Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Heinä 2010, 03:07

Joo mutta ei se maku ollut pähkinäinen oikeastaan ja en ole maistanut puhdasta konjakkia. Jotain hedelmäliköörejä ja vastaavia, mutta en konjakkia. En usko, että löytyisi tuon makuista pähkinäkonjakkia välttämättä muutenkaan. :)

PS. Saattoi olla, että unessa se olikin pähkinälikööriä eikä pähkinäkonjakkia. Sekoitin vain konjakin ja liköörin...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 25 Heinä 2010, 19:39

heartyhug kirjoitti:Näin tässä yksi yö aika erikoisen unen. :D

Unessa ihmisen elämä oli määritelty todella lyhyeksi. Unessa kuolin ja yht-äkkiä heräsinkin avaruusaluksesta, missä oli muitakin "kuolleita" ihimisiä (sieluja). Olimme matkalla uuteen maailmaan tai planeetalle syntyäksemme uudestaan.. tai vain muutimme uuteen maailmaan. Jostain syystä en meinannut millään pysyä maan pinnalla ja olin ajelehtia kokoajan takaisin avaruuteen toisin kuin muut... ja lopulta taisinkin vajota kokonaan avaruuteen.
En muista unta enää kovin hyvin, mutta suurinpiirtein noin se meni.

Oon nähnyt ihan vastaavaa unta. Mulla on käynyt myös niin, etten ole pysynyt siinä aluksessa millä siirto tehtiin vaan olen jo lähtövaiheessa liukunut sieltä ulos henkenä ja jäänyt lentelemään maapallolle. Olen sitten koettanut mm pudotella esineitä yms häiriköintiä millä olen koettanut saada ihmiset huomaamaan läsnäoloni ja olen ollut tosi ärtynyt siitä ettei kukaan kuule eikä huomaa minua. Sitten olen useimmiten luovuttanut ja ottanut yhteyden niihin olentoihin ja minua on palattu hakemaan jonkinlaisella pienellä sukkulalla.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 29 Heinä 2010, 01:01

Aurelia kirjoitti:Nykyään näen usein lentokoneisiin tai lentämiseen liittyviä unia. Usein kone lähtee putoamaan jonkin vehreän laakson yläpuolella ja itse irtaudun ruumiistani ja lennän lentokoneen seinän läpi ja katselen kuinka kone tuhoutuu ja ihmiset sen sisällä kuolevat. Toisinaan olen lentokeessa kiharahiuksinen nainen joka syö suklaata kun kone lähtee putoamaan, kun irtaudun hänestä olen oma itseni mutta näen hänet ja tunnen hänen pakokauhunsa.


Aurelia kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Olisi kyllä vielä hyvä tietää mitä tapahtuu tuon jälkeen, kun kone on tippunut ja ihmiset kuolleet. Mikä silloin on tunnetila ja tapahtuuko ihmisille jotakin vielä sen jälkeen, vai loppuuko uni siihen? Näillä tiedoilla voisi tulkita unta vielä hieman lisää.

Se vähän vaihtelee. Joskus kone palaa jo ilmassa ja itse vain leijailen alas ja olen turhautunut kun en saa ketään ulos koneesta enkä saa putoamista estettyä. Yleensä nimittäin tajuan näkeväni taas samaa unta ja yritän muuttaa tapahtumia. Alkuun kuolin koneessa ja sitten aloin tosiaan irtautua ja pelastua leijumalla. Usein uni loppuu putoamiseen tai siihen räjähdykseen mikä tulee kun se iskeytyy maahan. Joskus viimeinen ajatukseni ennen heräämistä on se kuinka kaunis se vihreä laakso on mihin kone iskeytyy. Olen tietty surullinen mutta silti haltioissani siitä maisemasta.

Meinasi sydän pysähtyä kun katsoin tämän turman kuvia. Tuon on juuri sellainen laakso mihin olen unissani lentokoneessa pudonnut jo useamman kerran.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010072812108327_ul.shtml#

http://www.iltalehti.fi/kuvagalleria/data/yleinen/1502/8.shtml
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 29 Heinä 2010, 04:05

Mielenkiintoista. Saattoi olla enneuni tapahtumasta. Olisi mielenkiintoista vielä tietää oliko tämä näkemäsi nainen koneessa. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 29 Elo 2010, 19:37

Tavalliset unet ovat viime aikoina menneet sekaisin toiveunien ja niiden unien kanssa, jotka antavat viitteitä seuraavien päivien tapahtumista tai ihmissuhteista. Harmillista.

Näin siis unta, että huolestumiseni nähdessään eräs ystäväni halasi minua. Oudon unesta tekee se, että halauksen vaan jatkuessa en enää ollutkaan varma siitä, kummalle halaus oli tarkoitettu. Kumpi siis oli enemmän huolissaan ja mistä? Yritettiinkö minua rauhoitella vai yritinkö minä rauhoittaa?

Avatar
Hea-Ateist
Kummitus
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 02:05
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Hea-Ateist » 29 Elo 2010, 20:01

Teemalta tuli hyvä ojhelma unista just joku päivä jossa selostettiin vähän kaikkea, esim. minkä kaltaiset unet (negatiiviset, positiiviset) esiintyvät missäkin unen vaiheissa. Sit oli joku Turkulainen asiantuntija selittääs että unet 'valmentavat' eri tilanteisiin reagoimiseen. Jos on jossain yle areenalla nähtävillä niin suosittelen. Enneuni juttuihin tutustun kai ens viikolla.
Thou shalt not underestimate the power of the bright side.

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 14 Syys 2010, 15:16

Taas on unissani sattunut ja tapahtunut.

Viimeöisessä unessani olinkin viimeisilläni raskaana ja itse asiasta kovin kummissani. Raskaus ei näkynyt ulospäin, mutta kaikki tuttavani yhtä lukuun ottamatta olivat siitä hyvin tietoisia. Kun sitten tämä synnytyksen aika koitti, mutta "kipu" ei lakannut eikä mitään lasta tullutkaan, päätin vain odottaa; ei ilmeisestikään ollut oikea hetki lapsen altistamiseen maailmalle.

Jatkoin siis normaalia elämää koko ajan ikään kuin valmistautuneena ja kokoonnuin yhteen kavereiden kanssa, vaikka tunsin jatkuvaa "kipua", jonka kuitenkin halusin salata muilta.
Kun seurueessa sitten oli paikalla kaikki, jotka tilastani tiesivät (outoa kyllä, kukaan ei olettanut isän henkilöllisyydessä olevan mitöön epäselvyyttä; itse asiassa koko asiasta ei puhuttu), ja paikalle viereeni saapui viimeinenkin ystävä (se, joka asiasta ei tiennyt), alkoi "kipu" olla niin voimakas, että sattuminen näkyi myös ulospäin. Tämä ystävä, joka oletti kaiken olevan hyvin, kysyi sitten viereiseltä ystäväpariskunnalta, että mikä minua vaivasi. Kuultuaan vastauksen hän tuskastuneena painoi päänsä hetkeksi pöytään ja nostettuaan kasvonsa uudelleen hän ihmetteli harmistuneena, että kuinka ja miksi.

Kertomista ei mitenkään helpottanut se, että en itsekään tiennyt.

Muistamani osuus unesta päättyy siihen, että lähdemme pöytäseurueesta.

Että näin tällä kertaa. Ensimmäistä kertaa pitkiin aikoihin näen siis unta, jossa on jotain näinkin erilaista verrattuna valveillaolooni, enkä näin ollen ole koskaan pitänyt unen tulkintaa ja purkamista yhtä hankalana.

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Laura » 16 Syys 2010, 21:37

Yks lyhyt uni jäi mietityttämään, minkä näin vasta joku viikko sitten. Jos joku osais kertoa, niin olis ihan kiva kuulla ajatuksia? :)
Lentounia nään tavallisestikin, että lennän milloin missäkis, (kierrellen kaarrellen tai päämäiräisesti) taivaalla, KORKEALLA tai matalalla, ja korkeutta voin vaihdella hyvin helpostikin.
Mutta tässä unessa lensin todella huomattavan kovaa vauhtia, sitä ei oikeen voinut ees katsoa minnekään kun kohosin vaan suoraan ylöspäin, menin pilvipeitteen yläpuolelle ja siellä en pystynyt menemään enää ylemmäs koska ilmaa ei voinut hengittää. :Ó Ja tässä ehkä kerran heilautin käsiäni, ja vauhti vaan tuli itsestään, lentää ei juuri tarvinnut edes. (normaali lentounissa vajoan aina matalammalle jos en räpsyttele lisää vauhtia :D) Ei mulle koskaan ennen oo tullut sellasta et ilma olis jotenkin ohutta tai hengitys vaikeaa vaikka korkealla olen ollut. Ja tässä unessa en lentänyt missään muualla, ainoastaan sen että kohosin pystysuoraan, pää edellä kohti taivasta ja ylikin olisi varmaan matka jatkunut jos olisin voinut hengittää...

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 06 Loka 2010, 12:25

Viimeaikoina olen nähnyt aika paljon kehosta irtautumisunia.. tai sitten olen jonkun toisen ihmisen kehossa seurailemassa tämän henkilön elämää. Yhdessä unessa kerran katsoin peiliin ja huomasin, että olin vanhan miehen kehossa, muistan kuinka tarkkaan katsoin käsiäni ja hotellihuonetta. Olin jossain ulkomailla. Sitten tämä uni loppui. Myöhemmässä unessa olin taas tämän saman miehen kehossa ja edelleen ulkomailla, mutta tällä kertaa olin hänen vaimonsa kanssa ulkona viettämässä aikaa. Muistan tämän naisen korut ja maiseman hyvin tarkkaan. He vaikuttivat hyvin onnelliselta pariskunnalta. En siis näissä unissa olut tämä mies, vaan seurasin hänen elämäänsä hänen kehossaan.. vaikea selittää.. :D Silti jollain tavalla oli sellainen olo, että tämä mies oli jollain tavalla minulle tuttu tai tärkeä. Tämä on yksi mielenkiintoisimmista unista mitä olen nähnyt.

Avatar
TrudiuX
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Loka 2010, 01:35
Paikkakunta: Satakunta

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja TrudiuX » 20 Loka 2010, 04:12

Ite näin tässä muutama kuukausi takaperin unen, jossa avaruusolennot tuli maahan.

Uni meni jotenkin näin;
Olin unessa kotona ja sielä oli myös muutamia muita ihmisiä, mutta se ei ole tärkeää. Jostain syystä kumminkin halusin käydä nukkumaan.
No, hetken päästä sitten heräsin toiseen uneen (kävin siis unessa nukkumaan ja heräsin toisesta paikasta tai jotai sinnepäin). Unessa herättyäni satuin kattomaan ikkunasta ulos, oli pimeää joten oli ilta/yö tai varhainen aamu, ja näin kuinka UFOja alkoi laskeutua siellä täällä ja ajattelin vain 'koska heräsin just niin edelliset tapahtumat oli unta ja tämä hetki totta'.
Heti tämän jälkeen sanoin muutaman metrin päässä olleelle tyttöystävälleni "tule kattomaan, nyt ne sitte oikeasti tulee".
Menin sen jälkeen jonkin sortin paniikkiin ku en oikein tienny mitä ois pitäny tehä. Se paniikki kumminki luultavasti aiheutti heräämisen joten en koskaan saanut selville mitä olis tapahtunu.

Uni oli aika sekava ja vähintään yhtä sekavasti kerrottu. :D
Pulssi oli tavallista korkeampi herätessä ja oli aikalailla 'mitä ihmettä' -fiilis. x)
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
-Brendan Gill

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 22 Helmi 2011, 16:01

Olen kans nähnyt nyt lähiaikoina aika paljon avaruusolento- ja ufounia.. useimmat ovat olleet aika ikäviä.
Ufounien lisäksi maailmanloppu-unia olen nähnyt paljon. Uniin on sisältynyt mm maailman sota, mielenosoituksia, teloituksia, ilmaston lämpeneminen ja muuta.. ja Hitlerkin oli yhdessä unessa johtamassa joukkojaan.
Kerran näin sellaisen maailmanloppu-unen, mihin sisältyi vähän kaikkia näitä asioita selkeällä juonella.

Näistä asioista on niin paljon juttua tällä hetkellä, että ei ihmekkään, että niistä näkee unia.

eskey
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 05:10
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja eskey » 05 Huhti 2011, 05:31

hmm lueskelin teiän juttuja tässä ja samaiseen ongelmaan en ielä törmännyt kun tä mikä mulla on. Mut melko hyvin osa teistä osaa tulkita noita unia ilmeisesti joten osaisitteko sanoa mitä tää mun uniin liittyvä juttu meinaa?

Eli siis näen todella usein painajaisia ja useimmat unet jotka aamulla vielä muistan ovat painajaisia. Nä painajaiset toistaa lähes aina samaa kaavaa, eli koitan pelastaa ystäviäni joltain pahalta asialta/olennolta, itse en koskaan unissa kuole ja aina herään siihen kun juoksen yksin henkiin jääneenä pahaa karkuun. Mut tä osa siinä onkin se kummallisin, eli aina juostessa karkuun tätä pahaa, tuntuu kun oisin niin kevyt etten saa jalkoja maahan vaan leijun tosi hitaasti enkä pääse eteenpäin, lähinnä vois kuvitella tilanteen kun avaruudessa juoksis, elikkä mikään painovoima ei tunnu olevan mun kanssa ja ei anna mun juosta karkuun vaan paha saavuttaa mua kokoajan koska mun kroppa on niin kevyt etten pysty juoksemaan.

mistäköhän tää "keveys" juostessa unissa johtuu? jotain ahdistukseen liittyvää, stressiä? ja tää on siis t o d e l l a yleistä mun unissa.

kellään samanlaista tapahtunut painajaisissa??

Kiitos jos viitsitte lukaista ja auttaa mua tässä : )
"Never say goodbye, because goodbye means going away and going away means forgetting.." - Peter Pan

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Hartsa » 05 Huhti 2011, 11:24

Nuo on käsittääkseni aika yleisiä unia, ja varmaan melkein jokainen nähnyt vastaavia.. eli että juostaan "pahaa" karkuun, mutta syystä tai toisesta ei millään meinaa päästä liikenteeseen. Minulla toisinaan ollut että on tosi raskas ja sen takia ei millään pääse vauhtiin vaan tahmaa tosi hitaasti eteenpäin, ja toisinaan taas tuo että ikäänkuin jalat eivät ihan koskettaisi maata niin vaikka kuinka yrittää pinkoa niin ei saa vauhtia.

Eivät kuitenkaan minulle ole olleet niin yleisiä, että asiaa olisin enemmän tutkinut. Jotakin alitajunnan aspektiahan nuo varmaan kuvastaa ja tällaisena maallikkotulkintana hatusta heitettynä voisin arvailla, että nämä unet voisivat kuvastaa jotain keskenjätettyä/välteltyä asiaa mikä pitäisi tehdä pois päiväjärjestyksestä ja alitajunta nalkuttaa näillä unilla siitä/niistä asioista mitkä pitäisi tehdä vaikkei haluaisi.

Kertokoon toki joku jos on parempaa tietoa asiasta, koska tosi monillahan näitä unia on.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Art » 03 Elo 2011, 20:07

Tuli tässä mieleen kysäistä, että näkeekö täällä kukaan paljon (tai ylipäätään ollenkaan) unia, joissa ei ole "kuvaa" ollenkaan, vaan pelkkä ääni? :P

Tuli mieleen kun itse näen joskus tällaisia unia, varsinkin jos olen sairas, stressaantunut tai jokin muu häiritsee hieman nukkumista. Eli varsinkin kuumeessa näen melkein aina tällaisia unia, että kuulen vain uneen liittyvät äänet, mutta en näe mitään, tai vaihtoehtoisesti näen pelkkiä yksittäisiä kuvia välillä tai joskus harvoin näen lyhyitä pätkiä, mutten mitään kunnollista. En yleensä muista tällaisia unia kovin hyvin tai tarkasti aamulla, ja ne ovat muutenkin todella sekavia ja "juonettomia". Joskus on kuulunut musiikkia, joskus olen keskustellut jonkun kanssa, ja kaikkea muuta sellaista. Hyvin outoja ovat aina. :D Kovin levollisia nämä unet eivät koskaan ole, ja sen takia pidän niitä huonosti nukutun yön merkkinä.

En ole vielä perehtynyt asiaan tarkemmin, mutta ensin nyt kiinnostaisi vain tietää että näkeekö muut useinkin tällaisia? En ainakaan ole törmännyt tällaiseen paljon. Paitsi tietysti olen kuullut että sokeilla saattaisi olla tällaisia unia.
"It's completely fake world we live in."

Avatar
Renkku
Valaistunut
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Touko 2011, 23:17
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Renkku » 03 Elo 2011, 20:54

^Joo olen nähnyt tuommoisia :) ihan lyhyitä kahden sekunnin unia joissa esim katson kännykkää tai kelloa. Joskus unet ovat semmoisiakin että tiedostan nukkuvani ja vain kuuntelen ääniä talossa, sellaisia jotka ovat vain unimaailmani tuotetta.

Avatar
Isojalka
Kummitus
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 13:36
Paikkakunta: Korpimetsä

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Isojalka » 03 Elo 2011, 21:16

Itse en ole tuollaista unta nähnyt tai en ainakaan muista nähneeni. Joskus itsekin olen unwssa tiedostanut että näen unta ja silloin olen saanut tietoisesti kuvitella unen. Tälläiset unet ovat olleet kuitenkin aika harvassa. Kerran näin unta, joka sitten jatkui seuraavana yönä , enkä tälläistä unen jatkumista ole koskaan toiste kokenut. Itse kun olen joutunut unessa juoksemaan tai kävelemään syystä joko pahaa karkuun tai jostain muusta niin minulla ei ole tullut tuota painoonta tunnetta, vaan että en pysy millään pystyssä.
People only see what they are prepared to see. ~ Ralph Waldo Emerson

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Laura » 03 Elo 2011, 23:04

Vasta toissayönä näin muiden unien seassa pätkän, jossa olin erään kaupungin rautatiesillan alla menevällä tiellä. Kaikki näytti siltä kuten pitikin, ainoastaan se poikkeavuus oli että kaupungin värit oli todella intensiiviset ja tummankirkkaat. Normaalisti unissani on vähän harmahtava sävymaailma. Ei mennyt kun hetki, että tajusin olevani oikeasti siellä, niin katosin paikasta, en nähnyt mitään... mutta en herännytkään. (tiedostin vaan olevani unimaailmassa) Siispä pinnistelin itseni takaisin jotenkin tahdon voimalla ja pääsinkin. Nostin kädet kasvojen korkeudella, ihan kuin tunnustellakseni näkymää, joka oli tavattoman värillinen. Suunnittelin jo minne tästä lähtisin kävelemään ja tutkimaan paikkoja, mutta en kerennyt liikkumaan kun heti ohitseni meni kaksi kävelijää ja toinen niistä, tuntematon nuori nainen tuijotti suoraan mua silmiin ohimennessään. (Taas silleen, että vaikea sano yhtään mitä se ajatteli, se ei hymyillyt ainakaan.) Ihan kuin että mut ois tajuttu siitä "maailmasta" tai jotain... Siihen sekin kiinnostava pätkä päättyi. Jos olisin päässyt pidemmälle ois varmaan useampi alkanut tuijottamaan..outoa. (Kerran aiemminkin oon tänne kirjottanu unen missä mua tuijotettiin oudosti, just noin etten tieny mikä/kuka se oli ja mitä mielessä)

No seuraavana päivänä koira päästi pienet puklut, ja samantien muistin yöllä nähneeni myös miniflashin laatasta :S Siinä se sitten tuli tosielämässä.. :p

Että tällästä random unihöpinää tällä kertaa :) En oo ennen muuten kuullut unista joissa kuulisi ainoastaan ääniä...

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja yenn » 25 Elo 2011, 18:58

Mulle on tässä nyt jonkun aikaa toitotettu, että kiinnitä huomiota asioihin mitä tapahtuu ja jos uni on "outo, etsien niiden tarkoitusta.. no viime yönä näin tosi oudon unen, ja tänään aamulla alkoi tapahtua.
Todennäköisintähän on että tää on yhteensattumaa, mutta itsellä nousi karvat taas vähän pystyyn.

Näin viime yönä todella pitkään painajaista, ja nukuin siinä painajaisessa omassa sängyssäni niin kuin todellisuudessakin. Joku pahahenki/tai useat sellaiset, yrittivät repiä peittoa päältäni, ravistelivat ja repivät minua ja kaikkea muuta kamalaa. Kesti tosi kauan saada itseni hereille siitä painajaisesta.
Kun vihdoinkin heräsin yöllä, olo oli TODELLA epämukava ja pelottikin aikalailla... menin laittamaan koko asuntoon valot päälle, ja Simpsonit pyörimään makkariin ennenkuin kykenin jatkamaan unia.
Aamulla kun heräsin olin saanut ystävältäni 3 viestiä että eräs henkilö on uhkaillut häntä koko yön ym. Samainen henkilö uhkaili muakin (tai on uhkaillut n.3kk).. kyseessä on siis entinen ystävä, joka nykyisin käyttää huumeita ja on todella huonossa kunnossa. Yrittää kiristää rahaa huumeisiin, pelottelemalla ym.
Mentiin sitten yhessä tekemään kyttikselle rikosilmoitus, ja matkalla totesin vain kaverille että tulipa nähtyä jännä uni viime yönä...
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
jufda
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:57
Paikkakunta: JKL

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja jufda » 24 Loka 2011, 19:33

Laura kirjoitti:Vasta toissayönä näin muiden unien seassa pätkän, jossa olin erään kaupungin rautatiesillan alla menevällä tiellä. Kaikki näytti siltä kuten pitikin, ainoastaan se poikkeavuus oli että kaupungin värit oli todella intensiiviset ja tummankirkkaat. Normaalisti unissani on vähän harmahtava sävymaailma. - -

Harvat ihmiset syö täällä pimeässä Suomessa tarpeeksi D-vitamiinia. Suositukset on aikuisille 7,5µg vuoden ympäri, mutta todellinen tarve lienee jotain 30-40µg talvella. Kesällä keho tuottaa D-vitamiinia auringon valon avulla. Itse söin pari päivää ravintolisänä D-vitamiinia (muistaakseni 40µg /päivä) niin unet olivat paljon kirkkaampia väreiltään ja muutenkin näin unessa tarkemmin. Wikipediassa on asiasta lisää.

Itse oon nyt pitänyt puolisen vuotta taukoa kirjallisen unipäiväkirjan pitämisestä. Oon tän ajan muistellu unia muutaman minuutin heti kun oon huomannu herääväni. Sekin auttaa muistamaan hyvin unet. Näen yhä keskimäärin 3 melko pitkää unta yössä.

Suosittelen kännykän herätystä käyttäville erillistä ohjelmaa mukavaa aamuherätystä ajatellen: Sleep Analyser (käytän itse), Jump Start, Mood Journal, Spy Recorder, Dream Buster, Smart Alarm Clock. Ainakin Maemolle, Androidille ja iOS:lle löytyy, luultavasti myös Symbianille.
To pretend to be something else is waste of the person you really are.
~Kurt Cobain

Avatar
yuma
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Heinä 2011, 17:34

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja yuma » 04 Tammi 2012, 16:40

Huomenta. Taas mentiin tarinamodella tuo viime yö ja tää aamupäivä. Ihan sama kuinka montaa kerta yössä heräsin, uni jatkuu aina siitä kohdasta mihin viimekerralla jäätiin. Oon kokeillu, ja pakko tuo on katsoa loppuun vaikka kuinka yrittäis lähteä muualle siitä. :roll: Lucideilla siis mennään ja varmaan mennään koko loppuaika mikä tässä ruumiissa vietetään :D

Tässä tuli yöllä myös toinen ajatus mieleen että kuinka sekavaksi tuollaiset jatkuvat hereilläolemisunet pistää mielen.. On tullu ajateltua useammankin kuin pari kertaa asioita, joita ei ookaa tapahtunu muutaku unessa ja pitäny niitä täysin oikeina ja tapahtuneina. + jatkuvat hallusinoinnit ja äänet ei tee hyvää mielenterveydelle :alapeukku:


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa