Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja aavenainen » 23 Tammi 2010, 22:20

minulla oli viime yönä pikkuisen häijy olo kun heräsin kesken unien tuli semmoinen "paniikin omainen" joku on nyt täällä huoneessa ja kun avasin silmäni melkein odotin jo näkeväni jotakin siinä unen ja valveen rajamailla..

koska tuossa yhtenä iltana ihan hereillä näin toisenkin kerran saman vanhan miehen. kuvausten perusteella häntä ei periaatteessa kukaan ole talon asukiksi tunnistanut... mutta tiedä sitten kukahan herra mahtaa olla ehkä se selviää jossain vaiheessa. :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Nemuska
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 10 Syys 2009, 16:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Nemuska » 25 Tammi 2010, 19:35

Muistan lapsuudesta erään ahdistavan unen. Olin noin 6-8 ikäinen tuohon aikaan.

Juoksin silloisen ystävän kanssa tiheässä, äärettömyyksiin jatkuvassa kaurapellossa jossa tähkät ylsi päittemme yli ja taivas oli punainen. Juoksimme poispäin kaupungista ja siinä suunnassa taivas läheni oranssia. Huviksemme taisimme painaa pellossa. Pellon keskellä oli suuri, pyöreä aukea vihreää nurmea ja siinä meidän vieressä oli puinen puistonpenkki jolle käytiin istumaan. Ystävä heilutteli jalkojaan laidan yli ja minä poimin maasta kukan jota aloin riipiä riekaleiksi. Kaveri kysyi että mitä teen johon vastasin että enpä mitään. Samalla lankesi ahdistunut tunnelma ja kaikki energia pakeni ruumiista. Näimme kun aukean laidoilta saapui rivissä pitkiä mustapukuisia ihmisiä muodostaen kehän aukean laidoille. Nyt keskellä tätä kaikkea kohosi järjettömän kokoinen musta kivi. Se oli kuin linnan torni ja hipoi uhkaavana punaista taivasta. Muuta ei voinut kuin katsoa korkeuksiin ja kuitenkin näin kuinka laelle nousi mies. Tämä sanoi että hän hallitsee meitä ja kaikkea. Olo oli niin lannistettu kuin olla voi, rinta melkein repesi ahdistuksesta ja tuntui siltä että mitään muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin kuolla pois. Kaikki oli loppu.

Tunne oli niin voimakas että muistan tuon vieläkin täysin. Kuin elokuvaa katsoisi. Ei todellakaan mikään miellyttävä uni pikkulapselle. Ahdistun nykyäänkin jos palautan tuon miehen mieleeni.
Kaikelle löytyy selitys, oli se sitten mikä tahansa.
"You can't always have everything. After all, where would you put it." Niinpä.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 22 Helmi 2010, 15:55

Ehkä n. 4 vuotiaana näin muutaman kerran saman unen. Unessa olin isosiskoni kanssa hautaamassa vanhempiani kerrostalon pihalle.. mukana oli hautakivi ja paljon punaisia ruusuja. Jostain kuului myös surullista musiikkia.
Yhden kerran herätessäni tästä unesta, en löytänyt vanhempiani mistään ja luulin, että he olivat oikeasti kuolleet. :?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Helmi 2010, 16:30

Ise heräsin toissapäivänä aika erikoisella tavalla. Heräsin siihen että tein itselleni "facepalm'in" Että läjäytin itseäni jaamaan ja liutuin kättä kohti leukaa unissani... ja sitten kun avasin silmät niin tuntui kuin REM olisi ollut viellä pelissä, silmät kun liikkui holtittomasti, ja näytti siltä kuin koko talo olisi tärissyt.
Feel the LOVE

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 23 Helmi 2010, 21:38

Näin viimeyönä sellasta unta, että taivaalla oli kolme kuuta. Yksi tavallinen kuu, toinen vähän isompi ja kolmas ihan valtava kuu. :o

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Hartsa » 23 Helmi 2010, 22:04

Minulla oli viime yönnä tuollainen OBEn/unen/lucidin/minkä lie rajamailla oleva vähän ikävähkö tapahtuma. Nukkuilin tuossa sohvalla, ja päätin siihen lehvan jälkeen jäädä unet ottamaan.

Noh, siinä unen rajamailla vielä sohvalla maatessani, rupesin kuulemaan semmoista inhottavaa suhinaa, vähän kuin pillillä nestettä imisi.. mikä siitä teki inhottavaa oli se, että tunsin samalla että niskassani on kiinni ikäänkuin vampyyrin hampaat konsanaan ja minusta lähtee jotakin "nestettä" tai energiaa. Säikähdin tätä jonkin verran ja hötkähdin kunnolla hereille. Noh, hetken päästä päätin rentoutua uudestaan, ja olotila tuntui sopivalta OBElle, niin eikun yrittämään.. mutta heti kun rupesin olemaan irtoamisvaiheessa niin sama lutkutussuhina ja ikävä fiilis samassa kohtaa kaulaa.

Tällä kertaa osasin vähän odottaakin tätä joten päätin tarkastella, että mitä tapahtuu jos en hypi pystyyn heti. Irtosin ikäänkuin ruumiista, rupesin valumaan sohvalta pois, en nähnyt kuin osittain, vain toiselta puolen kuin missä tämä "imeminen" kävi, enkä pystynyt hallitsemaan liikkumistani. Poksahdin valua lattialle puolittain, enkä pystynyt tekemään mitään. Näköalani tuntui vaan suppenevan entisestään. Koitin karkottaa tätä "olentoa" eräällä matralla, mutta en luputukselta saanut keskityttyä niin että olisin saanut lurituksen loppuun asti lausuttua.. joten päätin palata kehooni.

Makasin hetken liikkumatta palattuani, niin kohta alkoi taas sama ryystö ja polttelu kaulassa.. tässä vaiheessa tempasin peiton mukaan ja painuin sänkyyn nukkumaan. Siellä ei enää samaa efektiä tapahtunut.

En ole ennen vastaavaa kokenut. Täysi uni se ei varmaankaan ainakaan ollut, kun tiesin missä mennään.. lucidiksikaan sitä en oikein voi mieltää, kun ympäristö oli täysin järkevä ja olin vielä hereillä ja kehossa siinä vaiheessa kuin luputtelut alkoi, mutta noh, menköön nyt tänne. Tuli vain mieleen, että voisiko tässä olla joillekin vampyyrilegendoille pohjaa?
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 24 Helmi 2010, 21:03

Ajattelin ruveta pitämään unipäiväkirjaa.. sen verran mielenkiintoisia unia tulee välillä nähtyä, että kannattaahan ne ylös kirjottaa. :) Ja ehkä niistä sitten alkaa ymmärtämäänkin jotain.

tomi
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Tammi 2010, 17:33

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja tomi » 25 Helmi 2010, 18:00

mä näin viime talvena kerran semmosta unta, että olin pihalla seisomassa lumihangessa. se tuntu todelliselta. tuuli tuntui myös vasten ihoa. ja jalkapohjissa tuntui kylmältä. yritin menä siinä unessa takasin sisälle mutta en päässy. kun maan ja ikkunan välillä on korkeutta 1.5 m. yhtäkkiä heräsinkin sängyllä. ja jalkapohjissa tuntui märältä ja kylmältä. mun veli ja talon väki oli heränny kun mä olin rymistelly huoneessa mutta veljeni joka nukkui samassa huoneessa sanoi että en ollut mennyt ulos kertaakaan. ja sen ikkuna on noin 70cmX70cm niin en olis voinu unenpöpperöisenä mennä siitä. mikähän uni tämä mahtoi olla.

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja kummo » 26 Helmi 2010, 14:03

Mieli on voimakas työkalu. Just kaverin kans verrattii kokemuksia hikoulusta.. kaveri oli nähny unta pitkäst juoksulenkist ja hikikin oli senmukainen. Molemmat oltii tietoisia tästä: kun huippu-uheilija (tai oikeastaan kuka tahansa harrastaja jolla on vähänkää rutiininomainen suoritus) istuu paikallaan ja vain kuvittelee tilanteen niin sen lihakset alkaa toimia tasan samalla tavalla kuin oikeasti tekisin sen suorituksen.

Nyt siis tää siu tapaus..

vaihtoehto a) Eli kun näit unta kylmäst ni ehkä mieles jotenkin.. ei kierrättäny verta siu jalas tai jotain.. ja siksi tuntui kylmemmältä kuin muu ruumis. Tai ehkei se ollukkaa mieles.. ehkä olit kietoutunut peittoon tai muuhun siten että veri ei vain kiertänyt?

vaihtoehto b) kenties koko muu ruumiisi oli peiton alla mutta jalat eivät ja koska jalkas tuntu kylmilt ni aloit lämmittää itseäsi.. tästä syystä koko kehosi ois ehk ollu vähän hiestä märkä ja muu ruumis alkoi lämmetä paitsi peiton ulkopuolella olevat jalat. Kylmää ihoa vasten tuo kosteus tuntui varmaan voimakkaammalta kuin lämmintä ihoa vasten?

Ehkä nuo molemmat sattui viel jotenkin päällekkäin :peukku:

Just a theory :roll:

Omist unikokemuksist voin sanoa et oon kokenut vapaapudotuksen :mrgreen: Jännä kun en oikees elämäs sitä oo kokenu mut unessa kyl. Ilmavirta tuntui jännält.. kuin ois ollu kovas vauhdis mut samaan aikaan oli jotenki painoton olo vaik selvästi näki putoavansa.

Ja oon kokenu mm pariskymmenest metrist veteen hyppäämisen siten että vajosin veteen viel ehk 10m siten että jalat osuivat pohjaan.

Nois molemmis tapauksis kaikki tuntemukset olivat yksityiskohtaisia.. esim veden alla korvat oli lukossa ja veden alla se uiminen tuntui raskaalt (tai siis niiku todelliselt.. niiku veden alla oikeasti) ja ilmassa koko keho tunsi sen ilmavirran ja olikohan jopa niin et silmät tuntui kuivemmalt jne jne jne :mrgreen: :peukku:

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 26 Helmi 2010, 16:53

Noista "unien kautta oikeaan elämään siirtymisistä" on jonkin verran itsellänikin kokemusta. Jossain unessa suutelin kissaa tms. ja sitten herään niin on karva suussa. Toisessa minua lyödään kiveksille (tai jotain vastaavaa) ja herään sitten kivekset kipeinä.

Yksi vähän merkittävämpi tapaus on se yksi enneuneni (josta täällä olenkin kertonut aikaisemmin) jossa minulle kerrotaan yhden henkilön yhteydenotosta joka sitten ottaakin melkein heti heräämisen jälkeen yhteyttä... Ei mene samaan kategoriaan mutta kuitenkin. :P
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja WM_ » 26 Helmi 2010, 18:17

Mieli todellakin on voimakas väline, miettikää nyt yöllisiä siemensyöksyjä, joita joillain tapahtuu.. Tai unissa virtsaaminen. Mutta varsinkin tuo siemensyöksy. Aika vaikee olis nyt saada pelkin ajatuksin orgasmi.

Im just saying..

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Art » 27 Helmi 2010, 13:12

Zrud kirjoitti:Ise heräsin toissapäivänä aika erikoisella tavalla. Heräsin siihen että tein itselleni "facepalm'in" Että läjäytin itseäni jaamaan ja liutuin kättä kohti leukaa unissani... ja sitten kun avasin silmät niin tuntui kuin REM olisi ollut viellä pelissä, silmät kun liikkui holtittomasti, ja näytti siltä kuin koko talo olisi tärissyt.


Hah, itsekin olen tainnut joskus tehdä samalla tavalla. On kyllä todella mukava herätys. : D Lisäksi taidan raapia itseäni joskus unissani, koska tälläkin hetkellä on poskessa naarmu ja oikeassa kädessä pitkä ja näkyvä naarmu, eikä hajuakaan mistä olisivat tulleet. Kerrankin hävetti vähän mennä kouluun, kun oli yön aikana ilmestynyt iso punainen naarmu naamaan...

Näin muuten tässä vähän aikaa sitten kaksi unta, joihin littyy joku hullu ukko metsässä, joka poltti mökkejä joissa oli ihmisiä sisällä. Ensimmäisessä unessa luin muka sarjakuvaa, jossa joitain miehiä meni metsään, vaikka he tiesivät, että siellä on joku hullu murhaaja vapaana. He löysivät sieltä mökin ja menivät sinne. Tietysti tämä hullu mies sitten tuli ja poltti mökin ja äijät poroksi. Toisen unen näin sitten pari päivää myöhmmin ja siinä minä ja joitain ystäviäni menimme jonnekin mökkiin keskelle metsää, vaikka olimme kuulleet huhuja jostain äijästä, joka siellä poltti mökkejä, joissa ihmiset nukkuivat. Ei meitä kuitenkaan poltettu, vaikka minä sitä siinä unessa koko ajan pelkäsinkin. Ihmetyttää kyllä että mistä minä keksin nämä unieni aiheet. : D Ja miksi ne joskus toistavat samaa aihetta monta kertaa...

Ja näin tuon ensimmäisen unen oikeastaan kahdesti peräkkäin, koska luin siinä unessa sen sarjakuvan kahdesti. : D Eipä ole aiemmin noinkaan käynyt.
"It's completely fake world we live in."

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 27 Helmi 2010, 13:25

Kiinnostavia unia. :) Tykkään tosi paljon sellaisista unista, missä on selkeähkö juoni.

Itse näin viimeyönä aika sekavaa ja humoristista unta. Siinä oli paljon lapsia, nunnia, lentokone, uimahalli ja mulla oli päällä joku harmaa trikoinen supersankarin puku. :D

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Laura » 18 Huhti 2010, 21:56

Aikasein uni minkä muistan (varmaan siksi että se toistui pitkän aikaa ja vuosien verran) oli jotenkin hyvin kummallinen. Se eteni joka kerta tismallee samalla tavalla ja päättyi samalla tavalla ja loppu oli aina pelottavin. Olin sillon joku ala-asteikäinen, aika varhaisessa vaiheessa vielä. Ja tämä on ainoa toistuva uni mitä olen nähnyt elämäni aikana.
Se uni loppui joskus yläasteen aikana. Jossain vaiheessa huomasin etten enää nähnyt sitä, mutta näinkin sen vielä pari kertaa enkä sitten enää ollenkaan näihin päiviin asti ja olen nyt 21v. Näin se meni:

Näin itsekseen pyöriviä ohuita renkaita, vähän kuin hula-vanteita(pystyasennoissa ja eri tavoin pyörien, sisäkkäin jne), niitä oli paljon ja tausta oli aika hämärä. Katsoin niitä ja kävelin renkaiden läpi. Sitten näin ruskean keskikokoisen nallen ikäänkuin kuistilla yksin istuen. Nalle ei ollut mitenkään tuttu ja se näytti lohduttomalta.
Sen jälkeen tuli televisiokuvaa jossa oli vanhanaikaista nintendo peliä, katsoin sitä mutta olin myös samanaikasesti siinä sisällä. Kaikki oli ihanan näköistä, kukkia, saippukuplia, riippumatto...rauhallinen musiikki. Tunnelma oli aivan liian hyvä ja ihana ollakseen totta. Kävelin ruutua oikealta vasemmalle hitaasti ja pikkuhiljaa kuplat ja kauniit asiat kaikkosivat ympäriltäni.. tunnelma meni pelottavaksi ja ruutu näytti vähän karulta. Sitten tuli se pelottavin ahdistavin kohta, Aivan vasemmalla ylhäällä oli musta ovi josta kävelin sisään, en voinut määrätä menemistäni. Avasin oven ja putosin pelkkään pimeyteen ja tyhjyyteen. Ovi ei jäänyt auki. Tämän jälkeen aina heräsin.

Ja uni toistui aina tällä samalla kaavalla, ei mitään muutoksia tullut.
Eikä minulla koskaan ole ollut mitään pimeän pelkoakaan enkä keksi mitään tolkullista selitystä unelle ja miksi näin aina sitä.

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Laura » 18 Huhti 2010, 22:13

Kerran näin sellaista unta, että kuin minut olisi herätetty unesta valveille. Olen noin vuoden asunut vuokrakämpässäni. Uni alkoi todella erikoisesti/hassusti. Koska se oli kuin olisin oikeasti herännyt. Jokin herätti minut unessa ja tunsin olevani täysin hereillä vaikka en ollut. Katsoin sängystäni miten ruokapöytäni ääressä istui vanha herttaisen oloinen nainen. Harmaa pitkähkö tukka nutturalla, hän silitteli kissaansa hyvin rauhallisesti. Ei sanonut mitään eikä katsonut minuunpäinkään. Hän vain oli siinä. (tuli mieleen olisko se voinut olla joku entinen asukas ehkä, en tiedä..) Kun nousin sängystä, kulmalla, läpikuultavan valkoisen verhoni takana oli pieni poika joka näytti ujolta ja katsoi suoraan minua silmiin, tuli sellainen olo että juuri sen takia minut oli herätetty, tai että se oli pojan aikaansaannosta.
Poika ei paljoa puhunut mutta se johdatteli minua unessa, tuntui kuin se olisi halunnut näyttää elämänsä minulle. Seuraavassa hetkessä olimme koulussa jossa kävin ala- sekä yläasteen. Mutta olimme ala-asteen puolella kiertelimme ja kaartelimme ympäriinsä. Olimme pihalla ja sisällä, poika näytti hyvin iloiselta kun hän leikki ja juoksi siellä menemään.

En muista enää kovin paljon yksityiskohtia, mutta tämä uni on jäänyt myös mieleen. Koska joistakin unista tunnistaa vaan jotenkin, millon ne ovat ihan huuhaata tai jotain sekavaa vaan. Mutta ne merkitykselliset unet ehkä jää mieleen pitkäksi aikaa, kuin niissä olisi jokin tarkoitus.. tai sitten ne eivät olleetkaan pelkkiä unia. En ole tätä mummelita kysynyt keneltäkään kun en oikeen talon asukkaita tunne mutta 60-luvulla rakennettu, että onhan siellä voinut asua vaikka ketä.. :p

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Laura » 18 Huhti 2010, 22:43

Kirjoitanpa vielä yhden :D näitä kyllä riittäis mutta myöhemmin lisää..
Olen jotenkin viimeisen vuoden-parin aikana alkanut näkemään vähän enteellisiä unia. Asioita joita näen unissa, on myöhemmin todellisuudessa tapahtunut tai ainakin hyvin samankaltaisesti, joskus ne ovat lähes turhia, mutta olen alkanut ymmärtää että niiden tarkoitus voisi olla suojella minua pahoilta asioilta ja antaa tietoa mahdollisesti kiinnostavista asioista, vähän kuin auttaa elämässä tai jotain... Koska on ollut unia mistä en pidä, tai uskonut mahdolliseksi mutta niin kumminkin kävi lähes täydellisesti, joten sen voisi ottaa ennalta varoittavana unena.
Eiköhän se myöhemmin vielä selviä mikä on homman nimi. :) Noh, tässä yksi uni vähän reilu kk. takaa: (ensin on taustatietoa)

Olimme seuraavana päivänä lähdössä viemään siskoani lentokentälle, koska hän oli lähdössä vuodeksi vaihto-oppilaaksi. Hänen yläaste aikainen luokanvalvojansa oli aivan ihana ja hyvin pidetty ihminen, tuskin kukaan voisi olla pitämättä hänestä. Hänelle vain sattui onnettemuus viime syksynä ja hän kuoli siinä... Opettaja on opettanut myös minuakin joskus. Hän oli kovin kiinnostunut siskoni lähdöstä vaihto-oppilaaksi ja kyseli kaikkea aina, rohkaisi ja halusi kuulla kaiken siskoni matkasta. Valitettavasti hän ei ehtinyt. Näin viimeisen kerran opettajan kun hän oli meillä kylässä, lainaamassa minulta ammattikoulunkirjaa. Juttelimme perheeni kanssa opettajan kanssa paljon kaikesta. Sitten uneen... Näin sen siis edeltävän yönä, kun olimme lähdössä seuraavana aamuna kentälle.

Olimme paikallisen huvipuiston "suihkari"laitteen vieressä. Laite kohoaa ylös vivusta vetämällä. En tiedä onko sitä enään edes koko huvipuistossa vai ei. Unessä olin minä, siskoni ja opettaja. Ei ketään muita missään. Opettajan ympärillä oli kauttaaltaan kirkasta taivaallista sädettä, n 15cm paksuudelta. Hän oli kumminkin ihan omissa vaatteissaan ja minä ja siskomme olimme täysin normaaleita, ei säteilyä. Tiesin heti että hän oli enkelinä tai vastaava. Se oli todella kaunista! Opettaja ojensi kätensä siskoani kohti ja toivotti hyvää matkaa rauhoittavasti hymyillen.

Minulle jäi unesta hyvä ja rauhoittava mieli, tosin haikeakin. Tuntui että opettaja oli tarkoituksellaan tullut uneen ja halunnut toivottaa hyvää matkaa kun ei kerennyt muutenkaan. Ja samalla tavallaan näin, että hänellä oli kaikki hyvin. Ehkä hän ei tullut siskoni uneen tai ei päässyt siihen, siskoni ei usko oikeen mihinkään ns. yliluonnolliseen. Kerroin unen siskolleni ja itkin kertoessani sitä, koska tiesin kuinka hyvä ihminen opettaja oli ollut ja läheisissä väleissä oppilaisiinsa, enkä olisi halunnut juuri lähtöaamuna ottaa puheeksi kuollutta ihmistä, mutta minun piti kertoa se.

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Laura » 18 Huhti 2010, 22:44

Ja mikäpä paremmin kuvaisi ilmaan lähtevää konetta täälläpäin, kuin tämä kyseinen huvipuiston laite ;P ovelasti keksitty :)

penalty
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Touko 2009, 01:27

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja penalty » 04 Touko 2010, 06:59

Näin noin viikko sitten melko rankan unen. Leijuin jonkinlaisena ruumiittomana henkenä suvun vanhassa talossa, perhetutut olivat vanhentuneet hieman mutta tunnistin heidät. Kontaktin ottaminen oli todella vaikeaa, ihmettelin miksi kukaan ei ole kuulevinaan. Kun sain kontaktin kertoivat että suuri sota on käynnissä. Vuosi oli kuulemma 2025 ja kuolin siinä sodassa aiemmin. Sanoin: en ole aave, tämä on untani vuonna 2010.

Isäni joka on lääkäri istui tässä unessa keinutuolissa. Hän sanoi: "Kaikki on menetetty, kidutus on käytännössä nykyään ensimmäinen kuulustelumetodi". Yhteiskunta oli muuttunut vielä nykyistä fasistisemmaksi maailmanlaajuisesti.


Lopulta heräsin siihen että kaunis puolituttu tyttö haluaa

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Shakaali » 04 Touko 2010, 13:17

Pidän jonkinlaista unipäiväkirjaa, johon kirjoitan erityisen mukavat tai jollain tavalla inspiroivat unet, jotka muistan herättyäni suht hyvin. Monet unet ovat tosi sekavia, mutta tämä on aika selkeä. Nähty 23.9.2008.

"Olin kuollut (mafian tappama, mutta ei siitä enempää), mutta kuitenkin tajuissani. Gillian Andersson toimi jonkinlaisena henkioppaana, jotta saisin vietyä maallisen matkani kunnolla loppuun. Hän neuvoi seuraamaan tappamaani zombia hautausmaalle, jossa odottaisi hautani. Perillä minun pitäisi mennä kuoppaan ja allekirjoittaa paperi, jossa myönnän kuolleeni ja hyväksyn minulle osoitetun arkun ja haudan.

Perillä odotti kuoppa ja monta arkkua.Yhdessä oli hyönteisiä, toisessa makasi naamasta hieman mätääntynyt ruumis, yhdessä ruumiin naamalla oli kolme hämähäkkiä, yhdessä kirja, yhdessä vaan nainen. Sitten tajusin seuraavani teatteri esitystä, jossa oli juontaja. Nainen nousi arkusta ja lausui jotkut vuorosanat. Yleisö oli haltioissaan ja ylisti loistavaa näyttelijää. Minä tajusin että tarkoitus oli valita arkku ikuisuuden nukkumista varten, eikä mikään vaikuttanut hyvältä. Takana oli verhot, joiden takana tiesin olevan jotain todella salaista, mutta koskaan en saanut selville mitä. Joku sieltä kuitenkin kurkisti. Ihminen. En ole varma, mutta taisin valita arkun jossa oli kirja."

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Laura » 08 Touko 2010, 22:34

Minua on alkanut vähän häiritsemään/ihmetyttämään jotkin ihmiset unissani nyt lähiaikoina. esim, yhdessä unessa kuljeskelin vain jossain koulussa, eikä kukaan kiinnittänyt minuun mitenkään erityisesti huomiota, uni oli joku ihan random. Mutta kun olin erään luokan ovella jossa oli varmaan parisenkymmentä oppilasta touhuissaan. Yksi, vain yksi, istui pulpettinsa takana, (nuori mies ehkä n.19-22) ja katsoi suoraan minuun. Tuntui kuin se ei olisi kuulunut luokan joukkoon, koska ei tehnyt mitään enkä tiedä huomasivatko muut edes että hän istui siinä paikallaan. Mutta samantien kun hän tuijotti minuun, minä heräsin. Miehen ilmeestä oli vaikea päätellä mitä hän mietti, ei oikein hymyillyt mutta ei oikein ilkeältäkään näyttänyt. Eikä sanonut mitään. Harmittaa kun en kerennyt ottamaan selvää mikä se oli kun heräsin heti.

Ja vasta pari yötä sitten näin oudon miehen, myös melko nuoren, edellistä vanhemman kumminkin. Hän vain oli jonkinlainen henki(ainakin osittain), joka vähän väliä meinasi kadota edestäni, enkä halunnut hänen menevän ja pyysin ettei hän taas lähtisi. Miehen kasvoja en nähnyt, mutta ruskeat hiukset hänellä oli. Tunsin todella suurta yhteen kuuluvuutta hänen kanssaan ja minulla oli uskomattoman rakastunut/onnelinen olo siinä hänen rinnallaan. Taustalla näkyi joku hieno vanha kaupunki Suomen ulkopuolelta. Emme oikeastaan tehneet mitään unessa, enkä tiennyt mikä tämä juttu oli. Olimme vain vastakkain ja pidin käsiäni hänen rintakehällään. Unesta jäi hyvä mieli herättyäni, mutta häiritsemään jäi, että mikä sen unen tarkoitus oli ja kuka siinä oli...

Ja olikohan seuraavana yönä tästä edellisestä näin unta taas nuoresta miehestä, vaaleatukkainen, samaa ikäluokkaa kuin edellinen. Ensin katsoin kun hän auttoi muita poimimaan pudonneita ruokia lattialta. Olin kävellyt lieden ohi, josta oli ihan oudosti lentänyt vähän jotain keittoruokaa päälleni, menin suojaan etten likaantuis enempää. Edessäni oli kasvojen korkuudella peili ja tämä mies oli samantien minun takanani, niin että näin hänen kasvot vieressäni. Hän hymyili todella viehättävästi ja oli aivan takanani, niin että hipoen osui minuun. Mies pyyhki hellästi omalla kädellään kasvoiltani pieniä sotkuja, lähes silittäen, tuli kovin rauhallinen olo. Kun hän oli "siivonnut" sotkut hän kysyi hieman flirttailevasti hymyillen että olisiko vielä jotain mitä haluaisin? En saanut vastattua siihen mitään, vaikka olin aivan ihastunut tähän tuntemattomaan mieheen unessani. Sitten näin tilanteen kauempaa, näin kuinka meinasin antaa suudelman miehellä, mutta mies sanoi hymyillen, että edetään rauhallisesti ja katsotaan mitä tulee. Siihen taas heräsinkin.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa