Raivo

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Marras 2008, 16:14

njoo ton vicin kommentin vois poistaa koska siinä ei sanota mitn asiaa. turhaa itkua vain...

Itse huomasin hyvin raivon tilat joskus ala-asteella.
kiusattiii ties kui kaua... sit vaa napsahti. päässä vaa tunnas.
sit vaa juoksin sen kiusaajan kimppuu vain ajatuksena että nyt hän saa kärsiä.
vaihdettiin lyöntejä mutta yhtäkään lyöntiä rn tuntenut.
siinä meni ns... lamppu pois... ei voinut kontrolloida itseään lainkaan...
sitten kun tapaus oli ohi. kädet vispas iha urakalla.
ja ol iha mahtava olo :D
Feel the LOVE

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 08 Marras 2008, 17:59

Ite hyvin harvoin oikeen kunnolla raivostun, jos näin käy niin en osaa kontrolloida itseäni. Muutamaan otteeseen on veitsi eksyny käsiin muttei onneksi käyny mitää vakavaa. Muistan joskus kun olin täydessä kiukussa menin keittiöön tuoppi kädessä ja kirosin jotain niin samalla se tuoppi kirjaimellisesti räjähti käsiin, meni samanlaisiksi paloiksi kuin auton lasi kun sen hajottaa.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 09 Marras 2008, 16:54

Kerran eläessäni olen oikeasti raivostunut niin, etten tajunnut enää hitustakaan, mitä olin tekemässä. Tapahtui yläasteikäisenä, pitkään jatkuneen henkisen kiusaamisen tuloksena. Olin vain hiljaa hyväksynyt kaiken, ja sitten lopulta pimahdin. Opettaja tuli väliin, niin en ehtinyt ketään vahingoittaa.

Tuntui hyvältä, vaikka ilkkuminen jatkuikin. Oli paljon tasapainoisempi olo. Ja jaksoin taas ottaa lisää paskaa niskaan.

Mutta on se toisaalta pelottavaakin, ettei todellakaan pysty hallitsemaan itseään.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Marras 2008, 17:08

ajattele tuollainen tilanne jossai baarissa esim. ja on puukko mukana... voi käyä pahasti
Feel the LOVE

Avatar
Aevis
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Loka 2008, 09:20

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Aevis » 20 Tammi 2009, 22:19

No itselläni ei ole ollut mitään kunnollista syytä räjähtää täydellisesti, mutta olen huomannut, että melko pienistäkin asioista tulee melkoinen määrä adrealiinia vereen, joten jos joku vaikka vetäisi turpaan, niin luulen että kauheita asioita alkaisi tapahtua. :D Se todellakin tuntuu siltä, että menettäisi hallinnan vähäksi aikaa. Pelottavaa on sitten tämä melkein euforinen tila, joka tästä aiheutuu. Muutenkin olen huomannut pieniä, melkein sadistisia piirteitä itsestäni. Että sillälailla. :|

Mainitaan tähän vielä lopuksi, että yleensä olen kuitenkin erittäin rauhaa rakastava persoona ja tulen toimeen melkein kaikkien kanssa.
I'm not a pyro. I just like to watch it BURN!

Jehabi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 16:43

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Jehabi » 15 Heinä 2009, 00:41

Zrud kirjoitti:ajattele tuollainen tilanne jossai baarissa esim. ja on puukko mukana... voi käyä pahasti


Minun mielestäni niiden ihmisten pitäisi miettiä liikkeelle lähtöä jos pitää olla puukko mukana, tai jos pitää olla niin miksi pitää sitten mennä sellaisiin paikkoihin missä tarvitsee puukkoa.

Itsellä pimahtaunut vain pari kolme kertaa, kerran vain vitutti kaverini vittuileva kommentti siskoni vaatteista, toinen oli kun joku idiootti huuteli aina minut nähdessän "tunnetko sinä minua" ( tyypillä on porkkanan väriset hiukset kävelee typerästi aivan kuin olisi 10 kilon kivekset tai paskaa lahkeessa ) koska ei ilmeisesti ollut nähnyt viiksiä ja pitkää lettiä luuli mua varmaan ulkomaalaiseksi ja oli rasisti. Silloin oli ollut liikuntaa syke korkealla ja oli ollut verilättyjä urheilun jälkeen helvetti ne maistuu pahalle eli kaikki AINEKSET oli lisätty vain hiiva puuttui. :twisted:

"offtopic" samanlailla käy kun talvella pyöräilee ja pyörä lähtee pois alta sitä jotenkin refleksinomaisesti on aina jaloillaan eikö muista yhtään mitään että miten pysty johoknin tuollaseen vaikea selittää. Mutta sillon kun on ajatuksissaan niin pölähtää ja sattuu jäätä ja siinä puuterilunta.

Mikkoa
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Kesä 2009, 17:18

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Mikkoa » 15 Heinä 2009, 12:37

Aevis kirjoitti:No itselläni ei ole ollut mitään kunnollista syytä räjähtää täydellisesti, mutta olen huomannut, että melko pienistäkin asioista tulee melkoinen määrä adrealiinia vereen, joten jos joku vaikka vetäisi turpaan, niin luulen että kauheita asioita alkaisi tapahtua.


Niin tai sitten sitä muuttuisi oikeinkin rennoksi tyypiksi ja paapaisi vähän aikaa :). Jos siis joku yllättäen tulisi ja löisi :(.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 15 Heinä 2009, 17:19

Viikonlopun aikana yht'äkkiä taas napsahti päässä kavereiden kanssa. Rupesin möykkäämään ja niin lens kaljat ja kaljapäkit seinään, että humahti. En ollut kuin kolmisen olutta ehtinyt juoda. Kaverit hiukan pelästyivät mutta pyysin tietysti anteeksi.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Heinä 2009, 17:35

MITÄ !?!??!?! SÄ HEITIT BISSET SEINILE ????
EI NOIN SAA TEHÄ !!!! :demoni: :demoni: :demoni:
Feel the LOVE

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 15 Heinä 2009, 17:42

Zrud kirjoitti:MITÄ !?!??!?! SÄ HEITIT BISSET SEINILE ????
EI NOIN SAA TEHÄ !!!! :demoni: :demoni: :demoni:


Ei tosiaan sais :( Onneksi ne oli 18 päkeissä niin pysyi muoveissa, 3-5 niistä tais mennä paskaksi mutta rupesin kiskomaan aika rankkaa niitä mitä kerkesin. Ja ONNEKSI olivat tölkeissä :D
Better to reign hell, than serve in heav'n

MikGo
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Huhti 2009, 17:07
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja MikGo » 23 Heinä 2009, 04:46

Eräs minulle läheinen henkilö koki vähän samanlaisen jutun. Itse en ollut paikalla kun kohtaus tapahtui, mutta olen kuullut sekä kohtauksen uhrilta ja silminnäkijöiltä tarkan kuvauksen. Päiväunilta herättyään kyseinen henkilö menee keittiöön ja puhelee jotain kummia. Muut istuvat keittiön pöydän ääressä ja ihmettelevät mitä hänellä on asiaa. Sitten hän hyppää pöydälle, ottaa lasisen astian pöydältä ja puree sitä palasiksi.

Muut säikähtävät ja koittavat rauhoittaa häntä. Mutta tämä ei rauhoitu vaan raivostuu enemmän, potkii ja hakkaa vastaan kun häntä yritetään pistää aisoihin. Vähän ajan päästä henkilö havahtuu ja kysyy, mitä on tapahtunut ja ei kai tehnyt mitään pahaa. Lisättyään vielä, ettei voi asialle mitään, kohtaus jatkuu. Meno jatkuu samanlaisena, välillä raivon vallassa huutaen ja riehuen, välillä säikähtäneenä kysellen tapahtuneesta. Kun tilanne loppuu hän jää röhnöttämään nojatuoliin elottoman näköisenä, niin kuin ketään ei olisi kotona.

Lopulta tilanne päättyy niin, että poliisit soitetaan paikalle, ja he vievät henkilön sairaalaan psykologiselle osastolle. Siellä hänelle tehdään tutkimuksia, mutta mitään ei löydy. Lääkärit eivät osanneet sanoa oikein mitään.

Myöhemmin kyselin henkilöltä tapahtuneesta. Hän sanoi, että niin kuin joku muu olisi ollut hänen sisällään ja ohjannut häntä. Hän ei myöskään muistanut tilanteesta muuta kuin ne kohdat, joissa oli tavallaan itse ollut paikalla. Tapahtuman aikana hän tunsi kuulemma myös painoa rinnan kohdalla.

Kohtauksesta on jo aikaa, eikä sitä ennen tai sen jälkeen ole tapahtunut moista.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Zrud » 23 Heinä 2009, 16:34

no toi ei enää kuulosta yhtään terveeltä jos menee jo tilaan mistä ei ite muista mitn... Psykiatrille pitäs tossa tapauksessa mennä.... hullu on :D
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Wespa » 23 Heinä 2009, 18:24

Henkilön ruumiin käyttöönotto (riivaus) tai psykologinen kohtaus. Näkökulmasta johtuen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja WM_ » 23 Heinä 2009, 22:37

Zrud kirjoitti:no toi ei enää kuulosta yhtään terveeltä jos menee jo tilaan mistä ei ite muista mitn... Psykiatrille pitäs tossa tapauksessa mennä.... hullu on :D


"Lopulta tilanne päättyy niin, että poliisit soitetaan paikalle, ja he vievät henkilön sairaalaan psykologiselle osastolle. Siellä hänelle tehdään tutkimuksia, mutta mitään ei löydy. Lääkärit eivät osanneet sanoa oikein mitään."

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

ViestiKirjoittaja Dezil » 07 Loka 2009, 20:18

Nään aina unta et tapan jonku unessa ja se tuntuu tosi kivalta ehkä oon sairas :D
Viimeksi muokannut Dezil, 27 Joulu 2009, 02:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Wespa » 08 Loka 2009, 00:30

Unessa tappaminen ei ole mitenkään paha merkki. Kuolema kuvastaa suurta muutosta.

Ensinnäkin voin sanoa, että kiusaajat ovat itse heikkoja. Heillä on esim. itsetunto-ogelmia ja pelkäävät, jonka takia he kiusaavat muita jotta saisivat tunteen olla toisten yläpuolella. Fyysinen väkivalta voi kertoa myös siitä, että kiusaajalla ei ole paljoakaan taitoa kiusata verbaalisesti ja siksi pitää keskittyä siihen fyysiseen puoleen (joka on monesti se viimeinen ratkaisi mm. perhesuhteissakin kun on väittelyssä tappiolla).

Suosittelen ottamamaan vanhempiisi yhteyttä ja järjestämään useamman opettajan kanssa jonkinlaisen isomman keskustelun, johon osallistuu useampi henkilö (mahdollisesti myös kiusaajan vanhemmat). Täällä sitten asiat tehdään selväksi. Sitten vielä vaadit, että tilannetta tarkkaillaan ja jos kiusaaminen jatkuu, niin kiusaajat erotetaan/siirretään toiseen kouluun. Mahdollista oikeusjuttuakin voisi pelotteena vilautella koulun suuntaan, niin varmaan saisivat asialle jotain nopeammin tehtyä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 08 Loka 2009, 00:42

Tuosta kiusaamisesta myös sen verran että kyse voi olla myös aikaisessa lapsuudessa tapahtuneesta kiusauksesta/väkivallasta itse kiusaajaa kohtaan. Esim. Perheenjäsen/sukulainen. Tästä on jäänyt sitten kaunaa ja tyyppi haluaa varmistaa että häntä ei enää noin kohdella ja kostaa sen muille ihmisille.

Pari tälläistä tapausta olen ihan itse todistanut.

Avatar
Dezil
Kummitus
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 16:35

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Dezil » 08 Loka 2009, 22:53

Miten sais terveellä tavalla purettua vihaa ja raivoo ilman et satuttais ketää tai itseensä... Nykyää oon hakannu nyrkkeilysäkkiä mut ei tunnu tukahduttavan paljoo..

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Jaarno » 08 Loka 2009, 23:57

Kyllä se auttaa ku jotain vaa hakkaa ja lyö. Ei siis ihmisiä. Nyrkkiä seinään niin että sattuu kunnolla niin menee raivo äkkiä ohi. ;)

Avatar
Nemuska
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 10 Syys 2009, 16:35

Re: Raivon tilat?

ViestiKirjoittaja Nemuska » 10 Loka 2009, 00:28

Eipä ole ikinä täydellä laidalla tullut raivoa päälle. Itse olen näitä paskan kerääjiä jotka vaan ratkeaa sitten lopuksi jostakin yhdentekevästä. En ole koskaan saanut suuttua elämäni aikana, olen aina ollut se vanhempi sisko jonka pitää ymmärtää, olla esimerkkinä ja jolta odotetaankin sitten sitä ymmärrystä yli äyräiden. Sisko huutaa, parkuu, kiroaa sydämensä kyllyydestä ja minä en ole koskaan saanut edes katsoa porukoita vinoon kun korvien välissä kiehuu.

Viimeksi kun pään sisällä kaikki heitti kärrinpyörää tulin purreeksi itseäni käteen. Kunnolla. Karmeat mustelmat ja viereinen sormi oli kauan omituisen turta. Hetken päästä aina harmittaa ja yritänkin purkaa kaiken yleensä johonkin nuijittavaan ja jo valmiiksi elottomaan.
Kaikelle löytyy selitys, oli se sitten mikä tahansa.
"You can't always have everything. After all, where would you put it." Niinpä.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron