Unihalvaus

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 03 Marras 2011, 10:13

Toveri kirjoitti:Sellon prismassa pyöriessäni en havainnut entiteettejä kenessäkään.

Katsoitko tarkasti? Rauman Prismassa ainakin hilluu Hesen penkeillä sellaisia esiteinijonneja että jos niiden käyttäytymiseen ei syynä ole entiteetti niin mikä sitten.

Koalani kirjoitti:Lue sen teos Spirit Releasement Therapy, niin ymmärrät paremmin, mistä on kysymys.

Rahastuksesta?

Jos 60-80% väestössä on paha entiteetti niin täällä työpaikallani on sitten tilastojen mukaan 9-12 ihmistä joissa on paha entiteetti. Jos ne aiheuttavat onnettomuuksia, huonoa tuuria ja muuta niin ei täällä kyllä kenelläkään sellaista ole tapahtunut niin kauan kuin täällä olen ollut. Kukaan ei myöskään käyttäydy oudosti tai epänormaalisti. Vai onko työpaikkamme sitten poikkeustapaus? Myöskään kukaan kavereistani ei käyttäydy oudosti eikä heillä ole käynyt mitään pahaa.

Ja muuten, jos demonit aiheuttavat huonoa tuuria, niin eikö se että demoni ottaa juuri kyseisen henkilön kohteekseen jo pahaa tuuria? Aiheuttiko myös tämän tapahtuman siis toinen demoni? Jos ei, niin miten ihmiselle voi käydä näin huonosti? Oliko se sattumanvaraista?
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 03 Marras 2011, 14:45

Näin se on, negatiivisia "entiteettejä" on melkein joka jantterissa! Kaikenlaista pientä ikäväähän ne saavat aikaan, mutta loppupeleissä niitten vaikutus ei tarvitse olla mitään isoa ja näkyvää, piilossahan ne haluaa kuitenkin pysyä. Ripaus riitelyä, hyppysellinen kompurointia ja vähän pahaa mieltä. Pienet tönäisyt siellä täällä "oikeaan" suuntaan oikeassa paikassa ja tilanteessa voi muuttaa koko päivän / viikon tai jopa elämän melkoiseksi helvetiksi. Esim. itsehillintää kysyvissä tilanteissa, kun vähän(tai paljon) apua saadaan kaverilta niin mennään helpommin tuon räjähtämisen kynnyksen yli, tehdään jotain typerää ja kärsitään seurauksista.. jotka voivat pahimmillaan olla katastrofisia. Mutta osataanpa tuota mokailla ilman apuakin, niin sen takia vaikea näitä on huomata ellei osaa seurata mitä sisimmässä tapahtuu.

Ja koska näille elinehto on pysyä piilossa, avun ulottumattomissa. On möllin edun mukaista vääntää hienovaraisesti tietämättömän isäntänsä ajatusmaailmaa haluamaansa suuntaan. Niin että korvissa kaikuu vaan että ei näitä ole olemassa, keinot joilla nämä voitaisi poistaa ovat huuhaata, ja ihmiset jotka näihin uskovat ovat naiveja ja heidät tulisi pilkata takaisin järkiinsä! ;)

Ongelmahan tietysti on siinä, kun vastoinkäymisiä liittyy elämään kovasti muutenkin, niin koita siinä ottaa selvää mitkä niistä ovat ylimääräistä extraa. Ja että ovatko nämä vain itsensä pettämistä: "Emmä mitään mokia ikinä ite ole tehnyt, it was the other guy!". Taas sarjassamme asioita, joista pitää olla omakohtaista kokemusta, tai nähdä kun vieruskaverilta muuttuu elämä tällaisen poistamisella ennenkuin asiaa edes harkitsee todeksi.

Demonit ja pahat entiteetit kuulostavat tietysti mahtipontiselta, ja rakkaalla lapsella on monta nimeä. Joissakin kirjoissa käsitellään egot itsestä erillisenä olentona/energiana, joista voi(ja olisi hyvä) päästä eroon. Mielestäni näissä puhutaan osittain samasta asiasta. Kuten osittain myös voitaisi puhua lukkiutuneista energioista. Ja tällöin saadaan jo jonkinlainen silta arkikieleen - psykologiset ongelmat: traumat, fobiat, masennus yms. Kuitenkin monesti hörhölandiassa käsitellään arkipäivän asioita eri perspektiivistä, eri termeillä. Jokainen lie hyväksyy että psykologiset ongelmat ovat olemassa, ja niitä yritetään ihan hoitaakin. Varsinainen ongelmien aiheuttaja, ja asian mahdollinen korjaus riippuu täysin perspektiivistä.

Pahat entiteetit on melko laaja käsite, joka minun mielestäni pitää sisällään niin nämä egot, monet psykologiset ongelmat ja vielä päälle lisää paljon asioita, joita ei arkisesti tunnusteta korjattaviksi asioiksi, kuten vaikka mm. huono onni. Tämäkin tulkinta käsitteestä on vain minun oma näkemykseni asiasta. Enkä nyt kovin selvästi saanut näkemystäni esitettyä, mutta menköön nyt näin.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Koalani » 03 Marras 2011, 16:12

En olisi voinut selittää sitä paremmin kuin Hartsa! Mä voin vain lisätä esimerkkinä, että paha olo, joka aiheutuu entiteeteistä saa pohjoismaalaiset juopottelemaan ja etelämaalaiset riitelemään. Ja totta kai meidän oma ego vaikuttaa, eli tekee ongelmia pahemmaksi. Mutta tämäpä on entiteettien funktio: Ylittää meidän ego ja nousta hengellisesti, tulla voimakkaammiksi ja viisaammiksi.

Koalani kirjoitti:Lue sen teos Spirit Releasement Therapy, niin ymmärrät paremmin, mistä on kysymys.

Rahastuksesta?

Jos 60-80% väestössä on paha entiteetti niin täällä työpaikallani on sitten tilastojen mukaan 9-12 ihmistä joissa on paha entiteetti. Jos ne aiheuttavat onnettomuuksia, huonoa tuuria ja muuta niin ei täällä kyllä kenelläkään sellaista ole tapahtunut niin kauan kuin täällä olen ollut. Kukaan ei myöskään käyttäydy oudosti tai epänormaalisti. Vai onko työpaikkamme sitten poikkeustapaus? Myöskään kukaan kavereistani ei käyttäydy oudosti eikä heillä ole käynyt mitään pahaa.

Ja muuten, jos demonit aiheuttavat huonoa tuuria, niin eikö se että demoni ottaa juuri kyseisen henkilön kohteekseen jo pahaa tuuria? Aiheuttiko myös tämän tapahtuman siis toinen demoni? Jos ei, niin miten ihmiselle voi käydä näin huonosti? Oliko se sattumanvaraista?[/quote]


Sä voit tilata kirjan netistä, aivan kuten mä tilasin sen ja monta muutakin teosta.

Entiteetit voi olla ajatushahmojakin, eli ihmisten pahojen ajatusten luomia energioita ja vastoinkäymisten ei tarvi olla mitään isoa. Eikä sun työkaverit varmaan kerro sulle kaikesta yksitysielämästään. Mitä ajatushahmoja koskee, meidän omat pahat ajatukset ja tunteet voi vetää puoleemme samanlaisia ajatushahmoja ja vahvistuttaa niitä. Jos tää jatkuu pitkään tai jos me käytetään paljon alkoholia pikku hiljaa meidän aura heikenee ja muutkin entiteetit voi tulla, eli demonejakin. Mutta yleensä tämmöisissä tapauksissa tulee vain kuolleiden eksyneitä sieluja. Yhen juopon sielu etsii tällöin alkoholia elävältä juopolta.

Demonit eli negatiiviset ihmissielut ei tule alunperin huonosta tuurista, vaan meidän edellisistä elämistä. Jos me ollaan esim. tapettu joku ihminen ja se ei anna meille anteeksi, vaan haluaa kostaa, se pysyy matalassa astraalimaailmassa ja löytää meidät jokaisessa seuraavassa inkarnaatiossa, jossa se kiduttaa meitä m.m. unihalvauksella ja muilla mainituilla keinoilla. Kuten Hartsa sanoi, nää henget yrittää pysyä piilossa, ja yleensä niitä ei näe hypnoosilla, eikä edes kyseissä olevaa edellistä elämää, vaan ihan toisen. Jotkut kyllä näkee oikean elämän, mut ei jaksa demonin kidutusta hypnoosin aikana. Siksi paras tapa ajaa se valolle on toisen kautta, eikä suoraan ihmiseltä, kuten kirkon eksorkismi tekee. Lisäksi pitää pyytää demonilta anteeksi.

Ei mikään näin tärkeä juttu ole sattumaa, kaikella on oma syynsä. Jos jokainen elää rakkaudella ja ilolla, auttaa toisia eikä tunne negatiivisia tunteita, tällaisten pahojen henkien vaikutus on paljon vähempi. Sitä paitsi ne jää ilman ravintoa, sillä meidän negatiiviset tunteet on niiden ravinto. Jos päin vastoin me tunnetaan häpeää, suuttumusta, pelkoa, yms. entiteetti tulee yhä vahvemmaksi ja tekee yhä enemmän pahaa meille.

Avatar
Toveri
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 27 Helmi 2010, 00:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Toveri » 04 Marras 2011, 16:41

Nämä jutut ovat minulle vähän kuin se kristittyjen jumala, ei tuhon oikein voi naturalistisena ateistina oikein mitään sanoa...
Illuminatin Suomen osaston disinformaatioagentti nr. 146.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 05 Marras 2011, 05:02

Toveri, ei siinä mitään. Voin ymmärtää ja kuvitella, että nyt mennään niin pitkällä pilvilinnoissa, että ehkä jopa parempi olla kommentoimatta :D (mutta toki kommentointi tervetullutta)

Mutta yrittäen palata takaisin itse aiheeseen:

Koalani kirjoitti:Unihalvauksessa ei olla hereillä, vaan unessa, ja unessa tuntee olevansa halvaantunut. Sit onko unelman sisältö se, et on hereillä vai se, et näkee eri tapahtumia, on samantekevää.


Hyvin mielenkiintoinen pointti! Pistää tosiaan miettimään omia kokemuksia ihan olan takaa, ja voinkin myöntää että unihalvauksen kohdalla en tosiaankaan ole omakohtaisesti varma onko unihalvaus tullut ennen vai jälkeen nukahtamisen.. jolloin tosiaan voitaisi uneksia "valvetapahtumia". Toisaalta unihalvauksia minulla ei montaa ole ollutkaan... tai ainakaan niin että olisin kokeillut että onko halvaus menossa.

Toisaalta olen _melkein_ varma, että astraali-irtoamisessa tietyssä vaiheessa, hyvissä ajoin ennen varsinaista irtoamista tämä halvaantuminen tapahtuu. Keho nukahtaa halvaantuen jottei vahingoita itseään. En tosin ole hyvää irtoamismahdoollisuutta ikinä tuhlannut, että olisin varmistanut tämän, joten arpapelillä mennään ja voin hyvinkin väärässä olla.

En tietenkään voi olla varma, et kaverissa on demoni tai toinen paha henki, mut on syytä tarkistaa, sillä toi oli hyvä merkki. Noin 60-70% :ssä väestöstä on negatiivinen entiteetti, ja yleensä demonit ei paljastu noin vain. Ne yleensä aiheuttaa onnettomuuksia, huonoa tuuria, sairauksia, masennusta, yms. Hyvin äärettömissä tapauksissa tulee suora hyökkäys.
'

Tosiaankin, en itsekään osaa sanoa mikä tämän kyseisen kaverin tapauksessa voisi olla kyseessä. On minuakin riepoteltu katon rajassa, lattialla yms, mutta vakioreaktio näihin on palata kehoon halusipa sitä tai ei... toisinaan tosin ei ole automaattisesti onnistunut, tällöin on joutunut heittämään temppuloiset kehiin. Demoneista ei minulla ole kokemusta, niin siihen en sano juuta tai jaata.. mutta kenties joku perusneggi riittää tähän hommaan jos ei tiedä mitä tehdä. En ainakaan itsellä usko, että kyseessä olisi ollut mitään demoneita noissa vaikeammissa tapauksissa... vaikka seyp:in tarina kuulostaa hieman rankemmalta mitä minulle muistan tuolta linjalta käyneen.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Koalani » 05 Marras 2011, 15:28

Unihalvaus on kliininen termi, ja kuten kaikki muutkin tällaiset, se kuvailee vain tulosta, symptomeja. Sama tai samanlainen symptomi voi johtua ihan eri syistä. Jotkin syyt ovat hengellisiä, jotkin astraalisia, jotkin psyykkisiä ja jotkin ihan ruumiillisia. Siksi on niin vaikea tietää itse, mistä jokainen symptomi johtuu. Voi sanoa esim. samaa skitsofreniasta: se voi johtua entieeteistä mutta myös aivoviasta.

Unihalvausta voi toki kokea astraalimatkan alku -tai loppuvaiheissa, eikä siinä mitään vaaraallista ole. Toisaalta, jos on esim. väsynyt ja masentunut tai peloissaan, voi vetää puoleensa vierasta entiteettiä, joka imee energiaa, mutta joka ei kuulu kyseessä olevaan henkilöön, eikä todennäköisesti palaakaan sen luo. Tää on yhen kerran tapahtuma ja on hyvä olla valmistautunut ja pyytää arkkienkeli Mikaelin apua, jos uskoo. Ongelma on jos on oma entiteetti -yleensä sielu edellisestä elämästä- joka hyökkäilee tällä tavalla. Silloin kyllä on syytä päästä eroon siitä. Jos sen lisäksi kokee muitakin paranormaaleja tapahtumia, kuten ääniä, esineitä, jotka liikkuu, useita painajaisia tai hereillä olevana eri merkkejä pahoista hengistä on syytä ajatella, et on viime mainittu tapaus.

Mun yhteistoveri ja minä tarkistellaan joka tapauksessa kaikkia, jotka kysyy meiltä ongelmastaan, koska meidän täytyy tietää etukäteen mistä on kysymys ja voidaanks me auttaa niitä vai ei. Eli jos joku täältä toivoo, kysyköön vain, eihän se maksa mitään.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 05 Marras 2011, 20:09

Samaa mieltä juu.. Vaikkakin edelleen intän että unihalvaus tapahtuu joka yö jokaiselle nukahtaessa, mutta se on sitten harvinaista että herää tai on hereillä niin että kyseinen tila ei purkaannu samantien. :)

Arkkienkeli Mikael on tosiaan hyvä kaveri pyytää apuun. Uskoipa enkeleihin tai ei, kyllä kysyvä apua saa.

Demonihommasta tietysti voisi vielä jutustella lisää, mutta ehkä heitän YV:tä asiasta, kun omallakin kohdalla mahdollisesti on ainakin ollut jotain tuohon suuntaan. Oikeastaan kirouksesta, mutta ehkä siitä sitten enemmän yksärissä.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Koalani » 05 Marras 2011, 21:33

Hartsa kirjoitti:Samaa mieltä juu.. Vaikkakin edelleen intän että unihalvaus tapahtuu joka yö jokaiselle nukahtaessa, mutta se on sitten harvinaista että herää tai on hereillä niin että kyseinen tila ei purkaannu samantien. :)

Arkkienkeli Mikael on tosiaan hyvä kaveri pyytää apuun. Uskoipa enkeleihin tai ei, kyllä kysyvä apua saa.

Demonihommasta tietysti voisi vielä jutustella lisää, mutta ehkä heitän YV:tä asiasta, kun omallakin kohdalla mahdollisesti on ainakin ollut jotain tuohon suuntaan. Oikeastaan kirouksesta, mutta ehkä siitä sitten enemmän yksärissä.


Voi olla, et se tapahtuu luonnollisista syitä joka yö. Itse olen vain kerran kokenut sen unessa ja se oli demoni -tai alienhyökkäys. Mä löin sitä ja pääsin irti ilman arkkienkeli Mikaelin apua, hi hi. Mut mä oonkin sellainen henkilö, joka on aina valmiustilassa. Mun neuvo on kuitenkin pitää sen kuva sängyn yläpuolella ja jos pelkää kuvitella sen kultaisia siipiä ympärillään kun menee sänkyyn.

Ei kaikki kiroukset tepsi, mut jos niitä lausuu vihalla ne voi kyllä aiheuttaa suurta vauriota. Joo, kysy vaan YV:ssä kun olet valmis. :)

Niinuzka87
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Marras 2011, 01:46
Paikkakunta: Itäraja

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Niinuzka87 » 13 Marras 2011, 02:00

Itsekkin (ikävä kyllä) koin unihalvauksen ensimmäistä (ja toivottavasti myös viimeistä) kertaa elämässäni muuan kuukausi takaperin. Tuolloin podin vaikeaa masennusta, jolloin lukemani perusteella unihalvaukset ovat yleisimpiä.

Muistan "heränneeni" yöllä kuiskailuun ja todella painostavaan tunteeseen. Paniikki iski siinä vaiheessa, kun huomasin etten voinut liikkua ja jouduin vain makaamaan reporankana selällään sängyllä. Ensimmäinen reaktioni oli tottakai se, että aloin kiljumaan ja huutamaan - tai ainakin luulin niin.
Onneksi mieheni käänsi kylkeä, jolloin hän myös tönäisi minua ja heti tämän kosketuksen jälkeen pystyin liikkumaan ihan normaalisti. Sydän tosin tuntui tulevan rinnasta ulos vielä usean minuutin ajan, oli se sen verran kauhea kokemus.

Aamulla sitten "motkotin" miehelleni, että miksi et herännyt, vaikka huusin ja kiljuin niin kovaa kuin vain ikinä pystyin. Hän vain sanoi, että olisihan hän herännyt, jos olisi jotain kuullut. Todennäköisesti siis kovaan ääneen kiljumiseni on ollut vain pientä pihinää tai sitten vain olen ajatuksissani huutanut.

Charoi
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Maalis 2010, 21:05

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Charoi » 04 Helmi 2012, 20:55

Mulla on ollut muutama unihalvaus parin viime vuoden aikana. Yleensä ne on olleet ihan siedettäviä ja välillä ei hallusinaatioita ollenkaan. Mulla kuitenkin nyt ollut "erilaisia unihalvauksia" erityisen paljon parin kuukauden ajan ja nykyisin hyvin usein. Niissä kuulen kovaa surinaa/kolinaa/epämääräistä metallista ääntelyä, joka vaimenee ja kovenee tasaisesti ja koko kehossa tuntuu sentapaista pistelyä kuin esimerkiksi puutuessa.

Esimerkiksi eräänä yönä näin unta, että kävelin tietä pitkin ja ohitseni alkoi ajaa autoja, joista kuului juuri sellainen rämisevä ääni mitä kuulen unihalvauksen aikana. Autot ajoivat ohi ja ääni katosi, uusi auto tuli ja lopulta tajusin itsekin että ääni ei kuulu uneen ja aloin herätä. En pystynyt liikuttamaan käsiä, mutta jalat tuntui liikkuvan. Kolinaa kuului edelleen, mutta se vaimeni hiljaa ja katosi vasta sen jälkeen kun olin noussut ylös sängystä ja käynyt kävelemässä huoneessa.

Tätä tapahtuu muutaman kerran viikossa, mutta tuo oli ensimmänen kerta kun ääni heijastuu uneen. Muulloin huomaan sen vasta herätessä (tai se alkaa vasta herätessä). Joskus pystyn liikkumaan heti, vaikka pistelyä tuntuu ja ääni kuuluu. Hallusinaatioita ei ole ja tätä voi tapahtua sekä herätessä että nukahtaessa. Tämä alkaa käydä jo aika epämukavaksi.

Onko tämä ihan normaalia unihalvausta vai jotain muuta? Oon ajatellut, että voisiko se johtua vaikka tässä asunnossa olevasta elektroniikasta, joka pitää hurisevaa ääntä (pakastin, jääkaappi, lamput yms.), mutta en usko että ne voivat aiheuttaa halvausta vaikka olisivatkin äänen lähteenä.

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 04 Helmi 2012, 23:13

No itselläni tulee tuosta mieleen se, että voisit alkaa hereillä ollessa meditoimaan. Tosin enhän tiedä meditoitko, mutta oletan, että et. Minun vaikutelmani on, että noissa hetkissä menet meditatiiviseen tilaan ja se voi olla oman henkioppaasi ja tämän apujoukkojen yritelmiä kutsua sinua kanssaan yhteyteen. Eli meditoi ja koita ottaa yhteyttä henkioppaaseesi. Esim. tuo uni autoista voi olla ihan vain järjen tapa käsitellä unitilassa kuulemasi äänet, jotka meditatiivisessa, mahdollisesti mediumistisessa, tilassa koet voimakkaana, rationaalisella tavalla. Ja jos meditoit, niin ala kehittämään itseäsi henkisesti, myös mediumistisia ominaisuuksiasi. Jälkimmäisen voi aloittaa vaikka ryhmässä, jossa on kokenut vetäjä. On kuitenkin syytä työstää omaa sisäistä elämäänsä vahvasti. Sillä siitä kaikki alkaa ja siihen se loppuu.

Tämän on puhtaasti oma mielipiteeni: Olen sitä mieltä, että aika monet unihalvauskuvaukset ovat kuvauksia mediaalisten ominaisuuksia avautumisesta. Ihmiset eivät vain ymmärrä sitä, pelkäävät, lukkiutuvat ja lopulta heitä on henkimaailmankin lähes mahdoton tavoittaa. Pahimmassa tapauksessa saadaan voimakkaita psyykelääkkeitä, jotka sekoittavat pakan lopullisesti ja pysyvästi. Jäitä hattuun ja homma haltuun! Ja ei, ei se aina ole helppoa oivaltaa niitä asioita. Edes silloin, kun on prosessissa kiihkeimmillään mukana. Meidät on niin perin pohjin saatu irrotettua omasta henkisestä älystä, että suurin osa uskoo sen ilmentymien olevan aina välittömästi merkki mielenterveyden horjumisesta. Tämä tällainen yhteiskuntamalli on kuvottava. (Antanette anteeksi jyrkän ilmaisun.)

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 05 Helmi 2012, 18:56

Sain aiheesta yksityisviestin ja koska aihe on toisaalta sekä arka että monia kiinnostava, niin jatkanpa höpinääni vielä.

Yv: Et kertonut kuinka paljon olet ottanut selvää asioista ja oletko käynyt esim. lääkärissä asian tiimoilta. Itse kehottaisin ensimmäisenä menemään sinne lääkäriin, sillä lisääntyneet unihalvauskohtaukset voivat olla merkki mm. narkolepsiasta.


Unihalvaus on täysin lääketieteen heiniä. Siispä niiden, jotka tietävät ja tuntevat sellaisia kokeneensa pitäisi ensimmäisenä etsiä vastauksia lääketieteestä ja lääkäreiltä. Myös netistä löytyy hyvin paljon vinkkejä siihen kuinka "ongelmaan" voi löytää helpotusta ja apua. Minua ei haittaa, että kirjoittaa tänne, sillä se ei ensinnäkään ole minun asiani ja toisekseen minuahan kyllä kiinnostavat toisten kokemukset tästäkin aiheesta. Luen siis mielelläni, mutta itsenne vuoksi on pakko sanoa, että lääketiede on unihalvauksen oikea todentaja.

Olen lukenut paljon noita unihalvauskuvauksia ja niissä on hyvin paljon vaihtelua. Unihalvauksen mekanismiahan ei täysin tunneta, joskin siitä on esitetty hyvin vakuuttavia ja loogisia näkemyksiä. Toisenlaisen näkökulman saa kuitenkin ajatellessaan osaa näistä kokemuksista mediaalisuudesta käsin. Itse en kuitenkaan menisi sanomaan, että aina olisi kyse tästä. Paremminkin uskon, että vain osassa tapauksista saattaa olla kyseessä mediaalisuus, tai meditatiivisen tilan automaattinen päällekytkeytyminen, mutta suurin osa on varmasti näitä täysin elimistön fysikaalisten ja kemiallisten toimintojen tai niiden häiriöiden tulosta.


Jos nyt kuitenkin henkilö on käynyt lääkärissä eikä unihalvauksiin löydy apua sitä kautta eikä tutkimuksissa löydy viitteitä muista sairauksista, vammoista tms., eivätkä unihalvauksen piirteetkään ole ne kaikkein tyypillisimmät, niin itse en näkisi mitään syytä, miksei voisi tarkastella asiaa myös muista näkökulmista.

Koska tämä on erityisen mielenkiintoinen aihe itselleni, niin höpötänpä nyt oikein olan takaa. Yritän vähän kuvailla näkemyksiäni sekä siinä tapauksessa, että kyseessä olisi meditatiivinen tila ja sitten niin, että olisikin kyse mediaalisuuden avautumisesta tai mediaalisuudesta ylipäätään.

Varmasti jokainen autoa ajanut on kokenut eräänlaisen autopilottivaiheen. Ts. huomaa ajaneensa ehkä pitkänkin pätkän niin, että ympäristöstä ja tekosistaan ei ole mitään muistikuvaa jäljellä. Kun ihminen toistaa jotain tekemistä tai tapahtumaa, siitä tulee rutiini. Rutinoituessaan ihminen ei enää sido tietoisuuttaan ja läsnäoloaan samalla tavoin, jolloin mieli lähtee ahertamaan muiden asioiden parissa. Kun puhumme unesta, niin unen taustalla olevat jatkuvat toistuvat äänet voivat mielestäni tuottaa tuollaisen samankaltaisen tilan, vaikka ihminen nukkuisikin. Kunnianarvoisat tutkijat, tiede, ovat tutkineet ja osoittaneet, että ihminen ei suinkaan ole tiedostamaton ympäristöstään ollessaan unessa, vaan aistii sekä tunnelmia että kykenee jopa oppimaan fyysisten toimintojen ollessa lepotilassa.

Kun siis ihminen rutinoituu unessaan esim. tiettyihin ääniin hän voi alitajuisesti verrata tätä tilaa hereillä oleviin rutiinitiloihin ja tajunnantila sekoaa. Ihmisen ajatus, mieli, henki, sielu (?) lähtee vaeltelemaan. Aivan kuten ruumiistairtautumisissa. Niitäkinhän tapahtuu osalla juuri rutiinitehtäviä suoritettaessa. Mielestäni tällöin apu epämukavaan tilaan ja kokemukseen löytyy siis tuon rutiinin rikkomisesta, eli jos kyseessä ovat äänet, niin niiden poistamisesta. Sitä on helppo testata yöpymällä jossain, missä unenaikaiset äänet eroavat selvästi normaalin nukkumapaikan äänistä.

Tuo tajunnan jakautuminen on unessa ollessa ikävämpi kuin hereillä. Voi olla niin, että hereillä tajunta jakaantuu toisin kuin unessa, koska hereillä ollessa työskentelevät kehostamme ja mielestämme eri osat ja levossa ollessa eri osat. That simple? Siis se osa tajunnasta, joka hereillä ollessa lähtisi vaeltamaan onkin unessa ollessa se, joka jää paikoilleen ja toisin päin. Ja koska tämä nukkuessa vaeltamaan lähtevä osa ei ole samalla tavoin oppinut yhteyttä fyysiseen kehoon siitä irti ollessaan ei myöskään reagoi sen ensimmäisiin varoitusmerkkeihin heräämisestä eikä ymmärrä palata takaisin ajoissa. Fyysisen viestin on siis oltava hyvin selkeä, kuten esimerkiki ulkoa tuleva kosketus, töytäisy tai "rutiiniäänistä" poikkeava selkeä ääni. Joskin tässä kohden on varmasti fyysisyydellä huomattavasti parempi vaikutus. Kun keho ei ole tajunnan kanssa yhteydessä se ei tottele vain sitä toista osaa, joka säätelee enemmänkin ajatustoimintaamme, hereillä ollessamme.

Kun taas puhumme REM-unesta, puhumme samalla myös tunteiden lisäksi ihmisen piilomuistista ja torjutuista kokemuksista, muistoista, joita hän työstää unissaan. Niitä voi olla aina entisistä elämistä asti. Unet voivat olla hyvin absurdeja eivätkä tunnu liittyvän mihinkään. Muisti ja tajunta pyrkivät käsittelemään asioita niin, että ne eivät turhaan kuormittaisi tietoista mieltä. Sen ei siis tule edes olla tietoinen niistä ennen kuin se on yksilön kannalta olennaisesti tarpeen ja ennen kuin se on siihen valmis. Eli ei välttämättä koskaan. REM-unessa me puhumme myös yksilön seksuaalisuudesta. Jos sillä alueella ei ole hätää eikä negatiivisia muistoja niin todennäköisesti tuloksena on... jotain kivaa ja kaunista. Jos taas olemme kokeneet esim. trauman tällä osa-alueella, jonkinkaan asteisen, voi alkaa jossain vaiheessa tapahtua kummia. Näiden kehossa ja tajunnassa, mielessä, heräävien valmiuksien ja tarpeiden heräämistä minä taas voisin nimittää vaikka ahdistukseksi, masennukseksi, painajaiseksi, miksi tahansa, joka saa ihmisen jollain tapaa raiteiltaan, pois rutiinista. Tällöin piilomuisti yrittää kertoa, että jokin asia tulisi käsitellä tietoisessa mielessä, jotta elimistö säilyttäisi tasapainonsa. Kaikessahan on aina kyse tasapainosta. Harmoniasta.

Keho pyrkii harmoniaan, samoin kuin missä tahansa oleva vesi, luonto, energia. Siis tasapaino. Mitä hurjemmin ihminen kieltää näitä "piiloviestejä" sitä voimakkaammiksi ne tulevat. Hengestään irronnut ihminen hakee apua itsensä ulkopuolelta ja saa sitä useimmiten hetkeksi kahvista, tupakasta, huumeista, alkoholista... seksistä, väkivallasta... mistä tahansa, joka vaikuttaa meihin riittävän voimakkaasti, jotta se edes hetkeksi hiljentäisi elimistön viestit. Mikäli kieltäydyt yhä edelleen kaivamasta tietoisuuttasi todennäköisesti sairastut.

REM-unen vaiheessa tapahtuvat kehostapoistumiset ovat siis nekin osittaisia ja tämän unitilassa yhteistyökyvyttömämmän tajunnanosan karkailua. Mitä traumaattisempi kokemus on taustalla sitä epämiellyttävämpiä kokemuksia voi ihminen tällöin saada. Kyseessä voi olla myös syyllisyys, ei aina oma "uhritila". Palat eivät ikään kuin tunnu toimivan yhteen lainkaan ja se herättää myös pelkoa, joka taas saa aikaan vaikka mitä. Ja aina kun puhumme hengestä ja pelosta me puhumme myös negatiivisista energioista, jotka vetävät puoleensa negatiivisia energioita. Tai näin ne minua viisaammat sanovat. Tilanne ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen, sillä samassa yksilössä voivat vaikuttaa sekä negatiiviset että positiiviset energiat eivätkä ne välttämättä mitenkään kumuloidu tai synergoidu. Ei ole loppusaldoa vaan useita eri tekijöitä, jotka vetävät henkilöä eri suuntiin. Tämä on tärkeää ymmärtää. Tuollaisella hetkellä ihminen on hyvin altis hämärähengille ja demoneille, alieneille sun muille sankareille. Jos ei niiden olemassaoloa halua myöntää niin sitten vaikka hyväksikäytölle, olipa se mitä lajia hyvänsä. Noh, altis vaikka omille peloille ja sellaisten kehittymiselle.

Imemme itseemme tietoa ympäriltämme. Tieto voi tulla meille hyvin erilaisia väyliä pitkin, erilaisilta tasoilta. Korkean tietoisuuden tasoilta tulevat viestit menevät useimmilla suoraan henkisen tietoisuuden kautta piilotajuntaan. Sieltä ne yrittävät avata meille kanavia, jotta tunnistaisimme viestit ja käsillä olevan ongelman. Ihminen voi yrittää lähteä pakoon tätäkin viestiä, ja jos teet sen REM-unen aikana tai päättyessä, voi fyysinen keho olla suorastaan täydellisessä kuolonkankeudessa, syystä että torjunta henkisellä, tai tajunnan, puolella on niin voimakas ja vaikuttaa fyysisestikin. REM-unen vaiheesta riippuen kemiallinen ja fysiologinen toiminta vauhdittaa lihasten toimintaa tai toimimattomuutta paljon tai ei lainkaan.


(Tämä kaikki on ironista sikälikin, että juuri näinä aikoina ihmisten henkinen taso on suhteellisen korkea, mutta tietoinen taso täysin orjuutettu hylkäämään kaikki elimistön omat luontaiset viestit siitä, että kaikki ei ole kunnossa. Meillä on käsillä mentaliteetti, että heikot sortuu elon tiellä, vain nopeat elävät jne. Se pätee eläinten maailmaan, mutta ei sinnekään aivan täysin. Ihminen ei kuitenkaan ole eläin, mm. näistä tajunnantiloistaan ja niiden vaihteluistaan, tietoisuudestaan ja valinnanmahdollisuudestaan johtuen. Siksi meidän ei myöskään tulisi soveltaa tällaisia alkuihmismäisiä toimintamalleja. Stressi on suurin syy hyvinvointiyhteiskuntamme pahoinvointiin. Ihminen mielletään koneeksi, eläimeksi ja kuitenkin meitä opetetaan ja ohjataan yksilöinä kasvamaan humaanimpaan suuntaan. Yhteisönä, ihmiskuntana, meitä ohjataan yhä edelleen kohti massatottelevaisuutta, massaohjautuvuutta, orjuutta. Se on yhtälö, joka ei toimi. Kohta jokainen on kapinallinen, yhteiskuntarauhanrikkoja, terroristi... ;) Hyvinvointiyhteiskunta lähtee sivilisaation eettisyyden korkeasta tasosta ja se taas ei voi koskaan toteutua muutoin kuin yksilötasolta lähtien, sisältäohjaavana valintana ja haluna, tahtona. Oli aika, jolloin mm. Raamatun laki oli hyvin väkivaltaista ja jyrkkää. Silloin henkinen tasomme ei ollut kovinkaan korkea. Sen jälkeen tuli aika, jolloin oli mahdollista puhua eettisyydestä ja rakkaudesta ja rauhasta. Jeesus toi sen sanoman.)


Henkimaailma on apunamme silloin, kun valitsemme sen avuksemme. Se saattaa puuttua valintoihimme myös tilanteissa, joissa olemme kadottaneet valinnanvapautemme, esim. unessa, kun hereilläolemiseen kokemattomampi puolemme lähtee liikkeelle. Meillä ei vain välttämättä ole ymmärrystä viesteistä ja siitä aktiviteetista, jota koemme ympäriltämme. Mutta sellaisen voi saavuttaa. Se vain vaatii harjoitusta. Esim. meediot tietävät ja kokevat jatkuvasti sen, että erityisesti äänet tuntuvat hurjan voimakkailta transsitilaa lähenevässä olotilassa. Meedioilla vain on kyky valita, milloin he tätä mediaalista ominaisuuttaan harjoittavat. Heidän niin halutessaan se ei tule läsnäolevaksi juuri lainkaan. Tässäkin asiassa on siis kyseessä itsetuntemus ja harjoitus. Kun tiedät ja tunnistat ja opetat kehosi toimimaan ja reagoimaan tiettyihin ärsykkeisiin niin se tottelee kyllä. Tällöin tahattomia mediaalisia tiloja ei synny haittaamaan elämää.

Mitä nyt tulee siihen, että kuinka näistä tahattomista tiloista pääsee eroon, niin ensimmäisenä ehdottaisin vastaanottamista. Vähän sama kuin yli-innokkaan ihailijan kohdalla: Ota vastaan ja anna nähdä, millainen olet, niin johan alkaa into ja ihastut lopahtamaan ja seuraavassa hetkessä saat itse juosta perässä!

...Pohtii niitä tekijöitä, jotka ehkä ovat kokeneet totaalisen torjumisen tai joille selvästi pitäisi antaa aikaa ja tilaa, mutta joita vain työntää sivummalle pois silmistä ja arjesta koko ajan. Sen sijaan että karkaisi, pitäisi siis tulla vastaan ja kysyä itseltään, missä on vika. Tätä voi normaalisti käyttää esim. nukkumaan mennessä, jolloin mieli etsii unen aikana vastausta. Jos kuitenkin on kyseessä henkilö, jolla tapahtuu "autopilotointia" niin parempi on tutkia asioita hereillä, tietoisin mielin tai meditaatiolla. Hypnoosi voisi myös tuoda vastauksia, mutta hypnoosin kanssa voi olla vaikea löytää ammattilainen, joka ei tuota vain lisäongelmia. Ensisijaisena apuna itse näkisin tahdottomaan vaelteluun kuitenkin sen, että alkaa huolehtimaan paremmin päiväohjelmastaan. Ottaa haltuun ravinnon, levon ja liikunnan, ulkoilun. Pitäisi opettaa keho ja mieli toimimaan yhdessä ja vähentää signaaleja, jotka tukevat niiden erkautumista. Herää aikaisin, juo vettä, syö reippaasti, ulkoile ja liiku, käy levolle ajoissa, ei kahvia, teetä, ei ehdottomasti alkoholia ennen nukkumaanmenoa. Aseta herätyskello soimaan tiettyyn aikaan ja ajattele, että nukun siihen saakka. Sitten herään. Raitista ilmaa. Peseydyn. Aamiainen... Jos tämä ei toimi, niin laita herätyskello soimaan kerran yöllä, esim. ensimmäisen 6 tunnin kohdalle (tai 3) ja jo valmiiksi ajattelet heti herättyäsi asettavasi herätyskellon uuteen aikaan ja jatkavasi unta sen soimiseen saakka. Mikäli unen taustalla on rutinoittavia ääniä poista ne tai käytä korvatulppia. Too simple? Teepä se käytännössä, niin ei tunnukaan niin yksinkertaiselta. Sillä jokin syyhän siihen aina on, että elämä ei jo ennestään ole niin raiteillaan, ettei tällaista tapahtuisi. (Älä kuitenkaan riko heräämisillä puolentoistatunnin jaksoja, jotka useimmiten ovat REM-unen kiertovauhti.)


Toisinpäin ajateltuna tämän kaiken voi soveltaa siihen, kun nimenomaisesti haluaa harjoittaa ruumiistairtautumiskokemuksia. Sitä kautta voi myös harjoitella niistä irti pääsemistä. Kun opit vähitellen hallitsemaan tajunnan sitä osaa, joka hengailee nukkuessasi, osaat myös opettaa sen toimimaan paremmin yhteen fyysisen kehosi kanssa.


Mutta näin... Tällaista höpinää tällä kertaa. Voi olla, että ajatukseni ei aivan pysynyt kasassa, sillä odotan kovasti pääseväni nachoksien ja salsan kimppuun mainion leffan ääreen. Mutta... heitelkää, jos kovin jäi hiertämään, ja mieluummin vaikka ilman huomiota sitten kuin pelkkää vastaan jäkätystä. Kritiikkiä saa esittää, mutta on hyvä myös pitää mielessä, että olen itse aivan varmasti se enemmän kriittinen ja toisaalta nämähän ovat vain näkemyksiäni, joista minulla ei ole minkäänlaista päähänpinttymää tai pakkomiellettä. Olen aivan hyvillä mielin myös väärässä. Kiva kuitenkin edes kuvitella keskustelevansa. :D

Charoi
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Maalis 2010, 21:05

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Charoi » 05 Helmi 2012, 20:13

Kiitos hyvästä viestistä, siitä riittää ajattelemista vähäksi aikaa. Palaan siihen myöhemmin uudelleen.

Tuli myöhemmin mieleen, että tämä voisi johtua myös unilääkkeistä, joita käytän. Se ei kyllä mene ihan yksi yhteen, tämä alkoi ennen kun aloin syömään niitä. Katson mitä tapahtuu ja kerron myöhemmin jos keksin mistä tämä johtuu ja mikä auttaa.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Koalani » 05 Helmi 2012, 23:46

Teresian kirjoitelma on todella mainio, eikä siihen voi mitään lisätä, mut mä voin vain sanoa, et munkin mielipite on se, et kyseessä on ruumiistairtoutumisen alkua. Kokeile Teresian ehdotuksia, ja jos ongelma jatkuu, tai jos on jopa hyökkäyksiä, ota muhun yhteyttä, niin kysyn työoppaaltani, mistä se johtuu ja mitä sille voi tehdä. Tää kelpaa kaikille unihalvauksia kokeville.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Koalani » 13 Touko 2012, 22:52

Jos niin olisi, kaikki kokisivat unihalvauksen ja vielä joka yö. Mä en ole koskaan kokenut sitä.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Koalani » 15 Touko 2012, 22:29

Niin, mut hyökkäykset on.

CreepyAnon
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Heinä 2014, 10:35

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja CreepyAnon » 06 Heinä 2014, 11:29

Viime yönä taisin kokea jonkinlaisen unihalvauksen...
Eli nukuin mahallani sängyssäni. Yhtäkkiä tuntui kuin jokin olisi herättänyt minut, ja pian tunsin painoa selässäni, enkä pystynyt liikkumaan. Samalla kuulin vaimeaa kirkumista ja suhinaa, ja verkkokalvoilleni piirtyi rakeinen naama, joka selveni kunnes näin vahvasti meikatun naisen kasvot. Pidin siis koko ajan silmiäni kiinni. Yhtäkkiä olin täysin hereillä, ja sydän pamppaillen makasin paikallani. En uskaltanut katsoa kelloa, koska tunsin edelleen jonkin läsnäolon, enkä halunnut nähdä enempää outouksia. Unihalvauksen aikana en pelännyt, koska tiesin, että se on unihalvaus, mutta sen jälkeen meni pitkään että sain taas unen päästä kiinni, ja sitten näinkin painajaisia.
Ennen halvausta näin muuten unta, jossa istuin sängyssäni, ilmeisesti lukemassa, ja yhtäkkiä näin huoneeni oven avautuvan hitaasti. Sitten siis heräsin ja unihalvaus tuli. Ehkä se oli enne siitä, että unihalvaus tulee? :D Tuo oli muutes ensimmäinen kokemukseni unihalvauksesta. Jos se siis oli unihalvaus, eikä vain pelkkää unta...

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Koalani » 08 Elo 2014, 21:44

Mun mielestä uni oven avaamisesta ei ollut enne, vaan merkki siitä, että joku tuli sisään ja myöhemmin aheutti sulle unihalvauksen.

Jaska
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 10:27

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Jaska » 22 Maalis 2017, 11:27

Moi, olen uusi foorumilla. Löysin tänne kun jostain tuli mieleen unihalvaukset, jotka onneksi ovat minulle historiaa olleet yli 10 vuotta. Mutta sain niitä aikoinaan paljon, ennenkuin kokonaan loppuivat, niin lähes joka yö/aamu.

Kohtaukset loppuivat kuin seinään kun aloin vakavissani seurustella, ja muutin yhteen saman naisen kanssa, jonka kanssa vieläkin olen. Hän ikäänkuin pelasti minut halvauksilta, olenkin sanonut häntä lääkkeekseni. Siinäkin on jotain outoa, siis että seurustelu vaikuttaa noin paljon asiaan? Pelkäsin seurustelun alun jälkeen ensimmäisiä öitä joita nukuin yksin, mutta eivät nuo kohtaukset ole onneksi silloinkaan palanneet. Onko jollakulla samanlaisia kokemuksia, että elämäntilanteen muutos, tai rakkauden löytäminen lopettaisi kohtaukset.

Yksi kerta kohtauksista on kuitenkin jäänyt mieleen paljon muita elävämmin. Sen kerran unihalvaus meni jotenkin pidemmälle, ja se karmii vieläkin. Aamulla "heräsin" kuten niin usein muutenkin siinä elämäni vaiheessa unihalvaukseen. Nyt se tuntui tavallista kovemmalta, ahdisti ja yritin liikkua, en pystynyt. Huusinkin turhaan. Viimein tuo kamala ote hellitti, muistan kuinka helpottunut olin. Nousin ensin istumaan, ja lähdin siitä kävelemään kohti ovea, olo oli kevyt, kohta huomasin/tajusin leijalevani, katsoin huoneeni ovelta/katosta taakseni ja siellä nukuin sängyssä. Säikähdin todella ja ikäänkuin ryntäsin takaisin, ja samantien kamppailin taas unihalvaukseen kourissa sängyssä, joka sitten helpotti ja heräsin oikeasti. En olisi tätä kokemusta aiemmin uskonut ruumiista irtautumis kokemuksiin, mutta nyt on pakko. Tämä ei ollut mikään miellyttävä kokemus. Muistan heti normaalitilaan palattuani miettineeni että nyt meinasin kuolla. Voin järkevästi ajatella että se oli unta, mutta se tuntui aivan todelta. Vain harvoille olen tästä puhunut, suurin osa sitä ei usko kuitenkaan.

Onko muilla vastaavia kokemuksia unihalvaus tilassa?

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7114
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Andromeda » 24 Maalis 2017, 10:20

Jaska
Varsinaisia unihalvauksia ei ole ollut. Tuokin mikä unihalvaukseksi katsotaan lienee vähän kuin veteen piirretty viiva. Monesti kun olen tiedostanut olevani hereillä aamulla, olen samanaikaisesti tarkkaillut asioita jossakin toisaalla. "Video" jää siis pyörimään kun herätään unesta. Tietoisuutemme voi olla kahdessa eri paikassa samanaikaisesti jos minulta kysyt. Tällainen kahden eri paikan tiedostaminen samanaikaisesti, se on jatkunut muutamien minuuttien ajan vielä sängyn reunalla istuessakin. Viimeisin tällainen oli kun katselin suuren emäaluksen sisällä olevaa sisustusta, keitä aluksessa on, huomaten heidän olevan aivan samannäköisiä kuin mekin täällä Telluksella. Laitan tähän linkin Eben Alexanderista joka on ammatiltaan neurokirurgi. Hän kertoo omasta kokemuksestaan Apu-lehden sivuilla:
http://www.apu.fi/artikkeli/taivaasta-palannut


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron