Todella outo kokemus

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 09 Syys 2010, 20:14

Se voi olla mahdollista, tai sitten joku kävi tempomassa. Itselläni on muutaman kerran ollut joku repimässä koivista tai käsistä johonkin suuntaan heti kun irtoaa. Minäkin säikähdin eka kerralla ja palasin ruumiiseen heti takaisin sen takia, mutta irtosin perään uudestaan ja sama homma, niin annoin tämän sitten tempoa kokemuksen vuoksi kunnes rupesi ahdistamaan pahasti tempomisen suunta jolloin taas paluuta takaisin.

Mutta mitä noihin kuumiin ja kylmiin aaltoihin tulee, niin en äkkiseltään muista sellaisia kokeneeni noissa tilanteissa. Ehkä oli sinun tapa tuntea jonkin läsnäolo? Tai sitten ei, eikä edes ollut kukaan tempomassa, mene ja tiedä. :)
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 09 Syys 2010, 21:25

Kuka mahdollisesti minua olisi voinut olla tempomassa :D

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 09 Syys 2010, 21:31

Tuli muutan mieleen tässä jälkikäteen että ei ole ensimmäinen kerta kun on revitty käsistä ja jaloista, mutta kertaakaan en ole sängystä pois sen takia lähtenyt.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 09 Syys 2010, 23:21

No siihen en kyllä osaa mitenkään tyhjentävästi vastata. Ei ole selväksi käynyt että kuka/mikä se minuakaan on käynyt kiskomassa. Oletuskohtaisesti olen ajatellut lähinnä toiminnan fiiliksestä, että jonkinmoinen negatiivinen ökkimönkiäinen koittanut siinä pelotella, mutta toki tuntematon pelottaa ihan itsessäänkin niin ei ole tuohon mitään hyvin järjellistä vastausta ainakaan minulla.

En minäkään sängystä ole noiden takia lähtenyt, tai rentoutumista rikkonut, kun on sen verran yhtä jos toista tullut koettua jo ennen noita ettei pahasti päässyt säikähtämään enää. Tosin hieman aihetta sivuten joskus kyllä tarrasi ainakin osittain lucidiksi karanneessa OBEssa eräs tapaamani tyyppi ranteesta kiinni. Sain riuhtoa kättä irti vielä kehoon paluun ja nousemisen jälkeen, ja se oli jo melko pelottava tapahtuma koittaa vääntää näkymättömiä sormia auki ranteesta :)
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 10 Syys 2010, 13:14

Itse uskon että tuo OBE on myös vain yksi lucidin muoto, ja vaikka välillä olen aistinutkin jonkin "pahan" läsnäolon, niin en usko että mitkään demonit on käynyt kyläilemässä tai että mitään paranormaalia on tapahtunut (huomaa sininen väri nimimerkissä).

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 10 Syys 2010, 20:57

Huomasin kyllä ja vähän hämmästelinkin kun OBEsta puhuit mainitsematta lucidia samassa virkkeessä ;)

Mutta eipäkai se kuitenkaan keskustelemasta estä(tai ainakaan pitäisi estää), stormata voi vaikkei uskoisikaan.
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 11 Syys 2010, 03:39

OBE minulla ainakin todellisemman tuntuisempi kuin normaali lucid. Tykkäisin tietää että mikä on saanut sinut ajattelemaan että siihen liittyy jotain yliluonnollista tai että OBE:ssa "sielu" poistuu ruumiista. Onko sinulla jotain kokemuksia minkä takia ajattelet näin? Itseäni ei ainakaan vielä ole omat kokemukset saaneet vakuuttumaan siihen suuntaan.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 13 Syys 2010, 00:54

Kysymyshän on hyvä. Tätä voisi tietysti pohtia ja spekuloida pidemmältikin, mutta pysyttäköön lyhyessä vastauksessa. Koska on hereillä, tuntee kuinka irtoaa ruumiista ja se on todellisempaa kuin mikään muu. No viimeisimpään pitänee ottaa se vara että todellisempaa sillä hetkellä ja kun hyvä OBE sattuu kohdalle. Mutta haalea se on eilisen muistokin, jos ei olisi muita sitä varmentamassa.

Ehkä mieluummin tietoisuus kuin sielu sanaa käyttäisin kuitenkin, voivatpa toki olla yksi ja sama juttu, riippunee miten käsitteen on käsittänyt.
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 13 Syys 2010, 15:31

Hartsa kirjoitti:Kysymyshän on hyvä. Tätä voisi tietysti pohtia ja spekuloida pidemmältikin, mutta pysyttäköön lyhyessä vastauksessa. Koska on hereillä, tuntee kuinka irtoaa ruumiista ja se on todellisempaa kuin mikään muu. No viimeisimpään pitänee ottaa se vara että todellisempaa sillä hetkellä ja kun hyvä OBE sattuu kohdalle. Mutta haalea se on eilisen muistokin, jos ei olisi muita sitä varmentamassa.

Ehkä mieluummin tietoisuus kuin sielu sanaa käyttäisin kuitenkin, voivatpa toki olla yksi ja sama juttu, riippunee miten käsitteen on käsittänyt.


Onhan tuo OBE todellisen tuntuinen, mutta en sanoisi että olen hereillä sen tapahtuessa, vaan uskon että tämä OBE on juuri se siirroskohta uneen. Jotkut luciditkin ovat olleet niin aitoja että olen miettinyt kahteen kertaan ennen kuin hyppäsin parvekkeelta alas.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 13 Syys 2010, 21:01

Omassa tapauksessani taas sanoisin, että olen hereillä. Toki osa näistä on myös olleet sellaisia hämäränrajamailla irtoamisia, että asiasta ei voi olla mitenkään varma itsekään kerkesikö nukahtaa jossain välissä. Toisinaan taas on irtoamishetkellä melkeinpä yhtä hereillä kun tässä istuessa sulkisin nyt silmät, rentoutuneempana tosin tietysti. Ja tuo toki onkin yksi tärkeimmistä(tärkein?) syistä, mikä antaa olettaa että OBE on muuta kuin uni jonka hallitset.
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 13 Syys 2010, 21:44

Hartsa kirjoitti:Omassa tapauksessani taas sanoisin, että olen hereillä. Toki osa näistä on myös olleet sellaisia hämäränrajamailla irtoamisia, että asiasta ei voi olla mitenkään varma itsekään kerkesikö nukahtaa jossain välissä. Toisinaan taas on irtoamishetkellä melkeinpä yhtä hereillä kun tässä istuessa sulkisin nyt silmät, rentoutuneempana tosin tietysti. Ja tuo toki onkin yksi tärkeimmistä(tärkein?) syistä, mikä antaa olettaa että OBE on muuta kuin uni jonka hallitset.



Kyllä minullakin OBE tuntuu yhtä aidolta kuin "todellisuus", mutta uskon että se johtuu siitä että aivot antavat sinun käsittää että olet vielä hereillä. Mutta jos tietoisuus todella lähtisi ruumiista niin eikö se olisi helppo testata? Menisi vaikka katsomaan jotain paikkaa missä ei ole ennen käynyt ja sitten "hereillä" käy paikan päällä tarkastamassa osuiko lähellekkään.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Wespa » 13 Syys 2010, 22:15

Joo voihan noita testejä tehdä. Vaikka pelikortti kaapin päälle niin että ei näe minkä kortin sinne laittaa jne.

OBE:stä on jonkin verran tieteellistä tutkimusta olemassa joka puhuu aitouden puolesta, mm. vuosia kestänyt testaaminen ja kokeilu, jossa henkilö pystyi tunnistamaan erilaisia objekteja toisessa huoneessa ja piirsi paperille mitä oli nähnyt. Tästä oli joku dokumentti tai vastaava video, joka olisi mielenkiintoista löytää uudestaan käsiin. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 13 Syys 2010, 22:22

Muistaisin itsekin nähneeni jonkun dokumentin joskus. Eikös näitä "OBEttajia" toiminut FBI:n laskuun joskus aikoinaan.
Taisi tosin olla kyseessä remote viewing, mutta eiköhän noi ole aikalailla sama asia.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 13 Syys 2010, 22:42

Hehe, arvasin että tämä menee tähän, olisi ollut sama vastata suoraan pitkästi. Ei siinä, ihan mielenkiintoinen ja valaiseva keskusteluhan tämä aina on mutta on vain tullut käytyä niin monta kertaa monen eri ihmisen kanssa. :)

Oletko OBEssa huomannut että pystyt lentämään ja tekemään ym. normaalipäiväjutuista poikkeavaa? Emme voi siis olettaa että kaikki onnistuisi yhtä helposti mitä voisi simppelisti olettaa. Ensinnäkin minä joudun pitämään OBEt hyvin lyhyvinä mikälie mielin niistä muistaakin jotain (koska muuten saattaa juurikin nukahtaa), tämä taas juontaa toiseen pidempään asiaan mihin en nyt halua mennä(saattaisi tulla pitkähkö viesti). Toinen juttu mistä olen lukenut, mutten osaa sanoa juuta enkä jaata henkilökohtaisesti, on se että irrota voi usealle eri tasolle. Kolmantena se, että OBEssa kuten Lucidissa voit luoda jotakin "tyhjästä" joten voi olla hankalaa testata mainitsemallasi tavalla. Ei toki mahdotonta, monihan noin väittää testanneensa, mutta vaatii että mieli on avoin ilman ennakko-odotuksia ja sitä että pystyy pitämään keskittymiskyvyn kasassa niin ettei mieli harhaile. Joten ymmärrettävästi, mikäli ei ihan guru satu tässä taiteenlajissa olemaan, tämä menee juurikin siihen uskon asiaan. Se ei tietysti tee tästä kiistämättömästi todellista "irtoamista", mutta ei sen enempää myöskään pelkkää aivojen kikkailua.

Tietysti OBEn mekaniikastakin voimme olla eri mieltä, että mikä siellä on mahdollista ja mikä ei. Ovatko mainitsemani asiat vain sopivia tekosyitä sille, että kohtuu harvassa ovat todistelijat vai kenties oikea syy sille ettei joka toinen ihminen ole tätä todistanut "todeksi" jolloin tämä olisi ollut itsestäänselvyys jo iät ajat.

Toinen kestosuosikki on tietysti se, että aivothan voi antaa käsittää vaikka mitä, niin ei hereillä olemistakaan voi todellisuudeksi todeta yhtään sen enempää kuin mitään muutakaan. (skippaan vähän edelle, kun tuohon tämä keskustelu lopulta yleensä menee). Tietysti keskustelun kannalta on ehkä ihan hyvä olettaa, että olemme molemmat hereillä ja todellisia emmekä vain jomman kumman mielen/aivojen/minkä tahansa luomaa illuusiota jonka oletamme todeksi.

Mitä testaukseen tulee, niin tokihan se olisi mukava tehdä ja todistaa itselle jos epäilyksiä sattuu olemaan. Toiselle on vähän vaikeampi mitään todistaa. Vaikka kävisin (jos osaisin) katsomassa kämppäsi ja sen sinulle kuvailisin, niin edelleen kyseessä voisi olla jostain muusta kuin OBEn todistamisesta todelliseksi (siis siinä mielessä todelliseksi, että irtoamisen jälkeen pystyisi heilumaan samoissa maisemissa kuin normaalisti hereillä ollessa. Toki muutenkin voisi olla todellista, mutta vielä vaikeampaa todeta.). Tuossa tapauksessa kyseessä nyt voisi olla vaikkapa, että joku on kertonut millainen kämppäsi on, vaikka ehkä epätodennäköistä mutta helposti mahdollisuuksien rajoissa, kenties olisin käyttänyt jotain muuta yhtä epäoleellista kykyä kuten vaikka selvänäkö tai nähnyt kuvan kämpästäsi jollain kumman opilla yms.

Eli lyhyesti, jos nyt väittäisin tehneeni onnistuneen testin, niin tuskinpa sitä uskoisit. Vaatisit tekemään sinun valitsemasi testin, jonka voisin onnistua tai olla onnistumatta tekemään, ja jos se onnistuisi niin sekään ei vielä todistaisi OBEn todellisuudesta mitään. Voisi tietysti sinut henkilökohtaisesti vakuuttaa, tai sitten ei, ihan miten vain haluaisit loppujen lopuksi asian uskoa. Jossain kontrolloiduissa testeissä tietysti voitaisi saada selville, että onko jollakulla jonkinlainen harvinaisempi kyky saada informaatiota asioista, mitä keskivertojamppa ei onnistuisi saamaan, mutta edelleen olisi ehkä hieman hankala todistaa että kyseessä on juuri OBE. Ja näitä käsittääkseni löytyykin.

Menee tietysti vähän paranoidiseksi tuo touhu, mutta toisaalta lienee yhtä paranoidista rueta epäilemään kaikkea kokemaansakin. Vaikka tarkemmin ottaen tässä ei kokemuksia kiistetä vaan kokemuksien luonnetta, en vain usko että pääsemme tästä yhteysymmärrykseen helpolla. Uskot omien kokemuksiesi puitteissa omalla tavallasi ja minä omieni puitteissa omalla tavallani. Pidän toki mahdollisuuden auki sille että OBE on vain aivojen illuusio, mutta niin pidän myös sille että niin on myös muu "todellisuutenikin". Ja jos jotain uutta opin tai koen, niin kenties mielipiteeni muuttuu, mikään ei ole mielestäni niin typerää kuin jumittua omiin mielipiteisiinsä vain sen takia että aina ennenkin on tietyllä tavalla uskonut/väittänyt.
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 14 Syys 2010, 16:31

Oletko OBEssa huomannut että pystyt lentämään ja tekemään ym. normaalipäiväjutuista poikkeavaa?


Lentäminen onnistuu.






Eli lyhyesti, jos nyt väittäisin tehneeni onnistuneen testin, niin tuskinpa sitä uskoisit. Vaatisit tekemään sinun valitsemasi testin, jonka voisin onnistua tai olla onnistumatta tekemään, ja jos se onnistuisi niin sekään ei vielä todistaisi OBEn todellisuudesta mitään.


Olet oikeassa että en todennäköisesti uskoisi (En uskonut psi wheelinkään pyörittämiseen). En kyllä vaatisi sinua tekemään mitään, mutta kyllä minulle kelpaisi jonkinmoinen todiste. Olen kyllä valmis (ja halukas) vaihtamaan näkökantaani, mutta en halua ottaa riskiä että ajautuisin "self delusioniin".





Voisi tietysti sinut henkilökohtaisesti vakuuttaa, tai sitten ei, ihan miten vain haluaisit loppujen lopuksi asian uskoa.


Haluasin kyllä uskoa, jos vain jostain saisin enemmän todisteita.


Uskot omien kokemuksiesi puitteissa omalla tavallasi ja minä omieni puitteissa omalla tavallani. Pidän toki mahdollisuuden auki sille että OBE on vain aivojen illuusio, mutta niin pidän myös sille että niin on myös muu "todellisuutenikin". Ja jos jotain uutta opin tai koen, niin kenties mielipiteeni muuttuu, mikään ei ole mielestäni niin typerää kuin jumittua omiin mielipiteisiinsä vain sen takia että aina ennenkin on tietyllä tavalla uskonut/väittänyt.


En yritättänyt enkä yritä saada mitään väittelyä aiheesta aikaan koska minulla itsellänikään ei ole mitään ihmeellisiä todisteita oman asiani puolesta. Minulla on lähiaikoina vaan yleistyneet nuo OBE kokemukset, ja halusin keskustella aiheesta. Myönnän että olen ollut ja olen varmasti vieläkin "jumittunut" omiin mielipiteisiini, varsinkin juuri "ennustajien" kohdalla ( siis näiden ketkä tietävät olevansa huijareita ja siltikin jatkavat ihmisten huijaamista) .



Olen parikertaa joutunut jälkikäteen tai jopa OBE:n aikana miettimään oikein että " voiko tämä oikeasti olla vain unta", koska kokemukset ovat olleet niin aidon tuntuisia. Viimekertainen kokemus oli myöskin hyvin outo ja osittain pelottava.
Olin saanut normaalit "sähkövärinät" , ja avasin silmäni ja katsoin ympärilleni (en ollut vielä irronnut ruumiistani) ja näin huoneessani jonkilaisia "aaveita", tai varjomaisia ihmisen kaltaisia olentoja, jotka liikkuivat oudosti, mutteivät kuitenkaan olleet uhkaavia. Sitten suljin silmäni ja loppu eteni normaalisti.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 14 Syys 2010, 19:22

En toki sinulle mitenkään osoittanut tuota mielipiteisiin juuttumishommelia, vaan ihan yleisesti olen tuota mieltä. Joskus nuorempana olen itse ollut melko haluton muuttamaan mielipiteitäni joidenkin asioiden suhteen vaikka oli ehkä ollut syytä(siis jopa omasta mielestäni jos itselleni olisin rehellinen ollut), ja varmaan vieläkin joidenkin asioiden kanssa tämä pätee vaikka en sitä ehkä itse tiedosta. Tarkoitin lähinnä siis jos joku tieten tahtoen ei voi muuttaa mielipiteitään vain sen takia, ettei joutuisi myöntämään olleensa väärässä joskus aiemmin yms.. Pahoittelen jos koit viestini hyökkäävänä, se ei ollut millään muotoa tarkoitus.

Ihan mielenkiinnosta, jos omaa todennustani et uskoisi, etkä omaa testiäsi laittaisi tekemään, niin mikä voisi olla sinulle kelpaava todiste? Enkä toki oleta että kukaan muuttaisi mieltään vain sen takia, että joku asian väittää olevan niin(vaikka tämähän on varmasti yleisin tapa muuttaa näkemys, jos sanojan auktoriteetti miellyttää..). Rohkaisen jokaista olemaan avoimin mielin ja kokeilemaan itse, jos vain kyseessä on asia minkä itse voi testata. Sinun kohdallasi on tietysti hankalampaa tässä tapauksessa kun kerran olet jo OBEn kokenut useasti ja tehnyt omat johtopäätöksesi niiden perusteella, joten minun on siihen turha tulla mitään pullikoimaan. :)

Minullakin on jokusen kerran ollut joitain hahmoja pyörimässä ympärillä kun olen ollut irtoamassa. Yleensä olen vain tuntenut nämä niinpä olen tietysti voinut vain kuvitella nämä. Kerran olen irtoamisvaiheessa luomien läpi nähnyt yhden tällaisen, se näytti lähinnä tummalta savupilveltä joka leijui lähelläni. Irtoamisen jälkeen on sitten tullut muutaman kerran vastaan jotain möllejä.

Mitenkä muuten sinulla irtoamisen jälkeen, onko joskus ollut outoja ongelmia liikkumisen yms. kanssa? Et pysty liikkumaan, lentäminen ei meinaa onnistua, seinien läpi on oudon hankalaa kulkea, et nää tms.? Minulla on ollut noita kaikkea ja enemmänkin useamman kerran.. Tuli vain mieleen.

Mukava kuulla että OBEja on sinulle tapahtunut nyt lähiaikoina enemmän, onhan ne hienoja kokemuksia, olivatpa ne sitten mitä tahansa. Minulla ei ole nyt vähään aikaa muistaakseni näitä ollut, mutta enpä ole yritellytkään irtoilla vähään aikaan. Mutta mielenkiinnolla lueskelen kokemuksiasi jos niitä meinasit jakaa.
"I reject your reality and substitute my own"

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Taikuri » 14 Syys 2010, 21:53

En toki sinulle mitenkään osoittanut tuota mielipiteisiin juuttumishommelia


Tiedän ettet tarkoittanut minulle, mutta huomasin että olen joistain asioista aika tiukastikin jotain mieltä.



Pahoittelen jos koit viestini hyökkäävänä, se ei ollut millään muotoa tarkoitus.

En missään nimessä kokenut hyökkäävänä. Pahoittelen jos koit viestini perusteella oman viestisi olleen hyökkäävä :D




Ihan mielenkiinnosta, jos omaa todennustani et uskoisi, etkä omaa testiäsi laittaisi tekemään, niin mikä voisi olla sinulle kelpaava todiste?

Riippuu toki minkälasen todennuksen olisit tehnyt. Hyvin pienikin juttu saattaisi kääntää päätä jo hieman koska olen kuitenkin kokenut noita itse ja tiedän kuinka aidoilta ne tuntuu. Tarkoitin tuolla että kyllä se jonkinmoinen testi kelpaisi mutta en ottaisi netin välityksellä tullutta kovin vakavasti, mutta taas jos olisin jonkun oikeasti tavannut ja hän voisi jotenkin minulle tätä asiaa selvittää ja tekisi kanssani "testejä", niin kyllä minä luultavasti muuttaisin kantaani.



Enkä toki oleta että kukaan muuttaisi mieltään vain sen takia, että joku asian väittää olevan niin(vaikka tämähän on varmasti yleisin tapa muuttaa näkemys, jos sanojan auktoriteetti miellyttää..).


Tuntuu mahdottomalta että voisin muuttaa mieleni vain siksi että joku toinen on toista mieltä.


Rohkaisen jokaista olemaan avoimin mielin ja kokeilemaan itse, jos vain kyseessä on asia minkä itse voi testata.


Olen kokeillut ties mitä kaikkea astral projectiosta telekineesiin, mutta en ole saanut minkäänlaisia tuloksia ( tästä tosin ei voi kauheasti mitään päätellä :D )


Sinun kohdallasi on tietysti hankalampaa tässä tapauksessa kun kerran olet jo OBEn kokenut useasti ja tehnyt omat johtopäätöksesi niiden perusteella, joten minun on siihen turha tulla mitään pullikoimaan. :)


Minulla on oikeastaan kaksi syytä uskoa niinkuin uskon. Yksi on juurikin tuo "liikkumisen vaikeus". Minulla nimittäin on joskus samanlaisia vaikeuksia myös lucideissa. Myös nämä "mahdottomat" asiat OBE:ssa ovat yksi syy miksi uskon että kyseessä on vain lucid. Mahdottomilla tarkoitan esim että jotain tapahtuu mikä ei aivan käy päinsä (päivä/yö saattaa muuttua kesken kaiken, ja muita unimaisia elementtejä on mukana). Myöskin kiinnostukseni hypnoosiin on yksi syy miksi olen hieman epäilevä. Hypnoosilla saa täydellisen kontrollin toisesta ja olet perjaateessa "jumala" siinä tilanteessa. Yleisen luulon mukaan jos ihminen ei halua tehdä jotain hypnoosin alla hän ei suostu tekemään sitä. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa koska on keinoja päästä tämän yli. Yksi keino on saada ihminen suostumaan ensin johonkin suggestioon tyyliin "tämä kaikki on sinusta hirveän hauskaa.. pla pla pla", ja tämän jälkeen kun hän on mielentilassa missä kaikki on hauskaa, ja voi antaa voimakkaimman suggestion minkä pystyy. Joka on "Kaikki mitä sanon tulee olemaan sinun todellisuuttasi". Tätä täytyy tietenkin jatkaa ja selittää hieman että mitä se tarjoittaa, mutta perjaatteessa tämän jälkeen voit uskotella toiselle että hänen nimensä on vaikka Jeesus Kristus, ja vaikka hän olisi kovanluokan uskovainen ja hän kokisi tämän jumalanpilkkana, niin hän ei voi silti tehdä mitään estääkseen tätä. Tätä voi viedä vielä hieman pidemmälle, ja tämä onkin se syy mikä estää minua uskomasta että OBE on muutakin kuin vain unta. Voit nimittäin saada toisen halusinoimaan ihan mitä itse halua. Voit muuttaa itsesi näkymättömäksi, voit uskotella että hän on plutossa jonne alienit hyökkäävät, ja hän uskoo tämän ja näkee kuin se olisi todella tapahtumassa. Jopa jälkeenpäin hän muistaa tapahtumat niinkuin ne olisivat olleet totta (tosin mieli voi ne joisain tilanteissa blokata, ja monesti hypnotisoija pistää henkilön unohtamaan kaiken mitä hypnoosin aikana tapahtui).




Minullakin on jokusen kerran ollut joitain hahmoja pyörimässä ympärillä kun olen ollut irtoamassa. Yleensä olen vain tuntenut nämä niinpä olen tietysti voinut vain kuvitella nämä. Kerran olen irtoamisvaiheessa luomien läpi nähnyt yhden tällaisen, se näytti lähinnä tummalta savupilveltä joka leijui lähelläni. Irtoamisen jälkeen on sitten tullut muutaman kerran vastaan jotain möllejä
.

Minulla on jos jonkinmoisia "saatanoita" ollut siinä irtoamisvaiheessa joskus, tosin olen voinut ne vain aistia, ja joskus myös tuntea. En tosin edes haluaisi nähdä niitä.



Mitenkä muuten sinulla irtoamisen jälkeen, onko joskus ollut outoja ongelmia liikkumisen yms. kanssa? Et pysty liikkumaan, lentäminen ei meinaa onnistua, seinien läpi on oudon hankalaa kulkea, et nää tms.? Minulla on ollut noita kaikkea ja enemmänkin useamman kerran.. Tuli vain mieleen.


Tämä oli joku kerta oikein ongelma. Yleensä nuo vaikeudet on vain juuri sen jälkeen kun on irronnut. Sitten kun pääsee pois talostaan ja katselemaan paikkoja niin ne katoavat. En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin se ettei näe kunnolla, ja silmiä ei saa kunnolla auki vaikka mitä yrittäisi.



Mukava kuulla että OBEja on sinulle tapahtunut nyt lähiaikoina enemmän, onhan ne hienoja kokemuksia, olivatpa ne sitten mitä tahansa. Minulla ei ole nyt vähään aikaa muistaakseni näitä ollut, mutta enpä ole yritellytkään irtoilla vähään aikaan. Mutta mielenkiinnolla lueskelen kokemuksiasi jos niitä meinasit jakaa.


Juu onhan ne hienoja. Mitenkäs onko sinusta minulla jonkinlaista "vaaraa" että jotain tapahtuisi minulle OBE:n aikana. Kyllähän aina kaikkea varotetaan että pitäisi olla varovainen kun tuota kokeilee.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 15 Syys 2010, 00:34

Taikuri kirjoitti:Tarkoitin tuolla että kyllä se jonkinmoinen testi kelpaisi mutta en ottaisi netin välityksellä tullutta kovin vakavasti, mutta taas jos olisin jonkun oikeasti tavannut ja hän voisi jotenkin minulle tätä asiaa selvittää ja tekisi kanssani "testejä", niin kyllä minä luultavasti muuttaisin kantaani.


Ah tämäpä voisi olla mukava juttu, en ikävä kyllä sellaisella onnistumisprosentilla näitä hommeleita tee, että voisin sen perusteella mitään miittiä sopia, energiaparannushommeleissa on sitten asia ehkä toinen vaikken niitä aktiivisesti teekään. Osa mahdottomista hommista vaan onnistuu hyvällä prosentilla ja helposti sekä nopeasti.

Taikuri kirjoitti:Olen kokeillut ties mitä kaikkea astral projectiosta telekineesiin, mutta en ole saanut minkäänlaisia tuloksia ( tästä tosin ei voi kauheasti mitään päätellä :D )


Tätä arvostan kovasti, harmillisesti monet asiat näistä eivät ole vain päivän, kahden, viikon tai kuukauden treenin takana. Siksipä lähinnä kannatta keskittyä siihen yhteen juttuun mikä eniten kiinnostaa tai mihin kokee omaavaansa luonnolisia kykyjä.

Taikuri kirjoitti:Minulla on oikeastaan kaksi syytä uskoa niinkuin uskon. Yksi on juurikin tuo "liikkumisen vaikeus". Minulla nimittäin on joskus samanlaisia vaikeuksia myös lucideissa. Myös nämä "mahdottomat" asiat OBE:ssa ovat yksi syy miksi uskon että kyseessä on vain lucid. Mahdottomilla tarkoitan esim että jotain tapahtuu mikä ei aivan käy päinsä (päivä/yö saattaa muuttua kesken kaiken, ja muita unimaisia elementtejä on mukana). Myöskin kiinnostukseni hypnoosiin on yksi syy miksi olen hieman epäilevä. Hypnoosilla saa täydellisen kontrollin toisesta ja olet perjaateessa "jumala" siinä tilanteessa. Yleisen luulon mukaan jos ihminen ei halua tehdä jotain hypnoosin alla hän ei suostu tekemään sitä. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa koska on keinoja päästä tämän yli. Yksi keino on saada ihminen suostumaan ensin johonkin suggestioon tyyliin "tämä kaikki on sinusta hirveän hauskaa.. pla pla pla", ja tämän jälkeen kun hän on mielentilassa missä kaikki on hauskaa, ja voi antaa voimakkaimman suggestion minkä pystyy. Joka on "Kaikki mitä sanon tulee olemaan sinun todellisuuttasi". Tätä täytyy tietenkin jatkaa ja selittää hieman että mitä se tarjoittaa, mutta perjaatteessa tämän jälkeen voit uskotella toiselle että hänen nimensä on vaikka Jeesus Kristus, ja vaikka hän olisi kovanluokan uskovainen ja hän kokisi tämän jumalanpilkkana, niin hän ei voi silti tehdä mitään estääkseen tätä. Tätä voi viedä vielä hieman pidemmälle, ja tämä onkin se syy mikä estää minua uskomasta että OBE on muutakin kuin vain unta. Voit nimittäin saada toisen halusinoimaan ihan mitä itse halua. Voit muuttaa itsesi näkymättömäksi, voit uskotella että hän on plutossa jonne alienit hyökkäävät, ja hän uskoo tämän ja näkee kuin se olisi todella tapahtumassa. Jopa jälkeenpäin hän muistaa tapahtumat niinkuin ne olisivat olleet totta (tosin mieli voi ne joisain tilanteissa blokata, ja monesti hypnotisoija pistää henkilön unohtamaan kaiken mitä hypnoosin aikana tapahtui).


Tavallaan ymmärrän pointtisi, mutta toisaalta jää vähän vajaaksi. Miksi OBEssa ei voisi olla tällaisia ongelmia? Itseasiassa minulla ei Lucideissa ole juuri ollut vastaavia.. no ok joskus on ollut melko todentuntuista ja on epäillyt että onnistuuko se kilometrin ninjahyppy jne. mutta ei samallalailla kun OBEssa että irtoamisen jälkeen poksahtaa ihan kykenemättömänä tekemään mitään makaamaan kehon viereen kunnes palaa siihen takaisin tjsp.

Mitä tulee päivän ja yön vaihtumisiin yms. niin tässä sitten _kuvittelisin_ kyseessä olevan joko irtoamisen eri tasolle, alitajunnan luoman alice in the wonderland efectin tahi todennäköisimmin sen että yksinkertaisesti on kerennyt nukahtaa ennen irtoamista ja kyseessä on pikemminkin lucidi kuin OBE.


Taikuri kirjoitti: Minulla on jos jonkinmoisia "saatanoita" ollut siinä irtoamisvaiheessa joskus, tosin olen voinut ne vain aistia, ja joskus myös tuntea. En tosin edes haluaisi nähdä niitä.


Tiedän tunteen hyvin. Nimittäin juuri tämä kyseinen kaveri, jonka kerroin näkeneeni, pelotti niin järjettömästi, että kuvittelin kyseessä olevan itse herra saatanan kolkuttelemassa siinä sängyn yläpuolella.. kunnes näin tämän, ja kyseessä oli pienehkö musta savupilvi, joka silminnähden säikähti kun huomasi että näen sen (kutsun tuota kyseistä entiteettiä nykyään smurffiksi, kun sen "kasvot" tavallaan näki samalla siinä pilvessä, vaikkei oikeasti nähnyt, vaikea selittää. Kaveri lähti lipettiin hyvin äkkiä sen jälkeen kun sen näki ja sille rupesi "nauramaan". Aina tieto EI lisää tuskaa.

Ja mainittakoon, että vaikka tämä on ainut minkä muistan irtoamisvaiheessa nähneeni, niin näitä on ollut monen monta monituista kertaa. Sikäli mikäli olen lukenut ja mikä minulle on järkevää, niin negatiiviset entiteetit haluavat pelotella ja estää ihmisiä irtoamasta järjen kanssa. Ennen sitä niillä on voima pelotella, irtoamisen jälkeen ne ovat voimattomia pikkuhöttiäisiä. Joten mieluummin pidetään ruoka avuttomana ruokana, kun annetaan sen nousta ylös heiluttamaan ruoskaa. No tämä sanottakoon perustuen moneen oletukseen(=minun tämän hetken uskomukseen), lähtien siitä että tämä OBE olisi todellinen tapahtuma.. mutta elä tuosta välitä, tunsin vain tarpeelliseksi mainita tähän liittyen.

Taikuri kirjoitti:... En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin se ettei näe kunnolla, ja silmiä ei saa kunnolla auki vaikka mitä yrittäisi.


Todellakin. Hyvin turhauttavaa, ja minulla tätä on tapahtunut melkein joka toinen kerta irtoamisista mitä muistan. Toisinaan huutaminen "ääneen" että: Näkökyky nyt prkl! auttaa, kokeile seuraavan kerran jos ei muu auta.

Taikuri kirjoitti:Juu onhan ne hienoja. Mitenkäs onko sinusta minulla jonkinlaista "vaaraa" että jotain tapahtuisi minulle OBE:n aikana. Kyllähän aina kaikkea varotetaan että pitäisi olla varovainen kun tuota kokeilee.


Todellakin näitä varotuksia on laidasta laitaa, varsinkin vanhemmissa oppaissa ja opuksissa on vaikka mitä varoituksia että keho jää tyhjäksi ja kuka tahansa voi mennä siihen yms, mutta omien kokemuksien perusteella olen suurimmaksi OBE auktoriteetiksi kokenut Robert Brucen ihan sen takia, että osa mitä koin ennen hänen juttujaan lukemista meni juuri kuten hän kertoi, ja osan olen pystynyt jälkikäteen todentamaan. Hänen mukaansa tässä ei ole mitään riskiä, eli lekhentaarisessa keho jää tyhjäksi ja pirut valtaa sen jutussa keho ei jääkään tyhjäksi(itse todennut myös). Tietysti säikähtää voi reissuillaan ja toki tietämätön ensikertalainen voi saada vaikka elinikäisiä traumoja ihan pelon takia, mutta siis mitään oikeaa fyysistä riskiä ei ole. Tämä on täysin normaali ja jokapäiväinen ilmiö vaikka ehkä harvempi meistä muistaa näitä kokeneensa. Näin Brucen mukaan, ja tällä hetkellä uskon itsekin näin. Varmaksi en toki voi tietää.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Todella outo kokemus

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 16 Syys 2010, 08:54

En tiedä auttaako tämä ketään irtoamaan, mutta huomiokykynsä kääntäminen omaa sisimpää (miten nyt jokainen sen itse käsittää) kohti rentoutumisen yhteydessä toimii ainakin minulla OBE:ssa. Lucid-unet tuntuvat erilaisilta kuin OBE:t oman kokemuksen perusteella vaikka jotain pikku yhtäläisyyksiä on.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa