vuotta sitte. Oon kuullu ja nähny kaikkee selittämätöntä koko tämän 8 vuoden ajan.
Ensimmäisenä syksynä ku olin tekemässä ikkunan ääressä läksyjä nii katoin siinä sitten ikkunasta ulos, niin näin koivun vieressä sellasen tosi kalpeen tytön, joka katto mua suoraan silmiin. Säikähin sit tietty iha kauheesti, ku huomasin et siitä tytöstä näkee vähä läpi. Sen jälkeen en uskaltanu hirveemmin kattella ulos:,----D
Noh, seuraava tapahtuma oli sit samana vuonna, talvella. Olin menossa nukkumaan. Olin sammuttanu jo kaikki valot ja olin laittanu huoneen oven kiinni. Sit ehkä minuutti sen jälkeen ku olin menny sänkyyn nii kuulu iha järkyttävän kova pamahus meijjän saunasta. Tai, se oli enemmänki sellane et joku ois kaatunu siellä. Ja voin sanoo etten kuvitellu sitä, ku äiti ja isäki kuuli sen... ja ne oli jo nukkunu pari tuntia. Sit isä kävi kattoo oliko siellä joku, nii siellä ei ollu ketään... ei yhtään ketään. Sit ehkä tunti sen jälkee se sama ääni kuulu uudestaan, yhtä kovana. Se oli aika pelottavaa..
Sitten seuraavana vuonna kesällä ku oli kesäloma, nii olin yksin kotona. Olin jotain tekemässä omassa huoneessa ku kuulu sellasia laahaus ääniä. Ne vaa tuli koko ajan lähemmäs mun huoneen ovee ja sit ku ne oli kohalla, ne loppu. Oikeesti siinä vaiheessa olin seota :? Sen jälkeen lähin äkkiä ulos koko talosta nii sit pihalla näky kaks sellasta märkää jalan jälkee meijjän etu oven eessä. Se oli iha sairasta. Noh ajattelin et meijjän naapurin pojat oli pilaillu ja pidin sen vaihtoehdon mieles, et se pysty olee jotai muutaki mitä ei ihmis silmällä nää.
Seuraava tapahtuma sattu vasta kolmen vuoden jälkeen. Olin käyttämässä meijjän koiraa pihalla illalla, joka oli vielä pentu sillo. Olin kuuntelemassa siinä musiikkia ku yhtä äkkiä näin ku yhessä katuvalossa alko se lamppu säristä sillee ihmeellisesti... tai siis se valo pätki koko ajan. Ja sit se vaa sammu. No okei, toi oli varmaan vaa iha sellane, et siitä palo se lamppu loppuun. Mut sit sen jälkee ku se oli sammunu, nii mä näin ku sen valopylvään luolta juos sellane ihmisen näköne utunen hahmo tien yli. Sillä oli tosi pitkät kädet ja jalat, ja se oli tosi laiha. Mun koiraki tais huomata sen sillo, ku se rupes murisee sillo tosi paljon. Sit sen jälkeen mä näin unta siitä, miten joku tosi pitkä ja laiha mies kuoli siihen ku sen päälle kaatu sellane valopylväs... o.o se oli aika outoo :mrgreen:
Sit kaks vuotta ton jälkeen syksyllä mulle alko tapahtuu kaikkee outoo. Ekanaki oli sellane, et mun huoneesta alko hävitä hirveesti tavaroita... ja ne löyty aina päivän päästä pihalta, meidän kahen kuusen alta. Ja voin sanoo etten todellakaan harrasta tavaroiden viemistä ulos kuusien alle. Noh, sitten ne alko muuttua sellasiks et ne tavarat jotka hävis, alko yhtä äkkiä vaa putoilla jostain. Kerran oli sillee et mun puhelin hävis yhtä äkkiä mun pöydältä ja siinä samassa se putos vaa meijjän olohuoneen lattialle. Suoraan mun vanhempien silmien eessä. Sit seuraavaks meiltä alko hävitä terä esineitä. Sitä sai aina hiukset pystyssä oottaa minne se putoo tai ilmestyy. :x
Nyt pari päivää takaperin mun huoneen lattialle putos sulake. Se oli vaa irronnu siitä sulake hommelista eteisestä.... ja meidän eteinen on todella kaukana mun huoneesta. Ja sen jälkeen mun pöytään oli ilmestyny lyijykynällä kirjotettu teksti : ''kaikkea ette tekään näe.'' ja se teksti oli kirjotettu sillo ku meidän koko perhe oli isovanhempien luona..

ja okei, nää jutut saattaa kuulostaa keksityiltä, mut ne ei todellakaan ole. :|

ois kiva jos kuulis muiden kokemuksiakin :) jos kuulis jotai järkeviä selityksiä näille... vaikka oon yrittäny tosi paljon keksiä jotain järkevää, luonnollista syytä näille tapahtumille, mut en vaan keksi :x
jesus saves only bad peoples.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 27 Joulu 2009, 00:28

Krhm. Myönnän. En ole paras henkilö vastaamaan ja arvioimaan toisten omia kokemuksia, sillä pidän henk.koht. sitä hyödyttömänä, kun anekdootteja ovat. Enkä luota ihmisiin. Mutta aion yrittää.

ja okei, nää jutut saattaa kuulostaa keksityiltä, mut ne ei todellakaan ole.

Tällä lausella olisi viimeksi ollut painoarvoa kun olin 7-vuotias. Tuollaisia tarinoita ei kuitata ihan heti "okej kuulostaa oudolta mut ne on tosi"-lausahduksella.
Mitä järkeni ääni sanoo, tuollaisen tarinan on paljon suuremmalla mahdollisuudella kirjoittanut tylsistynyt ja hengeltään lapsi, joka etsii halpaa huvia "hörhöjen foorumilta".

Vaikka sanani ovat kovat, seison niiden takana ja oletan, että sinäkään et loukkaannu, jos juttusi todella on tosi.

Muutimme nykyiseen asuntoomme 8 vuotta sitte. Oon kuullu ja nähny kaikkee selittämätöntä koko tämän 8 vuoden ajan.

Missä talosi sijaitsee? Millainen oli muuttoprosessi? Minkä ikäinen olet? Onko talolla tiedettyä historiaa? Pidätkö oleskelusta siellä?

Ensimmäisenä syksynä ku olin tekemässä ikkunan ääressä läksyjä nii katoin siinä sitten ikkunasta ulos, niin näin koivun vieressä sellasen tosi kalpeen tytön, joka katto mua suoraan silmiin. Säikähin sit tietty iha kauheesti, ku huomasin et siitä tytöstä näkee vähä läpi. Sen jälkeen en uskaltanu hirveemmin kattella ulos:,----D

Syksy. Koulusta pääsee keskiverrosti kello kolme. Läksyjä tehdessäsi saattoi olla pimeäkin? Ja ties mihin kellonaikaan niitä väsäsit.
Tosi kalpean tytön kalpeus riippuu kontrastista. Oliko tällöin pimeä? Koivuja siis? Hmm... Tapauksesta on siis kahdeksan vuotta? No johan. Koivumetsikkö voi varmasti aiheuttaa "sinuun tuijottavan kalpean henkilön efektin", epäilemättä. Varsinkin, jos primääri keskittymisen kohde oli läksyt. Kuinkahan pitkä oli katsekontakti hahmon kanssa ja kuinka varma olet asteikolla 1-14, että pystyit silloin varmasti todentamaan hahmon ihmishahmoksi.

Noh, seuraava tapahtuma oli sit samana vuonna, talvella. Olin menossa nukkumaan. Olin sammuttanu jo kaikki valot ja olin laittanu huoneen oven kiinni. Sit ehkä minuutti sen jälkeen ku olin menny sänkyyn nii kuulu iha järkyttävän kova pamahus meijjän saunasta. Tai, se oli enemmänki sellane et joku ois kaatunu siellä. Ja voin sanoo etten kuvitellu sitä, ku äiti ja isäki kuuli sen... ja ne oli jo nukkunu pari tuntia. Sit isä kävi kattoo oliko siellä joku, nii siellä ei ollu ketään... ei yhtään ketään. Sit ehkä tunti sen jälkee se sama ääni kuulu uudestaan, yhtä kovana. Se oli aika pelottavaa..

Talvella hmh? Minkälainen talo teillä on? Oletan, että omakotitalo. Vaan, että minkälaiset eristeet, koska pakkanen varmasti tekee työnsä puusaunalle. Puu laajenee ja supistelee sijoillaan, se on pauketta se, usko pois.

Sitten seuraavana vuonna kesällä ku oli kesäloma, nii olin yksin kotona. Olin jotain tekemässä omassa huoneessa ku kuulu sellasia laahaus ääniä. Ne vaa tuli koko ajan lähemmäs mun huoneen ovee ja sit ku ne oli kohalla, ne loppu. Oikeesti siinä vaiheessa olin seota Sen jälkeen lähin äkkiä ulos koko talosta nii sit pihalla näky kaks sellasta märkää jalan jälkee meijjän etu oven eessä. Se oli iha sairasta. Noh ajattelin et meijjän naapurin pojat oli pilaillu ja pidin sen vaihtoehdon mieles, et se pysty olee jotai muutaki mitä ei ihmis silmällä nää.

Tapauksesta on seitsemän vuotta ja olet varma, että kyseessä olivat deterministisesti oveasi lähestyvät laahaavat äänet? On myös aika tärkeä fakta, mitä olit tekemässä huoneessasi.
Ja olet aivan varma, että ne olivat jalanjälkiä, eivätkä vain vesiläikkiä? Tapauksesta on seitsemän vuotta, muisti tekee ihmeitä. (Just sayin')
Onko naapurin pojilla tapana pilailu? Onko ennakkotapauksia?

Seuraava tapahtuma sattu vasta kolmen vuoden jälkeen. Olin käyttämässä meijjän koiraa pihalla illalla, joka oli vielä pentu sillo. Olin kuuntelemassa siinä musiikkia ku yhtä äkkiä näin ku yhessä katuvalossa alko se lamppu säristä sillee ihmeellisesti... tai siis se valo pätki koko ajan. Ja sit se vaa sammu. No okei, toi oli varmaan vaa iha sellane, et siitä palo se lamppu loppuun.

Todella yleinen ilmiö, lamppukaan ei välttämättä pala. Itse piuhoituksessa tai muussa on mahdollisesti vika.

Mut sit sen jälkee ku se oli sammunu, nii mä näin ku sen valopylvään luolta juos sellane ihmisen näköne utunen hahmo tien yli. Sillä oli tosi pitkät kädet ja jalat, ja se oli tosi laiha. Mun koiraki tais huomata sen sillo, ku se rupes murisee sillo tosi paljon.

Ihminen, jolle muistisi on (ehkä jopa unesi perusteella) rakentanut pitkät kädet? Ja jopa pimeässä? Kuinka utuinen?

Sit sen jälkeen mä näin unta siitä, miten joku tosi pitkä ja laiha mies kuoli siihen ku sen päälle kaatu sellane valopylväs...

Epäluottamus anekdoottiin-mittari älähtää. Jätän tämän arvioinnin jollekin, jolla on vähän vähemmän terävä kieli.

Sit kaks vuotta ton jälkeen syksyllä mulle alko tapahtuu kaikkee outoo. Ekanaki oli sellane, et mun huoneesta alko hävitä hirveesti tavaroita... ja ne löyty aina päivän päästä pihalta, meidän kahen kuusen alta. Ja voin sanoo etten todellakaan harrasta tavaroiden viemistä ulos kuusien alle.

Ja teillä on koira?

Noh, sitten ne alko muuttua sellasiks et ne tavarat jotka hävis, alko yhtä äkkiä vaa putoilla jostain. Kerran oli sillee et mun puhelin hävis yhtä äkkiä mun pöydältä ja siinä samassa se putos vaa meijjän olohuoneen lattialle. Suoraan mun vanhempien silmien eessä.

No johan. Vanhempasi näkevät puhelimen apparaation tyhjästä ilmasta? He olivat varmasti järkyttyneitä ja suuri osa heidän elämänfilosofiastaan muuttui siinä paikassa?

Sit seuraavaks meiltä alko hävitä terä esineitä. Sitä sai aina hiukset pystyssä oottaa minne se putoo tai ilmestyy.

Pidähän varasi. Haluan, että vastailet muutamaan kysymykseen, ennen kuin kallostasi revitään lihaveitsi.

Nyt pari päivää takaperin mun huoneen lattialle putos sulake. Se oli vaa irronnu siitä sulake hommelista eteisestä.... ja meidän eteinen on todella kaukana mun huoneesta.

Ja koira ei ilmeisesti ollut lähettyvilläkään? Ja kaikki sähköt toimivat talossa oikein, vaikka sulake oli irti?

Ja sen jälkeen mun pöytään oli ilmestyny lyijykynällä kirjotettu teksti : ''kaikkea ette tekään näe.'' ja se teksti oli kirjotettu sillo ku meidän koko perhe oli isovanhempien luona..

Eli kun olit nostamassa sulaketta niin joku ilkeä paranormaali vandaali oli käynyt tuhertelemassa? Vai sinä aikana kun olit perheesi kanssa isovanhempiesi luona? Ehwutnow?
Tai sitten tarina oli keksitty ja halusit luoda mahdollisille luonnollisille syille alibin, jotta saisit meidät miettimään kovemmin? Joka tapauksessa mittari on älähdellyt muutamaan kertaan jo tekstisi aikana. Kerro jotain syytä, miksi minun olisi ylipäätään ollut syytä hukata tämä nätti 14 minuuttinen tähän arviointiin?

Sinun vuorosi.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
murderdoll
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Loka 2009, 14:02

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja murderdoll » 28 Joulu 2009, 22:28

okei, no sehän voi olla hankalaa miettiä näitä tapahtumia jos itselleen ei ole tapahtunut mitään tämmöstä. Vaikka voihan asioihinkin olla tietenki joku hyvi yksinkertane syy. Mut meijjän talo sijaitsee pohjois lapis. Ja tää talo on melko vanha, et neki voi tosiaan aiheuttaa ne saunan pasahdukset jne. En ole sulkenut asiaa pois. Ja oon kuullu, et täällä talossa ois tapahtunu murha. Että täällä ois tapettu, kiduttamalla nuori poika. Mutta enpä sitten tiedä onko asia tosi vai ei.
Talossa on ihan mukava oleskella vaikka nyt onkin tämmöne vanha. Ja ku tämä 'kalpea tyttö' juttu tapahtu, ei ollu pimeää. Oli iha valoisaa. Ja siinä oli vaa yks koivu, ei metsää. Joten uskon että se on todella tapahtunut. Vaikka voihan se olla kuviteltuakin. Eikä meidän koira kulettele tavaroita ulos, se on vanha koira joka ei todellakaan viihdy ulkona, eikä se oo ikinä kuletellukkaa tavaroita. Joten en usko et se on vieny sen ulos. Ja niin, se ns. utuinen hahmo. Kyllä se oli todella utuinen, ei mikään josta näkisi läpi. Vaikka, onhan mahdollista et se oli vaan joku tuuli, joka nosti jotai pölyä tien juuresta, tai jotain muuta sen tapaista.
Ja se, kun sulake putosi siihe mun pöydän viereen... Se oli lämminvesivaraajan sulake. Joten kaikki muut sähköt toimivat aivan normaalisti. Sulake oli tosiaan kaukana huoneestani ja se yhtä äkkiä sit oliki mun huoneessa. Ja en usko, että keskikokoinen koira saa 2 metrin korkeudelta sulakkeita. Joten sekään ei voinut olla koirani. Ja koirani oli aivan eri huoneessa silloin.
Ainiin, se teksti pöydässä, se tapahtui silloin kun olimme perheeni kanssa isovanhempien luona. Kukaan ei ollut silloin meillä. Joten kukaan perheenjäsenistäkään ei voinut sitä tehdä. Ja tosiaan, se ns. jalanjälki. Kyllä se ihan jalalta näytti. Ja naapurin pojat, heidän pilailu on vain ollut tyyliin kananmunia oveen ja tämmöisiä mitä pienet pojat nyt tekevät. Ja sen jalanjälki näytti olevan kokoa 45. Vertasin isäni kenkään. Enkä usko että 8-10 vuotiailla pojilla on sitä kokoa jalka.
Mutta, en kyllä hae täältä mitään halpaa hupia. En todellakaan. On vain mielenkiintoista lukea toisten kokemuksista jne.
Se uskoo ken tahtoo. En ole tullut tänne pakottamaan muita uskomaan näihin. Itse päättää uskooko vai ei. Näillekkin asioille voi olla todella monta mahdollisuutta. :)
jesus saves only bad peoples.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 29 Joulu 2009, 00:31

murderdoll kirjoitti:okei, no sehän voi olla hankalaa miettiä näitä tapahtumia jos itselleen ei ole tapahtunut mitään tämmöstä.

Usko pois, tällekin skeptikolle on sattunut vaikka mitä. Paranormaaleiksi sattumiksi en silti niitä itse laske, vaikka (tai oikeastaan juuri sen takia) en tiedäkään mitä ne oikeasti ovat.

Ja tää talo on melko vanha, et neki voi tosiaan aiheuttaa ne saunan pasahdukset jne. En ole sulkenut asiaa pois.

Check.

Ja oon kuullu, et täällä talossa ois tapahtunu murha. Että täällä ois tapettu, kiduttamalla nuori poika. Mutta enpä sitten tiedä onko asia tosi vai ei.

Missähän tälläisiä huhuja liikuskelee? Kiduttamalla on aika radikaali tapa.

Ja ku tämä 'kalpea tyttö' juttu tapahtu, ei ollu pimeää. Oli iha valoisaa. Ja siinä oli vaa yks koivu, ei metsää. Joten uskon että se on todella tapahtunut. Vaikka voihan se olla kuviteltuakin.

Selevä.

Eikä meidän koira kulettele tavaroita ulos, se on vanha koira joka ei todellakaan viihdy ulkona, eikä se oo ikinä kuletellukkaa tavaroita. Joten en usko et se on vieny sen ulos.

Selvä.

Ja niin, se ns. utuinen hahmo. Kyllä se oli todella utuinen, ei mikään josta näkisi läpi. Vaikka, onhan mahdollista et se oli vaan joku tuuli, joka nosti jotai pölyä tien juuresta, tai jotain muuta sen tapaista.

Asia saletti

Ja se, kun sulake putosi siihe mun pöydän viereen... Se oli lämminvesivaraajan sulake. Joten kaikki muut sähköt toimivat aivan normaalisti. Sulake oli tosiaan kaukana huoneestani ja se yhtä äkkiä sit oliki mun huoneessa. Ja en usko, että keskikokoinen koira saa 2 metrin korkeudelta sulakkeita. Joten sekään ei voinut olla koirani. Ja koirani oli aivan eri huoneessa silloin.

Hyvä on.

Ainiin, se teksti pöydässä, se tapahtui silloin kun olimme perheeni kanssa isovanhempien luona. Kukaan ei ollut silloin meillä. Joten kukaan perheenjäsenistäkään ei voinut sitä tehdä.

Ka se o näi kahtottava

Ja tosiaan, se ns. jalanjälki. Kyllä se ihan jalalta näytti. Ja naapurin pojat, heidän pilailu on vain ollut tyyliin kananmunia oveen ja tämmöisiä mitä pienet pojat nyt tekevät. Ja sen jalanjälki näytti olevan kokoa 45. Vertasin isäni kenkään. Enkä usko että 8-10 vuotiailla pojilla on sitä kokoa jalka.

Heidän isänsä kenkä kyllä kelpaa? Kö? Ei muuta ongelmaa tämän kanssa.

Mutta, en kyllä hae täältä mitään halpaa hupia. En todellakaan. On vain mielenkiintoista lukea toisten kokemuksista jne.
Se uskoo ken tahtoo. En ole tullut tänne pakottamaan muita uskomaan näihin. Itse päättää uskooko vai ei. Näillekkin asioille voi olla todella monta mahdollisuutta.

Se onkin täällä foorumilla aina monasti käsitelty. Ensin pyydetään arvioita kokemuksistaan, ja sitten kun kysellään hiukan, niin "emmää vaadi ketään uskomaan" on standardivastaus. Ihmisen perussuojautumisrefleksi, ei siinä mitään hävettävää.
Hienoa kuulla, että olet vilpittömällä asenteella liikkeellä, jos asia näin todella on. (En todellakaan tiedä onko.)
Ja kuten itse mainitset, asioille on monta mahdollisuutta ja eiköhän tämäkin ole jälleen ihan oikea paikka näistä tulla kyselemään...

Kuten näkyy, olen suunnilleen sanottavani sanonut kokemuksistasi, pitemmälle en salli itseni menevän, sillä ne vajoavat liian syvälle anekdoottiin.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Wespa » 29 Joulu 2009, 06:57

Ensin pyydetään arvioita kokemuksistaan, ja sitten kun kysellään hiukan, niin "emmää vaadi ketään uskomaan" on standardivastaus.

Jeps normaali refleksi se on, koska 1: ketään ei voi muuttaa, eikä tarvitse (esim. skeptikkoja muuttaa uskomaan)
2: yleensä kuulee paljon negatiivista kommenttia vastaan ja kokijaa ei uskota (tai ainakin sellainen kuva on jäänyt ja ihmisiä joutunut naurunalaiseksi), täällä foorumilla onneksi vähemmän. :)

Ihmiset ovat varautuneita kertomaan jutuistaan juurikin hulluksi leimaamisen ja naurunalaisuudeksi jäämisen pelon takia. Hienoa kuitenkin, että kokemuksista kerrotaan, mutta monilla on tuo ehkä liiankin nöyrä asenne, josta paistaa juurikin se pelko vaikka aina ei välttämättä näinkään ole vaan saattaa olla ihan peruslausahduskin.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Tenkku » 30 Joulu 2009, 14:13

murderdoll kirjoitti:Olin käyttämässä meijjän koiraa pihalla illalla, joka oli vielä pentu sillo.

Sit kaks vuotta ton jälkeen syksyllä mulle alko tapahtuu kaikkee outoo. Ekanaki oli sellane, et mun huoneesta alko hävitä hirveesti tavaroita... ja ne löyty aina päivän päästä pihalta, meidän kahen kuusen alta.


Tuolloin koirasi oli siis noin kaksivuotias?

murderdoll kirjoitti:Eikä meidän koira kulettele tavaroita ulos, se on vanha koira joka ei todellakaan viihdy ulkona, eikä se oo ikinä kuletellukkaa tavaroita.
Fabulous babe

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 30 Joulu 2009, 15:14

Tenkku kirjoitti:
murderdoll kirjoitti:Olin käyttämässä meijjän koiraa pihalla illalla, joka oli vielä pentu sillo.

Sit kaks vuotta ton jälkeen syksyllä mulle alko tapahtuu kaikkee outoo. Ekanaki oli sellane, et mun huoneesta alko hävitä hirveesti tavaroita... ja ne löyty aina päivän päästä pihalta, meidän kahen kuusen alta.


Tuolloin koirasi oli siis noin kaksivuotias?

murderdoll kirjoitti:Eikä meidän koira kulettele tavaroita ulos, se on vanha koira joka ei todellakaan viihdy ulkona, eikä se oo ikinä kuletellukkaa tavaroita.


Selitystä kiitos, Murderdoll. ? Nyt jäi vaivaamaan nimittäin.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
feared
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Joulu 2009, 22:47

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja feared » 30 Joulu 2009, 17:39

voi voi, jaksaa ne ihmiset kaikkee:D ehkä koira on nyt ''vanha'' rotuisekseen.
can you run 850 feer per second? If not, your head better be bulletproof!

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Tenkku » 30 Joulu 2009, 18:20

feared kirjoitti:voi voi, jaksaa ne ihmiset kaikkee:D ehkä koira on nyt ''vanha'' rotuisekseen.


En mikään asiantuntija ole, mutta enpä ole vielä törmännyt kaksivuotiaaseen vanhaan koiraan.
Fabulous babe

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Wespa » 30 Joulu 2009, 18:46

2 vuotias koira vastaa 24 vuotiasta ihmistä. Onko se sitten vanha tai ei, niin se on aika makukysymys ja tuon vanhuuden aistiminen voi johtua mm. rodusta ja koiran kunnosta... Minkä rotuinen koira on kyseessä?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Regendos » 30 Joulu 2009, 23:12

Wespa kirjoitti:2 vuotias koira vastaa 24 vuotiasta ihmistä. Onko se sitten vanha tai ei, niin se on aika makukysymys ja tuon vanhuuden aistiminen voi johtua mm. rodusta ja koiran kunnosta... Minkä rotuinen koira on kyseessä?


Nyt on jokin laskuissasi pielessä, sillä koira 10-vuotiaana vastaisi todella vanhaa ihmistä. Mistä olet moisen väitteen kuullut, että koiran vuosi vastaa ihmisen kahtatoista?

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 31 Joulu 2009, 00:20

Koira 1 v. = Ihminen 7 v.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Wespa » 31 Joulu 2009, 11:45

Nyt on jokin laskuissasi pielessä, sillä koira 10-vuotiaana vastaisi todella vanhaa ihmistä. Mistä olet moisen väitteen kuullut, että koiran vuosi vastaa ihmisen kahtatoista?


Homma ei ole suoraan verrainnollinen (katso linkit) vaan jokainen ikä on vähän erilaisesti nouseva, joka johtuu siitä, että koira kehittyy eri tahtiin ja sillä on lyhempi lapsuus jne.

Koiran iät katsoin täältä:
http://www.niemen.info/weikko/koirannika.htm

Täältä tulee myös sama vastaus 2-vuotiaalle koiralle:
http://www.dlc.fi/~mattiera/koiran_ika.htm

Täältä tarkempaa laskuria jos kiinnostaa (rotu otetaan huomioon):
http://www.pedigree.com/02All-Things-Do ... fault.aspx

Koira 1 v. = Ihminen 7 v.


Tuo on perusmuistisääntö, mutta ei kuvaa tilannetta, eikä ole suoraan verrainnollinen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Regendos » 31 Joulu 2009, 13:56

Pelkästään tieto siitä, ettei ikä ole suoraan verrannollinen selventää jo huomattavasti. Todella mielenkiintoisia linkkejä - varsinkin viimeisin. Kiitoksia :peukku:

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 03 Tammi 2010, 09:21

voisikohan osa olla esim unissaan viety jonnekkin toiseen paikkaan unissakävely tms? :) osa voisi selittyä kyllä silläkin. mutta mitä itsellenikin on tapahtunut on niillä ollut joku merkitys (varoitus kuolema syntymä) kerran tiesin etukäteen kuka kuolee ja niinhän siinä sitten kävi ko hlö kuoli.

mutta itse olen myös levoton nukkuja ja osan kyllä laitan ihan unien valveunien piikkiin. mutta jos tapahtuma on voimakas ja näkyvä mitäpä sitä kiistämään:)

esimerkiksi olen harjoittelemassa kokiksi ja menin keittiöllä kuiva varastoon näin selvästi pienen pojan meinasin kysyä mitä sinä täällä teet kun se sitten hävisi ihan silmien edestä (hämmästyin itsekkin aika paljon) tuota näkyä. myöhemmin sain kuulla että ihan läheisessä huoneessa säilytetään ruumiita tai ei ihan läheisessäkään mutta samassa rakennuksessa. oliko sillä mitään merkitystä kävikö siellä joku kuollut temmeltämässä sitä en tiedä mutta eihän kaikkea aina voikkaan järjellä selittää 8) .
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 04 Tammi 2010, 22:17

Edelleen painotan kaikille niitä tallentavien laitteiden käyttöä pitkin yötä jos on epäilystä, että jotain outoa tapahtuu huushollissa. Sillä tavalla jos jotain tapahtuu, niin saapahan ainakin tallennettua ja mahdollisesti on aihetodisteita näyttää muille. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: mitä seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 12 Touko 2010, 20:18

Juuh, lueskelin tuota tekstiä ja karmivaa oli. Itsekin kannattaisin sen visuaalisen ja audio-visuaalisen todisteen hankkimista. En ole minkäänlainen skeptikko, mutta aika paksua tuo teksti oli.

Keneltä muuten olet kuullut, että poika on murhattu talossasi? Luotettava tyyppi olisi tietenkin hyväksi.
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa