Hypnotisointi

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 07 Heinä 2012, 13:31

Hartsa kirjoitti:Minä taas taannoin kuulin tapauksesta jossa hypnotisoijakouluttajassa oli todennäköisesti jonkinmoinen örkkimörkki. Aloitti vissiin session ihan normikeinoin, mutta sitten kun varsinaisia ohjeistuksia rupesi satelemaan, muuttui ääni ihan täysin jne. Toki mysteeriksi jäi oliko tuossa sitten oikeasti jotain, mutta motiiveja tuollaiselle käytökselle muuten on vaikea keksiä. Olipa kaveri itsekin maininnut asiasta, aivan kuten se ei olisi hänestä itsestään kiinni, vaan siitä miten hyvä hypnotisoija hän on. Kyllähän sieltä varmaan hypnotisoijalle "apuja" tulee, mutta taitaa tarttua vähän ylimääräistä mukaan myös hypnotisoidulle.

Myöskin käsitykseni mukaan taitamaton voi vahingossa(tai tarkoituksella) istuttaa potilaaseensa negatiivisia mielleyhtymiä, jotka tuovat mukanaan uusia ongelmia, joissain tapauksissa ehkä isompia ongelmia kuin itse alkuperäinen. Mutta no, mihinkäpä hoitoammattiryhmään tuo ei pätisi. Järki vaan mukana aina, ja kannattaa tutkia asioita etukäteen.


Kyllähän negatiivisia mielleyhtymiä hypnoosissa istutetaan ihmiseen, esim. alkoholismin hoidossa hypnoosilla pyritään istuttamaan negatiivinen mielleyhtymä alkoholin juomisesta kuten pahan olon tunne juodessa alkoholia ja kun henkilö sitten todellisuudessa ottaa alkoholia hänelle tulee paha olo siitä jos hoito on onnistunut. Tuossa tapauksessa negatiivinen mielleyhtymä on hyödyllinen.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Koalani » 10 Heinä 2012, 01:39

Hartsa kirjoitti:
Myöskin käsitykseni mukaan taitamaton voi vahingossa(tai tarkoituksella) istuttaa potilaaseensa negatiivisia mielleyhtymiä, jotka tuovat mukanaan uusia ongelmia, joissain tapauksissa ehkä isompia ongelmia kuin itse alkuperäinen. Mutta no, mihinkäpä hoitoammattiryhmään tuo ei pätisi. Järki vaan mukana aina, ja kannattaa tutkia asioita etukäteen.


Joo, aivan totta, täytyy olla hyvin varovainen mitä suggestioita sanelee. Pitää ajatella tarkkaan eikä esim. lausua mitään negatiivisesti, vaan käyttää sanontoja kuten "olet vapaa polttamisesta" yms. Tai jos näkee jotain traumaattista pitää heti reagoida ja saada hypnotisoitu ulos itse tilanteesta, saaden häntä kokemaan sitä katselijana. Mielleyhtymiä voi tartuttaa toki helpostikin, siksi hypnotisoijan oma psyykkinen tilanne on myös tärkeä. Tulee olla hyvässä tasapainossa ja tyytyväinen elämästä jos haluaa ruveta hypnotisoijaksi.

Siitä äänen muutoksesta: Hypnotisoijakin vaipuu jonkinlaiseen lievään hypnoosiin, joten jos on joku pimeä energia päällä se voi tulla esiin. Mä en ole sitä itse kokenut, mut kyllä olen nähnyt kuinka sellainen entiteetti saa hypnotisoijan välttämään itsestäänselviä kysymyksiä ja tekniikkoja, jotka veisi hypnotisoidun entiteetin paljastamiseen.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Hartsa » 21 Heinä 2012, 07:15

portinetsija197 kirjoitti:Kyllähän negatiivisia mielleyhtymiä hypnoosissa istutetaan ihmiseen, esim. alkoholismin hoidossa hypnoosilla pyritään istuttamaan negatiivinen mielleyhtymä alkoholin juomisesta kuten pahan olon tunne juodessa alkoholia ja kun henkilö sitten todellisuudessa ottaa alkoholia hänelle tulee paha olo siitä jos hoito on onnistunut. Tuossa tapauksessa negatiivinen mielleyhtymä on hyödyllinen.


Näinhän se varmasti menee. Toisaalta herää kysymys, että miksi näin. Saman voisi käsittääkseni saavuttaa positiivisilla mielleyhtymillä. "Sinulla on hyvä olla silloin kun olet selvinpäin". Ehkä tämä ei ole niin kohdistettu kuin sinun esimerkkisi, mutta turvallisempi. En toki ole hypnotisoija, tai tiedä siitä sen kummempia. Mutta asiaan hieman sivusilmällä perehtyneenä voin jo kuvitella tilanteita missä negatiiviset mielleyhtymät voivat saada aikaan ikäviä tilanteita. Miksi siis lähteä tuolle polulle yleensäkään, jos voit aivan yhtä hyvin lähestyä asiaa positiiviselta kannalta.

Jos ajatellaan vaikka hypnoosia jossa sanotaan ihmiselle että et voit vaikka pahoin jos pureskelet kynsiäsi tjsp. Tuossa(ja monessa muussa) kysymys on todennäköisesti jonkinmoisesta stressin purkamisesta, jos tämä stressinpurkukeino kielletään ihmiseltä alitajuisella tasolla, niin tuloksena voi olla vaikkapa stressilihaskipuja jossain paikkaa kehoa... pahemmassa tapauksessa vaikka pitkän ajan päätteeksi syöpä tai jotain. Kehon tapa käsitellä asiaa kielletään, niin tulos voi olla mitä tahansa. Positiivinen lähestymistapa ei ehkä suoraan ole yhtä tehokas juuri halutun asian suhteen, mutta vaikea kuvitella että positiivisella lähestymisellä asiaan mitään ylimääräisiä haittojakaan saisi aikaan.

Tietysti tänä todistelun aikana välittömät tulokset varmasti menevät itse tarkoituksen edelle, ja se on sääli.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Koalani » 23 Heinä 2012, 01:16

Joo, mä oon samaa mieltä siitä, että parasta on antaa positiivisia suggestioita, kuten että voi hyvin kun on selvinpäin, yms. Ja vielä parsta on löytää syypää ongelmaan ja poistaa se. Jos syypää on nykyisistä ongelmista johtuvaa yksinkertaista stressiä ei sitten muuta voi kuin antaa suggestioita, ja mä pyrin aina antaa positiivisia. Mut jotkut asiakkaat haluavat nimenomaan ruveta inhoamaan savukkeita tai alkoholia, yms. ja silloin teen kuten ne käskee. Ja se toimii nopeammin ja tehokkaammin. Mä samalla annan niille niiden valitseman korvikkeen, kuten esim. suggestion saada mieleen kaunis muisto. Jos on vapaa entiteeteistä, eikä ongelma johdu edellisen elämän traumasta, ei tule semmoisia reaktioita kuin fyysisiä sairauksia sen perusteella, ettei voi enää saada helpotusta polttamalla tai juomalla.

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 26 Heinä 2012, 11:39

Minulle on käynyt juurikin noin, että syy, jonka vuoksi menin apua hypnoositerapeutilta, maineikkaalta sellaiselta, saamaan ei ainakaan saanut minkaanlaista helpotusta. Sen sijaan jotain muuta sain.

En tiedä, mitä istunnon aikana loppujen lopuksi tapahtui, sillä jokaisesta kolmesta istunnosta oli/ on pitkä pätkä välistä pois. Ei muisti-, ei mielikuvia, vaikka terapeutti väitti keskittymiskykyni olevan huono. Sitä en kyllä noin yleensä kiellä lainkaan, enää, mutta tuossa yhteydessä huomautus ei mielestäni pitänyt lainkaan paikkaansa. Sen sijaan noiden "hoitojen" jälkeen keskittymiskykyni katosi aivan oikeasti. Siitä oli huonoja seurauksia ja mm. opiskelut jäivät. Äänitteet olivat mielestäni puuta heinää eikä "terapeutti" ollut saanut niihin edes olennaisinta asiaa oikealla tavalla vaan seikkaili jossain omissa haavemaailmoissaan sekä alkuhaastattelun että johdatuksen osalta. Vastaanottavaisesta joskin analyyttisestä mielestäni huolimatta tunsin hypnotisoijaa kohtaan epäluottamusta, ensimmäisenä hänen epäammattimaisten ja epäkohteliaiden kommenttiensa (minusta) vuoksi. Olen itsekriittinen ja tuossa tilanteessa sitten kritisoin itsekin lähinnä itseäni omista tuntemuksistani ja - avasin mieleni. Tuntemukseni kuitenkin olivat vahvan intuitioni tuotetta, johon taas en vielä tuolloin osannut oikealla tavalla suhtautua. Kaiken huipuksi sain uuden ongelman, jonka kanssa olen jo vuosia nyt sitten painiskellut sen entisen lisäksi.

Nämä kumpikin ongelmani (kyseessä ei ole alkoholi - en käytä) nyt syövät energiaani niin, ettei sitä enää mihinkään juuri jää. Minulla on omia hyviä henkiäni ja oppaita ja enkeleitä, jotka auttavat minua ja ovat pystyneet luomaan minuun puhtaan kanavan, johon nuo hypnoosin aiheuttamat "lonkerot" eivät pääse käsiksi, mutta sen ulkopuolella on elämä välillä aika vaikeaa. Omaan elämäntieheni liittyy ns. pahojen ihmien ja henkien kohtaaminen, joten ymmärrän nämä syy-yhteydet osana elämäni haasteita, koettelemusta, enkä olekaan ainakaan vielä esim. katkeroitunut. Elämä, niin helppoa ja kuitenkin niin vaikeaa. ;)

Hypnoosihoidon antaminen ei siis ainakaan todellakaan kuulu henkilöille, joilla ei ole oikeanlainen eettinen asenne elämään ja ihmisiin. Mielestäni myös sen muunlaisen käytön kanssa pitäisi olla todella skeptinen. Hyväntahtoinen hölmökin voi saada vahinkoa aikaan vääränlaisilla sanavalinnoilla. Siksipä pitäisi kuunnella sitä kutsumuksen ääntä, joka erottaa wanna-be't ja ne, joilla on tie. Kuitenkin niin harva kuuntelee tai kuulee yhtään mitään.

Meditointikin on eräänlaista hypnoosia ja ei ehkä monikaan muista, että siinäkin on tärkeää pitää se mieli ns. puhtaana!

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Koalani » 30 Heinä 2012, 01:56

Jos sun keskittymiskyky oli huono, ei ole luonnollista, ettet muistanut pitkiä pätkiä hypnooseista. Mä pelkään pahoin, et tyyppi teki jotain sulle, kuten mainitsemani hypnotisoija. Ainoat mun tapauksista, jotka ei muistanut mitään herätessään oli sellaisia, jotka pääsi tosi syvään, ja kadotti tietoisuuden. Ja niitä oli vain 3. Kaikki muut muisti kaiken ja jokin yksitysikohta vain oli hämärä. Eli kukaan ei kadottanut kokonaisia pätkiä. Tää on merkki ulkonaisesta vaikutuksesta. Kannattaa siis tutkia vähän tulevaa terapeuttiaan ja kuunnella sisäistä ääntään...

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 05 Elo 2012, 21:13

Vuosia tuota aiemmin mainitsemaani ajanjaksoa ennen kävin henkilöllä, joka mm. "teki minulle" hypnoosiregression ja tuosta minulla on toisenlaisia kokemuksia, hyviä. Eikä muistikuvia puutu mistään kohden. Ystäväni oli läsnä, mikä ei häirinnyt keskittymistäni mitenkään eikä tämä hypnotisoijakaan tuntenut tilannetta kiusalliseksi. Ystäväni teki muistiinpanoja.

:mrgreen:

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Hypnotisointi

ViestiKirjoittaja Koalani » 08 Elo 2012, 03:41

Niinpä. Mullekin tulllaan kavereidensa kanssa. Ja mä nauhoitan sessiot. Sen sijaan se mainitsemani hypnotisoija, joka keskeytti kasetin keskelle, ei sallinut muita saliin. Nää huijarit on keksinyt jonkun keinon, jotta hypnotisoidut ei muistaisi kokonaisia jaksoja. Ne luultavasti käskee niitä unohtamaan... Kysymys on, miksi sillä oli niin pahoja seurauksia suhun vain parin session jälkeen. Ja vaikea ajatella, miten kyseessä oleva henkilö on tullut maineikkaaksi, jos se tekee tommoista kaikille...


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa