Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Huhti 2008, 19:47

Juupa juu.
Näin unta, että makasin huoneessa, jossa oli valkoinen lattia, valkoiset seinät ja valkoinen katto, jonka keskellä oli musta tähti.
Minulla oli mustat vaatteet, ja tuijotin tähteä. Yhtäkkiä tähti alkoi paisua. Se suureni, ja yhtäkkiä huone oli lähes täynnä mustaa vettä, joka purskusi ulos tähdestä. En osannut uida, ja vajosin pohjalle, mutta pystyin hengittämään. Pohjalla oli todella pimeää, mutta minun ympärilläni oli sellainen outo kelmeä valo, jonka avulla näin ympärilleni, ja olin sellaisessa pienessä hökkelikylässä, ja kaikki talot olivat harmaita, ja kadut autiot, ja katsoin kylää niinkuin ilmasta käsin. Seisoin siis sellaisella lasipohjalla. Katsoin ylöspäin, ja näin sen valkoisen huoneen, ja se oli täynnä ihmisiä, jotka päästelivät outoa muminaa, joka tuli sen mustan veden läpi sellaisena solinana. Ihmiset olivat kaikki harmaita tai valkoisia, iloisia tai hämmentyneitä.
Sitten katsoin taas alas, ja kaupunki oli kadonnut, sen tilalle oli tullut ranta, ja vesi läimi kivisiä rantoja. Keskellä rantaa oli jotkut majakan rauniot, ja raunion vierellä makasi joku ihminen, joka ilmeisesti nukkui. Meri aaltoili, ja yhtäkkiä lasi katosi jalkojeni alta, ja tipuin mereen, ja sitten heräsin.
Outo uni.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Sorrow
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 17:49

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Sorrow » 11 Huhti 2008, 16:26

Näin unta että olin luokkani kanssa kartanossa. Keskellä yötä sinne tuli tulva ja mentiin kahlaten keittiöön. Siellä sitten ikkuna räjähti ja tuli alastonkuollut nainen kanssa ikkunasta. Sitten heräsin ja ihmettelin.
The Bible is fiction and God is a lie

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 11 Huhti 2008, 16:36

Näin unta, että olin jossain huoneessa, jossa oli kerrossänkyjä ja itse olin yläpedissä. Ympärillä oli sitten porukkaa (nuoria sängyissä istuen), jotka olivat pukeutuneet erilaisiin naamiaisasun tapaisiin (joku oli teräsmies ja joku oli hirviö jne.). itseäni vähän nolostutti, kun en ollut tajunnut laittaa naamiaisasua.

Tietääkö kukaan mitä tuo mahtaa tarkoittaa jos edes tarkoittaa mitään?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Eob » 11 Huhti 2008, 18:27

Nolaat itsesi lähitulevaisuudessa? ;)

Itse näin unen, jossa kävelin tietä pitkin, olin menossa kouluun, ja yhtäkkiä maahan tippui käpy, vaikkei lähellä ollut puita.
Tuijotin käpyä, ja se suureni.
Sitten heräsin. ;D
Aivan mahtava ja todella jännittävä uni.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Arctica » 10 Touko 2008, 22:39

Mä näen aika useinkin painajaisia, mutta näen myös ihan järjettömiä unia. Kerrankin näin unta että meidän ope alkoi jahdata mua kiväärin kanssa, ja kerran näin unta että olin joku albiino-norsu :D Tää saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta näin kerran unta homoista. :D
Nyt kävi
näin

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Eob » 11 Touko 2008, 09:30

No kyllä albiinonorsu kuulostaa tyhmemmältä. ;o

Näin unta lomamatkasta, joka minulla on viikon päästä.
Kaikki meni niin pieleen, että saas nähdä, uskaltaako lähteä. ;D
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Romeoo
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Touko 2008, 23:05
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Romeoo » 14 Touko 2008, 00:06

Noh, mun uniin liittyy usein jotain sellasta, mitä mä pelkään. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka noi jo mainitut hämähäkit.
Ja sitte sellasissa vähän pahemmissa painajaisissa joku hirvitys jahtaa minuu, usein joku jostakii kauhuleffasta. Mä yritän piileskellä sitä, mut lopulta se aina saa mut kiinni ja tappaa mut.
Keep holding on
'Cause you know we'll make it through, we'll make it through
Just stay strong
'Cause you know I'm here for you, I'm here for you


Strongest heroes never die..

Avatar
Aarnikotka
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:50

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aarnikotka » 27 Touko 2008, 23:55

Wespa kirjoitti:Näin unta, että olin jossain huoneessa, jossa oli kerrossänkyjä ja itse olin yläpedissä. Ympärillä oli sitten porukkaa (nuoria sängyissä istuen), jotka olivat pukeutuneet erilaisiin naamiaisasun tapaisiin (joku oli teräsmies ja joku oli hirviö jne.). itseäni vähän nolostutti, kun en ollut tajunnut laittaa naamiaisasua.

Tietääkö kukaan mitä tuo mahtaa tarkoittaa jos edes tarkoittaa mitään?


Mielestäni valeasut voisivat symboloida tavallaan rooleja joita vedämme eri tilanteissa, ehkei sinulla ole mitään salattavaa, voit olla oma itsesi? Vai viittaako tuo nolostumisen tunne sitten siihen, että tunnet olevasi liian "suojaton" ihmisten edessä, että haluat vetäytyä jonkun roolin tai suojan taakse? Itsellä tuli lähinnä tällainen mieleen, mutta toki nuo symbolit voivat vaihdella henkilökohtaisesti mitä mikin itselle merkitsee :)

Minun varhaisin muistikuvani unista on uni, jossa kädet pesevät minua ja hoitavat ynm :D Kädet merkitsivät varmaan vanhempia: olin varmaan niin nuori vauva etten kunnolla tajunnut kuin vain sen tunteen, että joku huolehtii :)

Usein kuolen unissa, mutta se ei ole huono asia tai painajainen, vaan pääsen vapaaksi kun henkeni vapautuu :) Eräässä unessa kuoleman jälkeen minun piti jäädä hoitamaan vielä joitakin asioita maan päälle ja toisessa unessa halusin mennä lohduttamaan vanhempiani jotta he toipuisivat kuolemastani.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja ropsoni » 29 Touko 2008, 14:04

...............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RobGoblin
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 13:52

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja RobGoblin » 04 Kesä 2008, 14:17

Pienenä näin yleensä samaa painajaista jossa olin pienessä metallisessa huoneessa josta ei päässyt mitenkään pois ja ja katto alkoi hitaasti laskeutua ja lopulata murskasi minut lattiaa vasten.
Toinen uni. Olin edellisenä päivänä ollut linnanmäellä (se huvipuisto) uni alkoi niin että olin ihan normaalisti linnanmäellä isäni kanssa mutta sitten minulle tuli kova jano ja joka paikassa oli tummaihoisia ihmisiä jotka antoivat kaikille todella rasvaisia ranskalaisia ja isäni söi niittä todella paljon ja lopulta atosi tummaihoisten joukkoon minä en pystynyt syömään niitä koska minulla oli todella kova jano en löytänyt mistään vettä tai tietä ulos sieltä ja lopulta heräsin todella hikisenä ja oksensin. :shock:

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 04 Kesä 2008, 18:16

RobGoblin kirjoitti:Pienenä näin yleensä samaa painajaista jossa olin pienessä metallisessa huoneessa josta ei päässyt mitenkään pois ja ja katto alkoi hitaasti laskeutua ja lopulata murskasi minut lattiaa vasten.

Oma analyysini:

Sinut pidettiin ehkä pienenä liiankin paljon ns. hallinnassa ja sinusta tuntui, että et ole vapaa tai saa kaikkea haluamaasi? Ehkä vielä lopulta antauiduit vanhempiesi valtaan, jota kuvaa tuo, että lopussa murskaannuit...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Mya_ » 04 Kesä 2008, 19:01

Itse näen hyvin usein sairaana unta lusikoista tai palloista ! :D en tiedä mistä tämä johtuu, ja se on toisaalta pelottavaakin, kun aamulla herätessä tajuaa että ei hitsi, taas niitä lusikoita..

Parina vuonna peräkkäin näin uudenvuodenaattona samaa unta. Tai no en muista oliko se IHAN samanlainen uni, mutta samoilla teemoilla: musta ja mustavalkoinen kissa saivat pentuja. Enempää en muista, mutta muistan että tuo uni toistui parina, jopa muutamana uutenavuotena..

Muistan vieläkin ensimmäisen kunnon painajaiseni, sillä se oli niin järkyttävä ! Siinä Tiku ja Taku (ne sarjakuvamaaoravat) olivat jossakin violetissa huoneessa ja putosivat yhtäkkiä kuoppaan. Itse jäin kuopan reunalle itkemään ja katsoin kuinka nuo oravat putosivat tavoittamattomiini. Nyyhkis :D

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja tuputhy » 04 Kesä 2008, 23:01

Minä näin samaa painajaisunta 25 vuotta...

Siinä oli joku iso, jonka sisällä olin minä pienenä, kuin herne. Olo oli todella ahdistava. En osannut selittää, mitä se tarkoittaa, kunnes poikani syntyi ja ajattelin laittaa hänet pieneen kehtoon nukkumaan, ettei hän tuntisi oloaan turvattomaksi isossa sängyssä.

Silloin se napsahti tajuntaan: Minä olin tuntenut oloni turvattomaksi siinä pinnasängyssä vauvana!
Mikä merkillisintä; en ole kertaakaan sen jälkeen nähnyt kyseistä unta!!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja ridikulous » 05 Kesä 2008, 21:26

Vau, tuputhy, harvinaisen selkeä tulkinta unelle :shock: Yleensähän toistuva uni loppuu, kun sen merkityksen tajuaa ;)
yes, it may seem ridiculous.

WM_

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Kesä 2008, 11:13

En yleensä laittele uniani näin ylös (paitsi unipäiväkirjaan jos jaksan) mutta viimeöinen uni oli niin tyhmä :D
Olin erämaassa, pensas puhui minulle, kuin Jumala. Voi kun muistaisin mitä se sanoi. No, välittömästi tämän jälkeen joku iso kissaeläin hyökkäsi päälleni ja yritti tappaa minut. Kuristin sitä, ja kun se huomasi olevansa alakynnessä, se sanoi "päästä irti niin en tee pahaa sinulle ja lähden pois". Sitten päästin sen ja siihen kai se uni loppui..
Hienoa että edes muistin sen aamulla. Pari vuotta sitten harrastelin lucid-unia paljon, muistin uniani tosi hyvin silloin! Nyt taidot ruosteessa..

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Zipuli » 09 Kesä 2008, 11:16

Minä näin aina pienenä unta, että jossain luolassa oli muumien Pikkumyy. Siinä luolassa oli vettä, ja kivi. Pikkimuu istui kivellä, ja veteen ilmestyi hai. Hai yritti syödä pikkumyytä, mutta ei onnistunut, ja pikkumyy irvisteli haille vahingoniloisena.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 15 Kesä 2008, 17:16

Näin viime yönä todella oudon ja psykedeelisen unen. Unessa näin vieressä olevan verhoni ja samalla ympärillä alkoi pyörimään kaikenlaisia ihmeellisiä kuvioita ym. jotka tulivat verhosta ja tietoisuuteni upposi johonkin psykedeeliseen maailmaan ja yritin puhua ympärillä oleville ihmisille, että "en tiedä pystynkö enää edes puhumaan, mutta maailma muuttuu" tms. Seuraavassa unessa näin taas nämä verhot ja niistä tuli kirkas valo, joka kysyi "mitä haluat" ja vastasin, että "seksiä". Tämä uni oli todellisen tuntuinen ja valo vaikutti kirkkaalta. Unessa oli myös selvä tunne, että tämä valo oli joku "entiteetti"...

Aika outoja ja mielenkiintoisia unia olivat.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Eob » 16 Kesä 2008, 23:33

Okei. Näin oudon unen.

Kävelin jotain hiekkatietä loivasti ylös. Siellä oli sellainen valkoinen betonirakennus, neliön muotoinen.
Unessa aivan kuin selitin kameralle mitä täällä on ja mitä tapahtuu. Kuvakulma oli minun itseni takana.

Sitten tuli todella vahva tunne, että se rakennus on ollut minulla aikaisemminkin unessa.
Tajusin että näin unta.
Menin rakennukseen ja selitin ''kameralle'', että siellä on pahoja tyyppejä, ja he ovat yrittäneet vangita minut.
Rakennuksessa piti olla vain yksi ovi, mutta takana oli toinenkin, salaisempi.
Juoksin rakennuksen läpi, sillä ne tyypit jahtasivat minua.

Menin ulos ovesta, ja jotenki ihan omilla nukkuvilla aivosillani tajusin että en pääse edessä olevan lautaläjän ylitse, vaikka unessa olin jo hyppäämässä sen yli.

Yritin tavallaan viimetingassa estää hypyn, ja läjähdin lautapinon päälle. Sitten heräsin.

Se oli outoa, koska tajusin oikeasti etten voisi hypätä siitä mutta uniminäni oli toista mieltä..
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 28 Kesä 2008, 13:24

Näen usein sellaisia unia, missä näen itseni takaapäin, ja minulla on elämäpalkki, joku manapalkki tms., ammuslukemat jne. ja ylävasemmalla on kartta, jossa olen punaisena pisteenä. (arvatkaa pelaanko liikaa..)

Paras näistä oli sellainen, että maailman olivat vallanneet oravat. Ne eivät olleet tavallisia oravia, vaan sellaisia kissankokoisia, punasilmäisiä otuksia, joilla oli joku vesikauhu tms. ja ne purivat ihmisiä. Ihmiset kuolivat näihin puremiin. Olin ammatiltani tällaisten oravien tappaja. Sekoitus Lara Croftia ja Jill Valentinea. Olin myös vähäpukeinen kuin he. Tällaista oravaa oli äärimmäisen vaikea tappaa, ja ainoa keino eliminoida se pysyvästi, oli valella se bensalla ja heittää palava tulitikku, jollain se räjähti (räjähdys oli kuin vanhoissa tietokonepeleissä, esim. Doomissa). Räjäyttelin niitä runsaasti ja seikkailin metsässä, välillä hain lisää varusteita hyvin kliseisitä, Amerikkalaistyyppisiltä huoltoasema-diner-yhdistelmiltä. En muista yhtään, miten uni loppui, mutta tämä herättää minussa yhä hilpeyttä. :)

Toinen oli ihan vastaava, paitsi että olin kartanossa, jota ympäröi sumu. Kartano oli Silent Hill meets Stephen Kingin Rose Red. Välillä minulta loppuivat hopealuodit (onneksi niitä löytyi välillä, ja tappamani kummitukset muuttuivat sellaisiksi usein..) ja jouduin katkonmaan tuoleista jalkoja ja hakkaamaan niillä zombeja, lepakoita jne. Olin edelleen yhtä hyvännäköinen sankaritar. ja vähäpukeinen.

En tiedä, mitä muuta nämä minusta kertovat kuin sen, että pelaan liikaa ja että minulla on hyvä mielikuvitus.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Arctica » 11 Elo 2008, 12:51

Näin viime yönä todella järkevää unta, olimme perheeni ja pikkuserkkuni perheen kanssa lomalla
Kajaanissa, menimme kauppaan ja siellä oli sellainen tarjous että kun ostaa isoimman paketin pesupulveria niin saa kaupan päälle Matti ja Teppo cd:n :)
Siinä samassa unessa eksyin yksin johonkin huvipuistoon jossa oli akvaariossa 20cm pituisia delfiinejä joita piti heitellä kengillä jotta voittaisi 2l tuoremehua.
Nyt kävi
näin


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa