Todella outo kokemus

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Huttu
Valaistunut
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Touko 2008, 07:56

Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Huttu » 03 Helmi 2010, 12:27

Moi,

En pahemmin tänne ole kirjoitellut mutta nyt on ihan pakko kysyä teiltä arvoisat foorumilaiset mielipidettä oudolle kokemukselle joka tapahtui pari yötä sitten.

Oli siis ihan tavallinen ilta, kello noin 22:00 kun menin nukkumaan. Olen jo pitkän aikaa nukkunut hivenen huonosti, aina heräilly siinä kello 04:00 ja ollut ylhäällä minuutin pari, sen jälkeen taas sammahtanut. Tällä kertaa tapahtui jotain outoa.

Heräsin, kello oli taas siinä 04:00 tienoilla kun tarkastin että milloin herätyskello pirahtaa päälle. Laitoin silmät kiinni ja muutaman minuutin päästä kuulin selvästi kun joku.. tai jokin koputti makuuhuoneeni oveen. Kolme selvää koputusta. Avasin silmät samantein mutta en ollut omassa makkarissani vaan jossain muussa huoneessa. Huone oli eri mallinen kuin omani, ja ovi oli suoraan edessäni vaikka oma makkarin huoneeni on enemmän tasainen neliö ja ovi on jalkopäässä. No anyway..

Samassa kun avasin silmäni, menin täydelliseen paniikkiin, korvissani alkoi kuulua voimakasta huminaa, ihoani kihelmöi julmetusti, en pystynyt liikkumaan ollenkaan. Siinä kun paniikissa yritin katsoa ympärilleni ja saada tilanteesta tolkkua, alkoi sen huoneen ovi aukenemaan todella hitaasti. Paniikki vain kasvoi ja teki mieli huutaa mutta ääntä ei tullut.

Kun ovi oli auennut noin 5 cm sain pakotettua silmäni kiinni ja kun avasin ne olin taas omassa huoneessani, makkarin ovi oli auki niinkuin olin sen nukkumaan mennessä jättänytkin. Ihoani vielä kihelmöi hetki tapahtuman jälkeen, en saanut enää unta ja meinasi ihan oikeasti päästä pieni itku koska en tiedä mitä oli tapahtunut. Tuon yön muisteleminenkin saa aikaan outoa fiiliksiä ja vilunväreitä, se oli ihan helvetin pelottavaa

Oliko kyseessä unihalvaus? Vaiko joku pahemman luokan painajainen? Vai mennäänkö jo ihan outoihin out of body kokemuksiin? Mitä mieltä ootte?

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Wespa » 03 Helmi 2010, 13:04

Unihalvaukseen viittaa ainakin tuo, että et voinut liikkua, etkä saanut ääntä tulemaan. Toki voi olla jotain muutakin, vaikea sanoa.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja aavenainen » 03 Helmi 2010, 14:50

on kyllä jännä kokemus 8) minullekkin tuli mieleen että joko unihalvaus. tai jos olet jonkun ihmisen "jännittävän hetken" käynyt kokemassa jos kyse esim jonkun muun voimakkaasta kokemuksesta tilanteesta tms? itsekkin olen kyllä herännyt 3krt samassa unessa peränjälkeen eri huoneissa:D mutta ne oli vaan sen hetkisiä kokemuksia ja siinä ei mitään jännää tapahtunut heräämistä heräämisen perään.

ehkä jotakin tulevaakin voisi olla mutta jos huone ei tutun näköinen niin tiedä sitten..

olenkin jossain kertonut että minulle kävi sellain ahdistavan unen aikana että joku sanoi voimakkaasti nimeni 2-3krt kunnes heräsin tuosta unesta (oli hieman kun sähköiskun olisi saanut mutta kun nousin ylös kävelemään saatoin edelleen olla unessa ja havahtua vasta myöhemmin mutta lienee olin melko kauhistuneen näköinen koska äitini tuli kysymään että mikä on:D) eli pystyin kyllä liikkumaan silloin.. mutta jos kyse tossakin unihalvauksesta niin kyllä ihan iho jne kihelmöi ja tosiaankin olo oli kun sähköiskun saaneella :D

ja jos olet huono nukkuja voi olla että teet yön aikana mitä ihmeellisimpiä asioita:D kokemusta on.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Huttu
Valaistunut
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Touko 2008, 07:56

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Huttu » 03 Helmi 2010, 17:36

Kiitoksia vastauksista.

Juu päädyin itekki siihen päätelmään että kyseessa olisi unihalvaus. Nyt on sekin sitten koettu :) Toivottavasti toiste ei tule heh, oli sen verran karmee kokemus.

Oudointa tossa kyllä oli se että se makuuhuone todellakin oli ihan vieras minulle.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 03 Helmi 2010, 17:47

Unihalvaukselta tosiaankin kuulostaisi muuten ihan täysin paitsi tuon perusteella, että huone ei ollut omasi. Mutta halvaustilassa ollaan monesti samaan aikaan kun ollaan irrottu myös ruumiista, ja kokemani mukaan pystyt yhtäaikaisesti kokemaan fyysisen- ja astraaliruumiisi.. eli kenties koit vähän molempia yhtäaikaa? Tai pikemminkin näit jonkun uni/lucidi puolen, mutta olit vielä kehossasi kiinni tjsp.

Eli siis kuitenkin oman kokemuksesi pohjalta ihan oikeasti näit huoneen silmilläsi, etkä vain havainnoinut sitä muilla keinoilla? Jos olit osittain irti tuossa vaiheessa niin olet voinut silmäluomiesikin läpi tarkastella huonetta, mutta siltikin normaalissa irtoamis / lähi-irtoamistapauksessa huoneen olisi pitänyt omaltasi näyttää.. jännän puolelle vetää.
"I reject your reality and substitute my own"

lukihen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Helmi 2010, 21:38
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja lukihen » 03 Helmi 2010, 19:09

Saattoi olla jokin unihalvaus.

Huttu
Valaistunut
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Touko 2008, 07:56

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Huttu » 03 Helmi 2010, 19:21

Joo eli näin huoneen silmilläni, ainakin luulisin. Olin kyljelläni ja en nähnyt kuin suoraan eteenpäin koska en voinut liikkua suuntaan taikka toiseen.

Tosin jos olin irti ruumiistani, on kaiketi mahdollista että katselin oveen päin samalla kun kroppani oli nukkumisasennossa kyljellään. Jolloinka olin tosiaan makkarissani mutta havannoin sen vain jotenkin niin oudosti että tajunta kuvitteli sen olevan vieras huone, vähän vaikeasti selitetty tiedän heh.

WM_

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja WM_ » 03 Helmi 2010, 19:37

Sanoisin myös että unihalvaus.. Mutta harvinaisen visuaalinen sellainen. Eri huone ja kaikkea. Olen kateellinen kun en ole vastaavaa kokenut! :tapu:

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Jaarno » 03 Helmi 2010, 20:52

"Voimakas" unihalvaus tosiaankin. Tuokin ihan mielenkiintosta kun tapahtui kun hän oli kyljellään. Yleensähän nämä tapahtuu kun on selällään. Silloinhan tuntuu että jokin painaisi rintaa ja monesti näkeekin että joku istuisi rintasi päällä tai sinut olisi köytetty sänkyyn.

Oliko tuossa mitään tuontapaista tunnetta kun kyljellään olit?

Huttu
Valaistunut
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Touko 2008, 07:56

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Huttu » 04 Helmi 2010, 06:19

En muista että rintaa olisi painanut, mutta pirun ahdistavaa se oli muuten.

Avatar
Omara
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 20:24
Viesti:

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Omara » 11 Helmi 2010, 19:38

Itselläni on ollut useampi unihalvaus kyljelläni nukkuessa. En tosin edes pystyisi nukkumaan selälläni. Ei ole vielä järin epämiellyttävää sellaista kokemusta tullut vastaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Helmi 2010, 20:27

Tuo kyllä kuulosta aika selvältä unihalvaukselta, jossao lit viellä unessa kun todellisuus noin vääristyi.
Kerran olen itsekkin "hereillä" ollesani nähnyt jotkin punaisena kiiluvat silnät pärstäni edessä.. mutta homma meni aika nopeasti ohitse.
Feel the LOVE

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja kummo » 12 Helmi 2010, 11:33

Joo no tästä olen varma että oli unta mutta on niin hauska ja tähän sopiva että avaudumpa :D

Olin kuumeessa.. varmaan 38-39 pintaan.. Nukuin huoneessani (oisko ollu silloin 16 neliöö) ja olin joko ysi luokalla tai lukion alussa..

Nooh.. miul oli sellanen mustareunainen harmnaa matto jossa oli punaisia viivoja jotka muodosti neliöitä ja siel tääl pienii mustii kolmioita..

Sängyssä oli hemmetin kuuma joten otin ja menin matolle makaamaan (vielä hereillä) ja yritin olla mahd rento.. halusin viilentyä vähän. Sit suljin silmät ja hassua kyllä.. näin tasan saman kuin silmät auki.. Avasin silmii ja suljin niit.. nooh, sit päätin katon sijaan katsoa sivulleni.. Silmät tais olla auki aluksi mutta kun suljin ne niin näinki pikku-ukkoi jotka työns palikoita! :o

Ne palikat liitty niihin koristeellisii mustiin kolmoihin. Avasin silmät ja näin kaiken normaalisti.. suljin jällee ja näin taas ne ukot.. katselin silmät kiinni ympärilleni ja näin niit ukkoi jokapuolel.. ne oli erivärisiä ja huomasin että se oli jokin peli jonka tuomari ja "Jumala" olin. Sain tehdä mitä lystäsin, kaataa niiden palikkatornit, estää niitä käsilläni ja ajatuksen voimalla. Pidin silmii kii enimmäkseen mutta avasin ne taas välillä.. Kohta sain first personin sijasta nähdä itseni katosta käsin jotta näkisin koko "pelin" tapahtumat kerralla.. Ikäänkuin pelaisin itseäni ulkopuolelta käsin kuin jotain konsolipeliä ja "pystyin vaihtamaan kuvakulmaa" xD

En muista alkoivatko nämä pikku-ukot sit kapinoimaan ja kiipeämään päälleni enkä muista miten peli päättyi (paitsi että osa joukkueista yhdisti kait voimansa jossain välissä) mutta hauskaa oli "hallita" kaiken yläpuolelta :mrgreen: :peukku:

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 12 Helmi 2010, 13:20

Kyllä tuo ihan unihalvaukselta kuulostaa. Itsellä ainakin tuo humina ja kihelmöinti tule jokaisen unihalvauksen kanssa. Toisinaan tulee jopa oikein tärinä joka tärisyttää koko kehoa ja lähtee liikkeelle sydämestä. Se on erittäin epämielyttävän tuntuista mutta jos pistän vastaan niin unihalvaus loppuu ennen kuin on alkanutkaan.

Joku voi ihmetellä että miksi ihmeessä joku haluaa vapaaehtoisesti saada unihalvauksen. Minulle unihalvaus ei yleensä ole mitenkään paha tai epämielyttävä. Minulle se on keino päästä selkouneen.

Kun sain ensimmäisen unihalvauksen olin kauhuissani monta päivää sen jälkeen. Kesti kauan ennen kuin opin hallitsemaan niitä ja päästämään itseni selkouneen.

Saan unihalvauksen monta kertaa viikossa. Joskus jopa joka päivä. Eilen sain unihalvauksen yöllä, sekä päiväunilla. Tänään aamusti sain unihalvauksen joskus 6 ja 9 välillä.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 18 Helmi 2010, 12:39

Hartsa kirjoitti:Unihalvaukselta tosiaankin kuulostaisi muuten ihan täysin paitsi tuon perusteella, että huone ei ollut omasi. Mutta halvaustilassa ollaan monesti samaan aikaan kun ollaan irrottu myös ruumiista, ja kokemani mukaan pystyt yhtäaikaisesti kokemaan fyysisen- ja astraaliruumiisi.. eli kenties koit vähän molempia yhtäaikaa? Tai pikemminkin näit jonkun uni/lucidi puolen, mutta olit vielä kehossasi kiinni tjsp.

Eli siis kuitenkin oman kokemuksesi pohjalta ihan oikeasti näit huoneen silmilläsi, etkä vain havainnoinut sitä muilla keinoilla? Jos olit osittain irti tuossa vaiheessa niin olet voinut silmäluomiesikin läpi tarkastella huonetta, mutta siltikin normaalissa irtoamis / lähi-irtoamistapauksessa huoneen olisi pitänyt omaltasi näyttää.. jännän puolelle vetää.


Eihän tuo ole mitenkään ihmeellistä ettei ole oma huone? Itselleni tullut monia unihalvauksia ja yhdessäkään en ole tainnut olla omassa huoneessani. Ja kokemukset täsmäävät täysin viestin aloittajaan.
Viimeisinhän tosiaan oli sellainen jossa huoneeni ovi kans aukesi hitaasti ja siellä oli hattupäinen mies ja ovesta tuli keltaista valoa. Kyllä se on aina yhtä pelottava kun ei pysty edes huutamaan mitään. Itselläni vaikuttaa nukkuma asento aika paljon noiden ilmentymiseen
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Jopelius » 21 Kesä 2010, 17:46

Unihalvaus juu, onneksi en ole kokenut itse mitään vahvempaa. Oma kokemukseni oli kun näin unta tappelemisesta ja sain puukon jalkaani niin herättyäni näin hetken sen puukon vieläkin jalassa ja sattui niin saatanasti. Itkin ja sitten tajusin että se olikin unta :D
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Aavikkosusi
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Elo 2009, 08:36

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Aavikkosusi » 02 Syys 2010, 13:36

Näistä unihalvauksista vielä, et osaisko joku selittää minkä takia välillä kun menen nukkumaan, tunnen 'sähköisen' aallon kehossani ja hätkähdän, samanlainen hätkähdys kuin joku säikäyttäisi... olen miettinyt asiaa, ja epäilen että kyse on jostain alkavasta ruumiista-irtautumisesta, sillä tuon 'pulssin' jälkeen en muista viimehetkisiä asioita, esim, millä kyljellä olin kun nukuin...

Toinen asia vielä, olen joskus 3 vuotta sitten jostain lukenut että unihalvauksia ja painajaisia tulee enemmän kun nukkuu kasvot kattoonpäin. Siitä asti mä oon pelänny sitä, että toi tieto on siirtnyt jotenkin mut alitajuntaan, että ku nukun naama kattoonpäin ni mä saan niitä unihalvauksia, eli toisinsanoen saisin niitä milloin tahansa... Keksittekö mitään parannusta millä saisin tuon uskomuksen pois mun päästä? Kiits. :)
Barack Obama kirjoitti:It's not that we have to change the humans.
We've gotta change the world.


You spin me right round, baby right round!
Like a record, baby. Round, round right round!

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 02 Syys 2010, 18:43

Juu itselläkin toi "sähköinen värinä" on se mistä se unihalvaus alkaa, jos olen sillä hetkellä vielä hereillä. Se yleensä alkaa jaloista ja siirtyy todella nopeasti ylemmäs. Koko prosessi kestää ehkä noin 1 sek, ja jos on nopea niin voi ehtiä reagoimaan heti kun sähkön tuntee, ja pääsee vapaaksi ennen kuin se alkaa. Jos kuitenkin päätän antaa itseni mennä halvaukseen, niin silloin yleensä sähkö alkaa levitä ympäri kehoani kunnes jotenkin "tiivistyy" sydämmen päälle ja tuntuu kuin sydän jotenkin liikahtelisi rinnan sisällä. Tunne on äärimmäisen epämukava, mutta ei kuitenkaan satu.

Aika epäselvää tekstiä tuli, ja tuota ei voi ymmärtää kuin joku joka on kokenut jotain vastaavaa.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 09 Syys 2010, 02:06

Jeps, tuo sähköinen värinä, mikäli samasta puhutaan (on nimittäin melko monenmoista värinää joskus tullut OBEa harjoitellessa ennen sitä viimeisintä), on niitä viimeisiä selkeitä merkkejä ennen irtoamista. Tosin jos puhumme samasta, niin tämä sähköinen värinä tulee ja pysyy minuuttikaupalla jos sitä ei säikähdä tai vastusta.. ja tällöin voi aikansa odotella joko spontaania irtoamista tai käyttää jotakin irtoamistekniikkaa ruumiistairtoamiseen nopeuttamaan hommaa. Tosin tekniikkaa käyttäessä(/vastustaessa/säikähtäessä) helposti karkoittaa nämä värinät ja joutuu taas aloittamaan homman uudestaan.

Mutta kuten sanottu, sähköisiä värinöitä on vaikka mimmoista ennen irtoiluja ja monilla hyvin yksilökohtaisia ovat nämä. Minulla tämä viimeinen värinä on lähinnä sellainen kun kuvittelisin että jonkun suurjännitejohdon lätkäisisi keskelle rintaa, ja se siitä tulvahtaa jokaiseen raajaan ja samalla tuntuu että hampaat irtoaa värinän voimasta. Toisinaan tämän myös kuulee niin kovana huminana että pelottaa hieman että kestääkö tärykalvot, vaikka kyseessähän ei toki ole fyysinen "ääni". Toistojen ja tottumukset kautta näiden intensiteetti on laskenut huimasti, mutta edelleen tämä on todella vaikuttava kokemus.
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 09 Syys 2010, 19:54

Tarkoitin tuolla sekunnilla sitä että se on se aika milloin itsensä voi vielä repäistä irti jos on nopea tai panikoi. Tuli kirjoitettua hieman väärin.

Tuossa äskön päiväunilla tuli hieman oudompi kokemus verrattuna muihin OBE:ihin mitä on sattunut. Ensinnäkin värinä oli erillainen, ja tuli ensin kuumana ja sitten kylmänä aaltona. Ja toiseksi normaalisti obe:ssa nousee ylöspäin katonrajaa kohti, mutta tälläkertaa tunsin kuinka jokin voima otti jaloistani kiinni ja lähti vetämään minua pois sängystä kohti vaatekkaappia ( se on suoraan parin metrin päässä sängyn jalkopäästä). Pelästyin tästä hieman ja sinkouduin takaisin sänkyyni. Hieman huvittavaa oli se että kun heräsin niin huomasin että vaatekaapin ovi oli auki, ja minä jätän sen hyvin harvoin auki. Kaipa se sitten oli jäänyt alitajuntaan että se ovi on auki.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa