Pelottavat Yöt ja yö unet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Ufomies » 02 Touko 2008, 07:04

Odottelinkin, milloin vappu antaa kuulua itsestään tässä muodossa... :D
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Romeoo
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Touko 2008, 23:05
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Romeoo » 14 Touko 2008, 00:16

Mun pahimmat painajaiset liittyy usein joihinkii kauhuleffoihin, joita mä oon nähny. Useimmiten ne liittyy Ringiin tai Kaunaan. Ringiin sillä lailla, et mä nään unessa sen elokuvan tapahtumia, ja aina mä oon se, jonka Samara sitten päättää tappaa, ihan aina, vaikka mä siinä mun unessa oisinkii näyttäny sen videonauhan jollekii toiselle.
Eikä asiaa hirveesti auta se, että mun huoneen seinällä on sellanen ihan samanlainen peili, kun mikä siinä Ringissä on.
Ja sitte Kauna. Katottii kaverin kans Kauna just tos viime viikonloppun, ja siit lähtien on taas hiljakseen ne painajaiset alkanu vaivaamaan. Näissäkii unissa mä oon aina se uhri. Yks erityisen paha juttu näis unissa on se, jos mä nyt vaikka satun unessani elämään stä kohta, jossa Kayako tulee sieltä peiton alta ja kiskoo mut mukaansa. Se tuli mun mieleen jut äsken, ja nyt onkii sitte tosi ihanaa käydä kohta nukkumaan.. :cry:
Keep holding on
'Cause you know we'll make it through, we'll make it through
Just stay strong
'Cause you know I'm here for you, I'm here for you


Strongest heroes never die..

Avatar
hohto
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2008, 16:26

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja hohto » 14 Touko 2008, 16:45

pienenä näin paljon painajaisia, mutta vanhetessa unet - ainakin painajaiset, ovat jääneet vähemmälle. mutta tämä painajainen oli varmaan pelottavin koskaan näkemäni. näin sen joskus pari kuukautta sitten. unessa olin nainen jolla oli pitkät, vaaleat hiukset ja joka asui metsänreunassa melko vanhassa omakotitalossa. paikka ei ollut sellainen klassinen kauhutalo, vaan se oli vain hieman vanhempi ja naapurit olivat siinä vieressä. no, olin se nainen, joka ai muistuttanut minua itseäni ulkonäöltään. oli valoisa kesäyö, ja unessa olin nukkumassa, kunnes heräsin outoon kolahdukseen ja paukkeeseen. nousin sängystä ja tartuin sitten johonkin antiikkiseen kynttilänjalkaan ja lähdin hiipimään pois makuuhuoneesta (tää nainen sit varmaan asui yksin?). tutkin siinä unessa kaikki huoneet mut mitään ei näkynyt. talo oli varsin valoisa, sillä olihan keskikesä. kun olin jo kävelemässä omaan huoneeseeni, näin vierashuoneessa vilahtavan jotain. menin sitten sinne valmiina lyömään joltain tajunkankaalle kynttilänjalalla, kunnes huomasin että vierassängyssä makasi joku. sängyn ympäri meni sellainen harsopeite, ettei nähnyt mikä siinä makasi. hiivin sitten varovasti sängyn luo, keräsin rohkeuteni ja vedin verhon pois edestäni. sängyssä makasi nainen sellaisessa viktoriaaninen mekko päällään. nainen oli silvottu täysin ja sänky ui jopa veressä. kuolleen sisuskalut oli levitetty ympäri sänkyä. käsi oli leikattu irti ja se oli pistetty roikkumaan ohuen langan päästä katosta. oli järkyttynyt unessa, ja jostain syystä päätin irrottaa käden narusta, mutta kun koskin käteen, käsi puristi täyttä omaani ja heräsin siihen. herätessäni olin aivan hikinen, ja tunsin voimakkaan puristuksen kädessäni. katsoin oikeanpuolista rannettani mutta siinä ei ollut mitään jälkiä. vasta silloin ymmärsin, että se oli unta.
tässä oli pelottavaa se, että pystyi ihan itse päättäämään mitä tein, minne kuljin, ja kaikki tuntui niin todelta. kun heräsin, teki mieli oksentaa. kerrottuna tämä ei tunnu kovin pelottavalta, mutta nähtynä se oli varmaan pelottavin koskaan näkemäni painajainen. *--*

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Arctica » 14 Touko 2008, 17:25

Olen nähnyt jo yli vuoden ajan todella tiuhaan unia jotka liittyvät susiin.Kyllä niitä painajaisiakin tulee usein nähtyä.
Nyt kävi
näin

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Ufomies » 15 Touko 2008, 14:37

Viime yönä näin sangen pelottavan, jopa apokalyptiseltakin vaikuttavan unen.

Uni alkoi suuresta rakennuksesta, jossa pakenin jotakin tai jotakuta kerroksia ylöspäin kiiveten, kunnes saavuin rakennuksen katolle. Katto oli tyypillinen urbaanin liikerakennuksen tasakatto, joskin kaikki maalatut pinnat olivat rapistuneita ja ruoste paistoi niistä läpi. Keskellä kattoa oli koppi, joka toimi sisäänkäyntinä portaikkoon, ja oli ainoa poistumistie. Minulla ei ole mitään mielikuvaa, tulinko katolle tämän kopin kautta, mutta jostakin syystä sen haalistuneen, valkoisen maalin peittämä teräsovi oli lukittu visusti sisältäpäin.

Maisema ympärilläni oli jonkinlainen hylätty kaupunki, joka oli kauttaaltaan vaaleanruskean ruosteen värinen ja täysin autio. Kaikki ikkunat olivat rikki, eikä kaduilla näkynyt ristin sielua. Aurinko paistoi matalalta, ja ilmakin oli kuin ruosteisen usvan verhoama, niin että auringon kajo sai punertavan sävyn.

Katolla miettiessäni kuinka päästä takaisin alas, huomasin yhtäkkiä erään lapsuudenystäväni lähestyvän minua jostain katon toiselta reunalta. Yritin puhua hänelle, mutta hän käyttäytyi kuin mikään ei olisi mitenkään vialla. Sitten hän vain jatkoi tyynesti matkaansa, ja hyppäsi katon reunalta alas. Arvioin, että olimme noin 20 kerroksen korkeudella. Jostakin syystä mietin ystäväni kohtalosta kuitenkin vain: "Kyllä hän tietää mitä tekee..." :D

Siirryin kokeilemaan tuota valkoista teräsovea uudelleen, ja kas kummaa sehän aukenikin! Astuin sisälle ahtaaseen, pimeään käytävään. Kuljettuani portaat alas seuraavaan kerrokseen, huomasin olevani jonkinlaisessa kalustamattomassa huoneistossa. Sitten huomasin eräässä huoneessa ihmisiä. He olivat jonkinlaisia lahkolaisia kaavut yllään ja pitivät kirjoja käsissään. Joissakin kirjoissa oli kannessa risti, ja joissakin taas ikään kuin muumion sarkofagin ääriviivat, ja sen sisällä jokin ristiä muistuttava kuvio. He kertoivat edustavansa "uutta suuntaa".

Liityin tähän porukkaan muina miehinä, kuitenkin koko ajan peläten, että he huomaavat minun olevan ulkopuolinen. Resitoimme jotakin pyhää tekstiä ja minulle tuli kumma, huimaava olo. Samassa eräs lahkolaisista herpaantui, ja sanoi haluavansa eroon koko porukasta! Ymmärsin, että heillä oli paljon eripuraa keskenään. Olin liityttyäni kaivanut jostakin lattianraosta(?!) esiin metallipölyn kyllästämän kangaspussin, jossa olivat omat kappaleeni noista kahdesta mainitsemastani "pyhästä kirjasta".

Käytyäni monia lyhyitä keskusteluita maailman olemuksesta lahkon ilmeisen johtohahmon kanssa tulin siihen tulokseen, että "oli liian aikaista jäädä tähän paikkaan". Sujautin äkkiä kirjani takaisin pussiin, tungin pussin takaisin lattianrakoon, ja jatkoin matkaani. Jostakin syystä tunnelma keventyi aavistuksen pois ahdistavasta.

Tämän jälkeen heräsin, ja uni oli hyvin selkeästi mielessäni. Tunsin olevani todella rentoutunut ja virkeä.
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Eob » 15 Touko 2008, 14:56

En muista täysin viimeöistä untani, mutta se alkoi normaalisti, uneksi. Minulla ol ioma pieni kuumailmapallo ja kaikkea sellaista järkevää. Mutta loppu alkoi menna inhottavaksi. Sain lapun jossa minua kiellettiin tekemästä jotain (en muista mitä), ja jos niin tekisin, niin naapurini tapettaisiin.
Sitten taas pätkä josta en muista mitään.
Ja sitten se ihanuus, kävelin naapuriin, koputin ja avasin oven, ja lattialla makasi koko naapuriperhe, heitä oli ammuttu useita kertoja.
Talossa oli paljon ruumiita, täysin tuntemattomiakin.
Oli taas joku pelottava tunnelma.
Sitten taisin herätä.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Jugger
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Touko 2008, 23:53

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Jugger » 15 Touko 2008, 16:05

Viime yö oli melko hassu. Näin unta jostakin paranormaalista en muista oliko se aave vai ufo mutta kuitenki no unessa kuului ääni että tietokone menisi päälle ja näkyi että joku käynnistää ja tuulettimet huutaa sitte heräsin samaan aikaan niin kone oli päällä vaikka olin sen sammuttanut. En tiedä onko aaveista tullu sitte nolifettäjiä mutta koneeni oli päällä ja olin nähnyt unta samaisesta jutusta. No siinä herättyäni kattoin koneelle ettei ole ketään ja ajattelin että nukun ja antaa aaveen pelata vaikka koneella ku päällekki laittoi en jaksanut nousta sammuttamaan. Oli aamulla melko hämmästynyt olo :D

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 15 Touko 2008, 18:48

Minä en ole oikein ikinä nähnyt painajaisia ja jos olenkin en ole oikein pelännyt niissä.
Kerran kyllä näin oikein tosi pitkän unen en nyt jaksa selittää mutta se unikin kesti 2-3 "päivää"
meinaan kun ainakin kerran nukuin siinä unen välissä :shock:
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 17 Touko 2008, 18:43

Hm mielenkiintoisia unia... :mrgreen:

Ufomiehenuni kuulostaa sille, että et ole vielä varma elämänkatsomuksestasi. Sitten unessa ymmärsit, ettei sinun tarvitsekaan vielä tietää lopullista mielipidettäsi.

Ja Jugger, ehkäpä uni tuosta nolifekummituksesta tuli juuri siksi, että kuulit unen läpi koneen menevän päälle. (En tietenkään osaa selittää miksi se itsestään meni päälle, mutta... :roll:)

Vähän harmi, etten ole itse päässyt nauttimaan painajaisista pitkään aikaan.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
DisposableTeen
Valaistunut
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 12:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja DisposableTeen » 22 Touko 2008, 16:11

Muistan vieläkin pari vuotta sitten näkemäni tosi pelottavan unen.En tietenkään muista siitä kaikkia yksityiskohtia, mut suunnilleen se meni näin:olin jossain ihmeellisessä maailmassa/paikassa (unessa kuitenkin tajusin paikan maapalloksi) ja siellä oli käynnistynyt sota ulkoavaruuden asukkaita vastaan.Muistan, että juoksin kavereideni kanssa pakoon suurta avaruusalusta, joka hohti sinistä valoa ja siitä kuului hiustenkuivaajaa muistuttavaa huminaa.Pakoiltiin alusta talojen sisässä ja luonnossa yms.Sitten ääni koveni ja lähestyi ja aluksesta alkoi tulemaan hieman koripallon näköisiä aluksia,ehkä jotain tiedustelualuksia.En enää muista kuinka uni päättyi,mutta heräsin aivan hiestä märkänä ja oli kyllä vaikeuksia saada unta sen jälkeen...Se tässä unessa olikin pelottavaa,että se tuntui erittäin todelliselta.Varsinkin se avaruusalus,hrr... :shock:
If you're strange,then you're one of us!

Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Kalhe » 06 Kesä 2008, 10:40

Jotkut omista painajaisistani ovat olleet samalla pelottavia ja humoristisia, mutta niitä tulee harvoin.. Se kylläkin omituista ja sääli että en muista niitä hyvin kun herään.. Muuten painajaiset ovat minulla kammottavia..
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 08 Kesä 2008, 12:27

Olen nähnyt monta kertaa unen, jossa kuristan erään tuttuni hengiltä. Tämä tuttuni oli joskus paras ystäväni, mutta välimme menivät lähes olemattomaksi, koska hän ei osannut olla luotettava ja hän pilasi suhteeni muihin ystäviini.

Nämä unet ovat siinä mielessä pelottavia, että minä en itse pysty hallitsemaan itseäni unissa ja muutenkin ajatus toisen tappamisesta paljain käsin on karmiva. Vielä kauheamman tästä tekee se, että näen tämän tuttuni joka päivä koulussa, sillä hän on kanssani samalla luokalla. Välillä ei tee edes mieli mennä kouluun, sillä se kauhistuttava näky hänen tappamisestaan palaa mieleeni aina kerta toisensa jälkeen..
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Kesä 2008, 17:02

Joskus olen nähnyt unessani kuinka veljeni tapetaan. Pakenen murhaajalta ja itken samalla veljeni kuoleman takia. Se oli järkyttävää nähtävää ja luulin sen olevan täysin totta. Onneksi herättyäni huomasin, että hommahan ei ollutkaan totta. Tosin, kerran näin unen joka oli täysin_samanlainen kuin olisi ollut hereillä.

believer
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 08:21

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja believer » 10 Kesä 2008, 08:51

mulle käy joskus silleen et oon just nukahtamas ni tuntuu ku joku löis täysil mua, ja pelästyn iha sairaasti!

Siistin vähän viestiäsi. Älä käytä ylimääräisiä hymiöitä satapäin!
- Wespa
if you don`t believe in ghosts, then you are a GHOST!!!!!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 25 Kesä 2008, 14:12

Minulle pienenä eniten painajaisia aiheuttivat lastenohjelmat...

Muistan yhden, jossa illalla olen menossa nukkumaan, ja vanhempani tekevät ristaria keittiössä. Sitten yht' äkkiä verhojen takaa hyökkää sellainen keltainen iso karvaturri (TUTTU TV:STÄ!!) ja alkaa kuristaa minua.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Lady.Jr
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 19:25
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Lady.Jr » 27 Kesä 2008, 19:29

No oon nähny tietynlaisia enneunia.. :alien2:
~Emppu

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 27 Kesä 2008, 23:13

Lady.Jr kirjoitti:No oon nähny tietynlaisia enneunia.. :alien2:

No, voisit toki kertoa paremmin näistä unistasi tuolla Enneunet- osiossa. ;)
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Arctica » 28 Kesä 2008, 11:21

Näin tässä pari päivää sitten aika oudon unen, kävelin jossain metsässä ja kokoajan joku kysyi multa kaikenlaisia asioita. Sitten se sama henkilö (?) sanoi mulle että "Jos täällä on joku jota et näe, tulet näkemään ne kaikki jotka eivät näe sinua" Mitä ihmettä tuo voi tarkottaa? :?
Nyt kävi
näin

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 06 Heinä 2008, 15:03

Näin edellisyönä todella omituisen unen. Se ei varsinaisesti ollut pelottava, mutta kyllä sen ajatteleminen saa vieläkin minussa kylmiä väreitä aikaan.

Unessa olin parin todella hyvän ystäväni kanssa autolla liikenteessä ja kaikki olivat joko enemmän tai sitten vähemmän humalassa. Minäkin olin siis nauttinut alkoholia. Minä olin heille kuskina, vaikkei minulla vielä ajokorttia olekaan. Olimme minulle oudossa paikassa, joten en osannut reittiä takaisin kotiin ilman muiden opastusta. Istuimme autoon ja minä käynnistin kulkuneuvon yrittäen pitää näkökenttäni mahdollisimman selkeänä. Lähdin ajamaan mutkaista ja todella metsäistä tietä eteenpäin auringon laskiessa suoraan taaksemme. Auto kävi välillä vastaantulijoiden kaistalla, mutta kukaan kyydissä olevista ei reagoinut siihen mitenkään. Ainoastaan minä huomasin asian ajoissa ja korjasin tilanteen hetimmiten. Äkkiä joku kavereistani laittaa jalkansa kaasupolkimelle ja pakottaa minut ajamaan lujempaa, koska toiset niin tahtovat. En voi muuta, kuin vaihtaa vaihteita isommalle ja isommalle, vauhdin kiihtyessä lähemmäs sataakahtaymmentä(120) kilometriä tunnissa. Tunnen kuinka sydämeni alkaa hakkaamaan. Tuntuu kuin se hakkaisi kurkussa asti. Tiessä on jyrkkä kurvi. Meillä on liian kova vauhti, joten syöksymme tieltä. Tien vieressä kulkee kapea joki ja kova vauhti lennättä meidät helposti sen yli. Auto laskeutuu ryminällä maahan ja alkaa valua pikkuhiljaa jokeen. Kaverini takapenkillä irroittavat ripeästi turvavyönsä ja kiipeävät ikkunoista ulos. Minun turvavyöni lukkiutuu, eikä suostu aukeamaan. Pujotan itseni vyön alta pois ja yritän avata auton ikkunaa. Se ei kuitenkaan aukea, joten minun pakko yrittää auton kattoikkunasta ulos. Kattoikkunakaan ei aukea, joten yritän etsiä käsiini jonkin esineen, jolla saisin kattoikkunan rikottua. Auton lattialta löytyy onneksi kirves, jolla saan ikkunan hajoitettua. Auto on jo puolillaan vettä, kun alan hakata kattoikkunaa rikki. Minulle iskee paniikki ja juuri sillä hetkellä kattoikkuna hajoaa kavereideni toimesta. He vetävät minut ulos autosta ja raahaavat kuivalle maalle. Yhtäkkiä paikalle ilmestyy mies, joka auton omistaa. Hän katsoo minua syyttävästi, tunnen kuinka hänen vihansa porautuu sisimpääni.

Tässä vaiheessa heräsin, koska äitini soitti. Ainoa asia jonka itse liitän uneen on se, että minulla on autokoulu vielä kesken ja minulta kysellään koko ajan siitä, miten se edistyy. Paineita aiheuttaa nimenomaan se, että autokoulu-opiskeluni eivät etene tällä hetkellä yhtään. Kiitos opettajan, joka ei ole ilmoittanut vieläkään uudesta ajotunnista. :roll:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 07 Heinä 2008, 22:01

Joskus pikkusena näin semmosen unen missä oli siskon synttärit. Sitte yhtäkkiä mun täti, joka istu koneella muuttui violetiksi mustekalaksi ja alkoi popsia kaikkia muksuja yksitellen napaansa. Mietin siinä jonossa missä seisottiin "syömisjärjestyksessä" että eihän tämä voi olla mahollista. Sitte tajusin että näin unta. Mietiskelin pitkään että miten saisin itseni hereille ennen ku joudun syödyksi. Huomasin sitte että jos kiskasen tuon töpselin irti mikä on seinässä, herään varmasti. Ja niinhän siinä sitte kävi, että heräsin:D Sillon tuo uni oli pelottava, mutta nykyään vaan huvittaa :mrgreen:
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa