Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 15 Helmi 2009, 02:41

Itsekin näin pienempänä yhtä ja samaa painajaista kuukausitolkulla. En ihan joka yö mutta lähes. Eroon siitä pääsin yksinkertaisesti opettelemalla. Katselin netistä tietoa uniin vaikuttamisista ja varsinkin lucidista. Alkoin sitten keskittymään lucidiin pääsyyn illalla ja muutenkin mietin nukkumaanmennessä unia joita haluaisin nähdä.


Itsellä oli kyllä outo uni viime yönä. Olin Jyrki Sukulan kanssa tekemässä ruokaa. Siinä kun tein kurkusta siivuja niin Jyrki sitten opetti minulle miten se on nopeampi tehdä. Menin sitten aamulla huviksi kokeileen tällä tavalla ja kyllähän se saattoi vähäsen nopempaa olla. :) Mutta vaikeampaa.

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Mercs » 17 Helmi 2009, 08:06

Tuli postattua väärään ketjuun näistä unista, jotenka kirjoitan niistä nyt tänne.

Lapsuudessa meikäläisen unissa oli AINA Muumien Mörkö. Se tuli aina kylmässä sumussa joko mökin metsästä, umpeenkasvaneelta järveltä tai kotitien mäkeä ylös. Kun lopulta opin olemaan pelkäämättä Mörköä kymmenenvuotiaana, niin näin unen jossa tein Mörön kanssa diilin, että hän jättäisi uneni rauhaan. Omituista kyllä, kun ikää on nyt 21 vuotta niin joskus se p*rkele vieläkin örisee jossain puskassa ja tulee sieltä, tosin humoristisemmin joko olut kourassa tai rööki huulessa. Nykyään heräilen niihin uniin nauraen, mutta kun olin pieni niin olin kauhusta lamaantunut.

Tällä hetkellä yleisimpiin uniaiheisiin kuuluu putoamiset. Muistettavin uni viimeisen kuukauden sisältä oli, kun putosin putoamistani ison ostoskeskuksen kerroksista alas. Viime viikolla hyppäsin unessa alas kerrostalon katolta, kun tuntui siltä että kaikki on lopullisesti ohi. Omien luulojeni mukaan nämä unet johtuvat pahasta masennuksesta, josta tällä hetkellä kärsin.

Käärmeunet tulevat ja menevät silloin tällöin. Niitä tulee unissa maassa olevista koloista, vedestä tai viidakoista. Mekongin tyyppiselle joelle kohdistuneesta unesta kerroin "Enneunet" osioissa vahingossa. Siinä mielessä huvittavaa, että olen uinut Mekongia alavirtaan yhteensä kaksi kilometriä tosielämässä ja samalla kelailin milloin käärme ui yli joen. Käärmeet ovat aina olleen itselleni kinnostuksen ja inhon kohde. Siihen liittyy tapahtuma lapsuudesta.

Demoneita, mureenoita ja kaikenmaailman saatanoita näen unissa säännöllisesti. Mitään kristillistä Stryper jeesustelua en ole ikinä nähnyt. Maailmanlopusta olen nähnyt kaksi omakohtaisesti pelottavaa unta. Ensimmäisessä talomme takapihalla raahasi itseään eteenpäin epäkuolleet, joilla ei ollut alaraajoja. Suolet viistivät maata ja aurinko oli punainen, samalla kuin koko taivas vuosi verta. Toisessa tulivuori (joka todellisuudessa on merenpinnan alla kotikaupunkini edessä) räjähti ydinpommin voimalla, muuttaen kaiken tyhjyydeksi. Katastrofeista esim. tsunami on ollut unissa ainakin kolmesti.

Hienoista unista joita muistan...niitä on monta, tosin ei painajaisia enemmän. Hienoin kaikista on se uni jossa taivaalla oli monia erilaisia lentoaluksia. Sen näin joskus 15 vuotta sitten.
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 18 Helmi 2009, 11:28

Mercs kirjoitti:Lapsuudessa meikäläisen unissa oli AINA Muumien Mörkö.

Tunnustan nyt sitten kaiken xP mä pelkään sitä muumi mörköö vieläki :evil: jäi kamala pelko siitä yhestä * jaksosta :demonbunny: (siitä kun se mörkö seisoo oven takana kun nipsu väittää lähtevänsä kotiin, eikä häntä pelota >.< se oli pelottava jakso x)
uniin muumien mörkö ei ole muistaakseni päätynyt... ehkä kerran tai kaksi, muttei niin, että muistaisin sen ;)
elämän viisaus by: minä, kukapa muukaan: on raivostuttavaa nähdä samaa unta monta kertaa :D se alkaa kyllästyttää pitemmänpäälle, jos se on painajainen, sitä pelkää enemmän ja enemmän, kun tietää mitä odottaa xP (olipa taas viisasta x)
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Mercs
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 06:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Mercs » 19 Helmi 2009, 14:21

Onhan nuo ihan legendoja, kun niitä muistelee.

Pikkuveli näki pienenä painajaisia japanilaisista. Tähän oli syynä piirretty nimeltään Suuri Alakazam (The Great Alakazam), Ikivanha japanianime. Jos jostain toisesta kansasta itse olen nähnyt unta, niin mieleen tulee joku Baron Samedin meditaatiosessio Karibialla.
"Come to me, son of Jor-El! Kneel before Zod! Snootchie Bootchies!"

Avatar
HenkiMaailma
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 04:46

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja HenkiMaailma » 21 Helmi 2009, 15:33

Näin muutama päivä sitten aika pahaa unta. En muista sitä tarkkaan, mutta sen muistan, että tunsin siinä valtavaa kipua. Unessa laitettiin teräviä pitkiä nauloja sukupuolielimeni alueelle, muistaakseni hiukan sen yläpuolelle alavatsaan myös. Kipu oli todella realistisen tuntuinen ja herätessäni ei ollutkaan mikään paras olo, vaikka silloin en enää kipua tuntenutkaan.

Sukupuolielin (ainakin miehillä) kuvaa egoa. Tavallaan siis taistelin unessa omaa egoani vastaan, joka oli ihan positiivinen juttu vaikka uni olikin aika intensiivinen.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 24 Helmi 2009, 13:19

Viimeisin jännä uni oli sellainen missä maailmanloppu tuli sateettoman ukkosmyrskyn muodossa ja taivaalla oli sinertäviä valopalloja. Olin avokkini kanssa autossa ja olin tosi surullinen siitä, että aika loppui kesken ja tunsin että päätyisimme eri paikkaan.

Viikkoa aiemmin yksi ystäväni oli nähnyt täysin vastaavanlaisen unen missä hän seurasi tuota samaa maailmaa tuhoavaa ukkosmyrskyä kukkulan laella ja koki syvää surua siitä, että joutuu erilleen poikaystävästään joka oli hänen vierellään. Hän heräsi unessaan avaruusaluksesta kun taas minä heräsin kesken oman uneni.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja blood » 27 Helmi 2009, 21:07

Kamalin uni minkä olen nähnyt taisi olla lintuinfluenssa paniikin aikaan. Unessa olin tietokoneella, latailin musiikkia, ja pian tietokoneeseeni tuli virus. Mutta sitten se virus pääsikin tänne oikeaan maailmaan, ja rupesi muuttamaan kaiken valkoiseksi puuromaiseksi mössöksi. Siinä niin pakenin vähänaikaan sitä mössöä, kunnes rupesin katselemaan telkkaria. Sieltä tuli jalkapallopeli, ja yhtäkkiä valkoinen mössö rupesi muuttamaan jalkapallokenttää mössöksi. Pelaajatkin muuttuivat mukana. Ne kaikki juoksivat yhteen kasaan, ja kaatuilivat toistensa päälle muuttuen mössöksi. Pian olinkin itse sielä kentällä, tai lähinnä katsomossa, ja se mössökasa alkoi ''jahtaamaan'' minua. Pahinta oli, etten pystynyt heräämään tästä unesta, ja se tuntui liian todelta. Pian olinkin yksin keskellä mössöä ja kaikki kaverit olivat muuttuneet. Aloin itsekin muuttumaan, ja juuri kun olin tukehtumassa heräsin ja huomasin itkeväni.

Avatar
Aevis
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Loka 2008, 09:20

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aevis » 27 Helmi 2009, 22:04

Vähän aikaa sitten näin yhden mielenkiintoisen unen, jossa kuolin. Unessa siis tuli kaukaisuudesta jostain syystä aivan jumalattoman iso räjähdys ja minä katselin sitä ja odottelin, että se osuu minuun ajatellen, että tässäkö tää nyt oli? Sitten, kun se osui minuun, niin tunsin kuolevani, mutta saman tien tunsin itseni jonkinlaisena henkenä leijumassa tuhoutuneen maan yläpuolella. Se tuntui todella aidolta ja tykkäsin siitä unesta paljon. : D

Ja pari kertaa olen lucid-uniakin nähnyt. Sain niissä kyllä asioita tapahtumaan, mutta jostain syystä se vaati hirmuisen määrän ponnisteluja. Ei ikävä kyllä tullut silloin mieleen tehdä "asioita", mutta lentää kyllä älysin ja hauskaa oli. : D
I'm not a pyro. I just like to watch it BURN!

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja blood » 28 Helmi 2009, 09:43

Tänään näin vähän painajaisen tapaisen unen: Lähdin kouluun, mutta päätinkin lähteä matkalla parin pojan kanssa kaupalle. Olimme sielä vähän aikaa, kunnes päätimme lähteä kouluun sillä olimme myöhässä. Meillä oli matematiikkaa, ja meitä opetti kamala englannin opettajamme joka alkoi raivoamaan meille, koska olimme myöhässä. Sitten hän kysyi miksi myöhästyimme ja kaikki sanoivat nukkuneensa pommiin. Hän ei uskonut sitä, vaan antoi meille kaikille loppuiäksemme jälki-istuntoa. Muistan kuinka ajattelin jaksanko olla koulussa niin kauaa ilman ruokaa. Pian onneksi heräsin, mutta nukahdin uudelleen ja näin unta taas näistä samoista pojista.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja thebel » 17 Maalis 2009, 18:34

Näin ennen unia yhdestä autiotalosta jota käytettiin varastona. Unissa näin aina kuolleita ihmisiä siellä talossa jotka makasivat pöydillä ja maassa. Vaikka niihin aikoihin kun näin unta siitä, käytettiin sitä varastona, en silti unessa nähnyt sitä varastona, vaan tavallisena hylättynä rakennuksena. Vaikka siellä ei mitään koskaan tapahtunut sillon kun välillä kävin siellä, silti siellä tuntui oudolta ja tuntui kuin jokin katselisi. Talo kuitenkin jouduttiin purkamaan, koska se oli vaarallinen ja aivan laho. Rakennuksen purkamisen jälkeen en ole enää nähnyt siitä unia.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 20 Maalis 2009, 17:06

Eilen tuli kyllä melko erikoinen unihalvaus. Jäin outoon asentoon.
o__/\ <--- tuossa hieno kuvaus. o=pää, __=vartalo, /=reisi, \=sääri
Toivottavasti tajusitte. :)

Enkä päässyt sitten liikkumaan mihinkään tuosta. Kuulin kuin joitakin tyyppejä olisi tullut huoneeseen vaikka ei siinä ketään ollut. Ensin luulin että joku tuli mutta kohta tajusin että taitaa olla unihalvaus koska en pysty liikkumaan ja sai taistella vähä että sai silmätkin auki.¨

Pääsinpäs osittain lucidiinkin tuon jälkeen. Mutta sama ongelma jatkuu. En pysty tekemään siinä mitään erikoista. Vain asioita mitä "oikeassa elämässäkin"

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 23 Maalis 2009, 09:07

Aevis kirjoitti:Vähän aikaa sitten näin yhden mielenkiintoisen unen, jossa kuolin. Unessa siis tuli kaukaisuudesta jostain syystä aivan jumalattoman iso räjähdys ja minä katselin sitä ja odottelin, että se osuu minuun ajatellen, että tässäkö tää nyt oli? Sitten, kun se osui minuun, niin tunsin kuolevani, mutta saman tien tunsin itseni jonkinlaisena henkenä leijumassa tuhoutuneen maan yläpuolella. Se tuntui todella aidolta ja tykkäsin siitä unesta paljon. : D

Tuo muistuttaa aika paljon aiemmin selittämiäni minun ja kaverini unia ja tiedän tuttavistani kolmannenkin joka on nähnyt hiljattain ihan vastaavan. :shock:
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 23 Maalis 2009, 09:12

Viime viikkoina olen nähnyt kertauksena lähes kaikki painajaiset mitä elämäni aikana olen nähnyt, on tuntunut aika kurjalta...

Toissayönä sitten kesken uniuusintojen tuli uni jossa katselin vastapäiseen taloon jossakin kerrostalossa. Huomasin että erään perheen tytöllä oli astmakohtaus eivätkä vanhemmat antaneet lääkettä. Lisäksi näin pikkutytön henkiolennon kahden barbienuken kanssa odottamassa tätä tyttöä leikkikaveriksi. Kamppailin itseni kanssa että pitääkö minun "pelastaa" tyttö vai olisiko hänen parempi henkimaailmassa leikkikaverinsa kanssa kun vanhemmat eivät häntä halua...lopulta kuitenkin juoksin vastapäiseen taloon ja soitin ovikelloa ja kun vanhemmat avasivat niin totesin että jumala lähetti minut estämään heitä tekemästä elämänsä suurinta virhettä. Aamulla nauratti kun ikimaailmassa sanoisi moista tuollaisessa tilanteessa. Tässä kumminkaan mikään :angel2: ole.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 31 Maalis 2009, 13:44

Aurelia kirjoitti:
Aevis kirjoitti:Vähän aikaa sitten näin yhden mielenkiintoisen unen, jossa kuolin. Unessa siis tuli kaukaisuudesta jostain syystä aivan jumalattoman iso räjähdys ja minä katselin sitä ja odottelin, että se osuu minuun ajatellen, että tässäkö tää nyt oli? Sitten, kun se osui minuun, niin tunsin kuolevani, mutta saman tien tunsin itseni jonkinlaisena henkenä leijumassa tuhoutuneen maan yläpuolella. Se tuntui todella aidolta ja tykkäsin siitä unesta paljon. : D

Tuo muistuttaa aika paljon aiemmin selittämiäni minun ja kaverini unia ja tiedän tuttavistani kolmannenkin joka on nähnyt hiljattain ihan vastaavan. :shock:

Minäkin olen muuten nähnyt tuollaisen, oisko ollu pari kuukautta sitten. Siinä tuli räjähdyksen sijaan kylläkin hirveä tulva. Ensin oli sellanen hirveä paniikki, että "nyt kuolen". Niin siinä taisi käydäkkin, minulta hävisi unessa ruumis ja se "minuus" (selitän hyvin...) ja vain leijuin ilmassa jotenkin, ja katsoin sivusta, kun kaikki tuhoutuu. Siitä huolimatta se ei tuntunut ollenkaan painajaiselta. :)

Ja räjähdysunenkin näin muistaakseni viime kuussa, mutta siinä heräsin, kun kuolin.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 31 Maalis 2009, 15:42

^ Aika pelottavaa kun moni on nähny unta missä maailma tuhoutuu ja he jäävät jonkinlaisina henkinä tjsp. leijumaan. Ettei vaan olisi jonkin sortin enneunia?
Fabulous babe

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 02 Huhti 2009, 14:37

Tenkku kirjoitti:^ Aika pelottavaa kun moni on nähny unta missä maailma tuhoutuu ja he jäävät jonkinlaisina henkinä tjsp. leijumaan. Ettei vaan olisi jonkin sortin enneunia?

Toivottavasti ei. Vaikka olishan se just mun tuuria, että kun kerrankin elämä on alkanut asettua aloilleen ja uskaltaa jopa olla onnellinen aika ajoin niin sit tulis maailmanloppu :evil:
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 05 Huhti 2009, 12:44

Tenkku kirjoitti:^ Aika pelottavaa kun moni on nähny unta missä maailma tuhoutuu ja he jäävät jonkinlaisina henkinä tjsp. leijumaan. Ettei vaan olisi jonkin sortin enneunia?

Tuotahan tässä alkaa itsekkin miettiä... >.< jos tämä suuri jumala (johon uskon äärimmäisen hyvin -.-')on todella olemassa, miksi se tuhoaisi maailman? no jaa... ihan miten vaan, kyllä se maailmanloppu joskus kumminkin tulee... vai? :ghost3:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Rie-chan
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 16:33
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Rie-chan » 05 Huhti 2009, 12:49

Mä näin pienempänä aina unta, että olin yläkerrassamme, ja aloin kävelemään rappuja alas. En kylläkään kävellyt kuin 2 askelta, ja sitten ilman omaa tahtoani HYPPÄSIN KAITEEN YLI alakertaan, ja uni loppui. O__o Outoo..
Kerran onnistuin kävelemään normaalisti rappuja alas, mutta sitten kun katsoin alhaalla oikealle, siellä oli jtn jättiläishyönteisi jonkin graffitikadun vieressä :shock:
Toin nyt on ainoo uni joka on toistunut, ja jäänyt mieleen..

Ja kerran näin unta että kaappikello jahtas mua :mrgreen:

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 17 Huhti 2009, 21:12

Näin viime yönä unta wespasta :lol: Olin jossain koulurakennuksessa tms, opistossa ja yhden huoneen seinään ilmestyi yllättäen reikä josta alkoi virrata läpinäkyvää hohtavaa valoa. Muut olivat kauhuissaan, mutta itse menin uteliaana kokeilemaan energiavirtaa. Pohdin, että oliko kyseessä jokin henki taikka jopa avaruusolento, mutta reiästä kurkatessani näinkin viereisessä huoneessa meditoivan wespan. Nauroin ihan kippurassa aamulla. :D
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 17 Huhti 2009, 22:02

Aurelia kirjoitti:Näin viime yönä unta wespasta :lol: Olin jossain koulurakennuksessa tms, opistossa ja yhden huoneen seinään ilmestyi yllättäen reikä josta alkoi virrata läpinäkyvää hohtavaa valoa. Muut olivat kauhuissaan, mutta itse menin uteliaana kokeilemaan energiavirtaa. Pohdin, että oliko kyseessä jokin henki taikka jopa avaruusolento, mutta reiästä kurkatessani näinkin viereisessä huoneessa meditoivan wespan. Nauroin ihan kippurassa aamulla. :D

Arvaa repesinkö minä täällä xD jaa-a... mitäköhän unia sitä itse seuraavaksi näkee kun on näitä lueskellut :mrgreen:
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa