Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 14 Tammi 2008, 16:38

Tässä aiheessa on tarkoitus keskustella yleisesti unista.

Varhaisin uni, jonka muistan on joskus 2-3 vuotiaana näkemäni uni, jossa näin jotain mustaa vasten luurangon, mahdollisesti luuranko oli mullassa tms. en muista sitä ihan tarkkaan. Muistan sen, että tuon ikäisenä ja vähän vanhempana näin todella usein painajaisia, mutta jossain vaiheessa painajaiset loppuivat.

Nykyään näen todella harvoin painajaisia.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Obake
Kummitus
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:20
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Obake » 14 Tammi 2008, 20:29

Varhaisin uni jonka muistan oli joskus 4 vuoden iässä.
Siinä olin meidän olkkarissa ja sen keskellä arkku. Avasin arkun ja siellä oli vampyyri, samanlainen kuin sen ajan TV2 piirretyssä. Isä sanoi että se oli rikki ja korjasi sen. Se lenteli olkkarissa, meni takaisin arkkuun ja sen jälkeen varmaan heräsin.

Tuohon aikaan en nähnyt paljoakaan painajaisia. Nyt olen vähäsen, mutta en muista niistä paljon mitään.

Avatar
j0int
Alieni
Viestit: 140
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 10:17

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja j0int » 15 Tammi 2008, 10:32

se on kyl aika jännä et ikää kasvates monil on painajaiset harventuneet.. oiskoha se selitys ku lapsil o kovempi mielikuvitus jne?

Avatar
JambaB
Kummitus
Viestit: 68
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 15:57
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja JambaB » 15 Tammi 2008, 13:21

Nykyään en näe juurikaan minkäänlaisia unia. Joskus vain semmosia pieniä pätkiä jossa huomaan jotain ja sitten herättyäni ihmettelen että eikö se ollutkaan niin.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Burn » 15 Tammi 2008, 14:44

Minun varhaisin uneni jonka muistan on aika normaali.. Kiikuin ha yhtäkkiä tipuin loputtomaan mustaa naukkoon : (...
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja ridikulous » 17 Tammi 2008, 10:49

j0int kirjoitti:se on kyl aika jännä et ikää kasvates monil on painajaiset harventuneet.. oiskoha se selitys ku lapsil o kovempi mielikuvitus jne?

Tai sitten vanhempana ei vain ole enää syytä pelätä esmes isoja karvaisia miehiä tahi pimeää tmv. Liittyy tietysti osaltaan juuri tuohon mielikuvitukseen, mutta myös siihen, että järkeä on tullut enemmän pääkoppaan :mrgreen:

Ala-asteella näin painajaisen, jossa joku itse keksitty monsteri jahtasi minua ja kaveriani koulun pihalla.

Nykyään en näe enää sellaisia "kauhupainajaisia", vaan lähinnä joudun koko ajan pakenemaan ja piileskelemään jotakin. Liittyy varmaankin siihen, kun stressi painaa päälle ajoittain :P

Lennättekö usein unissa? Höpöttelin tästä jonkin verran jo viime foorumilla, mutta mikäs kun aihe kiinnostaa... :roll:
yes, it may seem ridiculous.

Obake
Kummitus
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:20
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Obake » 17 Tammi 2008, 18:11

ridikulous kirjoitti:Lennättekö usein unissa? Höpöttelin tästä jonkin verran jo viime foorumilla, mutta mikäs kun aihe kiinnostaa... :roll:


Itse en kovin usein lentele. Mutta kerran unessani muutuin korpiksi ja en meinannut päästä lentoon. Ja siinä rytäkässä isäni yritti ampua aivoni pihalle. :shock: Siinä sitten vain yritin piilotella isältäni.

Avatar
Weetsi
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 05:55

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Weetsi » 18 Tammi 2008, 08:48

Painajaisissani vierailee usein hämähäkki ja minulla onkin lapsesta asti ollut pienet traumat, kun kerran piharakennuksessa käänsin lautasen ja sieltä pomppasi lähes kämmenen kokoinen hämähäkki. En usko, että ihan fobiotason pelko olisi, mutta kyllä hirvittää nämä moniraajaiset otukset. Hyh! ;D

Avatar
j0int
Alieni
Viestit: 140
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 10:17

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja j0int » 18 Tammi 2008, 10:22

Obake kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:Lennättekö usein unissa? Höpöttelin tästä jonkin verran jo viime foorumilla, mutta mikäs kun aihe kiinnostaa... :roll:


Itse en kovin usein lentele. Mutta kerran unessani muutuin korpiksi ja en meinannut päästä lentoon. Ja siinä rytäkässä isäni yritti ampua aivoni pihalle. :shock: Siinä sitten vain yritin piilotella isältäni.


Ei usein mu pari kertaa oon päässy lentää unis mopolla muumien mörköä karkuun:D kyl se on mahdollist et unis pystyy hallitsee mitä tekee:D

Avatar
fautum
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 18:05

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja fautum » 19 Tammi 2008, 10:52

Itse olen unissani erittäin intohimoinen hölöttäjä, puhun lähes joka yö unissani tai sitten kuorsaan, ja pyörin huomattavan paljon. En sitten tiedä mitä niin eläväisiä unia neän, mutta hyvin hankala nukkumisseura voisin olla.
Näen kauhean helposti painajaisia, ja joskus ne ovat saaneet minut huutamaankin ääneen joka on aika ikävää. Sitten saa kuulla taas miten fiksuja vanhemmat osaavatkaan olla. Kuittailua riittää aiheesta ja siinä ei voi itse anoa mitään vastaan.
Tykkään nähdä aika psykedeelisiä unia, ja pienenä painajaiseni olikin omituinen maailma, jossa oli paljon kirkasvärisiä erilaisia muotoja jotka hohtivat ja saivat yleensä minulle oksennusreaktion päälle. Varsin inhottava muisto siis, mutta nyt "vanhemmalla" iällä ne ovat jääneet onneksi.
Böö!

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja thebel » 20 Tammi 2008, 14:35

Viime yönä näin aika rajun unen :D Olin menossa bussipysäkille kun näin että taivaalle ilmesty semmonen ufo, mutta se ei ollut mikään lentävä lautanen vaan se oli yksityiskohtainen erittäin pitkä avaruusalus joka oli täynnä kaikenlaisia härveleitä ja sen keulassa oli uloke, aivan kuin toinen telakoitunut avaruusalus.
Se sitte ampui yhtäkkiä valopallon joka tippui erittäin hitaasti erään rakennuksen päälle ja sitten se räjähti aivan kuin atomipommi mutta se räjähdys kulki erittäin hitaasti eikä ollut kovin laaja, mutta sienipilvi siitä tuli.
Lähdin juoksemaan pakoon ja vähän matkan päässä toisesta suunnasta tuli vähän erilainen valopallo, se oli erittäin iso ja muistaakseni loisti sinistä valoa. Se räjähti taivaalla ja näytti aivan kuin siitä lentäisi sirpaleita, jotka osoittautuvat sitten pieniksi lentäviksi lautasiksi. Ne lensivät jokapuolella ja ampuivat lasereilla paikkoja ja ihmisiä. Ajattelin että tämäkö on se Maailmojen Sota. Tämän enempää en tästä unesta muista :D
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
JambaB
Kummitus
Viestit: 68
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 15:57
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja JambaB » 21 Tammi 2008, 00:47

Tulipa tässä mieleen pari uni juttua.

Tämä ei ole mikään uni mutta koska nukkumiseen liitty ja on varsin hauska niin raportoimpa tästä. Kerran kesämökillä nukuin kuten aina varsin sikeästi ja sitten tulin vaihtaneeksi kylkeä hiukan liian paljon ja putosin ilmeisesti naamalleni maahan. Äitini tömäyksen kuultuaan tuli huoneeseen ja herätti minut lattialta nukkumasta naama ihan veressä kun nenälleni olin mätkähtänyt. Osaan siis nukkua :D

Joskus jouluaattona näin unenpätkän että olen eteisessä ja kaivamassa siellä pipoa ja hanskoja ja ylläri ylläri herättyäni minulla oli punkassa seuranani pipo ja hanskat.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 21 Tammi 2008, 06:34

Aika hauskoja sattumuksia sinulla JambaB, varsinkin tuo pipo ja hanskat -juttu. :lol:
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
_Hellhound_
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:48
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja _Hellhound_ » 21 Tammi 2008, 19:29

Mun ensimmäinen painajainen oli se, kun mä olin uimassa ja sitten tuli sellanen hai, kun Deeb blue sea´ssa oli. En mä enään näe painajaisia. Harvoin oikeastaan.
Nykyään näen joskus enneunia. :)

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja aavenainen » 24 Tammi 2008, 18:36

muistan joitakin omia ihan hauskoja unia nuoruus ajoilta :D näin unta: kävelin suden kanssa tietä pitkin asfaltoitua muuten oli mettää ympärillä mutta ainoastaan tie asfaltoitu ja meidän perässä tuli sellainen tumma väkijoukko talikoiden ja soihtujen kanssa. sitten uni siirtyi äkkiä minuun ja suteen katsoin sutta hymyilin sille ja sitten katsoin täyttäkuuta ja uni loppu.

sitten yhdessä unessa romani nainen ennustaja vanha eukko laittoi otsansa omaani vasten ja totesi sinulla on mystiset silmät.. he mitä sekin meinasi xD

tässä pari "jännää" unta joita olen nähnyt.. painajaiset on kyllä aika pahoja mutta harvoin niitä tulee nähtyä :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Burn » 24 Tammi 2008, 18:40

Itse en edes muista milloin olisin painajaisen nähnyt : D
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja aavenainen » 24 Tammi 2008, 18:52

ai niin kuinka moni on huomannut että tietyllä tavalla unen näkeminen on psykologiaa :D itse luen unikirjoja ja mitä symboolit meinaa toisinaan olen myöskin itse päätellyt eri juttuja jos tietty uni toistuu koko ajan..

kuinka moni on selvittänyt yleensäkkään mitä uni tahtoo sanoa? :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Makru
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 20:06

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Makru » 24 Tammi 2008, 18:58

aavenainen kirjoitti:kuinka moni on selvittänyt yleensäkkään mitä uni tahtoo sanoa? :)


Onhan niitä aika välillä tullut tutkittua äitini Ennustuksen salat -kirjasta.. :alien2:
"Minulla ei ole ystäviä - on vain vihollisia, joita vastaan en ole vielä taistellut." :demonbunny:

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja aavenainen » 24 Tammi 2008, 19:19

joskus löytynee ihan yllättäviäkin asioita joita ei ole tullut miettineeksi omista tunnoistaan tai sitä mitä mielessä liikkuu :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja ridikulous » 25 Tammi 2008, 11:02

Jep. Ja unethan tuppaa tasoittamaan elämää, eli jos on tylsä kausi meneillään niin unet on vilkkaita ja päinvastoin. Huomattu ainakin, kun pari viikkoa on ollut erossa poikakaverista :lol:
yes, it may seem ridiculous.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa