Unihalvaus

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
fautum
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 18:05

Unihalvaus

ViestiKirjoittaja fautum » 15 Tammi 2008, 18:15

Mikä olisikaan paranormaaleja asioita käsittelevän foorumin unialueelle parempi aihe kuin vanha ja rakas unihalvaus? Aiheesta tietoa luonnollisesti rakkkaassa wikipediassamme http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus
Lyhyesti siis unihalvaus on halvaustila, jossa ihmisen tietoisuus on hereillä, mutta keho jatkaa unenaikaista halvaustilaa. Halvaustilassa ihminen ei voi liikuttaa raajojaan, mutta silmtä kyllä toimivat. Unihalvaukseen liittyy yleensä erilaisia hallusinaatioita, kuten pahansuovan läsnäolon aistiminen, näköharhoja, kuuloharhoja ja kuolemanpelkoa. Listaa voisi jatkaa pitkeällekin, mutta tarkempia tietoja voi katsoa wikipediasta.
Unihalvauksen uskotaan olevan syy moniin ufosieppauskokemuksiin ja muihinkin, ja väitetääne ttä se voi hyvinkin olla pelottavimpia kokemuksia mitä ihmiselle voi tulla.
Itse olen muutamaan otteeseen eläessäni kokenut unihalvaustilan, ja kokemusta on mielestäni turha vähätellä. Tuntuu aika rajulta herätä yöllä niin, että tuntee olevansa täysin hereillä, mutta yllättäen keho ei liikukaan ja alkaa aistimaan, että huoneessa on joku toinenkin. Joku, jolla on vihamielisiä aikeita. Sitä vain yrittää huutaa, liikkua, ihan mitä vain, mutta voi vain katsella, miten epämääräiset, tummat hahmot lähestyvät itseään eikä pakoon pääse.
Tilanne voi kuulostaa oudolta, ja siltä että ei sitä pitäisi heti totena kun kokisi, mutta kokemus on täysin eri mitä ajatteleminen, ja itse en unihalvauksen aikana osannut todellakaan ajatella, että kyse olisi jostain unesta. Lähinnä mieleen jäi varmuus siitä, että olen mielisairas tai jotain.
Kokemuksia ja keskustelua aiheesta siis.
Böö!

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Wespa » 15 Tammi 2008, 20:15

Itselleni on pari kertaa tullut unihalvaus ja lainaankin itseäni tuolta yhdestä blogin kokemukset -aiheesta:

Nukuin ihan normaalisti kotonani. Heräsin ja näin, kun nojatuolistani (joka on sängyn vieressä) nousi outoa savun tapaista ainetta ja minulle tuli hyvin pelottava olo, kunnes heräsin oikeasti ja samalla näin nojatuolin täsmälleen samassa kohtaa. Toisella kertaa näin, että kirjahyllyn reunasta muodostui kasvot, kunnes heräsin ja näin kirjahyllyn herätessäni samassa kohtaa ihan kuin olisin ollut hereillä. Kolmannella kertaa näin, että vieressäni olevat verhot heiluivat ja samalla minulle tuli outo väsynyt olo, en pystynyt liikkumaan ja väsytti kamalasti, jotenka nyrkkeilin ilmaa, jotta saisin voimia. Samantien sitten heräsin ja taas näin huoneeni samasta kohtaa ja tällä kertaa olin siis verhoihin päin. Luulen, että olen ollut unessa, mutta silmäni ovat olleet ainakin osittain auki ja tämän takia ympäristö ja uneni ovat sekoittuneet keskenään. Luultavasti ovat olleet jonkin asteisia valveunia.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Burn » 15 Tammi 2008, 20:34

Onneksi minulle ie ole vielä sattunut tuommoisia unia.. Voisi nimittäin olla aika pelotta kokemus mutta uskompa että vielä jossain elämäni vaiheessa tulen tuommoisen unen kohtaamaan...
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja thebel » 15 Tammi 2008, 20:40

Hämärästi muistan että joskus kun olin pieni, heräsin ja näin kun pelkkä varjo liikkuu seinällä. Vai olikohan tuo tavallinen uni. En muista :D
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
j0int
Alieni
Viestit: 140
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 10:17

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja j0int » 15 Tammi 2008, 21:26

itelle yhdessä vaiheessa tuli noita melko useaan, se oli ain sellast et tunsi viilean tuulen huonees, silmät sokaistuneen ja keho pääst alaspäi halvaantunu ja puhettaki kuullu, oli se aluks pelottavaa ku ei tienny niist mid mu kyl niihi tottu :)

WM_

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja WM_ » 15 Tammi 2008, 22:44

Jokseenkin toivoisin kokevani unihalvauksen. Vaikka se olisikin kuoleman pelottavaa, haluan kerran kokea sen! Kummallinen kokemus mahtaa olla..
:demonbunny:

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja ridikulous » 17 Tammi 2008, 11:40

Tuon olen kokenut lapsena saatuani herättyä jostakin _todella_ kammottavasta painajaisesta. Kammottava tunne, kun ruumis ei tottelekaan käskyjä ja "tietää", että huoneessa on joku, ihan lähellä... Vähän kuin pelkäisi kuollakseen kuolevansa? :|
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Werttinen » 20 Tammi 2008, 11:27

En oiken tiedä voiko tätä unihalvaukseski sanoa mutta säikähin kyllä :D

Menin eilen nukkumaan aika myöhään ja olin pirun väsynyt ja nukahinkin aika nopeesti no sit yhtääkkiä ovi pamahti auki ja ulkoa kuulu hirveä jyrinä niiku siel ois ollu myrsky tai jotain ja sen jälkee menin kattomaan sitä siis unessa ja sit vessan ovi aukes sillon säikähin oikeen kunnolla ja sit heräsin kesti vähä aikaa relata että mitä ihmettä tapahtu sitten menin kattomaan mitä se oli mutta ovet oli kii ja kaikki oli ihan rauhallista :? ja fiilikset oli sellanet et en tienny oliko tää enää unta vai ei
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja ridikulous » 20 Tammi 2008, 19:39

Werttinen kirjoitti:Menin eilen nukkumaan aika myöhään ja olin pirun väsynyt ja nukahinkin aika nopeesti no sit yhtääkkiä ovi pamahti auki ja ulkoa kuulu hirveä jyrinä niiku siel ois ollu myrsky tai jotain ja sen jälkee menin kattomaan sitä siis unessa ja sit vessan ovi aukes sillon säikähin oikeen kunnolla ja sit heräsin kesti vähä aikaa relata että mitä ihmettä tapahtu sitten menin kattomaan mitä se oli mutta ovet oli kii ja kaikki oli ihan rauhallista :? ja fiilikset oli sellanet et en tienny oliko tää enää unta vai ei

Kuulostaa lucid-unelta :P
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Hartsa » 22 Tammi 2008, 20:56

Ihan voisin kertoa vastaavien unihalvausten varalta että unihalvauksen pystyy rikkomaan keskittymällä liikkuttamaan jotain pientä ruumiinosaa kaikella tahdonvoimalla. Esimerkkinä keskityt kaikella tahdonvoimalla mitä sinusta irtoaa liikuttamaan pottuvarvasta, heti kun pottuvarvas liikahtaa millinkään niin unihalvaus häviää. Homma on tutkitusti toimiva, ainut ongelma hommassa on luonnollisesti se, että pitäisi pystyä taistelemaan unihalvauksiin monesti liittyvää pakokauhua/pelkoa sekä luonnollista reaktiota yrittää heiluttaa kaikkia jäseniä yhtä aikaa vastaan.

Minkä itse olen huomannut tuon unihalvauksen suhteen, että se järkyttävän pelottava läsnäolo minkä tunnet unihalvauksen tullessa voi olla monesti sinun oma astraaliruumiisi. Eli sinä itse.. se on vaan se tuntemattoman ja näkymättömän läsnäolon painostava tunne mikä saa aikaan pakokauhun. Luonnollisesti toisinaan siinä voi joku muukin olla pyörimässä, mutta no.. pottuvarvas vipattamaan ja sillä selvä ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Ody
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2008, 16:27
Paikkakunta: Oulu/Kempele

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Ody » 04 Helmi 2008, 22:03

Kuulostaa aika pelottavalta. Sinäänsä olisi mukava kokea tuokin joskus, mutta varmasti jos näin kävisi, en olisi asiasta niin innoissani. :ghost3:
somebody's watching you.

Sienna
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 09:07
Paikkakunta: eteläinen Suomi

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Sienna » 11 Helmi 2008, 10:53

Tää on musta mielenkiintoinen aihe myös (tämäkin). Mun äitini joskus antoi aiheesta mulle lehtileikkeen viitaten ilmeisesti järkiselityksellä mun lapsuuteni ajan kummituskokemuksiin. Onko kukaan koskaan kyseenalaistanut tätä iliötä. Mitä jos unihalvaus onkin vaan haluttu perustella jotenkin tieteellisesti ja olisikin jotain paranormaalia toimintaa/ufo-sieppaus tms? Mä en ole tietääkseni koskaan kokenut vastaavaa halvaantumisen tunnetta, mutta tuli mieleeni että mitä jos se ei olekaan halvaus.....

Kunhan mietin ääneen, älkää kukana loukkaantuko.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 28 Helmi 2008, 22:31

Mä oon kanssa kokenut näitä muksuna useesti, mutta mä en jaksa alkaa selittään niitä tuntemuksia taas. Todella inhottava kokemus, sen voin sanoa.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Maalis 2008, 14:26

Eipä ole osunut kohdalle tällaista, ei ainakaan muistu mieleen, mutta ei kuulosta kovin mukavalta.
:ghost2:
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Dearg-Duet
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 15:38
Paikkakunta: Kouvola

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Dearg-Duet » 03 Maalis 2008, 17:26

Voisiko joku valaista minua siitä, mikä on lucid-uni? :oops: Käykö siinä tavallaan niin, että ei tiedä onko unessa vai hereillä?

Mulle kävi pari kuukautta sitten niin, että olimme poikaystäväni kanssa makoilemassa sängyllä katsomassa tv:tä. Poikaystäväni alkoi puhua minulle jotakin ja hän puhui pitkän aikaa, lähes kolme minuuttia. Yritin vastata hänen puheeseensa useasti, mutta en pystynyt. Olin ilmeisesti räpäyttävinään silmiäni, silmät avattuani huomasin, että huoneessa oli aivan pimeää ja poikaystäväni kuorsasi vieressä täydessä unessa. En tiedä ollenkaan, milloin olisin nukahtanut, koska muistan olleeni koko ajan tuosta ajasta hereillä. Muistan, kuinka telkkari oli koko ajan unessani auki ja katsoimme sitä, mutta valitettavasti en muista, mikä ohjelma sieltä oli tulevinaan :lol:

Oliko tämä kokemukseni lucid-uni? :?
Mirdautas Vras!

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 03 Maalis 2008, 17:33

Ei ollut.

Lucid uni on valveuni, unen tila jossa voit vaikuttaa unesi tapahtumiin miltei täydellisesti.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja tuputhy » 03 Maalis 2008, 18:21

Eli tiedät näkeväsi unta ja tiedät pystyväsi vaikuttamaan siihen, koska unessahan kaikki on mahdollista!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Maalis 2008, 19:04

Lucideista voi puhua siitä kertovassa aiheessa, pysytään nyt tässä unihalvauksessa.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Univelka
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 18:46

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Univelka » 03 Maalis 2008, 23:12

Joskus pienenä heränny kun on ollut huono asento. Siinä sitten huomannu että asennon vaihtamisesta ei tule mitään kun ei pysty liikkumaan. Mieli hereillä, ruumis ei. Epämiellyttävä kokemus oli.
In the beginning there was nothing. Which exploded.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja ropsoni » 06 Maalis 2008, 17:06

................
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron