Masennus, apua?

Energiahoidot, akupuntiohoito, kansanparannus...
Tähkä
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Maalis 2018, 23:44

Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja Tähkä » 11 Maalis 2018, 00:16

Hei.
Koitin etsiä ketjua masennuksen vaihtoehtoisesta hoidosta, mutta en näinollen löytänyt. En muuten oikein uskalla edes selata keskusteluja, kun alkaa pelottamaan...
Tarvitsisin kyseiseen vaivaan neuvoa. Kerron ensin itsestän ja tilanteestani:

Mulla on yli 10vuotta ollut masennus, lääkitys on voimassa, hoitokontakti psykologille/lääkärille ja terapian haku käynissä. Olen 25v nainen helsingistä.

Kuitenkin kaikki henkimaailmaan liittyvät asiat kiinnostaa, ja oonkin miettinyt että oiskohan jostain vaihtoehtosesta hoitomuodosta mulle hyötyä näiden nykyisten lisäksi. Keskittymiskykyni/tai ymmärrys ei valitettavasti riitä kirjoihin perehtymiseen, vaikka kirjoista varmasti hyviä ohjeita löytyisikin.
En muista kokeneeni yliluonnollisia aistimuksia, mut kiinnostus unia, auraa, chakraa, entiseen ja tulevaan elämää, oikeastaan kaikkeen on. Uskomukseni on että kaikki on mahdollista, vaikkei sitä osaisikaan selittää.

Olen joitain kertoja yrittänyt meditoida, mutta en jotenkin käsitä miten tehdä se oikein, tunne vastaa samaa joka OOBE:ta kokeillessa on tullut, eli raajojen väsyminen, tarve liikkua ja käydä nukkumaan. Toisinaan yritän rentoutua kuuntelemalla tunteikasta, herkkää ja melodista musiikkia. Unihalvauksia olen joskus saanut muutaman, ja lapsena ollaan asuttu vanhempien ja sisarusteni kanssa kummitustalossa, mutten onnekseni itse siitä muista. Luulen että mikäli kokisin jotakin paranormaalia olisi itku silmässä ja pissat pöksyissä :'D
Kuitenkin, jotain tuoksukynttilöitä tehokkaampaa avitusta nyt tarvittaisiin. Tilanteeni on kuitenkin vakava, ja koen olleeni samassa tilassa jo pitkään.

Joten mistä siis lähtisin liikkeelle? Kuinka selvittää meedio/näkijä, josta minun kohdallani saattaisi olla eniten tarjottavaa?
Varsinaisia suoria kysymyksiä mielessäni ei ole, kaipaan kuitenkin tietoa, lämminhenkistä apua, ohjeita, vinkkejä, ohjaistusta löytää jotakin syvempää suuntaa elämässäni ja päästä epätoivosta ja pelosta.

Kiitos kärsivällisyydestä ja vastauksista

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4467
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 11 Maalis 2018, 08:20

Ehkei meditointi sovi sinulle tässä vaiheessa, menisin jos kykenet? kun ei tiedä minkälainen ihminen olet liikunnalliseen joogaan, harrastetta, sekä ainakin osa tuntee sen hyödyksi, kaikki liikunta auttaa masennukseen, metsät, puistot parhaimpia paikkoja, yhteys samanhenkisiin on myös hyväksi. Ainakin Oulussa joogaa järjestää kansalaisopisto lähes ilmaiseksi, miksei siellä lämpimämmässä, kauniimmassa etelässäkin. Eikä ole ehkä syytä mennä syviin tiloihin meditoimalla, en usko sen ratkaisevan välttämättä masennusta, vaikka siitä on muuta hyötyä, ensin pitää aloittaa helpommasta.

En ole mikään psykiatri, mutta olen kiinnostunut ihmisen mielen kehittämisestä, seuraava sopii kaikille.
99% aikuisista ihmisistä on arvioni mukaan kuitenkin unessa, tosin onneksi osa vähempi.

Monet kyselee vaikeissa tilanteissa miksi jumala ei auttanut tai auta, sama elämää ylläpitävä rakkaudellinen korkein energia sieltä edelleen säteilee, olethan elossa jos kyselet, se kuinka saa apua ylempää johtuu ihmisestä itsestään, mutta tilanne missä hän on ei ole hänen vikansa, kuten porhot sanoo, että se on hänen vikansa että on tuossa tilanteessa, vika on siinä että johtajat on unessa. Se ei kuitenkaan auta mitään tämä tieto johtajista ellei toimi tiedon mukaan, taas jos haluaisi apua ylempää, vaistoten että henkisyydestä olisi apua, on jätettävä johtajat heidän ajatusmaailma minkä he opettivat sinulle oravanpyörän takia, heillä kun on suppea ajattelu mikä pitää yllä tätä oravanpyörää, eli jätettävä uraan kangistunut ajattelu, asiat on alettava näkemään monelta kantilta jopa vastakkaisilta, samoin ymmärtämään omat tunteensa, miksi räjähtää kun voiveitsi on jätetty väärään paikkaan, eikö tämä ole viimeisen päälle urautunutta, sekä väärin toimittua, kysehän oli toisen teosta, eli olisi pitänyt nähdä kokonaisuus muiltakin kanteilta ajateltuna, myös toisen kantilta eikä yhdistää automaattinen räjähtäminen näkemättömyyteen.
Taas jos on raivoavan henkilön kohteena, niin tämä auttaa siihenkin näkemään vaihtoehdot.

On lukuisia esimerkkejä kuinka toimimme urautuneessa ajattelussa ja sotkemme vielä turhaan negatiiviset tunteet niihin ja kyselemme vielä miksi Jumala ei auttanut. Ihminen on niin unessa, ettei kunnollista yhteyttä ylempiin "jumal" keskuksiin synny. Urautunut ajattelu ja näkemättömyys on unta. Jos ihminen on taas osittain hereillä ja näkee laajemmin ja toimii sen mukaan, niin ongelmatkin vähenee tietysti, myös yhteys ylempiin kaikkitietäviin keskuksiin on auki enempi, riippuen ihmisen heräämisen tasosta. Jotku kokee sen kuin joku auttaisi, se joku on sinun perusolemus, omatunto, suojelija, se vain ei ole tippaakaan urautunut, vaan pystyy kaikkeen apuunkin, yhteys siihen pitää olla vain kunnossa, niin kokee "Jumalan" avun, eli ihmisen henkisten keskusten avun.

Tämä on pitempi prosessi muuttaa ajattelua, eli herätä, mutta se kannattaa jo vähäisessäkin määrin, eli pyrkii näkemään asiat monelta kantilta, opettelee sen, ei vain niiltä kanteilta, mikä masentaa vaan etsii myös sen vastakkaisen ajattelun.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja Andromeda » 18 Maalis 2018, 13:09

No niin olin viikon reissussa ja taas takaisin Suomessa. Masennukseen apua? Maadoittuminen on tärkeää. Luonnossa liikkuminen hitaasti omaa tahtia kävellen yleensä kyllä toimii. Luonnossa jossa on rauhallista sitä voi verrata ihan meditaatioon. Kuusamossa Rukalla tuli takavuosina patikoitua jonkin verran.Valokuvista löytyi kaikenkokoista valopalloa, joita en kuvaushetkellä havainnut. Orbeja ne ei olleet, olivat paljon suurempia. Rajatieto.org tai millä nimellä tuo nykyään on, sieltä löytyy ihmisiä jotka voisivat auttaa.

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja Varjotar » 08 Marras 2019, 21:00

Ei masennus ole suoraan sielun pimeä yö. Se voi olla myös ihan erikseen.
I do not know if you do not know.. :ghost:

arborman
Alieni
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 16:15

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja arborman » 12 Marras 2019, 02:30

Masennukseen ei ole parannusta. Se vaan on osa joitakin ihmisiä. Jos sitä ei näe eikä käsitä, sitähän ei ole olemassakaan?

Monet meistä menevät hautaan, koskaan käsittämättä masennuksen todellista luonnetta. Toiset se murtaa, kun taas toiset saattavat päästä sen myötä ulos omasta tunkkaisesta, yhteiskunnan sanelemasta roolistaan.

Mutta se vaatii ihmisen olemista mulkkusillaan koko kuvottavan maailman edessä. Kuinka moni meistä on valmis moiseen koitokseen?

Itse olin aikanaan, ja hävisin koko pelin, mutta selvisin hengissä. Kaikenkarvainen ylpeyteni karisi omaa hyödyttämättömyttään pois.

Ihmiset, jotka selittävät tietävänsä masennuksen luonteesta, menkää itseenne, jos kykenette edes siihen.

Kaikenkarvaiset "ratkaisut' ovat pelkkää ulkoa opittua jargonia, tarkoituksena luoda kaikkea vitun kivaa, ja potkia sen varjolla kärsiviä ihmisiä.

Kuvio taitaa olla selvä. Kukaan tuskin ilmoittautuu osoittamaan sitä vääräksi.

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4467
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 12 Marras 2019, 06:01

Mihin keskityt se tulee luoksesi, positiivinen tai negatiivinen tai harmaat sävyt, eli jos uskot olevasi sairas, vedät sairautta puoleesi, parempi elämä siis syntyisi uskomalla hyvään ja terveyteen, se voi ola vaikeaa jos on hyvin sairas, mutta seuraava esimerkki kertoo jotakin. Luin jokin aika sitten hyvin henkisestä ihmisestä, valitettavasti en muista mistä, mutta eräs asia jäi siitä mieleen kuin todisteena mitä haen, mutta juttu meni jotenkin niin, että kuollessaan korkeahkossa iässään hänelle tehtiin ruuminavaus ja todettiin sisuskalut niin palaneiksi, ettei ollut lääketieteellisesti mahdollista että hän olisi edes elänyt aikoihin, mutta elämä onkin tietoisuudessa ja ruumis on vain kone jota tietoisuus käyttää, vahva positiivinen asenne pyöritti kehoa, konetta jolla ei lääketieteellisesti ollut elämän mahdollisuuksia.

Vallu
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 24 Syys 2018, 21:42
Paikkakunta: Jämsä

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja Vallu » 01 Marras 2021, 17:24

Kännykkä välillä temppulee
Viimeksi muokannut Vallu, 02 Marras 2021, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokaiseen ihmisen totuus on henkilökohtainen illuusio.
Kaikki tieto voi vapaasti käyttää yhteisen hyvään saavuttamiseksi.

Vallu
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 24 Syys 2018, 21:42
Paikkakunta: Jämsä

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja Vallu » 01 Marras 2021, 17:29

Vallu kirjoitti:
Tähkä kirjoitti:Hei.
Koitin etsiä ketjua masennuksen vaihtoehtoisesta hoidosta, mutta en näinollen löytänyt. En muuten oikein uskalla edes selata keskusteluja, kun alkaa pelottamaan...
Tarvitsisin kyseiseen vaivaan neuvoa. Kerron ensin itsestän ja tilanteestani:

Mulla on yli 10vuotta ollut masennus, lääkitys on voimassa, hoitokontakti psykologille/lääkärille ja terapian haku käynissä. Olen 25v nainen helsingistä.

Kuitenkin kaikki henkimaailmaan liittyvät asiat kiinnostaa, ja oonkin miettinyt että oiskohan jostain vaihtoehtosesta hoitomuodosta mulle hyötyä näiden nykyisten lisäksi. Keskittymiskykyni/tai ymmärrys ei valitettavasti riitä kirjoihin perehtymiseen, vaikka kirjoista varmasti hyviä ohjeita löytyisikin.
En muista kokeneeni yliluonnollisia aistimuksia, mut kiinnostus unia, auraa, chakraa, entiseen ja tulevaan elämää, oikeastaan kaikkeen on. Uskomukseni on että kaikki on mahdollista, vaikkei sitä osaisikaan selittää.

Olen joitain kertoja yrittänyt meditoida, mutta en jotenkin käsitä miten tehdä se oikein, tunne vastaa samaa joka OOBE:ta kokeillessa on tullut, eli raajojen väsyminen, tarve liikkua ja käydä nukkumaan. Toisinaan yritän rentoutua kuuntelemalla tunteikasta, herkkää ja melodista musiikkia. Unihalvauksia olen joskus saanut muutaman, ja lapsena ollaan asuttu vanhempien ja sisarusteni kanssa kummitustalossa, mutten onnekseni itse siitä muista. Luulen että mikäli kokisin jotakin paranormaalia olisi itku silmässä ja pissat pöksyissä :'D
Kuitenkin, jotain tuoksukynttilöitä tehokkaampaa avitusta nyt tarvittaisiin. Tilanteeni on kuitenkin vakava, ja koen olleeni samassa tilassa jo pitkään.

Joten mistä siis lähtisin liikkeelle? Kuinka selvittää meedio/näkijä, josta minun kohdallani saattaisi olla eniten tarjottavaa?
Varsinaisia suoria kysymyksiä mielessäni ei ole, kaipaan kuitenkin tietoa, lämminhenkistä apua, ohjeita, vinkkejä, ohjaistusta löytää jotakin syvempää suuntaa elämässäni ja päästä epätoivosta ja pelosta.

Kiitos kärsivällisyydestä ja vastauksista

Tämä on vähän laajempi käsitys mikä on masennus. Mielestäni olen itsekin sairastunut aikoinaan masennukseen. Tosin en ole lääkärissä käynyt enkä juonut sen enempää lääkettä, oikeastaan vain ne mitä sai kaupasta ostettua ennen klo 21:00

Käsitän mielitila masennus niin että, ihminen vaipuu syystä tai toisesta matalaenergeettisen tilaan. Yleensä sen aiheuttaa matalavärähteiset Ajatukset kuten, vihaa, kateus, kosto, distruktiivisen ajattelu itseään kohtaan. Nämä kaikki vaikuttaa energeettisesti ihmiseen ja myöhemmin hänen henkiseen struktuurin, mieleen. Jossain vaiheessa sellainen henkilö saa vastaavanlaiset kaverit, energeetisesti ajatellen. Ne taas voi ohjata mieltä niin, että ihminen voi tuntea pelkotiloja ym. Eli ihminen alkaa ruokkia heitä omalla energialla. Jossain vaiheessa iskee se voimattomuus ja niin edell... Tämä voi kestää erittäin pitkään, lääkkeillä tässä tapauksessa sidotaan aivot kemiallisesti. Mutta todellisuudessa lääkkeet eivät auta itse syy juuren hoitamiseen.

Mikä sitten avuksi.
Kaikki on aina tapauskohtaisesti, luin sinun kirjoituksen ja huomasin että ongelmat alkoivat jo hyvin nuoressa iässä. Siinä vaiheessa nuoret ihmiset rakentavat/ hahmottavat mielessä tämän maailman. Ja kun he huomaavat että tässä maailmassa ei kaikki asiat ole niinkuin pitää olla ja varsinkin jos se väärys kohdistuu heitä kohtaan niin silloin nuori ihminen voi kokea distruktiivisen tunteen muita kohtaan. Ja jos asia jää käsittelemättä rakkauden valossa niin myöhemmin on vaikea päästää korkepiin energioihin jotka mahdollistaa ajatella positiivisesti. Yritän tässä sanoa että shakroihin voi tulla ploggi joka on vaikea puhdistaa. Ja aina kun yrität puhdistaa shakran energeettiset ystävät joita sinä ruokit energiallasi heittä ajatukseen pelkotilat.

Suosittelen käsitellä Miksi ja mikä pelottaa, käydä menneisyys läpi ja antaa kaikille heille anteeksi jotka tekivät vääryyttä sinua kohtaan. Annat heille anteeksi ja täytät menneisyyden omalla rakkauden valolla. Tämä on ensimmäisenä mitä pitää tehdä.
Jokaiseen ihmisen totuus on henkilökohtainen illuusio.
Kaikki tieto voi vapaasti käyttää yhteisen hyvään saavuttamiseksi.

Vallu
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 24 Syys 2018, 21:42
Paikkakunta: Jämsä

Re: Masennus, apua?

ViestiKirjoittaja Vallu » 01 Marras 2021, 17:34

Tähkä kirjoitti:Hei.
Koitin etsiä ketjua masennuksen vaihtoehtoisesta hoidosta, mutta en näinollen löytänyt. En muuten oikein uskalla edes selata keskusteluja, kun alkaa pelottamaan...
Tarvitsisin kyseiseen vaivaan neuvoa. Kerron ensin itsestän ja tilanteestani:

Mulla on yli 10vuotta ollut masennus, lääkitys on voimassa, hoitokontakti psykologille/lääkärille ja terapian haku käynissä. Olen 25v nainen helsingistä.

Kuitenkin kaikki henkimaailmaan liittyvät asiat kiinnostaa, ja oonkin miettinyt että oiskohan jostain vaihtoehtosesta hoitomuodosta mulle hyötyä näiden nykyisten lisäksi. Keskittymiskykyni/tai ymmärrys ei valitettavasti riitä kirjoihin perehtymiseen, vaikka kirjoista varmasti hyviä ohjeita löytyisikin.
En muista kokeneeni yliluonnollisia aistimuksia, mut kiinnostus unia, auraa, chakraa, entiseen ja tulevaan elämää, oikeastaan kaikkeen on. Uskomukseni on että kaikki on mahdollista, vaikkei sitä osaisikaan selittää.

Olen joitain kertoja yrittänyt meditoida, mutta en jotenkin käsitä miten tehdä se oikein, tunne vastaa samaa joka OOBE:ta kokeillessa on tullut, eli raajojen väsyminen, tarve liikkua ja käydä nukkumaan. Toisinaan yritän rentoutua kuuntelemalla tunteikasta, herkkää ja melodista musiikkia. Unihalvauksia olen joskus saanut muutaman, ja lapsena ollaan asuttu vanhempien ja sisarusteni kanssa kummitustalossa, mutten onnekseni itse siitä muista. Luulen että mikäli kokisin jotakin paranormaalia olisi itku silmässä ja pissat pöksyissä :'D
Kuitenkin, jotain tuoksukynttilöitä tehokkaampaa avitusta nyt tarvittaisiin. Tilanteeni on kuitenkin vakava, ja koen olleeni samassa tilassa jo pitkään.

Joten mistä siis lähtisin liikkeelle? Kuinka selvittää meedio/näkijä, josta minun kohdallani saattaisi olla eniten tarjottavaa?
Varsinaisia suoria kysymyksiä mielessäni ei ole, kaipaan kuitenkin tietoa, lämminhenkistä apua, ohjeita, vinkkejä, ohjaistusta löytää jotakin syvempää suuntaa elämässäni ja päästä epätoivosta ja pelosta.

Kiitos kärsivällisyydestä ja vastauksista
[/quote][/quote]
Tämä on vähän laajempi käsitys mikä on masennus. Mielestäni olen itsekin sairastunut aikoinaan masennukseen. Tosin en ole lääkärissä käynyt enkä juonut sen enempää lääkettä, oikeastaan vain ne mitä sai kaupasta ostettua ennen klo 21:00

Käsitän mielitila masennus niin että, ihminen vaipuu syystä tai toisesta matalaenergeettisen tilaan. Yleensä sen aiheuttaa matalavärähteiset Ajatukset kuten, vihaa, kateus, kosto, distruktiivisen ajattelu itseään kohtaan. Nämä kaikki vaikuttaa energeettisesti ihmiseen ja myöhemmin hänen henkiseen struktuurin, mieleen. Jossain vaiheessa sellainen henkilö saa vastaavanlaiset kaverit, energeetisesti ajatellen. Ne taas voi ohjata mieltä niin, että ihminen voi tuntea pelkotiloja ym. Eli ihminen alkaa ruokkia heitä omalla energialla. Jossain vaiheessa iskee se voimattomuus ja niin edell... Tämä voi kestää erittäin pitkään, lääkkeillä tässä tapauksessa sidotaan aivot kemiallisesti. Mutta todellisuudessa lääkkeet eivät auta itse syy juuren hoitamiseen.

Mikä sitten avuksi.
Kaikki on aina tapauskohtaisesti, luin sinun kirjoituksen ja huomasin että ongelmat alkoivat jo hyvin nuoressa iässä. Siinä vaiheessa nuoret ihmiset rakentavat/ hahmottavat mielessä tämän maailman. Ja kun he huomaavat että tässä maailmassa ei kaikki asiat ole niinkuin pitää olla ja varsinkin jos se väärys kohdistuu heitä kohtaan niin silloin nuori ihminen voi kokea distruktiivisen tunteen muita kohtaan. Ja jos asia jää käsittelemättä rakkauden valossa niin myöhemmin on vaikea päästää korkepiin energioihin jotka mahdollistaa ajatella positiivisesti. Yritän tässä sanoa että shakroihin voi tulla ploggi joka on vaikea puhdistaa. Ja aina kun yrität puhdistaa shakran energeettiset ystävät joita sinä ruokit energiallasi heittä ajatukseen pelkotilat.

Suosittelen käsitellä Miksi ja mikä pelottaa, käydä menneisyys läpi ja antaa kaikille heille anteeksi jotka tekivät vääryyttä sinua kohtaan. Annat heille anteeksi ja täytät menneisyyden omalla rakkauden valolla. Tämä on ensimmäisenä mitä pitää tehdä
Jokaiseen ihmisen totuus on henkilökohtainen illuusio.
Kaikki tieto voi vapaasti käyttää yhteisen hyvään saavuttamiseksi.


Palaa sivulle “Vaihtoehtoiset hoitomuodot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija