Hallusinaatiot

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 09 Elo 2008, 21:14

Tämä kyllä täytyi tehdä kun hallusinaatiot ja unet alueella ei ollut hallusinaatioista varsinaista topiccia. Asiaan, eli oletko nähnyt hallusinaatiota? tuliko spontaanisti vai aineiden vaikutuksesta?

Itse olen yhden hallusinaation nähnyt pienenä, olin juuri herännyt mutta makasin vielä sängyssä kun avasin silmät niin näin enkelitä leijuvan ympäriinsä. ja lähi aikana näin kaupassa käydessäni aivan olemattoman tuolin kyllä sitten ihmettelin kun katsoin uudestaa kun siinä ei ollutkaa mitään
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Twisted » 09 Elo 2008, 23:16

Itse en ole hallusinaatioita nähnyt, muistaakseni ainakaan. Siinähän on myös se, miksi niitä haluaa kutsua...
Minkä ikäinen muuten olit kun näit noita enkeleitä? Meinaan jos ihan pienenpieni olit, etkä ollut kuullut vielä enkeleistä, homma menisi mielenkiintoisemmaksi.
Mistäköhän tuollaiset hallusinaatiot sitten yhtäkkiä ilmestyvät? =D Sinä olit varmaan vielä puoliunessa, se selittäisi sen hallun.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 10 Elo 2008, 02:47

Twisted, täytyy tuottaa pettymys kyllä tiesin enkeleistä jo sitä ennen
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Twisted » 10 Elo 2008, 04:29

Millä tavalla pettymys? : O Parempihan se on kun tietää mitä on tapahtunut.. ^^

(Niin ja sorry chat)

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja aavenainen » 10 Elo 2008, 18:15

olen nähnyt 2 pikkuruista lampunvarjostinta leijumassa ilmassa saatoin kyllä viellä puoliunessa olla :D veljeni näki armejiassa vanhanaikaisen radion ja näki valoja metsässä kun eivät olleet maastolenkillä/retkellä kunnolla nukkuneet.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja tuputhy » 10 Elo 2008, 23:26

Kyllä hallusinaatioita näen: Esim. kun olen tupakalla, niin auton keula pomppii ylösalas, tai sitten mikrouunin numerot hyppii ylösalas,tai nään valonvälähdyksiä syrjäsilmällä, mutta tää on vaan merkki siitä, että migreeni on tulossa!
Onneksi tätä sattuu vaan muutaman kerran vuodessa..olen huomannut, että liian vähä nukkuminen aiheuttaa. Silmät kai väsyy..? Toisaalta kai migreeni johtuu verisuonien laajenemisesta, ja täsmälääkkeet auttaa.
On se kuitenkin outoa, kun tuollaisia näkee.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Regendos » 11 Elo 2008, 19:48

Hallusinoin tavallaan tuossa viimeyönä. Olin pihalla nyt mainitsemattomasta syystä ja tiirailin ja kuuntelin ajankulukseni lepakoita, niin näin syrjäsilmällä, kuin joku olisi sytyttänyt sykärin ja nopeasti sammuttanut sen. Oli hieman tönkkö olo kun aloin pohtimaan, että kukakohan ulkopuolinen ystäväni tontilla pomppii.

Avatar
Buttoni
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 01:11

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Buttoni » 13 Elo 2008, 15:16

Itselläni esiintyy tälläistä:

Monesti, kun olen nukahtamaisillani hahmotan silmilläni hämärästi edessäni/ympärilläni jotain, mikä ei todellisuudessa ole siinä. Oudointa tässä on se, että minulla on silmät selvästi kiinni ja olen kuitenkin hereillä. Todisteena se, että olen herännyt tähän ja todennut silmäni olevan kiinni. Olen huomannut edessäni tavaraa tyyliin tuolin, pyyhkeen,etc.. Ja olen myös monesti ikäänkuin eri tilassa, eri huoneessa. Useasti jopa nautin tilaanteesta nukahtaimaisillaan tiirraillesa ympärilleni minkä voin. :p

Kellään muulla vastaavaa?.
And I wanna conquer the world
Give all the idiots a brand new religion
Put an end to poverty, uncleanliness, and toil
Promote equality in all of my decisions
With a quick wink of the eye, and a
"God you must be joking!"

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Hartsa » 13 Elo 2008, 23:29

Asiaan liittymättömästi, mutta vastaten edelliseen viestiin, on käynyt monet kerrat. Lähellä OOBE tilaa rupeaa näkemään silmäluomien läpi suurin osa immeisistä, ihan jännä judanssi. Ja samalla rupeaa olemaan vähän eri värähtelytasoissa niin on mahdollista nähdä vähän ylimääräistäkin. Niin ja sekin että katselukulmaa pystyy kääntämään vaikka pää ei liiku kun näkee luomien läpi. Itseasiassa käsittääkseni käytössä olisi 360-astetta näkökenttä, mutta sitä ei osaa käyttää niin sitä rajoittaa omaa näkökenttäänsä siihen vanhaan totuttuun.

Kerran on myöskin käynyt niin että olen nähnyt ulkoa mitä sisätiloissa tapahtuu, tosin tätä en voinut oikein todentaa että oliko havaitsemiani asioita oikeasti tapahtunut kun menin takaisin sisälle, kun porukka oli sen verran tuntematonta ja tod näk. umpimielistä ettei asiasta kehdannut mainita ja kysellä. Ja tällöin olin täysin hereillä ja pystyssä, polttelemassa tupakkaa. Väsynyt tosin.

Varsinaisia halluja en tiedä lienenkö nähnyt.. ehkä väsyneenä jotain pientä vilahtelua ja normipäivän esineitä näkee ihan jonain muina. Lasketaanko nuo sitten, tiedä häntä. Ja toki ylempänä mainitut voi heittää halluihin kanssa jos näin haluaa tehdä.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 16 Elo 2008, 23:26

tämä tyyppi joka nyt käyttää nimeä loitthuuo on ilmeisesti sama tyyppi kuin monet monet muut nimet ja kirjoittelee samaa turhaa paskaa eri nimimerkeillä kantsii varmaan kyllä antaa jo ip bannit...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Buttoni
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 01:11

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Buttoni » 17 Elo 2008, 01:49

Korvapuikko kirjoitti:tämä tyyppi joka nyt käyttää nimeä loitthuuo on ilmeisesti sama tyyppi kuin monet monet muut nimet ja kirjoittelee samaa turhaa paskaa eri nimimerkeillä kantsii varmaan kyllä antaa jo ip bannit...


Mahollisesti. Onse hauskaa, kun näistä wow gold boteista ei pääse eroon edes olematta wowissa. .. ._.
And I wanna conquer the world
Give all the idiots a brand new religion
Put an end to poverty, uncleanliness, and toil
Promote equality in all of my decisions
With a quick wink of the eye, and a
"God you must be joking!"

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 18 Elo 2008, 13:06

Näin pienenä sellaisia kiiltäviä palloja usein ennen nukkumaanmenoa. Se ei ollut mikään heijastus, ohimenevä auto tms, koska yökylässä olevat kaverini eivät koskaan nähneet niitä. Tämä ei ollut myöskään nk. "tähtien" näkemistä, vaan ne olivat hieman suurempia. En tiedä, mitä unen ja valveillaolon rajamailla silmissä tapahtuu, mutta jokin tällainen juttu se varmasti oli. Tai jokin mielikuvituksen aiheuttama. En ole nähnyt näitä varmaan viiteentoista vuoteen.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 19 Syys 2008, 09:16

Kerran kun mulla oli joku 39 astetta kuumetta pienenä niin näin semmoisia pieniä valkoisia eläimiä, ne oli kauheen nopeita ja juoksivat (tai ehkä liukuivat pikemminkin...) ympäri huonetta. Muistan etäisesti myös kuulleeni ääniä, ja että se oli ihan hirveetä. Aamulla herätessäni äiskä tuli kertoo, että olin puhunu ihan höpöjä, enkä muista ite mitään sellasesta.

Kerran (tällä kertaa kai ihan selvin päin...) tulin pimeään huoneeseeni illalla ja satuin katsomaan ikkunasta ulos. Naapurin seinän vierellä leijui about metrin korkeudessa jalkapallon kokoinen harmaa pallo Ô__ô Ensireaktiona tietenkin säikähdin jumalattomasti ja käännyin ja räppäsin valot päälle huoneeseen, kun katsoin uudestaan, pallo oli kadonnut. Tyypillistä.

(Helkkari myöhästyn kohta koulusta...)

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Ali G- » 19 Syys 2008, 11:49

Kerran (tällä kertaa kai ihan selvin päin...) tulin pimeään huoneeseeni illalla ja satuin katsomaan ikkunasta ulos. Naapurin seinän vierellä leijui about metrin korkeudessa jalkapallon kokoinen harmaa pallo Ô__ô Ensireaktiona tietenkin säikähdin jumalattomasti ja käännyin ja räppäsin valot päälle huoneeseen, kun katsoin uudestaan, pallo oli kadonnut. Tyypillistä.

Toi saatto olla pallosalama, kerro lisää...
Oliks sillo ukkosta tai pilvistä säätä, tai oliko se ukkosta edeltävä ilta, aamu yms. ?? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 20 Syys 2008, 01:04

Hitsi, siitä on monta vuotta aikaa, eikä päähäni tietenkään tullut mieleen pallosalama X__x Se oli muistaakseni kuitenkin aika loppusyksystä, eli tuskin ukkosia siihen aikaan vuodesta oli. Vai olikohan se peräti talvella. Muistan vaan, että oli tosi pimeää. Voihan olla, että silmäni tekivät yksinkertaisesti temput ja näin ihan mitä sattuu.

Kojiro
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Syys 2008, 15:23

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Kojiro » 25 Syys 2008, 11:55

Pienenä, juuri herättyäni, näin sänkyni päässä laihan miehen. Mies oli vihreä ja läpikuultava ja keinui hiljakseen keinotuolissa. Mies oli päälaelta kalju ja taisi poltella piippua. Räpyttelin silmiäni ja kuvajainen katosi. Toinen samanlainen oli samoina ikävuosina. Tälläkin kertaa olin juuri herännyt, kun näin oman äitini leijuvan sänkyi yläpuolella tarjoten vesilasia. Hätkädin vähän ja silmen kiivas räpyttely sai kuvan katomaan. Myös tämä oli vihreän läpikuultava. Jos tuollaista sattuisi nykyään, säikähtäisin puoliuoliaaksi, mutta pienenpänä en säikähtänyt, vaan lähinnä ihmettelin, että mitäs tämä nyt on.

Kolmas tapaus sattui myös melko pienenä, mutta tällä kertaa nukkumaan käydessä. Oli joulu ja huoneessani oli sellaiset kivat eri värejä välkkyvät jouluvalot. Meillä oli/on tapana jättää jouluvalot yöksi päälle jouluaaton ja juolupäivän välisen yön ajaksi. No verho ei sinä iltana ollut kiinni ja kastelin ikkunasta ulos, ja makoilin sängyssäni. Yhtäkkiä tonttu ilmesyi ikkunan taa. Se katsoi minua, iski silmää ja katosi. Ponnahdin istumaan ja huusin kurkku suorana, että: "Äiti, äiti! Mä näin tontun" Kummasti vaan tonttu muistutti sitä tonttua, joka oli käynyt meillä illalla joulupukin kanssa. ;)

Myös omituisia kuuloharhoja olen pienenpänä kuullut. Aina kun heräsin pelottavasta painajaisesta, kuulin aina samanlaisen sävelen korvissani. Kesti muutamia sekunteja, mutta sävel oli aina tismalleen sama. En enää muista miten se meni, mutta jännä ilmiö, koska se toistui nimenomaan painajaisten jälkeen.

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 25 Syys 2008, 14:06

Kojiro kirjoitti:Myös omituisia kuuloharhoja olen pienenpänä kuullut. Aina kun heräsin pelottavasta painajaisesta, kuulin aina samanlaisen sävelen korvissani. Kesti muutamia sekunteja, mutta sävel oli aina tismalleen sama. En enää muista miten se meni, mutta jännä ilmiö, koska se toistui nimenomaan painajaisten jälkeen.

Itselläni kuului pienenä korvissa outoa kohinaa, tosin ei painajaisten jälkeen, vaan ihan silloin tällöin sitä alkoi kuulua. Ääntä on vaikea kuvailla, mutta siitä tuli mieleen viemäri. Uskon, että vika oli korvissani, mulla oli aika paljon korvaongelmia pienenä. Olen kuullut näin vähän vanhempana myös kerran kipeänä sellaista ääntä, kun joku kävelee rappusia kerrostalossa. (Asun omakotitalossa.) Toinen oli mankelin ääni, sitä kuulin kerran kun olin mahataudissa. :') Kukaan ei siis mankeloinut silloin oikeasti.

Mutta mielenkiintoinen tuo painajaisjuttu. Toistuiko ääni mulloin kuin painajaisten jälkeen? Ekana tulisi mieleen, että kun sydän hakkaa, korvista voi alkaa kuulua toinen toistaan kummallisempia ääniä, itselläni on ainakin kokemusta. Ehkä ääntä tuli myös rankkojen urheilusuoritusten tai vastaavien jälkeenkin, muttet vain kuullut sitä, jos olit esim. julkisella paikalla melussa. Yöllä yksinään pimeässä ja hiljaisessa huoneessa kaikki äänet kuuluvat paremmin. Mutta eihän sitä tiedä, voihan tuo olla jotain muutakin. ;)

Avatar
scottie
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2008, 16:44
Viesti:

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja scottie » 19 Loka 2008, 17:31

Hallusinaatio... itseasiassa kuntarkemmin ajattelee, voisin yhden tapauksen lukea hallusinaatioksi, ilman että olin mitään muuta "huumaavaa" ainetta kuin tupakkia vetänyt. Kävimme Veneskoskella, (osa Nurmoa, Etelä-Pohjanmaalla), eräässä tulvatunnelissa kavereiden kanssa kun kuulimme tarinoita, että siellä oltiin nähty kummituksia (perinteinen: valkoisessa kaavussa oleva nainen, jolta tippuu verta). Tunneli laskee Hirvijärveen ja tunnelin "pohjalta", sieltä mihin loppuu kuiva maa, kuulemani mukaan on löydetty joskus ruumis, joka Hirvijärveltä oli sinne ajelehtinut. (taustatietoa, joka saattaa sekoittaa ajatuksia, mutta jatketaan).
Seisottiin siinä sitten kavereiden kanssa tunnelin suulla ja aloin tuijottamaan tunneliin sisälle. Mahdollisesti rentoutin silmäni, koska aloin nähdä punaisen valon joka välähteli tunnelin sisällä. Toiset ei sitä nähnyt, kun paniikissa heille siitä kerroin, mutta nopeasti kuitenkin lähdimme pois, sillä sain kaverinikin säikähtämään paniikillani.
elämä hymyilee, minä en

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Brecle » 20 Loka 2008, 19:22

Olin nuori varmaan 4vuotias? Ja minulta piti poistaa hammas hammaslääkärissä joten lääkäri antoi jotain ainetta jonka vuoksi sitten näin kun maisa-hiiri juoksenteli katossa. Muistaakseni myös poliisiautoja ajelehti katossa.
Kun Hammaslääkäristä pois päästiin niin olin kuulemma sanonut että "Kato, toi auto lentää"
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja tuputhy » 20 Loka 2008, 21:37

No, olipahan puudutukset! Oletko jälkeenpäin miettinyt, mitähän aine mahtoi olla, vai että vaikuttiko puudutusaine sillä tavalla?
Jalat maassa, pää pilvissä


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa