Vaihtoehtoiset parannuskeinot

Energiahoidot, akupuntiohoito, kansanparannus...
Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 11 Helmi 2011, 21:37

Oukki, teen itsekin tässä pikavastauksen näihin mitä äkkiseltään kerkesit kommentoida nyt kun paikalla satun olemaan.

Olen katsonut pen & tellerin kyseisen jakson, ja olihan se viihdyttävä, mutta eipä pen & teller ikinä ole yrittänyt puolueeton olla. He päättävät etukäteen bullshit kannan, etsivät tyypin jonka kautta voivat sen kätevästi heittää joka väliin ja leikkelevät jakson sopivasti ja avot, viihdettä koko kansalle! Tykkään sarjasta kyllä, ei siinä mitään, hyvää viihdettä kunhan ei turhan vakavasti ota. Toisinaan minustakin hyviä pointteja, mutta varsinkin asioista joista en tiedä mitään, niin voin hyvinkin olla väärässä ettei ne olekaan hyviä pointteja.

Kyllä akupunktiosta, reikistä yms on näyttöä. Ei vaan hyvin paljon, eikä montaa laajaa tutkimusta. Miksi tutkia sellaista joka veisi rahoja pois omalta bisnekseltä?

En oikein propagandahommiin perusta näkemyksiä vaan osin omakohtaisiin kokemuksiin / mitä olen itse ollut näkemässä, ja sitä kautta tietyt tietyt jopa ulkopuoliset tarinat saavat uskottavuutta. Eikös teoriakin toimi näin, koetaan joku toimivaksi ja sen päälle kasataan korttitalo joka perustuu perusoletukseen joka on nähty toimivaksi. En toki kaikkea vaihtoehtopuolella väitä toimivaksi, enkä välttämättä edes usko moneen juttuun.. eivät perustu mihinkään mitä olisin nähnyt itse, mutta mahdollisuuden/tarpeen tullessa mielenkiinnolla voisin kokeilla jos käyttäjäkokemukset olisivat hyviä.

Ei se tee luotettavampaa vaihtoehtoa lääkkeestä, että syytteen pelossa listataan kaikki mahdolliset sivuvaikutuset niin voidaan niihin sitten vedota kun lääke ei toimi vaan saa pelkästään haittaa aikaiseksi: "Ähäkutti, etkö lukenut pientä pränttiä kun halvaannuit!"
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 12 Helmi 2011, 14:20

Nonniih, mihinkäs mää jäin.

Hartsa kirjoitti:Jos potilaan potilaan tuntemus asiasta ei vaikuta, niin mikä sitten? Se kliininen tutkimus? Mitä väliä sillä on, mitä kliiniset kokeet näyttää, jos potilas ei saa hoidosta/lääkkeestä mitään apua? Senkö pitäisi lohduttaa lääkärin mielestä olet parantunut, vaikka vaivat pahenisi? ..En ymmärrä logiikkaasi tässä, vaikkakin olen samaa mieltä, että umpimähkään keksitty trollaus massin keräämistä varten ei toki ole hyvä juttu..

Kuten sanoin ei lääkäreihin pidäkkään luottaa kaikki tietävinä jumalina joina monet heistä tuntuvat itseään pitävän. Yhtäläillä terveydenhoidon kuluttajana täytyy pitää huoli siitä, että saa rahoilleen vastinetta kuin vaikka pidät ruokakaupasta ostamasi tavaran laadusta huolta. Mikään ei kehity jos kuluttajat vaan nielevät kaiken mitä tietysti rahan takia väärillä arvoilla pyöriviä bisneksiä ei koskaan laiteta koville vaan niellään kaikki mitä sieltä annetaan. Se ei ole tyhmä joka kysyy vaan se joka maksaa sanotaan.

Jos lääkäri väittää, että ei sussa mitään ole vaan vika on päässä, sitä mennään toiselle lääkärille ja vaikka vaihdetaan kunnalliselta yksityiselle sektorille, helvetti jossei useampi lääkärikään osaa auttaa niin käydään vaikka siellä psykiatrilla varmistamassa, että onko asia niin kuin se eka lääkäri epäili. Kuten jo olen vihjaissut, äitimammalla on näitä tapauksia ollut jossa lääkäri väittää, että on luulosairas ja kun vaihtaa lääkäriä seuraava ihmettelee miksi edellinen ei hoksannut aloittaa hoitoa kun selvästi hänen tutkimuksillaan löytyi se missä vika piilee.

Mutta tähän vetoaminen perusteeksi vaihtoehto hoitoihin siirtymiseen on aika typerää. Samalla periaatteella vaikka kaupasta saamasi mädäntyneen banaanin takia sen sijaan, että veisit banaanin takaisin ja vaatisit korjausta tilanteeseen rupeaisit tilaamaan niitä suoraan maahantuojalta tai sieltä missä koko banaanit kasvatetaan. Kumpikohan tulee kalliimmaksi ja kumpikohan mahtaa vaikuttaa siihen, ettei niitä mätiä banaaneja välttämättä tule enää niin helposti niiden hyvien sekaan? Et sinäkään voi korjata käytöstäsi jos joku ei anna ilmi, että nyt sun pitäisi muuttua.

Ja loppupeleissä mä ainakin olen mielummin sitten vaikka lääketieteellinen mysteeri sairaslomalla niin kauan kunnes se vika löytyy, kuin kokeilen jotakin jonka joku väittää auttavan, mutta ei ole takeita ja vaikka placebo auttaisikin hetkellisesti voisi tulla jotain pahempaa myöhemmin tai sama sairaus jatkuu koska varsinainen "paraneminen" olikin vain oman kehon hetkittäistä illuusiota.


tosin jos potilas paranee, niin ei kyse liene enää trollauksesta... ja ei kiitos takaisin placebovaikutukseen, puhun oikeasta paranemisesta tässä olipa vaikuttajana mikä tahansa. Ei sitä jolla on vaiva kiinnosta miksi se paranee, kunhan pääsee siitä eroon.

Kyllä mua kiinnostaa ja edelleen uskon, että jos jotain todellista vaikutusta kyseisellä aineella on, sen täytyy olla näytettävissä tieteellisesti mikä sen aiheuttaa.

Entä jos jotakin uskomushoidon juttua oikeasti tutkittaisi ja sen huomattaisi tepsivän ja siitä todellakin tehtäisiin uusi lääketieteeseen kuuluva hoitomuoto, lakkaisitko uskomasta siihen vain koska nyt se on "mainstream"? Se taas, että näitä uskomushoitoja ei ole tutkittu viestii joko a) siitä että ne todella eivät ole tieteellisesti millään lailla vaikuttavia hoitoja, joten niitä ei ole järkeäkään tutkia, koska ei ole mitään mikä niistä tekisi todellisia hoitomuotoja, in another case, koko juttu on toimimaton, minkä takia se ei herätä tiedemiesten kiinnostusta lisätä sitä nykyiseen lääketieteeseen, b) koko homman keksijä pelkää investoida niihin tutkimuksiin, koska tietää että koko juttu on päästä revitty, eli keksijä on tietoinen, että mikään pätevä tutkimus ei osoita ainetta sen toimivammaksi tai luotettavammaksi tai c) lääkebisnes on niin kovaa, että sinne ei haluta lisää kilpailua, toisaalta taas tämä ei tunnu realistiselta vaihtoehdolta, koska oletettavasti jos tällaisen hoidon keksijä on oikeasti hoksannut lääketieteellisen uuden hoidon, hän tuskin sitä pystyisi itse lähteä levittämään isommille markkinoille, mutta olisi varmasti halukas myymään(koska tietysti kyseessähän ei olisi rahasta, vaan todellisesta halusta saada hoitoa ihmisille..?)ja isot lääkefirmat ostamaan sen tuotteen, koska jos se olisi jotain mullistavaa, se varmasti menisi kyllä kaupaksi.

Jos olet vaikka halvaantunut ja rupeat kävelemään hoidon/lääkkeen/minkä tahansa takia, niin olipa vaikuttajana mikä tahansa niin tuskin jatkat tuolissa istumista vastalauseena kun hoitomuoto ei miellyttänyt, tai joku auktoriteetti väittää kokeilematta/tietämättä asiasta mitään että tuo ei vaan voi toimia.

Kyllä mua kiinnostaisi tietää ja varmasti myös auktoriteettejä, koska silloin samaa keinoa voisi alkaa käyttää muillekin.


No juu, apteekissa on kyllä valinnanvaraa ja karkkihyllyefekti tulee väkisinkin. Tarkoitin lähinnä lääkärien määräämiä reseptilääkkeitä, vaikka onhan niissäkin valinnanvaraa ja vaihtelua, mutta lääkäri yleensä aina päättää mitä kokeillaan ja mihin vaihdetaan kun ei toimi. Käsittääkseni lääkärit saa ameriikoissa provikoita kun määräävät reseptejä, lienenkö oikeassa tässä, ja mahtaako jotain vastaavaa olla suomessa. En ihmettelisi, ja tokihan tuosta tuskin paljon puhuttaisi. Isot rahat pelissä. Noh, arvuuttelua.

Jees, kuten itsekkin sanot arvuuttelua. Eli toisin sanoen kelpaamatonta argumentointia.

Mitä noihin aineiden turvallisuuksiin yms. tulee, sekä miten tiukka Suomen syyni apteekin aineista olisi, niin possurokote puhunee puolestaan. Siitä oli juttua mitä se aiheuttaa jo ennenkuin sitä ruettiin ottamaan, mutta kyllä Suomi seuraa kun isot pojat komentaa.

Jotenkin arvasin, että tämä tulee esille jossain vaiheessa. :D

Itse en ole esim. sikapiikkiä ottanut ja toistaiseksi ihan terve ollut. Tuokin asia ollut median paisuttelemana ja tietyn asteinen (mun näkemyksieni mukaan turha)joukkokaaos nimenomaan varmasti lykkäsi tuon aineen äkinnäistä puskemista markkinoille. Tässä taas tulee esiin se, että en ole missään vaiheessa väittänytkään suomen terveysbisneksen olevan täydellinen ja tietty kuluttajan valppaus on hyvä pitää tallella tälläkin osa alueella.

Mutta lääketieteeseen uskon menettäminen jonkun sikainfluessa sekoilun takia on myös hieman tyhmää. Ymmärrän kyllä vertauskuvallisesti sen kottikärryn renkaan, joka sitä lastia "pyörittää" eteenpäin, epäilemistä ja kyseenalaistamista, jopa kannatan epäilemaan, mutta se itse kottikärry on aika vankkaa tekoa, että jos se siitä hajoaa niin sittenpähän se vaan korjataan ja kehittyy parempaan suuntaan.

Ja kyllä teit jo selväksi, että lääketieteeseen yleisellä tasolla luotat, et vaan siihen bisnekseen, eli tavallaan me ollaan samassa pisteessä näkemyksien suhteen, mutta käytännössä minä vaan en ole valmis lähtemään sille nykyistä lääkebisnestäkin epäilyttävämmälle polulle. That´s the only difference.


Vaikka olenkin sitä mieltä että ennaltaehkäisevä terveydenhuolto olisi yksi ISO alue jossa olisi parantamisen varaa, niin ehkä mieluummin luonnollisin keinoin (ruokavalio/liikunta/yms) kuin että tungetaan keho täyteen kemikaaleja joiden tarpeellisuudesta tai pitkäaikaisvaikutuksista ei välttämättä ole tietoa.

Tästä olen pitkälti samalla kannalla.

Eivät toki todista itsessään, mutta se että miksi he jatkavat toimintaansa kertoo siitä että he ovat kokeneet sen toimivaksi. Jos palaute olisi joka kerta että ei mitään vaikutusta niin eiköhän fanaattisimmankin hipin motivaatio loppuisi melko pian. Mutta sekään ei toki todista muuta kuin että he itse ovat vakuuttuneita siitä mitä tekevät, jokaisella on sitten oma valinta että kokeillako vaiko eikö kokeilla.

Eli periaatteessa sulla ei ole ongelmaa sen kanssa, että ihminen uskoo olevansa terve ja joku muu kahmii tätä uskoa hyväksi käyttäen voittoa. Mulla on, mutta pohja ajatus on ihan kiva "kunhan toinen on onnellinen, samapa se onko se oikeasti sen terveempi", mun moraali ei vaan anna periksi myötäillä, että "Joo se on ihan hyvä juttu". Toisaalta taas myös mun moraalini on muutekin aika kieroutunut ja jopa kaksinaismoralistinen joissain asioissa en oikeen itekkään osaa sanoa mitä mieltä olisin, mutta mää ja mun moraalini nyt menee jo ohi aiheen, että jätetäänpäs tää tähän.

Minunkin luottamus kehittyvän lääketieteeteen\lääkeaineihin(mukana toki keskustelussa kulkee kokoajan kaikki mitä apoteekissa myydään) tiettyihin osiin on vankka, mutta suuresta osasta kun ei kuule mitään hyvää, päinvastoin, niin en ymmärrä miksi sellaiseen pitäisi luottaa.

Eli tässä se, että ollaan periaatteessa kumminkin aika samoilla pohjilla ajatuksiemme kanssa.

Mutta, se on vaan se ajan henki, että raha, raha, raha ja vielä kerran raha.. Onhan se perseestä, että oman terveyden hoidossakin pitää ajatella kuluuttajakriittisesti, eikä voi välttämättä luottaa, että diagnoosi osuu heti ekalla tai toisella tai kolmannellakaan kerralla oikein, mutta that´s the way things go these days. Silti mää pidän silti luotettavampama vaihtoehtona sellaista, josta on muutakin näyttöä kuin mutua.

Jos vieressä on jantteri joka sanoo pystyvänsä auttamaan ihmistä johon lääketieteellä ei ole vielä mitään hoitoa, eikö ole perusteltua kokeilla sitä, jopa suositella sitä mikäli on kuullut sen toimivan?

Mää vaan sanoisin, että painu vittuun siitä tarjoomasta niitä humpuuki hoitojas. :D

Kysehän on loppupeleissä jokaisen omasta luonteesta, mutta mä en vaan pysty ottamaan vastaan apua jolle ei ole jotaki takeita sen toimivuudesta. Vaikka se sitten tarkottaisi, että kärsin vaivoistani lopun ikääni, ainakin voin sanoa sitten kuolinvoiteella, että enpäs ollut auttamassa tekemässä tuota huijaria miljonääriksi, joka nykyään tyhmien ihmisten takia kylpee rahassa ja on myöntänyt, että koko homma oli kusetusta alusta asti. Mää pidän vaan periaatteistani kiinni se verran visusti.

En missään nimessä yritä vaihtoehtohoitoja nostaa lääketieteen yläpuolelle, vaan yrittää nostaa ne rinnalle vaihtoehdoiksi, kuten nimikin sanoo. Jos homma hoituu lekurilla tunnetusti, niin sinne mars, jos apua ei löydy sieltä tai tiedetään että homma on helpommin hoidettavissa jollakin muulla vaihtoehdossa, niin sinne sitten.

Tuo vaan on sama kuin pyytäisi raamatun luomiskertomuksen pistettävän samalle tasolle kuin evoluutioteoria. Not gonna happen and will not happen.

Eli vaikka löytäisi toimivan tavan tehdä tietty asia, niin pitäisi jatkaa tavalla joka koettu ei toimivaksi? Tarkoittaen vaivaa johon ei apua saa lääketieteen puolelta. En tarkoittanut että automaattisesti vaihtoehtohoidot nousee ainoaksi vaihtoehdoksi tai ylivoimaisen paremmaksi kaikkeen, jos sen huomaa toimivan johonkin vaivaa. Vaan taas kerran sitä, että ne nousevat varteenotettavaksi vaihtoehdoksi sen sijaan että olisivat edelleen pohjamudissa viimeisenä oljenkortena

Ei näitä uskomushoitoja voida koskaan pistää samalle tasolle. This is a fact. Vaikka jollekkin niistä hoidomuodoista tutkimuksilla löytyisi lääketieteellisesti sen toimivaksi todistava hoito ja se siirtyisi yleiseen lääketieteeseen, se olisi siitä lähtien yleistä lääketiedettä. Niin kauan kuin uskomushoidot ovat uskomushoitoja, ne eivät tule olemaan osa lääketiedettä tai edes varteen otettavia vaihtoehtoja. Jos yksinkertaisesti ei ole mitään mikä tekee aineesta lääketieteellisen, se ei voi myöskään olla rinnastettuna siihen.

Eihän sitä epätoivoinen lääketieteen varjolla parantumaton ihminen varmastikkaan mitään menetä kokeillessaan "vaihtoehto"hoitoja, mutta tuskinpa sieltä löytyy parannusta hiviin tai vaikka syöpään, mutta saapahan sitä kokeilla ja sillon ymmärränkin, että ei oikeasti ole enää muita vaihtoehtoja ja mitään menetettävää.

Kyllä, mutta rationaalinen ajattelu on sidoksissa sen hetken yleiseen tietoon, kun taas maalaisjärki on ajatonta, omaan havaintoon perustuvaa päättelyä. Menet uuteen paikkaan, jossa et tiedä mistään yhtään mitään niin rationaalinen ajattelu ei auta sinua yhtään ilman taustotietoja, maalaisjärjellä katselet ja kokeilet miten hommat toimii ja teet sen mikä toimii. Toisella on jo maja pystyssä, kun toinen yrittää miettiä miten ottaa askel.

Ehkä ongelma piileekin siinä, ettet osaa ajatella rationaalisesti. So your argument is invalid.

Jos olen paikassa josta en tiedä mitään, nimenomaan rationaalinen ajattelu pyrkii siihen, että keräänpäs tietoa, jotta tiedän mitä tehdä.

"Rationaalisella eli järkiperäisellä ajattelulla tarkoitetaan sitä ajattelua, johon olemme tottuneet viittamaan sanoilla järki, objektiivisuus ja neutraalisuus. Rationaalinen ajattelu on tehokasta, jos meidän on esimerkiksi löydettävä oikea vastaus annettuun tehtävään. Rationaalinen ajattelu on loogista analyysiä, johon ei juuri lainkaan liity tunteita. Tieteellinen ajattelu on eräs esimerkki rationaalisesta ajattelusta, mutta arkipäiväinen ajattelu sisältää paljon muutakin järkiperäistä ajattelua. Mikä tahansa jokapäiväinen, tosiasioihin perustuva objektiivinen päättely ja ongelmanratkaisu, ostoslistan kirjoittamisesta matkalaskun tekemiseen, perustuu yleensä rationaalisen ajatteluun."


http://www.tieteessatapahtuu.fi/597/lindema.html

Mielenkiintonen artikkeli muutenkin kannattaa lukaista.

Tämähän on taas jokaisen aivan vapaa valinta. Toki se yksi työkalu on paras jos se on juuri oikea tilanteeseen, ja ihan jees jos soveltuu jollain tapaa tarkoitukseen, mutta tarkoitin silloin kun se ei satu olemaan se oikea. Jos työkalusi sattuu olemaan se jakoavain ja pitää keittää vettä, niin kyllä minä yrittäisin jo etsiä jotain muuta.

Jos vertauskuvallani viittaan lääketieteen ja uskomushoitojen luotettavuuteen ja sen perusteella toimivuuteen, ei tuo vastaväite oikein toimi. Tai ainakaan mä en saa sitä mitenkään istumaan samassa suhteessa käyttämääni vertauskuvaan.

Jatkan samalla vertauskuvalla, mutta selitän vähän yksityiskohtasemmin: mutteri pitäisi saada löysättyä,eli se on se ongelma, joka pitäisi ratkaista. Lääketiede on se luotettava työkalu, jolla sinä sen mutterin todennäköisesti ja todistetusti saat löysättyä. Keppi on se vaihtoehtohoito.

Kun vähän ruoskit sillä kepillä sitä mutteria, niin kaippa se saattaa hyvällä tuurilla jonkin verran sitä mutteria löysätä(suora vertaus oireiden lieventämiseen, ei poistamiseen). Jos mutterin jättää siihen kun se nyt on löystyi vähäsen, niin ajan myötä saattaa olla, että siitä kepistä levisi kosteutta, joka edistää sitä korroosiota, ja sitä mutteria onkin sitten vähän vaikeaampi lähteä siitä irrottamaan enää(vertaus siihen, että ei uskomushoidoistakaan tiedetä vaikutuksia, koska ei ole näyttöä onko sairas oikeasti parantunut vai vaan lievintynyt oireista hetkellisesti).

Kun otat sen jakarin, saattaa siinäkin tulla huono kierre vastaan tai vaikka lohketa mutterin reunasta palanen, joka vaikeuttaa sen lopullista löysäämistä(vertaus sivuoireista), oot ollut tietoinen että näin voi käydä siitä huolimatta jatkat vääntämistä, sitten vaan vaihdetaan pikkasen kulmaa niin mutteri aukeaa taas pienistä vastoin käymisistä huolimatta. Saattaa jopa olla, että sen mutterin löysääjä on niin tyhmä, että vääntääkin mutteria toiseen suuntaan, kiristää sitä, vaihdetaan vääntäjää, niin kyllä siinä ajan myötä joku varmasti hoksaa, että hei nyt me ollaan väännetty ihan väärään suuntaan(vertaus lääketieteen lääkäreiden erehtyvyydestä ja vääristä diagnoseista).

Kumpi tapa löysätä mutteri kuulostaa todennäköisemmältä sen suhteen, että siinä onnistutaan? Samaa metaforaa käyttäen olisi hauska kuulla miten rinnastat tuohon tuon veden keiton, en oikeen nää yhtäläisyyttä, tai sitten vaan käytit metaforaani ihan eri yhteydessä(yksittäisen sairauden vertauksena..?).

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 12 Helmi 2011, 14:37

Tuplat, pahoiteluni.

Olen katsonut pen & tellerin kyseisen jakson, ja olihan se viihdyttävä, mutta eipä pen & teller ikinä ole yrittänyt puolueeton olla. He päättävät etukäteen bullshit kannan, etsivät tyypin jonka kautta voivat sen kätevästi heittää joka väliin ja leikkelevät jakson sopivasti ja avot, viihdettä koko kansalle! Tykkään sarjasta kyllä, ei siinä mitään, hyvää viihdettä kunhan ei turhan vakavasti ota. Toisinaan minustakin hyviä pointteja, mutta varsinkin asioista joista en tiedä mitään, niin voin hyvinkin olla väärässä ettei ne olekaan hyviä pointteja.

Vaikka viihteestä pitkälti onkin kyse, on siellä takana jonkin verran totuuden jyvää. Ben and Telleri itsekkin mainostanut muistaakseni jossain jaksossa, että pikemminkin kannattaa punnita molempia vaihtoehtoja omasta perspektiivistä, he näyttävät sen viihteellisellä lisämaulla omasta perspektiivistään, tyyliin "teeppä omat päätelmäsi ite".

Joka tapauksessa heillä on ihan helvetisti ollut joka asiassa hyviä pointteja ja aikalailla kohdannut mun näkemyksiini lähes jokainen niistä. Ja täysin perusteltujakin tai ainakin perustellumpia kuin heidän ehkä tarkoituksella huonoiksi edustajiksi valitut vastaväittelijänsä ajatukset. Ei sen huumorin pidä antaa silti hämätä, ettei siellä olis taustalla jotain ihan asiallistakin.

Kyllä akupunktiosta, reikistä yms on näyttöä. Ei vaan hyvin paljon, eikä montaa laajaa tutkimusta. Miksi tutkia sellaista joka veisi rahoja pois omalta bisnekseltä?

Kysymys kuuluu, miksi se veisi jos se on todella toimiva systeemi ja sille on näyttöä takana? ;)

Ei se tee luotettavampaa vaihtoehtoa lääkkeestä, että syytteen pelossa listataan kaikki mahdolliset sivuvaikutuset niin voidaan niihin sitten vedota kun lääke ei toimi vaan saa pelkästään haittaa aikaiseksi: "Ähäkutti, etkö lukenut pientä pränttiä kun halvaannuit!"

Mainitse vaikka 10 lääkkeen lista suomen apteekki hyllyissä tällä hetkellä olevista lääkkeistä, joista tulee yhtä vakavia ja pysyviä oireita kuin halvaantuminen. Sitten jatketaan vasta tuon jutun pohtimista, edelleen ei ole mielestäni pieni vaiva kärsiä pientä hetkellistä pääsärkyä jos sillä tuhotaan suurempi riski.

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Verninia » 25 Helmi 2011, 23:47

Jäsenkorjaajalla käyty kahdesti kuluneen viikon aikana! Kyllä tuntuu kehossa, että energia virtaa ihan uudella lailla, kun on saanut lihakset paremmin auki. Menen uudestaankin. Menkää kaikki muutkin!
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Speedy
Valaistunut
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:57
Paikkakunta: Nivala

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Speedy » 20 Helmi 2012, 23:19

Muistaakseni Mustassa raamatussa on siellä loppupuolella jotain hoito/parannuskeinoja joita mm. verenseisauttajat ovat aikoinaan käyttäneet. Voisin huomenissa vaikkapa selailla sitä ja kertoa tarkemmin jos ihmisillä kiinnostusta riittää. :)

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 12 Touko 2014, 15:50

Kyllä vaihtoehtohoidot toimivat oikein hyvin, vaikkei kaikki näihin näytä uskovan. Joillekkin näyttää olevan pakkomielle "todistaa" kaikki huuhaaksi, koska eivät johonkin vaan jaksa itse uskoa että toimii. Usein on tosiaan niin, että hoitoa tekevä "antaa eväät potilaalle" ja potilaasta sitten kyllä riippuu myös, paraneeko vai ei. Eli kyllä sillä "uskollakin" on jonkin asteinen merkityksensä prosessissa.

Avatar
Usla
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Syys 2015, 21:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Usla » 12 Syys 2015, 15:08

Kävin itse Reiki hoidossa jokin aika sitten pari kertaa ja allekirjoitan sen, että itse pitää ns potilaana olla "vastaanottavainen" ja jos se nyt tarkoittaa jonkinlaista "uskomista" niin sitten sitä, mutta kyllä itselläni auttoi pitkittyneeseen koko kehossa olevaan lihasjäykkyyteen ja uupumukseen. "Vaikutus" ei ollut kuitenkaan omasta mielestäni sama jokaisella kerralla. Ja se liittyi mahdollisesti omaan olotilaan("vastaanottavaisuuteen") enemmän kuin hoidon toteuttajaan. Uupumus lähtee useimmiten nukkumisella ja lihasjäykkyys liikunnan ja venyttelyn tasapainolla, mutta itselläni kyseiset temput eivät olleet ihan toimineet toivotusti, joten halusin kokeilla tällaista vaihtoehtoista hoitomuotoa(näköjään oli sitä "ylimääräistä" rahaa taskuissa). Olin itse tyytyväinen tuloksiin ja sain uutta pontta jaksaa tehdä itsehoitavia toimenpiteitä arjessa. Selkeästi sekä mentaalinen että fyysinen kokemus. Mukavaa oli myös se että reikihoitaja antoi aina hoidon lopussa ns debriefin siitä, mitä hän oli pannut merkille(aistinut, kokenut jne) hoidon aikana ja mihin voisi itse hoidon jälkeen arjessa kiinnittää huomiota. Kiva kokemus.
An open mind is more than enough.

Thrise
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 22:03

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Thrise » 24 Maalis 2018, 05:39

En nyt tieda ollenkaan,lahteeko tama tasta liikkeelle,mutta meilla on Perheessa erikoinen healaus systeemi......se alkoi silla noin 25 vuotta sitten etta huomasin yhtakkia,etta kn panin kaden toisen kaden ranteelle,niin se meni ihan kuumaksi.....en elkuunkaan tajunnut mista oli kyse,kun en koskaan ollut edes kuullut kadella parantamisesta.....meni viela muutama vuosi ja kun olin juuri tavannut Indoneesialaisen exani ja oltiin Suomessa,niin laitoin kaden hanen niskansa ymparille....ihan vain muuten pelleilin,mutta kun olin ottamassa pois,niin halusi etta jatkan,kun se kuulemma meni koko kehon lapi ja tuntui niin hyvalta.....silloin tajusin etta kyseessa on jokin energia. Sitten se alkoi kehittymaan nopeasti ja pystyin siirtamaan sita omiin Lapsiin kykyna myoskin.....se eriokoisuus on,etta noin 95 % niista Ihmisista jota on healattu,pystyy itse nakemaan missa on vikana kehossa ja voi itse ohjata usemmissa tapauksissa myoskin mita pitaisi tehda......tosin 3 lapsistani pystyy ulkoapain myoskin nakemaan healattavan kehoon sisalle......toinen erikoisuus on,etta kaikki ongelmat ovat nahtavissa symboolisesti,kuten naulana,metalliosana,kaarmeina,ja erillaisina hyonteisina,mutta esimerkiksi lapset voivat nahda symboolit vahan erillaisina,mutta aina tarkalleen samassa kohdassa.....itse en nae kehon sisaan,mutta saan yleensa aina hoidettavan itse nakemaan......kun jokin onglman aiheuttaja loytyy kehosta,niin sormista lahtee ikaankuin energiasormet liikkeelle ja menevat kehoon sisalle ja pitenevat hitaasti sen pituisiksi,etta onglma kohdasta saadaan ote ja otettua ulos,jonka jalkeen se laitetaan ampariin seka suolaa ja pippuria sen paalle,etta menettaa elinvoimansa......koko systeemi on kasittamattoman tehokas ja olen saanut aikaiseksi niin allistyttavia parantumisia,etta olen itsekin ollut ihan ihmeissaan.....Miehelle joka teki aikaisemmin minulle puutarha,etta muitakin toita,taalla Antiguassa ja oli sitten suhtee Tyttareeni,oli aikoinaan ollut rakennustoissa ja ruokatunnilla nukahtanut ja pudonnut muutaman kerroksen oli menettanyt kuullon vasemmasta korvasta ja Laakari oli sanonut etta sisalla oli edelleenkin verijalkia ja etta silla korvalla ei kuulisi koskaan enaan....healasin hanet ja ei tullut vain kuullo takaisin,se oli niin herkka etta kuuli toisen tulon kymmenien metrien paasta,vaikka oli selin.....no han kavi sitten ihan kiinostuksesta uudelleen Laakarissa ja sielta tuli sama Laakarin arvio kuin aikaisemmin,ei silla korvalla voi koskaan kuulla enaan.....Poikani naki sitten myohemmin,etta sen korvan ulkopuolella oli sellainen energiakolmio,jota nyt ei normaalisti ollut nahtavissa......sama mies sitten teki rannassa veteen betoni seinaa ja jokin pohjassa leikasi varpaan puoliksi alaosasta poikki ja verta tuli niin hirveasti etta ei meinannut enaan paasta ylos vedesta....lopulta paasi ja jaksoi viela jotenkin niin kauan etta sai apua......laakarin mukaan,kaikki hermot oli poikki varpaaseen ja sanoi etta se varvas ei sitten koskaan tule liikkumaan....ajattelin kuitenkin etta yritetaan ja healasin sita vain noin 10 minuuttia ja yllatys,yllatys,kun mies meni jaloilleen niin varvas alkoi liikkumaan ja han oli niin allikalla itse etta kaveli edestakaisin ja hoki useaan kertaan "yes it is moving"....viela samalla miehella ja myohemmin toisella tyontekijalla oli laakarintarkistuksessa todettu etta munuaiset olivat leikkaustarpeessa......kummatkin kun olin healannut,menivat laakarintarkastukseen uudelleen ja Laakarit olivat olleet ihan ihmeissaan,kun uudet kuvat naytti etta munuaiset oli taysin kunnossa......Siskoltani poistin rintasyovan,tosin se oli helpompi tehda kun se oli tuore,piti vaan poistaa sellainen musta savuntapainen muodostuma,fyysista kehoa lahinna olevasta henkiruumiista......muita samantyyppisia tapahtumia on tietenkin paljon,mutta luulen etta nama ovat jo normaali Ihmisille liian utopistisia ollakseen totta jotten jatan nyt tahan,tassakin on jo tarpeeksi pureskeltavaa.......tassa on tietenkin valtavasti muutakin tieto tullut taman 20 :nen vuoden aikana,mutta se on niin laajapohjainen,etta siita on turha puhua......se mika tassa on helppoa on,etta pystyn ihan helposti nayttamaan taman systeemin tehokkuuden,se ei ole mikaan ongelma,siihen vaan muutama henkilo jonoon ja healattavaksi,siina se todistusaineisto on heti saatavana......tama on sitapaitsi vain yksi alue,meidan perheessa on paljon muuta joka ei ole ihan normia......olen itse ollut Astroloogina yli 35 vuotta ja keksinyt siinakin aivan uuden systeemin,jota kutsun Tasma Astrologiaksi......ja on perhessa yksi jolla on 5 Akateemista loppututkintoa,joka on keksinyt miten kantasolu tehdaan veresta ja on mailmassa edeltakavija silla alueella....siihenkin on systeemi jota kaytin lasten koulunkaynnin tehostamisessa.....ei sitten muuta.....odotan mielenkiinnolla miten tahan sutaudutaan.....olin kylla jo parikymmenta vuotta sitten Sumessa julkaisussa,jossa tuotiin esiin healaus systeemini,mutta vaikka annoin yhteystiedot samalla,niin kukaan ei ottanut yhteytta,luulivat kai etta se oli ylampuvaa,vaikka siina oli vain pieni osa kaikesta mita Perheessamme on tapahtunut,se on normi Ihmiselle niin mielikuvituksen rajamailla,etta se siita vaan leimataan mahdottomaksi.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Andromeda » 24 Maalis 2018, 08:08

Parantajan "vikaa" näyttäisi kertomasi perusteella olevan. Tuosta toimivuudesta sen verran että kun tehdään lääketieteellisiä kokeita ja osalle ihmisistä annetaan ns. placebo lääkkeitä, niin heistäkin osa paranee, osa ei. Voiko kysessä olla mikään muu kuin usko ja halu parantua heillä ketkä paranevat. Itselläni on myös kerrottu olevan parantajan "vikaa". Tästä kertoi eräs nyt jo "seurakuntaa vaihtanut" naisen kehossa elänyt sielu joka parantajan työstä hankki leipänsä. Sairaus näkyy usein persoonan aurassa jo etukäteen, ennen kuin siitä tulee ns. fyysinen vaiva tai sairaus kehoomme.

Thrise
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 22:03

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Thrise » 26 Maalis 2018, 03:17

Kylla tassa on vahan enemman kuin plasebo vaikutus,mutta sita selittaminen menisi jo niin utopistisille tasoille,ettei siihen uskoisi muut kuin oma perhe......jo se etta poikani joka on tallahetkella edeltakavija Mailmassa,kun on kyse kantasolun tuottamisessa ja sen muuntamisessa ero ihmiskehon osia varte ja vain noin 30 milj Dollarin pudjetilla,olisi ollut taysin mahdotonta,ilman apukeinoja jota normaali laaketiede nakee mahdottomina.......kun han hake tietoa seuraavalle projektille,niin han istuu alas ja kehittaa kolmiuloitteisen rakennelman eteensa,jota voi kantaa ja muuntaa tahtoa kayttamalla.....siita ottaa talteen tietona parhaat mahdollisuudet,yleensa kymmenkunta.....sen jalkeen vie tiedot Laboranteilleen jotka tekee ihan normaalisti niilla tiedoilla kokeita ja ylensa tulevat takaisin noin viidella parhaiten onnistuneilla,josta Poikani itse valitsee yhden......kun muutama vuosi sitten kysyin,etta kuinka moni niista sitten onnistuu taydellisesti,niin vastaus oli,etta 100 prosenttisesti aina.....kylla tuolla nakokyvyn aaltopituuksien ulkopuolella on se oikea todellisuus ja meilla se nykyaan perheessa kutsutaa "Henkitieteeksi"......ja siihen Aurarassa nakeminen,kyllahan siihen tietenkin tulee muutoksia sairauksista,mutta normaali kehon ulkopuolella on lukematon maara Henkikehoja,pera,peraa kehosta ulospain,mutta se joka on se lahin normaali keholle,se on se,mista sairaudet siirtyvat kehoon ja siita nakee selvasti ne aiheuttajat......meilla on perheessa niin paljon tietoa,etta vain osasta olemme loytaneet tietoa myoskin muiden tiedossa.....oma kirjastoni pelkastaan naista asioista on jo kasvanut noin 850 kirjaksi ja internettia on jatkuvasti kaivettu,silti ei ole loytynyt paljoakaan sellaista mita meidan perheessa pystytaan tekemaan....ja se hyva asia on tietenkin,etta kun pojallani on loppututkintoja myoskin Kemiassa,Biologiassa ja Physikassa tuon laaketieteen lisaksi,niin vahan kaikesta on tietoa.....Fysiikasta on ollut erityisesti apua,kun kvanttimekaaniikassa nimenomaan on hyvin paljon mystismiin viittaavaa.......ja se healausvoima joka minulla on,pystyn siirtamaan yli toiseen Ihmiseen,pitamalla kasista kiinni ja sen voi tehda niskastakin kasin kun ihan siina takaraivon kohdalla on nakymaton energian sisaanottoelin......keho on nyt muutenkin taynna nakymattomia elimia.....ihan keskella paatakin on kuutio jossa on meidan minuus kerattyna ja joka on normaalisti langalla kiinni ja voi shokkitilanteissa lentaa jopa paan ulkopuolella.......sita tietoa on jo ihan loputtomiin ja suunnitelmissa on tulla jatkossa Suomeen ja kouluttaa Ihmisia naiden tietojen perusteella.....rahastamisesta ei ole kyse,kun meidan perheessa nahdaan etta naita kykyja ja tietoja on annettu juuri siksi,etta niilla ei ole tarkoitus hankkia materialistista hyotya.

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4471
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 27 Maalis 2018, 08:17

Ihan mielenkiintoista ja uuttakin tietoa jota kaivataan lisää tänne tieteen näivettämään Suomeen, yliopistothan sitä kouluttaa etunenässä suhtautumaan kriittisesti tämmöisiin ja tieteellisesti tieteeseen, ainakin omiin yliopiston tietoihin, kun oikea tapa olisi suhtautua kaikkeen tietoon avoimesti, myöhemmin kehittyisi kyky nähdä "oikea" vaihtoehto mihinkin tilanteeseen, tämä siksi koska oikeita totuuksia on lukematon määrä, ei ole yhtä totuutta edes fysiikassa. Tosin olen kyllä lukenut henkiparantajista ihmejuttuja ja aikoinaan kun skeptismi oli vallallaan enempi Suomessa, kuten 20 vuotta sitten se oli, piti kaikki henkiparannus kuitata jollakin mitättömäksi jopa ihmeitä käsittelevissä kirjoissa, ilmeisesti liian myötämielisiä kirjoja ei edes julkaistu tuolloin tai tekstejä sitten muutettiin jotta läpäisi "eliitin" hyväksynnän, olihan kirjakustantamot vapaamuurarieliitin hallussa ja kaikkea tietoa vartioitiin tuolloin, eli v-muurarit on luotu valvomaan että vanha valta pysyy yllä, tämä on yksi heidän tehtävistä ollut aina, toisin on nyt netin takia, tietoa ei voidakkaan hallita enään täysin, mutta siis tämä pimeä aika on takanapäin ja heikkenemässä jopa tieteen kehittymisestä johtuen. Netti tosin pyritään rajoittamaan ja rajoitetaan ainakin poliittisia julkaisuja jotka kohdistuu vallanpitäjien vääriin päätöksiin, ne pyritään vaientamaan sekä vaikenemaan, esim. Suomi ensin, isänmaallinen ryhmä on nytkin ihan poliittisen vainon kohteena Suomessa, Poliittisen eliitin johto julistaa ihan uutisissa että isänmaallisesti ajattelevat täytyy vaientaa, ihan Paavia myöten kuulee tällaista, eli tämä tulee EU tasolta asti, kun tutkii parin viime vuoden juttuja mitä päättäjät on sanoneet löytyy todisteet tästä. Eli jos olet tänne 20 vuotta sitten laittanut juttua, ei ne jutut ole silloin menneet läpi kriittisen ajattelun vuoksi moniinkaan, netin tuoma toisenlainen tieto oli tuolloin hyvin vähäistä. Taas osa kansasta on niihin uskonutkin mutteivat ole toimineet, jonkinlainen kolektiivinen juttuhan tällöin on suomalaisissa.


Palaa sivulle “Vaihtoehtoiset hoitomuodot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa