Vaihtoehtoiset parannuskeinot

Energiahoidot, akupuntiohoito, kansanparannus...
Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 22 Heinä 2008, 23:15

Terveppä terve!

Ajattelin ihan uuden ketjun aloittaa, koska en ainakaan itse ole aiheeseen liittyvää keskustelua vielä missään vaiheessa ole huomannut. Erilaiset, länsimaalaisten näkökulmasta, vaihtoehtohoidot ovat olleet käytössä ympäri maailmaa kautta maailman sivu. Onkin siis kohtuullisen makukysymys onko kyseessä enää edes "yliluonnollinen" keskustelu. Riippuen tietysti mistä hoitomuodosta puhutaan, niin vastauskin voi eri ihmisten osalta vaihdella. Akupunktiota ja reikihoitoja käytetäänkin jo useissa sairaaloissa ympäri maailmaa joten tieteellistäkin tutkimustulosta hoitojen tehokkuudesta alkaa jo olla jonkin verran. Tosin yllättävän vähän vieläkin.

Minua kiinnostaisikin tietää minkänlaisia kokemuksia mistä tahansa vaihtoehtohoidoista parablogin foorumin käyttäjillä on. Mitä olette kokeilleet, osaatteko kenties jotakin hoitomuotoa, onko hyviä vai huonoja kokemuksia? Kyse voi olla siis aika pitkälti mistä tahansa: Homeopatiasta, reikistä, quantum touchista, pranic healingistä, chi hoidoista, emotional freedom techniquesta, akupunktiosta jne. näitähän on todella paljon. Mainitkaa ihmeessä mistä hoitomuodosta on kysymys jos teillä on jotakin kerrottavaa/kysyttävää jostakin.

Itse olen harrastellut osaa em. hoitomuodoista. En tosin mitenkään aktiivisesti, mutta olisin halukas kokeilemaan kaukohoitoa jollekulle, jos kiinnostusta ja joku sopiva vaiva löytyy. Mieluiten yrittäisin hoitaa vaivaa jonka lääkärit ovat määritelleet hoitamattomaksi. Mitään tuloksia en takaa, mutta ei siinä mitään häviäkään ja olen itsekin nähnyt hoidoissa melko uskomattomia asioita lähtevän jopa yhdellä hoidolla.

Jos kaukohoito kiinnostaa niin keskustelisin asiasta tarkemmin PM:nä tai vaikka mesen välityksellä, mutta kertokaa vaikka tänne tai PM aluksi jos jollakulla löytyy kiinnostusta asiaan.

Mutta pääasiallisesti siis ketjun tarkoituksena on saada keskustelua ja kokemuksia aiheesta pystyyn. Jakakaa kokemuksia, kysykää kysymyksiä, keskustelua tästäkin aiheesta tänne. Vaikka nyt ei ufot ja kummitukset ole tällä kertaa aiheena ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Gitarre » 23 Heinä 2008, 00:34

En ole itse kokenut mitään noita hoitomuotoja mutta mitä nyt olen saanut kuulla uutisista sun muista ohjelmista niin melkeen ainahan nuo keinot ovat tepsineet johonkin vaivaan, olen tainnut muutaman dokumentinkin katsoa aiheeseen liittyen.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 23 Heinä 2008, 02:03

Nämä vaihtoehto hoidot usein perustuvat juuri plaseboon, kun uskoo että se toimii luulee että on parempi olo ja joskus se siis toimii ihan sairauksiakin vastaan.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 23 Heinä 2008, 02:20

Totta, placebo on eräs vaikuttava tekijä.. mutta toimiihan placebo lääkityksessä yhtä paljon, jollei jopa enemmän kuin vaihtoehtohoidoissa. Kuitenkin enemmistö ihmisistä uskoo tieteeseen kiistämättömänä faktana, jolloin lääkitys jonka sanotaan tehoavan saa aikaa huomattavasti paljon suuremman placeboefektin kuin vaihtoehtohoidot joihin ihmiset yleensä menee jo toivonsa menettäneenä ja asenteella että: "En kyllä ikinä olisi täällä ellei kaikki muut keinot olisi pettäneet". Tällaisessa mielentilassa placebo efekti on aika minimaalinen, jopa päinvastainen. Tilanne ei tietenkään aina ole suinkaan näin, ja joissain päin maailmaa ei todellakaan näin. Mutta näin Suomen tilanteessa monesti näin.

Ja esimerkiksi eräässä akupunktiosta tehdyssä tieteellisessä tutkimuksessa käytettiin klassista koeasetelmaa jossa otettiin placebo huomioon. Eli verrokkiryhmälle annettiin valeakupunktiota, joten kukaan potilaista ei tiennyt saiko oikeaa vai saiko valehoitoa (vai luulikohan kaikki saavansa oikeaa akupunktiota.. en muista kummin päin), ja silti tutkimustulokset olivat tasolla "erittäin merkitseviä", joka on jo lääketieteellisessä tutkimuksessa 'varma' merkki lääkkeen toimimisesta. En muista tarkkaan mikä vaiva oli kyseessä.. ilmeisesti joku nivelrappeuma, johon lääketiede ei käytännössä mahda mitään muuta kuin antaa taju-kankaalle-kipulääkkeet ja kävelykepit.

Toisena pointtina on että hoidot tehoaa myös ihmisille jotka eivät tiedä saavansa vaihtoehtohoitoja. Eli koomassa oleviin, nukkuviin tai muuten vain vaikka kaukohoidon lähettämisellä ennalta ilmoittamattomana aikana. Mutta luonnollisesti nämä kaikki voi laittaa yhteensattuman piikkin tai valheellisiksi tarinoiksi jos skeptikko haluaa olla.

Mutta placebon vaikutusta ei toki pidä väheksyä missään hoidossa. Sehän vain kertoo kuinka mahtava voima meillä itsellämme on meidän omaan kehoomme. Monissa energiahoidoissa onkin periaatteena vahvistaa 'potilaan' omaa paranemismekanismia.

ps. Unohtui mainita, en siis puhu joka kohdassa KAIKISTA vaihtoehto hoidoista.. ei ole kokemusta tai tietoa kuin osasta itsellä.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 23 Heinä 2008, 03:07

Joo akupunktion toimivuutta minä en kiistäkkään eikös se jotenkin toimi kun ne antaa hermoradoille jotain ärsykkeitä, se siis toimii ihan lääketieteenkin kannalta. Sellaisissa hoidoissa jossa tyyliin laitetaan hyviä henkiä parantamaan niin siinä ainoa vaikutus on plasebo
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 23 Heinä 2008, 18:16

Onhan placebon avulla parannettu syöpääkin aspiriinilääkkeillä...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 25 Heinä 2008, 14:18

Kaikki riippuu siitä mitä ihminen uskoo, esim. tietynlaisessa transsitilassa olevat ihmiset saattavat uskoa, että tuli ei vahingoita heitä (eikä vahingoitakkaan).

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 27 Heinä 2008, 15:29

Mutta vammoja siitä tulee, eikö?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 27 Heinä 2008, 15:45

Tonza133 kirjoitti:Kaikki riippuu siitä mitä ihminen uskoo, esim. tietynlaisessa transsitilassa olevat ihmiset saattavat uskoa, että tuli ei vahingoita heitä (eikä vahingoitakkaan).

Tuo on kyllä jo pelkkää valetta, ei plasebolla voi sentään tulelta suojautua.
Mieti vaikka näin: eläin ei tiedä että rikkihappo on vaarallista niin jos se pistettäis rikkihappotankkiin niin luuletko että se vain uiskentelis sielä?
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 27 Heinä 2008, 16:01

Ahh... mutta kyse on siitä, että aivojen hälytysjärjestelmä ei laukea.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 27 Heinä 2008, 22:15

Korvapuikko kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:Kaikki riippuu siitä mitä ihminen uskoo, esim. tietynlaisessa transsitilassa olevat ihmiset saattavat uskoa, että tuli ei vahingoita heitä (eikä vahingoitakkaan).

Tuo on kyllä jo pelkkää valetta, ei plasebolla voi sentään tulelta suojautua.
Mieti vaikka näin: eläin ei tiedä että rikkihappo on vaarallista niin jos se pistettäis rikkihappotankkiin niin luuletko että se vain uiskentelis sielä?

Tuossa kommentisana puhuin enemmänkin sellaisesta hieman yliluonnollisen puolelle menevästä. (Sekava selitys)

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 28 Heinä 2008, 10:21

Tonza133 kirjoitti:Kaikki riippuu siitä mitä ihminen uskoo, esim. tietynlaisessa transsitilassa olevat ihmiset saattavat uskoa, että tuli ei vahingoita heitä (eikä vahingoitakkaan).


Ei se aina uskomuksesta ole pelkästään kiinni. Tietynlaisia meditaatioita on esimerkiksi taistelulajeissa, joilla pyritään välttymään palohaavoilta, lisäämään iskuvoimaa jne. Käsittääkseni nämä eivät niinkään nojaa uskomukseen kuin onnistuneeseen meditaatioon. Tosin eipähän nämäkään aina onnistu. Kaverilleni kävi hassusti erään taistelulajin leirillä. Tarkoitus oli kävellä tulisilla hiilillä, jota varten tehtiin valmistelevat meditaatiot jottei jalkapohjat pääsisi kärähtämään. Jokin meni meditoinnissa pieleen ja käsittääkseni melkein kaikilla paloi jalkapohjat ihan kunnolla. Ilmeisesti mestarilla ja muutamalla korkeamman tason harrastajalla säästyi vaan jalkapohjat palamatta.

En tiedä oliko meditointivaihe ollut liian lyhyt/epäonnistunut vai hiilet vielä liian kuumia amatööreille. Ja miksi mestarilla ja joillakin ei palanut jalkapohjat. Taistelulajiharrastajilla on tunnetusti paksut nahat jalkapohjissa parkettitreenin ansioista, eikä kysymyksessä ollut mitään valkean vyön amatöörejä näittenkään kohdalla joilla jalkapohjat kärysivät.

Menee vähän ohi itse parannusasiasta, mutta pääasia että jotain keskustelua, kun ei näemmä itse asiasta ole tullut vielä mitään keskustelua.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 28 Heinä 2008, 11:45

En kyllä usko mihinkään kristallienergia / maaginen kivi / aura ym. juttuihin, mutta en kiistä sitä, etteivät nämä "auttaisi" plasebomaisesti sellaisia ihmisiä, jotka vakavasti näihin uskovat.

Sen sijaan vanhankansan yrtti ym. lääkkeet on monesti todettu buranaa paremmiksi. Itsekeitetty pihkasalva pieksee laastarin 6-0. :) Vaihtoehtoisia keinoja nämäkin.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 29 Heinä 2008, 09:55

Hartsa kirjoitti:En tiedä oliko meditointivaihe ollut liian lyhyt/epäonnistunut vai hiilet vielä liian kuumia amatööreille. Ja miksi mestarilla ja joillakin ei palanut jalkapohjat. Taistelulajiharrastajilla on tunnetusti paksut nahat jalkapohjissa parkettitreenin ansioista, eikä kysymyksessä ollut mitään valkean vyön amatöörejä näittenkään kohdalla joilla jalkapohjat kärysivät.


?
Tietääkseni, se on jo todistettu, ettei hiililläkävely ole big deal. Jalkapohjan materiaali (parkkiintunut vai ei) vaikuttaa vain helppouteen, eikä siihenkään merkittävästi.
Hiilimaton päälle kerääntyvä tuhka/noki on mitä mainioin eriste.

Jotkut matkatoimistot ovat järjestäneet tälläisiä "heimotapahtumia" mm. Afrikan matkoilla.
Näillä heimotapahtumilla, saa koittaa hiilikävelyä. Tietysti, siinä pitää hyväksyä, että tekee sen omalla vastuulla...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Mephistopheles
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 13:23

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Mephistopheles » 31 Heinä 2008, 23:31

Mä oon melkein vuoden harrastellut pranic healingiä yms. Yleensä parannellut itseäni, muut eivät jaksa olla hoidettavina, koska eivät ota koko juttua vakavasti. :x Se on kyllä kätevää, kun saa kivut melkeempä heti loppumaan. Tosin en ole vielä kovinkaan kehittynyt, auraakaan en osaa tunnustella kunnolla. :lol:

Tosin vaivojakin on tullut, jos olen laiskuuttani hoitanut itseäni väärin tai ollut huolimaton. (Energiatukokset, likainen irroitettu energia jäänyt käsiin jne.)

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja aavenainen » 01 Elo 2008, 08:30

minäkään en ole mitään noista kokenut/kokeillut.. mutta olen kiinnostunut aiheesta itsensä parantaminen.. toki kyse voi olla kyllä hyvästä paranemis-kyvystäkin mutta itselläni on muutamia kertoja käynyt niin että vamma jonka pitäisi kestää pitkään paraneekin yllättävän nopeasti sinänsä :D varsinkin jos on jostakin kivasta tapahtumasta kyse jonne haluan niiin kovasti mennä tms.. sillon tuntuu kun oikein buustaa että parane parane! että paranee nopeammin..

mutta voi olla haihattelua ;)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 01 Elo 2008, 12:41

Mephistopheles kirjoitti:Mä oon melkein vuoden harrastellut pranic healingiä yms. Yleensä parannellut itseäni, muut eivät jaksa olla hoidettavina, koska eivät ota koko juttua vakavasti. :x Se on kyllä kätevää, kun saa kivut melkeempä heti loppumaan. Tosin en ole vielä kovinkaan kehittynyt, auraakaan en osaa tunnustella kunnolla. :lol:

Tosin vaivojakin on tullut, jos olen laiskuuttani hoitanut itseäni väärin tai ollut huolimaton. (Energiatukokset, likainen irroitettu energia jäänyt käsiin jne.)


Kappas! Oletko itseoppinut kirjojen kautta vai ihan jonkun mallin kurssia käynyt pranicista? Itsekin olen vähän kokeillut kyseistä parannusmetodia, mutta yleensä olen tehokkaammaksi kokenut esim Quantum-touchin. Tosin pranic healingin auran puhdistus ja yleensäkin kipeytyneiden paikkojen puhdistus on vertaansa vailla oleva tekniikka ja sitä käytän yleensä aina kun teen mitä tahansa hoitoa, koska se monesti riittää kivun parantamiseen ilman varsinaista energian tunkemista. Quantum touchilla taas saa kätevästi esim skoliosiksen korjattua yhdellä hoidolla tai lonkkaluut oikeistua parissa minuutissa ;) Toki poikkeuksia löytyy, mutta yleensä.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 01 Elo 2008, 12:44

aavenainen kirjoitti:minäkään en ole mitään noista kokenut/kokeillut.. mutta olen kiinnostunut aiheesta itsensä parantaminen.. toki kyse voi olla kyllä hyvästä paranemis-kyvystäkin mutta itselläni on muutamia kertoja käynyt niin että vamma jonka pitäisi kestää pitkään paraneekin yllättävän nopeasti sinänsä :D varsinkin jos on jostakin kivasta tapahtumasta kyse jonne haluan niiin kovasti mennä tms.. sillon tuntuu kun oikein buustaa että parane parane! että paranee nopeammin..

mutta voi olla haihattelua ;)


Vaikea mennä sanomaan onko sinulla luontaisesti vahva paranemiskyky vai teetkö 'vahingossa' jonkun mallin energiahoitoa itsellesi. Sillähän ei tietysti ole mitään merkitystä kunhan paranee nopeaan ja helposti.. eli lopputulos on sama. Ja tarkemmin asiaa ajatellen itseä parantaessa hommassahan on kysymys oman luontaisen paranemisprosessin nopeuttamisesta ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Mephistopheles
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 13:23

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Mephistopheles » 01 Elo 2008, 13:39

aavenainen kirjoitti:Kappas! Oletko itseoppinut kirjojen kautta vai ihan jonkun mallin kurssia käynyt pranicista? Itsekin olen vähän kokeillut kyseistä parannusmetodia, mutta yleensä olen tehokkaammaksi kokenut esim Quantum-touchin.


Kirjoja lueskellu ja ite opiskellu ja sen takia en mikään maailman taitavin :lol: Mikäs tuo Quantum-touch on? Kuulostaa mielenkiintoiselta, pitää googlettaa :P

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihtoehtoiset parannuskeinot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 01 Elo 2008, 23:35

Mephistopheles kirjoitti:
aavenainen kirjoitti:Kappas! Oletko itseoppinut kirjojen kautta vai ihan jonkun mallin kurssia käynyt pranicista? Itsekin olen vähän kokeillut kyseistä parannusmetodia, mutta yleensä olen tehokkaammaksi kokenut esim Quantum-touchin.


Kirjoja lueskellu ja ite opiskellu ja sen takia en mikään maailman taitavin :lol: Mikäs tuo Quantum-touch on? Kuulostaa mielenkiintoiselta, pitää googlettaa :P


Aiheesta löytyy kirjoja ja myös dvd seminaarisarjoja (itse tiedän 2, en tiedä onko enemmänkin). Dvd seminaareilla saa aika hyvän käsityksen homman nimestä ja näkee jotain pientä vaikutustakin ja kuulee ihmisten kokemuksia. Mutta kirjassa on sitten huomattavasti enemmän nippelitietoa. Kyseessä on energiaparannuskeino joka perustuu siihen että 'parantaja' pitää kipeän paikan ympärillä käsiä ja nostaa käsien värähtelyä mahdollisimman korkealle tietyillä energiankierrätys/hengitystekniikoilla. Kuten kaikkialla fyysisessä maailmassa eritasoiset värähtelyt pyrkivät tasoittumaan keskenään samalle tasolle.. joten 'potilaan' käsiteltävän kohdan värähtelyt nousevat normaalia huomattavasti korkeammalle tasolle, mikä nopeuttaa parantumista, sekä mahdollistaa sellaisien ilmiöiden tapahtumisen mikä ei normaalitilanteessa tai lääkäreiden mielestä ole mahdollista ollenkaan... ja tämä vielä hyvinkin helposti ja nopeasti. Kuten juuri näitä lonkkaluiden oikomisia sun muita joihin lääkärit ei pysty tekemään yhtään mitään. Lonkat oikeaa quantumilla parissa minuutissa yleensä. Tiettyihin vaivoihin taas saa pitää korkeaa värähtelyä usean session aikana eikä juuri muutosta huomaa.. jolloin onkin yleensä kannattavaa kokeilla jotain muuta tekniikkaa. Emotional freedom technique esimerkiksi traumojen ja tunneperäisten fyysisten ja psyykkisten vaivojen poistoon on aivan mainio ja todella nopea keino.

Pranic healingiin verrattuna quantum touch on melkoisen työläs tekniikka. Vaatii aika pitkälti 100% keskittymisen koko session aikana, mutta riippuen vaivasta ei ole aina minun mielestä kannattavaa käyttääkään quantumia joka tilanteessa. Lähinnä luuston liikuttamis/kudosten korjaamisissa ja tämmöisissä.. radikaaleissa toimenpiteissä. Reiki ja pranic healing on sitten toimivampi tämmöisissä yleisluontoisissa energiatason nostoissa ja tietyissä muissa tilanteissa mielestäni. Mutta edelleen täytyy mainostaa että pranic healingin puhdistustekniikka on kyllä yksi helpoimmista ja toimivimmista tekniikoista mitä vastaan on tullut ;)
"I reject your reality and substitute my own"


Palaa sivulle “Vaihtoehtoiset hoitomuodot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa