Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 29 Heinä 2014, 13:26

Onhan noita teorioita että tämäkin todellisuus jossa olemme olisi "selkouni" ja että "unimaailma" olisi toinen todellisuus. Tuota selkounijuttua taisi olla David Wilcockin kirjassa "lähdekenttä" jos oikein muistan, siinä oli kaikkea muutakin mielenkiintoista noin rajatieteen osalta.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 29 Heinä 2014, 17:44

Kaaosjumala kirjoitti:
Andromedan Star Nation kirjoitti:Tuota tuota, unimaailma on ihan yhtä todellinen maailma kun tämä jossa elämme silloin kun emme ole ns. unessa. Tuossa oli aiemmin juttua jossakin toisessa ketjussa siitä, miten pienet lapset kertovat nähneensä jotain kun ovat olleet päikkäreillä. Sitten kertovat näkemästään vanhemmilleen jotka sitten kertovat lapselleen, ettei tuollaisia asioita ole oikeasti olemassa, olet nähnyt unta. Siis aikuinenko joka ei ole nähnyt ko. tapahtumia pystyy siis varmuudella, suoralta kädeltä sanomaan, ettei mitään tuollaista ole tapahtunut oikeasti.

Eli unet tapahtuvat oikeasti? Vai mitä meinaat? Unet ovat toki sidoksissa oikeaan maailmaan ja elämäämme mutta en nyt menisi sanomaan että lapsena olin oikeasti hieman Hanna-Barberamaisessa animaatiossa jossa kämppämme jääkaapista tuli ulos iso apinamainen oranssi hirviö, jota sitten pakoilin ja lopuksi päädyin jotenkin lentämään talolla kuuhun hirviötä pakoon. Varsinkaan kun sama uni toistui vuosien aikana muutamia kertoja ja joka kerta täysin samalla tavalla.

Nukkuessa tai puoliunessa voi toki, varsinkin lapsi, olla herkempi asioille joita ei jokapäiväisessä elämässä näy joka voi johtaa asioiden näkemiseen tai tuntemiseen. Mutta kyllä ne unetkin joskus ovat ihan unia ja aivot tekee ihan omia temppujaan mielikuvituksen, olotilan ja olosuhteista riippuen, joten lapsi joka näkee huoneessaan olion nukkuessaan tai herätessään voi olla ihan tätä. En toki ala väittämään ettei se outo varjo joskus voisikin olla jotain muuta.

Kyllä unessa nähdyt asiat ovat voineet tapahtua ihan oikeasti.

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 30 Heinä 2014, 12:18

Andromedan Star Nation kirjoitti:Kyllä unessa nähdyt asiat ovat voineet tapahtua ihan oikeasti.

Toki ovat voineet, viimeistään siinä kohtaa kun unessa elää jonkun päivän tapahtuman uudelleen jne. En väittänytkään etteivät olisi voinut tapahtua.
Kyselinkin sitä että väitätkö kaikkien unien tapahtuvan oikeasti koska tämä vaikutelma tuosta tekstistäsi jäi. Eli olinko mielestäsi oikeasti animaatiossa? Ja jos olin niin miksi se toistui useasti täysin samalla tavalla, se ei hirveästi viittaisi siihen että kyseessä oli oikea tapahtuma. Ja ei ole muuten ainoa kerta kun on joku uni toistunut.
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 22 Marras 2014, 23:25

Mileen painvin uni olin jotain 4-5 v näin unta että olin unessa pieni tyttö vaika herätyäni oli aikuinen siinä unessa ihmetelin vai miten äkkiä oli aika kulunut enkä muitanut minään nuoruudesta aikuisuuteen. Itse asiassa se oli pelotava uni. Onneksi herätyä olin sama pikkutyttö kuin nukkumaan laitaessa
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 23 Tammi 2015, 10:00

Kaaosjumala kirjoitti:
Andromedan Star Nation kirjoitti:Kyllä unessa nähdyt asiat ovat voineet tapahtua ihan oikeasti.

Toki ovat voineet, viimeistään siinä kohtaa kun unessa elää jonkun päivän tapahtuman uudelleen jne. En väittänytkään etteivät olisi voinut tapahtua.
Kyselinkin sitä että väitätkö kaikkien unien tapahtuvan oikeasti koska tämä vaikutelma tuosta tekstistäsi jäi. Eli olinko mielestäsi oikeasti animaatiossa? Ja jos olin niin miksi se toistui useasti täysin samalla tavalla, se ei hirveästi viittaisi siihen että kyseessä oli oikea tapahtuma. Ja ei ole muuten ainoa kerta kun on joku uni toistunut.

Unessa siirrymme sinne paljon puhutun astraalimaailman puolelle. Eli kehosi nukkuu tukevasti sängyssä, mutta tietoisuutesi ei nuku. Se että jokin uni toistuu usein, on usein viesti Astraalimaailmasta että johonkin asiaan tulisi kiinnittää enemmän huomiota.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 23 Tammi 2015, 15:25

Intiaani kirjoitti:ASN teet ketjuista lukukelvottomia lainaamalla edellisiä viestejä omaan tuotokseesi

Eiköhän asia ole aivan päinvastoin, on helpompi vastata kun teksti on näkyvillä.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 24 Tammi 2015, 19:27

Intiaani kirjoitti:Megalainaus edellä ja onelineri alla ei ole hyvä asia. Pitääpä taas poistua foorumilta kun ei mene jakeluun tuo asia.

Varmaan on parempi näin että poistut, ei ole ylläpito asiaa mitenkään kommentoinut.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 28 Tammi 2015, 11:59

Ai että se onkin näin tarkasti sitten määritelty tuo kirjoittaminen? No moni aikaisempi palsta missä olen kirjoitellut, niissä hyvin useasti eksyttiin aivan kokonaan ketjun aiheesta ja vaikka siitä huomautti, niin keskustelu jatkui vaan edelleen sivuraiteella. Kävikö inkkari sinulle kantelemassa?
PS. Olennaisen lainaaminen harvemmin onnistuu koska kirjoitan hyvin usein Ipadilla ja tämä hyvin harvoin tottelee niin miten haluaisin kirjoittaa. Tilttaa hyvin usein eikä minkäänlainen kirjoittaminen silloin onnistu. Näin ollen tekstin lainaaminen kokonaisuudessaan on ollut se tapa, jolla tekstiä on voinut lainata. Ehkä onkin tosiaan parempi että minä pidän sitten vähän taukoa täältä, niin ei mene ihmisten elämä sekaisin ihan kokonaan ;)

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 31 Tammi 2015, 13:47

No kohta 3-vuotta olen täälläkin kirjoitellut, eikä se tähän asti ole kerään häirinnyt, siitä ei ole huomauteltu. Itse asiassa 15-vuotta on tullut kirjoiteltua hyvin monella eri palstalla. Muutamissa olen ollut ylläpidossakin mukana. Ilmeisesti on niin että kun elämä on liian helppoa ja ei ole mitään todellisia ongelmia, niin pitää sitten puuttua myös lillukan varsiin. Asia tuli selväksi, tasapuolisuuden vuoksi puuttunet sitten yhtä tiukasti muidenkin turhiin lainauksiin?

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 02 Helmi 2015, 15:01

^ Tuossa alkaa jo kommentit menemään lapsellisen kiukun tasolle.

Anyways, nään tosi usein unia isästäni ja talosta missä asuttiin aikoinaan kun perhe oli koossa, ja olin tuona aikana 5-9-vuotias. Unissa olen siskoni kanssa isän luona ja hän joko pahoinpitelee meitä / ei päästä meitä lähtemään. Joskus myös todella omituisia unia, kerran isä oli murhannut ihmisen ja piti sitä työvaatekaapissaan koukussa roikkumassa, leikkeli siitä paloja ja teki meille ruokaa. Yritin kertoa muille että se on tehty ihmisestä mutta kukaan ei uskonut. Yhdessä unessa isä puhui siitä miten haluaisi lukita siskopuoleni huoneeseensa ja sytyttää talon palamaan, saman unen lopussa hän yritti houkutella minua, siskoani ja äitiäni taloon jotta voisi polttaa meidät kaikki elävältä talon mukana.
Todellisuudessa isäni ei ole koskaan käyttäytynyt millään tavalla uhkailevasti minua eikä siskoani kohtaan. Vanhempien eron jälkeen hän soitti ja syytteli äitiäni asioista mutta sitä ei kestäny kauaa. Omistuista että unet ovat alkaneet vasta nyt kun olen kaksikymppinen. Mutta tuosta lapsuudenkodista olen nähnyt erilaisia painajaisia koko ikäni, jotka ovat nyt muuttuneet tämänkaltaisiksi.
Fabulous babe

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja aava » 03 Helmi 2015, 09:57

tenkku yleesä voi jäähä jotakin alitajusia "vihan tunteita".. mutta mitenkäs tuo talo josta näät painajaisia itte näin monesti isäni lapsuuden kodista mutta siellä sitten kyllä oikeesti tapahtukin kaikkee kummallista ihan hereilläkin.

itse näin viime yönä unta demoneista ja kummittelusta todella ahdistavia semmosia. mutta tajusin että ne voi liittyä itellä myös noihin "taakse jätettyihin" tuntemuksiin jotka ei täysin ole "taakse jätettyjä" mutta osasin unessa suhtautua tilanteeseen vaikka ahistava olikin että ajattelin aamulla että kyllä se siitä;D
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 03 Helmi 2015, 13:52

"Tuossa alkaa jo kommentit menemään lapsellisen kiukun tasolle."
Ei suinkaan, Intiaani ainoastaan "kohteliaasti neuvoi", miten tulisi oikeaoppisesti kirjoittaa, kun "kohteliaasti huomautti", ettei asia mennyt minulle "jakeluun".
Olen vanhan liiton miehiä ja monessa liemessä keitetty, joten...
No lähden huomenna etelän lomalle, joten yrittäkäähän pärjätä sen aikaa, vaikeaahan se tietysti on mutta kuitenkin (vitsi, vitsi). ;)

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 04 Helmi 2015, 14:46

Aava, talon on isäni itse rakentanut aikoinaan kun olin taapero. Vanhempani kuitenki erosivat pariksi vuodeksi ja muutin siskoni ja äitini kanssa paikasta toiseen. He palasivat kuitenkin uudellen yhteen ja muutimme taloon takaisin noin 4-5 vuodeksi kunnes he erosivat taas ja muutimme jälleen pois. Ei mitään kummallisuuksia tapahtunut tuossa talossa, paitsi omat omituiset kokemukseni harhoista ja pelkotiloista joita oli paljon.

Kuten sanoit veikkailisin itsekkin alitajuntaisia tunteita mitä en välttämättä osaa hahmottaa
Fabulous babe

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja aava » 05 Helmi 2015, 14:25

tenkku myös paikalla voi olla merkitystä. yksi tuttu rakensi puolisonsa kanssa talon paikkaan jossa sodittiin paljon. kuulivat askelia ja aina raskaana ollessaan tuttu näki hahmoja muuten ei kertonut nähneensä. että voihan se olla että sen lisäksi että on ikäviä tunnelmia olla myös paikan ilmapiiri vaikuttaa.

itse en näinkään herkkänä ihmisenä aikoinaa isäni lapsuuden kodissa (jossa vietettiin kesiä). oikeestaan kun olin melkosen nuori tuntenut kun sen painostavan tuijotuksen tunteen. mutta muut näki edesmennyttä mummoa monesti. (hänkin sai hiukan ei positiivisen ilmentymän muodon. mikä on hassua kun kaikki muisti mummon vahvatahtoisena hyvänä suojelevana ihmisenä).

joten itse veikkaan kyllä tuota paikkaa ja sen vähemmän hyvää energiaa. (tosin joskus mummo sanoi että miehensä on kirottu tiiä häntä mitä oli hemmo duunaillu ;D ). (mummo oli siis näkijä ja itte olen samoja viboja perinyt):D

mutta tämä selostus nyt siksi että luulen että koska kaikessa on energiasta energioista kyse jotenkin unessa ehkä tietty paikka voi vetääkkin puoleensa.

itse näin monesti unta siitä että menin yläkertaan ja siellä oli aina ovi raollaan sama tumma hahmo ja aina iski paniikki sitten kun kerrankin uskalsinkin mennä yläkerran ovesta sisään oli tumma hahmo vaan tumma takki:)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 07 Helmi 2015, 00:53

Tuli tuosta mieleen juttu lapsuudestani kun olin ihan pieni. Sänkyni siirrettiin ison ikkunan alle ja joka ilta kun menin nukkumaan ikkunasta tuijotti sama hirviö. Makasin aina selin ikkunaan ja piileksin peiton alla. Ja se örkkimörkki oli siinä ikkunassa yö toisensa jälkeen. Muistan tämän tapahtuneen "oikeasti" enkä siten että olisin nähnyt unta, tosin vanhat muistot tallennettuna pikkulapsen aivoilla voi tehdä tepposia.
Yksi ilta sitten päätin että nyt sanon sille että mitä kyttäät, ja se monsteri alkoikin puhumaan ja oli ihan mukava. Sen illan jälkeen sitä ei näkynyt enää koskaan.
Fabulous babe

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja aava » 09 Helmi 2015, 09:02

lapsethan on herkempiä että toisaaltaan eipä se mielikuvitusta varmaankaan ollut:) ja sen olen oppinut näissä mitä itse olen kokenut niin valveilla kun unessa että eihän se sano että missä muodossa noi yleensä ilmaantuu:) tai vaikka näyttäs örkiltä että välttämättä olis pahakaan:)

tai vaikka näyttäs ihmiseltä että olis hyväkään tai kumpaakaan:D
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 16 Helmi 2015, 12:29

Rauni-Leena "oli vaihtanut seurakuntaa" sillä välin kun olin lomalla. Aavan kanssa samoilla linjoilla, lapset on herkempiä (indigoja, kristalleja ja näiden sekoituksiakin) aistimaan energioita jo pelkästään sielullisen alkuperänsä vuoksi. Pahasta sen verran että mikään ei ole "pahaa" ennenkuin jokin sellaiseksi määritellään. Sekin riippuu siitä miten jokin asia koetaan. Yksi kokee neutraalina, toinen negatiivisena ja kolmas positiivisena. Toki seutu jossa sotia on käyty ja ihmisiä on tapettu jättää paikalle omanlaisensa energiat, jotka varmasti ovat sinne negatiiviseen päin, joskus hyvinkin voimakkaasti.
Tenkku kirjoitti tuosta sängyn siirtämisestä ikkunan alle. Itse muistan elävästi myös ufokokemuksen lapsuuteni kodista. Olin käymässä makuulle, katselin makkarin ikkunasta taivaalle ja muutamia minuutteja myöhemmin taivaalle ilmestyi kirkas valo pilvien taakse. Hetken valoilmiötä seurattuani sängyn pohjalta, pilviverho osittain hävisi ja näin kiiltävän metallimaisen aluksen pilkahduksen pilvien raosta. Tällaisia vastaavia "sattumia" on ollut jonkin verran lapsuusvuosina.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja thebel » 07 Huhti 2015, 21:35

Tuo että lapset ovat herkempiä johtuu siitä, että havaitsemme henkimaailmaa kolmannella silmällä, joka on siis käpylisäke aivoissa. Käpylisäke ohjaa vuorokausirytmiä ja sen uskotaan olevan sielun asuinpaikka. Kun ihminen vanhenee, käpylisäke kalkkeutuu, jolloin kolmas silmä ei enää pelaa.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 10 Huhti 2015, 15:30

Minun ymmärtääkseni sielu on enimmäkseen kiinni veressämme, tällainen näkemys on myös Kalevilla. Jos väitteesi pitäisi paikkansa kaikki kotimaisetkin selvänäköiset menettäisivät kykynsä ikääntymisen myötä. Tällaisesta ei ole tietääkseni minkäänlaista näyttöä ainakaan lähipiirissäni, jossa tätä mainitsemaasi vanhempaa väkeä myös on.

Avatar
GreenCrow
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Elo 2015, 17:04

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja GreenCrow » 08 Elo 2015, 15:39

Itse olen aina ollut kova näkemään unia, välillä jopa hölöttelen unissani ääneen ja teen pieniä kävelylenkkejä asunnossani, joskus olen jopa lähtenyt ulko-ovesta ulos :) Yhden lapsuuden unen muistan erittäin hyvin, sillä se jäi niin elävästi mieleeni. Olin tällöin kuusi vuotias.

Unessani olin sängyssäni, leikin lempipehmolelullani. Huoneeni ovesta tuli sisään mies, jolla oli musta sileä tukka, Jonkinlainen "kruunu" päässään, ruskeat housut ja kauniit vihreät silmät. Oudointa tässä miehessä oli se, että hänellä ei ollut paitaa päällään, ja sillä oli rinnat. Tämä mies istui sängylleni ja keskustelimme jostain, en muista mistä. Keskustelun aikana mies silitti rauhallisesti päätäni. Olin erittäin hämmentynyt miehen ulkonäöstä. Hetken siinä turistuamme, mies nousi ja poistui samaa reittiä kun tulikin katsomatta taakseen.

Miksi tämä jäi mieleeni, en tiedä, mutta vuosia myöhemmin uskontoja tutkiessani selvisi, että s*atana/paholainen kuvaillaan välillä mieheksi, jolla on naisen rinnat ja sarvet päässään (kruunu?).

Vierailiko unessani vanha vihtahousu itse :D?! Harmittaa kun en muista keskustelun aihetta...
Mitä haamu sanoi toiselle?
- Uskotko ihmisiin?


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa