Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 27 Elo 2009, 22:20

Wespahan käy kuumana kun monet unet *krhm* tällaisia. :)
Pitääpä kokeilla taas nukkumaanmennessä päästä vähintään tuohon viimeyön kaltaiseen tilaan.

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Art » 29 Elo 2009, 14:56

Minä näin taas viime yönä unta, että olin koulussa, enkä tiennyt että missä meillä on seuraava tunti, tai edes kuka opettaa minulle... Olin sitten jo vähän paniikissa, kun en löytänyt luokkaa, ja lukujärjestyksestä ei ottanut mitään selvää. Olen nähnyt hirveän monta tällaista unta, enkä tiedä miksi, kun ei minulla kyllä ikinä ole oikeasti mitään paineita siitä, että ehdinkö tunneille. Monesti näissä unissa en tajua miten lukujärjestystä pitäisi tulkita, tai en löydä mistään yhtään ainutta lukujärjestystä, että voisin katosa mitä minulla on seuraavaksi. D : Tuollaiset unet on tosi ärsyttäviä. Enkä löydä niissä ikinä lopulta sitä luokkaa...

Ei kovin jännittävää, mutta ärsyttävää se on, kun näkee toistuvasti tuollaisia unia.
"It's completely fake world we live in."

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 29 Elo 2009, 17:16

Tuli tuosta Wespan tarinasta mieleen, että se on outoa miten aidoilta unet oiekasti voivat tuntua. Itsekin näin jokinen aika sitten unta missä istuskelin baarissa ja muija tuli sanomaan suoraan päin kasvoja "mennäänkö paneen?". Se oli niin outoa kun oikeasti siinä unessa tunsin kuinka kasvoni menivät väkisin hymyyn koska se tilanne oli niin ennen näkemätön minun kohdallani. Pitkän hiljaisuuden jälkeen kysyin kumman kämpille ja sitten heräsin... :lol:

Mutta siis pääpointti on tuo, että unet osaa kyllä olla kumman aitoja joskus, joak vaan tuli mieleen tuosta Wespan mun mieleeni tuomasta aidontuntuisesta unesta.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 30 Elo 2009, 18:46

Art kirjoitti:Minä näin taas viime yönä unta, että olin koulussa, enkä tiennyt että missä meillä on seuraava tunti, tai edes kuka opettaa minulle... Olin sitten jo vähän paniikissa, kun en löytänyt luokkaa, ja lukujärjestyksestä ei ottanut mitään selvää. Olen nähnyt hirveän monta tällaista unta, enkä tiedä miksi, kun ei minulla kyllä ikinä ole oikeasti mitään paineita siitä, että ehdinkö tunneille. Monesti näissä unissa en tajua miten lukujärjestystä pitäisi tulkita, tai en löydä mistään yhtään ainutta lukujärjestystä, että voisin katosa mitä minulla on seuraavaksi. D : Tuollaiset unet on tosi ärsyttäviä. Enkä löydä niissä ikinä lopulta sitä luokkaa...

Ei kovin jännittävää, mutta ärsyttävää se on, kun näkee toistuvasti tuollaisia unia.


Harvemmin unien tapahtumat heijastuvat aivan suoraan oikeaan elämään. Voi olla että sinulla on esim stressiä tmv. ja se näkyy unissasi tuolla tavalla. :P

Itse taas olen viime aikoina nähnyt kamalia unia siitä, kun joku yrittää tappaa minut. En usko, että kukaan oikeasti minua haluaisi tappaa. :) Kenties on vain jotain pahempaa ahdistusta ollut viime aikoina.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Elo 2009, 22:38

ite näin sellaista unta et olin amikses seisoos ruokajonos ja mun tyttöystävä tuli vaa mun selän taakse ja allo humputtaa mun peppua :D
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 30 Elo 2009, 22:55

I don't dream. :[ Harvinaista herkkua minulle.
Merkki joko univajauksesta tai jostain aivan muusta. Veikkaan ensimmäistä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 01 Syys 2009, 19:01

Itse melkein toivoisin, etten näkisi unia. Arvatkaapa vain onko levännyt olo aina aamuisin kun herää hikisenä, päänsärkyisenä tai masentuneena pelkästään sen takia, että näkee niin kamalia unia. Ei kiva. Tuntuu kuin ei saisi lepoa lainkaan, vaikka melkein 9 tuntia nukunkin per yö.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 02 Syys 2009, 17:20

Tällainen painajainen on jäänyt mieleeni varhaisnuoruudesta: Oli huhtikuuta (Todellisuudessakin oli), olin heräävinäni heti aamun valjettua.Oli siis olevinaan sellainen kuulas kevään aamu, maa jäässä yön jäljiltä.
Tulin keittiöömme, josta näkyy järvelle. Katselin ikkunasta järven toiselle puolelle, jää oli jo tummana sulamisesta.
Vastarannalla oli kellastunut kaislikko.
Katselin tuota kaislikkoa ja tunsin miten pelko ja ahdistus suorastaan HYYTI minut. Jokin uhkaava voima tai hahmo tuntui katsovan sieltä suoraan sieluuni ja koko hiljainen kevätaamu oli jonkin alkuvaistoisen pelon ja kauhun ja pahan täyttämä.

Tämän unen näin 5 v.vuotta sitten: Ajoin autolla metsätietä , oli kuulas kevätyö ( taas kevät!). Tie vei halki peltoaukion ja pysähdyin koska pellon ja tien poikki juoksi kuurasta hopeisina hohtavia poroja, joilla ratsasti hopeanharmaita susia punaiset kidat auki. Muistan miten kalpea kuunvalo kimmelsi eläinten turkeissa.

Äh, minulla on kyllä tylsimmät unet... :|
Noh sit on erikseen nämä paranormaali-tapahtuma unet, joista kirjoitin jo toisaalla.

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 02 Syys 2009, 17:27

Art kirjoitti:Minä näin taas viime yönä unta, että olin koulussa, enkä tiennyt että missä meillä on seuraava tunti, tai edes kuka opettaa minulle... Olin sitten jo vähän paniikissa, kun en löytänyt luokkaa, ja lukujärjestyksestä ei ottanut mitään selvää. Olen nähnyt hirveän monta tällaista unta, enkä tiedä miksi, kun ei minulla kyllä ikinä ole oikeasti mitään paineita siitä, että ehdinkö tunneille. Monesti näissä unissa en tajua miten lukujärjestystä pitäisi tulkita, tai en löydä mistään yhtään ainutta lukujärjestystä, että voisin katosa mitä minulla on seuraavaksi. D : Tuollaiset unet on tosi ärsyttäviä. Enkä löydä niissä ikinä lopulta sitä luokkaa...

Ei kovin jännittävää, mutta ärsyttävää se on, kun näkee toistuvasti tuollaisia unia.


Puhut kuin minun suullani! Olen olevinani aina entisessä lukiossani.

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 02 Syys 2009, 17:35

ridikulous kirjoitti:Johtuiskohan tuo painajaisunien näkeminen selällään nukkuessa siitä, että se on turvattomin asento missä ihminen voi olla :|

Voipi olla. Voi olla myös taipumusta uniapneaan. Hapensaanti on silloin katkonaisempaa ja aiheuttaa heräilyn ja nukahtamisen vaihtelua. Ja tuollaisessa tilassa painajaisia tai muuten ahdistavia unia näkee helpommin.
Uniapnea tuntuu tosi keljulle.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 11 Syys 2009, 08:21

Näin unta että osasin soittaa viulua, oli hauskaa. Pentuna halusinkin alkaa soittamaan viulua, mutta vanhemmat sano että viulut on niin kalliita ja se menis mulla tietysti rikki.
Fabulous babe

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Art » 11 Syys 2009, 12:01

Tenkku kirjoitti:Näin unta että osasin soittaa viulua, oli hauskaa. Pentuna halusinkin alkaa soittamaan viulua, mutta vanhemmat sano että viulut on niin kalliita ja se menis mulla tietysti rikki.


Ö.ö Minä näin puolestani viime yönä unta, että joku ihmeen räsyinen ukko tuli minun luokse ja antoi minulle tosi hienon viulun lahjaksi. Sanoi että "Näkijä tietää sinusta, ja halusi antaa tämän lahjaksi." : D Tiedä sitten mitä sekin oli tarkoittavinaan. En minäkään soita viulua, mutta olen kuitenkin melko kiinnostunut sellaisella soittamisesta.
"It's completely fake world we live in."

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 11 Syys 2009, 16:26

Viuluista mieleeni tuli, että olen useamman kerran nähnyt unta laulavani jollain isolla lavalla jossain päin maailmaa.. Luulen että se kyllä tulee haaveestani olla joskus oikea laulaja.. Ja sitten tahdon viulun ja poikkihuilun joulupukilta. ^^

(Ooo.. täällähän on uusia hymiöitä :tapu: jee)
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 23 Syys 2009, 22:47

Kylläpäs tuli uneksittua viime yönä.

Näin unta että olin isäni synnyinkodissa, talossa jota useimmat kutsuvat mummolaksi mutta minä kun en ole isovanhempiani koskaan tavannut niin kyseinen nimitys tuntuu minulle oudolta. Astelin ulos vessasta ja huomasin ulostetta pitkin lattiaa, sekä vessassa että vessan ulkopuolella - samalla tuntien itseni todella vähäpätöiseksi ja arvottomaksi (en tiedä miksi). Astelin ulos kuistille ja huomasin nuoren tytön lähestyvän taloa viereiseltä niityltä. Säikähdin ja leijuin "turvaan" parin metrin korkeuteen ja jatkoin tytön seuraamista sieltä käsin. Huomasin samalla että talolta pois johtavat sähkölinjat toistuivat loputtomasti, riippumatta siitä kuinka korkealle nousin. Todella vaikea selittää, mutta olin kääntyneenä poispäin talosta joten en nähnyt itse taloa vaan pelkästään identtisiä sähkölinjoja jotka tulivat selkäni takaa kuin copypastena alhaalla olevista talon alkuperäisistä sähkölinjoista. Tyttö käveli talon pihalle ja tunsin itseni edelleen hieman pelokkaaksi. Hän jätti maahan 2 paksua köydenpätkää (noin puolimetristä) ja lähti pois samaa polkua mitä oli tullutkin. Jostain syystä en mennyt tutkimaan köysiä vaan jätin ne lojumaan maahan ja lähdin seuraamaan tyttöä. Saavuin pienelle tuvalle ja avasin sen oven. Sisällä oli verraten todella pimeää ja tietyllä tapaa utuista. Huomasin ovensuussa seisoessani nurkassa lattialla, tyynyn tai viltin päällä istuvan vanhan pitkänenäisen naisen - ulkonäöllisesti sopi melko hyvin kategoriaan tyypillinen noita. En uskaltanut astua sisään vaan puolitajuissani kysyin naiselta että onko minulle kaikella tapaa turvallista tulla sisälle, edustatko hyviä asioita ja positiivista energiaa. Hänen vastattuaan myöntävästi kaikkiin kysymyksiin rohkenin astua sisälle ja huomasin myös tämän pihalla käyneen tytön olevan siellä. Mökin toisessa nurkassa istui myös muutama mies pöydän ääressä polttamassa savukkeita ja katsomassa televisiota. Istuin tyynylle tämän vanhan naisen seuraksi ja hän kertoi minulle haluavansa "puhdistaa minut henkisesti" tms (en muista sanatarkasti). Huomasin myös hänen vieressään lattialla lojuvat useat partahöylän suojamuovit ja pienen palan itse höylää. Kyseinen muori ei myöskään koko aikana katsonut minua silmiin vaan tuijotti edessä olevaa lattiaa tai istui silmät kiinni. Muistan kysyneeni myös talossa olevista miehistä ja nuori tyttö vastasi heidän olleen leikkauksessa pari päivää sitten ja siksi majailivat nyt täällä (?). Yhtäkkiä vieressäni istui myös muita ihmisiä, me kaikki yhdessä ringissä tämän vanhan naisen kanssa. Hän tarjosi meille lautasen joka oli täynnä pieniä piirakanpaloja, jokaiselle yksi ja kaikki erilaisia. Jokin tunne laittoi minut ottamaan sen palan jossa oli persikkaa ja vadelmia, ja muistan jättäneeni jonkin hieman suuremman vihreän kakunpalan lautaselle ja ojentaneeni sen seuraavalle henkilölle. Söimme yhdessä, lattialla istuen ja naisen tarkkaillessa meitä herkeämättä. Tämän jälkeen heräsin unesta.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 05 Joulu 2009, 11:51

^ Aika mielenkiintoinen uni. Lieneeköhän sillä jokin syvempikin tarkoitus.
Viimeksi muokannut Tenkku, 12 Tammi 2010, 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fabulous babe

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Dents » 05 Joulu 2009, 15:01

Näin possupiikin jälkeisenä yönä monia unia, joita en muista. Niissä oli pimeää ja jotain jengiläisiä.

Ja usein näen myös unia, että joku loikkaa kimppuuni. Oli se joku eukko, koira tai lumileopardi....
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Mikkoa
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Kesä 2009, 17:18

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Mikkoa » 05 Joulu 2009, 15:36

Minä jossain vaiheessa aina yritän löytää jotain esinettä, asiaa ym. :). Sitte lisäksi on yleensä kaikenmaailman jänniä seikkailuja. Tuo etsiminen vain on aina mukana jollain tavalla.

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja afonya » 26 Joulu 2009, 02:44

-
Viimeksi muokannut afonya, 06 Tammi 2012, 23:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ehkä kaikki on mahdollista.

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Art » 26 Joulu 2009, 16:45

afonya kirjoitti: Unet on kyllä kiehtovia. Olen aina tykännyt unien näkemisestä, mutta nyt vasta olen alkanut perehtyä niihin enemmän. Unet ovat vissiin aika paljon yhteydessä alitajuntaan, ainakin niin tuo kirjani väittää.


Olen kyllä samaa mieltä. ^^ Minua on aina kiehtoneet ja kiinnostaneet unet, ja olen lukenut niistä melko paljon kaikenlaista. Meillä on kaikenlaisia unenselitys kirjoja ja muita uniin liittyviä kirjoja varmaan lähemmäs kymmenen. En kuitenkaan vieläkään ole muodostanut täysin omaa mielipidettäni siitä, että mitä ne loppujen lopuksi ovat. Omasta mielestäni ne eivät ole (ainakaan aina) pelkkiä kertauksia päivällä opituista asoista, koskapa omat uneni ovat monestikkin niin äärimmäisen randomeista asioista, etteivät ne mitenkään voi liittyä menneeseen päivään. Enneuniin uskon, mutta tuskin kaikki unet niitäkään ovat. En jostain syystä myöskään usko, että ne ovat (joskus kyllä voivat ollakin) jotain vain aivan satunnaisia mielentuotteita. Mutta ehkä näin on parempi, ettei niitä täysin ymmärretä. Etsin vielä sitä omaa mielipidettäni niistä.

Olen jo aika kauan sitten huomannut, että uneni muodostavat eräänlaisia "jaksoja". Joskus saatan nähdä monta viikkoa putkeen jotain zombien tappo unia, sitten yhtäkkiä jakso vaihtuu siihen, että näen jatkuvasti unia koulusta/tunneilta myöhästymisestä. Molemmat noista jaksoista minulla on oikeasti ollut... Se on kyllä hieman hermostuttavaa, kun näkee unia, joissa on samanlainen teema, eikä tiedä minkä vuoksi niitä näkee, ja mitä ne teemat merkitsevät...

Tällä hetkellä minulla on vaihe, jossa näen lähes joka yö jotain unta koirastani... Unet ovat lähes aina painajaismaisia. Nyt kun muistelen, niin olen nähnyt ainakin yli kuusi unta siitä lyhyen ajan sisällä. Ja ainakin kolmessa näistä unista minun koirallani on joku ihmeen klooni, tai jotain, joka näyttää ihan siltä. Eli minulla on kaksi juuri samanlaista koiraa. Yhdessä unessa olin saanut kuulla, että jossain täällä meidän kodin lähettyvillä liikkuu jokin ihmeen monsterimurhaaja, ja kun huomasin, että minun koiraani on kaksi kappaletta, päättelin, että toinen niistä on se murhaaja. Tein sitten testin, jossa selvitin kumpi on oikea koirani, ja otin veitsen ja tapoin sillä sen toisen... Sitten ennen kuin sain sen unihalvauksen, niin olin juuri nähnyt unta, jossa koirani oli tulossa minun huoneeseeni, ja jostain syystä siinä unessa oli todella inhottava tunnelma... Juuri sellainen, että kohta tapahtuu jotain ikävää. Sitten sain sen unihalvauksen. Ja taaskaan en tiedä, että miksi oikein näen koko ajan unia koirastani... Ja vielä painajaisia useimmiten.
"It's completely fake world we live in."

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 12 Tammi 2010, 12:06

^ Koiraunista mieleeni muistui kun näin kerran unta, että makasin sängylläni ja vieressäni istui koiramme. Koira tuijotti minua taukoamatta piiiiiiitkän aikaa (kuten tuolla toisessa topicissa jo kerroin, koirallamme on tällainen häiritsevä tapa tuijottaa) ja tuijotin takaisin. Uni tuntui tosi "haparoiselta" tai miten sen nyt vois pukea oikein sanoihin. Sitten ummistin silmäni ja heräsin. Ja kun avasin herättyäni silmät, kukkuu koira istui siinä juuri samalla tavalla ja tuijotti. Tajusin että silmäni olivat tosi kipeät ja punaiset. Tästä sitten päättelin että olin nukkunut silmät auki.
Fabulous babe


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa