Hypnotisointi

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Poltergeist
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2010, 21:45

Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Poltergeist » 08 Elo 2011, 09:58

Moro, oisko kellään mitään vinkkiä siitä, kuinka itse voisin hypnotisoida toisia. Olen lukenut paljon aiheesta ja uskon pystyväni siihen. Mutta onko kellään mitään varmaa keinoa? Tai kokemuksia?

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 08 Elo 2011, 22:06

Hypnotisointi on kuulemma huonoimmassa tapauksessa vaarallista jos amatöörit lähtevät kokeilemaan mielen saloja.
Pitää tietää tarkalleen mitä tekee ja miksi, eli ihan perus pelleilyä ei kannata lähteä vetämään, ainakaan jos mennään syvemmälle kuin normaalissa rentoutumisharjoituksessa.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Poltergeist
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2010, 21:45

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Poltergeist » 09 Elo 2011, 08:41

En oo mikään amatööri, jos sitä meinaat. Mä oon lukenu hypnotisoinnista tooooosi paljon!

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 09 Elo 2011, 10:01

Niin noh, jos olet asiasta lukenut, niin olisit tiennyt tuon ja täällä kysyminen tuskin olisi ollut tarpeellista?
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Poltergeist
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2010, 21:45

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Poltergeist » 09 Elo 2011, 13:32

Siis mä kyllä tiedän miten hypnotisoidaan, mutt kun eikös niitä tapoja ole erilaisia, ja haluan tietää muiden tekniikoita. :)

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 09 Elo 2011, 22:54

Sitten suosittelen lukemaan vielä lisää kirjallisuutta.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Poltergeist
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2010, 21:45

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Poltergeist » 10 Elo 2011, 09:31

Niistä kyl harvoin löytyy toisten kokemuksia. Sori nyt jos kyselin :|

Avatar
WM_
Alieni
Viestit: 138
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 10:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja WM_ » 10 Elo 2011, 21:04

Niinno meistä ilmeisesti kukaan ei ole harrastanut hypnotisoimista (minä vain itsehypnoosia) niin emme osaa niin emme kehoita tekemään. Itse ottaisin yhteyttä johonkin hypnotisointia työkseen tekevään ja kyselisin. :)
"Kaikkein kaunein asia,jonka voimme kokea,on mystiikka. Se on kaiken taiteen ja tieteen alkulähde. Se, jolle tämä tunne on vieras ja joka ei enää osaa pysähtyä ihmettelemään tai seisomaan kunnioituksesta haltioituneena, on yhtä kuin kuollut."
-A. Einstein

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Elo 2011, 10:29

Kaikesta siitä materiaalista mitä luin hypnotisoinnista, olisin tarvinnut vain Derren Brownin - miten mieltä hallitaan. Nimi johtaa harhaan. Tulet yllättymään.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Poltergeist
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2010, 21:45

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Poltergeist » 11 Elo 2011, 13:37

Pitääpi lukea! :)

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Koalani » 12 Marras 2011, 18:04

No, mä oon hypnotisoija, ja mä käytän yleensä saman metodin kaikkien kanssa, eli mä vain sanelen eri ohjeita -et ne hengittää syvään, rentoutuu, tuntee, miten vartalo rentoutuu osa kerrallaan, kuvittelee valkoisen valon menevän tsakroihin ja koko vartaloon ja ympärilleen ja laskee alaspäin. Se on vain yksi monista tavoista ja monista visualisaatioista. Kun mä hypnotisoin työtoveriani mä käytän lisäksi toisen systeemin, jolla mä painan tiettyjä pisteitä sen vartalosta ja päästä. Se menee nimittäin paljon syvemmin. Mut mä en suosittelisi, että amatööri sen tekee, koska voisi tulla pimeä entiteetti -demoni tai avaruusolio. Tai ehkä sun kaverissa on jo joku entiteetti ja se voisi voimistua, ellet tiedä mitä sille tehdä ... On parempi, et jokainen kokeilee itse, sitten se on itse vastuussa siitä, minkä entiteettien kanssa kommunikoi.

elamanoppilas
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 00:26
Paikkakunta: Maapallo
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja elamanoppilas » 29 Kesä 2012, 00:06

Hypnoosia en suosittele kenenkään edes kokeilemaan toiselle ihmiselle, jos ei ole mitään koulutusta aiheeseen. Nimittäin jos halukkaan kokelaan saa, riittää jo tämä halukkuus suggestioalttiin mielenvireen aikaansaamiseksi, ja osaamaton "hypnotisoija" saa paljon tuhoa aikaan. Perusteet turvalliselle hypnoosille ovat niin ei-parapsykologisia, että vain kiksejä haluava hypnotisoijanplanttu ei niitä edes halua ymmärtää. Ei ole kiva, kun toisen ihmisen jättää sitten alttiiksi vaikutteille. Sillä hypnoosi on juuri sitä, että egon esteet häivytetään, jotta saadaan työskennellä alitajunnan kanssa. Hypnoosin käyttö perustuu tapaan ymmärtää ihmistä ja sitä kautta toimimaan suotavan vaikutuksen aikaansaamiseksi. Jos ihmisen unohtaa siitä välistä, ja ainoastaan pyrkii aikaansaamaan vaikutuksia, on kuin heittäisi toisen leijonien kanssa samaan häkkiin.
Itse olen opiskellut ihan opettajan johdolla suggestiorentoutusta, eikä niitä taitoja saavuteta kirjoista. Se vaatii toistoa, harjoitusta, käytännön työtä turvallisessa ympäristössä.
NLP ei ole oma "kouluni", mutta se on yksi laajimmista ympyröistä, joissa kosketusta suggestiotyöskentelyyn saa. Koulutuksia järjestetään laajalti ympäri maata. Kirjoitin hypnoosiin/suggestiorentoutukseen liittyen blogissani "Regressio ja menneet elämät".

Aschenisto
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Tammi 2012, 04:45

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Aschenisto » 01 Heinä 2012, 19:19

elamanoppilas kirjoitti:Hypnoosia en suosittele kenenkään edes kokeilemaan toiselle ihmiselle, jos ei ole mitään koulutusta aiheeseen. Nimittäin jos halukkaan kokelaan saa, riittää jo tämä halukkuus suggestioalttiin mielenvireen aikaansaamiseksi, ja osaamaton "hypnotisoija" saa paljon tuhoa aikaan. Perusteet turvalliselle hypnoosille ovat niin ei-parapsykologisia, että vain kiksejä haluava hypnotisoijanplanttu ei niitä edes halua ymmärtää. Ei ole kiva, kun toisen ihmisen jättää sitten alttiiksi vaikutteille. Sillä hypnoosi on juuri sitä, että egon esteet häivytetään, jotta saadaan työskennellä alitajunnan kanssa. Hypnoosin käyttö perustuu tapaan ymmärtää ihmistä ja sitä kautta toimimaan suotavan vaikutuksen aikaansaamiseksi. Jos ihmisen unohtaa siitä välistä, ja ainoastaan pyrkii aikaansaamaan vaikutuksia, on kuin heittäisi toisen leijonien kanssa samaan häkkiin.
Itse olen opiskellut ihan opettajan johdolla suggestiorentoutusta, eikä niitä taitoja saavuteta kirjoista. Se vaatii toistoa, harjoitusta, käytännön työtä turvallisessa ympäristössä.
NLP ei ole oma "kouluni", mutta se on yksi laajimmista ympyröistä, joissa kosketusta suggestiotyöskentelyyn saa. Koulutuksia järjestetään laajalti ympäri maata. Kirjoitin hypnoosiin/suggestiorentoutukseen liittyen blogissani "Regressio ja menneet elämät".


Hypnoosi on täysin turvallinen mielentila, jossa keho on rentoutuneena ja lähes unenkaltaisessa tilassa. Ei siinä ole mitään vaarallista tai pahaa, eikä toista pysty manipuloimaan tekemään sellaista, mitä hän ei haluaisi tehdä. Hypnoosi ei ole sama asia kuin piirretyissä nämä hämärät tyypit taskukellon kanssa...

elamanoppilas
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 00:26
Paikkakunta: Maapallo
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja elamanoppilas » 02 Heinä 2012, 08:00

Aschenisto kirjoitti:Hypnoosi on täysin turvallinen mielentila, jossa keho on rentoutuneena ja lähes unenkaltaisessa tilassa. Ei siinä ole mitään vaarallista tai pahaa, eikä toista pysty manipuloimaan tekemään sellaista, mitä hän ei haluaisi tehdä. Hypnoosi ei ole sama asia kuin piirretyissä nämä hämärät tyypit taskukellon kanssa...


On turvallinen mielentila, tietenkin. Luin oman viestini uudelleen enkä löytänyt siitä kohtaa, mistä voisi vetää johtopäätöksiä tuohon suuntaan.. Mutta jos yritän sanoa edellisen tekstini lisäksi vielä sen, että kyse oli nyt nimenomaan ihmisestä, vaikka Pasista, joka kotona miettii että hitsit kun olisi kiva hypnotisoida kaverini Veikka. Ilman käytännön koulutusta tai opettajan läsnäoloa, siis.

Autokin on ihan turvallinen kulkuvälinen. Paitsi jos sitä ei osaa ajaa, tai ajaa säännöstöjä vastaan.

Huono mäihä, jos mieli ankkuroidaan siten, että ikävän tunnereaktion yhteydessä ei pidä odottaa vastakaikua koska toinen (Pasi-kotikutoinen hypnotisoija) vain ihmettelee että mitä sä nyt nuon laitat.. Ankkuri, varsinkin negatiivinen muodostuu pienestä, erityisesti suggestioille alttiissa mielentilassa. Jos ankkuri ei ole tuttu termi niin tutkimaan netin maailmasta.

Hypnoosi on turvallista ja hyvää, mutta pitäähän sen tekijän osata asiansa!

Aschenisto
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Tammi 2012, 04:45

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Aschenisto » 03 Heinä 2012, 04:42

Auto ja hypnoosi vertauskuvana ei oikein mene yhteen. Autolla ajaessa voi päästä hengestään tai ainakin loukkaantuu kolaroidessaan, jolloin toinenkin kuski saattaa kuolla. Hypnoosissa ei nyt tuosta vain kuolla tai loukkaannuta, mikäli se menee vähän puihin.

Joo olen kuullut siitä ankkuroimisesta, mutta pahimmillaan siitä nyt saa vain negatiivisia tunnereaktoita, jos se menee hönkään. Samaa saa aikaiseksi juottamalla Pasille viinaa ja näyttämällä kuvia ex-tyttöystävästään, niin johan alkaa katkera negatiivinen tunnereaktio. Ei siis mitään kovin vakavaa.

elamanoppilas
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 00:26
Paikkakunta: Maapallo
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja elamanoppilas » 03 Heinä 2012, 21:51

Ei, vaan pahimmillaan ne negatiiviset tunnereaktiot aiheuttavat muutoksia käytökseemme, juuri päinvastaisia muutoksia mitä ehkä olisi tarkoitus.
Jos puhuu hypnoosin positiivisista vaikutuksista, silloin täytyy ymmärtää se, että nuo positiiviset vaikutukset syntyvät juurikin ajatusten ja tunteiden tasolla ja tulevat sieltä konkreettiseksi, käsiteltäväksi asiaksi ja muutokseksi ajatus- tai toimintamalleissa. Eikö niin?
Tällöin ei voi olla ymmärtämättä myös sitä, että negatiiviset tunnereaktiot, joita on syntynyt suggestiivisessa mielentilassa, ottavat aivan samoin konkreettisen muodon, ellei hypnoosiin ohjannut ihminen niitä siinä mielentilassa pura pois.

Nyt ei tullut yhtä ainoaa mielikuvaa tai vertausta. Autovertauksen voi tietenkin tahallaan ymmärtää väärin, nyt siihen ei pitäisi olla aihetta.

Haluan vielä sanoa, että pidän ehdottomasti hypnoosia hyvänä asiana, ja turvallisena, kun ihminen tietää mitä tekee. Vastuun vuoksi en halua että sitä kokeillaan kevytmielisesti vaan siihen tulee suhtautua tietyllä nöyryydellä ja kunnioituksella.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Koalani » 04 Heinä 2012, 02:22

Hypnoosissa on kyllä vaaroja, jos hypnotisoija on huijari tai asiakkaassa on entiteetti, eikä hypnoitisoija osaa suhtautua ongelmaan, tai jos itse hypnoitisoijassa on entiteetti.

Mä oon kuullut monesta hypnotisoijasta, jotka syvään pääseville asiakkailleen sanelivat suggestoita, jotka sai niitä palaamaan hoitoon joka viikko. Yksi mun asiakas toi mulle kasetin, jonka toinen hypnotisoija oli nauhoittanut sille, mut jonka se kuitenkin katkautti kesken tekosyyllä, et se halusi puhua asiakkaan alitajuntaan! Asiakas ei tiennyt, kuinka paljon aikaa oli kulunut siihen asti kun hypnotisoija pisti nauhurin taas käyntiin, eikä muistanut, mitä sille oli sanottu. Sen tapauksessa se ei tepsinyt, vaikka mitä sille suggestioitiin, mut toisesta henkilöstä mä oon kuullut, että se kävi hypnoisoijan hoidossa kokonaisen vuoden! Vuoden lopussa se oli tullut ihan neuroottiseksi...

Sit jos jossakussa on entiteetti, eikä hypnotisoija tiedä mitä tehdä tai ei edes tunnista sitä, asiakas voi voida pahasti tai tuntea kipua kehossaan. Jos molemmissa on entiteetti, eikä hypnotisoijan henkiopas ole valosta tai osaa pitää entiteettiä syrjässä, hypnotisoijan entiteetti voi auttaa asiakkaan entiteettiä solmimaan alitajuisen sopimuksen sen kanssa. Monimutkaista!

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 04 Heinä 2012, 22:55

Minä taas taannoin kuulin tapauksesta jossa hypnotisoijakouluttajassa oli todennäköisesti jonkinmoinen örkkimörkki. Aloitti vissiin session ihan normikeinoin, mutta sitten kun varsinaisia ohjeistuksia rupesi satelemaan, muuttui ääni ihan täysin jne. Toki mysteeriksi jäi oliko tuossa sitten oikeasti jotain, mutta motiiveja tuollaiselle käytökselle muuten on vaikea keksiä. Olipa kaveri itsekin maininnut asiasta, aivan kuten se ei olisi hänestä itsestään kiinni, vaan siitä miten hyvä hypnotisoija hän on. Kyllähän sieltä varmaan hypnotisoijalle "apuja" tulee, mutta taitaa tarttua vähän ylimääräistä mukaan myös hypnotisoidulle.

Myöskin käsitykseni mukaan taitamaton voi vahingossa(tai tarkoituksella) istuttaa potilaaseensa negatiivisia mielleyhtymiä, jotka tuovat mukanaan uusia ongelmia, joissain tapauksissa ehkä isompia ongelmia kuin itse alkuperäinen. Mutta no, mihinkäpä hoitoammattiryhmään tuo ei pätisi. Järki vaan mukana aina, ja kannattaa tutkia asioita etukäteen.
"I reject your reality and substitute my own"

elamanoppilas
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 00:26
Paikkakunta: Maapallo
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja elamanoppilas » 04 Heinä 2012, 23:46

Hartsa kirjoitti:Myöskin käsitykseni mukaan taitamaton voi vahingossa(tai tarkoituksella) istuttaa potilaaseensa negatiivisia mielleyhtymiä, jotka tuovat mukanaan uusia ongelmia, joissain tapauksissa ehkä isompia ongelmia kuin itse alkuperäinen.


No tämä on juuri se vaara muuten hyvässä asiassa.

Äänen muuttumisesta. En tiedä tuota tapausta, ja miten örkkimörkkimäiseksi ihmisen ääni oli mennyt, mutta yleisellä tasolla voin sanoa, että kyllä varmasti useimmat (itse ainakin) myös itse rauhoittuvat ja rentoutuvat vetäessään vaikka syvärentoutusharjoitusta joko yhdelle tai useammalle ihmiselle. Sitten kun on aika pamautella suggestioita, niin äänikin on jo huomattavasti arkiääntä erilaisempi. Varmasti meillä miehillä sen huomaa helposti äänen madaltumisena entisestään.. Ja sanat veeenyyyyväääät ettttä niiiiiden meeeerkiiiityyyysss koooorooooostuuuuuu.. ;)

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 05 Heinä 2012, 00:52

Äänen muuttumisesta. En tiedä tuota tapausta, ja miten örkkimörkkimäiseksi ihmisen ääni oli mennyt, mutta yleisellä tasolla voin sanoa, että kyllä varmasti useimmat (itse ainakin) myös itse rauhoittuvat ja rentoutuvat vetäessään vaikka syvärentoutusharjoitusta joko yhdelle tai useammalle ihmiselle. Sitten kun on aika pamautella suggestioita, niin äänikin on jo huomattavasti arkiääntä erilaisempi. Varmasti meillä miehillä sen huomaa helposti äänen madaltumisena entisestään.. Ja sanat veeenyyyyväääät ettttä niiiiiden meeeerkiiiityyyysss koooorooooostuuuuuu.. ;)


Tämä lienee luonnollista, mutta kysymys ei tässä tapauksessa ollut tästä vaan äänensävyn totaalisesta muuttumisesta normaali-ihmisestä inhottavasti narisevaksi örkiksi, jos se jotain kuvaa antaisi :)
"I reject your reality and substitute my own"


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija