Aiemmat elämät?

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Jussiman
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Heinä 2010, 22:38

Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja Jussiman » 14 Heinä 2010, 13:03

Olen ajoittain saanut "muistikuvia", mitkä eivät ole liittyneet omaan elämääni. Muistan hämärästi asioita, joita en usko kokeneeni. Nämä "muistot" ovat usein lyhyitä välähdyksiä. Ikäänkuin olisin kokenut jonkun toisen asioita. Muistan myös paikkoja ja etäisesti myös ihmisiä. Varhaisia, lapsuudenajan muistoja ne eivät ole, koska näissä "muistoissa" olen ollut aikuinen. Unia ne eivät ole, sillä tiedän aina hyvin, mikä on unta ja mikä ei. Muistan unet eri tavalla.
En ole koskaan saanut minkäänlaisia hallusinaatioita tai harhoja, enkä ole sairastanut mitään mielialahäiriötä tai psyykkisiä sairauksia. Olen lukenut psyykkisten sairausten oireista, enkä koe niistä mitään. En ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä.
Aloin siis miettiä edellisen elämän mahdollisuutta. Ennen olin pitänyt tuota ajatusta "hölynpölynä", mutta nyt pidän sitä mahdollisena, omien kokemuksieni vuoksi. En ole kuitenkaan varma asiasta ja suhtaudun siihen kriittisesti.

Onko kellään samanlaisia kokemuksia tai ideoita, mistä tämä voisi johtua?

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja akba » 16 Heinä 2010, 22:34

Itselläni on kokemuksia unena. Olen pari kertaa nähnyt unen , jossa olen vieras henkilö talossa, jota en ole ikinä nähnyt , jossain maaseudulla. Olen välillä miettinyt tätä ja olen kuullut jostain ,että ihminen näkee itsensä omana itsenä unissaan (en ole varma , onko totta ). Vedin johtopäätökseen , että ovatko ne unet muistoja edellisestä elämästä, kun en muuta selitystä keksinyt. Itse ainaskin uskon tähän teoriaan , että ihminen voi elää monia elämiä ilman tietoa edellisestä elämästä, mutta saattaa olla mahdollista saada muistoja, kokemuksia jne. Uskon myös hindulaisuuden moksaan, eli elää hyvin ilman rikkomuksia, seuraava elämä on parempi, mutta en ole silti mikään hindun uskoja.
Itsekin pitin tuota ajatusta ''hölynpölynä'' pienempänä, mutta aloin ajanmyötä suhtautua vähän vakavemmin unien myötä.
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Yenene
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 22:56

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja Yenene » 17 Heinä 2010, 16:44

Tämän on mielenkiintoinen aihe kun itse uskon aiempiin elämiin. Ja sain vahvistusta kun astrologi sanoi mun olevan "vanha sielu", henkilö jonka sielu on elännyt jo useita elämiä ennen minun kehoa. Olen aina ollut kiinnostunut historiasta ja pidän jos johonkin tilaisuuteen/juhlaan tullee pukeutua jonkun tietyn aikakauden tyyliin.
En ole saanut muistivälähdyksiä (en ole varma), tosin unissani olen nähnyt kaikenlaista. Koen kylläkin Amerikan intiaanien kulttuurin kovin rakkaaksi ja usein näen unta, että olen intiaani, ja sielun maisemani on 'metsää, vuoria ja jonkinlaista vettä; joki järvi tai meri'. Tosin epäselvää on olenko kenties pohjoisesta, Meksikosta vai etelästä. En kovin pohjoisesta ainakaan koska en pidä olleskaan jos pakkasta on yli 15 astetta. :)Yksi rakkaimmista kuvistani on kun syksyllä 2009 tapasin perulaisia ja pääsin yhteiskuvaan heidän kanssaan, he siinä myös antoivat energia sysäyksen selvittää tätä.
Tänä vuona sain ystävän joka myös on kiinnostunut intiaaneista ja ollaan leikitelty ajatuksella että ollaan tavattu aikasemmin jossain suurella preerialla tai jossain Etelä-Amerikan viidakossa, sen takia olo aina on hänen kanssaan että ihan kuin olisin tuntenut tämän aina vaikka oikeasti se on puoli vuotta.
Maailmankaikkeus koostuu tarinoista, ei atomeista.

Every animal knows more than you do. - Nez Perce

What is life? It is the flash of a firefly in the night. It is the breath of a buffalo in the wintertime. It is the little shadow which runs across the grass and loses itself in the sunset. - Blackfoot

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja akba » 19 Heinä 2010, 12:22

Eikös muuten hypnoosilla ole mahdollista nähdä aiempaa elämän ? Ainakin muistaakseni olen jostain lukenut tämän .
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 19 Heinä 2010, 15:36

Kyllä.. regressiohypnoosilla viedään potilas muistoissa taaksepäin kunnes jossain vaiheessa pompsahdetaan edellisiin elämiin asti. Itseasiassa muistelen, että joissain tapauksissa päästään muistamaan myöskin asioita elämien välissä olevista välitiloista (missä suunniteltu seuraavaa elämää jne.)

Tosin normaali regressiohypnoosisessiohan ei liity edellisien elämien tarkasteluun vaan ihan vain menneiden/unohdettujen muistojen ronkkimisestahan on kyse, ja käsittääkseni melko harvassa on ne jotka suostuvat edellisiin elämiin saakka hypnoosisessiota viemään. Mutta löytyy näitä Suomestakin.

Tämänkin metodin käsittääkseni keksi(tai uudelleenkeksi) eräs hypnotisoija vahingossa, eikä kyseinen kaveri itsekään edellisiin elämiin uskonut, mutta ihmetteli kuitenkin kun sai toistuvasti potilaat vietyä tilanteisiin jossa he muistivat asioita jotka eivät ole heidän nykyisestä elämistään ja rupesi asiaa tarkemmin tutkailemaan.. noh hitsi kun en nyt muista kuka kyseinen kaveri nimeltään oli niin ei voi linkitellä koko tarinaa ja oma muistikin kun vähän regressiota vaatisi niin en uskalla lasketella tässä tuota enempää, kun voi pajunköydeksi muuttua hyvinkin äkkiä. Tarina oli kuitenkin mielenkiintoinen. Pitää linkitellä asiasta lisää mikäli muistaisi kenestä oli kyse.

Jokatapauksessa hieman lisää regressiohypnoosista kuitenkin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Past_life_regression

Olisi kieltämättä ihan mielenkiintoista käydä joskus.
"I reject your reality and substitute my own"

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 19 Heinä 2010, 18:34

Olisihan noista kyllä ihan jännä ottaa jotakin selkoa. Toisaalta sitten taas en olisi kovinkaan innokas kuulemaan, että olen tehnyt samankaltaisia valintoja (LUE: mokia) edellisissäkin elämissäni kuin tässä nykyisessä. Tämä siis siksi, että hyvin pitkälti ihminen joutuu elämässään oletettavasti useita kertoja samankaltaisiin tilanteisiin, enkä minä ainakaan aina muista yrittää oppia virheistäni.

Ja tästähän voisi johtaa aihetta eteenpäin niihin muihin henkilöihin, joita on tuntenut sekä aiemmissa että nykyisessä elämässä. Pitkälti sama juttu, varsinkin siis jos tosiaan joku (aluksi?) semituntematon tyyppi tuntuu jo ensitapaamisella mahdottoman tutulta.

Näissäkin tapauksissa ainoastaan onnelliset edellisten elämien kokemukset ovat jees ja toivottavia; eivät niinkään ne onnettomat/epäonniset kohtaamiset ihmisten tai tilanteiden kanssa.

Hmm. Regressiohypnoosi olisi joillekin henkilöille ihan suotavaa, kyllä sen kautta aina jotain infoa irtoaa. Niin, satun tietämään muutamia regressiohypnoosejakin tehneitä, muistaakseni eräs heistä on jopa oma äitini.

krista.
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Heinä 2011, 12:39

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja krista. » 07 Heinä 2011, 12:57

En itse ole kokenut vastaavaa, mutta äidilläni on ihan mielenkiintoinen mielipide aiemmasta elämästään. Hän on nähnyt usein unia siitä, että juoksee jollain aidatulla ja erittäin valvotulla alueella, mutta ei ole varma juokseeko hän pakoon jotain vai jahtaako hän jotain. Ja hänellä on ollut aina vahva kuva siitä, että paikka olisi joku keskitysleirin tapainen. No, kerran sattui tv:stä tulemaan joku dokumentti jostain keskitysleiristä, jossa näytettiin myös kuvaa. Äitini tokaisi vain, että tuola hän on joskus ollut. Ilmeisesti unen kuvat olivat samanlaisia, mitä dokumentin keskitysleirissä. Eli hän on joko ollut aiemmassa elämässään keskitysleirillä tahtomattaan tai sitten töissä.

Ernest
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 30 Loka 2010, 15:59

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja Ernest » 07 Heinä 2011, 13:22

krista. kirjoitti:En itse ole kokenut vastaavaa, mutta äidilläni on ihan mielenkiintoinen mielipide aiemmasta elämästään. Hän on nähnyt usein unia siitä, että juoksee jollain aidatulla ja erittäin valvotulla alueella, mutta ei ole varma juokseeko hän pakoon jotain vai jahtaako hän jotain. Ja hänellä on ollut aina vahva kuva siitä, että paikka olisi joku keskitysleirin tapainen. No, kerran sattui tv:stä tulemaan joku dokumentti jostain keskitysleiristä, jossa näytettiin myös kuvaa. Äitini tokaisi vain, että tuola hän on joskus ollut. Ilmeisesti unen kuvat olivat samanlaisia, mitä dokumentin keskitysleirissä. Eli hän on joko ollut aiemmassa elämässään keskitysleirillä tahtomattaan tai sitten töissä.

Tai nähnyt dokumentin aiemmin? Olen mäkin nähnyt unia joissa olen ollut jossain muualla kuin omassa aikakaudessa ja paikassa. Äidilläsi voi olla jotain selvittämättömiä lukkoja ja ongelmia mielessään jotka alitajunta heijastaa uniin ja jos tuo paikka näkyy vieläpä usein unissa? Ja jos hän vieläpä pakenee jotain siinä unessa. Keskitysleiri mielletään aina ahdistavaksi ja pahaksi paikaksi ja se heijastaa mielestäni tosi elämän ahdistuksia ja pahaa oloa jos tuolaista näkee usein unissa. T. sunnuntaipsykologi :roll:

hiekkakirppunen
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Heinä 2011, 14:45

Skotti edellisessä elämässä?

ViestiKirjoittaja hiekkakirppunen » 16 Heinä 2011, 14:15

On paljon ihmisiä, jotka elämänsä jossakin vaiheessa, tulevat paikkaan, jossa tuntevat olleensa aikaisemminkin. Vaikka he aivan varmasti eivät koskaan ole käyneet lähelläkään. Minulla on se tunne tullut lomaillessa Skotlannin Ylämailla.
Lapsena tunsin, ja tunnen edelleen, itseni ulkopuolikseksi, niin perheeseeni kuin suomalaiseen yhteiskuntaankin. Piirtelin paperinukkeja ja niille ylle pitkiä, koristeellisia, tudortyylisiä vaatteita, vaikka en vielä lapsena mitenkään voinut tietää tuosta aikakaudesta. Minulla on paljon unia joissa ratsastan hevosen selässä ylös kukkulan rinnettä. On kova tuuli ja maisema on violetin peittämä. Kanerva kukkii? Oikeassa elämäsäsni minä en ole koskaan ratsastanut. Enkä edes halua. Englanninkieli oli minulle helppoa oppia, se oli luonnollista puhua minulle, on vieläkin. Kun sitten parikymppisenä toteutin unelmani ja lähdin aur-pairiksi Britanniaan ja tulin ensi kerran Ylämaille, minusta tuntui kaikki siellä niin tutulta ja rakkaalta.
Uskoin vakaasti tulleeni kotiini takaisin. Olen vieraillut siellä myöhemmin useita kertoja ja jokainen kerta, kun on tullut aika nousta junaan Invernessin asemalla ja palata Suomeen. On olo ollut ahdistava ja itku tullut. :cry:
Olen lomaillut muissakin maissa, mutta koskaan muualla en ole joutunut moisen tunnekuohun valtaan, kuin minä olen Skotlannissa, saati sitten itkenyt pois maasta lähtiessä.

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Skotti edellisessä elämässä?

ViestiKirjoittaja Jopelius » 16 Heinä 2011, 23:16

hiekkakirppunen kirjoitti:...

Voin samaistua lähes täydellisesti. Itselleni skotlanti on aina ollut tärkeä, joskus haluaisin käydä siellä. Myös paikallinen aksentti kuulostaa korvassa jotenkin ihanan kotoisalta.
Itselleni on aina ollut mieleisiä keskiaikaiset asiat - miekat, haarniskat, vaatteet. Voisin kuvitella entisessä elämässäni olleen keskiajan skottilainen.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja Koalani » 16 Heinä 2011, 23:58

Yenene kirjoitti:Tänä vuona sain ystävän joka myös on kiinnostunut intiaaneista ja ollaan leikitelty ajatuksella että ollaan tavattu aikasemmin jossain suurella preerialla tai jossain Etelä-Amerikan viidakossa, sen takia olo aina on hänen kanssaan että ihan kuin olisin tuntenut tämän aina vaikka oikeasti se on puoli vuotta.


Voi hyvinkin olla, että te elittekin siellä joskus! On aina olemassa syy, miksi jotain kiehtoo meitä ja miksi me halumme kokea jotain tiettyjen henkilöiden kanssa.

Itse olen muistaakseni vain kerran nähnyt edellistä elämää unessa. Sen sijaan mä oon jo tutkinut yli 50 edellistä elämää itsehypnoosissa.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Aiemmat elämät?

ViestiKirjoittaja Koalani » 17 Heinä 2011, 00:10

Hartsa kirjoitti:Tämänkin metodin käsittääkseni keksi(tai uudelleenkeksi) eräs hypnotisoija vahingossa, eikä kyseinen kaveri itsekään edellisiin elämiin uskonut, mutta ihmetteli kuitenkin kun sai toistuvasti potilaat vietyä tilanteisiin jossa he muistivat asioita jotka eivät ole heidän nykyisestä elämistään ja rupesi asiaa tarkemmin tutkailemaan.. noh hitsi kun en nyt muista kuka kyseinen kaveri nimeltään oli niin ei voi linkitellä koko tarinaa ja oma muistikin kun vähän regressiota vaatisi niin en uskalla lasketella tässä tuota enempää, kun voi pajunköydeksi muuttua hyvinkin äkkiä. Tarina oli kuitenkin mielenkiintoinen. Pitää linkitellä asiasta lisää mikäli muistaisi kenestä oli kyse.
.


On ollut monta hypnotisoijaa, jotka ei uskonut edellisiin elämiin, mutta joiden asiakkaat pääsi niihin itse, esim. William Baldwin, Edith Fiore, Michael Newton, jne.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Skotti edellisessä elämässä?

ViestiKirjoittaja Koalani » 17 Heinä 2011, 00:20

hiekkakirppunen kirjoitti:On paljon ihmisiä, jotka elämänsä jossakin vaiheessa, tulevat paikkaan, jossa tuntevat olleensa aikaisemminkin. Vaikka he aivan varmasti eivät koskaan ole käyneet lähelläkään. Minulla on se tunne tullut lomaillessa Skotlannin Ylämailla.


Niin on, me halutaan käydä niissä maissa, joissa meillä on ollut tärkeitä tai onnellisia elämiä sekä oppia niiden kieltä. Mulle Skotlanti, Wales ja Englanti ja niiden kielet ovat aina olleet tosi epämiellyttäviä (kun taas Amerikan englantia mä rakastan). Nyt tiedän, että Skotlannissa mut heitettiin yli kallion, Walesissa mut ja mun tyttöystävä hirtettiin, koska me oltiin lesboja ja Englannissa mä tein itsemurhan, koska mun poikaystävä pakotettiin tekemään itsemurha. Toisaalta, mulla on ollut yhtä traagisia elämiä kaikissa Pohjoismaissa, mutta niitä mä rakastan. Se johtuu siitä, että nää elämät olivat tuoreita, ja mulla on vielä juttuja (karmaa) kesken niistä.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa